Jaka pompka rowerowa?

Data: 2014-03-18 16:10:47
Autor: Marek
Jaka pompka rowerowa?
Problem może śmieszny, ale zaliczam właśnie już drugą wymianę, a raczej zwrot kasy za pompkę rowerową. Ostatnia jaką kupiłem - nietanią dwuzakresową BETO 036 - okazała się niewypałem. Pompuje do 3 bar (dalej można cisnąć a powietrze nie wlatuje do opony) a dopomowywanie wysokim ciśnieniem nie działa. W sklepie sprawdzono, że wszystkie egzemplarze nie działają. Szczerze mówiąc mam dość eksperymentów. Polećcie jakąś małą pompkę z wężykiem do końcówką SV / AV, która jest zdolna dać ciśnienie 4-5 barów.

Marek

Data: 2014-03-18 15:17:18
Autor: AZ
Jaka pompka rowerowa?
On 2014-03-18, Marek <precz@spamowi.com> wrote:
[...]

Nie rozumiem po co Ci tak mala pompka? Kup sobie jakas pelnowymiarowa do
pompowania w domu i bylejaka zeby napompowac 2-3 atm w sytuacji awaryjnej.
Cenowo wyjdzie to samo a zyskasz wygode pompowania, dwoma/trzema pompnieciami
a nie meczenia sie takim malenstwem.

PS. Wysokie cisnienie w tej pompce to do pompowania amortyzatorow - nie te
objetosci, wiec pewnie stad wrazenie, ze "nie dziala" :-)

--
Artur

Data: 2014-03-18 16:41:01
Autor: Marek
Jaka pompka rowerowa?
W dniu 2014-03-18 16:17, AZ pisze:

Nie rozumiem po co Ci tak mala pompka?

Flak w trasie.

[...]

W domu mam kompresor więc zależy mi tylko na możliwości kontynuacji podróży bez konieczności wracania do domu czy wizyty na stacji w celu dopompowania. Przy 3 atm (przynajmniej w/g manometru w tej pompce) opona jest zbyt miękka. Asfaltem dojadę ale na drogach polnych mogę zniszczyć obręcz gdy zaliczę większą nierówność. Tego się obawiam.

P.S.
A wężyk po to by wentyla nie urwać przy mocnym parciu pod koniec.

PS. Wysokie cisnienie w tej pompce to do pompowania amortyzatorow - nie te
objetosci, wiec pewnie stad wrazenie, ze "nie dziala" :-)

Tez tak zakładałem początkowo ale słychać syczenie w okolicach rękojeści z każdym ruchem więc coś jest nie tak. Zawziąłem się i przez 4 - 5 minut pompowałem oponę lecz ciśnienie nie zmieniło się. Więc raczej coś jest nie tak.

Marek

Data: 2014-03-18 15:45:40
Autor: AZ
Jaka pompka rowerowa?
On 2014-03-18, Marek <precz@spamowi.com> wrote:
Nie rozumiem po co Ci tak mala pompka?

Flak w trasie.

No to w tej awaryjnej sytuacji nie przebolejesz paru kilometrow na 2-3 atm?
Zawsze mozesz tez kupic pompke na naboje CO2.

[...]

Moim zdaniem przekombinowujesz. Ja waze 90 kg i po terenie/lesie jezdze
pompujac 2,0 atm, a zdarzalo sie jezdzic na 1,8 i obreczy nie niszcze ani
snejkow nie lapie.

[...]

Moze serio zastanow sie nad Ghetto Tubeless?

--
Artur

Data: 2014-03-18 18:51:48
Autor: Marek
Jaka pompka rowerowa?
W dniu 2014-03-18 16:45, AZ pisze:

No to w tej awaryjnej sytuacji nie przebolejesz paru kilometrow na 2-3 atm?
Zawsze mozesz tez kupic pompke na naboje CO2.

Też myślałem o tym ale wydawało mi się to przesadnym wygodnictwem. Zresztą obawiałbym się trochę zostawić rower na słońcu i zginąć na miejscu wskutek eksplozji :-D Kiedyś bratu zapalniczka plastikowa eksplodowała w aucie.

Moim zdaniem przekombinowujesz. Ja waze 90 kg i po terenie/lesie jezdze
pompujac 2,0 atm, a zdarzalo sie jezdzic na 1,8 i obreczy nie niszcze ani
snejkow nie lapie.

Hmmm... na oponie zalecają 3.5 - 6 atm. No dobrze, jeśli nie da się inaczej to wezmę jaką bądź pompkę.

Moze serio zastanow sie nad Ghetto Tubeless?

Póki co nie mogę za bardzo. Rower świeżo ze sklepu - wszystko na gwarancji. Ponadto chyba musiałbym rozwiercać otwory w obręczy pod AV? Inaczej uszczelniacza nie zaaplikuję.

Swoją drogą zastanawiam się po co w ogóle stosuje się dętki? Nawet w poprzednim tanim rowerze ich nie było więc to nie kwestia drogich patentów itp...

Marek

Data: 2014-03-18 22:56:47
Autor: AZ
Jaka pompka rowerowa?
On 2014-03-18, Marek <precz@spamowi.com> wrote:

[...]

Jak pare kilometrow ciut uwazniej pojedziesz na 2-3 to nic sie nie stanie ;-)

[...]

Uszczelniacz zaaplikujesz normalnie do opony ale problem prawdopodobnie bedzie z napompowaniem tego - presty maja chyba mniejsza wydajnosc, tak
mi sie wydaje bo nie udalo mi sie zrobic GT na prestach.

Swoją drogą zastanawiam się po co w ogóle stosuje się dętki? Nawet w poprzednim tanim rowerze ich nie było więc to nie kwestia drogich patentów itp...

A co bylo?

--
Artur

Data: 2014-03-19 21:14:37
Autor: Marek
Jaka pompka rowerowa?
W dniu 2014-03-18 23:56, AZ pisze:

Póki co nie mogę za bardzo. Rower świeżo ze sklepu - wszystko na
gwarancji. Ponadto chyba musiałbym rozwiercać otwory w obręczy pod AV?
Inaczej uszczelniacza nie zaaplikujÄ™.

Uszczelniacz zaaplikujesz normalnie do opony ale problem prawdopodobnie
bedzie z napompowaniem tego - presty maja chyba mniejsza wydajnosc, tak
mi sie wydaje bo nie udalo mi sie zrobic GT na prestach.

Pewnie, że tak. Presta jest malutka w przekroju - na oko ze 2x. Mam na kompresorze 8 atm ustawione a koło od zera chwilę się pompuje. Ponadto nie o to nawet chodzi. Nie wyciągniesz z presty tłoczka. On dodatkowo ogranicza przepływ powietrza. Czytałem, że w GT pierwsze pompowanie należy robić z wybebeszonym wentylem AV.

Swoją drogą zastanawiam się po co w ogóle stosuje się dętki? Nawet w
poprzednim tanim rowerze ich nie było więc to nie kwestia drogich
patentów itp...

A co bylo?

Nooo... obręcz i opona na niej. Bez dętki. Wentyl typu Dunlop był w obręczy na stałe. Sądziłem, że to norma w rowerach a nie coś nadzwyczajnego...

Marek

Data: 2014-03-20 08:26:05
Autor: AZ
Jaka pompka rowerowa?
On 2014-03-19, Marek <precz@spamowi.com> wrote:

[...]

Takie sa zalecenia ale mi sie nie chcialo a dokladniej nie chcialo szukac
srubokreta do wentyli. Pompowalem z napompowanej do 6 atm butelki 2,5 po
Coca-Coli ;-)

Nooo... obręcz i opona na niej. Bez dętki. Wentyl typu Dunlop był w obręczy na stałe. Sądziłem, że to norma w rowerach a nie coś nadzwyczajnego...

A jak to bylo uszczelnione?

--
Artur

Data: 2014-03-20 23:09:32
Autor: Marek
Jaka pompka rowerowa?
W dniu 2014-03-20 09:26, AZ pisze:

Takie sa zalecenia ale mi sie nie chcialo a dokladniej nie chcialo szukac
srubokreta do wentyli. Pompowalem z napompowanej do 6 atm butelki 2,5 po
Coca-Coli ;-)

hahahha
Rozumiem, że zrobiłeś w ten sposób rodzaj kompresora? :-D

A jak to bylo uszczelnione?

Nie mam bladego pojęcia. Nigdy flaka nie złapałem na tych oponach więc nie miałem okazji zastanawiać się nad tematem. Przypuszczam, że podobnie jak w autach. Swoją drogą dobre pytanie... jak to zdjąć w razie awarii... Może się skleić z felgą przecież.

Marek

Data: 2014-03-19 08:03:23
Autor: bans
Jaka pompka rowerowa?
W dniu 2014-03-18 16:41, Marek pisze:

Przy 3 atm (przynajmniej w/g manometru w tej pompce) opona
jest zbyt miêkka. Asfaltem dojadê ale na drogach polnych mogê zniszczyæ
obrêcz gdy zaliczê wiêksz± nierówno¶æ. Tego siê obawiam.

Sprecyzuj, jakie ko³a, bo na góralach ludzie po górach je¿d¿± poni¿ej 2 atm dla lepszej przyczepno¶ci i nie ³api± jako¶ snejków na ka¿dym kamieniu.

3 atm oponach 26 cali o grubo¶ci 2.25 to dla mnie prawie kamieñ ;)

A je¶li masz 28 cali i wê¿sze - to ja w szosówce pompujê do 8 atmosfer pompk± PRO Performance. Bez wê¿yka, ju¿ dziadek 30 lat temu uczy³ mnie jak pompowaæ ko³o nie urywaj±c wentyla ;)

--
bans

Data: 2014-03-19 21:44:09
Autor: Marek
Jaka pompka rowerowa?
W dniu 2014-03-19 08:03, bans pisze:

Sprecyzuj, jakie ko³a, bo na góralach ludzie po górach je¿d¿± poni¿ej 2
atm dla lepszej przyczepno¶ci i nie ³api± jako¶ snejków na ka¿dym kamieniu.

Mam 2 modele opon 28" Schwalbe (czy jak to siê pisze): Hurricane Performance oraz terenówka Smart Sam. Obie maj± nadruk: minimum 3.5 atm, max 6 atm. Przy ok. 3 atm. (polegaj±c na manometrze w pompce rowerowej) opona ugina siê ³atwo przy naciskaniu po bokach.

3 atm oponach 26 cali o grubo¶ci 2.25 to dla mnie prawie kamieñ ;)

Faktem jest, ¿e bud¿etowym MTB jaki mia³em do niedawna, pompowa³em znacznie ni¿ej, ok 2.5 atm. i by³y twarde jak kamieñ. Nie wiem w czym rzecz.

A je¶li masz 28 cali i wê¿sze - to ja w szosówce pompujê do 8 atmosfer
pompk± PRO Performance. Bez wê¿yka, ju¿ dziadek 30 lat temu uczy³ mnie
jak pompowaæ ko³o nie urywaj±c wentyla ;)

£o³ - a jak? :-) Ja przytrzymywa³em palcem ko³o za szprychê ale to i tak nie dawa³o stabilno¶ci. Ju¿ ³atwiej przy zdemontowanym kole.

Marek

Data: 2014-03-18 15:36:49
Autor: Markiz (do)Sadny
Jaka pompka rowerowa?
On 18/03/14 15:10, Marek wrote:
[...]

Mialem taka:
http://www.topeak.com/products/Pumps/racerocket_black
nie byla tania ale pompowala zajebiscie, po prostu radosc uzywania.
Niestety zgubilem (albo zajumali).
Slyszalem dobre opinie o Lezyne podobnej z wezykiem ale nie uzywalem
wiec nie wiem.

--
Markiz doSadny

Data: 2014-03-21 16:15:11
Autor: Marcin Hy³a
Jaka pompka rowerowa?
On 2014-03-18 16:36, Markiz (do)Sadny wrote:
On 18/03/14 15:10, Marek wrote:
Mialem taka:
http://www.topeak.com/products/Pumps/racerocket_black
nie byla tania ale pompowala zajebiscie, po prostu radosc uzywania.
Niestety zgubilem (albo zajumali).

ja mam tak±:
http://www.topeak.com/products/Pumps/MiniDXG
- mocowanie siê raz urwa³o, ale pompka spad³a z ha³asem i mam j± nadal. Polecam (pasuje do wszystkich rodzajów wentyli!) z zastrze¿eniem, ¿eby uwa¿aæ na mocowanie w³a¶nie (np. woziæ w sakwie albo przyklejon± do ramy na chama ta¶m±).

marcin ha
--
Miasta dla rowerów http://www.miastadlarowerow.pl

Data: 2014-03-22 21:39:29
Autor: Marek
Jaka pompka rowerowa?
W dniu 2014-03-21 16:15, Marcin Hy³a pisze:

[...]

Mocowania nie bêdê stosowa³ gdy¿ pompkê podpinam pod trójk±tn± sakwê wewn±trz "okna" ramy. Wiêc tandetny uchwyt nie bêdzie mi przeszkadza³. Opis pompki brzmi ¶wietnie. Szkoda tylko, ¿e nie posiada ona wê¿yka. Czy potrafisz napompowaæ Prestê bez jej urwania? Mi siê to zadanie wydaje wyzwaniem.

Marek

Data: 2014-03-22 21:56:36
Autor: Prot Ogenes
Jaka pompka rowerowa?
On 2014-03-22 21:39, Marek wrote:

[...]

Kolejny raz kto¶ w tym w±tku pisze o urwaniu presty. Pyta³em wczesniej jak wy to robicie, ¿e j± urywacie? Stosujê wy³±cznie presty i jako¶ nigdy nie zdarzy³o mi siê jej urwaæ.

Je¶li kto¶ WY£¡CZNIE przyk³ada pompkê do wentyla i zaczyna pompowaæ bujaj±c wentylem na boki to nawet jestem w stanie sobie to wyobraziæ, tylko dlaczego nie pochwyci opony kciukiem z góry, a pozosta³ymi palcami nie ustabilizuje uk³adu wentyl/pomka? Ani to trudne, ani uci±¿liwe.

pozdr
Prot

Data: 2014-03-22 22:52:34
Autor: Marcin Hy³a
Jaka pompka rowerowa?
On 2014-03-22 21:56, Prot Ogenes wrote:

Kolejny raz kto¶ w tym w±tku pisze o urwaniu presty. Pyta³em wczesniej
jak wy to robicie, ¿e j± urywacie? Stosujê wy³±cznie presty i jako¶
nigdy nie zdarzy³o mi siê jej urwaæ.

Mnie wrêcz odwrotnie, i od lat presty w zwi±zku z w/w nie u¿ywam :-)

[...]

No jako¶ tak ta teoria siê u mnie _nie_ sprawdzi³a. Nie, nie twierdzê ¿e jestem mistrzem ¶wiata w pompowaniu, ale j/w - nie wysz³o, ze szraderem nie mam tego problemu wiêc u¿ywam szradera :-)

marcin ha
--
Miasta dla rowerów http://www.miastadlarowerow.pl

Data: 2014-03-23 15:26:20
Autor: artek
Jaka pompka rowerowa?
a ja, nie dalej jak wczoraj wywaliłem dętkę z naderwanym wentylem szredera. z roweru żony, obręcze z wysokim stożkiem, gdzie niby wentyl powinien siedzieć stabilnie ... z prestą nigdy mi się to nie zdarzyło, nawet na niskoprofilowych obręczach, nawet przy pompowaniu minipompką gdzieś tam w górach na godzinę przed odjazdem pociągu.

o czym to świadczy? cóż, o niczym. a jeśli o czymkolwiek, to raczej o uwadze przy osadzaniu opony, żeby dętka się za bardzo nie przesunęła i wentyla nie przekrzywiła.

--
art3k

Data: 2014-03-23 12:43:00
Autor: Marek
Jaka pompka rowerowa?
W dniu 2014-03-22 21:56, Prot Ogenes pisze:

Kolejny raz kto¶ w tym w±tku pisze o urwaniu presty. Pyta³em wczesniej
jak wy to robicie, ¿e j± urywacie? Stosujê wy³±cznie presty i jako¶
nigdy nie zdarzy³o mi siê jej urwaæ.

Mo¿e masz "dobr± technikê" pos³ugiwania siê pompk±. Ja nie potrafiê unieruchomiæ pompki wzglêdem wentyla gdy ci¶nienie przekracza 3 atm. Muszê wtedy mocno ¶ciskaæ pompkê i tym samym przestajê kontrolowaæ ruch wentyla.

Je¶li kto¶ WY£¡CZNIE przyk³ada pompkê do wentyla i zaczyna pompowaæ
bujaj±c wentylem na boki to nawet jestem w stanie sobie to wyobraziæ,

Bo tak siê dok³adnie dzieje.

tylko dlaczego nie pochwyci opony kciukiem z góry, a pozosta³ymi palcami
nie ustabilizuje uk³adu wentyl/pomka? Ani to trudne, ani uci±¿liwe.

Nie wyobra¿am sobie trzymania jednej strony pompki 3 palcami. Mo¿e gdybym d³onie mia³ jak imad³o, to da³bym radê :-)

Marek

Data: 2014-03-22 22:50:55
Autor: Marcin Hy³a
Jaka pompka rowerowa?
On 2014-03-22 21:39, Marek wrote:

Mocowania nie bêdê stosowa³ gdy¿ pompkê podpinam pod trójk±tn± sakwê
wewn±trz "okna" ramy. Wiêc tandetny uchwyt nie bêdzie mi przeszkadza³.

Nie wiem, czy tandetny - konstrukcyjnie wydaje siê sensowny, ale napisa³em jak by³o. nie wiem, czy to typowe, ostrze¿enie zawsze siê przyda :-)

Opis pompki brzmi ¶wietnie. Szkoda tylko, ¿e nie posiada ona wê¿yka. Czy
potrafisz napompowaæ Prestê bez jej urwania? Mi siê to zadanie wydaje
wyzwaniem.

nie u¿ywam presty od wielu lat, gdy¿ nigdy nie nauczy³em siê jej pompowania bez urywania :-) Wszêdzie/we wszystkich rowerach u¿ywam szraderów. Wê¿yk mia³em w jakiej¶ hawnianej pompce rêcznej 100 lat temu i mam owszem w pod³ogowej w domu, nie wydaje mi siê konieczny w przypadku rêcznej, w przypadku pod³ogowej oczywi¶cie bez dyskusji tak.

Wspomnian± pompkê rêczn±u¿ywa³em parokrotnie i spisywa³a siê ¶wietnie (akurat w ub, roku mia³em seriê z³apanych gum, pierwszy raz od tzw. stu lat, potê¿ne szk³o plus przypadki pêkniêtych opon wymienianych w trasie). W domu normalnie u¿ywam z lenistwa pod³ogowej. Co wiêcej, jaki¶ czas temu znalaz³em stary wynalazek z lat 80-tych - pompkê _no¿n±_ do samochodu, bêdê musia³ spróbowaæ (oczywi¶cie na szradera tylko).

marcin ha
--
Miasta dla rowerów http://www.miastadlarowerow.pl

Data: 2014-03-18 17:22:24
Autor: piecia aka dracorp
Jaka pompka rowerowa?
Dnia 18.03.2014, Marek napisał lub napisała:
[...]
Sigma Sport Alpha Jet z manometrem, taką używam od wielu lat. Koszt
około 30zł, pompuje bez problemu do 8-9 atmosfer. Trochę ciężka i kiepsko się
trzyma przyczepiona na rowerze.
Kiedyś miałem jaką małą Beto, super pompowała ale też super urywała
presty.
Miałem też pompka SKS Puro ALU ROAD ale bezndziejnie się nią pompowało,
bardzo ciężko. No i kiedyś lokalnie kupiłem SKS Diago, rozpadła się po kilku użyciach.
U znajomych to samo.
To tyle odnośnie pompkek do zabrania ze sobą.

--
piecia aka dracorp

Data: 2014-03-18 18:45:09
Autor: Krystek
Jaka pompka rowerowa?
W dniu 2014-03-18 18:22, piecia aka dracorp pisze:

[...]

Sigma Sport Alpha Jet z manometrem, taką używam od wielu lat. Koszt
około 30zł, pompuje bez problemu do 8-9 atmosfer. Trochę ciężka i kiepsko się
trzyma przyczepiona na rowerze.

No no, poczytałem sobie trochę o niej. Opinie ma dobre. Jest jeszcze jakaś wersja Lambda, ponoć solidniej wykonana i trwalsza. Ale na stronie Sigmy w ogóle nie ma wymienionych pompek w produktach.

[...]

U mnie przy rowerze (na trzymaku pompki; była w zestawie) jest właśnie pompka SKS. Męczę się z nią strasznie.

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2014-03-18 18:40:45
Autor: piecia aka dracorp
Jaka pompka rowerowa?
Dnia 18.03.2014, Krystek napisał lub napisała:
No no, poczytałem sobie trochę o niej. Opinie ma dobre. Jest jeszcze jakaś wersja Lambda, ponoć solidniej wykonana i trwalsza. Ale na stronie Sigmy w ogóle nie ma wymienionych pompek w produktach.
A to nawet nie wiedziałem że są dwa modele.

--
piecia aka dracorp

Data: 2014-03-18 19:01:32
Autor: Marek
Jaka pompka rowerowa?
[...]

Super pompka! Szkoda, że taka duża po złożeniu. :-( Nie będę miał na nią miejsca. Do 30cm wejdzie a ta ma 32.

Kiedyś miałem jaką małą Beto, super pompowała ale też super urywała
presty.

Właśnie dlatego chcę z wężykiem. Też mi się to przytrafiło.

Marek

Data: 2014-03-18 22:10:33
Autor: borsuk
Jaka pompka rowerowa?
W dniu 2014-03-18 19:01, Marek pisze:

Super pompka! Szkoda, że taka duża po złożeniu. :-( Nie będę miał na nią
miejsca. Do 30cm wejdzie a ta ma 32.

Właśnie dlatego chcę z wężykiem. Też mi się to przytrafiło.

Pompka AUTHOR AAP Cross 2, najlepsza, a miałem sporo różnych. Długość 34.
Musi się zmieścić ;)

Data: 2014-03-19 21:45:46
Autor: Marek
Jaka pompka rowerowa?
W dniu 2014-03-18 22:10, borsuk pisze:

Pompka AUTHOR AAP Cross 2, najlepsza, a miałem sporo różnych. Długość 34.
Musi się zmieścić ;)

Nie da rady :-( Mam jakieś 31cm w miejscu, gdzie mogę ją zamocować.

Marek

Data: 2014-03-18 23:45:54
Autor: Prot Ogenes
Jaka pompka rowerowa?
On 2014-03-18 18:22, piecia aka dracorp wrote:
Kiedyś miałem jaką małą Beto, super pompowała ale też super urywała
presty.

Panowie, macie tzw "chama w rencu" :-)
Powiedzcie mi jak urywaliście te wentyle, bo mnie sie to jeszcze w życiu nie zdarzyło.

Czterema palcami przytrzymuję pompkę od dołu, a z góry kontruję kciukiem na oponie. Używam SKS Rookie XL. Sama pompeczka ma tylko jeden feler, gwint na który nakręcana jest pomarańczowa nakręteczka ma cienką ściankę. Dwie poprzednie uszkodzili (urwali) mi znajomi, a wystarczyłoby tam wpasowac kawałek jakiegoś metalu i dla mnie pompka byłaby idealna.

pozdr
Prot

Data: 2014-03-18 23:47:06
Autor: fojtek
Jaka pompka rowerowa?
Mała średnica -> duże ciśnienie.
Miałem kilka (naście?) pompek.Istotnych różnic pomiędzy taką za 150PLN a ekonomiczną za 15PLN (Decathlon) nie zaobserwowałem.
W tej za 150 rozlazła się uszczelka w tłoczku, w jednej z kilku ekonomicznych pękł korpus (reszta gdzieś się zawieruszyła ale do końca działała).
IMHO najrozsądniej mieć w domu warsztatówkę a wozić ze sobą takie bzdzidło za 15PLN.
Bzdzidłem mogę pierdnąć 80PSI bez problemu (pewnie i 90 by się dało).
IMHO w rowerze nieszosowym wystarczy.

Data: 2014-03-19 09:03:16
Autor: borsuk
Jaka pompka rowerowa?
W dniu 2014-03-18 23:47, fojtek pisze:

...... a wozić ze sobą takie
bzdzidło za 15PLN.

Które rozsypie się w najmniej odpowiednim momencie. Trzeba wozić porządną, sprawdzoną pompkę (chyba , że jeździsz po podwórku ;)

Bzdzidłem mogę pierdnąć 80PSI bez problemu (pewnie i 90 by się dało).
IMHO w rowerze nieszosowym wystarczy.
Jasne, a 100kg podnosisz jedną ręką :)

Data: 2014-03-19 09:15:06
Autor: AZ
Jaka pompka rowerowa?
On 2014-03-19, borsuk <borsukkUSUN@aster.pl> wrote:
...... a wozić ze sobą takie
bzdzidło za 15PLN.

Które rozsypie się w najmniej odpowiednim momencie. Trzeba wozić porządną, sprawdzoną pompkę (chyba , że jeździsz po podwórku ;)

Ale ona jest sprawdzona, co prawda uzylem jej moze 3 razy i ani razu
nie zawiodla.

Bzdzidłem mogę pierdnąć 80PSI bez problemu (pewnie i 90 by się dało).
IMHO w rowerze nieszosowym wystarczy.
Jasne, a 100kg podnosisz jedną ręką :)

Tu chyba faktycznie przesadzil ;-) Mi ta Decathlonowa w szosie udalo sie
nabic 3 bary, powyzej pompka sie grzeje i z pompowania nici. Ale wystarczylo
mi spokojnie na dojechanie 15km z pracy do domu. W goralu 3 bary to
wystarczy w zupelnosci.

--
Artur

Data: 2014-03-19 10:47:01
Autor: bans
Jaka pompka rowerowa?
W dniu 2014-03-19 10:15, AZ pisze:

Ale ona jest sprawdzona, co prawda uzylem jej moze 3 razy i ani razu
nie zawiodla.

Trzy razy pompki u¿y³e¶ i twierdzisz ¿e jest sprawdzona?! Ta grupa coraz bardziej mnie zadziwia :)))

--
bans

Data: 2014-03-19 10:03:14
Autor: AZ
Jaka pompka rowerowa?
On 2014-03-19, bans <goc@o2.pl> wrote:
W dniu 2014-03-19 10:15, AZ pisze:

Ale ona jest sprawdzona, co prawda uzylem jej moze 3 razy i ani razu
nie zawiodla.

Trzy razy pompki użyłeś i twierdzisz że jest sprawdzona?! Ta grupa coraz bardziej mnie zadziwia :)))

A czytales co pisalem wczesniej? Uzywam tej pompki awaryjnie - stad 3 razy.
Nie wiem co by mialo sie w niej zepsuc przy takim uzywaniu...

--
Artur

Data: 2014-03-19 09:34:21
Autor: qrt
Jaka pompka rowerowa?
Dnia Wed, 19 Mar 2014 09:03:16 +0100, borsuk napisa³(a):

W dniu 2014-03-18 23:47, fojtek pisze:

...... a woziæ ze sob± takie
bzdzid³o za 15PLN.

Które rozsypie siê w najmniej odpowiednim momencie. Trzeba woziæ porz±dn±, sprawdzon± pompkê (chyba , ¿e je¼dzisz po podwórku ;)'

Ma³a czarna z decatholona - kosztuje nieco ponad 10 zeta a mo¿na powiedzieæ
z ca³± stanowczo¶ci± i¿ jest zarówno porz±dna i sprawdzona. :D

Data: 2014-03-19 11:56:27
Autor: fojtek
Jaka pompka rowerowa?
W dniu 19.03.2014 09:03, borsuk pisze:
[...]

Jak widzę jesteś osobą dla której niżej LXa poza podwórko ruszać się nie należy;)
Od ok. 10 lat jeżdżę non stop. W tym czasie porzuciłem LXy, XTeki, 9.0 i 9.0SL na rzecz TY - Alivio. Zwiększenia awaryjności nie zauważyłem.

Co do solidnych pompek. Pierwszą kupiłem kierując się zasadą że ma być trwałe/solidne/sprawdzone. Do tego modelu miały być dostępne nawet części zamienne. Pompka wożona była w plecaku _rowerowym_ (więc czystym). Przejechałem z nią 3-4 kkm. Jak pisałem wcześniej roz..... się tłoczek a części zamienne owszem są ale u producenta. Można ściągnąć pod warunkiem że opłacę transport;)
Od tego czasu wyłącznie tanie ekonomiczne pompki.
Mimo że wożone w sakwie razem ze wszystkim co tylko do sakwy się ładuje potrafią przetrwać nawet 2 sezony (nawet 18kkm). Jak pisałem pękła tylko jedna.
Co do możliwości pompowania - w tych pompkach jakie mam ogranicza mnie jedynie moja siła. Żadna z tanich pompek jakie mam nie przepuszcza przy osiągalnym przeze mnie ciśnieniu (lubię twardo nabite opony więc 60PSI dla mnie to flak, optymalne 90-95PSI)

Miałem pompkę warsztatową kupioną w Lidlu (bodaj 35PLN), służyła wiernie przez kilka lat i pewnie służyła by nadal gdyby nie syn.

IMHO pompka jest tak prostym narzędziem że kombinowanie z "jakością" mija się z celem. To jak hydrauliczny francuz wykonany z dokładnością 1/1000 mm i wysadzany cyrkoniami

Tu odrobina historii
W czasach mej młodości byłem szczęśliwym posiadaczem Wigry 2.
W komplecie z rowerem dostawało się zestaw kluczy i pompkę.
Pompka była wyjątkowo badziewna z jasnoszarego miękkiego plastyku.
Tą właśnie pompką napompowałem koła tak że jedno eksplodowało.

Data: 2014-03-19 18:56:32
Autor: borsuk
Jaka pompka rowerowa?
W dniu 2014-03-19 11:56, fojtek pisze:

IMHO pompka jest tak prostym narzędziem że kombinowanie z "jakością"
mija się z celem. To jak hydrauliczny francuz wykonany z dokładnością
1/1000 mm i wysadzany cyrkoniami

Mylisz pojęcia jakości i ceny.

[...]

A tu dajesz na to najlepszy przykład, też miałem taką pompkę w Jubilacie mojej żony.
Używałem ją (pompkę:) kilkanaście lat. Była tania, ale dobrej jakości.
Natomiast w ciągu ostatnich paru lat trzy razy kupiłem badziewie, którym w ogóle nie można było nic napompować, w tym w zeszłym roku w Lidlu.
Twierdzenie, że każda pompka zamienia się w twoich rękach w niezawodne narzędzie wkładam między bajki (nie mylić z bike'ami :)

Data: 2014-03-20 14:54:50
Autor: Titus Atomicus
Jaka pompka rowerowa?
In article <532977db$0$2354$65785112@news.neostrada.pl>,
 fojtek <fojtek@opsa.gazetapl> wrote:

Mia³em pompkê warsztatow± kupion± w Lidlu (bodaj 35PLN), s³u¿y³a wiernie przez kilka lat i pewnie s³u¿y³a by nadal gdyby nie syn.

Mi 'lidlowa' po kilku uzyciach odmowila posluszenstwa.
A konkretnie odmowila posluszentwa koncowka. Pisalem o tym na grupie.
Po wymianie na jakas decatlonowa (25zl chyba) wciaz dziala. Pompowanie jest latwe i przyjemne.

IMHO pompka jest tak prostym narzêdziem ¿e kombinowanie z "jako¶ci±" mija siê z celem.

No nie wiem.
Na wycieczkach uzywam minipompki Crank Bross, tej z manometrem.
http://www.crankbrothers.com/pumps_alloy.php
Innej w sklepie nie bylo.
Manometr jakos slabo dziala.
Nastepnym razem kupilbym jednak to (o polowe lzejsze):
http://www.crankbrothers.com/pumps_powerpump.php

W kazdym razie pompuje sie jakos dlugo. Z reguly dopompowywuje do jakiegos poziomu, poczym szukam kompresora.

Tu odrobina historii
W czasach mej m³odo¶ci by³em szczê¶liwym posiadaczem Wigry 2.
W komplecie z rowerem dostawa³o siê zestaw kluczy i pompkê.
Pompka by³a wyj±tkowo badziewna z jasnoszarego miêkkiego plastyku.
T± w³a¶nie pompk± napompowa³em ko³a tak ¿e jedno eksplodowa³o.
No, to moze swiadczyc o jakosci tego kola...

--
TA

Data: 2014-03-20 15:04:05
Autor: Titus Atomicus
Jaka pompka rowerowa?
In article <Titus_Atomicus-ABD022.14545020032014@node2.news.atman.pl>,

> [...]
Innej w sklepie nie bylo.
Manometr jakos slabo dziala.
Nastepnym razem kupilbym jednak to (o polowe lzejsze):

O, przepraszam.Zdaje sie ze mam wersje pro:
http://www.crankbrothers.com/pumps_pro.php
Nie jest taka ciezka jak myslalem.

--
TA

Data: 2014-03-22 23:55:01
Autor: fojtek
Jaka pompka rowerowa?
[...]

"PorzÄ…dnÄ…, sprawdzonÄ…" - co to znaczy?
Testy w stylu: "nowa rewolucyjna konstrukcja pompowanie jest lekkie i łatwe jak nigdy dotąd". A może opinie jak przy komórkach: "mam 2 dni i jest zajebisty" albo "zajebisty fon może dostanę na urodziny"

Test pompki przypomina test łodzi podwodnej - pompujemy aż pi...nie.
Niestety tak sprawdzona pompka z założenia nie nadaje się do użytku.
Im bardziej skomplikowana konstrukcja tym mniejsze szanse na powtarzalność wyniku.

Mnie wystarczy test wożenia w zapiaszczonej sakwie razem z ciężkim ulokiem. Jeżeli po 2 latach takiego wożenia (powiedzmy 15kkm) pompka działa jak nowa to czego więcej wymagać. Od samego pompowania to ona się raczej nie rozpadnie;)

Co do jazdy po podwórku - wiem że plastyk w niskich temperaturach może kruszeć ale przy niższych niż -20 nie jeżdżę i nie zamierzam.

Data: 2014-03-19 03:22:05
Autor: kosmala.mateusz
Jaka pompka rowerowa?
W dniu wtorek, 18 marca 2014 16:10:47 UTC+1 u¿ytkownik Marek napisa³:
Problem mo¿e ¶mieszny, ale zaliczam w³a¶nie ju¿ drug± wymianê,

Nie pomoge ci:
Polecane tu Sigma Sport Alpha/Lambda i podobne - najgorszy shit jaki mia³em. Ktos chcia³ pompkê stacjonarn± zmniejszyæ do rozmiarów pompki ma³ej, przeno¶nej, ale mu nie wysz³o. Za to uda³o mu siê po³±czyæ wady obydwu typów pompek: pompuje jak pompka przeno¶na, i jest du¿a i cie¿ka jak stacjonarna. Poza tym, ¿eby j± u¿yæ, to trzeba by³o zrobiæ kilka(na¶cie) czynno¶ci: wysun±æ i zablokowaæ wê¿yk, tu odgi±æ, tu rozsun±æ,..... przydepn±æ ....
Jak ju¿ roz³o¿y³e¶, to ¿eby jej u¿yæ, to trzeba by³o przydepn±æ p³ytkê, tak jak w stacjonarnej, ale w zwi±zku z tym, ¿e ta pompka jest krótka, to pompujesz w przygarbionej pozycji.
Sigma jako¶ szybko tê pompkê wycofa³a ze sprzeda¿y, ja siê nie dziwiê.

Wszystkie pompki z podwójnymi g³owicami prêdzej, czy pó¼niej szlak trafia³ i przepuszcza³y, wiêc mój typ to pompka z przek³adan± uszczelk±. Co prawda to mo¿e byæ upierdliwe, ale odk±d zmieni³em wszystkie dêtki na auto, przesta³o to byæ problemem, ³±cznie z ³ami±cymi siê prestami :P

Tak jak ju¿ kilka osób napisa³o, mój typ to ma³a czarna pompka z Decathlonu:
http://www.decathlon.pl/pompka-rczna-mnp-100-id_8056700.html
Mia³em du¿o pompek, duuu¿o dro¿szych i ta jest po prostu najlepsza.
Ma³a, lekka, niezawodna, prosta.

Drugie miejsce:
SKS Rookie XL - jedyna wada, to jak ju¿ kto¶ pisa³ cienkie ¶cianki przy gwincie i urywa siê koñcówka po jakim¶ czasie. I kosztuje tyle co 2 decathlony.

Mk.

Data: 2014-03-19 21:52:38
Autor: tms
Jaka pompka rowerowa?
On 03/19/2014 11:22 AM, kosmala.mateusz@gmail.com wrote:
[...]

Hmm, to ciekawe - a zwyk³± pompk± przewo¼n± pompujesz wyprostowany??? Ja
te¿ d³ugo nie tyka³em Sigmy bo mój kolega stwierdzi³ ¿e to plastikowy
szajs i siê szybko rozlatuje. Teraz ¿a³ujê ¿e go pos³ucha³em i tak d³ugo
siê mêczy³em. Niektórzy musz± mieæ chyba pompkê z nierdzewki ale wtedy
bêd± pewnie narzekaæ ¿e za ciê¿ka.

Pozdro
tms

Data: 2014-03-19 21:55:28
Autor: Marek
Jaka pompka rowerowa?
W dniu 2014-03-19 11:22, kosmala.mateusz@gmail.com pisze:

[...]

Tylko... bez wê¿yka. Wentyl Presta tylko na to czeka aby wreszcie siê urwaæ :-)

Marek

Data: 2014-03-19 23:10:12
Autor: Krystek
Jaka pompka rowerowa?
W dniu wtorek, 18 marca 2014 16:10:47 UTC+1 użytkownik Marek napisał:
Problem może śmieszny, ale zaliczam właśnie już drugą wymianę,

Nie pomoge ci:
Polecane tu Sigma Sport Alpha/Lambda i podobne - najgorszy shit jaki miałem. Ktos chciał pompkę stacjonarną zmniejszyć do rozmiarów pompki małej, przenośnej, ale mu nie wyszło. Za to udało mu się połączyć wady obydwu typów pompek: pompuje jak pompka przenośna, i jest duża i cieżka jak stacjonarna. Poza tym, żeby ją użyć, to trzeba było zrobić kilka(naście) czynności: wysunąć i zablokować wężyk, tu odgiąć, tu rozsunąć,..... przydepnąć ....
Jak już rozłożyłeś, to żeby jej użyć, to trzeba było przydepnąć płytkę, tak jak w stacjonarnej, ale w związku z tym, że ta pompka jest krótka, to pompujesz w przygarbionej pozycji.
Sigma jakoś szybko tę pompkę wycofała ze sprzedaży, ja się nie dziwię.

Wszystkie pompki z podwójnymi głowicami prędzej, czy później szlak trafiał i przepuszczały, więc mój typ to pompka z przekładaną uszczelką. Co prawda to może być upierdliwe, ale odkąd zmieniłem wszystkie dętki na auto, przestało to być problemem, łącznie z łamiącymi się prestami :P

Tak jak już kilka osób napisało, mój typ to mała czarna pompka z Decathlonu:
http://www.decathlon.pl/pompka-rczna-mnp-100-id_8056700.html
Miałem dużo pompek, duuużo droższych i ta jest po prostu najlepsza.
Mała, lekka, niezawodna, prosta.

Drugie miejsce:
SKS Rookie XL - jedyna wada, to jak już ktoś pisał cienkie ścianki przy gwincie i urywa się końcówka po jakimś czasie. I kosztuje tyle co 2 decathlony.

A taką pompką <http://www.decathlon.pl/pompka-rczna-mnp-classic-id_8210716.html> (bo po Twoim poście zacząłem przeglądać ofertę Decathlona) to opony mojego roweru z wentylem Dunlopa (DV) napompuję? Chyba nie...

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2014-03-20 07:45:36
Autor: qrt
Jaka pompka rowerowa?
Dnia Wed, 19 Mar 2014 23:10:12 +0100, Krystek napisa³(a):

[...]

A tak± pompk± <http://www.decathlon.pl/pompka-rczna-mnp-classic-id_8210716.html> (bo po Twoim po¶cie zacz±³em przegl±daæ ofertê Decathlona) to opony mojego roweru z wentylem Dunlopa (DV) napompujê? Chyba nie...

Dunlopa? To jeszcze mo¿na to kupiæ? Czy mo¿e jezdzisz na zapasach poczynionych gdy do sk³adnicy harcerskiej
dêtki rzucili? :)

Data: 2014-03-20 09:13:35
Autor: cytawa
Jaka pompka rowerowa?
qrt pisze:

Dunlopa? To jeszcze mo¿na to kupiæ?

Czy mo¿e jezdzisz na zapasach poczynionych gdy do sk³adnicy harcerskiej
dêtki rzucili? :)

Cos ty sie z choinki urwal?. Sa jak byly i pewno jeszcze dlugo beda. Smiem twierdzic, ze Dunlopy nie sa takie zle. Na pewno lepsze od Presty. Lzej sie pompuja niz Schredery i nie sa tak wrazliwe na jakosc pompki.

Jan Cytawa

Data: 2014-03-20 09:19:17
Autor: qrt
Jaka pompka rowerowa?
Dnia Thu, 20 Mar 2014 09:13:35 +0100, cytawa napisa³(a):

qrt pisze:

Dunlopa? To jeszcze mo¿na to kupiæ?

Czy mo¿e jezdzisz na zapasach poczynionych gdy do sk³adnicy harcerskiej
dêtki rzucili? :)

Cos ty sie z choinki urwal?.

byæ mo¿e. Poprostu dunlopa (luzem) to ostanio raz widzia³em jak
przegl±da³em pojemniki z jakimi¶ gratami. W rowerze? Nie pamiêtam :)

Smiem twierdzic, ze Dunlopy nie sa takie zle. Na pewno lepsze od Presty. Lzej sie pompuja niz Schredery i nie sa tak wrazliwe na jakosc pompki.

Czy presta czy schreder to dla mnie bez ró¿nicy. Jako¶ nie przejawiam w tym
temacie osobistych preferencji :) Ale na pewno zdecydowanie wole te dwa typy od dunlopów które winny
wyl±dowaæ w tym samym miejscu co korby na kliny :)
IMHO :)

Data: 2014-03-20 09:24:37
Autor: Marek
Jaka pompka rowerowa?
W dniu 2014-03-20 07:45, qrt pisze:

Dunlopa? To jeszcze mo¿na to kupiæ?

Mia³em taki w rowerze MTB Rometa. Z pewno¶ci± by³ lepszy od Presty.

Marek

Data: 2014-03-19 21:33:57
Autor: tms
Jaka pompka rowerowa?

On 03/18/2014 04:10 PM, Marek wrote:
[...]

Bardzo polecam Sigma Lambda - teraz nazywa się Sigma Alpha Jet. Spokojnie dobijam koła do 8 barów (opona 700x28C) i nie muszę się wk..iać że mi się szarpie przy wentylu. To taka zminiaturyzowana pompka stacjonarna - zapierasz o asfalt i możesz pompować całym ciałem. Ja wypróbowałem wiele pompek i tylko ta mi w końcu przypasowała.

Pozdro
tms

Data: 2014-03-19 21:37:02
Autor: Wojtas
Jaka pompka rowerowa?

Bardzo polecam Sigma Lambda - teraz nazywa siÄ™ Sigma Alpha Jet.

Podpisuję się - świetna i tania pompka.

--
Tęskno i nudno jest na tym naszym świecie, proszę państwa.

Data: 2014-03-24 13:56:16
Autor: Marek
Jaka pompka rowerowa?
No i znalazłem - działającą i to bez funkcji urywania Presty :-)

http://author.pl/akcesoria/pompki/pipe

Malutka, niecałe 20cm, leciutka i pompuje. Co prawda bez manometru jest.

Marek

Jaka pompka rowerowa?