Jaka szosówka na wiosnę?

Data: 2020-12-14 13:22:07
Autor: Henry
Jaka szosówka na wiosnę?
Zaczynam rozglądać się nad szosówką na wiosnę. Już teraz, żeby załapać się na ewentualne zniżki. Obecnie jeżdżę ok. 5000km rocznie. Połowę z tego planuję dla rozrywki i wrażeń właśnie na tej szosówce. Możecie coś doradzić? Lubię dużą prędkość, ale i latem duże dystanse - 100-150km. Przerzutki najchętniej elektryczne. Budżet ok. 15000zł.

--
Henry

Data: 2020-12-14 09:57:15
Autor: bans
Jaka szosówka na wiosnę?
poniedziałek, 14 grudnia 2020 o 13:36:41 UTC+1 Henry napisał(a):

Przerzutki najchętniej elektryczne. Budżet ok. 15000zł.

Czegokolwiek byś nie kupił za tę kasę - będziesz zadowolony. Akurat wspominałem na na grupie ten blog, tu jest artykuł jak znalazł:

https://hopcycling.pl/jaki-kupic-rower/

--
bans
http://rowerigory.pl

Data: 2020-12-14 20:45:05
Autor: ToMasz
Jaka szosówka na wiosnę?
W dniu 14.12.2020 o 18:57, bans pisze:
poniedziałek, 14 grudnia 2020 o 13:36:41 UTC+1 Henry napisał(a):

Przerzutki najchętniej elektryczne. Budżet ok. 15000zł.

Czegokolwiek byś nie kupił za tę kasę - będziesz zadowolony.
absolutnie. trafiłem na klientów którzy wybrzydzali że prawa klamka hamulcowa zachowuje się inaczej niż lewa. (damka, dużo zakrętów na pancerzu)
nie ważne czy i jak działa, ważne że jest różnica. Także ten tego. im wyższa cena, tym wyższe wymagania. Tym bardziej jak się okaże że rama karbonowa jest o 10% lżejsza niż aluminiowa, ale za to o 600procent droższa. tak tylko gdybam oczywiście.

ToMasz

Data: 2020-12-14 22:54:00
Autor: Jacek Maciejewski
Jaka szosówka na wiosnę?
Dnia Mon, 14 Dec 2020 09:57:15 -0800 (PST), bans napisał(a):

Czegokolwiek byś nie kupił za tę kasę - będziesz zadowolony. Akurat wspominałem na na grupie ten blog, tu jest artykuł jak znalazł:

https://hopcycling.pl/jaki-kupic-rower/

Ten wywód mi się podoba :) Najpierw zdaj sobie sprawę z tego co
potrzebujesz, potem to kup albo zrób i miej w d... zdanie innych.
--
Jacek
-I hate haters-

Data: 2020-12-15 09:26:42
Autor: borsuk
Jaka szosówka na wiosnę?
[...]

Dla mnie ten wywód to przykład grafomanii.
A piękno i wartości użytkowe to sprzeczność :)

--
moja strona z fotozagadkami górskimi: http://borsukk.vxm.pl/

Data: 2020-12-15 05:36:56
Autor: Olivander
Jaka szosówka na wiosnę?
wtorek, 15 grudnia 2020 o 09:26:50 UTC+1 borsuk napisał(a):
piękno i wartości użytkowe to sprzeczność :)
ty borsuk to się w ogóle nie znasz na kobietach.

Data: 2020-12-15 07:07:13
Autor: Ignacy
Jaka szosówka na wiosnę?
Konkluzja nie jest budująca, bo jeśli bikerzy nie mają wymagań, jakie kryteria ma spełniać rower, to jakośc i komfort i jazdy nigdy się nie poprawi i ciągle będą kupować badziew.

Data: 2020-12-15 10:05:42
Autor: bans
Jaka szosówka na wiosnę?
wtorek, 15 grudnia 2020 o 16:07:15 UTC+1 Ignacy napisał(a):
Konkluzja nie jest budująca, bo jeśli bikerzy nie mają wymagań, jakie kryteria ma spełniać rower, to jakośc i komfort i jazdy nigdy się nie poprawi i ciągle będą kupować badziew.

Post Ignaca jak zwykle wymaga tłumaczenia na polski ;)

--
bans
http://rowerigory.pl

Data: 2020-12-15 23:14:08
Autor: ToMasz
Jaka szosówka na wiosnę?
W dniu 15.12.2020 o 19:05, bans pisze:
[...]

ja to zrozumiałem tak: klienci głosują portfelami. skoro klientom nie zależy na aspektach technicznych i użytkowych, to producenci postarają się ich przyciągnąć czymś co jest tanie w produkcji i przyciąga oko. więc jakość użytkowa rowerów będzie spadać, zamiast rosnąć. w 100% popieram tą opinię.
ToMasz

Data: 2020-12-18 22:32:29
Autor: qrt
Jaka szosówka na wiosnę?
ToMasz <tomasz@poczta.fm.com.pl> Wrote in message:r
W dniu 15.12.2020 o 19:05, bans pisze:> wtorek, 15 grudnia 2020 o 16:07:15 UTC+1 Ignacy napisał(a):>> Konkluzja nie jest budująca, bo jeśli bikerzy nie mają wymagań, jakie kryteria ma spełniać rower, to jakośc i komfort i jazdy nigdy się nie poprawi i ciągle będą kupować badziew.> > Post Ignaca jak zwykle wymaga tłumaczenia na polski ;)> ja to zrozumiałem tak: klienci głosują portfelami. skoro klientom nie zależy na aspektach technicznych i użytkowych, to producenci postarają się ich przyciągnąć czymś co jest tanie w produkcji i przyciąga oko. więc jakość użytkowa rowerów będzie spadać, zamiast rosnąć. w 100% popieram tą opinię.ToMasz

 To nie tak. Nie chodzi o tylko i wyłącznie  o wyglad. Chodzi o
 wygląd w określonej klasie. Mając określony budżet nigdy nie ma
 konfiguracji trafionej w 100%. Jeden rower ma lepszy napęd. Inny
 ma lepsze hamulce. Jeszcze inny ma lepszą rame. Wybór w takiej sytuacji nie jest prosty. Jak zostajesz po selekcji
 z trzema modelami to czy ostateczny wybór na podstawie kryterium
 estetycznego to naprawdę coś złego?

Data: 2020-12-18 14:17:15
Autor: Ignacy
Jaka szosówka na wiosnę?
piątek, 18 grudnia 2020 o 22:32:33 UTC+1 qrt napisał(a):  < Jak zostajesz po selekcji
z trzema modelami to czy ostateczny wybór na podstawie kryterium estetycznego to naprawdę coś złego?
Taki wybór jest bardzo dobry, tylko czy zwracają uwagę,
 przykładowo na  kinematykę przełożeń, w kontekście dłuższych/stromych podjazdów! Obawiam się, że nie, bo dyskusji na ten temat nie było.

Data: 2020-12-19 07:03:50
Autor: qrt
Jaka szosówka na wiosnę?
Ignacy <smak870221@gmail.com> Wrote in message:r

 Taki wybór jest bardzo dobry, tylko czy zwracają uwagę,
 przykładowo na  kinematykę przełożeń, w kontekście
 dłuższych/stromych podjazdów! Obawiam się, że nie, bo dyskusji na
 ten temat nie było.

Kwestia tego czy rower jest 1xX czy 2xX z regoly jakoś zaprząta
 uwagę kupujących.
A ludzi którzy używają  ręcznie komponowanych kaset to jest garstka. --

Data: 2020-12-19 01:54:59
Autor: Ignacy
Jaka szosówka na wiosnę?
sobota, 19 grudnia 2020 o 07:03:54 UTC+1 qrt napisał(a):
Ignacy <smak8...@gmail.com> Wrote in message:r
[...]
Zastosowane kasety 11-30, to fundamentalna wada, co nie powinno mieć miejsca; w tych rowerach kinematyka przełożeń też powinna być topowa, choćby z zastosowaniem takich kaset jak: sun race MS-8, 11-36, czy SRAM PG-1170, 11-36.
Piękne węglowe rowery, z tym, że tona węgla to wydatek około 1000 PLN, więc nie warte tych pieniędzy :)

Data: 2020-12-19 12:14:20
Autor: qrt
Jaka szosówka na wiosnę?
Ignacy <smak870221@gmail.com> Wrote in message:r
sobota, 19 grudnia 2020 o 07:03:54 UTC+1 qrt napisał(a):> Ignacy <smak8...@gmail.com> Wrote in message:r> Taki wybór jest bardzo dobry, tylko czy zwracają uwagę, > przykładowo na kinematykę przełożeń, w kontekście > dłuższych/stromych podjazdów! Obawiam się, że nie, bo dyskusji na > ten temat nie było.> Kwestia tego czy rower jest 1xX czy 2xX z regoly jakoś zaprząta > uwagę kupujących. > A ludzi którzy używają ręcznie komponowanych kaset to jest garstka. Zastosowane kasety 11-30, to fundamentalna wada, co nie powinno mieć miejsca; w tych rowerach kinematyka przełożeń też powinna być topowa, choćby z zastosowaniem takich kaset jak: sun race MS-8, 11-36, czy SRAM PG-1170, 11-36.

Tak fundamentalna że aż subiektywna. W dodatku możliwa do
 wyeliminowania przy pierwszej zamianie napedu. O ile oczywiście
 ktoś będzie miał taką potrzebę ;)

Data: 2020-12-19 17:00:24
Autor: Łukasz Kroczka
Jaka szosówka na wiosnę?
W dniu 19.12.2020 o 10:54, Ignacy pisze:
[...]

Czy my piszemy w tym samym temacie o szosie za 15 tys.? Mam właśnie taką z kasetą 11-30 i podjeżdżam wszystko. Raz myślałem, że nie podjadę pod górę Makowską (fragment 23%), ale podjechałem.

Aktualnie mam też przełaj 40x11-42 i czasami używałem tej największej koronki, ale zamówiłem dużo lżejszy przełaj z napędem 40T-11-34 i nie planuję wymieniać napędu (przerzutka GRX na papierze więcej niż 34T nie obsługuje).

Jednym z moich ulubionych powiedzeń jest: albo masz nogę, albo będziesz ją miał. 8)

Data: 2020-12-21 12:49:14
Autor: Ignacy
Jaka szosówka na wiosnę?
sobota, 19 grudnia 2020 o 17:00:27 UTC+1 Łukasz Kroczka napisał(a):
> [...]
Aktualnie mam też przełaj 40x11-42 i czasami używałem tej największej koronki, ale zamówiłem dużo lżejszy przełaj z napędem 40T-11-34 i nie
Na pojazdach będzie Ci ciężej- 40/34, niż w poprzednim napędzie-40/42
planuję wymieniać napędu (przerzutka GRX na papierze więcej niż 34T nie obsługuje).
Żeby obsługiwała, potrzebujesz, taki adapter- przedłużkę haka, do kupienia na allegro, lub hak nieco dłuższy 5-10 mm. Obniżysz punkt mocowania przerzutki i wtedy przerzuci łańcuch, nawet na jeszcze większą.
Ponadto, jeśli masz kółko prowadzące powiedzmy 13t, możesz zamontować 11t i analogicznie jeśli masz 11t możesz dać 10t, jeśli niewiele brakuje do odsługi tej 34T.
Możesz wreszcie, dać przerzutkę z najdłuższym wózkiem, dedykowaną do obsługi kasety 11-42. Możliwości jest wiele.

Data: 2020-12-19 13:02:08
Autor: PeJot
Jaka szosówka na wiosnę?
W dniu 2020-12-15 o 23:14, ToMasz pisze:

ja to zrozumiałem tak: klienci głosują portfelami.

I tak i nie. Tak, o ile klienci mają wybór. Nie, bo wybór jest ograniczony przez rynek, a ten nie lubi wyrobów custom.

--
P. Jankisz
Sygnaturka zastępcza

Data: 2020-12-19 14:49:14
Autor: ToMasz
Jaka szosówka na wiosnę?
W dniu 19.12.2020 o 13:02, PeJot pisze:
W dniu 2020-12-15 o 23:14, ToMasz pisze:

ja to zrozumiałem tak: klienci głosują portfelami.

I tak i nie. Tak, o ile klienci mają wybór. Nie, bo wybór jest ograniczony przez rynek, a ten nie lubi wyrobów custom.
nie wiem. raz w życiu dałem się naciągnąć na oryginalny rower. reszta była składana tak jak ja chcę. jeżdżąc widziałem ze z 21 przełożeń wykorzystuję kilka, że mnie dłonie a nie nogi bolą od jazdy na rowerze, że mam problem żeby rower podnieść, szczególnie jak ma amor. więc biorąc pod uwagę powyższe i kila Waszych rad, poskładałem rower który mnie odpowiada.
Gość pyta jaką szosówkę na wiosnę. trzeba by wróżki zapytać. po za tym obawiam się że połowa ceny roweru będzie odpowiednikiem "audiofilskich kabli strumieniowych jednokierunkowych".

ToMasz

ps. trzeba by zrobić test. posłać zawodowego kolarza na trasę najpierw na rowerze za 15 tyś, potem takim za 2.5tyś. na 100% wynik na doższym rowerze będize lepszy. pytanie o ile?

Data: 2020-12-19 19:38:51
Autor: PeJot
Jaka szosówka na wiosnę?
W dniu 2020-12-19 o 14:49, ToMasz pisze:

Gość pyta jaką szosówkę na wiosnę. trzeba by wróżki zapytać. po za tym obawiam się że połowa ceny roweru będzie odpowiednikiem "audiofilskich kabli strumieniowych jednokierunkowych".

Nie ma się co z tego nabijać, tylko trzeba myśleć jak na tym zarobić :>

ps. trzeba by zrobić test. posłać zawodowego kolarza na trasę najpierw na rowerze za 15 tyś, potem takim za 2.5tyś. na 100% wynik na doższym rowerze będize lepszy. pytanie o ile?

Myślę że dla pracodawcy owego kolarza koszt sprzętu nie ma znaczenia.

--
P. Jankisz
Sygnaturka zastępcza

Data: 2020-12-19 22:30:12
Autor: Velominati
Jaka szosówka na wiosnę?
W dniu 19.12.2020 o 14:49, ToMasz pisze:
Gość pyta jaką szosówkę na wiosnę. trzeba by wróżki zapytać.

Nie trzeba żadnej wróżki. Nie wspomniał, że ma problemy zdrowotne, bo wtedy można by mu doradzać szosę typu endurance, a nawet gravela z wymianą opon.

Najlepszy stosunek ceny do jakości jest w stanie dać największy producent rowerów.
A że przy okazji taki producent stoi za rowerem, który jest pierwowzorem dla geometrii współczesnych szosówek typu race, to już tylko snob zechce dopłacić do napisu np. Specialized/S-works.

Jakiś czas temu myślałem, że Giant to taki rowerowy Volkswagen. Dziś tak nie myślę, bo Volkswagen nie produkuje supersamochodów, a Giant ma w ofercie sporo rowerów klasy premium.

--
TCR Pro Team, TCX Pro 1

Data: 2020-12-20 11:15:16
Autor: Maciek
Jaka szosówka na wiosnę?
ps. trzeba by zrobić test. posłać zawodowego kolarza na trasę najpierw na rowerze za 15 tyś, potem takim za 2.5tyś. na 100% wynik na doższym rowerze będize lepszy. pytanie o ile?

Aero węgiel za 30kzł vs złomek za 1kzł:

https://youtu.be/KwlH8vCFv3o?t=363

Można jeszcze dorzucić do poczytania i wyciągnięcia wniosków:

https://przemekzawada.com/2017/08/24/waga-czy-aero/

Data: 2020-12-20 18:38:56
Autor: ToMasz
Jaka szosówka na wiosnę?
BARDZO serdecznie dziękuję za filmik

Aero węgiel za 30kzł vs złomek za 1kzł:

https://youtu.be/KwlH8vCFv3o?t=363

wynik o 15 % lepszy na droższym rowerze? Tylko że te tani, nie ejst tani, tylko dupiaty. gdyby zamiast 14-28 miał 11-32, cena wzrosła by o 100zł, a wynik poprawiłby się o parę procent. Czyli nasz szanowny pytający wyda kilkanaście tysięcy złotych, aby swoje wyniki poprawić o 15%. nieźle. Szkoda ze w porównaniu nie było rowera za 2.5tyś
ToMasz

Data: 2020-12-21 00:16:39
Autor: Maciek
Jaka szosówka na wiosnę?
wynik o 15 % lepszy na droższym rowerze? Tylko że te tani, nie ejst tani, tylko dupiaty. gdyby zamiast 14-28 miał 11-32, cena wzrosła by o 100zł, a wynik poprawiłby się o parę procent.

Ta przewaga i tak będzie maleć ze spadkiem prędkości, gdzie opory robią się co raz to mniejsze.

No.. a jakby w złomku zainwestował ze 2kzł - tak jak piszesz - zmienić ten wolnobieg na kasetę, koła z oponami na coś sensowniejszego i dołożyć lemondkę, porównanie na 380W mogłoby wyglądać jeszcze ciekawiej.

Czyli nasz szanowny pytający wyda kilkanaście tysięcy złotych, aby swoje wyniki poprawić o 15%. nieźle. Szkoda ze w porównaniu nie było rowera za 2.5tyś

Do planowanego roweru szanownego pytającego IMO "złomek" ma mniejszą różnicę procentową. Wiadomo rower za 2,5kzł będzie miał jeszcze mniejszą. Nie zdziwiłbym się jakby to było kilka procent.

Data: 2020-12-23 21:41:05
Autor: Maciek
Jaka szosówka na wiosnę?
Do planowanego roweru szanownego pytającego IMO "złomek" ma mniejszą różnicę procentową. Wiadomo rower za 2,5kzł będzie miał jeszcze mniejszą. Nie zdziwiłbym się jakby to było kilka procent.

....jeszcze od innej strony. Wspinaczka, test - początkujący ważący 92kg, amator 68kg i pro 65kg.

https://youtu.be/Rvt9CaR4_7k?t=76

Wynik:

https://youtu.be/Rvt9CaR4_7k?t=497

Właściwie to się znowu pokrywa z tym co od dawna widzę
"Nie sprzęt a chęć szczera zrobi z ciebie bikera" ;-)

IMO "Szczypiorki" z formą mają dobrze a napęd typowo szosowy na podjazdach im nie straszny. I tutaj jak widać po czasach -  w pracy nad sobą - jest najwięcej do ugrania praktycznie za darmo a nie na sprzęcie za pier...liard ;-)

Święta idą, mając to na uwadze nie jedzcie dużo co by potem było lżej i szybciej ;-D

Data: 2020-12-23 14:45:54
Autor: Ignacy
Jaka szosówka na wiosnę?
środa, 23 grudnia 2020 o 21:41:08 UTC+1 Maciek napisał(a):
> [...]
...jeszcze od innej strony. Wspinaczka, test - początkujący ważący 92kg, amator 68kg i pro 65kg. https://youtu.be/Rvt9CaR4_7k?t=76 Wynik: https://youtu.be/Rvt9CaR4_7k?t=497 Właściwie to się znowu pokrywa z tym co od dawna widzę "Nie sprzęt a chęć szczera zrobi z ciebie bikera" ;-) IMO "Szczypiorki" z formą mają dobrze a napęd typowo szosowy na podjazdach im nie straszny. I tutaj jak widać po czasach - w pracy nad sobą - jest najwięcej do ugrania praktycznie za darmo a nie na sprzęcie za pier...liard ;-) Święta idą, mając to na uwadze nie jedzcie dużo co by potem było lżej i szybciej ;-D
IMO, żaden nie miał dobranych przełożeń w napędzie do swoich możliwości, co dobitnie widać było u początkującego, gdyby miał, uzyskałby znacznie lepszy czas. Ponadto, do każdego sportu, trzeba mieć odpowiednie warunki fizyczne.
Film jest dość tendencyjny, bo pokazuje pro wyłącznie jak staje na korbach. Czy też by tak robił, gdyby podjazd miał 60 km. Stawanie na korby uniemożliwia jazdę z optymalną kadencją i świadczy o za "ciężkich" przełożeniach w napędzie, lub o brakach w technice jazdy.
Byłbym w stanie, temu amatorowi skonfigurować tak przełożenia, żeby pokonał pro.
Na poparcie tych tez, niech posłuży dowód jazdy niejakiego Froome-a, który nigdy nie stawał na korby.

Data: 2020-12-24 11:10:18
Autor: Maciek
Jaka szosówka na wiosnę?
[...]

IMO nie uzyskałby _znacznie_ lepszego czasu.

Mam to przećwiczone w praktyce. Robiłem test, żwawe 15km UP na Chorągwice na kasecie 25, potem to samo na kasecie 32. Na 25 wyszło ostre dymanie ;)  Na tej drugiej poszło już miło i z przyzwoitą kadencją.

Wynik taki, że czasowo niewielka przewaga miększych przełożeń, jednak jeżeli chodzi o zmęczenie to już różnica duża.

Byłbym w stanie, temu amatorowi skonfigurować tak przełożenia, żeby pokonał pro.
Na poparcie tych tez, niech posłuży dowód jazdy niejakiego Froome-a, który nigdy nie stawał na korby.

IMO nie ma na to szans aby pokonał pro. To, że Froom nie staje na korbie to nie oznacza, że początkujący z nadwagą po skonfigurowaniu optymalnie napędu na taki podjazd zacznie na nim fruwać. Pro ma nad nim ponad 50% przewagę, leci jak przeciąg pod tą górę.

Data: 2021-01-05 09:26:59
Autor: qrt
Jaka szosówka na wiosnę?
Dnia Wed, 23 Dec 2020 14:45:54 -0800 (PST), Ignacy napisał(a):

Byłbym w stanie, temu amatorowi skonfigurować tak przełożenia, żeby pokonał pro.

to przecież nie do końca tak. W znakomitej większości napędów montowanych w
nazwijmy to "normalnych" rowerach spokojnie da radę jechać z prawidłową
kadencją w "normalnych" warunkach.  jedyne do czego można sie czepiać to
linia łańcucha. I nie zawsze optymalne stopniowanie. I czasami nadmiar
przełożeń w pewnych zakresach.
Przykład
czyli amator kupuje rower z grupą 11s szosową i gęstych przełożeń dołu
50/11-12-13-14-15 używa tylko na (wiekszych) zjazdach. na płaskim używa
zakresu 17-32 - i on w zasadzie jest wystarczający.
na podjazdy ma 34/32 - tutaj szału nie ma - no ale to szosa i jest to
wystarczające w większości warunków (poza górskimi)  Cały myk polega na tym iż w gruncie rzeczy napęd 9s był by tak samo dobry
bo koronki 12 i 14 sa mu w sumie zbyteczne - czyli nie chodzi żle dobrany
zakres przełożeń ale ich nadmiar w miejscach gdzie nie sa potrzebne.  Należy też pamiętać iż osoby jezdzace tylko okazjonalnie raczej preferują
twarde przełożenia niż miekkie.

Data: 2021-01-05 13:28:24
Autor: Ignacy
Jaka szosówka na wiosnę?
wtorek, 5 stycznia 2021 o 09:27:03 UTC+1 qrt napisał(a):
Dnia Wed, 23 Dec 2020 14:45:54 -0800 (PST), Ignacy napisał(a): > Byłbym w stanie, temu amatorowi skonfigurować tak przełożenia, żeby pokonał pro.
[...]
Dokładnie jest, jak to opisałeś. Natomiast ja, tylko pozbyłem się tych niepotrzebnych zębatek i na ich miejsce wsadziłem te przydatne, na podjazdy i tyle. Od kilku lat namawiam grupowiczów, do tego samego, szczególnie, że są już dostępne kasety- gotowce.

Data: 2020-12-19 22:36:41
Autor: Jan Cytawa
Jaka szosówka na wiosnę?
W dniu 2020-12-15 o 16:07, Ignacy pisze:
Konkluzja nie jest budująca, bo jeśli bikerzy nie mają wymagań, jakie
kryteria ma spełniać rower, to jakośc i komfort i jazdy nigdy się nie
poprawi i ciągle będą kupować badziew.

Ja sie zastanawiam, czy jest kres "poczucia " czy cos jest nalepsze czy najwygodniejsze. Wlasnie przegladalem stary katalog rowerow gorskich z lat 90-tych. Oczywiscie wszystko bylo zrobione z mysla, ze to cos jest najlepsze i zapewnia najwiekszy komfort i rezultaty sportowe. I to sie ma nijak do naszej dzisiejszej wiedzy. A przeciez i wtedy byly mozliwosci wszystko to co mamy dzisiaj zrobic.

To troche jak z nartami. Jak sie uczylem jezdzic to wedlug tabel mialem narty 205 dlugie. I wszyscy wtedy sie meczyli na strasznie dlugich nartach, bo nie honor bylo jezdzic na krotkich. I ponoc te dluzsze zapewnialy szybsza jazde. A teraz widzimy, ze tak nie jest a ja ze swoimi 170-kami mam najdluzsze narty na stoku.

Jan Cytawa

Data: 2020-12-19 14:42:22
Autor: Ignacy
Jaka szosówka na wiosnę?
sobota, 19 grudnia 2020 o 22:36:43 UTC+1 Jan Cytawa napisał(a):
> [...]
Ja sie zastanawiam, czy jest kres "poczucia " czy cos jest nalepsze czy  najwygodniejsze.

No właśnie, dlatego topowe rowery, przynajmniej, nie powinny być sprzedawane jak bułki w sklepie, bo to jest amatorszczyzna; ale po zakupie, biker powinien być zaproszony na hamowanie i powinno mu się zrobić charakterystyki: mocy, momentu obrotowego, optymalnej kadencji, itd. Na podstawie tego, powinien być dla niego skonfigurowalny rower. A jest tak?
Ja nie mam możliwości pomiarowych, dlatego, próbowałem kaset o różnej konfiguracji. Konkluzję cały czas mam tą samą: nigdy już nie będę jeździł, na takim zestawieniu komponentów napędu, jak w tych linkowanych rowerach.

Data: 2020-12-20 09:40:36
Autor: PeJot
Jaka szosówka na wiosnę?
W dniu 2020-12-19 o 23:42, Ignacy pisze:

[...]

Nie, zgodnie z powiedzeniem: nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko *nieopłacalne*.

--
P. Jankisz
Sygnaturka zastępcza

Data: 2020-12-19 23:41:01
Autor: ToMasz
Jaka szosówka na wiosnę?
[...]
tylko że co innego jest mieć za długie narty, przepłacony rower, czy samochód, ogólnie coś modnego i nie potrzebnego, a zupełnie inną rzeczą jest chwalenie się takim czymś, trwanie w poczuciu dumy i przekonywanie innych do słuszności kupowania/użytkowania tego typu produktów.

ToMasz

Data: 2020-12-20 11:36:01
Autor: qrt
Jaka szosówka na wiosnę?
Jan Cytawa
[...]

To jest w ogóle bardzo interesujące zagadnienie w całej swej
 ogólności. Chodzi o przyrost wiedzy/doświadczenia a także potrzeb i ich
 świadomości. A także mody i trendów. Ogolenie szerokie i bardzo interesujące ;)

Data: 2020-12-20 14:46:30
Autor: Velominati
Jaka szosówka na wiosnę?
W dniu 19.12.2020 o 22:36, Jan Cytawa pisze:
Ja sie zastanawiam, czy jest kres "poczucia " czy cos jest nalepsze czy najwygodniejsze.

Waga. Problemem jest waga. Długo poczekamy, o ile się doczekamy, czegoś lepszego od włókna węglowego do produkcji ram (nie, tytanowe nie są lepsze).

Fakt, że producenci poszli w elektroniczną zmianę biegów i estetykę (w pełni wewnętrzne prowadzenie pancerzy i cudaczne lakiery) świadczy o tym, że w rowerze niewiele już można zmienić.

--
TCR Pro Team, TCX Pro 1

Data: 2020-12-20 16:24:43
Autor: qrt
Jaka szosówka na wiosnę?
Velominati <velominati@facebook.com> Wrote in message:r
W dniu 19.12.2020 o 22:36, Jan Cytawa pisze:> Ja sie zastanawiam, czy jest kres "poczucia " czy cos jest nalepsze czy > najwygodniejsze.Waga. Problemem jest waga. Długo poczekamy, o ile się doczekamy, czegoś lepszego od włókna węglowego do produkcji ram (nie, tytanowe nie są lepsze).Fakt, że producenci poszli w elektroniczną zmianę biegów i estetykę (w pełni wewnętrzne prowadzenie pancerzy i cudaczne lakiery) świadczy o tym, że w rowerze niewiele już można zmienić.

Bo tak się chyba zawsze wydawało. A zobacz np jak wygląda rower
 MTB w latach 90 a jak wygląda teraz. I nie chodzi wcale o ilość
 biegów, amortyzację, oversizy wszelkiego typu  ale np geometrię.
 Czemu dojscie do takiego banału jak to iż szeroka kierownica jest
 lepsza zajęło tyle lat ?

Data: 2020-12-20 16:53:00
Autor: Velominati
Jaka szosówka na wiosnę?
W dniu 20.12.2020 o 16:24, qrt pisze:
Czemu dojscie do takiego banału jak to iż szeroka kierownica jest
lepsza zajęło tyle lat ?

1) Niekoniecznie jest lepsza. Wiele ma nadrukowane linie do przycinania. Wielu powinno sobie dociąć. Niewielu to robi.

2) Do niedawna komputery w procesie projektowania miały znacznie mniejszy udział, albo upraszczając: pośredni, podczas gdy teraz mają niemal bezpośredni (AI).

AD 1): W szosie mam kierownicę 42 cm. Wolałbym 40. Stać mnie na wymianę. Na razie mi się nie chce przez żmudne zakładanie nowej owijki, która u mnie musi być nawinięta idealnie, symetrycznie...

--
TCR Pro Team, TCX Pro 1

Data: 2020-12-21 10:12:44
Autor: qrt
Jaka szosówka na wiosnę?
Velominati <velominati@facebook.com> Wrote in message:r
W dniu 20.12.2020 o 16:24, qrt pisze:> Czemu dojscie do takiego banału jak to iż szeroka kierownica jest> lepsza zajęło tyle lat ?1) Niekoniecznie jest lepsza. Wiele ma nadrukowane linie do przycinania.

No jest lepsza. Ja rozumiem że to nieco subiektywne ale mam Treka
 z lat 90 z oryginalną kierownica i IMHO się na tym strasznie
 słabo jeździ.  AD 1): W szosie mam kierownicę 42 cm. Wolałbym 40. Ja mam w gravelu 44. Planuje 46 ;)

Data: 2020-12-21 11:35:40
Autor: borsuk
Jaka szosówka na wiosnę?
W dniu 2020-12-21 o 10:12, qrt pisze:
Velominati <velominati@facebook.com> Wrote in message:r

No jest lepsza. Ja rozumiem że to nieco subiektywne ale mam Treka
  z lat 90 z oryginalną kierownica i IMHO się na tym strasznie
  słabo jeździ.

Oprócz szerokości kierownica ma jeszcze inne parametry: wznios, skos i wysokość, które bardzo silnie wpływają na wygodę jazdy.
Jazda ze zbyt szeroką kierownicą to męka i wszystkie wymienione parametry trzeba indywidualnie dobrać, ponieważ fizycznie ludzie się mocno różnią.
W przypadku jazy wyczynowej można (a nawet trzeba) się męczyć, aby uzyskać lepsze rezultaty, ale to dotyczy zawodników.

--
moja strona z fotozagadkami górskimi: http://borsukk.vxm.pl/

Data: 2020-12-21 12:28:06
Autor: qrt
Jaka szosówka na wiosnę?
borsuk <borsukkUSUN@evbox.pl> Wrote in message:r
W dniu 2020-12-21 o 10:12, qrt pisze:> Velominati <velominati@facebook.com> Wrote in message:r> No jest lepsza. Ja rozumiem że to nieco subiektywne ale mam Treka>   z lat 90 z oryginalną kierownica i IMHO się na tym strasznie>   słabo jeździ.> Oprócz szerokości kierownica ma jeszcze inne parametry: wznios, skos i wysokość, które bardzo silnie wpływają na wygodę jazdy.Jazda ze zbyt szeroką kierownicą to męka i wszystkie wymienione parametry trzeba indywidualnie dobrać, ponieważ fizycznie ludzie się mocno różnią.W przypadku jazy wyczynowej można (a nawet trzeba) się męczyć, aby uzyskać lepsze rezultaty, ale to dotyczy zawodników.-- moja strona z fotozagadkami górskimi: http://borsukk.vxm.pl/

To jest oczywiste. Chodzi o sam trend i punkt wyjscia. Po prostu
 pozycja na rowerze z lat 90 jest znacznie mniej komfortowa niż
 dzisiaj. I wyczyn nie ma z tym wiele wspólnego bo wyczynowcy to
 jakiś marny procent użytkowników. --

Data: 2020-12-21 16:40:10
Autor: borsuk
Jaka szosówka na wiosnę?
W dniu 2020-12-21 o 12:28, qrt pisze:

[...]

Nie wykluczam, że miałeś kiedyś za wąską kierownicę.
Trend jest taki, że "im większe ego tym szersza kierownica", a z komfortem ma to niewiele wspólnego.
Tu o micie szerokiej kierownicy:
https://www.youtube.com/watch?v=J0d9MQzPOuk

--
moja strona z fotozagadkami górskimi: http://borsukk.vxm.pl/

Data: 2020-12-21 16:52:42
Autor: qrt
Jaka szosówka na wiosnę?

 Nie wykluczam, że miałeś kiedyś za wąską kierownicę.Trend jest
 taki, że "im większe ego tym szersza kierownica", a z komfortem
 ma to niewiele Dlatego każdy współczesny rower MTB ma kiere 560. Jak 30 lat temu.
 A nawet jak ma szerszą to wszyscy przycinają do takiej wartości.
 Tak jest bez kitu. --

Data: 2020-12-21 17:47:07
Autor: borsuk
Jaka szosówka na wiosnę?
W dniu 2020-12-21 o 16:52, qrt pisze:

Dlatego każdy współczesny rower MTB ma kiere 560. Jak 30 lat temu.
  A nawet jak ma szerszą to wszyscy przycinają do takiej wartości.
  Tak jest bez kitu.

Ma szerszą po to żeby sobie przyciąć do odpowiedniej szerokości.
I dlatego szersza jest lepsza.
Tu się całkowicie zgadzam. :)

moja strona z fotozagadkami górskimi: http://borsukk.vxm.pl/

Data: 2020-12-22 22:45:55
Autor: Jan Cytawa
Jaka szosówka na wiosnę?
W dniu 2020-12-20 o 16:24, qrt pisze:

[...]

O przepraszam. NIe zajęło tyle czasu tylko zatoczyło koło. Moj rower gorski w roku 91 ubieglego wieku, pierwszy w Lublinie, mial tak długą kierownice, ze musialem ja skrocic. I do dzisiaj ja mam a nikt ze znanych mi nie ma dluzszej.

Jan Cytawa

Data: 2020-12-20 18:36:02
Autor: ToMasz
Jaka szosówka na wiosnę?
W dniu 20.12.2020 o 14:46, Velominati pisze:
[...]

ale o jakich rowerach mówimy? Bo rama do "górala" z alu waży 1.7kg, mocna 1.9kg. Jak oglądałem ramy karbonowe to nikt nie przyznawał się do wagi. gdzieś tam znalazłem 1.5kg. potwierdza to moje życiowe motto: zrezygnuj z 10% oczekiwań, zapłać pół ceny

Fakt, że producenci poszli w elektroniczną zmianę biegów i estetykę (w pełni wewnętrzne prowadzenie pancerzy i cudaczne lakiery) świadczy o tym, że w rowerze niewiele już można zmienić.

można! właśnie wagę, trwałośc,  ale tego nie widać. wspomnianą "cudaczność"  widać

ToMasz

Data: 2020-12-20 19:42:11
Autor: Szuwarek
Jaka szosówka na wiosnę?
W dniu 20.12.2020 o 18:36, ToMasz pisze:
[...]

Tak z ciekawości - dlaczego tytanowe nie są lepsze. Mam  właśnie ramę tytanową - kupiłem bo mam sentyment do tego metalu - sprzęt wspinaczkowy jest robiony z tego metalu (a wspinałem się 30 kg temu) i w pracy dużo elementów też jest tytanowych.
Poprzedni rower miałem ze stali Cro-Mo, ale z drugiej strony doszedł amortyzator, więc na wagę niewiele to wpłynęło. Może bym i dał sztywny widelec, ale w opisie ramy było, że zaprojektowana do amortyzatora, to dałem.
Nie miałem nigdy roweru karbonowego, ale po jednym ze zderzeń z drzewem cieszę się, że tak jest, bo rama by tego nie przeżyła.
Pozdrawiam Szuwarek

Data: 2020-12-20 20:00:43
Autor: Velominati
Jaka szosówka na wiosnę?
W dniu 20.12.2020 o 19:42, Szuwarek pisze:
[...]

Oglądnij sobie, jeśli jeszcze nie widziałeś, proces produkcji ramy karbonowej. W jednym miejscu możesz chcieć wytrzymałości wzdłużnej, w innym poprzecznej, jeszcze innym skrętnej.
Np. górne rurki tylnego trójkąta mogą się uginać w osi roweru (dla komfortu), ale nie na boki (efektywność).

Tytan jest fajny, chromo-molibden jest fajny, a i alu bywa spoko, ale karbon jest najlepszy. Oczywiście przy założeniu, że rama jest projektowana przez ogarniających ludzi, a nie "najtańszy karbon, byle karbon". Np. karbonowe rowery szosowe w wypożyczalniach mogą ważyć więcej niż najlżejsze alu, za to są "pancerne".

--
TCR Pro Team, TCX Pro 1

Data: 2020-12-20 21:31:33
Autor: ToMasz
Jaka szosówka na wiosnę?
Tytan jest fajny, chromo-molibden jest fajny, a i alu bywa spoko, ale karbon jest najlepszy. Oczywiście przy założeniu,

przy założeniu że nigdy nic złego się z nim nie stanie. że nigdy rower nie zobaczy nie profesjonalnego serwisu, a dla ram karbonowych takich serwisów jest kilka w kraju? Obyś w takiej ramie nie przekręcił jakiegoś gwintu.

ToMasz

Data: 2020-12-21 08:03:31
Autor: Velominati
Jaka szosówka na wiosnę?
W dniu 20.12.2020 o 21:31, ToMasz pisze:
[...]

Nic na wieczność. Ale od dawna istnieją firmy, które specjalizują się w naprawianiu ram karbonowych.

Nie wspominając o tym, że karbon potrafi bez uszczerbku w strukturze wytrzymać uderzenie, po jakim zostanie wgniecenie w cieniowanej rurce metalowej.

--
TCR Pro Team, TCX Pro 1

Data: 2020-12-21 08:21:47
Autor: ToMasz
Jaka szosówka na wiosnę?

Nic na wieczność. Ale od dawna istnieją firmy, które specjalizują się w naprawianiu ram karbonowych.
od dawna? czyli od 5 lat? 10ciu? Skąd to doświadczenie? Nauczyli się gdzie? Na szkoleniu u producenta? Podczas serwisu rowerów grupy kolarskiej? Ilu takich jest?
To że sobie ktoś napisał że serwisuje to czy tamto po obejrzeniu filmiku na YT, nie znaczy ze jest serwisantem z doświadczeniem

Nie wspominając o tym, że karbon potrafi bez uszczerbku w strukturze wytrzymać uderzenie, po jakim zostanie wgniecenie w cieniowanej rurce metalowej.

moim zdaniem troche ściemniasz. cieniowana rurka to raczej stalowa. tytnanowa lub aluminowa, nie będzie aż tak cienowana żeby się wgniotła od puknięcia. Jak wspomniałeś, karbonowi łatwo jest nadać wytrzymałość w konkretnym "kierunku". ale podczas kraksy, ten kierunek może nie być zachowany i w najgorszym przypadku rama pęknie jak zapałka.

ToMasz

Data: 2020-12-21 14:26:13
Autor: Szuwarek
Jaka szosówka na wiosnę?
W dniu 2020-12-21 o 08:21, ToMasz pisze:

[...]

Też mam takie wątpliwości co do karbonu i dlatego cały czas jeszcze "nie poszedłem w ten temat", tym bardziej że waga samej ramy karbonowej i tytanowej niewiele się różnią. Patrzyłem na wagę ram karbonowych i tam opcja polakierowania dodaje 600-700 gram do wagi ramy.
Moja tytanowa wygląda na nie lakierowaną i dzięki temu mogę zawsze powiedzieć mój "srebrny szerszeń". Myślę, że osoby korzystające z grup dyskusyjnych pamiętają filmy o Różowej Panterze.
Pozdrawiam Szuwarek

Data: 2020-12-21 18:03:17
Autor: ToMasz
Jaka szosówka na wiosnę?

Też mam takie wątpliwości co do karbonu i dlatego cały czas jeszcze "nie poszedłem w ten temat", tym bardziej że waga samej ramy karbonowej i tytanowej niewiele się różnią. Patrzyłem na wagę ram karbonowych i tam opcja polakierowania dodaje 600-700 gram do wagi ramy.chyba Ci się zero przestawiło. 60 ml to aż za dużo na polakierowanie
ramy, a większość i tak poleci w powietrze. nie mam tak czułej wagi aby sprawdzić ile faktycznie gramów lakieru zostaje po lakierowaniu.
Zważ swoją tytanową ramę - będziesz wszytko wiedział. lekkie ramy alu - 1.7kg, ale mogą mieć adnotacje że max waga to 85kg. co nie przszkadza aby facet ważący 100kg normalnie jeździł na takiej ramie. niestety podczas wypadku - rama się pozwijała.
Byle jakie nie firmowe ramy aluminiowe ważą 2.1kg
ToMasz

Data: 2020-12-21 20:34:01
Autor: ąćęłńóśźż
Jaka szosówka na wiosnę?
U mnie się wgniotła (alu).

-- -- -
nie będzie aż tak cienowana żeby się wgniotła od puknięcia.

Data: 2020-12-20 20:06:45
Autor: Velominati
Jaka szosówka na wiosnę?
W dniu 20.12.2020 o 18:36, ToMasz pisze:
ale o jakich rowerach mówimy? Bo rama do "górala" z alu waży 1.7kg, mocna 1.9kg.

W tym temacie o rowerach z pogranicza profesjonalnych. Miałem np. kupować aluminiowego fulla XC, ale przy odsprzedaży za dużo bym stracił, bo jak już ktoś szuka używanego roweru do XC, to z myślą o wyścigach, czyli możliwie najlżejszego. Prawie kupiłem karbonowego, ale zwyciężył rozsądek, bo cena była 2021.

można! właśnie wagę, trwałośc,  ale tego nie widać. wspomnianą "cudaczność"  widać

No to masz już np. nową grupę Shimano Deore, w której kaseta 12rz. w całości wykonana jest ze stali...

--
TCR Pro Team, TCX Pro 1

Data: 2020-12-21 20:26:46
Autor: ąćęłńóśźż
Jaka szosówka na wiosnę?
Geometria. Problemem jest geometria.
Kasetę możesz zmienić, zespawanej czy klejonej rury o cm nie skrócisz.

-- -- -
Waga.
Problemem jest waga.

Data: 2020-12-14 13:28:27
Autor: rmikke
Jaka szosówka na wiosnę?
On Monday, 14 December 2020 at 13:36:41 UTC+1, Henry wrote:
[...]

No to czerwony, koniecznie!

Data: 2020-12-16 13:49:29
Autor: Łukasz Kroczka
Jaka szosówka na wiosnę?
W dniu 14.12.2020 o 13:22, Henry pisze:
Przerzutki najchętniej elektryczne. Budżet ok. 15000zł.

Rowery podrożały. Ale wcześniej i tak byś nie kupił niczego sensownego w tej kwocie z elektroniczną grupą osprzętu, bo żaden szanujący się producent nie zrobi ulepa typu: aluminiowe obręcze i Di2.

15 tys. to są karbonowe koła i mechaniczna Ultegra.

Jak możesz wydać 19 tys. (kwota już po rabacie) to dobrym wyborem byłby Giant TCR Advanced Pro 0 Disc.

Dlaczego? Bo masz wszystko: dużo węgla i fabryczny, bardzo dobry pomiar mocy.

Możesz też popatrzeć na model Defy (endurance), ale dla mnie to dziadkowóz i wolałbym już gravela na slickach.

Data: 2020-12-17 11:45:40
Autor: Henry
Jaka szosówka na wiosnę?
W dniu 16.12.2020 o 13:49, Łukasz Kroczka pisze:

producent nie zrobi ulepa typu: aluminiowe obręcze i Di2.

15 tys. to są karbonowe koła i mechaniczna Ultegra.

Canyon Ultimate CF SL 8 Disc Di2. Koła aluminiowe. 16299zł:
https://www.canyon.com/pl-pl/road-bikes/race-bikes/ultimate/ultimate-cf-sl-8-disc-di2/2756.html

A bez tarcz to nawet 13899zł:
https://www.canyon.com/pl-pl/road-bikes/race-bikes/ultimate/ultimate-cf-sl-8-di2/2753.html

Jak możesz wydać 19 tys. (kwota już po rabacie) to dobrym wyborem byłby Giant TCR Advanced Pro 0 Disc.

Dzięki za wskazówkę. Rezerwę finansową oczywiście mam.
https://www.giant-bicycles.com/pl/tcr-advanced-pro-0-disc
Piękny rower i ma to, czego chcę. Model z 2021 katalogowo 22499zł, myślisz że uda się za 19?
Podobny Canyon Ultimate CF SL 8 Disc Aero w twardej cenie 21399zł:
https://www.canyon.com/pl-pl/road-bikes/race-bikes/ultimate/ultimate-cf-sl-8-disc-aero/2758.html

--
Henry

Data: 2020-12-18 21:45:35
Autor: Łukasz Kroczka
Jaka szosówka na wiosnę?
W dniu 17.12.2020 o 11:45, Henry pisze:
Dzięki za wskazówkę. Rezerwę finansową oczywiście mam.
https://www.giant-bicycles.com/pl/tcr-advanced-pro-0-disc
Piękny rower i ma to, czego chcę. Model z 2021 katalogowo 22499zł, myślisz że uda się za 19?

A daleko masz do Krakowa? ;)

MTB (fulla) od Canyona nigdy bym nie kupił. A tym szosom, które wrzuciłeś, brakuje sensownych kół. Liczyć trzeba +/- 5 tys. za komplet.

W TCR Pro 0 masz totalnie wszystko.

Data: 2020-12-19 07:46:46
Autor: Henry
Jaka szosówka na wiosnę?
W dniu 18.12.2020 o 21:45, Łukasz Kroczka pisze:
A daleko masz do Krakowa? ;)

Gdańsk, ale mogę wyskoczyć na narty w góry to będzie już blisko.

MTB (fulla) od Canyona nigdy bym nie kupił. A tym szosom, które wrzuciłeś, brakuje sensownych kół. Liczyć trzeba +/- 5 tys. za komplet.

Canyon Ultimate CF SL 8 Disc Aero w cenie 21399zł:
https://www.canyon.com/pl-pl/road-bikes/race-bikes/ultimate/ultimate-cf-sl-8-disc-aero/2758.html
DT Swiss ARC 1400 Dicut db to złe koła? Wolałbym te niż te z Gianta.
Zresztą rower dostępny dopiero w sierpniu.

W TCR Pro 0 masz totalnie wszystko.
Popytałem w sklepach i tego roweru też nie ma. Może być za pół roku, albo i nie.

--
Henry

Data: 2020-12-19 09:27:04
Autor: Łukasz Kroczka
Jaka szosówka na wiosnę?
W dniu 19.12.2020 o 07:46, Henry pisze:
W TCR Pro 0 masz totalnie wszystko.
Popytałem w sklepach i tego roweru też nie ma. Może być za pół roku, albo i nie.

Różni ludzie mają różną wiedzę. ;)

Jaka szosówka na wiosnę?