Jaka słuchawka bluetooth 4.0 ?

Data: 2014-01-26 13:51:24
Autor: Marek
Jaka słuchawka bluetooth 4.0 ?
Witam,

Mam jakąś starą słuchawkę Nokii z 1 przyciskiem. Jak dla mnie to katastrofa. Aby głośniej zrobić muszę grzebać w telefonie. Przy prowadzeniu auta, to bardzo niebezpieczne. Chcę zmienić słuchawkę w związku z tym. Ale mam problem - na jaką? Jest ich mnóstwo i większość zdecydowana ma ... nadal 1 przycisk. W tej chwili widuję słuchawki z automatyczną regulacją poziomu dźwięku za kosmiczną kasę. Pal sześć kasę - ale nie wyobrażam sobie aby taki mechanizm mógłby być skuteczny. Np. gdy rozmówca jest w hałaśliwym pomieszczeniu, to czasem muszę ustawić jeszcze głośniej nawet jeśli będzie zbyt głośno, bo inaczej nie zrozumiem jego słów. Jakie macie doświadczenia?

Po drugie dawanie kasy za  NFC, które raz w życiu sÅ‚uchawki zastosujÄ™ wydaje mi siÄ™ szastaniem kasÄ…. Może sÄ… jakieÅ› zestawy w optymalnej cenie, które zagwarantujÄ… dobrÄ… jakość rozmowy z tÅ‚umieniem haÅ‚asu i bÄ™dÄ™ wiedziaÅ‚ kto dzwoni (przy tym nie upieram siÄ™)? MuszÄ™ też mieć sygnalizacjÄ™ akustycznÄ…, że urzÄ…dzenie ma niski poziom energii.

Marek

Data: 2014-01-26 15:30:34
Autor: P.B.
Jaka słuchawka bluetooth 4.0 ?
Dnia Sun, 26 Jan 2014 13:51:24 +0100, Marek napisa³(a):

Mo¿e s± jakie¶ zestawy w optymalnej cenie, które zagwarantuj± dobr± jako¶æ rozmowy z t³umieniem ha³asu i bêdê wiedzia³ kto dzwoni (przy tym nie upieram siê)? Muszê te¿ mieæ sygnalizacjê akustyczn±, ¿e urz±dzenie ma niski poziom energii.

Optymalnie, to kup dowolnego Plantronicsa. Obecnie u¿ywam M100, który
rozpada siê ze staro¶ci ale dzia³a. Mia³em te¿ M50, M55, jedzie do mnie
ML20. Ró¿nice w jako¶ci rozmów s± kosmetyczne - wszytkie pozwalaj±
swobodnie rozmawiaæ w samochodzie nawet przy prêdko¶ciach autostradowych.
Maj± zwykle trzy przyciski: w³±cznik (przesuwany), klawisz odbioru i
klawisz g³o¶no¶ci Klawisz g³o¶no¶ci jest jeden: g³o¶no¶æ jest zmieniana w
czterech albo piêciu krokach - ka¿de naci¶niêcie to g³o¶niej, po
najg³o¶niejszym wraca na najciszej. Dro¿sze s³uchawki maj± mo¿liwo¶æ
odbierania/odrzucania g³osem (mi nie dzia³a³o), mówi± ile godzin baterii
zosta³o (tañsze mówi± "battery low/mid/high). Dla u¿ytkowania nie ma to
istotnego znaczenia, ale je¿eli kto¶ lubi i cena nie gra roli, to czemu
nie. Najtañsze s³uchawki (chyba seria ML) nie maj± mo¿liwo¶ci obs³ugi dwóch
telefonów, co dla niektórych mo¿e byæ du¿± wad±.

--
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2014-01-26 19:33:32
Autor: Marek
Jaka s³uchawka bluetooth 4.0 ?
Tak w³a¶nie patrzê na ofertê. Firma wcale nie jest tania w stosunku do Jabry. Jaka¶ Voyager Legend na Allegro 260z³ i jest w dodatku na Bluetooth 3. Trochê siê obawia³bym niedopasowania telefonu z s³uchawk±. Mo¿e siê okazaæ, ¿e w trybie 3.0 telefon bêdzie szybciej siê roz³adowywa³ albo co¶ dzia³aæ nie bêdzie albo zasiêg bêdzie kiepski i bêdê musia³ nosiæ telefon po tej samej stronie co s³uchawkê (co mnie wk...³o i to delikatnie mówi±c). Wolê na zimne dmuchaæ i skupiæ siê na wersji 4.

Marek

Data: 2014-01-26 20:15:45
Autor: P.B.
Jaka s³uchawka bluetooth 4.0 ?
Dnia Sun, 26 Jan 2014 19:33:32 +0100, Marek napisa³(a):

[...]

A kto powiedzia³, ¿e Plantronics jest tani? Ma niektóre s³uchawki w dobrych
cenach, ale to nadal wielki amerykañski producent sprzêtu audio z 50-letnim
do¶wiadczeniem.
Nie mam pojêcia jakie znaczenie ma wersja BT dla dzia³ania s³uchawki.
Transmisja jest tak wolna, ¿e niezale¿nie od wersji BT przepustowo¶ci
wystarczy. BT w wersji 4.0 powinien zu¿ywaæ mniej pr±du, ale ja nie
zauwa¿y³em ¿eby BT drenowa³ szczególnie bateriê telefonu. We wspó³czesnych
telefonach baterie ¿re wy¶wietlacz, 3G i rdzenie procesora - tu mo¿na
wiêcej oszczêdziæ ni¿ na BT.
Co do Jabry, to trudno mi co¶ doradziæ - mia³em ich jedn± s³uchawkê kilka
lat temu i mimo ergonomii du¿o lepszej od Nokii, której wtedy u¿ywa³em,
mia³a tak fataln± jako¶æ d¼wiêku, ¿e nie nadawa³a siê do u¿ytku. Pewnie
inne ich sprzêty dzia³aj± OK, ale ja raz siê zrazi³em i ju¿ pó¼niej nie
mia³em okazji ¿adnej Jabry testowaæ.

--
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2014-01-26 20:36:04
Autor: K
W dniu 26-01-2014 20:15, P.B. pisze:
[...]

przerabialem w firmie plantronics (na jedno ucho) w stacjonarnych bezprzewodowych gigasetach i trwalosc/jakosc wykonania jest na poziomie chinszczyzny z bazaru.

Data: 2014-01-26 21:10:19
Autor: J.F.
Jaka s³uchawka bluetooth 4.0 ?
Dnia Sun, 26 Jan 2014 20:15:45 +0100, P.B. napisa³(a):
[...]

Czy przypadkiem nie warto spojrzec na obecnosc profilu A2DP ?
Mam wrazenie ze wiele telefonow muzyczki czy audiobooka mp3 nie
odtworzy jak go nie ma ..

J.

Data: 2014-01-26 21:23:01
Autor: Marek
W dniu 2014-01-26 20:15, P.B. pisze:

A kto powiedzia³, ¿e Plantronics jest tani? Ma niektóre s³uchawki w dobrych
cenach, ale to nadal wielki amerykañski producent sprzêtu audio z 50-letnim
do¶wiadczeniem.

Aaahaa.. ok. Zrozumia³em, ¿e "optymalno¶æ" ceny jest lepsza ni¿ u rozreklamowanego i renomowanego producenta (= zwykle kosztownego). Faworytem jest dla mnie Jabra. Je¶li Jabra ma podobne ceny, to osobi¶cie preferujê ich produkty. S±dzi³em, ¿e 300z³ za s³uchawkê to przesadnie du¿o...

Nie mam pojêcia jakie znaczenie ma wersja BT dla dzia³ania s³uchawki.
Transmisja jest tak wolna, ¿e niezale¿nie od wersji BT przepustowo¶ci
wystarczy.

To nie o szybko¶æ transmisji chodzi lecz o jej sposób. W BT 4.0 sygna³ idzie w paczkach, pomiêdzy którymi jest cisza. Poni¿ej BT 4.0 ³±czno¶æ jest ponoæ ci±g³a - nawet gdy nie ma danych.

[...]

Wy¶wietlacz mam czarny gdy rozmawiam przez BT. Przynajmniej w Nexusie 5 tak jest.

[...]

Z mojego do¶wiadczenia: w³a¶nie przed chwila gada³em z kumplem, któremu ze 3 lata temu odda³em swoj± u¿ywan± (rok czy 2 lata) Jabrê. Do dzi¶ j± stosuje. Tak wiêc trwa³o¶æ mnie samego zaskakuje. Co do jako¶ci - hmmm - stawia³bym raczej na trefny egzemplarz albo (zbyt) niski model. Ja wybiera³em ¶rednie i wy¿sze zawsze.

Nokiê kupi³em bo by³a do¶æ tania ... ale nie pomy¶la³em, ¿e s³uchawka mo¿e nie posiadaæ regulacji g³o¶no¶ci (i gubiæ zasiêg, trzeszcz±c przy tym)). To tak jakbym kupi³ odbiornik TV i w domu okaza³by siê byæ czarno-bia³y. :-D Nawet nie pomy¶la³em, ¿e tak mo¿e siê przytrafiæ. Nigdy wcze¶niej nie mia³em modelu bez takiej regulacji.

Marek

Jaka słuchawka bluetooth 4.0 ?