Jaka przejściówka USB-SATA? (Unitek Y-1039B?)

Data: 2017-06-20 11:22:21
Autor: Adam Wysocki
Jaka przejściówka USB-SATA? (Unitek Y-1039B?)
Hej,

Szukam przejściówki USB 2.0 - SATA (może być i 3.0, ale teraz mam porty 2.0).

Jedna, którą mam:

https://archiwum.allegro.pl/oferta/adapter-usb-2-0-dysk-hdd-sata-ide-2-5-3-5-cd-dvd-i5577288977.html

To tania chińszczyzna, niestabilna, zasilacz gówniany (od razu się spalił), ale jak działa, to działa dobrze - czyta 30 MB/s, obsługuje SMART-a.

Drugą mam w lepszym wykonaniu:

https://archiwum.allegro.pl/oferta/ak274-adapter-usb-3-0-do-sata-3-5-2-5-dysk-hdd-i5910645307.html

Ale to gówno w ładnej obudowie - czyta 10 MB/s, nie obsługuje SMART-a, nie przepuszcza komend SATA bezpośrednio do dysku (przez co nie mogę z systemu zarządzać usypianiem dysku ani co gorsza go wyłączyć, przejściówka sama usypia dysk, jak nie ma aktywności).

Czytałem dobre opinie o Ankerze, ale to jest nie do dostania w Polsce, a Amazon nie chce wysłać do Polski. Z kolei na eBayu cena wysyłki to 3x cena przejściówki, a nie będę płacił 80 zł za przesyłkę, więc też odpada.

Zależy mi na przejściówce, która:

1. Obsługuje tylko SATA (nie potrzebuję IDE)
2. Wpina się bezpośrednio w dysk (a nie kablem), tworząc zwartą konstrukcję
3. Podaje zasilanie na dysk (a nie tylko dane, a zasilacz osobno)
4. Ma wejście na zasilacz 12V (lub 5V, ale to raczej niespotykane)
5. Obsługuje SMART-a i polecenia SATA bezpośrednio do dysku
6. Nie usypia dysku, gdy nie jest aktywny (to się wiąże z pkt 5...)
7. Chodzi pod Linuksem (ale raczej każda powinna)
8. Jest szybka po podłączeniu do USB 2.0 (30 MB/s wystarczy, 10 MB/s to za mało)
9. Jest solidna i nie jest chińską tandetą, która padnie po miesiącu
10. Ma sprzętowy kontroler SATA a nie software'owy (nie wiem niestety jak to sprawdzić)

Możecie coś polecić?

Dodatkowo: czy ktoś ma Uniteka Y-1039B i może sprawdzić, czy ta przejściówka obsługuje SMART-a (np. pod Linuksem: smartctl -a /dev/sdX)?

Chyba że ktoś wie, gdzie można dostać to...

https://www.amazon.com/Anker-Converter-Adapter-Cable-included/dp/B005B3VO24/

Amazon nie wysyła do Polski, na Aliexpress nie ma, na eBayu najtańsza opcja to $8.46 (coś za tanio) + $18.75 shipping (i mam mentalne opory przed płaceniem tyle za wysyłkę, tym bardziej że cena jest zbyt tania w porównaniu z Amazonem, więc może być podróbka) :(

--
[ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
[ Web:   http://www.chmurka.net/ ]

Data: 2017-06-20 09:39:05
Autor: sczygiel
Jaka przejściówka USB-SATA? (Unitek Y-1039B?)
W dniu wtorek, 20 czerwca 2017 13:22:24 UTC+2 użytkownik Adam Wysocki napisał:

Kepska sprawa.
Dodaj do listy wymagań:
Obsługuje dyski powyżej 2,7TB.

Ja skończyłem na kupnie obudowy usb/external sata.
Zazwyczaj maja sporo lepsze zasilacze niz przejsciowki.

Ale nie nabić sie na obudowe nie obsługującą dysków 3TB jest trudno...

Data: 2017-06-23 14:50:10
Autor: Adam Wysocki
sczygiel@gmail.com wrote:

Kepska sprawa.
Dodaj do listy wymagań:
Obsługuje dyski powyżej 2,7TB.

Moje tyle nie mają... ale kiedyś mogą mieć. Może być z tym problem? Czemu?

--
[ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
[ Web:   http://www.chmurka.net/ ]

Data: 2017-06-23 14:41:02
Autor: sczygiel
W dniu piątek, 23 czerwca 2017 16:50:13 UTC+2 użytkownik Adam Wysocki napisał:
sczygiel@gmail.com wrote:

> Kepska sprawa.
> Dodaj do listy wymagań:
> Obsługuje dyski powyżej 2,7TB.

Moje tyle nie mają... ale kiedyś mogą mieć. Może być z tym problem? Czemu?

Niektóre obudowy/kontrolery nie maja odpowiednio szerokich liczników. Kolejna odmiana problemów z adresowaniem powierzchni dysków..
I jak zwykle dziwne jest dla mnie że juz pierdylionowy raz sie przewracamy przez ten sam problem. Ale to na kiedy indziej ;)

http://www.pcworld.com/article/235088/everything-you-need-to-know-about-3tb-hard-drives.html

Feler z tym jest taki ze jak kupisz dysk np. 2,7TB i do takiej obudowy wsadzisz to ona widzi rozmiar modulo 2,2TB czyli z takiego dysku zobaczysz jakieś 400-500GB!
Do tego jak go tak uzyjesz to po wsadzeniu w dzialajaca obudowe albo po podpieciu do komputera to dane moga nie byc widoczne bo zostana niejako przsunięte na dysku.

To akurat nie jest reguła ale warto miec to na uwadze przy wybieraniu kontrolera i czytac czy producent pisze explicite jakie dyski wspiera.

Data: 2017-06-20 14:44:49
Autor: marrgol
On 2017-06-20 at 13:22, Adam Wysocki wrote:
czy ktoś ma Uniteka Y-1039B i może sprawdzić, czy ta przejściówka
obsługuje SMART-a (np. pod Linuksem: smartctl -a /dev/sdX)?

Obsługuje.

--
mrg

Data: 2017-06-20 12:54:38
Autor: Adam Wysocki
marrgol <marrgol@address.invalid> wrote:

czy ktoś ma Uniteka Y-1039B i może sprawdzić, czy ta przejściówka
obsługuje SMART-a (np. pod Linuksem: smartctl -a /dev/sdX)?

Obsługuje.

Dzięki!

A jak z prędkością transferu? Jesteś w stanie zrobić np.:

dd if=/dev/sdX of=/dev/null bs=1M count=128 iflag=direct

--
[ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
[ Web:   http://www.chmurka.net/ ]

Data: 2017-06-20 15:39:52
Autor: marrgol
On 2017-06-20 at 14:54, Adam Wysocki wrote:
A jak z prędkością transferu? Jesteś w stanie zrobić np.:

dd if=/dev/sdX of=/dev/null bs=1M count=128 iflag=direct

Zrobiłem kilka razy ze skip=[1-9]00000 -- wszystkie wyniki >37 MB/s.

--
mrg

Data: 2017-06-20 13:51:12
Autor: Adam Wysocki
[...]

No to kupuję. Dzięki! :)

--
[ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
[ Web:   http://www.chmurka.net/ ]

Data: 2017-06-27 10:29:18
Autor: Adam Wysocki
Adam Wysocki <gof@somewhere.invalid> wrote:

[...]

Kupiłem. To prawda, że SMART działa. Niestety wygląda na to, że przejściówka ciągnie 12V z zasilacza, ale 5V już z USB, i to bez żadnego ograniczenia - ile dysk weźmie, tyle przejściówka pociągnie z USB. W szczycie pokazywało mi 710mA.

http://www.chmurka.net/r/przejsciowka-sata-usb.jpg

Efekt - dysk się uruchomił, ale podczas transferu wyłączał, w logach tylko "reset high-speed USB device number 97 using dwc_otg" i transfer poniżej 10MB/s. Po podłączeniu tego mierniczka spadek na nim był tak duży, że dysk w ogóle się nie uruchamiał - tzn. próbował, rozpędzał się trochę, stuknął głowicami i znowu.

Także albo potrzebuję dwóch zasilaczy w obudowie i huba aktywnego, albo trzeba szukać dalej - zależy mi na przejściówce, która sama wytworzy 5V z zewnętrznego zasilania i nie obciąży USB. Wtedy muszę zapewnić tylko 12V, jakieś małe źródło 5V (z 1.5A) do raspi i podpiąć USB bezpośrednio do raspi (tak naprawdę docelowo Beaglebone, ale testuję na raspi).

Chiński chłam za 20 zł (wszystkomający - tzn. SATA, IDE 3.5, IDE 2.5) bierze z USB 140mA, reszta idzie z zasilacza (podwójnego 12V i 5V) i wyciąga 30MB/s (na raspi 3, na pececie pewnie byłoby więcej). Tylko ona z kolei niestabilna jest i się rozłącza z USB, chcę coś porządnego.

Chyba żeby rzeczywiście ten Unitek po zapewnieniu "silnego" 5V zachowywał się dobrze i stabilnie, to wtedy przeboleję tą konieczność zapewnienia mu tego 5V, chociaż komplikuje mi to konstrukcję, a miejsca w obudowie mało... jeszcze to przetestuję.

--
[ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
[ Web:   http://www.chmurka.net/ ]

Data: 2017-06-27 14:29:31
Autor: t-1
W dniu 2017-06-27 o 12:29, Adam Wysocki pisze:

[...]

To może dokup y-kabel i podłącz dodatkowy zasilacz 5v.

Data: 2017-06-27 05:43:22
Autor: sczygiel
W dniu wtorek, 27 czerwca 2017 14:29:29 UTC+2 użytkownik t-1 napisał:
> [...]
> głowicami i znowu.

To może dokup y-kabel i podłącz dodatkowy zasilacz 5v.

A to zadziała, nie popali niczego z powodu różnić w potencjałach?
Ten Y kabel powninien być data only na jednej nodze a zasilanie na drugiej.
Chyba nie każdy jest taki cwany...

Data: 2017-06-27 15:52:38
Autor: t-1
W dniu 2017-06-27 o 14:43, sczygiel@gmail.com pisze:

A to zadziała, nie popali niczego z powodu różnić w potencjałach?
Ten Y kabel powninien być data only na jednej nodze a zasilanie na drugiej.
Chyba nie każdy jest taki cwany...

Raczej każdy jest taki cwany.
Widać to zresztą na zdjęciu, cieńszy jeden kabelek bez danych (czerwony wtyk)
A i port USB dla obcych napięć w okolicy 5V głupi nie jest, ma zabezpieczenia.
Próbowałem podłączać dysk do 2 portów USB laptopa lub jeden z wtyków USB do zasilacza.
Nic złego się nie działo.

Data: 2017-06-28 13:31:06
Autor: Adam Wysocki
t-1 <t-1@todlaspamu.pl> wrote:

Raczej każdy jest taki cwany.
Widać to zresztą na zdjęciu, cieńszy jeden kabelek bez danych (czerwony wtyk)

Na aukcji piszą (podkreślenie moje):

Wtyk AM czarny - transmisja danych + zasilanie
                                   ^^^^^^^^^^^
Wtyk AM czerwony - tylko zasilanie Ale zasilanie już sobie ogarnę po swojemu, po prostu myślałem że uniknę konieczności zakładania dwunapięciowego zasilacza.

A i port USB dla obcych napięć w okolicy 5V głupi nie jest, ma zabezpieczenia.

Nie każdy...

--
[ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
[ Web:   http://www.chmurka.net/ ]

Data: 2017-06-27 14:30:06
Autor: t-1
W dniu 2017-06-27 o 14:29, t-1 pisze:

To może dokup y-kabel i podłącz dodatkowy zasilacz 5v.

np.
http://allegro.pl/kabel-podwojny-typu-y-2x-usb-am-usb-af-0-2m-lodz-i5175211047.html

Data: 2017-06-28 16:31:00
Autor: w systemie siła 'POPIS/EU
Jaka przejściówka USB-SATA? (Unitek Y-1039B?)
coś tu chyba jest nie tak
usb 3.0 ma chyba do 10W na 5V?

Data: 2017-06-20 15:07:42
Autor: RadoslawF
W dniu 2017-06-20 o 13:22, Adam Wysocki pisze:

Szukam przejściówki USB 2.0 - SATA (może być i 3.0, ale teraz mam porty
2.0).

9. Jest solidna i nie jest chińską tandetą, która padnie po miesiącu

Jeśli to ma pracować tyle godzin dziennie co podpięty doń komputer to
zasilacz faktycznie długo nie wytrzyma. Przemyśl obudowę z dużym
zasilaczem.

Pozdrawiam

Data: 2017-06-20 13:17:39
Autor: Adam Wysocki
RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:

[...]

Tak będzie - będzie kilka przejściówek i jeden porządny zasilacz. Komputer będzie jednopłytkowy (BeagleBone).

--
[ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
[ Web:   http://www.chmurka.net/ ]

Data: 2017-06-20 17:18:03
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Jaka przejściówka USB-SATA? (Unitek Y-1039B?)

"Adam Wysocki" oib79i$89r$2$gof@news.chmurka.net

[...]

Mam dwie przejściówki -- obie marne. (ich zasilacze są
zupełnie złe!) Mam wiele (rozbieralnych co najmniej pięć)
obudów -- wszystkie dobre.

-=-

W Auchan widzę za 29 pln przewód zakończony szerokim,
trójkątnym gniazdem SATAnistycznym oraz błękitną
wtyczką USB3... Nie testowałem.

--
  _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
 (,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'

Data: 2017-06-20 21:51:53
Autor: Irokez
[...]

Ja używam takiej:
https://sandberg.it/pl-pl/product/USB-3.0-Multi-Hard-Disk-Link

również w starszej wersji USB2.0:
https://www.sandberg.it/en-mt/product/USB-Multi-Hard-Disk-Link

W skrócie - zapierdala to :)

--
Irokez

Data: 2017-06-22 18:55:42
Autor: ąćęłńóśźż
Jaka przejściówka USB-SATA? (Unitek Y-1039B?)
Data: 2017-06-23 14:51:34
Autor: Adam Wysocki
Jaka przejściówka USB-SATA? (Unitek Y-1039B?)
ąćęłńóśźż <nie@dla.spamerow> wrote:

www.ebay.pl/itm/Anker-USB-3-0-to-SATA-Portable-Adapter-with-3ft-Cable-and-Power-Adapter-for-2-/301763910236

Już lepiej, ale nadal 100 zł + wysyłka 50 zł... to nie ten pułap, tym bardziej że docelowo potrzebuję 4 przejściówek...

--
[ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
[ Web:   http://www.chmurka.net/ ]

Data: 2017-06-26 09:58:27
Autor: ąćęłńóśźż
Jaka przejściówka USB-SATA? (Unitek Y-1039B?)
To szukaj, żeby za 4 sztuki była cena wysyłki jak za jedną.
Tyle że ze Stanów to jeszcze prawdopodobnie dojdzie co najmniej VAT.

-- -- -
wysyłka 50 zł... to nie ten pułap, tym bardziej że docelowo potrzebuję 4 przejściówek.

Data: 2017-10-12 11:10:07
Autor: Adam Wysocki
[...]

Odpowiadając po długim czasie używania - Uniteki okazały się bardzo stabilne, prędkość w porządku, SMART-a też obsługują.

--
[ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
[ Web:   http://www.chmurka.net/ ]

Jaka przejściówka USB-SATA? (Unitek Y-1039B?)