Jaka średnica tarczy

Data: 2013-07-28 21:56:31
Autor: __Maciek
Jaka średnica tarczy
Witam

Jako że przy okazji remontu roweru zmieniam przedni hamulec z V-ki na
tarczowy, chciałbym się Was zapytać jaką średnicę tarczy najlepiej
wybrać. Mogę to wybrać, bo widelec nie ma jeszcze mocowania zacisku
tarczówki, dopiero będę go spawał. Czy średnica 160mm daje
satysfakcjonującą siłę hamowania, czy lepiej iść w 180 lub 203mm?
System mocowania tarczy ten prawidłowy ;-) czyli centerlock (oj będzie
flejm :-) ) więc urwania śrubek się nie obawiam. Ważę z rowerem 120kg
więc jest co hamować.

Jeżeli ktoś chce napisać coś w stylu "tarczurfki som tylko dla
prafdzifych rowerzystuf w lajkrach i espedach" albo "nie wolno spawać,
koniecznie kup nowy rower z mocowaniem do zacisku" to niech sobie
daruje. Ma być tarczówka i będzie.

Data: 2013-07-28 13:24:43
Autor: rzymo
Jaka średnica tarczy
W dniu niedziela, 28 lipca 2013 21:56:31 UTC+2 użytkownik __Maciek napisał:
Ważę z rowerem 120kg więc jest co hamować.

Przy tej masie brałbym 180mm. Sporo też zależy od samego hamulca - czy będzie to tani mechanik, czy dobry hydraulik.

Co do ostatniej części wypowiedzi to masz rację - kup sprzęt z mocowaniem tarczy :) Przecież widelec pod tarczę ma (bo musi mieć) masywniejsze golenie. Hamowania może po prostu nie wytrzymać. Oby tylko skończyło się na zgięciu/skręceniu goleni, a nie na pęknięciu przy hamowaniu z większej prędkości...

Data: 2013-07-28 22:33:43
Autor: __Maciek
Jaka średnica tarczy
Sun, 28 Jul 2013 13:24:43 -0700 (PDT) rzymo <rzymo0@gmail.com>
napisał:

Przy tej masie brałbym 180mm.

Ok.

Sporo też zależy od samego hamulca - czy będzie to tani mechanik, czy dobry hydraulik.

BR-M446 - taki zacisk wraz z klamką już zakupiłem.

Hamowania może po prostu nie wytrzymać. Oby tylko skończyło się na zgięciu/skręceniu goleni, a nie na pęknięciu przy hamowaniu z większej prędkości...

Jak pęknie to będzie jednostronny, tak jak to co Cannondale robi/ł
;-))

Może nie będzie tak źle, to stalowy widelec, żadne tam alu. Jakby co
wzmocni się jakimś kątownikiem czy innym żelastwem ;-)

Data: 2013-07-28 23:19:07
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
Jaka średnica tarczy
napisał:

Przy tej masie brałbym 180mm.

Ok.

Sporo też zależy od samego hamulca - czy będzie to tani mechanik, czy dobry hydraulik.

BR-M446 - taki zacisk wraz z klamką już zakupiłem.

Mam nadzieję, ze jesteś magikiem spawalniczym. Pospawanie mocowania PM Post Mount tak aby dało się ten hamulec potem wyregulować jest nie lada sztuką. Musi być idealnie równo aby zacisk nie był ani kawałeczka przekrzywiony. To samo się tyczy mocowania IS jakbyś zacisku chciał używać z adapterem.

[...]

Jest jakiś emotikon symbolizujący facjatę potrzaskaną o beton? ;-)

Tez mi się wydaje, że przygrzanie starego widelca podczas spawania może nie wyjść mu na zdrowie.

Może nie będzie tak źle, to stalowy widelec, żadne tam alu. Jakby co
wzmocni się jakimś kątownikiem czy innym żelastwem ;-)

No jak umiesz spawać i lubisz, można próbować :-)

Seco

Data: 2013-07-30 22:19:44
Autor: __Maciek
Jaka średnica tarczy
Sun, 28 Jul 2013 23:19:07 +0200 Bartosz 'Seco' Suchecki
<pisz_na@seco.maupa.tlen.pl> napisał:

BR-M446 - taki zacisk wraz z klamką już zakupiłem.
Mam nadzieję, ze jesteś magikiem spawalniczym. Pospawanie mocowania PM

Zobaczymy. Oczywiste jest że spawy ustalające trzeba będzie zrobić po
prostu z mocowaniem przykręconym do zacisku i zaciskiem zaciśniętym na
tarczy i spawać tak żeby naprężenia nie wygięły mocowania. W razie
czego zawsze jest młotek i kątówka ;-)

Data: 2013-07-30 23:18:06
Autor: Jarosław Augustyniak vel Kot Bury
Jaka średnica tarczy

Użytkownik "__Maciek" <i80c586@cyberspace.org> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:sp7gv8lvpl472oet3lt895s6604fb1drrq@4ax.com...
[...]

Optymista :-). Życzę powodzenia i pochwal się po jednym sezonie użytkowania jak to się sprawuje.
Jarosław Augustyniak vel Kot Bury

Data: 2013-07-31 14:58:41
Autor: __Maciek
Jaka średnica tarczy
Tue, 30 Jul 2013 23:18:06 +0200 Jarosław Augustyniak vel Kot Bury
<kot_bury@o2.pl> napisał:

Optymista :-). Życzę powodzenia i pochwal się po jednym sezonie użytkowania jak to się sprawuje.

Postaram się zrobić jakąś fotorelację z prac na grupie, ale narazie
muszę się wstrzymać do przyszłego miesiąca, bo potrzebuję kupić części
i do moto, a budżet ograniczony. Ale temat podejmę na pewno. Narazie
niestety zostają V-ki, które mają tę nieprzyjemną cechę że w deszczu
hamują bardzo słabo i parę razy niewiele brakowało bym wpadł na jakiś
samochód. Teraz jak jest deszcz to zawsze celuję rowerem między
samochody, na wypadek jakbym nie wyhamował.

Data: 2013-08-01 08:04:21
Autor: MadMan
Jaka średnica tarczy
Dnia Wed, 31 Jul 2013 14:58:41 +0200, __Maciek napisał(a):

[...]

Kup lepsze klocki. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2013-08-01 15:41:02
Autor: Ignac
Jaka średnica tarczy

> [...]

> niestety zostają V-ki, które mają tę nieprzyjemną cechę że w deszczu

> hamują bardzo słabo i parę razy niewiele brakowało bym wpadł na jakiś

No,ale dzięki temu jesteś przynajmniej szybciej w domu.

Data: 2013-08-02 07:55:41
Autor: bans
Jaka średnica tarczy
W dniu 2013-07-31 14:58, __Maciek pisze:

[...]

Już ci odpisano kilka razy, o nowych klockach, nasmarowaniu piwotów, no to ja już nie muszę. Ja napisze tylko, że oczy mi się coraz bardziej otwierają ze zdziwienia. Może ty nie masz v-brake i wcisnęli ci jakieś hamulce ze starego składaka?

Zrób jakieś zdjęcie tych hamulców, co? :)

Normalne v-brake to przecież silne hamulce - i nie pisze o jeżdżeniu po bułki, tylko solidnej jeździe po górach...

--
bans

Data: 2013-08-02 09:25:57
Autor: MadMan
Jaka średnica tarczy
Dnia Fri, 02 Aug 2013 07:55:41 +0200, bans napisał(a):

Już ci odpisano kilka razy, o nowych klockach, nasmarowaniu piwotó

Jeszcze zapomniałem o wymianie linek/pancerzy. To potrafi dramatycznie
poprawić pracowanie hamulców czy przerzutek. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2013-08-03 23:56:46
Autor: __Maciek
Jaka średnica tarczy
Fri, 02 Aug 2013 07:55:41 +0200 bans <goc@o2.pl> napisał:

[...]

Kurde, nie mam już cierpliwości... Ja wiem że "phofesjonalnym
rofeszystom" bardzo nie odpowiada to że ktoś kto jeździ
użytkowo/rekreacyjnie, nie w lajkrach i espedach tylko w bojówkach i
adidasach, chce mieć tarczówkę, ale nie jestem debilem, wiem co robię,
umiem nasmarować osie obrotu szczęk (nie trawię słowa "pivoty"), nie
mówię że V-ki zupełnie nie hamują. Chodzi o pewne ulepszenie a nie o
zastąpienie wymuszone zupełnym niedziałaniem hamulca.

Zrób jakieś zdjęcie tych hamulców, co? :)

Zdjąłem i wrzuciłem do pudełka bo będę ramę malował :-)

Hamulce to BR-M530, klamki BL-M511.

Oryginalnie w tym rowerze były gówniane cantilevery (ale też z nimi
jeździłem i jakoś tam hamowały).
Ku lepszemu trza iść, nie?
Bardzo przepraszam że moje zamontowanie tarczówki w 20kg użytkowym
góralu psuje wasz rowerowy fetysz :-)

Data: 2013-08-07 02:56:13
Autor: Iguan_007
Jaka średnica tarczy
On Sunday, August 4, 2013 7:56:46 AM UTC+10, __Maciek wrote:
Fri, 02 Aug 2013 07:55:41 +0200 bans <> napisaďż˝:

>Ju� ci odpisano kilka razy, o nowych klockach, nasmarowaniu piwot�w, no >to ja ju� nie musz�. Ja napisze tylko, �e oczy mi si� coraz bardziej >otwieraj� ze zdziwienia. Mo�e ty nie masz v-brake i wcisn�li ci jakie� >hamulce ze starego sk�adaka?

Kurde, nie mam ju� cierpliwo�ci... Ja wiem �e "phofesjonalnym

rofeszystom" bardzo nie odpowiada to �e kto� kto je�dzi

u�ytkowo/rekreacyjnie, nie w lajkrach i espedach tylko w boj�wkach i

adidasach, chce mie� tarcz�wk�, ale nie jestem debilem, wiem co robi�,

umiem nasmarowa� osie obrotu szcz�k (nie trawi� s�owa "pivoty"), nie

m�wi� �e V-ki zupe�nie nie hamuj�.. Chodzi o pewne ulepszenie a nie o

zast�pienie wymuszone zupe�nym niedzia�aniem hamulca.

Ale po co tutaj dorabiasz jakies dziwne teorie o lajkrze? Co to kogo obchodzi w czym Ty jezdzisz? Napisales powyzej wyraznie, ze Ci hamulce nie odskakuja i slabo dziaja. Wiec ktos slusznie zauwazyl, ze masz je zwyczajnie niesprawne. A Ty naraz sie oburzasz i zaczynasz cos o stroju rowerzysty. Wiec tak na spokojnie - _sprawne_ vki i hamuja i odskakuja. Do jazdy po miescie w zupelnosci wystarcza. Niezaleznie w czym jezdzisz.

Bardzo przepraszam �e moje zamontowanie tarcz�wki w 20kg u�ytkowym

g�ralu psuje wasz rowerowy fetysz :-)

gdzie tu komus te Twoje hamulce cos psuja? Przeciez to Twoj rower. Pozdrawiam,   Iguan   --
Iguan007   Sezon caly rok:   http://picasaweb.google.com/iguan007/Australia

Data: 2013-07-31 15:35:19
Autor: __Maciek
Jaka średnica tarczy
<kot_bury@o2.pl> napisał:

Optymista :-). Życzę powodzenia i pochwal się po jednym sezonie użytkowania jak to się sprawuje.

Ew. zostaje jescze opcja wymiany widelca na posiadający odpowiednie
mocowanie, tylko nie wiem czy do tego mojego starocia coś podpasuje.

Data: 2013-08-07 00:38:29
Autor: __Maciek
Jaka średnica tarczy
<kot_bury@o2.pl> napisał:

Optymista :-). Życzę powodzenia i pochwal się po jednym sezonie użytkowania jak to się sprawuje.

No i przyspawałem - udało się! Nie wyszło może najpiękniej (to jedna z
pierwszych spawanych przez mnie rzeczy), ale po finalnej regulacji
zacisku koło kręci się swobodnie i nic nie obciera! Oczywiście
zrobiłem to wcześniej wspomnianą metodą - koło z tarczą w widelcu,
zacisk z przykręconym mocowaniem (i wszystkimi regulacjami ustawionymi
na środek zakresu (to ważne)) zacisnąłem na tarczy i wykonałem spawy
ustalające, następnie zacisk i koło zdemontowałem i wykoanłem właściwe
spawy. Bardzo obawiałem się odkształceń spawalniczych, ale okazało się
że nic się nie wygięło. Elektroda 2,5mm. Trochę uwięzionych żużli mi
wyszło, ale na moje oko to dospawany element trzyma się wystarczająco
dobrze.

W najbliższym czasie postaram się wrzucić jakieś fotki.

Data: 2013-07-28 22:29:20
Autor: ToMasz
Jaka średnica tarczy
W dniu 28.07.2013 21:56, __Maciek pisze:
Witam

Czy średnica 160mm daje
satysfakcjonującą siłę hamowania, czy lepiej iść w 180 lub 203mm?
Tak będzie flejm.
żadna tarczówka nie daje gwarancji satysfakcjonującej siły hamowania. Zdaniem serwisu giant polska, tarczówka hydrauliczna nie musi blokować przedniego koła, wystarczy ze spowalnia. Pisać coś jeszcze? JEst "pińcet milionów" zadowolonych użytkowników tarczówek, ale jest też duuuuuuża grupa która pomaga sobie wypalając klocki, wyginając tarcze, smarując jakimiś szuwaksami które zwiększają tarcie.... Zależy jak trafisz. moim zdaniem robisz sobie problem. Zrobisz mniejszy wybierając tarcze o większej średnicy.
ToMasz

Data: 2013-07-28 22:32:56
Autor: solar
Jaka średnica tarczy
[...]

Tak ogólnie, to siła hamowania zależy od samego hamulca. Średnica tarczy ma wpływ na długość hamowania - jeśli jeździsz po płaskim, wystarczy nawet 160 z dobrym hydraulikiem.

[...]

A co chcesz spawać? Jesteś pewien, że ten widelec, który masz, da się spawać? Bo jeśli to coś amortyzowanego, to nie sądzę, aby taki zabieg się udał.

"Religia stanowi obrazę dla ludzkiej godności.
Tylko religia może sprawić, że dobrzy ludzie robią złe rzeczy."
                                      Steven Weinberg

Data: 2013-07-28 22:36:38
Autor: __Maciek
Jaka średnica tarczy
Sun, 28 Jul 2013 22:32:56 +0200 solar <solar91@opBEZTEGO.pl> napisał:

A co chcesz spawać? Jesteś pewien, że ten widelec, który masz, da się spawać? Bo jeśli to coś amortyzowanego, to nie sądzę, aby taki zabieg się udał.

Amo-co? :-) Jak ten rower kupowałem (1995) to żadnemu zwykłemu
(niezawodowemu) polskiemu rowerzyście nie śniło się nawet że rower
może mieć jakieś amortyzatory.

Data: 2013-07-28 22:47:52
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Jaka średnica tarczy
W dniu 2013-07-28 22:36, __Maciek pisze:
Jak ten rower kupowałem (1995) to żadnemu zwykłemu
(niezawodowemu) polskiemu rowerzyście nie śniło się nawet że rower
może mieć jakieś amortyzatory.

Masz 35 lat i myślisz, że wszedłeś na grupę dla nastolatków, którzy w '95 jeszcze kuwetę przypiętą do 4-ech liter nosili? ;)

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2013-07-28 23:52:28
Autor: Wojciech 'Wheart' Penar
Jaka średnica tarczy
[...]

A gdzie jeździsz?
W mieście, na wzgórzach Trzebnickich czy w Beskidzie Niskim daję sobie
radę z tarczą 160 na przodzie i V-kami na tyle (jeżdżę z przyczepą
i od jesieni dodatkowo fotelikiem, waga brutto w okolicy 185kg+).

Co do wątku dla kogo tarczówki - niestety, moja rama nie przyjmie tarczy do tyłu.

Odnośnie spawania - IMHO "bad idea", ale jak masz czas i zdrowie na
eksperymenty - może być ciekawie :) IMHO staraj się wykonać wspornik
jak najbardziej zgodnie ze standardem, to w razie zmiany tarczy po
prostu dokupisz stosowny adapter.

Data: 2013-07-30 22:22:10
Autor: __Maciek
Jaka średnica tarczy
Sun, 28 Jul 2013 23:52:28 +0200 Wojciech 'Wheart' Penar
<wheart@NOSPAM.box43.pl> napisał:

Co do wątku dla kogo tarczówki - niestety, moja rama nie przyjmie tarczy do tyłu.

Tylnego hamulca to ja tak rzadko używam że rozważam zamotowanie tam w
przyszłości hamulca rolkowego. V-ki się zastają z nicnierobienia i po
zahamowaniu nie chcą odskakiwać.

Data: 2013-07-30 23:02:45
Autor: rmikke
Jaka średnica tarczy
W dniu wtorek, 30 lipca 2013 22:22:10 UTC+2 użytkownik __Maciek napisał:
> [...]

Tylnego hamulca to ja tak rzadko używam że rozważam zamotowanie tam w
przyszłości hamulca rolkowego. V-ki się zastają z nicnierobienia i po

Z tego, co piszesz, wystarczy przeczyścić i posmarować bolce hamulców...
;D

Data: 2013-07-31 14:59:47
Autor: __Maciek
Jaka średnica tarczy
Tue, 30 Jul 2013 23:02:45 -0700 (PDT) rmikke
<spamcatch@mailinator.com> napisał:

Z tego, co piszesz, wystarczy przeczyścić i posmarować bolce hamulców...

To to ja wiem, tylko że nie chce mi się go za często konserwować.

Data: 2013-08-01 08:35:02
Autor: coaster
Jaka średnica tarczy
W dniu 31-07-2013 14:59, __Maciek pisze:
[...]

Co 19 0000 km to za czesto? ;-P

--
PoZdR
"As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is

Data: 2013-08-01 10:42:27
Autor: bans
Jaka średnica tarczy
W dniu 2013-08-01 08:35, coaster pisze:

Co 19 0000 km to za czesto? ;-P

Chyba jedno zero za dużo ci się wstukało ;)

--
bans

Data: 2013-08-01 10:57:05
Autor: coaster
Jaka średnica tarczy
W dniu 01-08-2013 10:42, bans pisze:
W dniu 2013-08-01 08:35, coaster pisze:

Co 19 0000 km to za czesto? ;-P

Chyba jedno zero za dużo ci się wstukało ;)

Ooops! Masz racje. W wersji rzymskiej bedzie bezpieczniej:
"Co |CXC| km" :-)

Data: 2013-08-01 11:31:25
Autor: bans
Jaka średnica tarczy
W dniu 2013-08-01 10:57, coaster pisze:

Ooops! Masz racje. W wersji rzymskiej bedzie bezpieczniej:
"Co |CXC| km" :-)

A 190km to z kolei nie za mało ? ;)

--
bans

Data: 2013-08-01 11:56:05
Autor: coaster
Jaka średnica tarczy
W dniu 01-08-2013 11:31, bans pisze:
W dniu 2013-08-01 10:57, coaster pisze:

Ooops! Masz racje. W wersji rzymskiej bedzie bezpieczniej:
"Co |CXC| km" :-)

A 190km to z kolei nie za mało ? ;)

A mowia, ze to potegi klucz... ;-)
CXC = 190
:-P

Data: 2013-08-01 03:11:09
Autor: rmikke
Jaka średnica tarczy
W dniu czwartek, 1 sierpnia 2013 11:56:05 UTC+2 użytkownik coaster napisał:

> [...]

Hm? To niby Rzymianie takie oznaczenie wymyślili, czy ja jakiejś konwencji
nie znam?

Data: 2013-08-01 13:35:12
Autor: coaster
Jaka średnica tarczy
W dniu 01-08-2013 12:11, rmikke pisze:

Hm? To niby Rzymianie takie oznaczenie wymyślili, czy ja jakiejś konwencji
nie znam?

Ani chybi: "Rzymianie do zapisywania liczb poza siedmioma, które przetrwały do dziś, używali dodatkowo ligatur ↁ oznaczający 5000, oraz ↂ oznaczający 10000. Dodatkowo stosowano notację pozwalającą zapisywać większe liczby. Wpisanie liczby pomiędzy dwa znaki | oznaczało liczbę stukrotnie większą, a umieszczenie poziomej kreski nad liczbą oznaczało mnożenie przez 1000."
http://pl.wikipedia.org/wiki/Cyfry_rzymskie#Historia

Data: 2013-08-01 13:49:42
Autor: coaster
Jaka średnica tarczy
W dniu 01-08-2013 13:35, coaster pisze:
W dniu 01-08-2013 12:11, rmikke pisze:
W dniu czwartek, 1 sierpnia 2013 11:56:05 UTC+2 uĹźytkownik coaster
napisał:

Hm? To niby Rzymianie takie oznaczenie wymyślili, czy ja jakiejś
konwencji
nie znam?

Ani chybi: "Rzymianie do zapisywania liczb poza siedmioma, ktĂłre
[...]
mnoĹźenie przez 1000."
http://pl.wikipedia.org/wiki/Cyfry_rzymskie#Historia

Wersja angielska opisuje kwestie bardziej dokladnie - nie Rzymianie a Srednioweczni:
http://en.wikipedia.org/wiki/Roman_numerals#Large_numbers
Wystarczajaco dawno. :-)

Data: 2013-08-01 13:59:59
Autor: coaster
Jaka średnica tarczy
napisał:

> [...]

http://pl.wikipedia.org/wiki/Cyfry_rzymskie#Historia

Wersja angielska opisuje kwestie bardziej dokladnie - nie Rzymianie a
[...]

Ciekawa sprawa. Stad wynika, ze to jednak Rzymianie :-)

"[...] To depict even larger numbers sidebars could be added to the line, multiplying the total by a further 100 so the enclosed numeral was to be multiplied by 100,000. Thus
___
XII meant 12,000 but
____
> [...]
________
| CCCCC | or 50,000,000 sesterces. But the sidebars were short and curved and Tiberius insisted they were simply a curved line and the true legacy was
_______
CCCCC or 500,000 sesterces. As Tiberius was Emperor, poor Galba only got one hundredth of the legacy Livia had intended. A sestertius was enough to buy two loaves of bread, so the modern equivalent is around Ł1.50 or $2.50, perhaps a little more.

The original source for this story is Suetonius Tranquillus The Lives of the Twelve Caesars which says of Galba

"He showed marked respect to Livia Augusta, to whose favour he owed great influence during her lifetime and by whose last will he almost became a rich man; for he had the largest bequest among her legatees, one of fifty million sesterces. But because the sum was designated in figures and not written out in words, Tiberius, who was her heir, reduced the bequest to five hundred thousand, and Galba never received even that amount." (Suetonius, Galba 5, translated Loeb Classical Library 1914)

The details about the sidebars were added in Georges Ifrah, The Universal History of Numbers, Harvill Press, London 1998, p200. He wrongly cites Seneca (Galba, 5) as his source. [...]"

http://www.web40571.clarahost.co.uk/roman/howtheywork.htm

Data: 2013-08-01 13:57:00
Autor: Alfer_z_pracy
Jaka średnica tarczy
coaster napisał:
Wpisanie liczby pomiędzy dwa znaki | oznaczało liczbę stukrotnie większą, a umieszczenie poziomej kreski nad liczbą oznaczało
mnoĹźenie przez 1000."

No kurka, Coaster - człowiek renesansu!

Daj pan spokój z tymi szyframi! Dzisiaj mało kto wie co oznaczają znaczki MCMLXXIV na początku polskiego filmu, a Ty tu z kreskami szpanujesz. I może jeszcze ciężar roweru podasz przy użyciu silni?!

;-)

Data: 2013-08-01 14:25:18
Autor: bans
Jaka średnica tarczy
W dniu 2013-08-01 13:57, Alfer_z_pracy pisze:

No kurka, Coaster - człowiek renesansu!

Raczej człowiek starożytności ;)

Jesteś z rocznika 1974? ;)

--
bans

Data: 2013-08-01 15:41:12
Autor: Alfer_z_pracy
Jaka średnica tarczy
bans napisał:
Jesteś z rocznika 1974? ;)

Zbieżność czysto przypadkowa.

A w ogóle teraz nie trzeba myśleć, wystarczy kliknąć:

http://www.cyfryrzymskie.pl/

:-)

Data: 2013-08-01 15:42:31
Autor: __Maciek
Jaka średnica tarczy
Thu, 1 Aug 2013 13:57:00 +0200 "Alfer_z_pracy" <alferwywalto@mp.pl>
napisał:

Daj pan spokój z tymi szyframi! Dzisiaj mało kto wie co oznaczają znaczki MCMLXXIV na początku polskiego filmu

Swoją drogą to głupota żeby na siłę używać tego durnego systemu.
Przypomina to szpanujących małolatów/linuksiarzy którzy koniecznie
chcą mieć kalkulator z RPN, mimo że dzisiejszym kalkulatorom nie
trzeba już pomagać w interpretowaniu wyrażeń matematycznych...

Data: 2013-08-01 12:00:05
Autor: bans
Jaka średnica tarczy
W dniu 2013-08-01 11:56, coaster pisze:

A mowia, ze to potegi klucz... ;-)
CXC = 190

Dziękuję, nie wiedziałem.

--
bans

Data: 2013-08-01 13:32:28
Autor: coaster
Jaka średnica tarczy
W dniu 01-08-2013 12:00, bans pisze:
W dniu 2013-08-01 11:56, coaster pisze:

A mowia, ze to potegi klucz... ;-)
CXC = 190

Dziękuję, nie wiedziałem.

Bardzo prosze.

Data: 2013-08-01 13:38:42
Autor: Akarm
Jaka średnica tarczy
> [...]
W dniu 01-08-2013 11:31, bans pisze:
W dniu 2013-08-01 10:57, coaster pisze:

Ooops! Masz racje. W wersji rzymskiej bedzie bezpieczniej:

:-P

Widać z jakimiś innymi rzymskimi się zapoznawałeś...
To jakaś mocno specjalna szkoła była?

--
          Akarm
http://bykom-stop.avx.pl

Data: 2013-07-30 23:23:57
Autor: Jarosław Augustyniak vel Kot Bury
Jaka średnica tarczy

Użytkownik "__Maciek" <i80c586@cyberspace.org> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:mv7gv8p6uhjf8j23umo8jhfr081vecsm0c@4ax.com...
[...]

Czy ja dobrze rozumiem, że powodem zmiany V-ki na tarcze jest TYLKO złe działanie Twojego egzemplarza V-ki??? Może lepiej doprowadzić V-kę do prawidłowego stanu działania.
Jarosław Augustyniak vel Kot Bury

Data: 2013-07-31 15:26:59
Autor: __Maciek
Jaka średnica tarczy
Tue, 30 Jul 2013 23:23:57 +0200 Jarosław Augustyniak vel Kot Bury
<kot_bury@o2.pl> napisał:

Czy ja dobrze rozumiem, że powodem zmiany V-ki na tarcze jest TYLKO złe działanie Twojego egzemplarza V-ki??? Może lepiej doprowadzić V-kę do prawidłowego stanu działania.
Złe działanie, ale nie chodzi o odskakiwanie, z tym sobie umiem
poradzić, zresztą to jest mniej istotny problem. Prawdziwym zaś
problemem jest niedobór siły hamowania w czasie deszczu. To
zmotywowało mnie do wymiany na tarczę.

Data: 2013-07-31 19:56:30
Autor: JDX
Jaka średnica tarczy
On 2013-07-31 15:26, __Maciek wrote:
[...]
[...]
Zmień sobie klocki na takie 3w1. Jak używam jakichś Accentów i jestem
zadowolony. Problem pojawia się wtedy, gdy obręcze usmarują się mokrym
piachem lub błotem, ale w mieście raczej nie występuje on często.

Data: 2013-08-01 06:38:02
Autor: PeJot
Jaka średnica tarczy
W dniu 2013-07-31 19:56, JDX pisze:
On 2013-07-31 15:26, __Maciek wrote:
[...]
[...]

I na takie warunki są odpowiednie klocki. Znikają co prawda w oczach, ale są skuteczne. Sam nie stosuję, bo nie mam potrzeby, ale kilka razy widziałem jak przed "mokrymi" maratonami ludzie zmieniali klocki na takie "błotniste". Swoją drogą dobrze by było gdyby wypowiedział się jakiś użytkownik takich klocków, zapodał czego używa i jak się to sprawdza.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2013-08-07 22:10:35
Autor: Paweł Olaszek
Jaka średnica tarczy
On 2013-07-31 15:26, __Maciek wrote:

[...]

jeżdżę rowerem 28" z czerwonymi clarksami (miękkie, "na mokre"), z przodu 70mm, z tyłu chyba krótsze. Na wodzie hamują wyraźnie lepiej od standardowych np accent. Siła hamowania absolutnie wystarczająca do gwałtownego hamowania przy mokrej obręczy ja+140l w sakwach lub ja+sakwy 35l, dziecko na foteliku z tyłu + drugie w przyczepie i jeszcze jakieś graty w przyczepie. Pisząc gwałtowne mam tu na myśli na granicy przyczepności opony z zapasem na jej zerwanie. Żywotność coś cirka jebałt 3000km (nie zmieniam na suche, jeżdżę na nich cały czas).

Kiedyś myślałem o tarczy na przód, ale te klocki mnie wyleczyły.

--
pozdrawiam,
Paweł

Data: 2013-08-01 08:38:41
Autor: coaster
Jaka średnica tarczy
<kot_bury@o2.pl> napisał:

[...]

Na niedobor sily polecam salate i owsianke. ;-P

Data: 2013-08-07 14:24:14
Autor: fojtek
Jaka średnica tarczy
1 Absolutnie odradzam spawanie mocowania na zacisk.
Niejaki Kondej robił dla mnie taki widelec - pierwszy pękł przy mocowaniu, drugi się wygiął. Jeżdżę po mieście więc żadnych cudów nie było.
2 Zacznij od kompletu zacisk/klamka. Z moich doświadczeń (jestem miłośnikiem mechaników)
Zacisk Hayes MX5 + klamki Shimano STX RC - genialne działanie, porównywalne z idealnie ustawionymi V-kami Avida z początku wieku. Po złapaniu kontaktu klocków z tarczą praktycznie klamki nie da się dalej podciągnąć doskonała sztywność (jeździłem na najtańszych klockach i tarczach). Trekinga z sakwami potrafią postawić dęba.
Zacisk Shimano (pozagrupowy monoblock na poziomie LX) + klamki Avid (bodaj 1.9). Mniętko spowalnia. Nie umywa się do Hayesa tyle że ma niezależną regulację okładzin. O OTB można pomarzyć.
Zacisk BB5 + klamki Avid jw. Koszmar, ani siły, ani sztywności - porównywalny do kiepskich canti.
3 Tarcza - IMHO przy przyzwoitym zestawie 180 powinno wystarczyć, ja przy najbliższej okazji pewnie przejdę oczko wyżej (treking z 230 - to musi być widok).

Jaka średnica tarczy