Jaką wartosc nieruchomosci wpisać aby zminimalizować podatek od spadku?

Data: 2009-04-12 20:57:24
Autor: JaWojownik
Jaką wartosc nieruchomosci wpisać aby zminimalizować podatek od spadku?
Dziedziczę nieruchomość (dom i działkę oraz garaz). Decyzja sadu o podziale majatku jest z 2004r i juz wiem ze za ten rok tzn 2004 trzeba podac wartosc domu do zeznania podatkowego (typowa kostka z lat 70tych o pow uzytk. 140 m2), działki o pow. 1500 m2 i garazy o powierzchni uzyt 15 m2. Całość jest na wsi w odległosci około 20 km od byłego miasta wojewodzkiego (nie Warszawa) w Centrum Polski. Jest 2 zyjacych spadkobierców którzy dziedziczą po 1/6 wartości nieruchomości. Tylko jeden spadkobierca zamieszkuje w tym domu. Jakie podac kwoty w zeznaniu podatkowym aby zminimalizowac podatek? Czy trzeba go bedzie zapłacić? Czy drugi spadkobierca ktory nie zamieszkuje aktualnie w dziedziczonej nieruchomosci ( i w przyszłości prawdopodobnie zrzeknie się/przekaze swoja czesc drugiemu spadkobiorcy) bedzie musiał zapłacić teraz podatek z tytułu odziedziczenia 1/6 nieruchosci zgodniej z wyrokiem sadu z 2004 o czym napisałem na pocztku listu?

Jaką wartosc nieruchomosci wpisać aby zminimalizować podatek od spadku?