Jaka wiertarko-wkretarka

Data: 2009-03-27 15:56:06
Autor: NOFX
Jaka wiertarko-wkretarka
Witam
Jaka wiertarko-wkretarke polecacie do prostych prac typu wywiercenie otworu na szafke itp. Uzywana bedzie sporadycznie.

Data: 2009-03-27 08:34:23
Autor: tombaz
Jaka wiertarko-wkretarka
On 27 Mar, 15:56, "NOFX" <n...@poczta.onet.pl> wrote:
Witam
Jaka wiertarko-wkretarke polecacie do prostych prac typu wywiercenie otworu
na szafke itp. Uzywana bedzie sporadycznie.

Jakąś markową, np BLACK&DECKER (mam CD12C), minimum 12V, bo to sie
przekłada na użyteczność takiego narzędzia. Moja ma już 4 lata,
wytrzymała remonty kilku mieszkania, do wiercenia w drewnie i ścianach
z bloczków gipsowych wystarczy. Do ściany z cegieł to przyda się udar
i większe obroty.

Data: 2009-03-27 20:13:55
Autor: Kris
Jaka wiertarko-wkretarka

Użytkownik "tombaz" <tombaz@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:7f283311-a49b-4db3-8f15-17b5f365397ez1g2000yqn.googlegroups.com...

[...]

A jak chcesz się napić piwa to kupujesz cały browar?
Dla autora postu potzrebna jest najtańsza wiertarka na 220V
Do sporadycznego uzywania nie proponuj mu akumulatorowych ani markowych urządzeń- po co ma przepłacać?

Kris

Data: 2009-03-28 02:34:20
Autor: tombaz
Jaka wiertarko-wkretarka
A jak chcesz się napić piwa to kupujesz cały browar?
Nie, ale napewno nie kupuje piwa w biedronce.
Dla autora postu potrzebna jest najtańsza wiertarka na 220V
To Twoje zdanie, a nie autora postu. A ile toto waży? Utrzymasz to
jedną ręką, dłużej niż 5 min? Wątpię...
Do sporadycznego używania nie proponuj mu akumulatorowych ani markowych
urządzeń- po co ma przepłacać?
A dlaczegóż to? Trochę dystansu, pytanie nie było zadane tylko do
Ciebie. Pozwólmy wątkotwórcy wybrać.
Używałeś kiedyś wkrętarko-wiertarki markowej firmy? Bo ja mam
porównanie. Używałem takiej za 60zł i takiej, o jakiej pisałem. I w
sumie mnie to kosztowało o cenę badziewia więcej, niż jakbym od razu
kupił markową.

NOFX - jeśli się wahasz, to możesz wypożyczyć takie elektronarzędzie w
supermarkecie. Ja tak zrobiłem ze zgrzewarką do rur. W Castoramie nic
mnie to nie kosztowało (do 24h), musiałem tylko wpłacić kaucję.
Zresztą jeśli chodzi o wkrętarki, to nie powinno być problemu z
prezentacją konkretnego modelu.

pzdr

tombaz

Data: 2009-03-28 20:41:56
Autor: Kris
Jaka wiertarko-wkretarka

Użytkownik "tombaz" <tombaz@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:764c9246-b6bd-44ff-afbb-5ba21a1ea64er37g2000yqn.googlegroups.com...
[...]

Autor postu napisał "polecacie do prostych prac typu wywiercenie otworu
na szafke itp. Uzywana bedzie sporadycznie"
Więc nie ma sensu przepłacać za markę;))
A akumulatorowa wkretarka do sporadycznego użycia to bez sensu- jak potrzebna będzie to sie okaze że rozładowana.

Kris

Data: 2009-03-29 15:58:14
Autor: Irokez
Jaka wiertarko-wkretarka
Użytkownik "Kris" <kszysztofcWyWaL@wp.pl> napisał w wiadomości news:gqluic$kun$1news.onet.pl...

[...]

Jak zapomnisz naładować to tak.
Druga sprawa to tania Toya czy Topex ma ładowarkę na jakieś 10 godzin, firmowe to 1-2godziny max. (mam Boscha niebieskiego w robocie).
Tania Toya spokojnie sobie radzi przy pracach małych, Bosch jest lepszy ale droogi i w firmie ma to uzasadnienie bo ciężko pracuje.

Inna sprawa że właśnie NOFX wspomniał o otworku na szafke w betonie, więc jak kupi tego Einhela to... szafkę postawi na podłodze a ściany nie ruszy.
I tu dochodzimy do sedna że marketówka akumulatorowa do betonu o niewiadomo jakiej jakości jest droższa od sieciowego młotka SDS Boscha który mi dzielnie służy pare lat i ma za sobą dziury w płycie, pręty zbrojeniowe i otwory fi ponad 20mm i metr długości.

Nadal twierdzę, że na takie okazje to tandem sieciowy SDS, plus małe tanie akumulatorowe coś z marketu za stówke.
Tak mam i się sprawdza.

Pozdrawiam.

--
Irokez

Data: 2009-03-29 16:20:32
Autor: Panslavista
Jaka wiertarko-wkretarka
Użytkownik "Irokez" <henric8@op.pl> napisał w wiadomości
> [...]

otwory fi ponad 20mm i metr długości.

Nadal twierdzę, że na takie okazje to tandem sieciowy SDS, plus małe tanie

    Mój  TOPEX  radzi sobie dobrze - wiertła rurowe i koronowe z widią idą w
beton jak w masło, np. pod puszki i gniazda... oraz przejścia w scianach.pod
rury instalacji elektrycznych i hydraulicznych.

Data: 2009-03-28 10:10:16
Autor: Wojciech Skrzypinski
Jaka wiertarko-wkretarka
tombaz pisze:

A jak chcesz się napić piwa to kupujesz cały browar?
Dla autora postu potzrebna jest najtańsza wiertarka na 220V
Do sporadycznego uzywania nie proponuj mu akumulatorowych ani markowych urządzeń- po co ma przepłacać?

Z pierwszym sie zgadzam, z drugim nie. Zwykla wiertarka na 230v slabo spisuje sie jako wkretarka, jest zazwyczaj za duza i nieporeczna (srodek ciezkosci z przodu). Nie mowiac juz o braku "sprzegla". Bez wprawy i wyczucia mozna zrobic sobie/wkretowi/scianie kuku.

W.

Data: 2009-03-27 16:12:18
Autor: kris
Jaka wiertarko-wkretarka

Użytkownik "NOFX" <nofx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gqipup$s71$1mx1.internetia.pl...
Witam
Jaka wiertarko-wkretarke polecacie do prostych prac typu wywiercenie otworu na szafke itp. Uzywana bedzie sporadycznie.
Najtańszą wiertarke jaką dostaniesz na 220v.
Ja mam wiertarkę Einhella z Biedronki za 50zł i z powodzeniem słuzy jako wkrętarka- kilka paczek wkretów nia wkreciłem.

Krzysiek

Data: 2009-03-28 10:12:04
Autor: Wojciech Skrzypinski
Jaka wiertarko-wkretarka
NOFX pisze:
Witam
Jaka wiertarko-wkretarke polecacie do prostych prac typu wywiercenie otworu na szafke itp. Uzywana bedzie sporadycznie.

Do wiercenia otworow jakakolwiek wiertarka na 230 V.
Do scian G/K i montazu mebli - jakakolwiek niemarkowa wkretarka akumulatorowa 14,4 lub nawet 18 V. Ja mam Dedre, ktora przetrwala remont generalny i nie tylko. Jesli cos jest do wszystkiego to jest do niczego.

Pozdrawiam,
Wojtek

Data: 2009-03-28 20:58:55
Autor: Irokez
Jaka wiertarko-wkretarka
Użytkownik "Wojciech Skrzypinski" <usun.skrzyp@gmail.com> napisał w wiadomości news:49cde9e3$0$29439$f69f905mamut2.aster.pl...
NOFX pisze:
[...]

Dokładnie.
Kiedyś kupiłem TOYA 20.4V z udarem.
Mam do dziś, wierciło to w drewnie, w stali, w betonie (bo nie miałem nic innego pod reką, długo to trwało ale wiertła porządne miałem) oraz szlifowałem packą z papierem ściernym belki na działce i wkręcało w nie długie i duże wkręty.
Po zdaje się 3-4 latach padły akumulatory to wywaliłem z pudełka i wstawiłem walające się Sanyo R14 i zamiata do dziś. Mam w robocie jakąś Makitę na 12V i cienkie toto, zabawka.. tylko lżejsza co jest zaletą jak składasz meble i przykręcasz tylna ściankę na tysiące wkretów. Od tej Toya to mozna się bicepsów nabawić ;-)
Obecnie mam tylko tą Toya oraz Bosch Hammera jak idę do betonu albo prętów zbrojeniowych..

Pozdrawiam.

--
Irokez

Data: 2009-03-29 17:01:46
Autor: Artur Lew
Jaka wiertarko-wkretarka
Irokez wrote:
wstawiłem walające się Sanyo R14 i zamiata do dziś. Mam w robocie jakąś
Makitę na 12V i cienkie toto, zabawka.. tylko lżejsza co jest zaletą jak
Ale zes porownanie zrobil...
Porownaj 12V Makite i 12V Toya ;)
A co do aku to niestety koszt nowego do tej Toya to wlasnie koszt nowej
wkretarki.
Ja juz zajechalem 3 wkretarki i fakt taki np Einhell wytrzymal z poltora
roku (najdluzej). Ale praca z nim to tylko praktycznie wiercenie w
plycie wiorowej o i to trzaba bardzo uwazac bo sprzeglo tamze jest
beznadziejne i czesto mozesz zniszczyc material. Nie wspomne o
beznadziejnej rekojesci od ktorej po 10 srubach robia sie odciski.
Jezeli to ma byc wkretarka na pare lat to polecam jednak zainwestowac
okolo 450 zl i kupic sobie niebieskiego Bosha z LiOn.
Jest bardzo leciutki (az dziwnie sie na poczatku czulem), ma jakies 30N
i dodatkowo LED-a. Wejdzie wszedzie. I wszystko do niego dokupisz nawet
po latach.
A ze nie ma udaru ?
Tutaj Mozesz sobie kupic pseudo wiertarke z udarem za 50 zl jak masz
pustaka w domu albo za 150 mlota udarowego jak masz twardy zelbet.
I faktycznie na lata wystarczy :)

Artur Lew
arturdotlewatgmaildotcom

Data: 2009-03-28 13:01:04
Autor: szerszen
Jaka wiertarko-wkretarka

[...]

to jeszcze napisz w czym zamierzasz ten otwor wiercic?
bo wszyscy skupiaja sie na sprzecie, a rozpoznanie trzeba zaczac od tego w czym sie bedzie wiercic i do tego dobrac narzedzia

oczywiscie mozna kupic markowe sprzety, jak to niektorzy sugeruja, ale czasem jest to sztuka dla sztuki i niepotrzebne wydawanie kasy

Data: 2009-03-29 08:40:31
Autor: NOFX
Jaka wiertarko-wkretarka
Co powiecie np o tym modelu:

http://allegro.pl/item594769939_wiertarko_wkretarka_einhell_as_18_2_2aku_2biegi.html

Wczoraj byłem w Castoramie i chłop mi powiedział ze akumulatorowa nie wywierce dziury w scianie....
Czy to prawda?

Data: 2009-03-29 10:06:05
Autor: szerszen
Jaka wiertarko-wkretarka

Użytkownik "NOFX" <nofx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gqn5lj$hi6$1mx1.internetia.pl...

zadalem pytanie na ktore nie odpowiedziales

w czym chcesz te dziury wiercic?
z czego masz sciany w mieszkaniu/domu?
z cegla z taka wkretarka mozesz miec juz problemy, z betonem napewno nie dasz rady itd

napisz w czym bedziesz wiercil dziury a wtedy ci sie cos doradzi, czasem duzo wazniejsze od wiertarki sa wiertla, takze wez to pod uwage

Data: 2009-03-29 14:47:37
Autor: NOFX
Jaka wiertarko-wkretarka

w czym chcesz te dziury wiercic?

W scianie w bloku.

Data: 2009-03-29 14:58:08
Autor: Irokez
Jaka wiertarko-wkretarka
Użytkownik "NOFX" <nofx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gqnr5s$snq$1mx1.internetia.pl...

w czym chcesz te dziury wiercic?

W scianie w bloku.

heh.. nie ma to jak wyczerpująca odpowiedź ;)

Beton (wielka płyta)? Cegła?

--
Irokez

Data: 2009-03-29 15:40:01
Autor: NOFX
Jaka wiertarko-wkretarka
W betonie

Data: 2009-03-29 15:47:20
Autor: Irokez
Jaka wiertarko-wkretarka
Użytkownik "NOFX" <nofx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gqnu84$vqe$1mx1.internetia.pl...
W betonie

To zapomnij o tym Einhellu i kup coś sieciowego SDS z udarem pneumatycznym na wzór wspomnianego BOSCH-PBH 2200RE.
Te małe tanie akumulatorowe to drewno, metal, jak ma udar to cegiełka i koniec. Akumulatorowa do betonu to niestety kosztuje jak już Kris zauważył. Nie mam pojęcia jak sobie daje rady młotek Topex, może jednak...

--
Irokez

Data: 2009-03-29 16:16:41
Autor: Panslavista
Jaka wiertarko-wkretarka
> [...]

zauważył.
Nie mam pojęcia jak sobie daje rady młotek Topex, może jednak...

Nie ma jak bruzdownica - tarcze z nasypem diamentowym, a do otworów
młotowiertarka, nawet TOPEX, SDS+ i odpowiednie wiertła widiowe z podwójną
spiralą.

Data: 2009-03-29 18:18:12
Autor: szerszen
Jaka wiertarko-wkretarka

Użytkownik "NOFX" <nofx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gqnu84$vqe$1mx1.internetia.pl...

W betonie

no to teraz zalezy od ciebie, jak duzo masz sily i cierpliwosci

o akumulatorowce zapomnij, jak pisal irokez, wiertarka na 230v i dobre wiertla do betonu, dobre to takie minimum kilkanascie zeta za sztuke i wtedy przy niemarkowej wiertarce z udarem dasz rade cos wywiercic, oczywiscie im lepsze wiertla i im lepsza wiertarka, tym latwiej bedzie ci to zrobic, niemniej o tanim badziewiu mozesz zapomniec

przy betonie, jak wilka plyta, pierwsze skrzypce graja wiertla

Data: 2009-03-29 11:10:52
Autor: Irokez
Jaka wiertarko-wkretarka
[...]

Tak, to gów.o prawda.
Powiedz to tej wiertarce
http://www.hilti.pl/holpl/modules/prcat/prca_navigation.jsp?OID=-15307&fview=1

Druga sprawa, jesli chcesz wiercić w cegle to nie tym, bo nie ma udaru i jest to typowa wkretarka.
Tu masz na przykład fajna z udarem:
http://allegro.pl/item591104249_wkretarka_gsb_36v_li_z_2_akumulator_2_6ah_bosch.html
No to taniej na przykład
http://allegro.pl/item588171674_wiertarko_wkretarka_dewalt_dc725_18v_z_udarem.html

A jak najtaniej to na przykład bardzo tanio młotek jak chcesz robic sciany co jakis czas (przynajmniej z opisu młotek, jak działa nie wiem)
http://allegro.pl/item588656249_mloto_wiertarka_akumulatorowa_24v_mlot_sds_gw2_l.html
albo wiertarka z bzykajacym udarem ot takim na cegiełki i te nowe bloczki co się teraz stosuje (którą właśnie mam tylko z napisem TOYA i ostatnio w beton sie woolno wbijałem, ale zaparłem się i dałem rady, jak więcej otworów niz 1 stanowczo nie polecam jednak ;) ).
http://allegro.pl/item591215952_wkretarka_24v_z_udarem_walizka_osprzet_gwaran.html

Jak masz wiercic beton pod szafki (wielka płyta) to niestety ale musisz kupić coś z porządnym udarem. Jak masz nowy domek z tych gazobetonów co ołówkiem sie dziury robi to cokolwiek starczy

Jak juz pisałem, mam tego bzykacza TOYA na małe prace dorywcze w domu i na ogrodzie.
Na remont (bruzdy w ścianach, otwory w betonie itp) wyciagam takie coś (8 stów prawie kiedys dałem za to, ale byłem zdesperowany jak druga mała wiertarka się spaliła na ścianie, najpierw Einhell potem mały Bosch):
http://www.swistak.pl/a3380694,Mloto-wiertarka-udarowa-BOSCH-PBH-2200-RE.html
i nie ma to tamto, ona dosłownie sama ciągnie.

Pozdrofka

--
Irokez

Data: 2009-03-29 12:27:28
Autor: Kris
Jaka wiertarko-wkretarka

Użytkownik "Irokez" <henric8@op.pl> napisał w wiadomości news:gqndvc$t9r$1news.onet.pl...
[...]

Do sporadycznych zastosowań domowych proponujesz mu sprzęt za 700zł?
A jak będzie chciał 10mkw posadzki w piwnicy wylać to mu zakup mixokreta zaproponuj;))()

Kris

Data: 2009-03-29 12:47:58
Autor: Irokez
Jaka wiertarko-wkretarka
Użytkownik "Kris" <kszysztofcWyWaL@wp.pl> napisał w wiadomości news:gqnieq$a1e$1news.onet.pl...

[...]

Nie czytaj między wierszami, odniosłem się do "nie da się wywiercić akumulatorówką dziury w ścianie".

A do sporadycznego używania to niżej dałem przykłady.
A w ogóle czy na pewno potrzebuje akumulatorówkę? Taki pegasus na prąd to 40-50zł.

Inna sprawa że też miałem sprzet do sporadycznego używania i jak napisałem spalił się w najmniej oczekiwanym momencie podczas remonu - Einhell wiercąc dziury w suficie, tani mały Bosch wiercąc dziury w ścianach pod instalacje elektryczną. Kasa poszła z dymem (akurat gwarancje mijały), nakląłem się, wyjazdy po nową wiertarkę, stracony czas...

Dlatego teraz wkretarka aku najtańsza bo akumulatory mają swoją zywotność i co byś nie kupił to po 2-4 latach okaże się że akumulator kosztuje więcej niż nowy sprzęt, a na 230V duzy ciężki dobry młotek do ścian.

Pozdrawiam.

--
Irokez

Data: 2009-03-29 21:54:36
Autor: Kris
Jaka wiertarko-wkretarka

Użytkownik "Irokez" <henric8@op.pl> napisał w wiadomości news:gqnjle$d8i$1news.onet.pl...
[...]

I takie coś jest dla niego najlepsze moim zdaniem- zresztą sam mu to na początku proponowałem

Kris

Data: 2009-04-04 21:54:31
Autor: Marex
Jaka wiertarko-wkretarka
Irokez <henric8@op.pl> napisał(a):
> [...]

RE.html
i nie ma to tamto, ona dosłownie sama ciągnie.

      Witam! podczepie sie pod temat, bo jednak chodzi mi po głowie wkretarka
( mam część prac na działce ogrodowej pozbawionej dostepu do prądu..)Także k/domu są prace, np.naprawy ogrodzenia, wkrety do drewna 5x70 i to w duzych ilościach.Poza tym przy i - w domu wciąż potrzeba czymś mocniejszym "zakręcić".Czy  akumulatory Ni-Mh są krótsze w zywotnosci od droższych ZLi-teon i czy te ostatnie też łatwo padają po eoku, dwóch?? Czy znacie sprzęt z takimi akumulatorowy w grancach do 500 zł. Te oferty z UK z gwarancją nie przxyciagają, bo tamta gwarancja nie jest respektowana na kontynencie..
                                 Pozdr.    Marex

Data: 2009-04-05 12:35:04
Autor: Irokez
Jaka wiertarko-wkretarka
Użytkownik "Marex" <marksv.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gr8kun$ce4$1inews.gazeta.pl...

[...]

Myślę, że te akumulatory to jeden diabeł w takim sprzęcie.
Ale chyba jak się nie mylę najwięcej prądu jest w stanie oddać Ni-Cd potem NiMn a na końcu LiIon - nie pojemność, ale maksymalny prąd co się przekłada na moment obrotowy. Jak sie mylę to poprawcie.
Patrz na funkcjonalność jakiej potrzebujesz i na moc jaką jest w stanie oddać sprzęt jeśli chcesz wkrecać takie wkręty.
Czyli coś co jest na 18-24V i fajnie jak ma szybką ładowarkę 1-2 godzinną.

--
Irokez

Data: 2009-03-29 17:07:41
Autor: Artur Lew
Jaka wiertarko-wkretarka
NOFX wrote:
Co powiecie np o tym modelu:
http://allegro.pl/item594769939_wiertarko_wkretarka_einhell_as_18_2_2aku_2biegi.html
Dokladnie taka zajechalem.
Z wad to:
* praktycznie brak sprzegla (przy tym samym ustawieniu nie ejst
powtarzalne w tym samym materiale)
* wyskakujacy 2 bieg, trzeba go trzymac kciukiem przy ciut wiekszych
wkretach (tj jakies 4 x 50 ;) )
* akumulatory padaja dosc szybko, po poltora roku wytrzymuje gora 30
minut, mi dodatkowo jeden padl calkowicie
* padla bo zepsul pstryczek w ktorym zawarta jest cala elektronika a
niestety nie uda Ci sie tam wcisnac nowego potencjometru (swoja droga to
z oszczednosci tam jest drabinka rezystorowa a nie potencjometr ;))

Wczoraj byłem w Castoramie i chłop mi powiedział ze akumulatorowa nie
Zapamietaj ze w kazdym ze sklepow tego typu rady sprzedawcy czesto
mozesz sobie o kant... bo czego chcesz wymagac od czlowieka ktory jest z
ulicy i czesto po przeszkleniu z BHP tylko?

A odpowiadajac na Twoje pytanie to ja powyzszym modelem wiercilem w
scianie, w dosc twardej cegle i plytkach. Przy otworze 6 mm spokojnie