Jaką ramę wybrać do MTB?

1 Data: Listopad 11 2010 10:18:11
Autor: Przemek Krawczyk
Jaką ramę wybrać do MTB?
Witam
Noszę się z zamiarem zmiany ramy w moim rowerze, obecnie mam ramę Kross
Level A6 20" rocznik 2009.
Rower głownie służy mi do jazdy w maratonach ŚLR, a na tych trasach  ten
rozmiar ramy mi się nie sprawdził, ciężko było nim manewrować między
drzewami. Mój wzrost to 188 cm
Dlatego rozglądam się za mniejszą ramą, powiedzmy że 18 lub 19 calowa
powinna mi starczyć.

Tak przeglądałem różne oferty i w oko wpadły mi dwie ramy,  a mianowicie:

BopLight Marathon Team - bardzo ciekawa rama, zwłaszcza jej waga, ale
ciekawe jak jest z wytrzymałością.

Giant XTC - podobno jedna z lepszych ram do maratonów.

Może ktoś tu mi poradzi co wybrać?, może jakąś inna ramę?.

Mój budżet na ramę to ok 1200 zł, ale z chęcią wydam mniej  :)

Przemek Krawczyk

2 Data: Listopad 12 2010 10:16:50
Autor: Hokan Ashir
Re: Jaką ramę wybrać do MTB?

Użytkownik "Przemek Krawczyk" <przemekkr@spamwongmail.com> napisał w wiadomości news:ibgccm$7o6$1inews.gazeta.pl...
[...]

Obie ramy są warte uwagi, a XTC to już wyścigowy klasyk.
Dodałbym jeszcze do listy Scotta Scale bo to fajny wyścigowy dzikusek, tylko nie wiem czy dostaniesz ją do 1200zł (nie śledziłem cen ostatnio).

Pozdrawiam
HA

3 Data: Listopad 12 2010 10:35:06
Autor: kml
Re: Jaką ramę wybrać do MTB?

Użytkownik "Przemek Krawczyk" <przemekkr@spamwongmail.com> napisał w wiadomości news:ibgccm$7o6$1inews.gazeta.pl...

Mój budżet na ramę to ok 1200 zł, ale z chęcią wydam mniej  :)

A6 rozmiar mniejsza? :) Rzuć okiem w stronę meridy, ramy są bardzo fajne.

kml
4/10/2010 test Samsung Solid B2100

4 Data: Listopad 14 2010 20:38:39
Autor: Przemek Krawczyk
Re: Jaką ramę wybrać do MTB?
kml wrote:

A6 rozmiar mniejsza? :) Rzuć okiem w stronę meridy, ramy są bardzo
fajne.

Gdyby Kross sprzedawał ramy, to pewnie bym zakupił rozmiar mniejszy.
A dostanie tej ramy na rynku wtórnym graniczy z cudem :))

Co do ram meridy, to sam nie wiem, niby modele HFS mają dobrą opinie...ale
coś mi się w nich nie podoba :-)

Przemek Krawczyk

5 Data: Listopad 14 2010 20:57:38
Autor: kml
Re: Jaką ramę wybrać do MTB?

Użytkownik "Przemek Krawczyk" <przemekkr@spamwongmail.com> napisał w wiadomości news:ibpds1$43l$1inews.gazeta.pl...
kml wrote:

[...]

Nie ma na alleprowizji A6? Popytaj sprzedawców, rozbiorą Ci rower na części bez mrugnięcia okiem :D

kml
4/10/2010 test Samsung Solid B2100

6 Data: Listopad 14 2010 21:04:20
Autor: Przemek Krawczyk
Re: Jaką ramę wybrać do MTB?
kml wrote:

 Popytaj sprzedawców, rozbiorą Ci rower na
części bez mrugnięcia okiem :D

O tej opcji nie pomyślałem :), dzięki za podsunięcie pomysłu :)
Przemek Krawczyk

7 Data: Listopad 14 2010 21:12:57
Autor: kml
Re: Jaką ramę wybrać do MTB?

Użytkownik "Przemek Krawczyk" <przemekkr@spamwongmail.com> napisał w wiadomości news:ibpfc7$9ju$1inews.gazeta.pl...
kml wrote:

 Popytaj sprzedawców, rozbiorą Ci rower na
części bez mrugnięcia okiem :D

O tej opcji nie pomyślałem :), dzięki za podsunięcie pomysłu :)

:) Teraz jest taka bryndza w handlu rowerowym, że nie powinno być żadnych problemów.

kml
4/10/2010 test Samsung Solid B2100

8 Data: Listopad 14 2010 19:43:56
Autor: drill
Re: Jaką ramę wybrać do MTB?
BopLight Marathon Team - bardzo ciekawa rama, zwłaszcza jej waga, ale
ciekawe jak jest z wytrzymałością.

m.in z tego powodu zdecydowalem sie na wiosne kupic Boplight'a w wersji
Sport, a nie team... przy rozmiarze 19" wazy dokladnie 1602 gramy z
piwotami... ktore i tak odkrecilem ;) skreca swietnie - tego potrzebowalem,
nie wiem tylko czy przy Twoim wzroscie nie bedzie za krotka... ja mam 182cm
wzrostu i jest ok...

pzdr
drill

9 Data: Listopad 14 2010 20:32:49
Autor: Przemek Krawczyk
Re: Jaką ramę wybrać do MTB?
drill wrote:

[...]

Też biorę ją pod uwagę, tak patrze teraz na wymiary tej ramy na stronie
boplight oraz na bikershopie i  stwierdzam że one się totalnie różnią.
Możesz mi podać długość górnej rury dla rozmiaru 19"?
Przemek Krawczyk

10 Data: Listopad 16 2010 11:08:47
Autor: kajot04
Re: Jaką ramę wybrać do MTB?
?

potrzebowalem, nie wiem tylko czy przy Twoim wzroscie nie bedzie za
krotka... ja mam 182cm wzrostu i jest ok...

oczywiście, że będzie za krótka - wymieniasz modele ram o dość "krótkiej" geometrii - dla 188cm rama 18 cali to chory pomysł. I to nawet przy mega długich konstrukcjach. Oczywiście są jeszcze uwarunkowanie osobiste - długość rąk/nóg ale jednak. Ja mam dość standardowe proporcje, dokładnie 188 cm ramę 19.5 która w tym rozmiarze ma 625mm górna rurę, (jedna z dłuższych konstrukcji) mostek 110mm (dłuższy będzie miał już spory wpływa na sterowność roweru - może To jest przyczyną twojego problemu ?) no i dość poważni spece od rowerów powiedzieli - "na styk" ze wskazaniem że mogłaby być nieco większa.
Toteż krótka rama jakie wymieniasz 188cm i 18 cali - to Cię zabije całkowicie :) nie pomoże ani offset, ani mostek.
Pzdr
KJ

11 Data: Listopad 16 2010 12:01:48
Autor: kml
Re: Jaką ramę wybrać do MTB?

Użytkownik "kajot04" <krzysztofjot@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ibtl7p$jta$1inews.gazeta.pl...
Toteż krótka rama jakie wymieniasz 188cm i 18 cali - to Cię zabije całkowicie :) nie pomoże ani offset, ani mostek.

Jestem ciutkę krótszy i mam codzienną meride 18" i jest mi na niej bardzo dobrze :) Oczywiście preferuje długie ramy, ale nade wszystko nienawidzę ram _za_wysokich. Z doborem ramy jest tak, że albo się dokładnie wie co mi jest potrzebne albo trzeba mierzyć, mierzyć i jeszcze raz mierzyć. Do tego mamy mostki, gięte kiery, sztyce gięte i możliwość przesunięcia siodła.

BTW: kiedyś sobie zrobie na zamówienie długa i niską ramę HT ;)

kml
4/10/2010 test Samsung Solid B2100

12 Data: Listopad 16 2010 16:39:24
Autor: drill
Re: Jaką ramę wybrać do MTB?
Też biorę ją pod uwagę, tak patrze teraz na wymiary tej ramy na stronie
boplight oraz na bikershopie i  stwierdzam że one się totalnie różnią.
Możesz mi podać długość górnej rury dla rozmiaru 19"?

sorry, ze dopiero teraz ale... ;-)
zmierzona zwyklym centymetrem:

- od osi rury podsiodlowej do osi glowki ramy gorna rurka ma 56-56,5cm....

poprzednia rama miala ten wymiar (takze w rozmiarze okolo 19") wiekszy o
jakies 3,5cm i jak na moje znikome umiejetnosci techniczne zupelnie "nie
skrecala"... w obu ramach dla porownania stosowalem ten sam mostek...

pzdr
drill

13 Data: Listopad 16 2010 15:45:38
Autor: Jan Srzednicki
Re: Jaką ramę wybrać do MTB?
On 2010-11-16, drill wrote:
Też biorę ją pod uwagę, tak patrze teraz na wymiary tej ramy na stronie
boplight oraz na bikershopie i  stwierdzam Ĺźe one się totalnie róşnią.
Możesz mi podać długość górnej rury dla rozmiaru 19"?

sorry, ze dopiero teraz ale... ;-)
zmierzona zwyklym centymetrem:

- od osi rury podsiodlowej do osi glowki ramy gorna rurka ma 56-56,5cm....

Coś strasznie krótko - wydaje mi się, że źle mierzysz. Istotna jest
"efektywna" długość górnej rury - mierzona w poziomie, a nie faktyczna
długość rury, bo ta bardzo zależy od kąta i ewentualnie kształtu tejże
rury, niczego nie zmieniając w geometrii.

14 Data: Listopad 16 2010 17:28:26
Autor: drill
Re: Jaką ramę wybrać do MTB?
[...]

wiem doskonale, ze dlugosc ramy mozna podac mierzac gorna rure lub (lepiej)
wymiar od osi sztycy do osi rury sterowej idac rownolegle do podloza....

oba te wymiary moga sie roznic w roznych ramach poniewaz mamy wiele
mozliwych katow, dlugosci konkretnych odcinkow rurek, amortyzatora itd

nie mniej jednak moj przedmowca poprosil o dlugosc rury...

pzdr
drill

15 Data: Listopad 16 2010 16:30:52
Autor: Jan Srzednicki
Re: Jaką ramę wybrać do MTB?
On 2010-11-16, drill wrote:
[...]

Zapewne z rozpędu nie napisał, że chodzi o efektywną długość, lub uznał
to za oczywiste. Podałeś bezużyteczną wartość. :P

16 Data: Listopad 17 2010 14:21:07
Autor: Fabian
Re: Jaką ramę wybrać do MTB?
W dniu 16.11.2010 17:30, Jan Srzednicki pisze:
nie mniej jednak moj przedmowca poprosil o dlugosc rury...

Zapewne z rozpędu nie napisał, że chodzi o efektywną długość, lub uznał
to za oczywiste. Podałeś bezużyteczną wartość. :P

Bezwartościowa bez znajomości pozostałych wymiarów. Jak znasz długości
wszystkich elementów to możesz sobie resztę doliczyć/rysować.

Fabian.

Jaką ramę wybrać do MTB?