Jaka stawka VAT?

Data: 2016-11-24 16:12:08
Autor: Ktos i jeszcze cos
Jaka stawka VAT?

Kupiłem po okazyjnej kwocie od rolnika zboże. Ten wystawił mi f-rę VAT na  5%. Teraz ja chcę odsprzedać to zboże innemu rolnikowi (z przeznaczeniem  na paszę; pierwotnie miałem zamiar sprzedać do młynu/piekarni).

Dz. gosp. prowadzę w zupełnie innej branży, więc tam obojętnie co, to 23%.  Tu mam jednak problem - czy przy odsprzedaży zastosować stawkę 5% czy 23%?

I takie pytanie "dodatkowe" - trzeba na to kasę fiskalną, skoro nie  sprzedaję do firmy?!

Tanie wino jest dobre, bo jest dobre i tanie

Jaka stawka VAT?