Jaka pompka rowerowa?

Data: 2014-03-18 23:47:06
Autor: fojtek
Jaka pompka rowerowa?
Mała średnica -> duże ciśnienie.
Miałem kilka (naście?) pompek.Istotnych różnic pomiędzy taką za 150PLN a ekonomiczną za 15PLN (Decathlon) nie zaobserwowałem.
W tej za 150 rozlazła się uszczelka w tłoczku, w jednej z kilku ekonomicznych pękł korpus (reszta gdzieś się zawieruszyła ale do końca działała).
IMHO najrozsądniej mieć w domu warsztatówkę a wozić ze sobą takie bzdzidło za 15PLN.
Bzdzidłem mogę pierdnąć 80PSI bez problemu (pewnie i 90 by się dało).
IMHO w rowerze nieszosowym wystarczy.

Data: 2014-03-19 09:03:16
Autor: borsuk
Jaka pompka rowerowa?
W dniu 2014-03-18 23:47, fojtek pisze:

...... a wozić ze sobą takie
bzdzidło za 15PLN.

Które rozsypie się w najmniej odpowiednim momencie. Trzeba wozić porządną, sprawdzoną pompkę (chyba , że jeździsz po podwórku ;)

Bzdzidłem mogę pierdnąć 80PSI bez problemu (pewnie i 90 by się dało).
IMHO w rowerze nieszosowym wystarczy.
Jasne, a 100kg podnosisz jedną ręką :)

Data: 2014-03-19 09:15:06
Autor: AZ
Jaka pompka rowerowa?
On 2014-03-19, borsuk <borsukkUSUN@aster.pl> wrote:
...... a wozić ze sobą takie
bzdzidło za 15PLN.

Które rozsypie się w najmniej odpowiednim momencie. Trzeba wozić porządną, sprawdzoną pompkę (chyba , że jeździsz po podwórku ;)

Ale ona jest sprawdzona, co prawda uzylem jej moze 3 razy i ani razu
nie zawiodla.

Bzdzidłem mogę pierdnąć 80PSI bez problemu (pewnie i 90 by się dało).
IMHO w rowerze nieszosowym wystarczy.
Jasne, a 100kg podnosisz jedną ręką :)

Tu chyba faktycznie przesadzil ;-) Mi ta Decathlonowa w szosie udalo sie
nabic 3 bary, powyzej pompka sie grzeje i z pompowania nici. Ale wystarczylo
mi spokojnie na dojechanie 15km z pracy do domu. W goralu 3 bary to
wystarczy w zupelnosci.

--
Artur

Data: 2014-03-19 10:47:01
Autor: bans
Jaka pompka rowerowa?
W dniu 2014-03-19 10:15, AZ pisze:

Ale ona jest sprawdzona, co prawda uzylem jej moze 3 razy i ani razu
nie zawiodla.

Trzy razy pompki u¿y³e¶ i twierdzisz ¿e jest sprawdzona?! Ta grupa coraz bardziej mnie zadziwia :)))

--
bans

Data: 2014-03-19 10:03:14
Autor: AZ
Jaka pompka rowerowa?
On 2014-03-19, bans <goc@o2.pl> wrote:
W dniu 2014-03-19 10:15, AZ pisze:

Ale ona jest sprawdzona, co prawda uzylem jej moze 3 razy i ani razu
nie zawiodla.

Trzy razy pompki użyłeś i twierdzisz że jest sprawdzona?! Ta grupa coraz bardziej mnie zadziwia :)))

A czytales co pisalem wczesniej? Uzywam tej pompki awaryjnie - stad 3 razy.
Nie wiem co by mialo sie w niej zepsuc przy takim uzywaniu...

--
Artur

Data: 2014-03-19 09:34:21
Autor: qrt
Jaka pompka rowerowa?
Dnia Wed, 19 Mar 2014 09:03:16 +0100, borsuk napisa³(a):

W dniu 2014-03-18 23:47, fojtek pisze:

...... a woziæ ze sob± takie
bzdzid³o za 15PLN.

Które rozsypie siê w najmniej odpowiednim momencie. Trzeba woziæ porz±dn±, sprawdzon± pompkê (chyba , ¿e je¼dzisz po podwórku ;)'

Ma³a czarna z decatholona - kosztuje nieco ponad 10 zeta a mo¿na powiedzieæ
z ca³± stanowczo¶ci± i¿ jest zarówno porz±dna i sprawdzona. :D

Data: 2014-03-19 11:56:27
Autor: fojtek
Jaka pompka rowerowa?
W dniu 19.03.2014 09:03, borsuk pisze:
[...]

Jak widzę jesteś osobą dla której niżej LXa poza podwórko ruszać się nie należy;)
Od ok. 10 lat jeżdżę non stop. W tym czasie porzuciłem LXy, XTeki, 9.0 i 9.0SL na rzecz TY - Alivio. Zwiększenia awaryjności nie zauważyłem.

Co do solidnych pompek. Pierwszą kupiłem kierując się zasadą że ma być trwałe/solidne/sprawdzone. Do tego modelu miały być dostępne nawet części zamienne. Pompka wożona była w plecaku _rowerowym_ (więc czystym). Przejechałem z nią 3-4 kkm. Jak pisałem wcześniej roz..... się tłoczek a części zamienne owszem są ale u producenta. Można ściągnąć pod warunkiem że opłacę transport;)
Od tego czasu wyłącznie tanie ekonomiczne pompki.
Mimo że wożone w sakwie razem ze wszystkim co tylko do sakwy się ładuje potrafią przetrwać nawet 2 sezony (nawet 18kkm). Jak pisałem pękła tylko jedna.
Co do możliwości pompowania - w tych pompkach jakie mam ogranicza mnie jedynie moja siła. Żadna z tanich pompek jakie mam nie przepuszcza przy osiągalnym przeze mnie ciśnieniu (lubię twardo nabite opony więc 60PSI dla mnie to flak, optymalne 90-95PSI)

Miałem pompkę warsztatową kupioną w Lidlu (bodaj 35PLN), służyła wiernie przez kilka lat i pewnie służyła by nadal gdyby nie syn.

IMHO pompka jest tak prostym narzędziem że kombinowanie z "jakością" mija się z celem. To jak hydrauliczny francuz wykonany z dokładnością 1/1000 mm i wysadzany cyrkoniami

Tu odrobina historii
W czasach mej młodości byłem szczęśliwym posiadaczem Wigry 2.
W komplecie z rowerem dostawało się zestaw kluczy i pompkę.
Pompka była wyjątkowo badziewna z jasnoszarego miękkiego plastyku.
Tą właśnie pompką napompowałem koła tak że jedno eksplodowało.

Data: 2014-03-19 18:56:32
Autor: borsuk
Jaka pompka rowerowa?
W dniu 2014-03-19 11:56, fojtek pisze:

IMHO pompka jest tak prostym narzędziem że kombinowanie z "jakością"
mija się z celem. To jak hydrauliczny francuz wykonany z dokładnością
1/1000 mm i wysadzany cyrkoniami

Mylisz pojęcia jakości i ceny.

[...]

A tu dajesz na to najlepszy przykład, też miałem taką pompkę w Jubilacie mojej żony.
Używałem ją (pompkę:) kilkanaście lat. Była tania, ale dobrej jakości.
Natomiast w ciągu ostatnich paru lat trzy razy kupiłem badziewie, którym w ogóle nie można było nic napompować, w tym w zeszłym roku w Lidlu.
Twierdzenie, że każda pompka zamienia się w twoich rękach w niezawodne narzędzie wkładam między bajki (nie mylić z bike'ami :)

Data: 2014-03-20 14:54:50
Autor: Titus Atomicus
Jaka pompka rowerowa?
In article <532977db$0$2354$65785112@news.neostrada.pl>,
 fojtek <fojtek@opsa.gazetapl> wrote:

Mia³em pompkê warsztatow± kupion± w Lidlu (bodaj 35PLN), s³u¿y³a wiernie przez kilka lat i pewnie s³u¿y³a by nadal gdyby nie syn.

Mi 'lidlowa' po kilku uzyciach odmowila posluszenstwa.
A konkretnie odmowila posluszentwa koncowka. Pisalem o tym na grupie.
Po wymianie na jakas decatlonowa (25zl chyba) wciaz dziala. Pompowanie jest latwe i przyjemne.

IMHO pompka jest tak prostym narzêdziem ¿e kombinowanie z "jako¶ci±" mija siê z celem.

No nie wiem.
Na wycieczkach uzywam minipompki Crank Bross, tej z manometrem.
http://www.crankbrothers.com/pumps_alloy.php
Innej w sklepie nie bylo.
Manometr jakos slabo dziala.
Nastepnym razem kupilbym jednak to (o polowe lzejsze):
http://www.crankbrothers.com/pumps_powerpump.php

W kazdym razie pompuje sie jakos dlugo. Z reguly dopompowywuje do jakiegos poziomu, poczym szukam kompresora.

Tu odrobina historii
W czasach mej m³odo¶ci by³em szczê¶liwym posiadaczem Wigry 2.
W komplecie z rowerem dostawa³o siê zestaw kluczy i pompkê.
Pompka by³a wyj±tkowo badziewna z jasnoszarego miêkkiego plastyku.
T± w³a¶nie pompk± napompowa³em ko³a tak ¿e jedno eksplodowa³o.
No, to moze swiadczyc o jakosci tego kola...

--
TA

Data: 2014-03-20 15:04:05
Autor: Titus Atomicus
Jaka pompka rowerowa?
In article <Titus_Atomicus-ABD022.14545020032014@node2.news.atman.pl>,

> [...]
Innej w sklepie nie bylo.
Manometr jakos slabo dziala.
Nastepnym razem kupilbym jednak to (o polowe lzejsze):

O, przepraszam.Zdaje sie ze mam wersje pro:
http://www.crankbrothers.com/pumps_pro.php
Nie jest taka ciezka jak myslalem.

--
TA

Data: 2014-03-22 23:55:01
Autor: fojtek
Jaka pompka rowerowa?
[...]

"PorzÄ…dnÄ…, sprawdzonÄ…" - co to znaczy?
Testy w stylu: "nowa rewolucyjna konstrukcja pompowanie jest lekkie i łatwe jak nigdy dotąd". A może opinie jak przy komórkach: "mam 2 dni i jest zajebisty" albo "zajebisty fon może dostanę na urodziny"

Test pompki przypomina test łodzi podwodnej - pompujemy aż pi...nie.
Niestety tak sprawdzona pompka z założenia nie nadaje się do użytku.
Im bardziej skomplikowana konstrukcja tym mniejsze szanse na powtarzalność wyniku.

Mnie wystarczy test wożenia w zapiaszczonej sakwie razem z ciężkim ulokiem. Jeżeli po 2 latach takiego wożenia (powiedzmy 15kkm) pompka działa jak nowa to czego więcej wymagać. Od samego pompowania to ona się raczej nie rozpadnie;)

Co do jazdy po podwórku - wiem że plastyk w niskich temperaturach może kruszeć ale przy niższych niż -20 nie jeżdżę i nie zamierzam.

Jaka pompka rowerowa?