Jaka rama amortyzowana?

Data: 2009-04-28 03:24:41
Autor: Myrcin
Jaka rama amortyzowana?
Cześć,

Przeglądałem archiwum ale sporo starych wiadomości. Czy możecie mi
doradzić jaką ramę full wybrać. Ważę 80kg, omijam ubite
śmieszki,asfalty. Startuje trochę w maratonach (nie wygrywam ich
bynajmniej :P). Ze względu na cenę myślę o aluminium. Czy polecicie
coś około 2,5 kg z dumperem? Nie upieram się przy tej wadze ale byłoby
miło :)

z góry dziękuję
myrcin

Data: 2009-04-28 12:26:27
Autor: fabian
Jaka rama amortyzowana?
Myrcin wrote:
doradzić jaką ramę full wybrać. Ważę 80kg, omijam ubite
śmieszki,asfalty. Startuje trochę w maratonach (nie wygrywam ich

Na kopny piasek to najlepsze szerokie opony ;)

Fabian.

Data: 2009-04-28 12:33:37
Autor: CeZ__134
Jaka rama amortyzowana?

Myrcin wrote:
> doradzić jaką ramę full wybrać. Ważę 80kg, omijam ubite
> śmieszki,asfalty. Startuje trochę w maratonach (nie wygrywam ich

Na kopny piasek to najlepsze szerokie opony ;)

Uzywana ? nowa ?. jak uzywka to moze ;
http://allegro.pl/item622594368_specialized_s_works_epic_m5_brain.html

albo ?

http://allegro.pl/item620023951_rama_specialized_stumpjumper_fox_triad_120_m
m.html

pozdr

CeZ__134

Data: 2009-04-28 03:41:37
Autor: Myrcin
Jaka rama amortyzowana?
On 28 Kwi, 12:33, "CeZ__134" <Nuniez_...@poczta.onet.pl> wrote:

> Na kopny piasek to najlepsze szerokie opony ;)

> [...]

Biorę pod uwagę zarówno używkę jak i nową. Dzięki za linki już je
wypatrzyłem wcześniej niestety obie ramy mają zły dla mnie rozmiar. Ja
powinienem mieć M a jedna to L druga S :( Rozumiem, że coś "w tym
stylu" warto szukać?

Data: 2009-04-28 12:50:11
Autor: CeZ__134
Jaka rama amortyzowana?

[...]

Ja bym dokladnie czegos takiego poszukal:) lekkie i ma FSR-czyli jeden z
najwydajniej dzialajacych systemow zawieszen:)a poza tym to raki stricde do
tego czego szukasz:)

a wiec ..jedna ma 17" a druga 19".wiec nie widze z czym masz problem jesli
chodzi o rozmiarowke ?!..to ile cali szukasz ?.. 15, ? czy moze 20 ?.. bo
moim zdaniem rozmiarowki tych ram sa dobre dla ludzi o wzroscie 175 - 190.
Dla przykladu.moja dziewczyna ma ramke S-ja mam 182 cm i jezdzi mi sie na
niej wygodnie po prostu.nie jest ani za krotka,ani za mala pod zadnym
wzgledem :)

CeZ__134

Data: 2009-04-28 03:52:41
Autor: Myrcin
Jaka rama amortyzowana?

Data: 2009-04-28 03:54:20
Autor: Myrcin
Jaka rama amortyzowana?

[...]

Co do rozmiarówki to przyznam się chętnie bym jakąś przymiarkę zrobił
i chyba się wybiorę gdzieś do sklepu. Teraz mam 18 o ile mnie pamięć
nie myli. W różnych tabelach rozmiarów wychodziło mi że to co mam to
rozmiar M. Nie wiem czy dobrze odczytałem aukcje ale tam jest rozmiar
S i L, a M to tak po środku :)

Data: 2009-04-28 13:03:33
Autor: CeZ__134
Jaka rama amortyzowana?

[...]

RAMA SPECIALIZED EPIC M5 S-WORKS
ROCZNIK 2005

ROZMIAR "L" (19")

Rama Specialized Stumpjumper

Rozmiar ramy [w calach] 17.00

Zle doczytales :)
Nawiazujac jeszcze,nie masz co tak na sile ,uparcie sie trzymac tej M-ki bo
w niektorych modelach okaze sie ze M=L  np :)

CeZ__134

Data: 2009-04-28 22:59:22
Autor: Solar
Jaka rama amortyzowana?
Myrcin pisze:

[...]

Jeśli na obecnym rowerze Ci wygodnie, to zmierz
- odległość od suportu do końca rury podsiodłowej oraz do siodełka (czyli ile wystaje sztyca)
- długość górnej rury.
A potem, przypasuj to do potencjalnej ramy. Różni producenci różnie podają - np. na mnie Spec FSR L był w sumie za mały - musiałem mieć sztycę 430 mm. Ale SC Blur LT był OK w rozmiarze L.
Stare Spece FSR mają 2 wady - dużo łożysk do opieki i dzieloną rurę podsiodłową - sztycę można przesuwać góra/dół tylko o ok. 10 cm.

"...osoba ludzka musi wyzbyć się swojego ja, wolnej woli. Odrzuć refleksję i krytycyzm."
                                   św. Escriva de Balaguer y Albas

Data: 2009-04-29 23:03:20
Autor: Myrcin
Jaka rama amortyzowana?
Dziękuję za wyjasnienia. Teraz pozostaje szukać czegoś ciekawego :)

Data: 2009-04-28 14:25:27
Autor: Wojtek
Jaka rama amortyzowana?
CeZ__134 pisze:
Myrcin wrote:
[...]

Fajny, ale radzę się najpierw przejechać gdyż...
- to taki full nie full ;) tzn full ale o odczuciach roweru sztywnego (stara generacja braina)
- mały skok
- jesteś UGOTOWANY w przypadku awarii amora...

To typowy rowerek XC, i to do szybkiego XC... zależy, czego szukasz. Do normalnej jazdy bym nie polecił jednak

--
Pozdrawiam,
Wojtek

Dodaj cz do pota odpowiadając prywatnie

Data: 2009-04-28 13:25:57
Autor: Mancer
Jaka rama amortyzowana?
On 28 Kwi, 14:25, Wojtek <osobi...@pota.onet.pl> wrote:
[...]

Nie koniecznie odrazu UGOTOWANY. Jeśli rower był kupiony u polskiego
dystrybutora i jest na to papier, to może nawet zrobią po kosztach
upgrade do najnowszej wersji zawieszenia/tłumika :) .

Data: 2009-04-28 15:14:07
Autor: Wooyek
Jaka rama amortyzowana?
[...]
====================

Giant Anthem X lub Trance. Poczytaj testy w necie (np. bikeradar), to będziesz wiedział, czemu :)

Data: 2009-04-30 07:58:33
Autor: Krees
Jaka rama amortyzowana?
GT. System I-Drive (obecnie nazywa się to Independent Drive) jest moim zdaniem
GENIALNY. Zero bujania, kopania w pedały, usztywniania przy hamowaniu tyłem,
bardzo czuły. Bajka.
Nie jest może najlżejszy, ale coś za coś. Zainteresuj się ramami nowszymi
(Force, Marathon - dosyć drogie) lub nieco starszymi (I-Drive 5, I-Drive 4,
ID-XC - można je wyhaczyć po okazyjnych cenach, np. ja swoją nówkę I-Drive 5
kupiłem na Ebayu za 265 USD i to z wysyłką. Tyle, że była bez dampera i
tulejek). W każdym razie unikaj raczej starszych ram (do 2004) z
charakterystycznym mimośrodem i kształtem "Y". Nowsze mają dwa (i tylko dwa)
wielkie łożyska, które wykręca się kluczem do suportu :)). Do zastosowania,
jakie podałeś, polecam Ci I-Drive 4 (skok zawieszenia 100 mm) lub Marathon.

--   Pozdrawiam,
Krees

--

Jaka rama amortyzowana?