Jaka przerzutka przednia?

Data: 2011-05-10 09:06:18
Autor: Marek
Jaka przerzutka przednia?
Witam,

Posiadam rower Romet Fusion 505 2HT. CHciałbym zmienić w nim przednią
przerzutkę. No i mam pewien kłopot mianowicie przerzutki Shimano zazwyczaj
dedykowane są pod kąt rury podsiodłowej 66-69 stopni. Tymczasem w wielu
modelach tego producenta rura ta posiada kąt 73 stopni. Czy to w praktyce
oznacza, że nie można stosować przerzutek Shimano?

Data: 2011-05-10 00:29:09
Autor: Piotrpo
Jaka przerzutka przednia?
On 10 Maj, 09:06, Marek <b...@email.com> wrote:
Witam,

Posiadam rower Romet Fusion 505 2HT. CHciabym zmieni w nim przedni
przerzutk. No i mam pewien kopot mianowicie przerzutki Shimano zazwyczaj
dedykowane s pod kt rury podsiodowej 66-69 stopni. Tymczasem w wielu
modelach tego producenta rura ta posiada kt 73 stopni. Czy to w praktyce
oznacza, e nie mona stosowa przerzutek Shimano?

Producent zastosowa z tego co widz. Zawsze moesz uy przedniej
przerzutki mocowanej na suporcie.

Data: 2011-05-10 10:16:01
Autor: Marek
Jaka przerzutka przednia?
Dnia Tue, 10 May 2011 00:29:09 -0700 (PDT), Piotrpo napisał(a):

Producent zastosował z tego co widzę.

Zastosował i źle działa - dlatego chcę ją wymienić. Nie da się jej
wyregulować. Albo gładko działa 2 i 3 i nie ma 1ki, albo jest jedynka i 2
ale nie wrzucę 3ki. Zresztą przyglądając się profilowi ramki widać, że nie
może ona dobrze działać - ma tylko dwa przetłoczenia. Pierwszy dedykowany
jedynce a drugi dwójce i trójce. Chyba każdy inny model Shimano ma 3
przetłoczenia - każde na inny bieg.
Zawsze możesz użyć przedniej
przerzutki mocowanej na suporcie.

Ma supporcie? Nie widziałem czegoś takiego. Jak to wygląda? Pamiętaj też,
że jest tam mało miejsca bo tylny amortyzator przeszkadza.

Data: 2011-05-10 03:35:59
Autor: Piotrpo
Jaka przerzutka przednia?
On 10 Maj, 10:16, Marek <b...@email.com> wrote:
Dnia Tue, 10 May 2011 00:29:09 -0700 (PDT), Piotrpo napisa(a):

> Producent zastosowa z tego co widz.

Zastosowa i le dziaa - dlatego chc j wymieni. Nie da si jej
wyregulowa. Albo gadko dziaa 2 i 3 i nie ma 1ki, albo jest jedynka i 2
ale nie wrzuc 3ki. Zreszt przygldajc si profilowi ramki wida, e nie
moe ona dobrze dziaa - ma tylko dwa przetoczenia. Pierwszy dedykowany
jedynce a drugi dwjce i trjce. Chyba kady inny model Shimano ma 3
przetoczenia - kade na inny bieg.

> Zawsze moesz uy przedniej
> przerzutki mocowanej na suporcie.

Ma supporcie? Nie widziaem czego takiego. Jak to wyglda? Pamitaj te,
e jest tam mao miejsca bo tylny amortyzator przeszkadza.

SH robi takie modele waciwie w kadej wyszej grupie (na 100% jest
od SLX w gr), wanie z myl o full'ach w ktrych czasami waciwie
nie da si zainstalowa przedniej przerzutki
Dla przykadu:
http://allegro.pl/przerzutka-przednia-shimano-xtr-fd-m985-e6-type-bs-i1591480570.html

Data: 2011-05-10 09:32:37
Autor: PeJot
Jaka przerzutka przednia?
W dniu 2011-05-10 09:06, Marek pisze:
[...]

A w Twoim dokładnie ile ? Ten kąt da oszacować zwykłym szkolnym kątomierzem.

Czy to w praktyce
oznacza, że nie można stosować przerzutek Shimano?

Kiedyś nawet niskie modele S. miały 2 wykonania na różne zakresy kątów, nie wiem jak jest teraz.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2011-05-10 10:04:04
Autor: Marek
Jaka przerzutka przednia?
Dnia Tue, 10 May 2011 09:32:37 +0200, PeJot napisał(a):

A w Twoim dokładnie ile ? Ten kąt da oszacować zwykłym szkolnym kątomierzem.

No właśnie w moim jest 73 stopnie - dlatego o tym piszę.

Data: 2011-05-10 11:29:11
Autor: PeJot
Jaka przerzutka przednia?
W dniu 2011-05-10 10:04, Marek pisze:
Dnia Tue, 10 May 2011 09:32:37 +0200, PeJot napisał(a):

A w Twoim dokładnie ile ? Ten kąt da oszacować zwykłym szkolnym kątomierzem.

No właśnie w moim jest 73 stopnie - dlatego o tym piszę.

Coś mi tu nie pasuje - Sh robi przerzutki na maks. 69 st. A o jakim kącie, tzn. przez co wyznaczonym mówisz ?

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2011-05-10 11:49:40
Autor: Marek
Jaka przerzutka przednia?
Dnia Tue, 10 May 2011 11:29:11 +0200, PeJot napisał(a):

[...]

Zerknij tu:

http://www.kolomanskirowery.com/123/katalog_2011.pdf

to jakiś katalog - dość długo się wczytuje niestety. Strona 65, pozycja D w
tabeli "kąt rury podsiodłowej". Na samyn dole masz rysunek obrazujący czym
jest ten kąt.

Data: 2011-05-10 15:32:52
Autor: PeJot
Jaka przerzutka przednia?
W dniu 2011-05-10 11:49, Marek pisze:

[...]

Tak jak myślałem - mylisz kąt główki ramy i chainstay angle, ten parametr na które projektowane są przerzutki przednie. Na w/w rysunku wymiarowym tego kąta nie ma wyszczególnionego, a jest to kąt między wymiarami A i C.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2011-05-10 15:43:11
Autor: bans
Jaka przerzutka przednia?
W dniu 2011-05-10 15:32, PeJot pisze:

Tak jak my�la�em - mylisz k�t g�ówki ramy i chainstay angle,

A ty kąt głowki ramy z katem rury podsiodlowej ;)

--
bans

Data: 2011-05-10 10:33:52
Autor: Wojtek Paszkowski
Jaka przerzutka przednia?
No i mam pewien kopot mianowicie przerzutki Shimano zazwyczaj
dedykowane s pod kt rury podsiodowej 66-69 stopni. Tymczasem w wielu
modelach tego producenta rura ta posiada kt 73 stopni.

jak na mj gust to nie s te same kty - przerzutk interesuje bardziej kt tylnych wide (znaczy si kt midzy lini o_tylnej_piasty-o_suportu a rur podsiodow) ni kt midzy rur a gleb. Z racji tego, e suport ley poniej linii czcej osie piast, "kt przerzutki" jest ostrzejszy ni "kt ramy". Ale to tylko taka moja teoria.

Przerzutki s robione na zakresy 63-66st i 66-69st, tymczasem kty rury podsiodowej (mierzone wzgldem gleby) poniej 70st osigaj co po najwyej fule, mieszczuchy czy inne krowniki - wic dziwnym by byo, gdyby to miay by te same kty - przerzutki przednie nie pasowayby wtedy do niemal adnego roweru.

W temacie przednich przerzutek rzeczywicie mog by nieze jaja. Ze 3 lata temu po zuyciu 2 czy trzech starszych Alivio zanabyem nowego downswinga i nijak nie dao jej si wyregulowa tak, aby sprawnie dziaaa. Paradoksalnie najlepiej (cho i tak kiepsko) pracowaa ustawiona wysoko, jakby miaa wsppracowa z zbatk 44z a nie 42z. Wymieniem na Srama X-Gen  i hula a mio (mimo e pracuje z zbatkami 42/32/22 zamiast 44/32/22, do czego jest przeznaczony).

pozdr

Data: 2011-05-10 10:49:29
Autor: bans
Jaka przerzutka przednia?
W dniu 2011-05-10 10:33, Wojtek Paszkowski pisze:

[...]

I prawdopodobnie masz racj. Przecie kt rury podsiodowej 73 stopnie to nic dziwnego, wrcz przeciwnie: jest baaardzo czsto spotykany w hardtailach MTB - dlaczego przerzutki Shimano miayby nie pasowa?!

--
bans

Data: 2011-05-10 11:56:27
Autor: Marek
Jaka przerzutka przednia?
Dnia Tue, 10 May 2011 10:33:52 +0200, Wojtek Paszkowski napisał(a):

jak na mój gust to nie są te same kąty - przerzutkę interesuje bardziej kąt tylnych wideł (znaczy się kąt między linią oś_tylnej_piasty-oś_suportu a rurą podsiodłową) niż kąt między rurą a glebą. Z racji tego, że suport leży poniżej linii łączącej osie piast, "kąt przerzutki" jest ostrzejszy niż "kąt ramy". Ale to tylko taka moja teoria.

Hmmm... i pewnie masz rację. Już nie wspomnę o tym, że ten kąt się zmienia
przy amortyzowanym zawieszeniu, przy zmianie biegów - więc pewnie i tak
jest "na oko" traktowany. To też tylko moje domysły.

Przerzutki są robione na zakresy 63-66st i 66-69st, tymczasem kąty rury podsiodłowej (mierzone względem gleby) poniżej 70st osiągają co po najwyżej fule, mieszczuchy czy inne krążowniki - więc dziwnym by było, gdyby to miały być te same kąty - przerzutki przednie nie pasowałyby wtedy do niemal żadnego roweru.

Wiesz... ja również sobie "jakoś" to uzasadniam i tłumaczę. Jednakże boję
się kupować części i wyrzucać potem do śmietnika bo o czymś nie wiedziałem.
Stąd mój wątek.

W temacie przednich przerzutek rzeczywiście mogą być niezłe jaja. Ze 3 lata temu po zużyciu 2 czy trzech starszych Alivio zanabyłem nowego downswinga i nijak nie dało jej się wyregulować tak, aby sprawnie działała. Paradoksalnie najlepiej (choć i tak kiepsko) pracowała ustawiona wysoko, jakby miała współpracować z zębatką 44z a nie 42z. Wymieniłem na Srama X-Gen  i hula aż miło (mimo że pracuje z zębatkami 42/32/22 zamiast 44/32/22, do czego jest przeznaczony).

Daję 70% szans na to, że dokładnie ten sam problem przerabiam teraz.

Data: 2011-05-10 10:52:03
Autor: bans
Jaka przerzutka przednia?
W dniu 2011-05-10 09:06, Marek pisze:

No i mam pewien k�opot mianowicie przerzutki Shimano zazwyczaj
dedykowane s� pod k�t rury podsiod�owej 66-69 stopni.

Link jakiś?

--
bans

Data: 2011-05-10 11:57:20
Autor: Marek
Jaka przerzutka przednia?
Dnia Tue, 10 May 2011 10:52:03 +0200, bans napisał(a):

[...]

Tu jest więcej niż na stronie producenta. Strona 65.

Data: 2011-05-10 12:21:08
Autor: bans
Jaka przerzutka przednia?
W dniu 2011-05-10 11:57, Marek pisze:

http://www.kolomanskirowery.com/123/katalog_2011.pdf

Chodzio mi o link to informacji, e przerzutki Shimano pasuj tylko do katw 66-69 stopni. Jeli faktycznie tak jest, to podejrzewam, e Shimano pisze o inaczej mierzonym kcie.

Bo kt 73 stopni to nie jest aden ewenement - spjrz w katalogi innych ni Romet producentw, 73 stopnie to niemal norma, a w wikszoci z tych rowerw jest jaka przerzutka Shimano. I jako nie ma problemw.

--
bans

Data: 2011-05-10 12:30:31
Autor: Marek
Jaka przerzutka przednia?
Dnia Tue, 10 May 2011 12:21:08 +0200, bans napisał(a):

W dniu 2011-05-10 11:57, Marek pisze:

http://www.kolomanskirowery.com/123/katalog_2011.pdf

Chodziło mi o link to informacji, że przerzutki Shimano pasują tylko do katów 66-69 stopni.

http://www.shimano-polska.com/publish/content/global_cycle/pl/pl/index/produkty_shimano/mountain/Alivio.html

zerknij sobie na ten i może na inne modele (otwierając zakładkę przerzutek
przednich). Wszędzie jest max 69.
Jeśli faktycznie tak jest, to podejrzewam, że Shimano pisze o inaczej mierzonym kącie.

Bo kąt 73 stopni to nie jest żaden ewenement - spójrz w katalogi innych niż Romet producentów, 73 stopnie to niemal norma,

Oczywiście, że mogłem to sprawdzić :-) Wolę jednak aby ktoś napisał wprost
abym nie przejmował się tym i kupił przerzutkę pasującą do 66-69 stopni.

a w większości z tych rowerów jest jakaś przerzutka Shimano. I jakoś nie ma problemów.

Są jak cholera problemy niestety - we wspomnianym Romecie :( Dlatego chcę
fabryczną przerzutkę zezłomować bo tak będzie dużo taniej niż kupowanie
roweru z lepszym zestawem.

Data: 2011-05-10 04:46:11
Autor: Rowerex
Jaka przerzutka przednia?
On 10 Maj, 13:01, bans <g...@o2.pl> wrote:

>http://www.shimano-polska.com/publish/content/global_cycle/pl/pl/inde...

http://www.shimano-polska.com/media/techdocs/content/cycle/SI/Alivio-...

Czyli jest tak, jak kto ju tu pisa: "chainstay angle" to nie jest kt
(alfa) midzy rur podsiodow a poziomem, tylko midzy rur podsiodow
a lini dolnych rurek tylnego trjkta. Czyli moesz mie rower o kcie
rury podsiodowej 73 stopnie, a kcie alfa np. 69 stopni.

I tak wlasnie jest, nie nalezy tych katow mylic, a wiekszosci
przypadkow mozna sie nimi nie przejmowac (ale bywaja wyjatki).

Przerzutka przednia jest projektowana zgodnie z przyjetym zakresem
mozliwych polozen lancucha wzgledem niej, tzn. jak lancuch biegnie
(bardziej "do dou" czy bardziej "do gory") na pelnym zakresie
przelozen. To ma z kolei zwiazek z dwoma czynnikami, tzn: obnizeniem
suportu wzgledem osi tylnego kola oraz z katem rury podsiodowej,
natomiast oba te czynniki wyznacza wlasnie kat miedzy dolnymi
widelkami a rura podsiodlowa i to dlatego stal sie on parametrem
przerzutek.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2011-05-10 15:28:10
Autor: Marek
Jaka przerzutka przednia?

I tak wlasnie jest, nie nalezy tych katow mylic, a wiekszosci
przypadkow mozna sie nimi nie przejmowac (ale bywaja wyjatki) (...)

Dzięki za obszerne wyjaśnienie i rozwianie moich wątpliwości :-)

Data: 2011-05-10 13:04:56
Autor: bans
Jaka przerzutka przednia?
W dniu 2011-05-10 12:30, Marek pisze:

http://www.kolomanskirowery.com/123/katalog_2011.pdf strona 65

http://www.shimano-polska.com/media/techdocs/content/cycle/SI/Alivio-Acera/FrontDriveSystem/SI_6KFFB/SI-6KFFB-002-ENG_v1_m56577569830750020.pdf

Z tegop pdfa i z pdfa Rometu wynika, ze kat D w pdfie Rometa to _nie_jest_ to samo co kat alfa w pdf Shimano.

> S� jak cholera problemy niestety - we wspomnianym Romecie :(

A jakie konkretnie? Nie sadze jednak, zeby to byla kwestia tego kata.

--
bans

Data: 2011-05-10 11:27:04
Autor: Ignacy
Jaka przerzutka przednia?

    Bardzo skuteczna jest metoda prb i bdw.
  Ja za kadym razem jak co kupuj to zastrzegam
  prawo zwrotu gdyby nie pasowao a s takie sklepy
  ktre odmawiaj wic takim dzikuje...na pewno
  trafisz na tak ktra spasuje i taki sklep ktry si
  zgodzi na twoje warunki i dobierzesz t waciow.
  Prawie w kadym sklepie pojcia jakiejkolwiek geometrii
  napdu to abstrakcja w przestrzeni.
  Jak swego czasu te si wkurzaem szukajc zamiennika
  korb to serwisant powiedzia...panie tam mam sklep
  a w nim 20 rnych korb i jaka musi spasowa.

  Ignac

Data: 2011-05-10 13:32:15
Autor: bans
Jaka przerzutka przednia?
W dniu 2011-05-10 13:27,  Ignacy pisze:

Ale to nie _ja_ mam z tym problem, dlaczego zatem _mi_ odpisujesz? :O

--
bans

Data: 2011-05-10 16:03:12
Autor: kamil/Endurorider.pl
Jaka przerzutka przednia?

Użytkownik "Marek" <brak@email.com> napisał w wiadomości news:1oc4mcdngk3yv.nrwdscjcwq7t$.dlg40tude.net...
[...]

Tak jak podał wcześniej Piotrpo pomyśl o modelu mocowanym do suportu. Ja mam cały czas takie jajo w poisonie, że łańcuch ociera o  krawędź wózka na najmniejszym kole łańcuchowym a jeżeli obniżę przerzutkę to nie haczy o środkowe koło - full wypas :) Dorwałem starego LX'a i tam wózek przerzutki jest znacznie dłuższy a konkretnie to dalej "zachodzi" na koło łańcuchowe i zapewne zagrałoby dobrze gdyby nie dolny ciąg i za mała obejma :|

W czasie mojej walki z tym tematem rozwaliłem nówką przednią alivio, oo czym odpuściłem i kupiłem XT. Nauczyłem się żyć z tym, że łańcuch mi obciera i tyle.

Niestety temat przedniej przerzutki bywa niemożebnie upierdliwy i czasami trzeba się uciekać do akcji w stylu lekkie zgięcie wózka etc. Nie wiem jak jest w tej chwili, ale kiedyś SRAM był znacznie bardziej przyjazny pod względem dopasowania do ramy. Osobiście uważam, że jest to jeden z niewielu komponentów, który potrafi naprawdę nie pasować pomimo tego, że powinien.

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-05-10 20:13:57
Autor: Marek
Jaka przerzutka przednia?
Dnia Tue, 10 May 2011 16:03:12 +0200, kamil/Endurorider.pl napisał(a):

Tak jak podał wcześniej Piotrpo pomyśl o modelu mocowanym do suportu.

Czym takie mocowanie przewyższa "tradycyjne" ? Wydaje się, że to tylko
mocowanie...

Niestety temat przedniej przerzutki bywa niemożebnie upierdliwy i czasami trzeba się uciekać do akcji w stylu lekkie zgięcie wózka etc.

Wydaje mi się, że jest to kwestią wyprofilowania wózka. Np. oryginalny w
moim rowerze Shimano Tourney ma tylko wycięcie pod jedynkę i praktycznie
nic więcej. Czyli gdy łańcuch spadnie na jedynkę nie będzie ocierał o bok
wózka gdyż zacznie mieć więcej miejsca dla siebie. Jest wyprofilowanie
podbijające łańcuch do góry gdy zmieniamy bieg na na dwójkę. No i tu się
skończyła koncepcja autora i poszedł chyba na imprezę z laskami zamiast
dorobić takie samo podbijające łańcuch wyprofilowanie z dwójki na trójkę.
Wtedy trzeba sobie radzić naciągiem - gdy go zwiększymy - to stracimy
jedynkę ale wyższe biegi będą ładnie wchodziły i schodziły. Uparłem się
mieć trzy biegi. Mam parę starych rowerów i nawet w takim za 500zł z
hipermarketu przerzutka (indeksowana) działa idealnie. Więc to musi się dać
zrobić.

Data: 2011-05-10 20:22:39
Autor: kamil/Endurorider.pl
Jaka przerzutka przednia?

Użytkownik "Marek" <brak@email.com> napisał w wiadomości news:1q5vm3x5m8ol3$.bcpkzheaqwya$.dlg40tude.net...
[...]

Tak, ale zobacz na zdjęciu jak to wygląda. Możesz "pochylić w senscie cofnąć" przerzutkę a mając ją na ramie nic z nią nie zrobisz. Najlepiej idź do sklepu i rzuć okiem na żywca to stanie się jasne dlaczego o tym mówimy :)

[...]

Moim zdaniem to nie jest kwestia wózka tylko tego, że po prostu jest coś źle dobrane. Shimano nie będzie robić gratów dla Rometa tylko dokładnie odwrotnie :) Jeżeli jesteś zdecydowany na kupno nowej przerzutki to możesz popróbować walki ze starą. Wózek jest na tyle szeroki aby łańcuch w miare możliwości nie obcierał i jeżeli zmiany do góry są ok a nie chce redukować na 1 to weź żabkę i delikatnie ściśnij wózek pod koniec czyli tam gdzie dotyka łańcucha kiedy go zrzuca na najmniejsze koło łańcuchowe. To pomaga, jednak zastrzegam żebyś zrobił taki numer dopiero wtedy kiedy będziesz miał nową przerzutkę kupioną. Wadą jest to, że łańcuch potrafi ocierać, ale zyskujesz redukcję do babcinego przełożenia.

Tak w ogóle to zacząłbym od wizyty w sklepie i KAZAŁ im uruchomić wszystkie przełożenia tak aby rower był w pełni działający. Jeżeli mają ochotę to niech zmienią przerzutkę a rachunek wyślą do producenta.

Data: 2011-05-12 11:08:21
Autor: Marek
Jaka przerzutka przednia?

[...]

Ahhh .. rozumiem. Chodzi o to, że możesz ją obrócić wokół osi o jakiś kąt
dostosowując do kąta łańcucha a w tradycyjny mocowaniu mam tylko regulację
góra-dól.

Moim zdaniem to nie jest kwestia wózka tylko tego, że po prostu jest coś źle dobrane.

Tym czymś jest pewnie korba Cyclone zainstalowana tam ni z gruszni ni z
pietruszki.

[...]

Idea słuszna. Spróbuję to zrobić eksperymentalnie. Zakłądałem jednak, że
ktoś z Rometu próbował jeździć tym rowerem zanim go wystawił do sprzedaży -
więc powinien dostrzegać taki niuans jak niemożność wyregulowania
przerzutki bez użycia młotka. :-/
 To pomaga, jednak zastrzegam żebyś zrobił taki numer dopiero wtedy kiedy będziesz miał nową przerzutkę kupioną. Wadą jest to, że łańcuch potrafi ocierać, ale zyskujesz redukcję do babcinego przełożenia.

Z ciekawości spytam - nigdy nie sttosowałeś jedynki śmigając w terenieh?
:-)

Tak w ogóle to zacząłbym od wizyty w sklepie i KAZAŁ im uruchomić wszystkie przełożenia tak aby rower był w pełni działający. Jeżeli mają ochotę to niech zmienią przerzutkę a rachunek wyślą do producenta.

Taaa... sprzedaż była wysyłkowa bo w pobliżu nikt nie prowadzi rowerów
poniżej 3000zł i to w dodatku o prymitywnej konstrukcji ale za to z zaje...
logo na ramie. W znacznie niższą cenę Rometa wkalkulowałem to, że będą
musiał zacząć od wymiany napędu lub jego części. Owszem mógłbym żądać ale w
ten sposób rower miałbym dopiero na koniec sezonu. Ponadto byłbym
przekonywany, że nie potrafię biegów zmieniać bo normalne jest, że trzeba
je dopychać i że sobie wymyślam, że chcę je mieć natychmiast bez
kombinowania. Ping-pong trwałby długo. Inne podzespoły są ok. Nie mam
zstrzeżeń. Tylko przód szwankuje.

W międzyczasie zdecydowałem się na mechanizm Alivio hyperdrive - korba +
przerzutka. Brak możliwości zmiany przełożeń pod obciążeniem również
wkurzał. Za jednym zamachem powinienem w ten sposób rozwiązać wszelkie
kwestie.

Data: 2011-05-11 15:13:00
Autor: kamil/Endurorider.pl
Jaka przerzutka przednia?
Marek wrote:
Ahhh .. rozumiem. Chodzi o to, że możesz ją obrócić wokół osi o jakiś
kąt dostosowując do kąta łańcucha a w tradycyjny mocowaniu mam tylko
regulację góra-dól.

Dokładnie tak, ale też nie jest w nie wiadomo jakim zakresie :)

Moim zdaniem to nie jest kwestia wózka tylko tego, że po prostu jest
coś źle dobrane.

Tym czymś jest pewnie korba Cyclone zainstalowana tam ni z gruszni ni
z pietruszki.

IMO korba winna nie jest tylko oś suportu jeżeli już ;)

[...]

Zapewniam Cię, że jeżeli nie masz tragicznie źle wszystkiego dobranego to nadgięcie wózka naprawdę działa, JEDNAK pamiętaj o tym że będzie/raczej będzie częstsze ocieranie łańcucha.

Z ciekawości spytam - nigdy nie sttosowałeś jedynki śmigając w
terenieh? :-)

Na Mazowszu sporadycznie w Beskidach nie sporadczynie :D Problem redukcji pod obciążem rozwiązała zmieniarka XT :)

[...]

To napisz do sklepu żeby oddali za koszt części, które trzeba wymienić do wiadomości producenta. Ja rozumiem, że czasami coś jest nie do końca idealnie ALE BEZ JAJ!

[...]

Z tanizny (przynajmniej kiedyś) proponuje zawsze ISO Flowa z power spline. Mam dwa takie zestawy i naprawdę jest ok tzn. nic sie nie sypie ;) Jak będziesz zmieniał to sprawdź jak linia łańcucha wypada bo czasami trzeba dać suport z dłuższą/krótszą osią pomimo zapewniem producenta etc. etc.

Data: 2011-05-13 09:40:21
Autor: Marek
Jaka przerzutka przednia?
Dnia Wed, 11 May 2011 15:13:00 +0200, kamil/Endurorider.pl napisał(a):

IMO korba winna nie jest tylko oś suportu jeżeli już ;)

Być może jeszcze źle nazywam podzespoły. Pod pojęciem korby rozumiem całość
mechanizmu ale bez osi supportu. Czyli pedał i zębatki. Czy to jest korbą
właśnie nazywane?

A teraz odnośnie tego co napisałeś: w jaki sposób oś może rzutować na
niemożność pokrycia ruchem wózka przerzutki całości zakresu w tym sensie,
że albo mam 1 i 2 albo 2 i 3 ? Rozumiem, że gdyby oś była zbyt długa, to
wózek nie sięgałby 3ciej zębatki, ale u mnie sięga. Gdyby była zbyt krótka,
to nie założyłbym korby bo pierwsza zębatka oparłaby się na ramie roweru. A co do samych zębatek, to kształt talerza ma jak najbardziej wpływ na
pracę przerzutki. Np. Alivio pracuje w systemie hyperdrive. Nazwa aż ciarki
przechodzą :-) Zastosowanie przerzutki zapewne przenosi rowerzystę do
hiperprzestrzeni :-D
A więc Shimano wytłoczyło po wewnętrznej stronie zębatki z boku talerza
dodatkowe "zęby". Przerzutka dociska łańcuch do nich a one podbijają go do
góry w trakcie obrotowego ruchu. Dzięki temu pod obciążeniem można zmieniać
biegi. Przerzutka w ogóle nie działa z "płaskimi" zębatkami - co właśnie
sprawdziłem. Raczej mało prawdopodobne jest, że Romet dał niewłaściwych wymiarów oś
supportu. Przypuszczam, że konstruktorzy wiedzą co robią, a to co się u
mnie dzieje jest skutkiem zbyt pazernych oszczędności.

Zapewniam Cię, że jeżeli nie masz tragicznie źle wszystkiego dobranego to nadgięcie wózka naprawdę działa, JEDNAK pamiętaj o tym że będzie/raczej będzie częstsze ocieranie łańcucha.

Tak, domyślam się - i jak wspomniałem - zastosuję Twoją radę. :-)
Przyglądałem się wózkowi przerzutki mojej i modelu wyższego. Wyższe modele
mają oddzielne wytłoczenia dla każdego biegu. Tak więc i ten fakt
potwierdza, że dodanie takiego "wytłoczenia" dla najniższego biegu musi
pomóc.

Na Mazowszu sporadycznie w Beskidach nie sporadczynie :D Problem redukcji pod obciążem rozwiązała zmieniarka XT :)

Zmieniarka - czyli przerzutka + korba?

To napisz do sklepu żeby oddali za koszt części, które trzeba wymienić do wiadomości producenta. Ja rozumiem, że czasami coś jest nie do końca idealnie ALE BEZ JAJ!

Gadałem z producentem. Zaproponowali odesłanie roweru do nich bezpośrednio
w celu darmowego ustawienia przerzutki. Dobry gest. Jednakże  tak czy owak
- jak wspomniałem - zanim kupiłem ten model roweru, planowałem swoją
ingerencję. Tak więc nie jest to dla mnie sprawa podnosząca ciśnienie a już
w szczególności gdy producent wykazuje się dobrą wolą.

[...]

Cenna rada. Zamówiłem support krótszy niż mam (zalecany przez Shimano) więc
będę miał z czym eksperymentować. Czym się sugerować konkretnie? Czy chodzi
o to, że gdy mamy dwójkę z przodu, to środkowy bieg z tyłu ma powodować, że
łańcuch będzie szedł prosto?

Data: 2011-05-12 10:36:34
Autor: kamil/Endurorider.pl
Jaka przerzutka przednia?

Użytkownik "Marek" <brak@email.com> napisał w wiadomości news:1ntdg7jvhy1hb.4c8oznxyehn5.dlg40tude.net...
[...]

Korba to ramiona+koła łańcuchowe. Suport to jest ten element, który wkręca się w ramę i na jego oś zakłada korbę.

[...]

Pole do popisu jest bardzo bogate w tym miejscu w rowerze, ale motodą wróżkarską ciężko coś konkretnego powiedzieć.

[...]

Te przetłoczenia to żadna nowość a system działa też  kiedy ich nie ma - tyle, że wolniej i gorzej.

Raczej mało prawdopodobne jest, że Romet dał niewłaściwych wymiarów oś
supportu. Przypuszczam, że konstruktorzy wiedzą co robią, a to co się u
mnie dzieje jest skutkiem zbyt pazernych oszczędności.

Jedno potwierdza drugie ;)

[...]

Wytłoczenia dla każego biegu? Nie wydaje mi się, ale przy okazji rzucę okiem na różne modele.

Zmieniarka - czyli przerzutka + korba?

Przerzutka.

[...]

Ja bym odesłał o ile oni w ramach dobrej woli zapłacą za przesyłkę.

Generalnie to środek przód + środek tył powiniene dać "prosty" łańcuch. Bardziej dokładnie możesz poczytać o tym na stronie jednego grupowicza czyli PeJota http://coogee.republika.pl/pj_linia.html oraz u Sheldona http://www.sheldonbrown.com/chainline.html

Data: 2011-05-13 12:45:52
Autor: Marek
Jaka przerzutka przednia?
Dnia Thu, 12 May 2011 10:36:34 +0200, kamil/Endurorider.pl napisał(a):

Korba to ramiona+koła łańcuchowe. Suport to jest ten element, który wkręca się w ramę i na jego oś zakłada korbę.

No to dobrze kombinowałem. Dzięki za upewnienie mnie w interpretacji tych
terminów :-)

Te przetłoczenia to żadna nowość a system działa też  kiedy ich nie ma - tyle, że wolniej i gorzej.

Hmmm... zainstalowałem przerzutkę Alivio do tarcz jakie mam (dziś je
wymienię na Alivio Hyperdrive gdy kurier dotrze i jeśli będzie to działać -
zdeformuję wózek poprzedniej przerzutki jak zalecałeś). Okazuje się, że na
tych tarczach w ogóle nie da się wrzucić 3-ki. Przerzutka dogniata łańcuch
do brzegu tarczy i jedyna rzecz jaka się dzieje to szlifowanie boku tarczy
i łańcucha. Łańcuch nie wykazuje tendencji do wspinania się. Zrzucić go w
dół moża ale nie podnieść w górę.

[...]

Jeśli tak jest, to już zakrawa na skandal.

Wytłoczenia dla każego biegu? Nie wydaje mi się, ale przy okazji rzucę okiem na różne modele.

Zerknij na strone Shimano Polska. Praktycznie każdy wózek przedniej
przerzutki ma wytłoczenia o jakich wspominałem. Sprawdziłem w 3 czy 4
modelach, które mnie interesowały. Tak więc nie chcę uogólniać lecz dzielę
się tylko obserwacjami.

Ja bym odesłał o ile oni w ramach dobrej woli zapłacą za przesyłkę.

Przesyłka jest darmowa :-)

[...]

Super, dzięki. Nie jest to nic trudnego jak widzę :-)

Data: 2011-05-12 15:00:52
Autor: kamil/Endurorider.pl
Jaka przerzutka przednia?

Użytkownik "Marek" <brak@email.com> napisał w wiadomości news:1er2cyoombcil$.vzru9t85cf11$.dlg40tude.net...

[...]

Dziwna akcja i na pierwszy rzut oka przypomina mocno wkręcony ograniczyć wychylenia przerzutki.Zazwyczaj przerzutka bez problemu jest w stanie wypchnąć łańcuch poza nawiększe koło łańcuchowe.

[...]

Oczywiście, że przetłoczenia są ale czy oddzielne dla każdego biegu hmmm w pewnym sensie tak, ale nigdy aż tak tej sprawy nie badałem :)

Przesyłka jest darmowa :-)

To było wysłać :)

[...]

Nie jest i jest. Jest jak przychodzi co do czego :)

Data: 2011-05-13 23:59:55
Autor: Marek
Jaka przerzutka przednia?
Dnia Thu, 12 May 2011 15:00:52 +0200, kamil/Endurorider.pl napisał(a):

[...]

Ograniczniki są wykręcone.

Zazwyczaj przerzutka bez problemu jest w stanie wypchnąć łańcuch poza nawiększe koło łańcuchowe.

I to jest możliwe... Przypomnę, że schemat mamy następujący: wymieniłem
przerzutkę na Avivo lecz zostawiłem korbę Cyclone. Z dwójki na trójkę nie
mogę przerzucić gdyż przerzutka dociska łańcuch do blatu nr 3 i jedyne co
mogę zrobić to szlifować i łańcuch i bok tej zębatki. Gdy palcem skieruję
łańcuch na 3-kę a potem pchnę manetkę powyżej 3ki, to zrzucę łańcuch poza
3kę. Więc sam wózek ma swobodę ruchu a blokował go łańcuch, który nie
chciał się wdrapać na 3kę. W międzyczasie wymieniłem korbę na Avivo i suppoort na krótszy (bo zębatki
wypadały poza zasięg wózka). Nic się nie zmieniło. Zmieniłem więc łańcuch
na Hyperdrive (ma takie beczkowate ogniwa) - no i zaczęło działać. Biegi
wskakują dobrze i to wszystkie i w obu kierunkach. Celowo nie napisałem
"bardzo dobrze" gdyżchciałem sprawdzić czy pod sporym obciążeniem da się
zmieniać w górę biegi - nie da się. Słychać "mielenie" ale nie przeskoczy
bieg. Gdy odpuszczę sobie z siłą - jest ok.

Oczywiście, że przetłoczenia są ale czy oddzielne dla każdego biegu hmmm w pewnym sensie tak, ale nigdy aż tak tej sprawy nie badałem :)

A ja zmuszony frustracją - owszem. Popatrzałem jaki fragment wózka popycha
w obie strony łańcuch. Bardzo dokładnie te wytłoczenia wypadająwzgledem
łańcucha. Np. gdy jestem na dwójce to wewnętrzna część wózka tworzy
"podjazd" dla łańcucha aby zachęcić go do wspinania na 3kę. Gdy już łańcuch
wskoczy na 3kę to ten podjazd jest poniżej linii łańcucha po to aby go nie
spyychać poza zębatkę. Analogicznie dla wszystkich biegów. Ktoś to
starannie przemyślał. :-)

Przesyłka jest darmowa :-)

To było wysłać :)

Musiałbym zdemontować wszystko co założyłem; support, korba, łańcuch,
licznik, błotniki, oświetlenie plus miesiąc bez roweru (znając życie). To
mnie odstrasza. :-D

Generalnie to środek przód + środek tył powiniene dać "prosty" łańcuch.

Super, dzięki. Nie jest to nic trudnego jak widzę :-)

Nie jest i jest. Jest jak przychodzi co do czego :)

Dałem radę. Póki co działa dość dobrze. Uffff :-)

Data: 2011-05-13 07:42:40
Autor: kamil/Endurorider.pl
Jaka przerzutka przednia?

Użytkownik "Marek" <brak@email.com> napisał w wiadomości news:130qljlihu6bh.1e17xrsckgtvt.dlg40tude.net...

[...]

Brak możłiwości zmiany przełożenia pod obciążeniem to urok niektórych komponentów i tak po prostu jest.

Dałem radę. Póki co działa dość dobrze. Uffff :-)

No i zobacz ile doświadczeń zebrałeś w tak krótkim czasie :D

Data: 2011-05-15 10:35:22
Autor: Marek
Jaka przerzutka przednia?
Dnia Fri, 13 May 2011 07:42:40 +0200, kamil/Endurorider.pl napisał(a):

Brak możłiwości zmiany przełożenia pod obciążeniem to urok niektórych komponentów i tak po prostu jest.

Shimano pisze na swoich stronach, że Hyperdrive to zmiana biegów pod
obciążeniem. Spodobało mi się więc kupiłem - a tu niespodzianka.
Zastosowałem z przodu wszystkie elementy pracujące w tym standardzie lecz
to nie zdaje egzaminu. Zaczynam podejrzewać, że Shimano stosuje podobną
politykę do hipermarketowej polegającą na wprowadzaniu w błąd. Jako
anegdotę mogę przytoczyć kilka ciekawych przypadków z ostatnich dni:
- półka z solą do zmywarki z napisaem "najtaniej" a obok druga półka z
tańszą o 10gr solą :-)
- wielki transparent: 15 urodziny Auchan i na środku sali promocja
srajtaśmy: poprzednia cena 6.49 (przekreślona) - nowa cena 6.49 :-D
- promocja: a w niej herbata w cenie i w ilości w jakiej kupuję ją od 2 lat
- nie wspomnę o opakowaniach dużych, w których produkt w przeliczeniu na
jednostkę miary jest dość często droższy niż ten sam w małych opakowaniach

Dałem radę. Póki co działa dość dobrze. Uffff :-)

No i zobacz ile doświadczeń zebrałeś w tak krótkim czasie :D

Skutek uboczny w tym przypadku jest jak najbardziej pożądany. :-)
Powiedz mi czy Shimano z wysokiej półki np. XTR zachowuje się lepiej ? Czy
można depnąć całym ciężarem ciała (zdefiniujmy to pojęcie - ja ważę 85kg) a
biegi będą poprawnie i szybko przeskakiwały? Chodzi mi głównie o przód bo
tył działa dobrze nawet przy tanim modelu Tourney. Jeśli to działa, to czy masz na to jakąś teorię dlaczego? Nie wydaje mi się
aby nad kawałkiem metalu ktoś voodoo uprawiał aby tchnąć w niego
inteligencję.

Data: 2011-05-15 11:00:49
Autor: kamil/Endurorider.pl
Jaka przerzutka przednia?

Tył praktycznie zawsze działa lepiej niż przód. Kupiłem XT http://endurorider.pl/2009/03/xt-fd-m771/ i póki co to jest najlepsze co miałem z przodu. Dobrze radzi sobie pod obciążeniem i jestem zadowolony. Przy tej okazji muszę podkreślić po raz kolejny, że na dobre działanie napędu składają się wszystkie komponenty czyli nawet przerzutka za 1000 PLN, która pracuje z korbą o złej linii łańcucha nic nie pomoże. Głównie dlatego kiedy piszę o suportach etc. to rekomenduję dobieranie w serwisie tak zeby sprawdzić jak to wyjdzie w praniu. Niby wszystko jest standaryzowane, ale moja praktyka tego nie potwierdza. Bardzo fajna jest możliwość regulacji linii łańcucha w suportach z zewnętrznymi łożyskami.

Jeśli to działa, to czy masz na to jakąś teorię dlaczego? Nie wydaje mi się
aby nad kawałkiem metalu ktoś voodoo uprawiał aby tchnąć w niego
inteligencję.

Teorii spiskowej żadnej nie mam :) Dosyć często jest tak, że mocniejsze sprężyny są dostępne w wyższych grupach komponentów i dlatego one działają lepiej zwłaszcza pod obciążeniem a poprawa pracy w tych warunkach jest łatwo wyczuwalna.

Data: 2011-05-15 21:56:22
Autor: Marek
Jaka przerzutka przednia?
Dnia Sun, 15 May 2011 11:00:49 +0200, kamil/Endurorider.pl napisał(a):

Tył praktycznie zawsze działa lepiej niż przód. Kupiłem XT http://endurorider.pl/2009/03/xt-fd-m771/ i póki co to jest najlepsze co miałem z przodu. Dobrze radzi sobie pod obciążeniem i jestem zadowolony.

U mnie jest z kolei tak, że gdy pod obciążeniem wrzucam 3kę, to potrafi
spaść z łoskotem na 2kę. Przez chwilę sądziłem, że mi łańcuch spadł. Gdy z
kolei nie szaleję z obciążeniem, to problemu nie ma. Kwestia dotyczy
wyłącznie przełączania z 2 na 3. Raczej sporadycznie zdarza mi się cisnąć
mocno pedały na 2ce i w tych warunkach zmieniać bieg na 3kę więc nie jest
to upierdliwe zjawisko. Bardziej eksperymentalnie to sprawdzałem aby
przekonać się co hyperdrive w praktyce znaczy.

Przy tej okazji muszę podkreślić po raz kolejny, że na dobre działanie napędu składają się wszystkie komponenty czyli nawet przerzutka za 1000 PLN, która pracuje z korbą o złej linii łańcucha nic nie pomoże.

Tak, tak. Pamiętam Twoje słowa i zapewniam, że zastosowałem się do nich
kompletując sprzęt i składając napęd :-) W tym właśnie celu zadawałem tyle
precyzyjnych pytań. Powiem nawet, że efektem zaskoczony jestem. Gdy łańcuch
po skrajnym skosie idzie to mimo to napęd jest cichy w stosunku do tego co
było poprzednio.

[...]

Szkoda, że taką sztywną konstrukcję ustandaryzowano. Jednakże suport nie
jest drogi więc na półce można ze 3 trzymać do eksperymentów jeśli ktoś
lubi pomajsterkować.

Data: 2011-05-16 07:45:17
Autor: kamil/Endurorider.pl
Jaka przerzutka przednia?

Użytkownik "Marek" <brak@email.com> napisał w wiadomości news:1hwtnd1wfw96j.1pt1k35elvu0l$.dlg40tude.net...

Szkoda, że taką sztywną konstrukcję ustandaryzowano. Jednakże suport nie
jest drogi więc na półce można ze 3 trzymać do eksperymentów jeśli ktoś
lubi pomajsterkować.

Problem jest wtedy kiedy masz dwa roweru i 3 różne systemu: kwadrat, wielowypust Power Spline oraz Octalink :) Do każdego systemu po 3 suporty i można startować na alleprowizji :P

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-05-16 10:02:33
Autor: Marek
Jaka przerzutka przednia?
Dnia Mon, 16 May 2011 07:45:17 +0200, kamil/Endurorider.pl napisał(a):

Problem jest wtedy kiedy masz dwa roweru i 3 różne systemu: kwadrat, wielowypust Power Spline oraz Octalink :) Do każdego systemu po 3 suporty i można startować na alleprowizji :P

Grunt to uporządkować sobie życie: dotyczy to również posiadanych rowerów
:-D

Data: 2011-05-16 10:07:44
Autor: kamil/Endurorider.pl
Jaka przerzutka przednia?

Użytkownik "Marek" <brak@email.com> napisał w wiadomości news:1gqoeb7311gbe.1pnp2iclp2jwx$.dlg40tude.net...

Grunt to uporządkować sobie życie: dotyczy to również posiadanych rowerów
:-D

Żeby to było takie proste :) Ale fakt jest taki, że w tej chwili mam tylko power spline, ale do fulla i tak wziąłem dwa suporty na przymiarkę po czym drugi oddałem.

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-05-16 09:02:45
Autor: Ignacy
Jaka przerzutka przednia?
kamil/Endurorider.pl <flySteX@gaOzeFta.lp> napisa(a): Niby wszystko jest standaryzowane, ale moja praktyka tego nie potwierdza. Bardzo fajna jest moliwo regulacji linii acucha w suportach z zewntrznymi oyskami.

 Zgadzam si w peni z t tez...gdy kluczowe jest takie
 dobranie dugoci suporu aby owe przekoszenia acucha
 byy minimalne i w rozwizanich bardziej zaawansowanych
 producenci widz ten problem i nie bez kozery proponuj
 moliwoc regulacji linni acucha w taki sposb...natomiast
 inne dopuszczaj manewrowanie tym parametrem tylko przy  pomocy stopniowanej(co kilka mm) dugoci osi suporu.

 Bardziej oglna uwaga dotyczca tego jaki rower wybra zoony
 przez siebie czy kupiony gotowy moja odpowiedz brzmi kupony
 gotowy w sklepie z waciwie zestrojonym (dobranym) ukadem
 napdowym czy z dostatecznym komfortem jazdy i to kady  przecitny uytkownik moe sobie sprawdzi w par minut.
 Sa takie marki i rowery i to wcale nie z grnej pki
 (chocia te wiod prym)gdzie np.ukad napdowy jest doskonay
 i czasem si zastanawiam czy bybym w stanie uzyska tak
 precyzje z jakim nakadem rodkw i czasu skadajc samodzielnie.
 Dla osb ktre posiadaj wysz kultur techniczn i smykak
 do mechaniki i s wstanie pogodzi do tego inne aspekty czasowo-
 ekonimiczno-organizacyjne to polecem skada rower wg.wasnego uznania.

 Ignac

Data: 2011-05-13 12:45:36
Autor: Ignacy
Jaka przerzutka przednia?

  Jeeli rower masz na gwarancji napd nie spenia
 twoich oczekiwa bo acuch ociera lub nie osiga
 pewnych pooe to jest to problem producenta a nie twj.
 Wic do blu korzystabym z warunkw gwarancji!!!!
  A teraz bardziej ogolnie...napd jest wtedy dobrze
 dobrany jeeli acuch jest w stanie osiga skrajne
 pooenia czyli:najmniejsza tarcza korb i najmniejsza
 zbatka kasety i drugie pooenia najwiksza tarcza
 korb i najwieksza zbatka kasety...oraz w takich pooeniach
 krcc korbami do tyu acuch ma nie spada z zbw  skrajnych tarcz lub zbatek kasety ,ani si nie ociera,ani
 zacina o cokolwiek!
 Natomiast jeeli chcesz na przyszoc szukac pojedyczych
 zamiennikw do tak dobranego napdu to pozostaje Ci tylko metoda
 prb i bdw jeeli chcesz wymieni tylko jaki pojedyczy
 element napdu i wtedy wszystko jest w porzdku jeeli dziaa
 tak jak opis powyej...i tak musisz mie jaki zaprzyjaniony
 sklep i jak co nie pasuje to oddajesz i montujesz inne...
 przy wyborze zamiennikw kierujesz si jakiemi charakterystycznymi
 wymiarami tej czi vs. stara cz a najlepiej co do czego jest
 dedykowane przez producenta!
 Natomiast jeeli chcesz wymieni wszystkie elementy napdu
 dobra je po swojemu(na nowo) i na dodatek od rnych producentw
 ...to idziesz na wojn z samym sob!

 A na przyszoc mark roweru ktry wybrae omijabym szerokim ukiem.

 Ignac

Data: 2011-05-12 15:01:49
Autor: kamil/Endurorider.pl
Jaka przerzutka przednia?

Uytkownik " Ignacy" <ignac88@NOSPAM.gazeta.pl> napisa w wiadomoci news:iqj95f$sge$1inews.gazeta.pl...

A na przyszoc mark roweru ktry wybrae omijabym szerokim ukiem.

Bez przesady. Fuck upy zdaaj sie kademu :) IMO producent zachowa si ok proponujc odesanie w celu usunicia usterki.

Data: 2011-05-14 00:18:20
Autor: Marek
Jaka przerzutka przednia?
Dnia Fri, 13 May 2011 12:45:36 +0000 (UTC), Ignacy napisał(a):

 Jeżeli rower masz na gwarancji napęd nie spełnia
 twoich oczekiwań bo łańcuch ociera lub nie osiąga
 pewnych położeń to jest to problem producenta a nie twój.
 Więc do bólu korzystałbym z warunków gwarancji!!!!

Mój tok rozumowania jest taki: mamy sezo, chciałbym sobie pojeździć choć
trochę. Jeśli zacznę z odsyłaniem, być może zwrotem kasy itp to połowa
sezonu minie. Nawet jeśli kasę dostanę z powrotem to i tak nic z nią nie
zrobię po zazwyczaj musiałby jeszcze 3x tyle dorzucić po to aby kupić coś
lepszego niż mam i to bez wyposażenia. Już wspominałem: wybierając tą markę
liczyłem się z dodatkowymi kosztami i majsterkowaniem. Sumarycznie i tak
wychodzi to ponad 50% taniej niż zakup np. Gianta.

 A teraz bardziej ogolnie...napęd jest wtedy dobrze
 dobrany jeżeli (...)

Wymieniłem tylko przedni napęd. Tył pozostawiłem bez zmian. Mam tam 7mio
biegowy Shimano Tourney a przód (support, korba, przerzutka i łańcuch) to
Shimano Alivio. Teraz działa to prawie idealnie.

 A na przyszłośc markę roweru który wybrałeś omijałbym szerokim łukiem.

Hmmm ... wydaje mi się, że producent postępuje fair wobec mnie. Chcieli
abym na ich koszt odesłał rower. Pewnie w innych przypadkach walczyłbym ze
sprzedawcą a tu sam producent poszedł mi na rękę. Jak dla mnie to jest
super. Co do samego roweru to oczywiście przegięli z oszczędnościami.
Mógłby być on o 100zł droższy lecz mieć normalne przerzutki. Pozostałe
elementy jak hamulce tarczowe czy oba amortyzatory sprawują się bardzo
dobrze. Tylna przerzutka również idealnie. Estetyka w stosunku do
konkurencji - chyba nawet przewyższa większość (to rzecz gustu oczywiście).
Nie czuję więc zawodu szczególnie, że lubię majsterkować jako odskocznię od
pracy. Jednakże jeśli miałbym sprezentować komuś ten rower to wtedy masz
rację - należy unikać przynajmniej tego modelu. Może nie aż tak drastycznie
- że producenta.

Data: 2011-05-14 17:28:01
Autor: Ignacy
Jaka przerzutka przednia?
Marek <brak@email.com>  Jeeli dziaa to gratuluj Ci wietnej intuicji i
 analitycznego podejcia do problemu.
 Ja np.nie wczam biegw pod obcieniem wic tym
 bym si wogle nie przejmowa...mam nadziej e  acuch pozytywnie przechodzi rwnie prby "przekoszenia"
 krcc korbami do tyu w skrajnych pooeniach...moe  szkoda e poniose jakie koszty zwizane z przerbk bo  mona byo troch pojedzi na pierwotnych korbach i suporcie
 i wtedy go wymieni...moe producent uwinby si z wymian  tej przerzutki (w 14 dni)i miaby napraw bezkosztow.

 Ignac

Data: 2011-05-15 22:12:30
Autor: Marek
Jaka przerzutka przednia?
Dnia Sat, 14 May 2011 17:28:01 +0000 (UTC), Ignacy napisał(a):

 Jeżeli działa to gratuluję Ci świetnej intuicji i
 analitycznego podejścia do problemu.

Albo farta :-)))

 Ja np.nie włączam biegów pod obciążeniem więc tym
 bym się wogóle nie przejmował...mam nadzieję że  łańcuch pozytywnie przechodzi również próby "przekoszenia"
 kręcąc korbami do tyłu w skrajnych położeniach

Nawet jest lepiej niż oryginalnie było. Napęd jest cichy nawet przy
skrajnych krzyżowych ustawieniach przerzutek. :-)
...może  szkoda że poniosłeś jakieś koszty związane z przeróbką bo  można było trochę pojeździć na pierwotnych korbach i suporcie
 i wtedy go wymienić...

Gdybym z powodu wadliwej pracy przerzutki nie wyrżnął się forsując jakieś
pagórki, to pewnie tak bym zrobił. :-)
może producent uwinąłby się z wymianą  tej przerzutki (w 14 dni)i miałbyś naprawę bezkosztową.

Generalnie, to następny rower złożę sobie sam. Nigdy nie jest tak, że
kupisz rower w 100% odpowiadający Tobie. Jak już wszystko pracuje jak
należy to do estetyki się przyczepić zawsze można etc. :-) Obecny rower
traktuję edukacyjnie. Chcę się nauczyć na co należy zwracać uwagę w doborze
komponentów, jakie standardy obowiązują, jakie są niuanse eksploatacyjne
tych komponentów.

Jaka przerzutka przednia?