Jaka piasta pod 120Kg?

Data: 2016-09-02 15:55:08
Autor: Bo(o)t Manager
Jaka piasta pod 120Kg?
Cześć!
Wywaliłem się ostatnio i rozpierdzieliłem przy tym piastę
niestety(wyrwane mocowanie szprychy, tak mówi mechanik, koło oddałem nie przyglądając mu się dokładnie). No i w związku z tym szukam wytrzymałej tylnej piasty, przez 10 lat wiernie służyła mi piasta LX shimano i szukam równie wytrzymałej piasty.
Sprzedawca namawia mnie na jakieś koło na novatec'u, ale mnie się średnio kojarzy ta firma.
Może wy Drodzy Grupowicze coś byście polecili?

Bo(o)t manager

Data: 2016-09-02 16:18:27
Autor: twistedme
Jaka piasta pod 120Kg?
W dniu 2016-09-02 o 15:55, Bo(o)t Manager pisze:
[...]

A co z tą firmą nie tak?

Ja mam 110-115kg i piastę D142SBT i jestem zadowolony. Też się przesiadałem z LX.

Data: 2016-09-02 20:32:48
Autor: PeJot
Jaka piasta pod 120Kg?
[...]

Zrobić dobrą tylną piastę na łożyskach maszynowych nie jest łatwo, wszystko zależy od konkretnego egzemplarza i Novatec nie jest tu wyjątkiem. Przy masie jak w topiku można by poszukać modelu ze stalową osią zamiast amelinium.

ATSD, skoro stary LX był OK, to może warto poszukać leżaka magazynowego, takiego sprzed dobrych kilku lat ?

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2016-09-02 20:39:02
Autor: PeJot
Jaka piasta pod 120Kg?
W dniu 2016-09-02 o 20:32, PeJot pisze:

ATSD, skoro stary LX był OK, to może warto poszukać leżaka magazynowego,
takiego sprzed dobrych kilku lat ?

Na alledrogo leży właśnie nowiutka FH-M750, ale cena zwala z nóg.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2016-09-02 20:54:13
Autor: ąćęłńóśźż
Jaka piasta pod 120Kg?
Mam jako "leżak magazynowy" całe tylne koło na piaście Deore XT (pod tarczę na sześć śrub), nieużywane lub niemal nieużywane (jakiś niezrealizowany przed kilku laty pomysł drugiej pary kół), OIDP na 32 szprychy, piasta czarna.
Jakby co pisz.

-- -- -
Na alledrogo leży właśnie nowiutka FH-M750, ale cena zwala z nóg.

Data: 2016-09-02 23:39:32
Autor: Bo(o)t Manager
Jaka piasta pod 120Kg?
Dnia Fri, 02 Sep 2016 15:55:08 +0200, Bo(o)t Manager napisał(a):

Cześć!
[ciach]
Może wy Drodzy Grupowicze coś byście polecili?

Poszedłem do serwisu i namawia mnie na koło - Obręcz Rhino - modelu nie pamiętam ale szeroka jak DM 24, piasta author(chyba ACO-H99-R) pod v-breaki, na łożyskach maszynowych, szprychy też nie wiem całość za 329PLN. Mocno przepłacam?

Bo(o)t manager

Data: 2016-09-02 15:02:13
Autor: Ignac
Jaka piasta pod 120Kg?
W dniu piątek, 2 września 2016 23:40:07 UTC+2 użytkownik Bo(o)t Manager napisał:

> [...]

Poszedłem do serwisu i namawia mnie na koło - Obręcz Rhino - modelu nie pamiętam ale szeroka jak DM 24, piasta author(chyba ACO-H99-R) pod v-breaki, na łożyskach maszynowych, szprychy też nie wiem całość za 329PLN. Mocno przepłacam?

Imo, nawet bardzo. Jutro się zastanowimy, bo "terozki" idziemy spać.

Data: 2016-09-03 08:24:57
Autor: PeJot
Jaka piasta pod 120Kg?
W dniu 2016-09-02 o 23:39, Bo(o)t Manager pisze:
[...]

Raczej tak. Piasta z osią z amelinium, do tego nie wiadomo jakie szprychy.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2016-09-03 03:44:33
Autor: Ignac
Jaka piasta pod 120Kg?
W dniu piątek, 2 września 2016 16:05:14 UTC+2 użytkownik Bo(o)t Manager napisał:

Może wy Drodzy Grupowicze coś byście polecili?

Proszę bardzo, LX ile chcesz w promocji:
http://www.rowerek.pl/Products/Category/1781/Tylne
Oni też składają koła!

Może wystarczy wymienić tylko piastę i jakieś szprychy/nyple.
Gdyby obręcz trzeba było kupić, to taką jaka była, lub co najmniej
szerokość i wysokość profilu poprzecznego jak w starej, żeby
była zachowana poprzednia sztywność i będzie Pan zadowolony.

Jaka piasta pod 120Kg?