Data: 2012-10-08 01:17:05 | |
Autor: TeeP | |
Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC? | |
Witam
Przejechałem dzi¶ około 30km drogi krajowej objętej obowi±zkiem opłat w systemie viatoll bez zainstalowanego w pojeĽdzie urz±dzenia do opłat elektronicznych. Zrobiłem to przypadkiem, bo nie sprawdziłem że po doczepieniu przyczepy suma DMC wyniosła 3530kg, ale to nie ważne - doliczyłem się tych 30kg dopiero teraz i trochę "zbladłem". W internecie znalazłem duż± ilo¶ć informacji, że praktyk± organów kontroli jest nakładanie opłaty administracyjnej w wysoko¶ci 3000zł za każdy przejechany odcinek drogi płatnej (ze strony viatola wynika że przejechałem 19-20 takich odcinków). Nie ukrywam że chciałbym unikn±ć tak wysokiej opłaty - nie mówię już nawet o absurdalnych 60000zł, ale nawet tych 3000zł. Chętnie zapłacił bym te 2.50zł żeby unikn±ć groĽby tej kary, chociaż jak czytam różne fora to po fakcie nie ma takiej możliwo¶ci. Nawet prze urzędem skarbowym można wyrażać "czynny żal" i unikn±ć kary, ale widać przed ITD nie. A konkretne pytania mam takie - czy ten system wyłapie takie co¶ jak samochód osobowy o DMC 2130kg który ci±gnie przyczepę DMC 1400kg, czy mogę spać spokojnie? Na radyjku mówi± różne rzeczy - że wiele bramek ma kamery które automatycznie odczytuj± numery rejestracyjne samochodu i przyczepy, a komputer pobiera dane o DMC z cepiku, sumuje je i wykrywa przekroczenie. Inni mówili że w przypadku braku viaboxa kara jest tylko jak złapie kogo¶ policja albo ITD, bo bramki kontroluj± tylko tych co jad±c z viaboxem niedoładowanym albo Ľle ustawionym. A może jednak da się jako¶ zapłacić te 2.50zł - może to że GDDK twierdzi że się nie da to nie prawda i s± jakie¶ naczelne zasady prawne które pozwalaj± jednak zapłacić należno¶ć i unikn±ć kary? Może jaka¶ możliwo¶ć samoukarania się w sposób mniej dotkliwy? Bo jak pisałem - nie chcę niczego zatajać, unikać, chciałbym zapłacić te 2.50zł i mieć spokój. |
|
Data: 2012-10-08 07:56:58 | |
Autor: jerzu | |
Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC? | |
On Mon, 8 Oct 2012 01:17:05 +0200, TeeP <teepee@maupa.nospam.pl>
wrote: A konkretne pytania mam takie - czy ten system wyłapie takie co¶ jak ¦pij spokojnie. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński xxx.jerzu@interia.pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200 Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145 |
|
Data: 2012-10-08 08:24:10 | |
Autor: Kurzu | |
Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC? | |
Użytkownik "TeeP" <teepee@maupa.nospam.pl> napisał w wiadomo¶ci news:8gcbnvrw8sa2$.5muyityfa2ua$.dlg40tude.net... Witam Czy na taki zestaw trzeba miec juz C+E? Pozdrawiam Kurzu |
|
Data: 2012-10-08 08:38:10 | |
Autor: J.F. | |
Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC? | |
Dnia Mon, 8 Oct 2012 08:24:10 +0200, Kurzu napisał(a):
Użytkownik "TeeP" <teepee@maupa.nospam.pl> napisał w wiadomo¶ci Jesli przyczepa "lekka" (do 750kg) to nie. No i moze wystarczyc B+E. Ale co do tachografu nie jestem pewien. Zas co do kamer ... obejrzec czy sa z dwoch stron, bo odczytac numer przyczepy od przodu to bedzie trudno. J. |
|
Data: 2012-10-08 08:42:54 | |
Autor: MadMan | |
Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC? | |
Dnia Mon, 8 Oct 2012 08:24:10 +0200, Kurzu napisał(a):
Zrobi³em to przypadkiem, bo nie sprawdzi³em ¿e po doczepieniu przyczepy Oczywiście. -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 |
|
Data: 2012-10-08 09:49:48 | |
Autor: Artur Maśląg | |
Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC? | |
W dniu 2012-10-08 08:42, MadMan pisze:
Dnia Mon, 8 Oct 2012 08:24:10 +0200, Kurzu napisał(a): Oczywiście nie. |
|
Data: 2012-10-08 09:19:21 | |
Autor: TeeP | |
Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC? | |
Dnia Mon, 8 Oct 2012 08:24:10 +0200, Kurzu napisał(a):
Użytkownik "TeeP" <teepee@maupa.nospam.pl> napisał w wiadomo¶ci news:8gcbnvrw8sa2$.5muyityfa2ua$.dlg40tude.net... B+E Holownik miał DMC 2130kg, a przyczepa DMC 1400kg. W sumie 3530kg. |
|
Data: 2012-10-08 09:42:18 | |
Autor: MadMan | |
Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC? | |
Dnia Mon, 8 Oct 2012 09:19:21 +0200, TeeP napisał(a):
Holownik miał DMC 2130kg, a przyczepa DMC 1400kg. Nie s±dzisz, że 3530 kg > 3.5 tony oraz 1400kg > 750 kg? -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 |
|
Data: 2012-10-08 09:50:26 | |
Autor: Artur Ma¶l±g | |
Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC? | |
W dniu 2012-10-08 09:42, MadMan pisze:
Dnia Mon, 8 Oct 2012 09:19:21 +0200, TeeP napisał(a): No i? oraz 1400kg > 750 kg? No i? |
|
Data: 2012-10-08 10:03:13 | |
Autor: J.F | |
Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC? | |
Użytkownik "Artur Ma¶l±g" napisał w
W dniu 2012-10-08 09:42, MadMan pisze: Dnia Mon, 8 Oct 2012 09:19:21 +0200, TeeP napisał(a): oraz 1400kg > 750 kg?No i? No i jak sprawdza to czlowiek, to moze nie bedzie mu sie chcialo czasu marnowac na sprawdzanie ilez to dokladnie wazyly oba pojazdy, bo on tu jest od wylapywania prawdziwych ciezarowek bez oplaty. Ale jak sprawdza komputer, to algorytm moze byc prosty: auto ciezarowe + przyczepa -> sprawdzic dokladniej w cepiku -> jesli przekroczono to wydrukowac/zaznaczyc do sprawdzenia ... J. |
|
Data: 2012-10-08 16:43:56 | |
Autor: jerzu | |
Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC? | |
On Mon, 8 Oct 2012 10:03:13 +0200, "J.F"
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Nieważna jest masa rzeczywista tylko DMC. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński xxx.jerzu@interia.pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200 Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145 |
|
Data: 2012-10-08 19:35:26 | |
Autor: J.F. | |
Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC? | |
Dnia Mon, 08 Oct 2012 16:43:56 +0200, jerzu napisał(a):
On Mon, 8 Oct 2012 10:03:13 +0200, "J.F" A czy ja kaze z waga biegac ? W cepiku sprawdzic jaka maja DMC. Tez robota, a w miedzyczasie moze sie jakas litewska ciezarowka przeterminowac.. J. |
|
Data: 2012-10-08 21:09:45 | |
Autor: mister | |
Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC? | |
W dniu 2012-10-08 19:35, J.F. pisze:
A czy ja kaze z waga biegac ? bramownice z kamerami maja wage, pomiar nacisku na osi, pomiar dlugosci zestawu i pomiar predkosci. http://www.gitd.gov.pl/sites/default/files/imagecache/lightbox/1112.jpg |
|
Data: 2012-10-08 21:39:40 | |
Autor: Artur Ma¶l±g | |
Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC? | |
W dniu 2012-10-08 21:09, mister pisze:
W dniu 2012-10-08 19:35, J.F. pisze: 30kg różnicy RMC to one nie zauważ± (to poniżej 1%), a J.F pisał o sprawdzaniu w CEPiK DMC na podstawie rejestracji. |
|
Data: 2012-10-08 22:06:25 | |
Autor: Kurzu | |
Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC? | |
Użytkownik "Artur Ma¶l±g" <futrzak@polbox.com> napisał w wiadomo¶ci news:50732bfc$0$1220$65785112news.neostrada.pl... W dniu 2012-10-08 21:09, mister pisze: Ale sprytne :) Mi przy wjezdzie do WRO kiedys napisalo: "XXX XXXX ZWOLNIJ!" Pozdrawiam Kurzu |
|
Data: 2012-10-08 22:07:58 | |
Autor: mister | |
Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC? | |
W dniu 2012-10-08 21:39, Artur Ma¶l±g pisze:
30kg różnicy RMC to one nie zauważ± (to poniżej 1%), a J.F pisał o oczywscie, ze nie zauwaza. nie mniej warto ludzi uswadomic, ze wagi sa - na wypadek gdyby ktos chcial wpasc na pomysl naladowania ponad 7 ton na renault zarejestrowane do 3.5 tony jak gosc na zdjeciu. |
|
Data: 2012-10-08 22:14:13 | |
Autor: jerzu | |
Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC? | |
On Mon, 08 Oct 2012 22:07:58 +0200, mister <bez@emaila.com> wrote:
oczywscie, ze nie zauwaza. nie mniej warto ludzi uswadomic, ze wagi sa - na wypadek gdyby ktos chcial wpasc na pomysl naladowania ponad 7 ton na renault zarejestrowane do 3.5 tony jak gosc na zdjeciu. To na zdjęciu raczej nie jest zarejestrowane na 3,5 tony. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński xxx.jerzu@interia.pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200 Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145 |
|
Data: 2012-10-09 07:46:29 | |
Autor: Artur Ma¶l±g | |
Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC? | |
W dniu 2012-10-08 22:14, jerzu pisze:
On Mon, 08 Oct 2012 22:07:58 +0200, mister <bez@emaila.com> wrote: Renault Mascott ;) |
|
Data: 2012-10-09 09:10:57 | |
Autor: mister | |
Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC? | |
W dniu 2012-10-08 22:14, jerzu pisze:
To na zdjęciu raczej nie jest zarejestrowane na 3,5 tony. wcale. "Przykładem takiego procederu są wielokrotnie zarejestrowane przejazdy samochodu ciężarowego Renault Mascott – typ 150.65 - o masie całkowitej 3,5 tony, masie własnej 2940 kg i ładowności 560 kg. Pojazd ten zarejestrowany podczas jego przejazdów w różnych dniach i miejscach, przez urządzenia preselekcyjne, wielokrotnie ważył więcej niż 7, 8, a nawet 9 ton. Ciężar całkowity tego pojazdu – zgodnie z zapisem w jego dowodzie może wynosić maksymalnie 3,5 tony" http://www.gitd.gov.pl/content/przeciazenia-w-pojezdzie-o-dmc-do-35-tony |
|
Data: 2012-10-09 09:34:47 | |
Autor: Albercik | |
Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC? | |
W dniu 09.10.2012 09:10, mister pisze:
W dniu 2012-10-08 22:14, jerzu pisze: Może za każdym razem bał się że dostanie mandat za przekroczenie prędkości i ostro hamował podczas przejazdu przez wagę:) |
|
Data: 2012-10-09 09:48:13 | |
Autor: Artur Maśląg | |
Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC? | |
W dniu 2012-10-09 09:34, Albercik pisze:
W dniu 09.10.2012 09:10, mister pisze: Biorąc pod uwagę różnice różnice w długości dochodzące do 40cm to chyba z przyświetlnej hamował ;) |
|
Data: 2012-10-09 10:10:06 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC? | |
W dniu 2012-10-09 09:34, Albercik pisze:
Może za każdym razem bał się że dostanie mandat za przekroczenie prędkości i ostro hamował podczas przejazdu przez wagę:) I tym sposobem zwiększył nacisk na tylną oś do 5-6 ton? ;) -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2012-10-09 10:50:38 | |
Autor: Albercik | |
Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC? | |
W dniu 09.10.2012 10:10, Jakub Witkowski pisze:
W dniu 2012-10-09 09:34, Albercik pisze:no to hamował podczas najazdu przodu, wtedy przód przysiadł, a jak już przejechał przód, to się zoriencił że to nie fotoradar i dał w pizdę i tył przysiadł:) |
|
Data: 2012-10-09 16:15:37 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC? | |
W dniu 2012-10-09 10:50, Albercik pisze:
W dniu 09.10.2012 10:10, Jakub Witkowski pisze: Jasne, tylko wiesz, nawet jakby stanął na tylnej osi i nacisnął całą masą, to nie powinno być więcej jak 3.5t ;) -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2012-10-09 18:46:42 | |
Autor: J.F | |
Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC? | |
Użytkownik "Jakub Witkowski" napisał w wiadomości
W dniu 2012-10-09 10:50, Albercik pisze: no to hamował podczas najazdu przodu, wtedy przód przysiadł, a jak już przejechał przód, to się zoriencił że to nie fotoradar i dał w pizdę i tył przysiadł:) Jasne, tylko wiesz, nawet jakby stanął na tylnej osi i nacisnął całą masą, to nie powinno być więcej jak 3.5t ;) Tu bym nie byl taki pewny - jakos te dragstery osiagaja pare g na starcie. Jakby jakby mial czym pocisnac i uniosl przednia os ... srodek ciezkosci idzie w gore, to wymaga sily przewyzszajacej grawitacje. J. |
|
Data: 2012-10-10 10:52:04 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC? | |
W dniu 2012-10-09 18:46, J.F pisze:
Użytkownik "Jakub Witkowski" napisał w wiadomości Masz rację, przynajmniej w momencie gdy występuje dodatnie przyspieszenie pionowe, czyli początek unoszenia :) (Bo w stabilnej stójce już nie) -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2012-10-10 10:53:54 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC? | |
W dniu 2012-10-09 18:46, J.F pisze:
Użytkownik "Jakub Witkowski" napisał w wiadomości Współczynnik oporu większy od jedności i nie ma problemu. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2012-10-09 09:43:30 | |
Autor: Artur Maśląg | |
Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC? | |
W dniu 2012-10-09 09:10, mister pisze:
W dniu 2012-10-08 22:14, jerzu pisze: Nie mam bladego pojęcia co tam nawypisywali i co było w dowodzie, ale Renault Mascott typ 150.65 jak najbardziej może mieć dużo więcej, np. 6,5 tony. Tutaj przykład: http://autogielda.money.pl/renault;mascott;150;65;kontener;;winda;krajowy,sprzedam,13283773.html |
|
Data: 2012-10-09 12:01:07 | |
Autor: LEPEK | |
Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC? | |
W dniu 2012-10-09 09:43, Artur Maśląg pisze:
W dniu 2012-10-09 09:10, mister pisze: Choćby z tego, co sam zacytowałeś wynika, że akurat ten konkretny jest zarejestrowany na 3,5 t. Pozdr, -- L E P E K Pruszcz Gdański no_spam/maupa/poczta/kropka/fm Corolla E11 4E-FE sedan '97 Avensis T22 1CD-FTV sedan '01 |
|
Data: 2012-10-09 12:16:06 | |
Autor: Artur Maśląg | |
Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC? | |
W dniu 2012-10-09 12:01, LEPEK pisze:
W dniu 2012-10-09 09:43, Artur Maśląg pisze: W artykule jest mowa o "przeciążaniu", a tutaj mamy raczej przekręt przy rejestracji, a nie "przeciążenie" "bezpośrednio zagrażające bezpieczeństwu ruchu drogowego". |
|
Data: 2012-10-09 12:43:51 | |
Autor: J.F | |
Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC? | |
Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości grup
W artykule jest mowa o "przeciążaniu", a tutaj mamy raczej przekręt"Przykładem takiego procederu są wielokrotnie zarejestrowane przejazdyChoćby z tego, co sam zacytowałeś wynika, że akurat ten konkretny jest Watpie czy przekret - raczej po prostu Renault robil tez taka wersje. Dziwna co prawda troche, bo wiele tam na ladunek nie zostaje, a jak kto styropianiem handluje, to niepotrzebnie sie te 3 tony wozi. Ale byc moze w calej europie byli chetni na drobne oszustwa :-) a nie "przeciążenie" "bezpośrednio zagrażające bezpieczeństwu ruchu drogowego". A ktos pisal o zagrozeniu ? Tym niemniej jestem ciekaw czy taka wersja byla zrobiona tak samo ja te najciezsze, sprezyny w zawieszeniu dalbym chyba delikatniejsze ... po co takie sztywne, jesli nie zamierzamy wozic 3.5t ladunku :-) J. |
|
Data: 2012-10-09 13:29:16 | |
Autor: Artur Maśląg | |
Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC? | |
W dniu 2012-10-09 12:43, J.F pisze:
Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości grup Nie takie rzeczy ludzie robili - Ty naprawdę wierzysz, że wersja o ładowności 500 kg bez problemu wozi 4 tony? Dziwna co prawda troche, bo wiele tam na ladunek nie zostaje, a jak kto Styropian w kontenerze? Ale byc moze w calej europie byli chetni na drobne oszustwa :-) Chętni pewnie są. a nie "przeciążenie" "bezpośrednio zagrażające bezpieczeństwu ruchu Pisał, tylko trzeba było przeczytać: <cite> Pojazd ten zarejestrowany podczas jego przejazdów w różnych dniach i miejscach, przez urządzenia preselekcyjne, wielokrotnie ważył więcej niż 7, 8, a nawet 9 ton. Ciężar całkowity tego pojazdu – zgodnie z zapisem w jego dowodzie może wynosić maksymalnie 3,5 tony!!! Dopuszczający się tego typu naruszeń kierowca pojazdu bezpośrednio zagraża bezpieczeństwu ruchu drogowego. Przeładowując pojazd w takiej skali nie sposób przewidzieć jak on się zachowa w sytuacji wymagającej wykonania gwałtownego manewru lub hamowania. Permanentne przeładowywanie doprowadza również często do nagłych awarii pojazdu, które mogą skończyć się wypadkiem drogowym. </cite> Tym niemniej jestem ciekaw czy taka wersja byla zrobiona tak samo ja te Nie, niczym się nie różniły :> |
|
Data: 2012-10-09 14:06:29 | |
Autor: J.F | |
Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC? | |
Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości grup
W dniu 2012-10-09 12:43, J.F pisze: Choćby z tego, co sam zacytowałeś wynika, że akurat ten konkretny jestW artykule jest mowa o "przeciążaniu", a tutaj mamy raczej przekręt Nie takie rzeczy ludzie robili - Ty naprawdę wierzysz, że wersja Ja wierze ze Renault wypuscil wersje "lekka", na PJ B, bez tachografu, na niski podatek itp. a nie "przeciążenie" "bezpośrednio zagrażające bezpieczeństwu ruchuA ktos pisal o zagrozeniu ? Pisał, tylko trzeba było przeczytać:<cite> Pojazd ten zarejestrowany podczas jego przejazdów w różnych dniach i miejscach, przez urządzenia preselekcyjne, wielokrotnie ważył więcej niż 7, 8, a nawet 9 ton. Ciężar całkowity tego pojazdu – zgodnie z zapisem w jego dowodzie może wynosić maksymalnie 3,5 tony!!! Dopuszczający się tego typu naruszeń kierowca pojazdu bezpośrednio zagraża bezpieczeństwu ruchu drogowego. Przeładowując pojazd w takiej skali nie sposób przewidzieć jak on się zachowa w sytuacji wymagającej wykonania gwałtownego manewru lub hamowania. Permanentne przeładowywanie doprowadza również często do nagłych awarii pojazdu, które mogą skończyć się wypadkiem drogowym. </cite> Ok, aczkolwiek ... sam bym tak napisal z czystym sumieniem :-) Moze to i prawdziwa ciezarowka, ale jesli jednak wersja "odciazona", to cholera wie co zmienili. J. |
|
Data: 2012-10-09 14:34:57 | |
Autor: Artur Maśląg | |
Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC? | |
W dniu 2012-10-09 14:06, J.F pisze:
Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości grup Mascott w *różnych* wersjach miał od 3,5 tony do 6,5 tony. W Polsce oferowano takie 6,5 tony 'z możliwością rejestracji na 3,5'. Tak, to przekręt - jakbyś tego nie chciał nazywać. Przyjechała na 6,5t, a do rejestracji poszła jako 3,5 tony. Że sienie zacytuję: <cite> przekręt związany z rejestracją (opłaty, kat. PJ itd.), </cite> (...)A ktos pisal o zagrozeniu ? Ok, aczkolwiek ... sam bym tak napisal z czystym sumieniem :-) Jak się nie czyta i nie sprawdza faktów... Moze to i prawdziwa ciezarowka, ale jesli jednak wersja "odciazona", to Tak, odciążona, w dokumentach... |
|
Data: 2012-10-09 14:51:38 | |
Autor: LEPEK | |
Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC? | |
W dniu 2012-10-09 14:34, Artur Maśląg pisze:
Mascott w *różnych* wersjach miał od 3,5 tony do 6,5 tony. W Polsce Ale jaki przekręt? W drugą stronę (rejestrowanie na więcej osób i kg) - to byłby przekręt. A takie ograniczenie - wynikające z opodatkowania - nakłada sobie sam kupujący (kupując wersję "ograniczoną"). Przekrętem to jest używanie samochodu niezgodnie z rejestracją. Bardzo podobnie jest z motorowerami - czy dławienie silnika tak, aby nie jechało toto szybciej niż 45 km/h nazwiesz przekrętem? W Niemczech są prawa jazdy na motocykl, albo jakieś opłaty (nie pamiętam) uzależnione od mocy - czy zmniejszanie mocy w takim wypadku to przekręt? NIE. Pozdr, -- L E P E K Pruszcz Gdański no_spam/maupa/poczta/kropka/fm Corolla E11 4E-FE sedan '97 Avensis T22 1CD-FTV sedan '01 |
|
Data: 2012-10-09 15:02:40 | |
Autor: Artur Maśląg | |
Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC? | |
W dniu 2012-10-09 14:51, LEPEK pisze:
W dniu 2012-10-09 14:34, Artur Maśląg pisze: Normalny. Niższe podatki, niższe opłaty, inne wymagania, PJ B, a wozimy tyle samo, za co inni muszą płacić sporo więc. |
|
Data: 2012-10-10 09:54:34 | |
Autor: LEPEK | |
Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC? | |
W dniu 2012-10-09 15:02, Artur Maśląg pisze:
Normalny. Niższe podatki, niższe opłaty, inne wymagania, PJ B, Przekręt to jest _wozić_ samochodem DMC <3,5t za dużo. Przy rejestracji - jeśli jest na to homologacja - to jeszcze nie. Pozdr, -- L E P E K Pruszcz Gdański no_spam/maupa/poczta/kropka/fm Corolla E11 4E-FE sedan '97 Avensis T22 1CD-FTV sedan '01 |
|
Data: 2012-10-09 17:05:42 | |
Autor: jerzu | |
Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC? | |
On Tue, 09 Oct 2012 13:29:16 +0200, Artur Ma¶l±g <news@wp.pl> wrote:
Nie takie rzeczy ludzie robili - Ty naprawdę wierzysz, że wersja Bez problemu. Taki Macott rejestrowany na DMC 3,49t niczym się nie rózni od tego rejestrowanego na 6,5t. Oba maj± z tyłu koła bliĽniacze, jest takie samo zawieszenie, często pneumatyczne. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński xxx.jerzu@interia.pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200 Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145 |
|
Data: 2012-10-09 17:28:27 | |
Autor: Artur Ma¶l±g | |
Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC? | |
W dniu 2012-10-09 17:05, jerzu pisze:
On Tue, 09 Oct 2012 13:29:16 +0200, Artur Ma¶l±g <news@wp.pl> wrote: Z danych producenta to nie wynika. Oba maj± z tyłu koła bliĽniacze, A co np. ze stabilizatorami? |
|
Data: 2012-10-09 17:03:30 | |
Autor: jerzu | |
Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC? | |
On Tue, 9 Oct 2012 12:43:51 +0200, "J.F"
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote: Watpie czy przekret - raczej po prostu Renault robil tez taka wersje. 150.65 - 150KM 6,5t DMC 150.35 - 150KM 3,5t DMC (a dokładniej 3490 kg) Czyli jest przekręt przy rejestracji, w czym pewnie maczał paluchy sprzedawca (zmiana homologacji). -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński xxx.jerzu@interia.pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200 Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145 |
|
Data: 2012-10-10 10:58:18 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC? | |
W dniu 2012-10-09 17:03, jerzu pisze:
150.65 - 150KM 6,5t DMC Ale to nie jest przekręt. Przecież nie ma obowi±zku homologowania i rejestrowania na max. tyle, ile auto technicznie jest w stanie przewieĽć (bezpiecznie). Natomiast jest to wyraĽne mruganie okiem do nabywcy... Podobnie jak ze sprzedaż± betoniarek, pardon, mieszalników pasz, z niższ± stawk± vat (czy có¶ w ten deseń). -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mog± być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w czę¶ci gts /kropka/ pl | lub cało¶ci pogl±dom ich Autora. |
|
Data: 2012-10-10 11:41:48 | |
Autor: Artur Ma¶l±g | |
Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC? | |
W dniu 2012-10-10 10:58, Jakub Witkowski pisze:
W dniu 2012-10-09 17:03, jerzu pisze: Nie no, sk±d. To jest tylko "wyraĽne mruganie okiem do nabywcy..." Przecież nie ma obowi±zku homologowania i Jasne, samochód przyjeżdża z homologacj± na 6,5t, a wyjeżdża na 3490kg. |
|
Data: 2012-10-10 11:03:43 | |
Autor: masti | |
Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC? | |
Dnia pięknego Wed, 10 Oct 2012 11:41:48 +0200 osobnik zwany Artur Maśląg
napisał: W dniu 2012-10-10 10:58, Jakub Witkowski pisze: o ile w przypadku mieszalnika pasz mieszanie betonu nie jest zabronione, ,a to tylko głupota ustawodawcy, to wożenie więcej niż 3.5 tym co ma taką homologację już tak
to jest homologacja fabryczna. ten samochód już tak przyjeżdża. nikt tego lokoalnie nie zmienia -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2012-10-10 11:53:45 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC? | |
Hello jerzu,
Tuesday, October 9, 2012, 5:03:30 PM, you wrote: Watpie czy przekret - raczej po prostu Renault robil tez taka wersje.150.65 - 150KM 6,5t DMC Dawno temu Renault wystawiała swoje blaszanki pod Makro i zapytałem o wła¶ni± ta ciekawostkę. Sprzedawca twierdził, że wersja 3.5t ma lżejsza ramę o mniejsze wytrzymałosci. Nawet mi pokazywał różnice w masie własnej w papierach - ale zabij mnie, żebm pamiętał o ile się różniły. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2012-10-10 11:01:56 | |
Autor: masti | |
Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC? | |
Dnia pięknego Wed, 10 Oct 2012 11:53:45 +0200 osobnik zwany RoMan
Mandziejewicz napisał: Dawno temu Renault wystawiała swoje blaszanki pod Makro i zapytałem o iveco ma też taką wersję. Znajomy jeździ takim maxi czyli najdłuższym i najwyższym ale DMC 3.5t. Twierdzi, że jest identyczny mechanicznie z tym na 6.5t -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2012-10-10 13:17:59 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC? | |
Hello masti,
Wednesday, October 10, 2012, 1:01:56 PM, you wrote: Dawno temu Renault wystawiała swoje blaszanki pod Makro i zapytałem oiveco ma też tak± wersję. Znajomy jeĽdzi takim maxi czyli najdłuższym i Z zewn±trz nie widać różnicy ale różnica w masie własnej była istotna. Tego jestem pewien. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2012-10-10 11:59:14 | |
Autor: Artur Ma¶l±g | |
Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC? | |
W dniu 2012-10-10 11:53, RoMan Mandziejewicz pisze:
Hello jerzu, Z tego co wiem (i widziałem) to wersje 3,5t maj± mniejsz± masę własn± w stosunku do 6,5t (i to sporo - kilkaset kilogramów) - to było tłumaczyło tam mał± ładowno¶ć w papierach tej "ciężarówki". |
|
Data: 2012-10-09 14:45:42 | |
Autor: LEPEK | |
Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC? | |
W dniu 2012-10-09 12:16, Artur Maśląg pisze:
W artykule jest mowa o "przeciążaniu", a tutaj mamy raczej przekręt Przekrętu przy rejestracji nie ma - Renault ma też wersję z homologacją DMC do 3500 kg. Klient taką kupił i tak zarejestrował. Te zagrożenia w artykule o tym, jak to się może zachować taki przeciążony samochód to lekko wątpliwe są - zapewne nie różni się niczym od dużo cięższej wersji. Natomiast dwie kwestie - do powożenia tym nie trzeba PJ kat.C, a więc kierowca może nie być obeznany z panowaniem nad dziewięcioma tonami. Druga, to - wymieniona w artykule - nieuczciwa konkurencja: tańszy kierowca, brak opłat za drogi, brak tachografu, ograniczeń czasu pracy kierowcy itp. Pozdr, -- L E P E K Pruszcz Gdański no_spam/maupa/poczta/kropka/fm Corolla E11 4E-FE sedan '97 Avensis T22 1CD-FTV sedan '01 |
|
Data: 2012-10-09 10:52:50 | |
Autor: J.F | |
Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC? | |
Użytkownik "mister" napisał w wiadomości grup
W dniu 2012-10-08 22:14, jerzu pisze: To na zdjęciu raczej nie jest zarejestrowane na 3,5 tony.wcale. Ciekawe ... wiecej takich maja, czy tylko jeden w calym wojewodztwie tak oszukuje ? A moze to ciezarowka kontrolowana ? :-) J. |
|
Data: 2012-10-09 12:04:42 | |
Autor: Artur Maśląg | |
Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC? | |
W dniu 2012-10-09 10:52, J.F pisze:
Użytkownik "mister" napisał w wiadomości grup Jeżeli faktycznie jest zarejestrowane na 3,5 tony to wygląda to bardziej na przekręt związany z rejestracją (opłaty, kat. PJ itd.), a nie "przeciążenie" "bezpośrednio zagrażające bezpieczeństwu ruchu drogowego". A moze to ciezarowka kontrolowana ? :-) Być może artykuł jest sponsorowany ;) |
|
Data: 2012-10-09 08:22:19 | |
Autor: J.F. | |
Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC? | |
Dnia Mon, 08 Oct 2012 22:07:58 +0200, mister napisał(a):
W dniu 2012-10-08 21:39, Artur Ma¶l±g pisze: A co mu tam z boku pisze, moze sie waga pomylila :-P J. |
|
Data: 2012-10-08 10:04:04 | |
Autor: MadMan | |
Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC? | |
Dnia Mon, 08 Oct 2012 09:50:26 +0200, Artur Ma¶l±g napisał(a):
Holownik miał DMC 2130kg, a przyczepa DMC 1400kg. I bez B+E nie podchodĽ :P -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 |
|
Data: 2012-10-09 15:16:20 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC? | |
Dnia Mon, 8 Oct 2012 10:04:04 +0200, MadMan napisał(a):
No i? Niby czemu? B uprawnia do kierowania zestawem o DMC do 3500kg. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2012-10-09 20:42:46 | |
Autor: MadMan | |
Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC? | |
Dnia Tue, 9 Oct 2012 15:16:20 +0200, Adam Płaszczyca napisał(a):
No i? 3530 > 3500. I jednocze¶nie 1400>750. -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 |
|
Data: 2012-10-09 20:57:13 | |
Autor: liquidmolly | |
Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC? | |
On Tue, 9 Oct 2012 20:42:46 +0200, MadMan wrote:
Dnia Tue, 9 Oct 2012 15:16:20 +0200, Adam Płaszczyca napisał(a): Niby czemu? B uprawnia do kierowania zestawem o DMC do 3500kg.No i?I bez B+E nie podchodĽ :P 3530 > 3500. I jednocze¶nie 1400>750. I po co karmisz trolla? Zaraz Ci wyjedzie z tekstem, że przyczepa mogła mieć hamulec najazdowy albo wręcz uruchamiany z miejsca kierowcy... Oczywi¶cie autor w±tku ani słowa o tym nie napisał, nikt go o to nie zapytał... |
|
Data: 2012-10-09 21:06:45 | |
Autor: MadMan | |
Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC? | |
Dnia Tue, 9 Oct 2012 20:57:13 +0200, liquidmolly napisał(a):
I bez B+E nie podchodĽ :PNiby czemu? B uprawnia do kierowania zestawem o DMC do 3500kg. Nie zmienia to faktu że na taki zestaw B nie wystarcza. -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 |
|
Data: 2012-10-09 21:17:32 | |
Autor: Artur Ma¶l±g | |
Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC? | |
W dniu 2012-10-09 21:06, MadMan pisze:
Dnia Tue, 9 Oct 2012 20:57:13 +0200, liquidmolly napisał(a): Nie zmienia to faktu, że ta dzika walka o 30kg to zwykłe męczenie kota. Nie wspominaj±c już o tym, że nasz rz±d zobowi±zał się do zrobienia porz±dku z idiotyzmem w postaci obowi±zkowego viatoll-a dla pojazdów <3,5t + przyczepa. Miało być przed Euro 2012, a prace maj± się jak widać. Niemcy ładnie to gdzie¶ posumowali... |
|
Data: 2012-10-20 23:22:37 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC? | |
Dnia Tue, 9 Oct 2012 20:42:46 +0200, MadMan napisał(a):
Niby czemu? B uprawnia do kierowania zestawem o DMC do 3500kg. A, fakt, czeski bł±d ;) Przeczytałem 3350 ;) -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2012-10-08 10:00:14 | |
Autor: Kurzu | |
Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC? | |
Użytkownik "MadMan" <madman15@nie-spamo-wac.wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:1htom6to78imu$.dlgrower.power.pl... Dnia Mon, 8 Oct 2012 09:19:21 +0200, TeeP napisał(a):Do 750kg przyczepa nie musi miec hamulca. Ale caly zestaw ma wiecej niz 3,5 tony, stad moje pytanie. I znalazlem wyj±tek 3500+750 :P. Pozdrawiam Kurzu |
|
Data: 2012-10-08 03:20:15 | |
Autor: rzymo | |
Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC? | |
W dniu poniedziałek, 8 paĽdziernika 2012 10:00:16 UTC+2 użytkownik Kurzu napisał:
(...) Tak, w przypadku przyczepy lekkiej da się przekroczyć 3,5t DMC i cały czas można jechać na prawku tylko B. Przyczepa powyżej 750kg, ale zestaw do 3,5t DMC - wystarczy tylko B (przy odpowiedniej konfiguracji masy własnej, dopuszczalnej ładowno¶ci i DMC przyczepu). Powyżej 750kg, powyżej 3,5t = B+E. Na pewno nie żadne C+E :) |
|
Data: 2012-10-08 12:26:46 | |
Autor: Kurzu | |
Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC? | |
Powyżej 750kg, powyżej 3,5t = B+E. Na pewno nie żadne C+E :)
A powyzej 7,0t? Pozdrawiam Kurzu |
|
Data: 2012-10-08 03:36:47 | |
Autor: rzymo | |
Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC? | |
W dniu poniedziałek, 8 paĽdziernika 2012 12:29:49 UTC+2 użytkownik Kurzu
(...) Wtedy tak - ciężarówka. Niemniej pytanie było o osobówkę z przyczep±, którym to zestawem raczej ciężko przekroczyć 7 ton RMC (piszę RMC, bo możesz mieć auto DMC=3500, przyczepę DMC=5000, ale RMC mniej niż 7 ton, to jeszcze się załapiesz na B+E). |
|
Data: 2012-10-08 12:41:00 | |
Autor: Artur Ma¶l±g | |
Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC? | |
W dniu 2012-10-08 12:36, rzymo pisze:
W dniu poniedziałek, 8 paĽdziernika 2012 12:29:49 UTC+2 użytkownik Kurzu Jaka ciężarówka? Niemniej pytanie było o osobówkę z przyczep±, którym to zestawem raczej ciężko> przekroczyć 7 ton RMC (piszę RMC, bo możesz mieć auto DMC=3500, przyczepę DMC=5000, ale RMC mniej niż 7 ton, to jeszcze się załapiesz na B+E). Otóż to :) |
|
Data: 2012-10-08 12:39:41 | |
Autor: Artur Ma¶l±g | |
Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC? | |
W dniu 2012-10-08 12:26, Kurzu pisze:
Powyżej 750kg, powyżej 3,5t = B+E. Na pewno nie żadne C+E :) Co powyżej 7t? Dalej B+E. |
|
Data: 2012-10-08 03:46:07 | |
Autor: rzymo | |
Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC? | |
W dniu poniedziałek, 8 paĽdziernika 2012 12:39:50 UTC+2 użytkownik Artur Ma¶l±g napisał:
(...) Tu nie jestem do końca pewny, według mnie to już C+E (napisałem skrótowo: ciężarówka). Rzeczywista masa przyczepy nie może być większa niż samochodu j± ci±gn±cego, więc na przyczepę ładuję: - 3000kg, to samochód musi ważyć nie mniej niż 3001kg, jest ok, B+E - 3500kg, to samochód musi ważyć nie mniej niż 3501kg, co równa się DMC powyżej 3,5t, czyli kategoria B już nie wystarczy. My¶lę dobrze, czy gdzie¶ się pomyliłem? |
|
Data: 2012-10-08 13:11:19 | |
Autor: Artur Ma¶l±g | |
Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC? | |
W dniu 2012-10-08 12:46, rzymo pisze:
W dniu poniedziałek, 8 paĽdziernika 2012 12:39:50 UTC+2 użytkownik Artur Ma¶l±g napisał: Nie, spokojnie możesz ci±gn±c pojazdem o DMC 3,5t przyczepę np. 6t. Rzeczywista masa przyczepy nie może być większa niż samochodu j± ci±gn±cego, więc na przyczepę ładuję: Skoro nie może (co jest prawd±) to odpada próba ci±gnięcia tego pojazdem o DMC 3,5t, więc temat niejako się zamkn±ł. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f71b1710c9e8d36f.html |
|
Data: 2012-10-08 13:47:17 | |
Autor: J.F | |
Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC? | |
Użytkownik "Artur Ma¶l±g" napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:k4ucd0$70a$1@node2.news.atman.pl...
W dniu 2012-10-08 12:46, rzymo pisze: Nie, spokojnie możesz ci±gn±c pojazdem o DMC 3,5t przyczepę np. 6t.Co powyżej 7t? Dalej B+E.Tu nie jestem do końca pewny, według mnie to już C+E (napisałem skrótowo: ciężarówka). Ironizujesz czy nie ? Bo na mase przyczepy sa rozne ograniczenia, Rzeczywista masa przyczepy nie może być większa niż samochodu j± ci±gn±cego, więc na przyczepę ładuję: Skoro nie może (co jest prawd±) to odpada próba ci±gnięcia tego No i jeszcze znajdz pojazd o DMC ponizej 3.5t, umozliwiajacy podlaczenie hamulcow przyczepy. No i nie zapomnij o balascie :-) J. |
|
Data: 2012-10-08 13:59:59 | |
Autor: Artur Ma¶l±g | |
Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC? | |
W dniu 2012-10-08 13:47, J.F pisze:
"Artur Ma¶l±g" napisał: Nie. Temat wielokrotnie dyskutowany, zmian w przepisach nie było, tabelkę podrzucałem już wielokrotnie (przez ostatnie 6 lat). Bo na mase przyczepy sa rozne ograniczenia, Serio? http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f71b1710c9e8d36f.html To jakby powiedzieć nie mój problem. |
|
Data: 2012-10-08 16:16:17 | |
Autor: mister | |
Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC? | |
W dniu 2012-10-08 01:17, TeeP pisze:
Nie ukrywam że chciałbym unikn±ć tak wysokiej opłaty - nie mówię już nawet dostaniesz 3000 zl razy liczba bramek z kamerami ktore zrobily Ci zdjecie, napiszesz odwolanie, ze to byl jeden ciagly przejazd, nie byles swiadomy, blablabla, i naloza na ciebie tylko 3000 zl. nie przejmuj sie, nie ty pierwszy, nie ostatni. |