Jaka telewizor >40 cali?

Data: 2011-01-07 12:33:06
Autor: ledres
Jaka telewizor >40 cali?
Witam. Kupuję pierwszy płaski telewizor i proszę o pomoc w wyborze.

odległość od ekranu: 4 - 4,5 m
jak słońce świeci w pokoju: okno na zachód - północny zachód, w godzinach
popołudniowych bardzo jasno, są rolety
jak duży jest pokój: 5,5 x 3 m = 16,5 m2
jaki masz obecnie telewizor: CRT 29 cali Panasonic TX-29PX15P
jakie programy najczęściej oglądasz: filmy divx, DVD i BD, sport, gry
więcej oglądasz w dzień czy wieczorem: wieczorem, w dzień czasami
preferowana wielkość telewizora: >42 cale, im więcej tym lepiej
preferowana marka: Panasonic
czego nie lubisz w telewizorach: wszystkiego co przeszkadza w rozkoszowaniu
się filmem
jakie urządzenia będą podłączone: komputer, PS3, antena zbierająca z powietrza
- musi być tuner umożliwiający odbiór programów nadawanych cyfrowo
ile % do telewizji a ile % do innych urządzeń: telewizja 25%, głównie filmy z
komputera
siedzicie na wprost telewizora czy również z katów bocznych: na wprost
czy ważne jest wifi: raczej nie
czy USB ma mieć czytanie filmów: niekoniecznie
jakimi złączami: HDMI
jaki masz sygnał: antenowy z anteny stojącej obok telewizora
ile programów HD: tyle ile jest nadawanych obecnie w powietrzu (jestem w
zasięgu nadawania testowego)
ma stać czy wisieć: stać
ile osób zasiada przed telewizorem: 1-2
jaka klasa cenowa: do ok. 3000 PLN.

Jest jeden model 46 cali Panasonica który na skapiec.pl występuje w cenie
poniżej 3kPLN - TX-P46U20. Jest też LG 50PK250, który ma 50 cali i kosztuje
2800 PLN. Poza tym jest też kilka modeli Panasonica 42 cale. Co polecacie w
mojej sytuacji? Może jeszcze coś innego?

Jakie jest właściwe podejście - "jak największy ekran, jakość obrazu i
żywotność jest i tak podobna", czy też jednak może lepiej wziąć np. 46 cali
Panasonica zamiast 50 LG?

Z góry dzięki za odpowiedzi.

pzdr. ledres

Data: 2011-01-07 14:52:26
Autor: boxfish
Jaka telewizor >40 cali?
W dniu 2011-01-07 13:33,  ledres pisze:

czy USB ma mieć czytanie filmów: niekoniecznie

błąd w mojej ocenie, mój samsung odtwarza mkv 1080p duuuużo płynnej niz mocny komp, duuuuzo płynniej niż odtwarzacze sieciowe - przestałem go podłaczac pod kompa bo nie mieło tozadnego sensu, kup[iłem dysk 1,5TB

osobisci wybrałem samsunga - bo dobre matryce, sensowna trwałość, ciekawe wyposażenie (teraz ipla, youtube etc) to się sprawdza

Data: 2011-01-07 17:41:53
Autor: maderos
Jaka telewizor >40 cali?
W dniu 2011-01-07 14:52, boxfish pisze:

[...]

Ok..pochawal sie co to za cudo tak pieknie zapodaje mkv 1080p bez zajakniecia i to lepiej niz komp ;)...

Mad

Data: 2011-01-08 12:18:57
Autor: boxfish
Jaka telewizor >40 cali?
W dniu 2011-01-07 17:41, maderos pisze:
[...]

Samsung od serii 5 w górę z wyżej wymieniona funkcją odtwarzania

Data: 2011-01-15 22:00:12
Autor: nom
Jaka telewizor >40 cali?

Użytkownik "boxfish" <cicior@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ig75qq$n3o$1inews.gazeta.pl...
W dniu 2011-01-07 13:33,  ledres pisze:

czy USB ma mieć czytanie filmów: niekoniecznie

błąd w mojej ocenie, mój samsung odtwarza mkv 1080p duuuużo płynnej niz mocny komp,

Moj laptop z prockiem T4500 i karta ATI HD4570 odtwarza spoko filmy 1080p na VLC player (jakies 30% obciazenie procka - 2 rdzenie).

Data: 2011-01-17 13:58:25
Autor: boxfish
Jaka telewizor >40 cali?
W dniu 2011-01-15 22:00, nom pisze:

[...]

A jaką ma rozdzielczość matrycy ? ;-)

Data: 2011-01-18 09:13:18
Autor: nom
Jaka telewizor >40 cali?

Użytkownik "boxfish" <cicior@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ih1edf$kqt$2inews.gazeta.pl...
W dniu 2011-01-15 22:00, nom pisze:
A jaką ma rozdzielczość matrycy ? ;-)

Laptop czy monitor na którym wyświetlałem filmy? ;-)
Poszukaj jaką rozdzielczość ma Benq G2220HD :P
Na laptopie (1366x768) "zajętość" procka jest jeszcze mniejsza, jakieś 10% na VLC jak i Media Classic Player.

Data: 2011-01-08 11:05:09
Autor: friedrich
Jaka telewizor >40 cali?
  ledres pisze:
Witam. Kupuję pierwszy płaski telewizor i proszę o pomoc w wyborze.

odległość od ekranu: 4 - 4,5 m

Mam podobną odległość od ekranu, TV mam 50 calowy i spokojnie mógłby być większy - wcześniej był 25calowy CRT i również wydawało mi się iż 42 cale byłby OK. Ale nie byłby :)

Co do TV: w twoim budżecie zmieszczą się
Panasonic HDReady 50X20E lub tańsze modele FullHD Samsunga i LG. Powidokami po PS3 IMHI nie powinieneś się przejmować - grałem godzinami w Alone in The Dark na Dreamcast i powidoków nie doświadczyłem.

Podsumowując: do samego TV cyfrowa DVB-T najlepszy byłby HDReady. Ponieważ masz PS3 i BD stąd raczej FullHD. LG i Samsung z tego co pamiętam miały jeszcze pół roku temu takie modele poniżej 3000zł

Data: 2011-01-08 19:05:47
Autor: ia
Jaka telewizor >40 cali?

Ja mam od roku 46 calowy Samsung LE46B750 i jestem wciąż zachwycony,
z komputera przez HDMI 1080p powala,
siedzimy ok 3 m od ekranu i może być, ale jak chcę się upajać szczegółami 1080p to siadam 1,2 do 1,5 m przed i dopiero jest odlotowo jak w kinie, a nawet lepiej, wszystkie szczegóły widać wtedy dobrze.
Gdyby było mnie stać to na 3m kupiłbym minimum 70 calowy wg zasad na http://www.centrumdobregoobrazu.pl/tv/ z którymi w pełni się zgadzam,

pzdr
ia

Data: 2011-01-10 14:39:24
Autor: ledres
Jaka telewizor >40 cali?
 ledres <ledres@NOSPAM.gazeta.pl> napisał(a): Dziękuję za odpowiedzi.
Czy ktoś ma jakieś doświadczenie z Panasoniciem TX-P50U20E? Ma 50 cali,
FullHD, DVB-T4 i można go dostać poniżej 3000. Ktoś wie o jakichś wadach? :)
(http://www.ceneo.pl/7466223)

pzdr. ledres

Data: 2011-01-10 23:24:16
Autor: ia
Jaka telewizor >40 cali?
Wady: plazma, nieSamsung

dlaczego Samsung?
poza kupionym w 1996 roku w Las Palmas aparatem kompaktowym, który miał słabą ostrość w porównaniu do Zenitha,
przez ostatnie 15 kupiłem wiele sprzętów samsunga i żaden mi się nie zepsuł..

pzdr
ia

PS. ale dobrze sterujesz w calach.

Data: 2011-01-11 16:08:35
Autor: JK
Jaka telewizor >40 cali?
W dniu 2011-01-10 15:39,  ledres pisze:
[...]

Zalety: plazma, nie-Samsung.

Obecnie jestem posiadaczem plazmy Panasonica, co prawda nie Full HD, ale obraz żyleta. I co najważniejsze nie jest taki "plastikowy" jak w LCD Samsunga (LE37B651T), który również posiadam.

Gdyby ktoś pytał, co rozumiem pod pojęciem "plastikowy" to chyba najprościej byłoby napisać, że na moim Samsungu obraz przypomina zdjęcia z kolorowych czasopism, po obróbce w Photoshopie. Tymczasem Panasonic pokazuje prawdę, bez elektronicznego makijażu.

Pół biedy gdyby dało się to "polepszanie" obrazu w Samsungu wyłączyć ale... koreańce wiedzą lepiej co powinieneś oglądać.

A co do funkcji internetowych TV Samsunga, to są one, oględnie mówiąc, dość prymitywne. Można to zmienić ale za cenę utraty gwarancji, no i musisz coś kumać z Linuxa.

JK

Data: 2011-01-11 19:34:36
Autor: boxfish
Jaka telewizor >40 cali?
W dniu 2011-01-11 16:08, JK pisze:

[...]

pięknie to napisałeś, masz wyobraźnię. Co ciekawe uchodzę wsród znajomych za osobę, która właśnie plastikowosci i zbyt kontrastowych nieprawdziwych obrazów nie trawi - dla tego że mam tak ustawiony tv aby pokazywał własnie prawdziwy obraz, tv 40B551 - kosztowało duzo czasu ale się da i twierdzę że wiekszośc narzekających na swe tv ma problem z ich ustawieniem albo wcale ich nie ustawiało

[...]

samygo nie ma wiele wspólnego z np iplatv

Data: 2011-01-11 22:14:28
Autor: JK
Jaka telewizor >40 cali?
W dniu 2011-01-11 19:34, boxfish pisze:
[...]

Jak się zapewne domyślasz, mój post jest reakcją na wypowiedź niejakiego "ia" (Wady: plazma, nieSamsung).
Argumenty na poziomie "Kto nie skacze ten pedał".
Ja nie twierdzę, że TV Samsunga są złe, ale robienie z nich ósmego cudu świata to grube przegięcie.

Nawiasem mówiąc Samsung właśnie celuje sobie w stopę i najwyraźniej zamierza zrobić coś co zniechęciło tysiące (świadomych) konsumentów do firmy Sony - niegdyś będącej niedoścignionym wzorem dla wielu firm z branży elektronicznej.
Samsung idzie na wojnę ze swoimi klientami (vide niedawna aktualizacja firmware'u TV). Zamiast wykorzystać potencjał stojący za projektami typu SamyGO, zrobić lepszy produkt i więcej na tym zarobić, woli uprzykrzyć życie lojalnych klientów. To im nie wyjdzie na zdrowie.

[...]

Może i tak, tylko ilu jest użytkowników iplay, którzy korzystają z tej usługi *tylko* za pomocą telewizora. Strzelam, że jakieś ułamki promila.

Nawiasem mówiąc SamyGO ma wiele wspólnego, z dosłownie każdą funkcją tych telewizorów.
Drobna poprawka sprawia, że można w przyzwoity sposób obejrzeć film na tym TV.
Nie każdy bowiem wie, TV Samsunga (takie prosto z fabryki) nie potrafią skalować obrazu i trzeba ten TV zahakować żeby uzyskać funkcjonalność będącą standardem w przypadku innych firm (np. Panasonica) czyli dopasowanie obrazu w pionie bądź poziomie.

JK

Data: 2011-01-12 08:14:13
Autor: boxfish
Jaka telewizor >40 cali?
W dniu 2011-01-11 22:14, JK pisze:

[...]

A to fakt, całkiem spora grupa ludzi słynna walkę między plazma a lcd zna wyłacznie z netu i potem jak zobaczą że technologia poszła do przodu to swe 2000 zł wydane na tv uznają za strzał zycia ;-)

[...]

Aktualizację robi co 100 user i najczęsciej ten świadomy - wiec może jej konsekwencji uniknąć :-)>

Może i tak, tylko ilu jest użytkowników iplay, którzy korzystają z tej
usługi *tylko* za pomocą telewizora. Strzelam, że jakieś ułamki promila.

pewnie masz rację

Nawiasem mówiąc SamyGO ma wiele wspólnego, z dosłownie każdą funkcją
tych telewizorów.

moze nie tyle funkcją co z mozliwościami jakie daje system operacyjny

Drobna poprawka sprawia, że można w przyzwoity sposób obejrzeć film na
tym TV.

nie zdecydowałem się na samygo i ogladam cały czas w przyzwoity sposób, dla mnie rozciaganie na cały ekran filmu w aspekcie 2,40:1 jest właśnie zaprzeczeniem "przyzwoitego" sposobu. przyznaję że w specyficznych warunkach raz czy dwa w ciagu roku posiadania tv zdarzyło się że brakowało mi czegoś w iustawieniach proporcji (filmów oglądam sporo)

nie mówię że dodatkowa funkcjonalność jest zbędna ale w tym przypadku absolutnie nie kluczowa

[...]

a to nowość mój skaluje bez problemu to co skalować się da

Data: 2011-01-13 06:53:34
Autor: Budzik
Jaka telewizor >40 cali?
Osobnik posiadający mail spam_away@poczta.onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

co masz na mysli?

--
Pozdrawia... Budzik
"Życie ma to do siebie, że nie można go powtórzyć."

Data: 2011-01-13 09:15:16
Autor: boxfish
Jaka telewizor >40 cali?
W dniu 2011-01-13 07:53, Budzik pisze:
[...]

Pewnie to że do tej pory można było sobie grzebać i modyfikować ustawienia w menu serwisowym a teraz nieco trudniej. Czyli samsung jest bardzo zły bo tak jak inni producenci nie pozwala grzebac w menu serwisowym ;-)

Data: 2011-01-13 16:03:36
Autor: JK
Jaka telewizor >40 cali?
W dniu 2011-01-13 09:15, boxfish pisze:
[...]

Odnoszę wrażenie, że nie wiesz o czym piszesz. Jakie menu serwisowe? Musisz się jeszcze doszkolić, brygadierze :-]

Problem sprowadza się do tego, że niedawna aktualizacja firmware'u powoduje, że, po pierwsze nie da się zrobić downgrade'u jeśli ci się ten nowy firmware nie spodoba (z dowolnego powodu).
Po drugie dodatki SamyGO czyniące te telewizory znośnymi w użytku, przestają działać. Tylko tyle i aż tyle. Sprawa podobna do przypadku Sony i PS3.

Ponadto, z chwilą gdy zapłaciłem za ten telewizor, stał się on moją własnością i Samsungowi chuj do tego co z nim robię. Jak mi przyjdzie ochota to wgram tam DOS'a albo użyję go jako tarczy do rzutek, bo nie przypominam sobie żebym kupował licencję na używanie telewizora, tylko sam telewizor.

JK

Data: 2011-01-14 21:18:56
Autor: boxfish
Jaka telewizor >40 cali?
W dniu 2011-01-13 16:03, JK pisze:

Odnoszę wrażenie, że nie wiesz o czym piszesz. Jakie menu serwisowe?
Musisz się jeszcze doszkolić, brygadierze :-]

tylko wrażenie :-)

Problem sprowadza się do tego, że niedawna aktualizacja firmware'u
powoduje, że, po pierwsze nie da się zrobić downgrade'u jeśli ci się ten
nowy firmware nie spodoba (z dowolnego powodu).

Czy samsung zmusza cię do robienia upgrade ?

Po drugie dodatki SamyGO czyniące te telewizory znośnymi w użytku,
przestają działać. Tylko tyle i aż tyle.

Wyolbrzymiasz bo z Samygo korzysta pewnie 0,05 % posiadaczy tych tv i trudno nazwać tę grupę wiernymi klientami, których samsung oszukał ponieważ:

- samsung nikomu nie gwarantował że samygo będzie działać, gdyby samsung wypuścił tv z oprogramowaniem opensource a potem zablokował możliwość modyfikacji byłoby to rzeczywiście świństwem.

- samsung nie podawał w ofercie że ten właśnie tv oprócz  podstawowych cech ma tę że da się odpalić samygo

Samsung może za to dbając o średnio kumatych userów zablokował samygo, sam wiesz że regularnie na forach pojawiają się lamenty tych, którzy wersji softu nie sprawdzili i zamordowali tv. (akurat dostępne w Polsce tv mają soft prawie w 100% zgodny z samygo)

Uważasz zapewne też że samsung to zła firma bo nie każdy soft da się shakować ? ;-)

Ponadto, z chwilą gdy zapłaciłem za ten telewizor, stał się on moją
własnością i Samsungowi chuj do tego co z nim robię.

Oczywiście masz rację, samsung zapewne uważa też że skoro mu chuj do tego to sobie poradzisz - bo przecież to twój a nie samsunga tv

>Jak mi przyjdzie
ochota to wgram tam DOS'a albo użyję go jako tarczy do rzutek, bo nie
przypominam sobie żebym kupował licencję na używanie telewizora, tylko
sam telewizor.

Zgadza się, kupowałeś tv o okreslonych cechach i zawsze mozesz zgłosić niezgodność towaru z umową, cytacik:

Przez niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową należy rozumieć sytuację, w której sprzedany towar nie nadaje się do celu do jakiego tego rodzaju towar jest zwykle używany oraz gdy jego właściwości nie odpowiadają właściwościom cechującym towar tego rodzaju. Ponadto towar może być uznany za niezgodny z umową, gdy nie odpowiada oczekiwaniom dotyczącym towaru tego rodzaju, opartym na składanych publicznie zapewnieniach sprzedawcy, producenta lub jego przedstawiciela (np. właściwości wskazane w oznakowaniu czy zapewnienia składane w reklamach).

Ja oczywiście rozumiem rozgoryczenie ludzi, którzy nagle stracili możliwość podpięcia klawiatury i myszki w celu pogrania w okrojone wersje gier czy posurfowania po necie (bez sporej części mechanizmów stron) ale tak jak napisałeś to twój tv i ty decydowałeś co z nim zrobisz - samsungowi nic do tego co zrobiłeś, szanuje twoje prawa i zapewnie nie zamierza cie przepraszać ani pomagac (móglbyś się poczuć urażony - bo chuj mu do twego tv)

pozdrawiam
aru

Data: 2011-01-28 00:12:39
Autor: Cynio
Jaka telewizor >40 cali?
On 10 Sty, 15:39, " ledres" <ledres.SKA...@gazeta.pl> wrote:
 ledres <led...@NOSPAM.gazeta.pl> napisał(a):

[...]

3 tygodnie temu kupiłem model TX-P42S20, zastanawiałem sie nad serią
"U" ale wadą jest mała liczba złączy hdmi (tylko dwa). Z tego co
piszesz masz BD oraz PS3, zastanów się czy lepiej nie dołożyć, bo
dojdzie Ci tuner cyfrowy lub odtwarzacz sieciowy i będziesz miał
problem

--
Pozdr.
Cynio

Data: 2011-01-18 10:38:12
Autor: Shoot
Jaka telewizor >40 cali?
Panasonic TX-P42GT20 (BARDZOOOOO DŁUGOOOOO SAM WYBIERAŁEM)
Cena od koło 3450 zł, ale warto...

Link do ceneo.pl http://www.ceneo.pl/;004+stx~~Fp42gt20

Shoot

Jaka telewizor >40 cali?