Jaką ramę wybrać do MTB?

Data: 2010-11-11 10:18:11
Autor: Przemek Krawczyk
Jaką ramę wybrać do MTB?
Witam
Noszę się z zamiarem zmiany ramy w moim rowerze, obecnie mam ramę Kross Level A6 20" rocznik 2009.
Rower głownie służy mi do jazdy w maratonach ŚLR, a na tych trasach  ten rozmiar ramy mi się nie sprawdził, ciężko było nim manewrować między drzewami. Mój wzrost to 188 cm
Dlatego rozglądam się za mniejszą ramą, powiedzmy że 18 lub 19 calowa powinna mi starczyć.

Tak przeglądałem różne oferty i w oko wpadły mi dwie ramy,  a mianowicie:

BopLight Marathon Team - bardzo ciekawa rama, zwłaszcza jej waga, ale ciekawe jak jest z wytrzymałością.

Giant XTC - podobno jedna z lepszych ram do maratonów.

Może ktoś tu mi poradzi co wybrać?, może jakąś inna ramę?.

Mój budżet na ramę to ok 1200 zł, ale z chęcią wydam mniej  :)

Przemek Krawczyk

Data: 2010-11-12 10:16:50
Autor: Hokan Ashir
Jaką ramę wybrać do MTB?

Użytkownik "Przemek Krawczyk" <przemekkr@spamwongmail.com> napisał w wiadomości news:ibgccm$7o6$1inews.gazeta.pl...
[...]

Obie ramy są warte uwagi, a XTC to już wyścigowy klasyk.
Dodałbym jeszcze do listy Scotta Scale bo to fajny wyścigowy dzikusek, tylko nie wiem czy dostaniesz ją do 1200zł (nie śledziłem cen ostatnio).

Pozdrawiam
HA

Data: 2010-11-12 10:35:06
Autor: kml
Jaką ramę wybrać do MTB?

Użytkownik "Przemek Krawczyk" <przemekkr@spamwongmail.com> napisał w wiadomości news:ibgccm$7o6$1inews.gazeta.pl...

Mój budżet na ramę to ok 1200 zł, ale z chęcią wydam mniej  :)

A6 rozmiar mniejsza? :) Rzuć okiem w stronę meridy, ramy są bardzo fajne.

kml
4/10/2010 test Samsung Solid B2100

Data: 2010-11-14 20:38:39
Autor: Przemek Krawczyk
Jaką ramę wybrać do MTB?
kml wrote:

A6 rozmiar mniejsza? :) Rzuć okiem w stronę meridy, ramy są bardzo
fajne.

Gdyby Kross sprzedawał ramy, to pewnie bym zakupił rozmiar mniejszy.
A dostanie tej ramy na rynku wtórnym graniczy z cudem :))

Co do ram meridy, to sam nie wiem, niby modele HFS mają dobrą opinie...ale coś mi się w nich nie podoba :-)

Przemek Krawczyk

Data: 2010-11-14 20:57:38
Autor: kml
Jaką ramę wybrać do MTB?

Użytkownik "Przemek Krawczyk" <przemekkr@spamwongmail.com> napisał w wiadomości news:ibpds1$43l$1inews.gazeta.pl...
kml wrote:

[...]

Nie ma na alleprowizji A6? Popytaj sprzedawców, rozbiorą Ci rower na części bez mrugnięcia okiem :D

Data: 2010-11-14 21:04:20
Autor: Przemek Krawczyk
Jaką ramę wybrać do MTB?
kml wrote:

 Popytaj sprzedawców, rozbiorą Ci rower na
części bez mrugnięcia okiem :D

O tej opcji nie pomyślałem :), dzięki za podsunięcie pomysłu :)
Przemek Krawczyk

Data: 2010-11-14 21:12:57
Autor: kml
Jaką ramę wybrać do MTB?

Użytkownik "Przemek Krawczyk" <przemekkr@spamwongmail.com> napisał w wiadomości news:ibpfc7$9ju$1inews.gazeta.pl...
kml wrote:

 Popytaj sprzedawców, rozbiorą Ci rower na
części bez mrugnięcia okiem :D

O tej opcji nie pomyślałem :), dzięki za podsunięcie pomysłu :)

:) Teraz jest taka bryndza w handlu rowerowym, że nie powinno być żadnych problemów.

Data: 2010-11-14 19:43:56
Autor: drill
Jaką ramę wybrać do MTB?
BopLight Marathon Team - bardzo ciekawa rama, zwłaszcza jej waga, ale ciekawe jak jest z wytrzymałością.

m.in z tego powodu zdecydowalem sie na wiosne kupic Boplight'a w wersji Sport, a nie team... przy rozmiarze 19" wazy dokladnie 1602 gramy z piwotami... ktore i tak odkrecilem ;) skreca swietnie - tego potrzebowalem, nie wiem tylko czy przy Twoim wzroscie nie bedzie za krotka... ja mam 182cm wzrostu i jest ok...

pzdr
drill

Data: 2010-11-14 20:32:49
Autor: Przemek Krawczyk
Jaką ramę wybrać do MTB?
drill wrote:

[...]

Też biorę ją pod uwagę, tak patrze teraz na wymiary tej ramy na stronie boplight oraz na bikershopie i  stwierdzam że one się totalnie różnią.
Możesz mi podać długość górnej rury dla rozmiaru 19"?
Przemek Krawczyk

Data: 2010-11-16 11:08:47
Autor: kajot04
Jaką ramę wybrać do MTB?
?

potrzebowalem, nie wiem tylko czy przy Twoim wzroscie nie bedzie za
krotka... ja mam 182cm wzrostu i jest ok...

oczywiście, że będzie za krótka - wymieniasz modele ram o dość "krótkiej" geometrii - dla 188cm rama 18 cali to chory pomysł. I to nawet przy mega długich konstrukcjach. Oczywiście są jeszcze uwarunkowanie osobiste - długość rąk/nóg ale jednak. Ja mam dość standardowe proporcje, dokładnie 188 cm ramę 19.5 która w tym rozmiarze ma 625mm górna rurę, (jedna z dłuższych konstrukcji) mostek 110mm (dłuższy będzie miał już spory wpływa na sterowność roweru - może To jest przyczyną twojego problemu ?) no i dość poważni spece od rowerów powiedzieli - "na styk" ze wskazaniem że mogłaby być nieco większa.
Toteż krótka rama jakie wymieniasz 188cm i 18 cali - to Cię zabije całkowicie :) nie pomoże ani offset, ani mostek.
Pzdr
KJ

Data: 2010-11-16 12:01:48
Autor: kml
Jaką ramę wybrać do MTB?

Użytkownik "kajot04" <krzysztofjot@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ibtl7p$jta$1inews.gazeta.pl...
Toteż krótka rama jakie wymieniasz 188cm i 18 cali - to Cię zabije całkowicie :) nie pomoże ani offset, ani mostek.

Jestem ciutkę krótszy i mam codzienną meride 18" i jest mi na niej bardzo dobrze :) Oczywiście preferuje długie ramy, ale nade wszystko nienawidzę ram _za_wysokich. Z doborem ramy jest tak, że albo się dokładnie wie co mi jest potrzebne albo trzeba mierzyć, mierzyć i jeszcze raz mierzyć. Do tego mamy mostki, gięte kiery, sztyce gięte i możliwość przesunięcia siodła.

BTW: kiedyś sobie zrobie na zamówienie długa i niską ramę HT ;)

Data: 2010-11-16 16:39:24
Autor: drill
Jaką ramę wybrać do MTB?
Też biorę ją pod uwagę, tak patrze teraz na wymiary tej ramy na stronie boplight oraz na bikershopie i  stwierdzam że one się totalnie różnią.
Możesz mi podać długość górnej rury dla rozmiaru 19"?

sorry, ze dopiero teraz ale... ;-)
zmierzona zwyklym centymetrem:

- od osi rury podsiodlowej do osi glowki ramy gorna rurka ma 56-56,5cm....

poprzednia rama miala ten wymiar (takze w rozmiarze okolo 19") wiekszy o jakies 3,5cm i jak na moje znikome umiejetnosci techniczne zupelnie "nie skrecala"... w obu ramach dla porownania stosowalem ten sam mostek...

pzdr
drill

Data: 2010-11-16 15:45:38
Autor: Jan Srzednicki
Jaką ramę wybrać do MTB?
On 2010-11-16, drill wrote:
TeĹź biorę ją pod uwagę, tak patrze teraz na wymiary tej ramy na stronie boplight oraz na bikershopie i  stwierdzam Ĺźe one się totalnie róşnią.
Możesz mi podać długość górnej rury dla rozmiaru 19"?

sorry, ze dopiero teraz ale... ;-)
zmierzona zwyklym centymetrem:

- od osi rury podsiodlowej do osi glowki ramy gorna rurka ma 56-56,5cm....

Coś strasznie krótko - wydaje mi się, że źle mierzysz. Istotna jest
"efektywna" długość górnej rury - mierzona w poziomie, a nie faktyczna
długość rury, bo ta bardzo zależy od kąta i ewentualnie kształtu tejże
rury, niczego nie zmieniając w geometrii.

Data: 2010-11-16 17:28:26
Autor: drill
Jaką ramę wybrać do MTB?
[...]

wiem doskonale, ze dlugosc ramy mozna podac mierzac gorna rure lub (lepiej) wymiar od osi sztycy do osi rury sterowej idac rownolegle do podloza....

oba te wymiary moga sie roznic w roznych ramach poniewaz mamy wiele mozliwych katow, dlugosci konkretnych odcinkow rurek, amortyzatora itd

nie mniej jednak moj przedmowca poprosil o dlugosc rury...

pzdr
drill

Data: 2010-11-16 16:30:52
Autor: Jan Srzednicki
Jaką ramę wybrać do MTB?
On 2010-11-16, drill wrote:
[...]

Zapewne z rozpędu nie napisał, że chodzi o efektywną długość, lub uznał
to za oczywiste. Podałeś bezużyteczną wartość. :P

Data: 2010-11-17 14:21:07
Autor: Fabian
Jaką ramę wybrać do MTB?
W dniu 16.11.2010 17:30, Jan Srzednicki pisze:
nie mniej jednak moj przedmowca poprosil o dlugosc rury...

Zapewne z rozpędu nie napisał, że chodzi o efektywną długość, lub uznał
to za oczywiste. Podałeś bezużyteczną wartość. :P

Bezwartościowa bez znajomości pozostałych wymiarów. Jak znasz długości
wszystkich elementów to możesz sobie resztę doliczyć/rysować.

Fabian.

Jaką ramę wybrać do MTB?