Jaka przerzutka tylna?

Data: 2010-03-30 22:45:39
Autor: Tomasso
Jaka przerzutka tylna?
Moja przerzutka po twardym lądowaniu w wyniku pewnego zdarzenia, którego nie opiszę, żeby nie drażnić powożących "mieszczuchami", przypomina nieco spaghetti. Dowiozła mnie do domu, ale wymaga jak najszybszej wymiany.

Próbuję jeszcze doprowadzić Tourneya do stanu jako-takiej używalności, żeby się dało kulać - wyprostowałem trochę koszyk, oczko i sam hak, który ewidentnie wymaga wymiany  (Czemu kawałek metalu kosztuje tyle kasy?), bo jest zgięty i skręcony. A że jest aluminiowy, nie można go wyginać i poprawiać w nieskończoność.

Jutro wszystko skręcę i przetestuję, a tymczasem pytam.

Mam klamkomanetki Shimano ST-EF-50. Nie chcę nie wiadomo ile inwestować, więc zostaję przy kasecie z 7 koronkami z tyłu i tych manetkach.

Która z poniższch przerzutka zadziała w tym układzie?

Czy są między nimi zasadnicze różnice?

http://allegro.pl/item964475442_przerzutka_tyl_shimano_acera_rdm_360_wroclaw.html

http://allegro.pl/item972899911_przerzutka_tylna_shimano_altus_rd_m310.html

http://allegro.pl/item976987686_przerzutka_shimano_alivio_rd_m410_nowa_od_ss_fv_s.html

Czy jest jakieś uzasadnienie dla wyższego kosztu tej alivio?

Pozdrawiam!

Data: 2010-03-30 23:13:55
Autor: szaman
Jaka przerzutka tylna?
Tomasso wytworzył w szalonym umyśle, a następnie przelał w postać elektroniczną to, co następuje::

Czy jest jakieÂś uzasadnienie dla wyÂższego kosztu tej alivio?

Wyższa grupa osprzętu i tyl;e.
Ja Ci polecę acerę. Mam jedną od 30kkm, działa i ma się dobrze. Tania i solidna:) Chciałem ją zmienić na jakąś deorkę czy lx-a, ale w sumie ciekawość jak długo wytrzyma jest silniejsza:D

sz

Data: 2010-03-30 23:29:12
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Jaka przerzutka tylna?
szaman bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skreślić):
Mam jedną od 30kkm, działa i ma się dobrze. Tania i solidna:) Chciałem ją zmienić na jakąś deorkę czy lx-a, ale w sumie ciekawość jak długo wytrzyma jest silniejsza:D

Wymieniałeś w tej Acerze kółeczka?

Data: 2010-03-31 15:02:34
Autor: szaman
Jaka przerzutka tylna?
Marek 'marcus075' Karweta wytworzył w szalonym umyśle, a następnie przelał w postać elektroniczną to, co następuje::

Wymieniałeś w tej Acerze kółeczka?

nie:)

sz

Data: 2010-03-31 15:10:03
Autor: MadMan
Jaka przerzutka tylna?
Dnia Wed, 31 Mar 2010 15:02:34 +0200, szaman napisał(a):

Wymieniałeś w tej Acerze kółeczka?

nie:)

Nic dziwnego, bo szukam i qrva nie ma. A do Tourneya są. Dolne kółeczko zdechło - stało się tak bezzębne że łańcuch lubi uciekać
na boki i trzeć o wózek. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-04-01 09:40:47
Autor: Tomasso
Jaka przerzutka tylna?
Użytkownik "MadMan" napisał:

Nic dziwnego, bo szukam i qrva nie ma. A do Tourneya są.

Widocznie tourney jest dla dłubaczy, a acera dla bogaczy.

Przeszczep z T nie jest możliwy?

Data: 2010-04-01 11:00:21
Autor: MadMan
Jaka przerzutka tylna?
Dnia Thu, 1 Apr 2010 09:40:47 +0200, Tomasso napisał(a):

Przeszczep z T nie jest możliwy?

Jest możliwy! Przynajmniej z 10-letniego Tourney. Dzisiaj sprawdziłem :P

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-03-31 15:32:12
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Jaka przerzutka tylna?
[...]

Nie ma sprawiedliwości. Mój LX po 10 tysiącach się domagał nowego kółka.
:-<

Data: 2010-04-03 00:08:25
Autor: Wojciech Waga
Jaka przerzutka tylna?
Marek 'marcus075' Karweta pisze:
[...]

Orientujecie się może dlaczego te kółeczka nawet jak mają taką samą liczbę zębów to są rozróżniane na "prowadzące" i "napinające"? Czymś się rzeczywiście różnią? Bo w mojej XT prowadzące zaczęło ciężko chodzić i zastanawiam się czy nie lepiej kupić drugiego "napinającego" bo jest łożyskowane a prowadzące nie.

pozdr.
w.

Data: 2010-04-03 14:55:53
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Jaka przerzutka tylna?
Wojciech Waga bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skreślić):
Orientujecie się może dlaczego te kółeczka nawet jak mają taką samą liczbę zębów to są rozróżniane na "prowadzące" i "napinające"?

Kupiłem jakoś w grudniu, założyłem w... Lutym chyba. Dwa kółeczka z
łożyskami maszynowymi. Nie miały oznaczeń co do górności i dolności.
Strzelaj lepiej w takie z maszynówkami, choć co do trwałości to wypowiem
się dopiero po 10 000km. ;-)

Data: 2010-04-03 19:26:24
Autor: Ignac
Jaka przerzutka tylna?
szaman bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skreślić): > Mam jedną od 30kkm, działa i ma się dobrze. Tania i > solidna:) Chciałem ją zmienić na jakąś deorkę czy lx-a, ale w sumie > ciekawość jak długo wytrzyma jest silniejsza:D

Wymieniałeś w tej Acerze kółeczka?

-- Pozdrowienia,                            | Próżnoś repliki się spodziewał
Marek 'marcus075' Karweta                | Nie dam ci prztyczka ani klapsa.
GG:3585538 | JID: m_karweta@jabster.pl   | Nie powiem nawet pies cię j***ł,
Tuwima c(z)ytuję z przyjemnością         | bo to mezalians byłby dla psa.

  ...przyznam że ciężko mi jest wyobrazić sobie stan tych kółeczek po
  30kkm...ale chciałem powiedzieć o tym że kółeczka w Acera są węższe-7mm   a w Alivio szersze-9mm natomiast na pierwszy rzut oka są prawie identyczne   i tu uwaga jeżeli do Acery założy się te szersze ( a kolesie w sklepach
  o tym nie wiedzę) to wózek jeżdzi po szrychach.

    Ignac   --

Jaka przerzutka tylna?