Jaka rama TREK ? Pomozcie...

Data: 2011-05-09 16:27:47
Autor: Wrozka Anastazja
Jaka rama TREK ? Pomozcie...
Hej, jako ze jestem troszke zielony w tematach rowery ale deyczja zapadla - kupuje Treka chcialbym, zeby ktos mi teraz potwierdzil moje myslenie odnosnie ramy. Mam 199cm, 115kg wagi. W moim wypadku wchodzi w gre tylko rama 22,5 cala, prawda?

Rowery, ktore mam w glowie to: Trek 3900 Disc lub Trek 4300 Disc...

BTW - jesli potrzebuje rame wieksza to w gre wchodza 24 cale i rower 4300 Disc...

Prosze o pomoc, W.A.

Data: 2011-05-09 19:03:20
Autor: Leszek 'QSi' Pasoń
Jaka rama TREK ? Pomozcie...
Dnia 09-05-2011 o 18:27:47  Wrozka Anastazja  <wrozkaanastazja.SKASUJ@gazeta.pl> napisał(a):

tematach rowery ale deyczja zapadla - kupuje Treka
no i git

ja przy 188cm mam rame 8500 21.5" i chyba lepsza by byla ciut mniejsza.
3900 i 4300 maja nieznacznie inną geometrię ale nie aż tak istotnie.
myślę że 21.5 czy 22" będą w sam raz, zalezy też jakie masz proporcje  ciała oczywiście.

--
Z krainy sadow w dolinie Dunajca.
Zapraszam do Łącka http://www.lacko.pl/

Data: 2011-05-09 17:15:41
Autor: Wrozka Anastazja
Jaka rama TREK ? Pomozcie...
Leszek 'QSi' Pasoń <cousie@wywalspam.o2.pl> napisał(a):
> [...]

myślę że 21.5 czy 22" będą w sam raz, zalezy też jakie masz proporcje  ciała oczywiście.

dzieki za odpowiedz. Niestety na Slasku nigdzie nie ma takich ram. Jestem zmuszony jechac do Wroclawia. Tam jest 3900 w wersji 22,5 i 4300 w wersji 24. Po rozmowie z dystrybutorem podobno lepiej dla mnie bedzie kupic 24 cale. Do chwili obecnej jezdzilem na Mongoosie 21 cali, ale kupilem go majac lat 16... A proporcje ciala? Jestem potezny... Swoja droga dobry wybor ten Trek 3900 lub 4300 ? Na starcie bede chcial zamontowac SPD. reszte bym zostawil... --

Data: 2011-05-09 19:36:36
Autor: Inead
Jaka rama TREK ? Pomozcie...

Swoja droga dobry wybor ten Trek 3900 lub 4300 ?
Na starcie bede chcial zamontowac SPD. reszte bym zostawil...

Ja mam 4300 zeszłoroczny model. Rower bardzo OK, ale dwie rzeczy pozostawiają dość dużo do życzenia - amortyzator - w zasadzie od razu do wymiany bo jest raczej atrapą i obręcze - też jakieś z tych tańszych. Ale to są rzeczy, którę możesz łatwo wymienić i cieszyć się fajnym rowerem.

Data: 2011-05-09 17:43:41
Autor: Wrozka Anastazja
Jaka rama TREK ? Pomozcie...
Inead <a.frost@gazeta.pl> napisał(a):

> [...]

Ja mam 4300 zeszłoroczny model. Rower bardzo OK, ale dwie rzeczy pozostawiają dość dużo do życzenia - amortyzator - w zasadzie od razu do wymiany bo jest raczej atrapą i obręcze - też jakieś z tych tańszych. Ale to są rzeczy, którę możesz łatwo wymienić i cieszyć się fajnym rowerem.

OK, dzieki. W Mongoosie tez wymienialem amortyzator, ale musze jakos finansowo rozlozyc na pare miesiecy, niestety. --

Data: 2011-05-09 20:05:46
Autor: kamil/Endurorider.pl
Jaka rama TREK ? Pomozcie...

Użytkownik " Wrozka Anastazja" <wrozkaanastazja.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości

A proporcje ciala? Jestem potezny...

To nie o to chodzi tylko o długość nóg. Ja kwalifikuje się do ram 21" a najlepiej czuje się na 18-19" (zależnie od producenta) zatem musisz się bardzo dokładnie i spokojnie pobujać na tych rowerach.

Swoja droga dobry wybor ten Trek 3900 lub 4300 ?
Na starcie bede chcial zamontowac SPD. reszte bym zostawil...

Patrzę na specyfikacje i obydwa amory są średnie na jeża a w tym droższym są jakieś dziwne hydrauliki i jestem ciekaw czy są do nich dostepne klocki hamulcowe bo o jakikolwiek częściach to nawet nie warto pisać.

Gdyby była możliwość to proponowałbym wymianę amora na coś w stylu Duro, który jest ciężki ale żywotny i dzielnie znosi ciężkich rowerzystów.

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-05-09 18:11:50
Autor: Wrozka Anastazja
Jaka rama TREK ? Pomozcie...

> [...]

To nie o to chodzi tylko o długość nóg. Ja kwalifikuje się do ram 21" a najlepiej czuje się na 18-19" (zależnie od producenta) zatem musisz się bardzo dokładnie i spokojnie pobujać na tych rowerach.

Nie ukrywam, ze perspektywa jazdy do Wroclawia i sprawdzenie jednego i drugiego roweru jest dla mnie klopotliwa ze wzgledu na brak czasu. Ale z drugiej strony pojscie do sklepu w Katowicach, zostawienie zaliczki na rame 22,5 i odebranie go pozniej jest duzo latwiejsze... tyle co w momencie gdy rower nie bedzie pasowal... Kupic musze.. :-/

> [...]

Gdyby była możliwość to proponowałbym wymianę amora na coś w stylu Duro, który jest ciężki ale żywotny i dzielnie znosi ciężkich rowerzystów.

No ok, a jesli kupilbym tanszy model 3900 + wymiane amora od razu to co? Lepiej niz 4300 w standardzie?
Albo moze zupelnie czego innego poszukac? --

Data: 2011-05-09 20:22:58
Autor: kamil/Endurorider.pl
Jaka rama TREK ? Pomozcie...
Użytkownik " Wrozka Anastazja" <wrozkaanastazja.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:iq9ap6

Ale z drugiej strony pojscie do sklepu w Katowicach, zostawienie zaliczki na rame 22,5 i odebranie go
pozniej jest duzo latwiejsze... tyle co w momencie gdy rower nie bedzie pasowal... Kupic musze.. :-/

To nie jest dobry pomysł z zaliczką na takich warunkach. Jeżeli nie jesteś w 100% zdecydowany to proponuję wyznaczyć termin i zrobić rajd po sklepach. Inaczej jest bardzo ciężko dobrze wybrać. Tak czy siak musisz się udać do miasta gdzie jest trochę tych sklepów i proponuję zaliczyć wszystkich producentów od krossa po meridę, decathlona i go sporta.

No ok, a jesli kupilbym tanszy model 3900 + wymiane amora od razu to co? Lepiej niz 4300 w
standardzie?
Albo moze zupelnie czego innego poszukac?

Jest kwestia tego czy sklep wymieni amor,  na ile wyceni to co siedziało w rowerze oraz ile policzy za takie duro i w końcu jak to wyjdzie finalnie w cenie całego roweru. Różnie z tym jest czasami i nie zawsze warto to robić w danym sklepie. Z drugiej strony nie można na przypał wsadzić 130mm _wysokiego_ duro do roweru gdzie siedzi amor 100mm bo nastapi wykrzacz geometrii a w przypadku pęknięcia ramy reklamacja będzie z miejsca odrzucona. Na szczęście obniżenie durnia to jest banalna operacja i w razie czego masz manuala u mnie na stronie nawet :)

Proponowałbym Ci żebyś znalazł rower, na którym się dobrze czujesz a potem można się rozglądać za jakąś ciekawszą/bardziej opłacalną wersją. Podstawowa i fundamentalna rzecz to odpowiednia rama dla Ciebie, która będzie wystarczająco długa tak żebyś wygodnie siedział. Proponowałbym nie sugerować się producentem tylko skupić się na jak najlepszym dopasowaniu seryjnego roweru do Twoich preferencji oraz utrzymaniu sensownej ceny tak żeby późniejsze modyfikacje nie bolały za bardzo w kieszeń :)

Data: 2011-05-09 19:26:55
Autor: Wrozka Anastazja
Jaka rama TREK ? Pomozcie...

[...]

Bralem pod uwage tylko Treka, Leader Foxa.
LF nie ma ram pow. 22", ale na upartego 22" moglaby byc. A rajd po sklepach mam juz za soba, jednakze Trekowe Ramy 22,5 i 24 " sa tylko we Wroclawiu (a ja Katowice) i nie bardzo czas mi pozwala podjechac do Wroclawia..
No risk, no fun :)

> [...]

Proponowałbym Ci żebyś znalazł rower, na którym się dobrze czujesz a potem można się rozglądać za jakąś ciekawszą/bardziej opłacalną wersją. Podstawowa i fundamentalna rzecz to odpowiednia rama dla Ciebie, która będzie wystarczająco długa tak żebyś wygodnie siedział. Proponowałbym nie sugerować się producentem tylko skupić się na jak najlepszym dopasowaniu seryjnego roweru do Twoich preferencji oraz utrzymaniu sensownej ceny tak żeby późniejsze modyfikacje nie bolały za bardzo w kieszeń :)

Problemem polskich sklepow jest to, ze ramy 21/22 sa maksymalne. Reszta na zamowienie. A jak zamowienie, to zaliczka. Wiec trzeba kupic. Tak, jak pisalem ogladalem Leader Foxa 22" i bylo ok, ale z kolei mogloby byc lepiej na 24". Ale nie mam jak sprawdzic. Takze chyba mimo wszystko zakup w ciemno, niestety... Jak juz pisalem rower nie bedzie wykorzystywany "namietnie" ;) --

Data: 2011-05-09 21:30:50
Autor: kamil/Endurorider.pl
Jaka rama TREK ? Pomozcie...

Użytkownik " Wrozka Anastazja" <wrozkaanastazja.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:iq9f5u$ddi$1inews.gazeta.pl...

[...]

Twoja kasa, Twoja sprawa :) Swoją drogą to jestem ciekaw co wybierzesz :)

Data: 2011-05-09 19:38:16
Autor: Wrozka Anastazja
Jaka rama TREK ? Pomozcie...
kamil/Endurorider.pl <flySteX@gaOzeFta.lp> napisał(a):

> [...]

> No risk, no fun :)

Twoja kasa, Twoja sprawa :) Swoją drogą to jestem ciekaw co wybierzesz :)

A Ty co bys wybral ? ;)

Data: 2011-05-09 21:49:13
Autor: kamil/Endurorider.pl
Jaka rama TREK ? Pomozcie...

Użytkownik " Wrozka Anastazja" <wrozkaanastazja.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:iq9fr7

A Ty co bys wybral ? ;)

To na czym czułbym się najlepiej, ale dla zasady przewaliłbym też innych producentów. Z tym, że wiesz, ja nie mam normalnego podejścia do kwestii rower ;P

Data: 2011-05-09 19:51:26
Autor: Wrozka Anastazja
Jaka rama TREK ? Pomozcie...

> A Ty co bys wybral ? ;)

To na czym czułbym się najlepiej, ale dla zasady przewaliłbym też innych producentów. Z tym, że wiesz, ja nie mam normalnego podejścia do kwestii rower ;P

Dyplomatycznie ;)

Data: 2011-05-09 21:55:57
Autor: kamil/Endurorider.pl
Jaka rama TREK ? Pomozcie...

Użytkownik " Wrozka Anastazja" <wrozkaanastazja.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości

Dyplomatycznie ;)

Jednak zupełnie szczerze i poważnie :) Jeżeli trek podejdzie Ci od razu to jesteś w domu i masz problem z glowy. Jednak jeżeli będziesz miał jakieś, ale to znajdź chwilę i sprawdź innych producentów. Kupowanie roweru, który od razu jakoś nie pasi to nie jest zbyt szczęśliwe rozwiązanie.

Data: 2011-05-09 20:18:01
Autor: Inead
Jaka rama TREK ? Pomozcie...

Patrzę na specyfikacje i obydwa amory są średnie na jeża a w tym droższym są jakieś dziwne hydrauliki i jestem ciekaw czy są do nich dostepne klocki hamulcowe bo o jakikolwiek częściach to nawet nie warto pisać.

Faktycznie hample jakieś z kosmosu , w moim są mechaniczne tarczowe Shimano. Widać zmienili od zeszlego roku. W razie czego weź z V brake'ami.

Data: 2011-05-09 19:21:11
Autor: Wrozka Anastazja
Jaka rama TREK ? Pomozcie...
> [...]

Faktycznie hample jakieś z kosmosu , w moim są mechaniczne tarczowe Shimano. Widać zmienili od zeszlego roku. W razie czego weź z V brake'ami.

Kurcze, ile odpowiedzi tyle dylematow.
Ja nie jestem wyczynowcem, rower bedzie uzywany dwa razy w tygodniu w GOPie, plus weekendowe przejazdzki Beskid Slaski lub Jura. Takze nie chce sprzetu z najwyzszej polki, bo go nie wykorzystam po prostu. Podsumowujac:
199cm wzrostu, 115kg, 75cm krocze-podloga

Celowac w 22,5"  model http://www.ssc.pl/trek2011/3900D.html czy 24" http://www.ssc.pl/trek2011/4300D.html ?

Ja osobiscie sklaniam sie ku ramie 22,5"

Wiem, wiem - smuce :P --

Data: 2011-05-09 21:23:56
Autor: kamil/Endurorider.pl
Jaka rama TREK ? Pomozcie...

Użytkownik " Wrozka Anastazja" <wrozkaanastazja.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:iq9er7

Wiem, wiem - smuce :P

Przymierz się i dopiero potem kupuj bo jak kupisz źle to dopiero będziesz smucił ;P

Data: 2011-05-09 19:56:51
Autor: Ignacy
Jaka rama TREK ? Pomozcie...

[...]

 ...bez urazy chcesz żeby Ci doradzić a kompletnie
 nie bieżesz pod uwagę powyższego cytatu...właściwie
 dokonałeś wyboru a jego słusznośc chcesz sobie tylko
 tu przyklepać...i jeszcze sie przypalasz na zakup.
 My tak rowerów nie kupujemy jak Ty...
 posłuchaj przynajmniej Kamila.

 Ignac

Data: 2011-05-09 20:04:39
Autor: Wrozka Anastazja
Jaka rama TREK ? Pomozcie...
 Ignacy <ignac88.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał(a):

[...]

Slucham, slucham. Dzieki za rady, po prostu. --

Data: 2011-05-10 09:10:56
Autor: Ignacy
Jaka rama TREK ? Pomozcie...

  Przyglądnąłem się temu Trekowi 3900 D cena 1800 pln
  a korby M171 (kategoria Tourney) przeznaczone raczej
  do rowerów komunijnych nie wspomnę o amorze na który
  zwróciliście uwagę...nie jest to robienie kpiny z kupującego.
    A przy tej okazji mam takie uwagę do kolegów którzy
  posiadają własne strony aby uzupełniali je o nawet
  najdrobniejsze aspekty (problematykę) która czasem
  poruszana jest na grupie jeżeli uznają to za stosowne
  gdyż tylko dobrze poinformowany biker dokona właściwego
  wyboru sprzętu omijając szerokim łukiem "bylejakość"
  a taki społeczny mechanizm wymusi na producentach jakość
  z pożytkiem dla wszystkich...nie stanie się to ani dziś
  ani jutro ale może wyznaczy chociaż jakiś trend.

  Ignac

Data: 2011-05-10 12:53:43
Autor: Ryszard Mikke
Jaka rama TREK ? Pomozcie...
[...]

Mysle, ze tu wieksza moc mialby jakis wspolny portal - skad szukajacy ma
wiedziec, gdzie szukac?

rmikke

Data: 2011-05-10 16:29:01
Autor: Inead
Jaka rama TREK ? Pomozcie...

" Ignacy" <ignac88.WYTNIJ@gazeta.pl> wrote in message news:iqavev$pmv$1inews.gazeta.pl...

 Przyglądnąłem się temu Trekowi 3900 D cena 1800 pln
 a korby M171 (kategoria Tourney) przeznaczone raczej

Strasznie niedzielna cena, za 4300 Disc czyli  model wyżej od 3900 zapłaciłem 1350 zł.

Data: 2011-05-10 08:43:28
Autor: bans
Jaka rama TREK ? Pomozcie...
W dniu 2011-05-09 21:21,  Wrozka Anastazja pisze:

199cm wzrostu, 115kg, 75cm krocze-podloga

Tyl, ale uważaj - ty masz krótkie nogi jak na swój wzrost. Ja przy wzroście 180cm mam "standover height" równe 85cm!

Chyba że mierzysz "do nabiału" a "nie do krocza" ;)

--
bans

Data: 2011-05-10 00:10:32
Autor: Piotrpo
Jaka rama TREK ? Pomozcie...
On 10 Maj, 08:43, bans <g...@o2.pl> wrote:
> [...]

wzroście 180cm mam "standover height" równe 85cm!

Chyba że mierzysz "do nabiału" a "nie do krocza" ;)

Generalnie to konieczna jest przymiarka roweru przed kupnem - mi w
teorii powinny pasować 19" (wzrost 180), a za cholerę nie chcą i
potrzebuję 20"-21" Ostatecznie kupiłem właśnie 20" i wydaje się ona
rozsądnym kompromisem. Chyba mam nogi jak Claudia Schiffer ;)
Na rower trzeba wsiąść i się nim przejechać kawałek - sprawdzić, czy
da się ustawić siodełko pod własne rozmiary, czy ręce sięgają
kierownicy itd.
Swoją drogą, macie jakiś pomysł dlaczego w rowerze opisanym jako XC i
geometrii c.a. sportowej (Cube Ltd) producent wpadł na pomysł
wstawienia giętej kierownicy 635mm? Bo to chyba pierwszy upgrade
będzie - jak na razie czuję się lekko ukrzyżowany, jedyny plus, że
można spokojnie złapać ją przy mostku i jechać jak z lemondką :)

Data: 2011-05-10 09:14:08
Autor: kamil/Endurorider.pl
Jaka rama TREK ? Pomozcie...
Piotrpo wrote:
[...]

Zapewne dlatego, że osoba która zestawiała ten rower uznała że gięta kiera jest wygodniejsza a dłuższą zawsze można przyciąć.

Data: 2011-05-10 12:48:14
Autor: Ryszard Mikke
Jaka rama TREK ? Pomozcie...
 Wrozka Anastazja <wrozkaanastazja.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał(a):
> [...]

Ja osobiscie sklaniam sie ku ramie 22,5"

Tez bym sie sklanial (193cm, 117kg, GF Advance 21,5", ale ta rama jest
stosunkowo dluga).

rmikke

Data: 2011-05-10 14:23:44
Autor: bans
Jaka rama TREK ? Pomozcie...
W dniu 2011-05-09 21:21,  Wrozka Anastazja pisze:

Podsumowujac:
[ciach]
75cm krocze-podloga

Celowac w 22,5"  model http://www.ssc.pl/trek2011/3900D.html czy 24"
http://www.ssc.pl/trek2011/4300D.html ?
Ja osobiscie sklaniam sie ku ramie 22,5"

Ej, a klikałeś tam w geometrię? Bo chyba nie. Rowery w rozmiarach, które sobie upatrzyłeś to mają odpowiednio 86 i 89cm przekroku! A ty masz 75 - jak ty chcesz na tym jeździć??? Jak rąbniesz o ramę, to sobie cojones razem z prostatą wbijesz w pęcherz moczowy!

Albo naprawdę masz tak krótkie nogi - i wtedy to nie wiem, jakim cudem dobierzesz ramę (masz wzrost XXL, a nogi S ;) albo - i na to stawiam - błędnie zmierzyłeś sobie odległość krocze-podłoga.

--
bans

Data: 2011-05-10 22:18:00
Autor: Jan Srzednicki
Jaka rama TREK ? Pomozcie...
On 2011-05-09,  Wrozka Anastazja wrote:
> [...]

199cm wzrostu, 115kg, 75cm krocze-podloga

Erm. Jesteś pewien? Ja przy 166cm wzrostu mam 77cm krocze-podłoga.

Faktem jest, że jestem raczej nieproporcjonalny w drugą stronę, ale aż
tak? ;)

Data: 2011-05-11 13:18:58
Autor: Ryszard Mikke
Jaka rama TREK ? Pomozcie...
On 2011-05-09,  Wrozka Anastazja wrote:
> Inead <a.frost@gazeta.pl> napisaĹ&#65533;(a): >

szym >> > sÄ&#65533; jakieĹ&#65533; dziwne hydrauliki i jestem ciekaw czy sÄ&#65533; do nich dostepne klo
cki >> > hamulcowe bo o jakikolwiek czÄ&#65533;Ĺ&#65533;ciach to nawet nie warto pisaÄ&#65533;.
o. >> WidaÄ&#65533; zmienili od zeszlego roku. W razie czego weĹş z V brake'ami.

> [...]
> Podsumowujac:
> 199cm wzrostu, 115kg, 75cm krocze-podloga

Erm. JesteĹ&#65533; pewien? Ja przy 166cm wzrostu mam 77cm krocze-podĹ&#65533;oga.

Faktem jest, Ĺźe jestem raczej nieproporcjonalny w drugÄ&#65533; stronÄ&#65533;, ale aĹź
tak? ;)

Wszystko przez te ziomalskie portki...

rmikke

Data: 2011-05-10 11:49:00
Autor: Wrozka Anastazja
Scott Aspect 20
Hej, a co myslicie o tym?
Scott Aspect 20 - rama XL

http://www.scott-sports.com/us_en/product/10030/55711/217981

Mysle, ze lepszy niz ten Trek... I nawet fajnie lezy. --

Data: 2011-05-10 06:16:54
Autor: Piotrpo
Scott Aspect 20
On 10 Maj, 13:49, " Wrozka Anastazja"
<wrozkaanasta...@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote:
[...]

Nie wiem jak pod względem ceny to wygląda, ale patrząc tak na szybko
to znacznie lepszy model - lepszy osprzęt, ma amortyzator,
hydrauliczne hamulce z shimano. Zerknął bym w sumie na coś mniej
firmowego, ale jeżeli zależy ci na naklejce, to kupuj ;)

Data: 2011-05-10 13:57:07
Autor: Wrozka Anastazja
Scott Aspect 20
Piotrpo <piotrpo@gmail.com> napisał(a):
Nie wiem jak pod wzgl=EAdem ceny to wygl=B1da, ale patrz=B1c tak na szybko
to znacznie lepszy model - lepszy osprz=EAt, ma amortyzator,
hydrauliczne hamulce z shimano. Zerkn=B1=B3 bym w sumie na co=B6 mniej
firmowego, ale je=BFeli zale=BFy ci na naklejce, to kupuj ;)

Jeszcze taki: http://www.katalogrowerowy.pl/kr/rowery/xcmaratonprzelaj/11448-
aspect-35?
pr_brand=Scott&pr_order=asc&pr_search=aspect&pr_sort_by=brand&pr_year=2010

Wlasciwie podobne, ale z zeszlego roku. Moglbym miec fajna cene na niego - ponizej 2000 pln. Rama rowniez pasuje. --

Data: 2011-05-10 09:32:15
Autor: Piotrpo
Scott Aspect 20
On 10 Maj, 15:57, " Wrozka Anastazja"
<wrozkaanasta...@NOSPAM.gazeta.pl> wrote:
Piotrpo <piot...@gmail.com> napisał(a):

> [...]

Wlasciwie podobne, ale z zeszlego roku. Moglbym miec fajna cene na niego -

Do niedzielnego bujania się od czasu do czasu, każdy z tych rowerów
jest aż za dobry. Weź się po prostu przymierz na żywo i jak ci pasuje,
to bierz ładniejszy :)

Jaka rama TREK ? Pomozcie...