Jaka sieciĂłwka WiFi mini PCI?

Data: 2011-01-03 21:54:35
Autor: W.P.
Jaka sieciĂłwka WiFi mini PCI?
Mam laptopa w ktĂłrym jest gniazdo mPCI na modem. PoniewaĹź jest mi do
niczego nie potrzebny chcę go usunąć i wstawić kartę WiFi. Pytanie jaką
(model/proucent)?
Wymagania:
b/g nie n,
praca z własną anteną (laptop NIE ma wbudowanej anteny WiFi)(!),
Linux + Windows (Atheros?)
niezbyt droga.

Jakiego modelu szukać?

W.P.

Data: 2011-01-03 22:02:14
Autor: Tomasz Jasiński
Jaka sieciówka WiFi mini PCI?
Wcale nie przypadkiem, dnia Mon, 03 Jan 2011 21:54:35 +0100  doszła do mnie wiadomość  <iftd2b$oes$1@news.onet.pl>  od "W.P." <laurentp@wp.pl>  :
Mam laptopa w którym jest gniazdo mPCI na modem. Ponieważ jest mi do
niczego nie potrzebny chcę go usunąć i wstawić kartę WiFi. Pytanie jaką
(model/proucent)?
Wymagania:
b/g nie n,

Czemu nie n?

praca z własną anteną (laptop NIE ma wbudowanej anteny WiFi)(!),

Poszukaj, może znajdziesz antenki które można wdusić do tego modelu.

Linux + Windows (Atheros?)
niezbyt droga.

Jakiego modelu szukać?

Ja preferuję chipsety Intela, masz złącze mPci czy mPci-e?
Na allegro znajdziesz całą masę kart.

W.P.

Data: 2011-01-03 22:24:01
Autor: Rysio
W dniu 2011-01-03 22:02, Tomasz Jasiński pisze:
[...]

Intel to najwieksze gowno jakie moze byc.

Data: 2011-01-03 23:09:52
Autor: BQB
W dniu 2011-01-03 22:24, Rysio pisze:

Intel to najwieksze gowno jakie moze byc.

Znawca się znalazł, może swoje słowa poparłbyś faktami, a nie pisał bzdury? Akurat Intel robi jedne z lepszych kart sieciowych 10/100 i 10/100/1000.

Data: 2011-01-04 07:20:52
Autor: Wojtek
BQB wrote:

W dniu 2011-01-03 22:24, Rysio pisze:

> Intel to najwieksze gowno jakie moze byc.

Znawca się znalazł, może swoje słowa poparłbyś faktami

Hehe :D no w dobrym tonie jest narzekać na Intela ;)
Kolega ma zdaje się n620c jak wynika z wątku ciut wcześniej. Ja mam
n610c, który konstrukcyjnie jest taki sam.
1. Z Broadcomem miałem problemy (z suspend i hibernacją), działa mi
Realtek.
2. Założenie antenek to wyzwanie. Trzeba zdemontować wszystko i puścic
kabelki śladem wyjętego modemu. Antenki pod matrycą nie działają.
Obudowa matrycy jest metalowa i ekranuje. Jedną można wcisnąć w tunel
dla BT/Wifi w obudowie matrycy, taki plastikowy pasek. Drugą albo obok
pierszej albo tak jak ja zrobiłem, pod pasek nad klawiaturą.
Fatalna robótka :/

--
Wojtek

Data: 2011-01-05 00:01:43
Autor: BQB
W dniu 2011-01-04 08:20, Wojtek pisze:
BQB wrote:

[...]

E tam, u mnie było trochę miejsca nad matrycą, tam trochę foliowego ekranu wyciąłem i wstawiłem, kabelki w sumie o 30 cm za długie, to zawinąłem w takie S poziome i działa. Robota fajna, bo dorobić coś do sprzętu, który normalnie i oficjalnie tego nie ma, to pewnego rodzaju wyzwanie :P

Data: 2011-01-05 06:43:21
Autor: Wojtek
BQB wrote:

E tam, u mnie było trochę miejsca nad matrycą, tam trochę foliowego
ekranu wyciąłem

Eeee czy aby w n610/620c ? Tu klapa jest zwyczajnie metalowa, cała
metalowa. Nie wiem czy aluminium czy coś innego ale to jest jeden
kawałek blachy. Ja wyprowadziłem pod dodatkową klapkę z platiku, która
jest z jednego boku jeszcze na obudowie. Zresztą tam montowało się
jakiś dziwaczny Compaqowski moduł WiFi-b na ich unikalnym złączu.

Robota fajna, bo dorobić coś do
sprzętu, który normalnie i oficjalnie tego nie ma, to pewnego rodzaju
wyzwanie :P

A to nie powiem, satysfakcja była gdy zadziałało :D

--
Wojtek

Data: 2011-01-04 08:30:10
Autor: Artur\(m\)

Użytkownik "Rysio" <troll@opss.pl> napisał w wiadomości news:iftep6$tqm$2news.onet.pl...

Intel to najwieksze gowno jakie moze byc.

Jak demokracja,
....tylko nic lepszego nie wymyślili.

Artur(m)

Data: 2011-01-04 16:40:26
Autor: Rysio
W dniu 2011-01-04 08:30, Artur(m) pisze:

Użytkownik "Rysio" <troll@opss.pl> napisał w wiadomości

Intel to najwieksze gowno jakie moze byc.

Jak demokracja,
...tylko nic lepszego nie wymyślili.

Artur(m)

Kazdy ateheros bije Intela na glowe o Ile intel robi dobre sieciowki przewodowe to bezprzewodowki to totalny shit, zaczynajac od problemow z kompatybiolnoscia a na driverach konczac.

jeszzce nie widzialem zeby ktos polprofesjonalnie robiacy ISP zawierzyl WiFi Intela.

Data: 2011-01-04 20:13:19
Autor: Tomasz Jasiński
Jaka sieciówka WiFi mini PCI?
Wcale nie przypadkiem, dnia Tue, 04 Jan 2011 16:40:26 +0100  doszła do mnie wiadomość  <ifvf0v$tp3$1@news.onet.pl>  od Rysio <troll@opss.pl>  :

Kazdy ateheros bije Intela na glowe

Zapodawaj testy.

--
Jak wiadomo, Pan Bóg jest wszechmocny i wszystko
wie, a świat stworzył doskonały i nawet guzik od

Data: 2011-01-05 08:41:39
Autor: G Nowak
Jaka sieciówka WiFi mini PCI?
Zapodawaj testy.

Daj spokoj. Nawet jesli teraz juz produkuja normalne to niesmak pozostal. Poza tym wiekszosc tanich routerow chodzi na Broadcomie.

--
Pozdr

Data: 2011-01-05 11:36:12
Autor: Rysio
W dniu 2011-01-04 20:13, Tomasz Jasiński pisze:
[...]

Tomcio jakie testy popatrz po sklepach, na palcach mozesz policzyc sieciowki intela i to raczej oferowana do laptopow. Intel w swiecie WiFi sie poprostu nie liczy.

Data: 2011-01-05 15:30:45
Autor: Ghost

Użytkownik "Rysio" <troll@opss.pl> napisał w wiadomości news:ig1hig$uk5$1news.onet.pl...
[...]

Mjarzdrzyrz silom argómentacii.

Data: 2011-01-07 10:35:39
Autor: Radosław Sokół
W dniu 05.01.2011 11:36, Rysio pisze:
Tomcio jakie testy popatrz po sklepach, na palcach mozesz policzyc sieciowki intela i to raczej oferowana do laptopow. Intel w swiecie WiFi sie poprostu nie liczy.

A pomyślałeś o tym, że Intel sprzedaje swoje karty głównie
producentom komputerów, a nie na rynku detalicznym? Argumen-
towanie tym, co jest w sklepach, jest po prostu naiwne i bez-
myślne.

Przyłączę się: pokaż wyniki testów udowadniających, że karty
na układach Atherosa (bardzo dobre, nie przeczę) są wyraźnie
lepsze, niż karty na układach Intela.

Jaka sieciĂłwka WiFi mini PCI?