Jaka rent臋 i ile odszkodowania dosta艂by pam Gieremek?

Data: 2010-10-30 22:49:35
Autor: animka
Jaka rent臋 i ile odszkodowania dosta艂by pam Gieremek?
Jaka rent臋 i jakie odszkodowanie dosta艂by pan Gieremek, gdyby to on by艂 na miejscu poszkodowanego?

http://wiadomosci.onet.pl/kraj/dwa-lata-walczy-o-odszkodowanie-po-wypadku-z-gerem,1,3763573,wiadomosc.html

490 z艂 renty, niesprawna noga i proces w s膮dzie o odszkodowanie - tak dzisiaj wygl膮da 偶ycie Edwarda Paterka, poszkodowanego w wypadku, w kt贸rym zgin膮艂 profesor Bronis艂aw Geremek. Teraz chce wywalczy膰 100 tys. z艂 odszkodowania.

Chwili, w kt贸rej mercedes by艂ego europarlamentarzysty wbi艂 si臋 w prowadzonego przez Paterka fiata ducato, kierowca nie potrafi sobie przypomnie膰. Za to do ko艅ca 偶ycia zapami臋ta walk臋, kt贸r膮 musi toczy膰 z ubezpieczycielem o odszkodowanie.

- Nie mog臋 zgina膰 lewej nogi w kolanie - opowiada "G艂osowi Wielkopolskiemu" Edward Paterek. - Kilka stopni i koniec. Nawet w nocy przewracaj膮c si臋 z boku na bok musz臋 si臋 przebudzi膰, 偶eby przenie艣膰 nog臋 r臋kami na druga stron臋, bo to jest tak silny b贸l - tak m臋偶czyzna opisuje skutki wypadku, z jakimi do dzi艣 musi si臋 zmaga膰. - Na g艂owie mam 艣lady po uderzeniu, a na klatce piersiowej przy z艂amanych 偶ebrach blizn臋, jakby kto艣 mnie postrzeli艂 - dodaje.

Edward Paterek zaraz po tragedii, do kt贸rej dosz艂o 13 lipca 2008 roku, trafi艂 do szpitala. Tam sp臋dzi艂 sze艣膰 tygodni. Kolejne przele偶a艂 w domu w gipsie. P贸藕niej przyszed艂 stres zwi膮zany z prokuratorskimi przes艂uchaniami w sprawie wypadku, gdy偶 za sprawc臋 zderzenia dopiero w grudniu 2008 roku uznano prof. Geremka. Od tamtego czasu poszkodowany kierowca nie pracuje. Chcia艂by wr贸ci膰 do aktywno艣ci zawodowej, ale nie ma takiej mo偶liwo艣ci, bo nie mo偶e przenosi膰 ci臋偶aru cia艂a na chor膮 nog臋. Jego dochody to 490 z艂 renty przyznanej przez ZUS.

- Po wypadku ubezpieczyciel wyp艂aci艂 mi 50 tys. z艂. P贸藕niej zaproponowali dodatkowe 20 tys. z艂 i na tym chcieli zako艅czy膰 spraw臋 - wyja艣nia Edward Paterek. - Nie zgodzi艂em si臋 na tak膮 kwot臋. Jest za niska w sytuacji, gdy nie mog臋 pracowa膰 - podkre艣la pokrzywdzony.

Ubezpieczyciel nie chcia艂 si臋 zgodzi膰 na warunki poszkodowanego i sprawa trafi艂a do s膮du. Obecnie zajmuje si臋 ni膮 bieg艂y s膮dowy, kt贸rego opinia mo偶e by膰 rozstrzygaj膮ca dla sprawy. Kiedy mo偶na spodziewa膰 si臋 prawomocnego orzeczenia? Tego na razie nie wiadomo. - Chc臋, 偶eby ubezpieczyciel wyp艂aci艂 mi 100 tys. z艂, to by wystarczy艂o, 偶ebym m贸g艂 jako艣 u艂o偶y膰 偶ycie po wypadku. ZUS przyzna艂 mi rent臋 na osiem lat z mo偶liwo艣ci膮 do偶ywotniego przed艂u偶enia, wi臋c nie wiem, dlaczego ubezpieczyciel nie chce uzna膰, 偶e nie tylko z艂ama艂em sobie nog臋, ale mam powa偶niejsze obra偶enia - podkre艣la Paterek.

W膮tpliwo艣ci po wypadku

Do tragicznego wypadku, w kt贸rym zgin膮艂 prof. Bronis艂aw Geremek, dosz艂o w lipcu 2008 roku w okolicach Miedzichowa. Auto polityka z nieznanych przyczyn uderzy艂o w jad膮cego prawid艂owo fiata ducato, kierowanego przez Edwarda Paterka. M臋偶czyzna dozna艂 licznych obra偶e艅, podobnie jak jego zi臋膰, kt贸ry tak偶e podr贸偶owa艂 fiatem. 艢ledztwo przez wiele miesi臋cy nie potrafi艂o odpowiedzie膰, co by艂o przyczyn膮 wypadku. Na 艂amach "G艂osu" informowali艣my o w膮tpliwo艣ciach zwi膮zanych z tocz膮cym si臋 post臋powaniem. Ostatecznie uznano, 偶e winnym by艂 profesor, kt贸ry m贸g艂 zasn膮膰 za kierownic膮.

Mateusz Pilarczyk, Polska G艂os Wielkopolski

--
animka

Data: 2010-10-31 02:55:44
Autor: p 47
Jaka rent臋 i ile odszkodowania dosta艂by pam Gieremek?

U偶ytkownik "animka" <animka@to.nie.ja.wp.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:iai0dg$vr5$1node1.news.atman.pl...
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Warto por贸wna膰 t臋 przyznane 50 tys  odszkodowania opisywanemu inwalidzie - ofierze wypadku samochodowego spowodowanego przez b. I sekretarza POP PZPR na UW B. Geremka z np odszkodowaniami :
1.75 tys dla szansonistki G贸rniak za opublikowanie jej  zdj臋cia ze szpitala, (wskutek czego, s膮dz膮c po wysoko艣ci odszkodowanie) ponios艂a 1,5 razy wieksz膮 szkode od wy偶. opisywanego okaleczonego cz艂owieka)
2. 75 tys dla p.o. aktorki Muchy za opublikowanie jej zdj臋cia topless z publicznej pla偶y (Mucha publikowa艂a wielokrotnie swoje zdj臋cia ca艂kiem  na golasa, - w przypadku niekt贸rych to MZ ona powinna p艂acic odszkodowanie ogl膮daj膮cym..;-))
3.. 25 tys dla szansonistki Dody tylko za opublikowanie wstrzasaj膮cej 艣wiat ca艂y informacji, 偶e zapomnia艂a ona raz za艂o偶y膰 majtki;-)

Data: 2010-11-07 01:03:20
Autor: niusy.pl
Jaka rent臋 i ile odszkodowania dosta艂by pam Gieremek?

U偶ytkownik "p 47" <karolakowie1@wp.pl>

[...]

To po prostu pora偶ka systemu prawnego

Jaka rent臋 i ile odszkodowania dosta艂by pam Gieremek?