Jaka płyta główna i RAM na slot AM3 żebym miał 16GB RAM?

Data: 2011-03-02 00:53:50
Autor: maX
Jaka płyta główna i RAM na slot AM3 żebym miał 16GB RAM?

Użytkownik "Zeman" <zemanpg@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:24fb1c2a-ff1d-4006-be72-a4bf6a44502du14g2000vbg.googlegroups.com...

i najtanszego jak tylko sie da
16GB RAMu (najlepiej 1600MHz albo okolice) do niej

i tu zaskoczenie - nie ma żadnych kości w dual-
chanel żeby jedna miała 4GB.

Skoro bardzo liczy się cena, to nie lepiej wziąść pamięci 1333? Po pierwsze są zdecydowanie tańsze niż 1600, po drugie powinny sprawiać znacznie mniej ewentualnych problemów przy konfiguracji 4x4. A pozatym pamięci 1333 prawie napewno dadzą się podkręcić do 1600 (bez dodatkowych radiatorków i na defaultowym napięciu).

Data: 2011-03-02 00:06:27
Autor: Zeman
Jaka płyta główna i RAM na slot AM3 żebym miał 16GB RAM?

Skoro bardzo liczy si cena, to nie lepiej wzi pami ci 1333? Po pierwsze
s zdecydowanie ta sze ni 1600, po drugie powinny sprawia znacznie mniej
ewentualnych problem w przy konfiguracji 4x4. A pozatym pami ci 1333 prawie
napewno dadz si podkr ci do 1600 (bez dodatkowych radiatork w i na
defaultowym napi ciu).

Tzn nie chodzi mi o to zeby mocno zejsc w dol z cena niz najtansze
kosci 1600MHz, 700-850zl jestem w stanie dac, bardziej mialem na mysli
to, ze po nic mi wydawac dodatkowe kilkaset zl tylko po to zeby kupic
kosci na ktore overclockerzy wybaluszaja oczy ;) Poprostu najtansze
ktore beda kompatybilne i stabilne.

Czy mam rozumiec ze pamieci wolniejsze 1333 sa stabilniejsze niz 1600?
Czt to jakas regula?

http://download.gigabyte.eu/FileList/Memory/mb_memory_ga-890fxa-ud5.pdf
w kolumnie SIZE dla predkosci 1333 jest tylko HMT351U6AFR8C-H9 jakies
kosci HYNIX, nie wiadomo gdzie to dostac i po ile.

Dziekuje za odpowiedz

Pozdrawiam,
Zeman

Data: 2011-03-02 22:01:18
Autor: maX
Jaka plyta glówna i RAM na slot AM3 zebym mial 16GB RAM?

Uzytkownik "Zeman" <zemanpg@poczta.onet.pl> napisal w wiadomosci news:eac1a458-c083-41fd-a458-dbbe40b2e9c1p3g2000vbv.googlegroups.com...

[...]

Np. zwykle Goodramy 1333 chodza na defaultowym napieciu na 1600:
http://pclab.pl/art41568-33.html
A cena zdecydowanie nizsza od modulów 1600:
http://www.proline.pl/?p=GR1333D364L9/8GDC

Czy mam rozumiec ze pamieci wolniejsze 1333 sa stabilniejsze niz 1600?
Czt to jakas regula?

Nie tyle stabilniejsze co, jak pisalem, sprawiaja mniej ewentualnych problemów w konfiguracji 4x4. Np. kupisz pamieci 1600 i moze sie zdarzyc ze beda one dzialac bez problemów w 4x4, ale tylko z zegarem 1333, a przy 1600 beda niestabilne.

Data: 2011-03-02 00:08:18
Autor: Zeman
On 2 Mar, 00:53, "maX" <averwywa...@interia.pl> wrote:
U ytkownik "Zeman" <zema...@poczta.onet.pl> napisa w wiadomo cinews:24fb1c2a-ff1d-4006-be72-a4bf6a44502du14g2000vbg.googlegroups.com...

> [...]

ewentualnych problem w przy konfiguracji 4x4. A pozatym pami ci 1333 prawie
napewno dadz si podkr ci do 1600 (bez dodatkowych radiatork w i na

Aha i w specyfikacji plyty mam napiecie podawane na slpotach DDR3 1,5V
a niektore kosci pracuja w 1,65V, rozumiem ze na plycie nomilalne
napiecie to 1,5 ale istnieje mozliwosc podania 1,65. Tak to mam
rozumiec?

Jaka płyta główna i RAM na slot AM3 żebym miał 16GB RAM?