Jaka roznica miedzy odgrzybianiem klimy a sprayem z allegro?

Data: 2011-04-04 21:22:12
Autor: marcan
Jaka roznica miedzy odgrzybianiem klimy a sprayem z allegro?
Witam,
Jakie sa wasze doswiadczenia z odgrzybianiem klimatyzacji w wyspecjalizowanych zakladach vs zrobienie tego samemu rozpylaczem lub pianka? Kiedys dalem to do zrobienia w ASO, skasowali 200 zl a efekt zapachowy byl zly (nie wiem jak z bakteriami i grzybami, bo nie badalem tego). Jak zrobilem to sam (spray za 40 zl stawiany za siedzeniem pasazera i obieg zamkniety przez 10 minut) to bylo OK, ale tez nie wiem tak naprawde jaki dalo efekt. Teraz przymierzam sie do trzeciej opcji - pianka za 20 zl (z wysylka, K2) wpuszczana do wylotow powietrza. Jakie sa Wasze doswiadczenia i co polecacie?
Pozdrawiam
marcan

Data: 2011-04-04 22:31:13
Autor: Dysiek
[...]

Jedyny skuteczny sposob to dostac sie do parownika i tam psiknac specjalnym preparatem (wurth robi - np. http://allegro.pl/wurth-serwisowy-odgrzybiacz-klimatyzacji-a08937641-i1496891224.html ) + do tego pianka w wyloty powietrza albo odrobine tego wurtha.

Dysiek

Data: 2011-04-05 10:36:35
Autor: Mikołaj Tutak
W dniu 2011-04-04 22:31, Dysiek pisze:

[...]

Brzmi zachęcająco tylko jak namierzyć wylot parownika w moim Hyundaiu i30?! Ktoś może poratuje zdjęciem albo łopatologicznym opisem?

       Mikołaj

Data: 2011-04-04 22:50:41
Autor: bratPit
[...]

efekt końcowy zależy od dwóch rzeczy, od tego jak dany warsztat podejdzie do tematu i od zastosowanej chemii,
jeżeli dostanie się w rejon parownika i użyje dobrej chemii samochodowej, to będzie OK,
samemu możesz zrobić to samo, nie wiem o jakim samochodzie mówimy ale zapewne trzeba zdemontować filtr pyłkowy, uruchomić nawiew i rozpylać zawartość do wlotu powietrza jednocześnie zmieniając kierunki nawiewów, temperaturę itd.
z chemii samochodowej polecam produkty profi firm np Forch, Berner, Wurth,

brat

Data: 2011-04-04 23:03:53
Autor: Cavallino
Użytkownik "marcan" <marcan_akwa@op.pl> napisał w wiadomości news:

Teraz przymierzam sie do trzeciej opcji - pianka za 20 zl (z wysylka, K2) wpuszczana do wylotow powietrza. Jakie sa Wasze doswiadczenia i co polecacie?

Moje doświadczenia są takie, że gdy zastosowałem taką piankę w Megane to zalała komputer odpowiadający za centralny zamek, który zaprzestał pracy.
Koszt nowego 1500 zł + wymiana.

Nadal uważasz że pianka gra warta świeczki?

PS
Komputer zadziałał po kilku dniach jak wysechł (na szczęście nie kazałem wymieniać, byłem skłonny dać do naprawy), Ty możesz tego szczęścia nie mieć.

Data: 2011-04-05 01:03:01
Autor: Adam Adamaszek
On 4 Kwi, 23:03, "Cavallino" <cavallinoBEZ-SP...@konto.pl> wrote:
U ytkownik "marcan" <marcan_a...@op.pl> napisa w wiadomo ci news:

> Teraz przymierzam sie do trzeciej opcji - pianka za 20 zl (z wysylka, K2)
> wpuszczana do wylotow powietrza. Jakie sa Wasze doswiadczenia i co
> polecacie?

Moje do wiadczenia s takie, e gdy zastosowa em tak piank w Megane to
zala a komputer odpowiadaj cy za centralny zamek, kt ry zaprzesta pracy.
Koszt nowego 1500 z + wymiana.

Nie martw sie, mnostwo jest serwisow, ktore potrafia popelnic ten sam
blad, co Ty. Na przyszlosc polecam jechac do specjalistow od
samochodowych klimatyzacji - gdybys byl z Krakowa, polecilbym ze 3
zaklady.

Nadal uwa asz e pianka gra warta wieczki?

Ja tak - za <20zl mam pieknie odgrzybiona klimatyzacje, 15 minut
zabawy na auto, wliczywszy wymiane filtra.

pozdr
AA

Data: 2011-04-05 10:19:59
Autor: DingDong
Jaka roznica miedzy odgrzybianiem klimy a sprayem z allegro?
Zaproponuj prosze jakies zaklady w Krakowie.

Data: 2011-04-05 02:40:29
Autor: Adam Adamaszek
On 5 Kwi, 10:19, DingDong <ms...@poczta.onet.pl> wrote:
Zaproponuj prosze jakies zaklady w Krakowie.

Poczytaj sobie o netykiecie (cytowanie).

Co do warsztatow:
- all-happy na Macedonskiej,
- swift na Ostatniej (chyba sie podzielili jakis czas temu),
- elcar na Nalkowskiego

pozdro
Adam

Data: 2011-04-05 13:46:44
Autor: Cavallino
Jaka roznica miedzy odgrzybianiem klimy a sprayem z allegro?
Uzytkownik "Adam Adamaszek" <cabecao1@gmail.com> napisal w wiadomosci news:d681e09c-b60d-4311-b174-e3f80088d1b2l18g2000yqm.googlegroups.com...
> [...]

Koszt nowego 1500 z + wymiana.

Nie martw sie, mnostwo jest serwisow, ktore potrafia popelnic ten sam

To nie ja popelnilem blad, tylko producent pianki.
Ja zrobilem wszystko zgodnie z instrukcja.
Gdyby komp nie dzialal, pewnie szarpnalbym go o zwrot kosztów wymiany.

Data: 2011-04-05 05:55:46
Autor: Adam Adamaszek
On 5 Kwi, 13:46, "Cavallino" <cavallinoBEZ-SP...@konto.pl> wrote:

To nie ja popelnilem blad, tylko producent pianki.

Jakiej firmy ta pianka?

Data: 2011-04-05 14:57:38
Autor: Cavallino
Jaka roznica miedzy odgrzybianiem klimy a sprayem z allegro?
Uzytkownik "Adam Adamaszek" <cabecao1@gmail.com> napisal w wiadomosci news:3b4ac23c-002c-4f8d-a54c-99a24443a3cdy31g2000vbp.googlegroups.com...
On 5 Kwi, 13:46, "Cavallino" <cavallinoBEZ-SP...@konto.pl> wrote:

To nie ja popelnilem blad, tylko producent pianki.

Jakiej firmy ta pianka?

Plak.

Data: 2011-04-05 10:39:01
Autor: Mikołaj Tutak
W dniu 2011-04-04 23:03, Cavallino pisze:
[...]

Zalałeś pianką sterownik centralnego zamka przez kratki wentylacyjne?! Samochody 'F' są faktycznie rewelacyjne pomyślane i wykonane :-)))

       Mikołaj

Data: 2011-04-05 11:53:18
Autor: AL
W dniu 2011-04-05 10:39, Mikołaj Tutak pisze:
[...]

wlasnie tez sie zastanawialem jak to mozliwe

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2011-04-05 13:48:51
Autor: Cavallino
Użytkownik "AL" <adam@skads.tam> napisał w wiadomości news:

Zalałeś pianką sterownik centralnego zamka przez kratki wentylacyjne?!
Samochody 'F' są faktycznie rewelacyjne pomyślane i wykonane :-)))

wlasnie tez sie zastanawialem jak to mozliwe

Zapewne układ nawiewu nie jest szczelny, a pod jego najniższym punktem jest elektronika.
Renault potrafi.

Data: 2011-04-05 13:47:46
Autor: Cavallino
Użytkownik "Mikołaj Tutak" <"mtutak[a]nixz*net"@nospam.com> napisał w wiadomości news:

[...]

Dokładnie.

Samochody 'F' są faktycznie rewelacyjne pomyślane i wykonane :-)))

Prawda?

Data: 2011-04-05 19:12:48
Autor: Shrek
[...]

W accordzie VII komuś udało się zalać komputer ECU:P

Shrek.

Data: 2011-04-05 22:15:03
Autor: jerzu
Jaka roznica miedzy odgrzybianiem klimy a sprayem z allegro?
On Tue, 05 Apr 2011 10:39:01 +0200, Mikołaj Tutak
<"mtutak[a]nixz*net"@nospam.com> wrote:

Zalałeś pianką sterownik centralnego zamka przez kratki wentylacyjne?!

Ja w Vectrze "zdemolowałem" radio taką pianką ;)

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2011-04-05 18:26:39
Autor: huri_khan
Dnia Mon, 4 Apr 2011 23:03:53 +0200, Cavallino napisał(a):

Moje doświadczenia są takie, że gdy zastosowałem taką piankę w Megane to zalała komputer odpowiadający za centralny zamek, który zaprzestał pracy.

Podobnie jest w Astrze G, pianka która zamienia się w ciecz zalała radio w
środkowej konsoli. Po wyschnięciu radio zaczeło działać. --
[Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
[SY]  [Cruze 1,8 LT]

Data: 2011-04-05 22:15:44
Autor: jerzu
On Tue, 5 Apr 2011 18:26:39 +0200, huri_khan <spam@spam.pl> wrote:

Podobnie jest w Astrze G, pianka która zamienia się w ciecz zalała radio w
środkowej konsoli. Po wyschnięciu radio zaczeło działać.

To samo w Vectrze C. Ale radio nie odżyło, pomogła gwarancja.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2011-04-05 00:53:41
Autor: Dykus

W dniu 2011-04-04 21:22, marcan pisze:

Jakie sa wasze doswiadczenia z odgrzybianiem klimatyzacji w
wyspecjalizowanych zakladach vs zrobienie tego samemu rozpylaczem lub
pianka?

Zakładów specjalizujących się w klimatyzacji powstało ostatnimi czasy od groma, tylko z fachowością różnie. W zeszłym roku oddawałem do takiego, który już trochę istniał i jak się okazało, odgrzybianie polegało właśnie na wstrzyknięciu pianki do parownika - przez otwór z którego leci woda i od strony filtru kabinowego. Zapłaciłem z 60zł. Twierdzili, że to lepsze od ozonowania (lada tydzień mieli dostać maszynkę do ozonowania - do kupienia na Allegro już za 400zł). Co prawda nie pomogło i poprawili raz jeszcze po tygodniu też pianką, ale to raczej wina mocno zagrzybionej klimy.

Więc może warto najpierw podjechać i zapytać, w jaki sposób odgrzybiają.

A w tym roku poczytałem, kupiłem piankę i będę to robił samemu. W moim samochodzie to żadna filozofia. Aż żałowałem, że poprzednio dałem sobie to zrobić... :)

--
Pozdrawiam,
Dykus.

Data: 2011-04-05 09:11:17
Autor: Albercik
W dniu 04.04.2011 21:22, marcan pisze:
[...]

W zeszłym roku kupiłem piankę(nie pamiętam firmy, coś co akurat mieli w sklepie), wyjąłem filtr, odkręciłem wentylator(bo to dwie, trzy śrubki - najszybszy i najlepszy dostęp prawie do parownika w Lagunie II) władowałem całą piankę za pośrednictwem wężyka prosto na parownik i było gites, zapachu się pozbyłem.
Bardzo niewskazane jest w moim samochodzie aplikowanie pianki przez kratki nawiewu(ze względu na możliwość zalania elektroniki i uszkodzenia plastików). Więc tu by trzeba się rozeznać jak w Twoim samochodzie należy wykonać takie odgrzybianie.

W tym roku miałem okazje za free przetestować ozonowanie. Robiłem to dwukrotnie po 30minut i dupa, dalej śmierdzi. Musze kupić piankę i powtórzyć akcje z demontażem wentylatora. Uważam że tylko taka metoda jest skuteczna. Pianka bezpośrednio na parownik.

Nie testowałem tych sprayów, jakoś nie mam do tego przekonania, koszt porównywalny do pianki, a jakoś tak wydaje mi się że jak fizycznie coś na parownik działa to mi to lepiej wyczyści.

Ozonowanie może mieć ten plus że odkazi całe wnętrze samochodu, lecz z porządnie zagrzybionym paronikiem sobie nie radzi.

Data: 2011-04-05 01:08:53
Autor: Adam Adamaszek
On 5 Kwi, 09:11, Albercik <nie.wysylaj.tu.poc...@gazeta.pl> wrote:

powtórzyć akcje z demontażem wentylatora. Uważam że tylko taka metoda
jest skuteczna. Pianka bezpośrednio na parownik.

Wurth na swojej serwisowej piance zaleca aplikacje bezposrednio na
wlaczony na maksymalne obroty wentylator (ktory zwykle jest
umieszczony przed parownikiem, a za filtrem przeciwpylkowym). W ten
sposob wszystko zostaje odkazone, przy jednoczesnej minimalizacji
ryzyka zalania elektroniki.

No i najwazniejsze - na codzien wylaczamy sprezarke (nie nadmuch!) na
2-3 minuty przed zatrzymaniem auta, zeby wilgoc zgromadzona w
parowniku zdazyla odparowac.

pozdr
AA

Data: 2011-04-05 09:40:24
Autor: hamberg
Jaka roznica miedzy odgrzybianiem klimy a sprayem z allegro?
ja uzywam tego sprayu ustawianego za siedzeniem i -w co trudno
czlowiekowi od klimatyzacji uwierzyc - rezultaty sa bardzo dobre -
zadnej stechlizny ani podobnego smrodu. Smiac mi sie chcialo jak facet
sie wwachiwal w wyloty powietrza :).

Aha - ja zawsze troche pryskam na parownik po wyjeciu filtra powietrza.

Data: 2011-04-05 09:42:31
Autor: hamberg
On 5 Kwi, 18:40, hamberg <radoslaw.gaw...@gmail.com> wrote:
[...]

oczywiscie nie caly spray ale troche - reszta wedle instrukcji

Data: 2011-04-05 19:31:57
Autor: Piotr W.
[...]

Co to za spray ?  I ewent. gdzie  do nabycia ?

pozdrowienia Piotr W.

Data: 2011-04-05 22:21:48
Autor: jerzu
Jaka roznica miedzy odgrzybianiem klimy a sprayem z allegro?
On Tue, 5 Apr 2011 19:31:57 +0200, "Piotr W." <piotrwer@polbox.com>
wrote:

Co to za spray ?  I ewent. gdzie  do nabycia ?

Ja kupowałem w Makro, coś takiego:
http://allegro.pl/carplan-kleen-air-do-odgrzybiania-klimatyzacji-i1538537838.html

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2011-04-12 20:55:06
Autor: Piotr W.

wrote:

Co to za spray ?  I ewent. gdzie  do nabycia ?

Ja kupowałem w Makro, coś takiego:
http://allegro.pl/carplan-kleen-air-do-odgrzybiania-klimatyzacji-i1538537838.html

Nabyłem taki specyfik (Carplan -KleenAir) w sklepie 30,- zł, potem  spotkałem w Carrefour - 35,-zł
A potem w Selgrosie PLAK Airclim f-my Atas (made in Italy)  15,87 występuje
w  zapachach: cytrynowy, waniliowy, mięta.

pozdr. Piotr W.

Data: 2011-04-06 09:12:19
Autor: hamberg
Jaka roznica miedzy odgrzybianiem klimy a sprayem z allegro?
to byla firma nigrin - w Auchanie do kupienia kiedys bylo. Regularnie
raz do roku.

Jaka roznica miedzy odgrzybianiem klimy a sprayem z allegro?