Jaka przerzutka przednia?

Data: 2011-05-10 10:52:03
Autor: bans
Jaka przerzutka przednia?
W dniu 2011-05-10 09:06, Marek pisze:

No i mam pewien k�opot mianowicie przerzutki Shimano zazwyczaj
dedykowane s� pod k�t rury podsiod�owej 66-69 stopni.

Link jakiĹ›?

--
bans

Data: 2011-05-10 11:57:20
Autor: Marek
Jaka przerzutka przednia?
Dnia Tue, 10 May 2011 10:52:03 +0200, bans napisał(a):

W dniu 2011-05-10 09:06, Marek pisze:

No i mam pewien k�opot mianowicie przerzutki Shimano zazwyczaj
dedykowane s� pod k�t rury podsiod�owej 66-69 stopni.

Link jakiĹ›?

http://www.kolomanskirowery.com/123/katalog_2011.pdf

Tu jest więcej niż na stronie producenta. Strona 65.

Data: 2011-05-10 12:21:08
Autor: bans
Jaka przerzutka przednia?
W dniu 2011-05-10 11:57, Marek pisze:

http://www.kolomanskirowery.com/123/katalog_2011.pdf

Chodziło mi o link to informacji, że przerzutki Shimano pasuj± tylko do katów 66-69 stopni. Je¶li faktycznie tak jest, to podejrzewam, że Shimano pisze o inaczej mierzonym k±cie.

Bo k±t 73 stopni to nie jest żaden ewenement - spójrz w katalogi innych niż Romet producentów, 73 stopnie to niemal norma, a w większo¶ci z tych rowerów jest jaka¶ przerzutka Shimano. I jako¶ nie ma problemów.

--
bans

Data: 2011-05-10 12:30:31
Autor: Marek
Jaka przerzutka przednia?
Dnia Tue, 10 May 2011 12:21:08 +0200, bans napisał(a):

W dniu 2011-05-10 11:57, Marek pisze:

http://www.kolomanskirowery.com/123/katalog_2011.pdf

Chodziło mi o link to informacji, że przerzutki Shimano pasują tylko do katów 66-69 stopni.

http://www.shimano-polska.com/publish/content/global_cycle/pl/pl/index/produkty_shimano/mountain/Alivio.html

zerknij sobie na ten i może na inne modele (otwierając zakładkę przerzutek
przednich). Wszędzie jest max 69.
Jeśli faktycznie tak jest, to podejrzewam, że Shimano pisze o inaczej mierzonym kącie.

Bo kÄ…t 73 stopni to nie jest ĹĽaden ewenement - spĂłjrz w katalogi innych niĹĽ Romet producentĂłw, 73 stopnie to niemal norma,

Oczywiście, że mogłem to sprawdzić :-) Wolę jednak aby ktoś napisał wprost
abym nie przejmował się tym i kupił przerzutkę pasującą do 66-69 stopni.

a w większości z tych rowerów jest jakaś przerzutka Shimano. I jakoś nie ma problemów.

SÄ… jak cholera problemy niestety - we wspomnianym Romecie :( Dlatego chcÄ™
fabryczną przerzutkę zezłomować bo tak będzie dużo taniej niż kupowanie
roweru z lepszym zestawem.

Data: 2011-05-10 04:46:11
Autor: Rowerex
Jaka przerzutka przednia?
On 10 Maj, 13:01, bans <g...@o2.pl> wrote:

>http://www.shimano-polska.com/publish/content/global_cycle/pl/pl/inde...

http://www.shimano-polska.com/media/techdocs/content/cycle/SI/Alivio-...

Czyli jest tak, jak kto¶ już tu pisał: "chainstay angle" to nie jest k±t
(alfa) między rur± podsiodłow± a poziomem, tylko między rur± podsiodłow±
a lini± dolnych rurek tylnego trójk±ta. Czyli możesz mieć rower o k±cie
rury podsiodłowej 73 stopnie, a k±cie alfa np. 69 stopni.

I tak wlasnie jest, nie nalezy tych katow mylic, a wiekszosci
przypadkow mozna sie nimi nie przejmowac (ale bywaja wyjatki).

Przerzutka przednia jest projektowana zgodnie z przyjetym zakresem
mozliwych polozen lancucha wzgledem niej, tzn. jak lancuch biegnie
(bardziej "do dołu" czy bardziej "do gory") na pelnym zakresie
przelozen. To ma z kolei zwiazek z dwoma czynnikami, tzn: obnizeniem
suportu wzgledem osi tylnego kola oraz z katem rury podsiodłowej,
natomiast oba te czynniki wyznacza wlasnie kat miedzy dolnymi
widelkami a rura podsiodlowa i to dlatego stal sie on parametrem
przerzutek.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2011-05-10 15:28:10
Autor: Marek
Jaka przerzutka przednia?

I tak wlasnie jest, nie nalezy tych katow mylic, a wiekszosci
przypadkow mozna sie nimi nie przejmowac (ale bywaja wyjatki) (...)

Dzięki za obszerne wyjaśnienie i rozwianie moich wątpliwości :-)

Data: 2011-05-10 13:04:56
Autor: bans
Jaka przerzutka przednia?
W dniu 2011-05-10 12:30, Marek pisze:

http://www.kolomanskirowery.com/123/katalog_2011.pdf strona 65

http://www.shimano-polska.com/media/techdocs/content/cycle/SI/Alivio-Acera/FrontDriveSystem/SI_6KFFB/SI-6KFFB-002-ENG_v1_m56577569830750020.pdf

Z tegop pdfa i z pdfa Rometu wynika, ze kat D w pdfie Rometa to _nie_jest_ to samo co kat alfa w pdf Shimano.

> SĂ„ďż˝ jak cholera problemy niestety - we wspomnianym Romecie :(

A jakie konkretnie? Nie sadze jednak, zeby to byla kwestia tego kata.

--
bans

Data: 2011-05-10 11:27:04
Autor: Ignacy
Jaka przerzutka przednia?

    Bardzo skuteczna jest metoda prób i błędów.
  Ja za każdym razem jak co¶ kupuję to zastrzegam
  prawo zwrotu gdyby nie pasowało a s± takie sklepy
  które odmawiaj± więc takim dziękuje...na pewno
  trafisz na tak± która spasuje i taki sklep który się
  zgodzi na twoje warunki i dobierzesz t± wła¶ciow±.
  Prawie w każdym sklepie pojęcia jakiejkolwiek geometrii
  napędu to abstrakcja w przestrzeni.
  Jak swego czasu też się wkurzałem szukaj±c zamiennika
  korb to serwisant powiedział...panie tam mam sklep
  a w nim 20 różnych korb i jaka¶ musi spasować.

  Ignac

Data: 2011-05-10 13:32:15
Autor: bans
Jaka przerzutka przednia?
W dniu 2011-05-10 13:27,  Ignacy pisze:

Ale to nie _ja_ mam z tym problem, dlaczego zatem _mi_ odpisujesz? :O

--
bans

Jaka przerzutka przednia?