Jaka plyta z 2x IDE (ATA)?

Data: 2012-04-14 17:56:07
Autor: _THX.
Jaka plyta z 2x IDE (ATA)?
Pada nam płyta w komputerze biurowym (mini tower).
Mamy kilka dysków 500GB PATA i szkoda te dyski teraz wymieniać.
Przejściówek tez bym nie chciał.
Nowy komputer to zmiana licencji itd. też lepiej uniknąć.
Możecie polecić jakoś paroletnią płytę, do komputera biurowego (może być wszystko na płycie, ze dwoma złączami IDE?
2GB będzie aż nadto do śmigania (Office, XP, jakiś program księgowy).

Data: 2012-04-14 20:20:52
Autor: Jawi
Jaka plyta z 2x IDE (ATA)?
W dniu 2012-04-14 19:56, _THX. pisze:
[...]

I nie napisałeś najważniejszego ;)

Data: 2012-04-14 21:19:13
Autor: maX
Jaka plyta z 2x IDE (ATA)?

Użytkownik "_THX." <j666@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:jmcdnn$ha9$1inews.gazeta.pl...
Pada nam płyta w komputerze biurowym (mini tower).
Mamy kilka dysków 500GB PATA i szkoda te dyski teraz wymieniać.

AFAIR dyski IDE są teraz znacznie droższe niż SATA (przynajmniej w dużych pojemnościach jak 0.5 TB). Więc może warto wymienić.

Przejściówek tez bym nie chciał.
Nowy komputer to zmiana licencji itd. też lepiej uniknąć.

A z nową płytą przypadkiem nie też?

Możecie polecić jakoś paroletnią płytę, do komputera biurowego (może być
wszystko na płycie, ze dwoma złączami IDE?

Może kontroler na PCI z 2xIDE?

Data: 2012-04-16 02:16:34
Autor: Remek
Jaka plyta z 2x IDE (ATA)?
Użytkownik "_THX." napisał:

Możecie polecić jakoś paroletnią płytę ...

Z procerorem? Bez? Jaka ma być wydajność? Do pracy biurowej wystarczy PIII
200MHz.

Remek

Data: 2012-04-16 09:33:21
Autor: DooMiniK
Jaka plyta z 2x IDE (ATA)?
On 16/04/2012 01:16, Remek wrote:
Użytkownik "_THX." napisał:

Możecie polecić jakoś paroletnią płytę ...

Z procerorem? Bez? Jaka ma być wydajność? Do pracy biurowej wystarczy PIII
200MHz.

Denerwuje mnie gadanie, że do pracy biurowej wystarcza P3 200MHz.

--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(at)post(dot)peel

Data: 2012-04-16 12:07:11
Autor: Tomasz Wójtowicz
Jaka plyta z 2x IDE (ATA)?
Użytkownik "_THX." napisał:

[...]

Zgadzam się, to jest szczyt niekompetencji. Najwolniejszy P2 był 233MHz, a P3 zaczynały się chyba od 450MHz.

Data: 2012-04-16 16:30:31
Autor: DooMiniK
Jaka plyta z 2x IDE (ATA)?
Użytkownik "_THX." napisał:

[...]

LOL

--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(at)post(dot)peel

Data: 2012-04-18 18:59:40
Autor: Remek
Jaka plyta z 2x IDE (ATA)?
Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" napisał:

> Zgadzam się, to jest szczyt niekompetencji. Najwolniejszy P2 był 233MHz,
a P3 zaczynały się chyba od 450MHz.

Jasne. Szczyt. Tylko braku polotu. To chyba jasne, że żartowałem nie
wnikając w historię procesorów. Chodzi o to, że jak odpowiedzieć nie mając
danych? Ja niegdyś pracowałem w biurze na Celeronie 266 i dysku 2 GB. Miałem
pakiet Office 97 i nie narzekałem na wydajność. Teraz jednak jeśli ta praca
miałaby polegać na jakimś projektowaniu CAD CAM to i najszybszy sprzęt nie
zaszkodzi.

Remek

Data: 2012-04-19 13:16:12
Autor: kamil
Jaka plyta z 2x IDE (ATA)?
Użytkownik "_THX." napisał:

Możecie polecić jakoś paroletnią płytę ...

Z procerorem? Bez? Jaka ma być wydajność? Do pracy biurowej wystarczy PIII
200MHz.

Bez sensu, na Amidze 500 z 1MB RAM też można uruchomić arkusz kalkulacyjny i edytor tekstu.

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-04-19 15:26:38
Autor: Rafal Lukawski
Jaka plyta z 2x IDE (ATA)?
Użytkownik "_THX." napisał:

[...]

Co za porównanie? Jaka jest przydatność arkusza kalkulacyjnego, jeżeli z wszystkimi włościami czyli nawet VBA nie może być przekazany współpracownikom czy klientom?

Mogę sobie liczyć wydatki na prąd ;) ale wtedy to szkoda kasy na amige, lepsza kartka papieru.

Data: 2012-04-19 14:27:32
Autor: kamil
Jaka plyta z 2x IDE (ATA)?
Użytkownik "_THX." napisał:

[...]

I ten arkusz w Excelu 2007 z zaawansowanym VBA będzie pięknie działać na 200MHz. Mhm.

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-04-27 14:44:23
Autor: _THX.
Jaka plyta z 2x IDE (ATA)?
Najlepiej i z procesorem (ok. 2GB) i z pamięcią (ok. 2GB), ale to przeciez nie o to pytanie, bo procesorów raczej nie wlutowują.
Z powyższego widać wydajność.
W pracy biurowej dość zasobożerne jest skanowanie dokumentów, wklejanie obrazków w dokumenty (zdjęcia, grafika), no i często internet niestety.

BTW dobrze by było mieć także wyjście DVI na tej płycie (ale jak najmniej wentylatorów), a ethernet gigabitowy (ale i 100 mb będzie do przeżycia).

-- -- -
Z procerorem?
Bez?
Jaka ma być wydajność?