Jaka przejściówka USB-SATA? (Unitek Y-1039B?)

Data: 2017-06-20 09:39:05
Autor: sczygiel
Jaka przejściówka USB-SATA? (Unitek Y-1039B?)
W dniu wtorek, 20 czerwca 2017 13:22:24 UTC+2 użytkownik Adam Wysocki napisał:

Kepska sprawa.
Dodaj do listy wymagań:
Obsługuje dyski powyżej 2,7TB.

Ja skończyłem na kupnie obudowy usb/external sata.
Zazwyczaj maja sporo lepsze zasilacze niz przejsciowki.

Ale nie nabić sie na obudowe nie obsługującą dysków 3TB jest trudno...

Data: 2017-06-23 14:50:10
Autor: Adam Wysocki
sczygiel@gmail.com wrote:

Kepska sprawa.
Dodaj do listy wymagań:
Obsługuje dyski powyżej 2,7TB.

Moje tyle nie mają... ale kiedyś mogą mieć. Może być z tym problem? Czemu?

--
[ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
[ Web:   http://www.chmurka.net/ ]

Data: 2017-06-23 14:41:02
Autor: sczygiel
W dniu piątek, 23 czerwca 2017 16:50:13 UTC+2 użytkownik Adam Wysocki napisał:
sczygiel@gmail.com wrote:

> Kepska sprawa.
> Dodaj do listy wymagań:
> Obsługuje dyski powyżej 2,7TB.

Moje tyle nie mają... ale kiedyś mogą mieć. Może być z tym problem? Czemu?

Niektóre obudowy/kontrolery nie maja odpowiednio szerokich liczników. Kolejna odmiana problemów z adresowaniem powierzchni dysków..
I jak zwykle dziwne jest dla mnie że juz pierdylionowy raz sie przewracamy przez ten sam problem. Ale to na kiedy indziej ;)

http://www.pcworld.com/article/235088/everything-you-need-to-know-about-3tb-hard-drives.html

Feler z tym jest taki ze jak kupisz dysk np. 2,7TB i do takiej obudowy wsadzisz to ona widzi rozmiar modulo 2,2TB czyli z takiego dysku zobaczysz jakieś 400-500GB!
Do tego jak go tak uzyjesz to po wsadzeniu w dzialajaca obudowe albo po podpieciu do komputera to dane moga nie byc widoczne bo zostana niejako przsunięte na dysku.

To akurat nie jest reguła ale warto miec to na uwadze przy wybieraniu kontrolera i czytac czy producent pisze explicite jakie dyski wspiera.

Jaka przejściówka USB-SATA? (Unitek Y-1039B?)