Jak± ramę wybrać do MTB?

Data: 2010-11-11 10:18:11
Autor: Przemek Krawczyk
Jak± ramę wybrać do MTB?
Witam
Noszę się z zamiarem zmiany ramy w moim rowerze, obecnie mam ramę Kross Level A6 20" rocznik 2009.
Rower głownie służy mi do jazdy w maratonach ¦LR, a na tych trasach  ten rozmiar ramy mi się nie sprawdził, ciężko było nim manewrować między drzewami. Mój wzrost to 188 cm
Dlatego rozgl±dam się za mniejsz± ram±, powiedzmy że 18 lub 19 calowa powinna mi starczyć.

Tak przegl±dałem różne oferty i w oko wpadły mi dwie ramy,  a mianowicie:

BopLight Marathon Team - bardzo ciekawa rama, zwłaszcza jej waga, ale ciekawe jak jest z wytrzymało¶ci±.

Giant XTC - podobno jedna z lepszych ram do maratonów.

Może kto¶ tu mi poradzi co wybrać?, może jak±¶ inna ramę?.

Mój budżet na ramę to ok 1200 zł, ale z chęci± wydam mniej  :)

Przemek Krawczyk

Data: 2010-11-12 10:16:50
Autor: Hokan Ashir
Jak± ramę wybrać do MTB?

Użytkownik "Przemek Krawczyk" <przemekkr@spamwongmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:ibgccm$7o6$1inews.gazeta.pl...
[...]

Obie ramy s± warte uwagi, a XTC to już wy¶cigowy klasyk.
Dodałbym jeszcze do listy Scotta Scale bo to fajny wy¶cigowy dzikusek, tylko nie wiem czy dostaniesz j± do 1200zł (nie ¶ledziłem cen ostatnio).

Pozdrawiam
HA

Data: 2010-11-12 10:35:06
Autor: kml
Jak± ramę wybrać do MTB?

Użytkownik "Przemek Krawczyk" <przemekkr@spamwongmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:ibgccm$7o6$1inews.gazeta.pl...

Mój budżet na ramę to ok 1200 zł, ale z chęci± wydam mniej  :)

A6 rozmiar mniejsza? :) Rzuć okiem w stronę meridy, ramy s± bardzo fajne.

kml
4/10/2010 test Samsung Solid B2100

Data: 2010-11-14 20:38:39
Autor: Przemek Krawczyk
Jak± ramę wybrać do MTB?
kml wrote:

A6 rozmiar mniejsza? :) Rzuć okiem w stronę meridy, ramy s± bardzo
fajne.

Gdyby Kross sprzedawał ramy, to pewnie bym zakupił rozmiar mniejszy.
A dostanie tej ramy na rynku wtórnym graniczy z cudem :))

Co do ram meridy, to sam nie wiem, niby modele HFS maj± dobr± opinie...ale co¶ mi się w nich nie podoba :-)

Przemek Krawczyk

Data: 2010-11-14 20:57:38
Autor: kml
Jak± ramę wybrać do MTB?

Użytkownik "Przemek Krawczyk" <przemekkr@spamwongmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:ibpds1$43l$1inews.gazeta.pl...
kml wrote:

[...]

Nie ma na alleprowizji A6? Popytaj sprzedawców, rozbior± Ci rower na czę¶ci bez mrugnięcia okiem :D

Data: 2010-11-14 21:04:20
Autor: Przemek Krawczyk
Jak± ramę wybrać do MTB?
kml wrote:

 Popytaj sprzedawców, rozbior± Ci rower na
czę¶ci bez mrugnięcia okiem :D

O tej opcji nie pomy¶lałem :), dzięki za podsunięcie pomysłu :)
Przemek Krawczyk

Data: 2010-11-14 21:12:57
Autor: kml
Jak± ramę wybrać do MTB?

Użytkownik "Przemek Krawczyk" <przemekkr@spamwongmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:ibpfc7$9ju$1inews.gazeta.pl...
kml wrote:

 Popytaj sprzedawców, rozbior± Ci rower na
czę¶ci bez mrugnięcia okiem :D

O tej opcji nie pomy¶lałem :), dzięki za podsunięcie pomysłu :)

:) Teraz jest taka bryndza w handlu rowerowym, że nie powinno być żadnych problemów.

Data: 2010-11-14 19:43:56
Autor: drill
Jak± ramę wybrać do MTB?
BopLight Marathon Team - bardzo ciekawa rama, zwłaszcza jej waga, ale ciekawe jak jest z wytrzymało¶ci±.

m.in z tego powodu zdecydowalem sie na wiosne kupic Boplight'a w wersji Sport, a nie team... przy rozmiarze 19" wazy dokladnie 1602 gramy z piwotami... ktore i tak odkrecilem ;) skreca swietnie - tego potrzebowalem, nie wiem tylko czy przy Twoim wzroscie nie bedzie za krotka... ja mam 182cm wzrostu i jest ok...

pzdr
drill

Data: 2010-11-14 20:32:49
Autor: Przemek Krawczyk
Jak± ramę wybrać do MTB?
drill wrote:

[...]

Też biorę j± pod uwagę, tak patrze teraz na wymiary tej ramy na stronie boplight oraz na bikershopie i  stwierdzam że one się totalnie różni±.
Możesz mi podać długo¶ć górnej rury dla rozmiaru 19"?
Przemek Krawczyk

Data: 2010-11-16 11:08:47
Autor: kajot04
Jak± ramę wybrać do MTB?
?

potrzebowalem, nie wiem tylko czy przy Twoim wzroscie nie bedzie za
krotka... ja mam 182cm wzrostu i jest ok...

oczywi¶cie, że będzie za krótka - wymieniasz modele ram o do¶ć "krótkiej" geometrii - dla 188cm rama 18 cali to chory pomysł. I to nawet przy mega długich konstrukcjach. Oczywi¶cie s± jeszcze uwarunkowanie osobiste - długo¶ć r±k/nóg ale jednak. Ja mam do¶ć standardowe proporcje, dokładnie 188 cm ramę 19.5 która w tym rozmiarze ma 625mm górna rurę, (jedna z dłuższych konstrukcji) mostek 110mm (dłuższy będzie miał już spory wpływa na sterowno¶ć roweru - może To jest przyczyn± twojego problemu ?) no i do¶ć poważni spece od rowerów powiedzieli - "na styk" ze wskazaniem że mogłaby być nieco większa.
Toteż krótka rama jakie wymieniasz 188cm i 18 cali - to Cię zabije całkowicie :) nie pomoże ani offset, ani mostek.
Pzdr
KJ

Data: 2010-11-16 12:01:48
Autor: kml
Jak± ramę wybrać do MTB?

Użytkownik "kajot04" <krzysztofjot@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ibtl7p$jta$1inews.gazeta.pl...
Toteż krótka rama jakie wymieniasz 188cm i 18 cali - to Cię zabije całkowicie :) nie pomoże ani offset, ani mostek.

Jestem ciutkę krótszy i mam codzienn± meride 18" i jest mi na niej bardzo dobrze :) Oczywi¶cie preferuje długie ramy, ale nade wszystko nienawidzę ram _za_wysokich. Z doborem ramy jest tak, że albo się dokładnie wie co mi jest potrzebne albo trzeba mierzyć, mierzyć i jeszcze raz mierzyć. Do tego mamy mostki, gięte kiery, sztyce gięte i możliwo¶ć przesunięcia siodła.

BTW: kiedy¶ sobie zrobie na zamówienie długa i nisk± ramę HT ;)

Data: 2010-11-16 16:39:24
Autor: drill
Jak± ramę wybrać do MTB?
Też biorę j± pod uwagę, tak patrze teraz na wymiary tej ramy na stronie boplight oraz na bikershopie i  stwierdzam że one się totalnie różni±.
Możesz mi podać długo¶ć górnej rury dla rozmiaru 19"?

sorry, ze dopiero teraz ale... ;-)
zmierzona zwyklym centymetrem:

- od osi rury podsiodlowej do osi glowki ramy gorna rurka ma 56-56,5cm....

poprzednia rama miala ten wymiar (takze w rozmiarze okolo 19") wiekszy o jakies 3,5cm i jak na moje znikome umiejetnosci techniczne zupelnie "nie skrecala"... w obu ramach dla porownania stosowalem ten sam mostek...

pzdr
drill

Data: 2010-11-16 15:45:38
Autor: Jan Srzednicki
Jaką ramę wybrać do MTB?
On 2010-11-16, drill wrote:
TeĹĽ biorÄ™ jÄ… pod uwagÄ™, tak patrze teraz na wymiary tej ramy na stronie boplight oraz na bikershopie i  stwierdzam ĹĽe one siÄ™ totalnie różniÄ….
Możesz mi podać długość górnej rury dla rozmiaru 19"?

sorry, ze dopiero teraz ale... ;-)
zmierzona zwyklym centymetrem:

- od osi rury podsiodlowej do osi glowki ramy gorna rurka ma 56-56,5cm....

CoĹ› strasznie krĂłtko - wydaje mi siÄ™, ĹĽe Ĺşle mierzysz. Istotna jest
"efektywna" długość górnej rury - mierzona w poziomie, a nie faktyczna
długość rury, bo ta bardzo zależy od kąta i ewentualnie kształtu tejże
rury, niczego nie zmieniajÄ…c w geometrii.

Data: 2010-11-16 17:28:26
Autor: drill
Jak± ramę wybrać do MTB?
Co¶ strasznie krótko - wydaje mi się, że Ľle mierzysz. Istotna jest
"efektywna" długo¶ć górnej rury - mierzona w poziomie, a nie faktyczna
długo¶ć rury, bo ta bardzo zależy od k±ta i ewentualnie kształtu tejże
rury, niczego nie zmieniaj±c w geometrii.

wiem doskonale, ze dlugosc ramy mozna podac mierzac gorna rure lub (lepiej) wymiar od osi sztycy do osi rury sterowej idac rownolegle do podloza....

oba te wymiary moga sie roznic w roznych ramach poniewaz mamy wiele mozliwych katow, dlugosci konkretnych odcinkow rurek, amortyzatora itd

nie mniej jednak moj przedmowca poprosil o dlugosc rury...

pzdr
drill

Data: 2010-11-16 16:30:52
Autor: Jan Srzednicki
Jaką ramę wybrać do MTB?
On 2010-11-16, drill wrote:
[...]

Zapewne z rozpędu nie napisał, że chodzi o efektywną długość, lub uznał
to za oczywiste. Podałeś bezużyteczną wartość. :P

Data: 2010-11-17 14:21:07
Autor: Fabian
Jaką ramę wybrać do MTB?
W dniu 16.11.2010 17:30, Jan Srzednicki pisze:
nie mniej jednak moj przedmowca poprosil o dlugosc rury...

Zapewne z rozpędu nie napisał, że chodzi o efektywną długość, lub uznał
to za oczywiste. Podałeś bezużyteczną wartość. :P

Bezwartościowa bez znajomości pozostałych wymiarów. Jak znasz długości
wszystkich elementów to możesz sobie resztę doliczyć/rysować.

Fabian.

Jak± ramę wybrać do MTB?