Jaka przejściówka USB-SATA? (Unitek Y-1 039B?)

Data: 2017-06-20 14:44:49
Autor: marrgol
On 2017-06-20 at 13:22, Adam Wysocki wrote:
czy ktoś ma Uniteka Y-1039B i może sprawdzić, czy ta przejściówka
obsługuje SMART-a (np. pod Linuksem: smartctl -a /dev/sdX)?

Obsługuje.

--
mrg

Data: 2017-06-20 12:54:38
Autor: Adam Wysocki
marrgol <marrgol@address.invalid> wrote:

czy ktoś ma Uniteka Y-1039B i może sprawdzić, czy ta przejściówka
obsługuje SMART-a (np. pod Linuksem: smartctl -a /dev/sdX)?

Obsługuje.

Dzięki!

A jak z prędkością transferu? Jesteś w stanie zrobić np.:

dd if=/dev/sdX of=/dev/null bs=1M count=128 iflag=direct

--
[ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
[ Web:   http://www.chmurka.net/ ]

Data: 2017-06-20 15:39:52
Autor: marrgol
On 2017-06-20 at 14:54, Adam Wysocki wrote:
A jak z prędkością transferu? Jesteś w stanie zrobić np.:

dd if=/dev/sdX of=/dev/null bs=1M count=128 iflag=direct

Zrobiłem kilka razy ze skip=[1-9]00000 -- wszystkie wyniki >37 MB/s.

--
mrg

Data: 2017-06-20 13:51:12
Autor: Adam Wysocki
[...]

No to kupuję. Dzięki! :)

--
[ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
[ Web:   http://www.chmurka.net/ ]

Data: 2017-06-27 10:29:18
Autor: Adam Wysocki
Adam Wysocki <gof@somewhere.invalid> wrote:

[...]

Kupiłem. To prawda, że SMART działa. Niestety wygląda na to, że przejściówka ciągnie 12V z zasilacza, ale 5V już z USB, i to bez żadnego ograniczenia - ile dysk weźmie, tyle przejściówka pociągnie z USB. W szczycie pokazywało mi 710mA.

http://www.chmurka.net/r/przejsciowka-sata-usb.jpg

Efekt - dysk się uruchomił, ale podczas transferu wyłączał, w logach tylko "reset high-speed USB device number 97 using dwc_otg" i transfer poniżej 10MB/s. Po podłączeniu tego mierniczka spadek na nim był tak duży, że dysk w ogóle się nie uruchamiał - tzn. próbował, rozpędzał się trochę, stuknął głowicami i znowu.

Także albo potrzebuję dwóch zasilaczy w obudowie i huba aktywnego, albo trzeba szukać dalej - zależy mi na przejściówce, która sama wytworzy 5V z zewnętrznego zasilania i nie obciąży USB. Wtedy muszę zapewnić tylko 12V, jakieś małe źródło 5V (z 1.5A) do raspi i podpiąć USB bezpośrednio do raspi (tak naprawdę docelowo Beaglebone, ale testuję na raspi).

Chiński chłam za 20 zł (wszystkomający - tzn. SATA, IDE 3.5, IDE 2.5) bierze z USB 140mA, reszta idzie z zasilacza (podwójnego 12V i 5V) i wyciąga 30MB/s (na raspi 3, na pececie pewnie byłoby więcej). Tylko ona z kolei niestabilna jest i się rozłącza z USB, chcę coś porządnego.

Chyba żeby rzeczywiście ten Unitek po zapewnieniu "silnego" 5V zachowywał się dobrze i stabilnie, to wtedy przeboleję tą konieczność zapewnienia mu tego 5V, chociaż komplikuje mi to konstrukcję, a miejsca w obudowie mało... jeszcze to przetestuję.

--
[ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
[ Web:   http://www.chmurka.net/ ]

Data: 2017-06-27 14:29:31
Autor: t-1
W dniu 2017-06-27 o 12:29, Adam Wysocki pisze:

[...]

To może dokup y-kabel i podłącz dodatkowy zasilacz 5v.

Data: 2017-06-27 05:43:22
Autor: sczygiel
W dniu wtorek, 27 czerwca 2017 14:29:29 UTC+2 użytkownik t-1 napisał:
> [...]
> głowicami i znowu.

To może dokup y-kabel i podłącz dodatkowy zasilacz 5v.

A to zadziała, nie popali niczego z powodu różnić w potencjałach?
Ten Y kabel powninien być data only na jednej nodze a zasilanie na drugiej.
Chyba nie każdy jest taki cwany...

Data: 2017-06-27 15:52:38
Autor: t-1
W dniu 2017-06-27 o 14:43, sczygiel@gmail.com pisze:

A to zadziała, nie popali niczego z powodu różnić w potencjałach?
Ten Y kabel powninien być data only na jednej nodze a zasilanie na drugiej.
Chyba nie każdy jest taki cwany...

Raczej każdy jest taki cwany.
Widać to zresztą na zdjęciu, cieńszy jeden kabelek bez danych (czerwony wtyk)
A i port USB dla obcych napięć w okolicy 5V głupi nie jest, ma zabezpieczenia.
Próbowałem podłączać dysk do 2 portów USB laptopa lub jeden z wtyków USB do zasilacza.
Nic złego się nie działo.

Data: 2017-06-28 13:31:06
Autor: Adam Wysocki
t-1 <t-1@todlaspamu.pl> wrote:

Raczej każdy jest taki cwany.
Widać to zresztą na zdjęciu, cieńszy jeden kabelek bez danych (czerwony wtyk)

Na aukcji piszą (podkreślenie moje):

Wtyk AM czarny - transmisja danych + zasilanie
                                   ^^^^^^^^^^^
Wtyk AM czerwony - tylko zasilanie Ale zasilanie już sobie ogarnę po swojemu, po prostu myślałem że uniknę konieczności zakładania dwunapięciowego zasilacza.

A i port USB dla obcych napięć w okolicy 5V głupi nie jest, ma zabezpieczenia.

Nie każdy...

--
[ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
[ Web:   http://www.chmurka.net/ ]

Data: 2017-06-27 14:30:06
Autor: t-1
W dniu 2017-06-27 o 14:29, t-1 pisze:

To może dokup y-kabel i podłącz dodatkowy zasilacz 5v.

np.
http://allegro.pl/kabel-podwojny-typu-y-2x-usb-am-usb-af-0-2m-lodz-i5175211047.html

Data: 2017-06-28 16:31:00
Autor: w systemie siła 'POPIS/EU
Jaka przejściówka USB-SATA? (Unitek Y-1039B?)
coś tu chyba jest nie tak
usb 3.0 ma chyba do 10W na 5V?

Jaka przejściówka USB-SATA? (Unitek Y-1 039B?)