Jaka wiertarko-wkretarka

Data: 2009-03-28 13:01:04
Autor: szerszen
Jaka wiertarko-wkretarka

Użytkownik "NOFX" <nofx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gqipup$s71$1mx1.internetia.pl...

Jaka wiertarko-wkretarke polecacie do prostych prac typu wywiercenie otworu na szafke itp. Uzywana bedzie sporadycznie.

to jeszcze napisz w czym zamierzasz ten otwor wiercic?
bo wszyscy skupiaja sie na sprzecie, a rozpoznanie trzeba zaczac od tego w czym sie bedzie wiercic i do tego dobrac narzedzia

oczywiscie mozna kupic markowe sprzety, jak to niektorzy sugeruja, ale czasem jest to sztuka dla sztuki i niepotrzebne wydawanie kasy

Data: 2009-03-29 08:40:31
Autor: NOFX
Jaka wiertarko-wkretarka
Co powiecie np o tym modelu:

http://allegro.pl/item594769939_wiertarko_wkretarka_einhell_as_18_2_2aku_2biegi.html

Wczoraj byłem w Castoramie i chłop mi powiedział ze akumulatorowa nie wywierce dziury w scianie....
Czy to prawda?

Data: 2009-03-29 10:06:05
Autor: szerszen
Jaka wiertarko-wkretarka

Użytkownik "NOFX" <nofx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gqn5lj$hi6$1mx1.internetia.pl...

zadalem pytanie na ktore nie odpowiedziales

w czym chcesz te dziury wiercic?
z czego masz sciany w mieszkaniu/domu?
z cegla z taka wkretarka mozesz miec juz problemy, z betonem napewno nie dasz rady itd

napisz w czym bedziesz wiercil dziury a wtedy ci sie cos doradzi, czasem duzo wazniejsze od wiertarki sa wiertla, takze wez to pod uwage

Data: 2009-03-29 14:47:37
Autor: NOFX
Jaka wiertarko-wkretarka

w czym chcesz te dziury wiercic?

W scianie w bloku.

Data: 2009-03-29 14:58:08
Autor: Irokez
Jaka wiertarko-wkretarka
Użytkownik "NOFX" <nofx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gqnr5s$snq$1mx1.internetia.pl...

w czym chcesz te dziury wiercic?

W scianie w bloku.

heh.. nie ma to jak wyczerpująca odpowiedź ;)

Beton (wielka płyta)? Cegła?

--
Irokez

Data: 2009-03-29 15:40:01
Autor: NOFX
Jaka wiertarko-wkretarka
W betonie

Data: 2009-03-29 15:47:20
Autor: Irokez
Jaka wiertarko-wkretarka
Użytkownik "NOFX" <nofx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gqnu84$vqe$1mx1.internetia.pl...
W betonie

To zapomnij o tym Einhellu i kup coś sieciowego SDS z udarem pneumatycznym na wzór wspomnianego BOSCH-PBH 2200RE.
Te małe tanie akumulatorowe to drewno, metal, jak ma udar to cegiełka i koniec. Akumulatorowa do betonu to niestety kosztuje jak już Kris zauważył. Nie mam pojęcia jak sobie daje rady młotek Topex, może jednak...

--
Irokez

Data: 2009-03-29 16:16:41
Autor: Panslavista
Jaka wiertarko-wkretarka
Użytkownik "Irokez" <henric8@op.pl> napisał w wiadomości
> [...]

zauważył.
Nie mam pojęcia jak sobie daje rady młotek Topex, może jednak...

Nie ma jak bruzdownica - tarcze z nasypem diamentowym, a do otworów
młotowiertarka, nawet TOPEX, SDS+ i odpowiednie wiertła widiowe z podwójną
spiralą.

Data: 2009-03-29 18:18:12
Autor: szerszen
Jaka wiertarko-wkretarka

Użytkownik "NOFX" <nofx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gqnu84$vqe$1mx1.internetia.pl...

W betonie

no to teraz zalezy od ciebie, jak duzo masz sily i cierpliwosci

o akumulatorowce zapomnij, jak pisal irokez, wiertarka na 230v i dobre wiertla do betonu, dobre to takie minimum kilkanascie zeta za sztuke i wtedy przy niemarkowej wiertarce z udarem dasz rade cos wywiercic, oczywiscie im lepsze wiertla i im lepsza wiertarka, tym latwiej bedzie ci to zrobic, niemniej o tanim badziewiu mozesz zapomniec

przy betonie, jak wilka plyta, pierwsze skrzypce graja wiertla

Data: 2009-03-29 11:10:52
Autor: Irokez
Jaka wiertarko-wkretarka
[...]

Tak, to gów.o prawda.
Powiedz to tej wiertarce
http://www.hilti.pl/holpl/modules/prcat/prca_navigation.jsp?OID=-15307&fview=1

Druga sprawa, jesli chcesz wiercić w cegle to nie tym, bo nie ma udaru i jest to typowa wkretarka.
Tu masz na przykład fajna z udarem:
http://allegro.pl/item591104249_wkretarka_gsb_36v_li_z_2_akumulator_2_6ah_bosch.html
No to taniej na przykład
http://allegro.pl/item588171674_wiertarko_wkretarka_dewalt_dc725_18v_z_udarem.html

A jak najtaniej to na przykład bardzo tanio młotek jak chcesz robic sciany co jakis czas (przynajmniej z opisu młotek, jak działa nie wiem)
http://allegro.pl/item588656249_mloto_wiertarka_akumulatorowa_24v_mlot_sds_gw2_l.html
albo wiertarka z bzykajacym udarem ot takim na cegiełki i te nowe bloczki co się teraz stosuje (którą właśnie mam tylko z napisem TOYA i ostatnio w beton sie woolno wbijałem, ale zaparłem się i dałem rady, jak więcej otworów niz 1 stanowczo nie polecam jednak ;) ).
http://allegro.pl/item591215952_wkretarka_24v_z_udarem_walizka_osprzet_gwaran.html

Jak masz wiercic beton pod szafki (wielka płyta) to niestety ale musisz kupić coś z porządnym udarem. Jak masz nowy domek z tych gazobetonów co ołówkiem sie dziury robi to cokolwiek starczy

Jak juz pisałem, mam tego bzykacza TOYA na małe prace dorywcze w domu i na ogrodzie.
Na remont (bruzdy w ścianach, otwory w betonie itp) wyciagam takie coś (8 stów prawie kiedys dałem za to, ale byłem zdesperowany jak druga mała wiertarka się spaliła na ścianie, najpierw Einhell potem mały Bosch):
http://www.swistak.pl/a3380694,Mloto-wiertarka-udarowa-BOSCH-PBH-2200-RE.html
i nie ma to tamto, ona dosłownie sama ciągnie.

Pozdrofka

--
Irokez

Data: 2009-03-29 12:27:28
Autor: Kris
Jaka wiertarko-wkretarka

Użytkownik "Irokez" <henric8@op.pl> napisał w wiadomości news:gqndvc$t9r$1news.onet.pl...
[...]

Do sporadycznych zastosowań domowych proponujesz mu sprzęt za 700zł?
A jak będzie chciał 10mkw posadzki w piwnicy wylać to mu zakup mixokreta zaproponuj;))()

Kris

Data: 2009-03-29 12:47:58
Autor: Irokez
Jaka wiertarko-wkretarka
Użytkownik "Kris" <kszysztofcWyWaL@wp.pl> napisał w wiadomości news:gqnieq$a1e$1news.onet.pl...

[...]

Nie czytaj między wierszami, odniosłem się do "nie da się wywiercić akumulatorówką dziury w ścianie".

A do sporadycznego używania to niżej dałem przykłady.
A w ogóle czy na pewno potrzebuje akumulatorówkę? Taki pegasus na prąd to 40-50zł.

Inna sprawa że też miałem sprzet do sporadycznego używania i jak napisałem spalił się w najmniej oczekiwanym momencie podczas remonu - Einhell wiercąc dziury w suficie, tani mały Bosch wiercąc dziury w ścianach pod instalacje elektryczną. Kasa poszła z dymem (akurat gwarancje mijały), nakląłem się, wyjazdy po nową wiertarkę, stracony czas...

Dlatego teraz wkretarka aku najtańsza bo akumulatory mają swoją zywotność i co byś nie kupił to po 2-4 latach okaże się że akumulator kosztuje więcej niż nowy sprzęt, a na 230V duzy ciężki dobry młotek do ścian.

Pozdrawiam.

--
Irokez

Data: 2009-03-29 21:54:36
Autor: Kris
Jaka wiertarko-wkretarka

Użytkownik "Irokez" <henric8@op.pl> napisał w wiadomości news:gqnjle$d8i$1news.onet.pl...
[...]

I takie coś jest dla niego najlepsze moim zdaniem- zresztą sam mu to na początku proponowałem

Kris

Data: 2009-04-04 21:54:31
Autor: Marex
Jaka wiertarko-wkretarka
Irokez <henric8@op.pl> napisał(a):
> [...]

RE.html
i nie ma to tamto, ona dosłownie sama ciągnie.

      Witam! podczepie sie pod temat, bo jednak chodzi mi po głowie wkretarka
( mam część prac na działce ogrodowej pozbawionej dostepu do prądu..)Także k/domu są prace, np.naprawy ogrodzenia, wkrety do drewna 5x70 i to w duzych ilościach.Poza tym przy i - w domu wciąż potrzeba czymś mocniejszym "zakręcić".Czy  akumulatory Ni-Mh są krótsze w zywotnosci od droższych ZLi-teon i czy te ostatnie też łatwo padają po eoku, dwóch?? Czy znacie sprzęt z takimi akumulatorowy w grancach do 500 zł. Te oferty z UK z gwarancją nie przxyciagają, bo tamta gwarancja nie jest respektowana na kontynencie..
                                 Pozdr.    Marex

Data: 2009-04-05 12:35:04
Autor: Irokez
Jaka wiertarko-wkretarka
Użytkownik "Marex" <marksv.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gr8kun$ce4$1inews.gazeta.pl...

[...]

Myślę, że te akumulatory to jeden diabeł w takim sprzęcie.
Ale chyba jak się nie mylę najwięcej prądu jest w stanie oddać Ni-Cd potem NiMn a na końcu LiIon - nie pojemność, ale maksymalny prąd co się przekłada na moment obrotowy. Jak sie mylę to poprawcie.
Patrz na funkcjonalność jakiej potrzebujesz i na moc jaką jest w stanie oddać sprzęt jeśli chcesz wkrecać takie wkręty.
Czyli coś co jest na 18-24V i fajnie jak ma szybką ładowarkę 1-2 godzinną.

--
Irokez

Data: 2009-03-29 17:07:41
Autor: Artur Lew
Jaka wiertarko-wkretarka
NOFX wrote:
Co powiecie np o tym modelu:
http://allegro.pl/item594769939_wiertarko_wkretarka_einhell_as_18_2_2aku_2biegi.html
Dokladnie taka zajechalem.
Z wad to:
* praktycznie brak sprzegla (przy tym samym ustawieniu nie ejst
powtarzalne w tym samym materiale)
* wyskakujacy 2 bieg, trzeba go trzymac kciukiem przy ciut wiekszych
wkretach (tj jakies 4 x 50 ;) )
* akumulatory padaja dosc szybko, po poltora roku wytrzymuje gora 30
minut, mi dodatkowo jeden padl calkowicie
* padla bo zepsul pstryczek w ktorym zawarta jest cala elektronika a
niestety nie uda Ci sie tam wcisnac nowego potencjometru (swoja droga to
z oszczednosci tam jest drabinka rezystorowa a nie potencjometr ;))

Wczoraj byłem w Castoramie i chłop mi powiedział ze akumulatorowa nie
Zapamietaj ze w kazdym ze sklepow tego typu rady sprzedawcy czesto
mozesz sobie o kant... bo czego chcesz wymagac od czlowieka ktory jest z
ulicy i czesto po przeszkleniu z BHP tylko?

A odpowiadajac na Twoje pytanie to ja powyzszym modelem wiercilem w
scianie, w dosc twardej cegle i plytkach. Przy otworze 6 mm spokojnie
wystarczy.

Artur Lew
arturdotlewatgmaildotcom

Jaka wiertarko-wkretarka