Data: 2016-09-11 14:47:08 | |
Autor: Bo(o)t Manager | |
Jaka piasta pod 120Kg? Cz II | |
Cześć!
Tak siedzę i rozmyślam. A jakby złożyć koło na piaście DT Swiss 350 z prostymi szprychami? I na przykład do tego Supra BH. Wiem że to 4 i pół stówy drożej od Novateca, ale jak tą piastę wymienię znów za lat kilka - kilkanaście? Czy 32 szprychowa piasta da radę? A i jak z bębenkiem, czytałem ludzie sobie chwalą, ale ktoś tam narzekał że w niej piesków nie ma. "Poradźta" bo nocki coraz chłodniejsze będą a ja nie mam na czym jeździć. -- Pozdrawiam Bo(o)t manager |
|
Data: 2016-09-11 06:48:54 | |
Autor: tadeklodz | |
Jaka piasta pod 120Kg? Cz II | |
W dniu niedziela, 11 września 2016 14:47:32 UTC+2 użytkownik Bo(o)t Manager napisał:
Cześć! załóż piastę od Junaka i da radę |
|
Data: 2016-09-11 07:14:20 | |
Autor: Olivander | |
Jaka piasta pod 120Kg? Cz II | |
junak jak junak
nie wiem jakie miał wymiary, ani materiały ale rowerowa piasta do downhilla pod dwudziectomilimetrową oś powinna udzwignąć słonia afrykańskiego z nadwagą i w ciąży są w dowolnej liczbie dziur na szprychy kwestia kasy, nawet nie takiej strasznej niedawno skończyłem robić dziwoląga, który jest trójkołową rikszą do wożenia mojego stareńkiego taty, okropnie się męczyłem z osią napędową, bo w internecie są idiotyzmy i bzdury jako porady, tylko mnie spowolniły i rozpraszały ale w końcu zrobiłem oś ze stali narzędziowej zaledwie 10mm, pod zwyczajne rometowskie piasty i jak na razie wystarcza, choć jak brać pod uwagę ciężar nas obu, rurzyska które przewymiarowując użyłem, i drewniany fotel, całość znacznie przekracza dwieście kilo i jeźdzę tym po kocich łbach, krawężnikach i gruntówkach zwykłe piasty i zwykłe łożyska wytrzymują, momo że opony ledwie wytrzymują obciążenie przy maksymalnym ciśnieniu dopuszczanym przez producenta. zaufaj stali. nie zawiedzie. |
|
Data: 2016-09-11 20:21:52 | |
Autor: Bo(o)t Manager | |
Jaka piasta pod 120Kg? Cz II | |
Dnia Sun, 11 Sep 2016 07:14:20 -0700, Olivander napisał(a):
[ciach] ale rowerowa piasta do downhilla Musiałbym zmienić ramę - pomysł na razie odpada. niedawno skończyłem robić dziwoląga, który jest trójkołową rikszą[ciach] Tu Cię zdziwię jeździłem parę lat na rikszach i z tyłu jeździły prawie same wolnobiegi shimano albo i coś jeszcze słabszego. Dawało radę(przeważnie leciały łożyska), ośki zwykłe tanie na śruby przeważnie były, znaczy pełne. Jednym zdaniem - Tanio, jakoś jeździło, ale ciągle serwisowane i ciężkie. zwykłe piasty i zwykłe łożyska wytrzymują, momo że opony ledwiewytrzymują obciążenie przy maksymalnym ciśnieniu dopuszczanym przez producenta. Ale dużo waży. -- Pozdrawiam Bo(o)t manager |
|
Data: 2016-09-12 01:59:46 | |
Autor: Olivander | |
Jaka piasta pod 120Kg? Cz II | |
W dniu niedziela, 11 września 2016 20:21:57 UTC+2 użytkownik Bo(o)t Manager napisał:
(o rikszach) i z tyłu jeździły prawie same wolnobiegi shimano albo i coś jeszcze słabszego.Masz praktykę, bez teorii. Ryksze w Polandzie są najczęściej w układze tadpole (kijanka?) czyli wózek z przodu. Dzięki temu tylną oś masz normalną, rowerową, "komercyjną", ze sklepu a raczej zlomu. Łatwo taką zrobić, trudniej taką jeździć. Najlepiej w kółko, po równym.. Podjazdy, wąskie przejazdy, zjazdy budzą grozę. A i tak trzeba się uczyć jeździć od nowa :-) Nie odwaźył bym się taką wozić rodziny, bo wózek zasłania nawierzchnię, a u mnie to bywa rodeo, kocie łby, krawężniki, gruntówki z jarami strumyków. Nie woźę Taty daleko, ani szybko, ale jego celem jest grób mamy, albo dookoła po gładkim asfalcie dużej wyjazdówki, albo j/w.. Zwlaszcza tadpole "furtkamax" (by przejeżdzać przez furtki po drodze szerokość max 73 cm) był by wywrotny. Dlatego zrobiłem rikszę jak w Indiach, wozek z tyłu. Łatwiej o rownowagę i widzę kaźdy kamyk na drodze. Cała koństrukcja jest krótka i lekka. Pasażer siedzi tyłem, dzieki temu wsiadanie jest proste, a pas bezpieczeństwa mniej potrzebny (tak, wiem, w rikszach nikt nie ma pasów, ale rikszami nie wozi się rodziny) na wypadek dzwona. Za to trzeba przenieś napęd z blatu na środek osi napędowej o długości równej szerokości całego pojazdu. Kup taką :-) Łatwiej zrobić. > zaufaj stali. nie zawiedzie.IMH common misconception. Stal jest godna zaufania, więc nie musi być przewymiarowana (jak bym robił moją mikrorykszę do wożenia obcych, zmiescił bym się w 20kg, nie mam jak zważyć, zgaduję że teraz to ok 40 kg) można ciąć, spawać w domu byle czym, raz porządnie zrobiona nie wymaga napraw, a nawet jak schrzanisz, zrobisz byle jak i trzaśnie, to fastrygowanie robisz sam i szybko. A piszę jako amator, z ściśle humanistycznymi kwitami, nigdy nie byłem formalnie uczony ani teorii, ani praktyki obróbki metali. Uczył mnie imć Google. Moje nieliczne konstrukcje na razie działają. |
|
Data: 2016-09-11 14:59:22 | |
Autor: PeJot | |
Jaka piasta pod 120Kg? Cz II | |
W dniu 2016-09-11 o 14:47, Bo(o)t Manager pisze:
Cześć! Ty chcesz *jeździć* czy się *dowartościować* ? 120 kg@32 dziury wybij sobie z głowy. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2016-09-11 08:27:09 | |
Autor: rzymo | |
Jaka piasta pod 120Kg? Cz II | |
W dniu niedziela, 11 września 2016 14:59:16 UTC+2 użytkownik PeJot napisał:
(...) Dlaczego? Znajomy ~110kg ujeżdża koło na 32 szprychach i sobie chwali: starszy model DT340/IS + szprychy DT Alpine III (2.3 przy główce, 1.8 na środku, 2.0 nypel) + obręcz WTB i25. Jedna wada: tanio nie było ;) |
|
Data: 2016-09-11 19:40:12 | |
Autor: PeJot | |
Jaka piasta pod 120Kg? Cz II | |
W dniu 2016-09-11 o 17:27, rzymo pisze:
W dniu niedziela, 11 września 2016 14:59:16 UTC+2 użytkownik PeJot napisał: 32 szprychy da się, ale takie koło, pod takim obciążeniem częściej będzie wymagało drobnych korekt na centrownicy. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2016-09-11 15:09:30 | |
Autor: Bo(o)t Manager | |
Jaka piasta pod 120Kg? Cz II | |
Dnia Sun, 11 Sep 2016 14:59:22 +0200, PeJot napisał(a):
[ciach] Ty chcesz *jeździć* czy się *dowartościować* ? Chcę mieć sprzęt na lata, a nawet jak się dowartościować to co? No i mam problem: Myślałem nad tym, ale ma tylko 32 dziury, i akuratnio nie jest na suprze BH. http://allegro.pl/tyl-alexrims-supra-mt-novatec-4maszyny-v-brake- i6355607816.html Znów na suprze BH jest sporo drożej. Bo ze 4 stówy za koło. -- Pozdrawiam Bo(o)t manager |
|
Data: 2016-09-11 15:14:56 | |
Autor: Bo(o)t Manager | |
Jaka piasta pod 120Kg? Cz II | |
Dnia Sun, 11 Sep 2016 15:09:30 +0200, Bo(o)t Manager napisał(a):
[ciach] Nieobcięty link: http://allegro.pl/tyl-alexrims-supra-mt-novatec-4maszyny-v-brake-i6355607816.html -- Pozdrawiam Bo(o)t manager |
|
Data: 2016-09-11 15:18:25 | |
Autor: PeJot | |
Jaka piasta pod 120Kg? Cz II | |
W dniu 2016-09-11 o 15:14, Bo(o)t Manager pisze:
Dnia Sun, 11 Sep 2016 15:09:30 +0200, Bo(o)t Manager napisał(a): Zaplot tylko na 3 krzyże, trochę nie OK, ale powinien wytrzymać. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2016-09-12 17:06:01 | |
Autor: Wojciech Penar | |
Jaka piasta pod 120Kg? Cz II | |
W dniu 11.09.2016 o 14:59, PeJot pisze:
W dniu 2016-09-11 o 14:47, Bo(o)t Manager pisze: Ale czemu? Ten sezon to ~120kg mnie + 15kg córy + przyczepka i poddała się rama (po 11 latach w tym 4 z fotelikiem) a nie koło. No i jedna obręcz Mavica skasowana (rozlazła się wzdłuż, ale były felerne - tylko autoryzowany serwis o tym nie powiedział) i jedna pęknięta (ale to na starej pieście i... 36h). Mam piastę Sram bodaj X0 pod tarczę na maszynach, standardowa oś na szybkozamykacz. Pozdrawiam, Wojtek |
|
Data: 2016-09-13 04:58:18 | |
Autor: rmikke | |
Jaka piasta pod 120Kg? Cz II | |
W dniu niedziela, 11 września 2016 14:59:16 UTC+2 użytkownik PeJot napisał:
W dniu 2016-09-11 o 14:47, Bo(o)t Manager pisze: E tam, od lat jeżdżę na piaście Onyx z 32 dziurami. Na ogół z plecaczkiem ważę ponad 120kg. Teraz to już nawet bez plecaczka... Do tego obręcze DM24. |
|
Data: 2016-09-11 22:13:44 | |
Autor: ToMasz | |
Jaka piasta pod 120Kg? Cz II | |
"Poradźta" bo nocki coraz chłodniejsze będą a ja nie mam na czym jeździć. PRzepraszaam, ale to jest sraty peirdaty. ja mam koło na 32 szprychy nierdzewne no name, 1zł sztuka, ośka 10x1mm i śpaślaki po 150 kilo testują mój rower - bezawaryjnie. kolega trochę ponad 100 kilo - zapierdziela na rowerze jak wariat, ramy łamie - piasta na kasetę podstawowa shimano - nic złego się z kołem nie dzieje. Czy Wy wszystko co niema modnej metki musicie uważać za złom? kup normalną piastę shimano, (10mm a nie 3/8cala) na 36 szprych, normalnego stożka, szprychy jakieś lepsze, (ale nei po 20 groszy), najlepiej nierdzewne, sapim czy cośtam i jeździj bez stresu i spustoszenia w portfelu ToMasz |
|
Data: 2016-09-14 20:13:35 | |
Autor: Akarm | |
Jaka piasta pod 120Kg? Cz II | |
W dniu 2016-09-11 o 22:13, ToMasz pisze:
niema modnej metki O co chodzi z tą niemą modnej metki? -- Akarm http://www.bykomstop.avx.pl Nie trawię chamstwa, nieuctwa, bydła wszelkiej maści |
|
Data: 2016-09-14 20:16:51 | |
Autor: Akarm | |
Jaka piasta pod 120Kg? Cz II | |
W dniu 2016-09-11 o 14:47, Bo(o)t Manager pisze:
Czy 32 szprychowa piasta da radę?Bez obaw, piasta da radę. -- Akarm http://www.bykomstop.avx.pl Nie trawię chamstwa, nieuctwa, bydła wszelkiej maści |
|
Data: 2016-09-17 12:23:32 | |
Autor: Bo(o)t Manager | |
Jaka piasta pod 120Kg? Cz II | |
Dnia Sun, 11 Sep 2016 14:47:08 +0200, Bo(o)t Manager napisał(a):
Nie wiem, czy kogokolwiek to będzie obchodziło, ale na razie wybrałem: D042SB/Dartmoor Fortress/sapim po 1PLN. Mam nadzieję że będzie banglało. -- Pozdrawiam Bo(o)t manager |