Jaka średnica tarczy

Data: 2013-08-07 14:24:14
Autor: fojtek
Jaka średnica tarczy
1 Absolutnie odradzam spawanie mocowania na zacisk.
Niejaki Kondej robił dla mnie taki widelec - pierwszy pękł przy mocowaniu, drugi się wygiął. Jeżdżę po mieście więc żadnych cudów nie było.
2 Zacznij od kompletu zacisk/klamka. Z moich doświadczeń (jestem miłośnikiem mechaników)
Zacisk Hayes MX5 + klamki Shimano STX RC - genialne działanie, porównywalne z idealnie ustawionymi V-kami Avida z początku wieku. Po złapaniu kontaktu klocków z tarczą praktycznie klamki nie da się dalej podciągnąć doskonała sztywność (jeździłem na najtańszych klockach i tarczach). Trekinga z sakwami potrafią postawić dęba.
Zacisk Shimano (pozagrupowy monoblock na poziomie LX) + klamki Avid (bodaj 1.9). Mniętko spowalnia. Nie umywa się do Hayesa tyle że ma niezależną regulację okładzin. O OTB można pomarzyć.
Zacisk BB5 + klamki Avid jw. Koszmar, ani siły, ani sztywności - porównywalny do kiepskich canti.
3 Tarcza - IMHO przy przyzwoitym zestawie 180 powinno wystarczyć, ja przy najbliższej okazji pewnie przejdę oczko wyżej (treking z 230 - to musi być widok).

Jaka średnica tarczy