Jaka płyta ze "zintegrowaną grafiką" dla Core-i7 2700K?

Data: 2012-01-31 06:35:46
Autor: JDX
Jaka płyta ze "zintegrowaną grafiką" dla Core-i7 2700K?
Witam,

wkrótce planuję wymienić moją nieco zabytkową maszynę z P4 3.4GHz na
nową z wymienionym w tytule sercem. Nie potrzebuję jakiejś wyczynowej
grafiki (zawsze to taniej i ciszej), jedyne czego absolutnie wymagam od
karty graficznej to obsługa co najmniej dwóch monitorów. W związku z tym
proszę o sugestie dotyczące płyt ze zintegrowaną grafiką i obsługujących
"dual head". Ja znalazłem jedynie (ale przyznaję, nie szukałem zbyt
intensywnie) Asusa P8Z68-V która ma wbudowaną grafikę oraz kilka wyjść
(analog VGA, DVI i HDMI) ale jakoś nie mogłem znaleźć informacji czy
obsługuje ona dual bądź triple head. Czy ktoś z szanownych grupowiczów
ma może doświadczenia z tą płytą i mógłby się nimi podzielić?

Ewentualnie czy ktoś mógłby polecić jakąś współczesną (tzn. na PCIe)
*bezwentylatorową* kartę dual head z dwoma wyjściami cyfrowymi,
najlepiej 2*DVI lub 2*DisplayPort.

Data: 2012-01-31 10:41:44
Autor: kamil
On 31/01/2012 05:35, JDX wrote:
[...]

Sapphire Radeon FleX HD 6450 1024MB- 2xVDI + display port, więc trzy monitory powinna obsłużyć bez problemów a do tego pograsz w mniej wymagające tytuły.

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-01-31 23:12:44
Autor: maX

Użytkownik "JDX" <jdx@onet.pl> napisał w wiadomości news:jg7ujr$26g8$1news2.ipartners.pl...
[...]

Chyba każda płyta główna z DVI i HDMI. Na HDMI zakładasz przejściówkę do DVI. Tylko upewniej się w instrukcji że oba wyjścia cyfrowe mogą działać niezależnie (ale w większości przypadków tak będzie).
Oczywiście analogiczie z płytami które mają DVI i DisplayPort.

Data: 2012-02-17 09:40:13
Autor: Gil
Jaka płyta ze
JDX <jdx@onet.pl> napisał(a):  Ja znalazłem jedynie (ale przyznaję, nie szukałem zbyt
intensywnie) Asusa P8Z68-V która ma wbudowaną grafikę oraz kilka wyjść
(analog VGA, DVI i HDMI) ale jakoś nie mogłem znaleźć informacji czy
obsługuje ona dual bądź triple head.

Tej płyty nie znam ale najczęściej jest tak, że jak są 3 wyjścia to tylko 2
mogą być razem aktywne. Wybierasz które.

Data: 2012-02-17 09:51:25
Autor: Chris
Jaka płyta ze "zintegrowaną grafiką" dla Core-i7 2700K?
JDX nabazgrał(a):

[...]

Zamist Asusa polecam coś z Asrocka zwłaszcza jeśli zależy Ci na stabilności. Nie wiem tylko czy obsługuje dwa monitory na raz bo nie sprawdzałem.

http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=Z68%20Pro3%20Gen3&cat=Specifications

Do tego RAM Kingstona z serii Genesis np:

KINGSTON HyperX KHX1600C9D3X2K2/4GX

Data: 2012-02-17 09:53:41
Autor: work
Jaka płyta ze "zintegrowaną grafiką" dla Core-i7 2700K?
to asrock jest bardziej stabilny od asusa, nie wiedziałem

Data: 2012-02-17 10:39:52
Autor: Michal
W dniu 2012-02-17 09:53, work pisze:

to asrock jest bardziej stabilny od asusa, nie wiedziałem

Jako aktualny posiadacz ASROCKA 939DualSATA2 oraz
Asusa M4A77TDPRO śmiem twierdzić że tak. Asrock nie ma przynajmniej
dziwnych jazd z napięciami 5V, obsługą niektórych urządzeń USB i nie wykrzacza się co n-ty POST z komunikatem "overclocking failed" mimo że żadnego OC niet, a CPU to Phenom II 955 Black, na którym nawet nie ma co odblokowywać, bo już fabrycznie jest odblokowane. RAM tak samo typowy 4x2GB Kingston HyperX.
Jakbym miał wybierać to następna płyta będzie Asrocka - nawet wiem która: 990FX-Extreme4 albo jej następczyni jak wyjdzie gdy już AMD dopieści architekturę Buldozerów w kolejnym wcieleniu:
http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=990FX%20Extreme4

--
/MB

Data: 2012-02-17 10:51:33
Autor: Chris
Jaka płyta ze "zintegrowaną grafiką" dla Core-i7 2700K?
Michal nabazgrał(a):

[...]

Podnieś troszkę napięcie dla pamięci i procka, jest szansa że pomoże :)

żadnego OC niet, a CPU to Phenom II 955 Black, na którym nawet nie ma co odblokowywać, bo już fabrycznie jest odblokowane. RAM tak samo typowy 4x2GB Kingston HyperX.

Pamięci Genesis są dedykowane dla socketu 1155 i procków z seri xxxxK

[...]

Zawsze możesz zobaczyć tą:

ASROCK Fatal1ty 990FX Professional A990FX Socket AM3+ (3xPCX/DZW/2xGLAN/SATA3/USB3/RAID/DDR3/SLI/CROSSFIRE)

Data: 2012-02-17 11:04:01
Autor: JDX
Jaka płyta ze "zintegrowaną grafiką" dla Core-i7 2700K?
Mam doświadczenia z płytami ASrocka pod P4 i IMO ta firma produkuje
raczej dziadostwo (puchnące kondensatory). A przynajmniej kiedyś
produkowała.

Data: 2012-02-17 11:09:10
Autor: Chris
[...]

hahahaha   nigdy nie widziałem asrocka z wywalonymi kondensatorami ... za to asus pada na potege ....

Samsung czy LG to też kiedyś jakieś małe tajwańskie firemki i nie należy na nie patrzeć .. ONLY SONY ... a teraz ??

Data: 2012-02-17 11:28:15
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Jaka płyta ze "zintegro waną grafiką" dla Core-i7 2700K?
Dnia 2012-02-17, o godz. 11:09:10
"Chris" <actchris@gazeta.pl> napisał(a):

JDX nabazgrał(a):

> [...]
> produkowała.

hahahaha   nigdy nie widziałem asrocka z wywalonymi
kondensatorami ... za to asus pada na potege ....

Fajnie śmiać się mając niewielkie pojęcie o zależnościach między Asusem
i ASRockiem. ;-) Firma Asustek jest właścicielem zarówno Asusa jak i
ASRock. Ausustek (znany częściej pod handlowa nazwą Asus) powołał w
2002 roku markę zależną ASRock do konkurowania głównie z Foxconnem i
ECS na rynku produktów OEM. W tej chwili ASRock należy do Pegatron-u
którego właścicielem jest kto? Ano dziwnym trafem Asustek. ;-)

Zdrówko

Data: 2012-02-17 11:48:23
Autor: Chris
Jaka płyta ze "zintegrowaną grafiką" dla Core-i7 2700K?
Maciek Babcia Dobosz nabazgrał(a):

[...]

Asus jest brandem Pegatrona :-)

Nazwę "Asus" (formalnie markę) traktuję w rozmowie jako równoważnik
nazwy Asustek (formalnie firmy), zresztą widzę że oni tak samo to
traktują, jeszcze zależnie chyba od rynku na którym siedzą. Asus się
podzielił na Asusa (Asusteka), nadal notowanego na giełdzie, Pegatrona,
oddzielnie notowanego na giełdzie, i Unihan, i jeszcze coś może. Ale
Pegatron, wedle ich samych, powstał w 2007.

Natomiast Asrock powstał jako firma w roku 2002, spin-off  Asusua (tego
pierwszego, sprzed podziału), do konkurencji z Foxconem i innymi firmami
OEM. W wyniku reorganizacji 2007-2008 został włączony do Pegatrona.
Czyli najpierw był marką/firmą Asusa, potem Pegatrona. Pegatron wymienia
Asrocka i Unihana, między innymi, jako swoje strategiczne inwestycje.
Słówkiem się nie zająkują o Asusie.

Dodam że w/w są ze sobą pokłócone i nie współpracują razemi.

Data: 2012-02-17 20:23:53
Autor: Andrzej Libiszewski
Jaka płyta ze "zintegrowaną grafiką" dla Core-i7 2700K?
Dnia Fri, 17 Feb 2012 11:09:10 +0100, Chris napisał(a):

JDX nabazgrał(a):

[...]

Ja widziałem na mojej, na szczęście udało mi się sprzedać :)

--
Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
"Krocz naprzód, mężny światłości synu

Data: 2012-02-17 11:17:17
Autor: Mirek Ptak
Dnia 2012-02-17 09:51,  *Chris* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
Nie wiem tylko czy obsługuje dwa monitory na raz bo nie sprawdzałem.

http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=Z68%20Pro3%20Gen3&cat=Specifications

http://ark.intel.com/products/chipsets/52771

Obsługuje.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2012-02-20 02:31:46
Autor: Randall_Memphis
W dniu 2012-01-31 06:35, JDX pisze:
[...]

Mam tę płytę Asusa, ten procesor i dwa monitory - jeden po HDMI drugi po DVI.
Natomiast Tobie wystarczy każda płyta główna obsługująca procesor graficzny wbudowany w procesor, oraz opara na czipsecie z rodziny H6x i Z6x.
Te na Z68 (czyli wspomniany przez Ciebie mają dodatkowo fajny bajer, jak masz jakiś malutki dysk SSD (20-60GB) na swego rodzaju cache.
A ludzi polecających AS Rocki nie słuchaj, chyba że planujesz zmieniać kompa co dwa lata.

Jaka płyta ze "zintegrowaną grafiką" dla Core-i7 2700K?