Jaka zaprawa na krawężniki?

Data: 2009-08-19 14:38:36
Autor: bosman
Jaka zaprawa na krawężniki?
Witam,

Jak± zaprawę zastosować do poprawiania krawężników na ¶mieszkach rowerowych? Ile
to schnie? Proszę o rady od dzielnych bojowników np. z Wrocławia.

pozdrawiam

bosman

Data: 2009-08-19 07:52:03
Autor: Szprota aka Stefandora
Jaka zaprawa na krawężniki?
On 19 Sie, 16:38, "bosman" <bosman_maly.WYT...@gazeta.pl> wrote:
Witam,

Jak± zaprawę zastosować do poprawiania krawężników na ¶mieszkach rowerowych? Ile
to schnie? Proszę o rady od dzielnych bojowników np. z Wrocławia.

Może być z Łodzi?
http://gpo.blox.pl/html/1310721,262146,14,15.html?6,2008
Skontaktuj się z nimi, może co¶ podpowiedz± :)

--
Pzdr,
Dorota.

Data: 2009-08-19 16:53:29
Autor: Coaster
Jaka zaprawa na krawężniki?
bosman wrote:
Witam,

Jak± zaprawę zastosować do poprawiania krawężników na ¶mieszkach rowerowych? [...]

Sportowa - najlepsza ;-)

--
PoZdR
increasing the risk of pinch flats."

Data: 2009-08-19 20:22:41
Autor: gl
Jaka zaprawa na krawężniki?
bosman <bosman_maly.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał(a):
Witam,

Jak± zaprawę zastosować do poprawiania krawężników na ¶mieszkach rowerowych?

Jak się dobrze sprężysz z mieszaniem i nakładaniem, to cement szybkowi±ż±cy Lampocem znanej zapewne kolarzom i ich kibicom firmy Mapeii. Polskiej ceny nie
znam, ale w .it jest 2-3 droższy od zwykłego cementu.

Ile
to schnie? Proszę o rady od dzielnych bojowników np. z Wrocławia.

Nie jestem ani bojownikiem, ani z Wrocławia, ale spróbuję: Od kontaktu z woda,
do stwardnienia - ok. 2 (slownie dwie) minuty, więc porcji większej jak parę
kielni na raz lepiej nie przygotowywać, a przed przygotowaniem następnej
porcji resztki starej lepiej z wiadra wyczy¶cić.

pozdrawiam

ja również

bosman

glupi login

Data: 2009-08-19 20:59:05
Autor: Marcin
Jaka zaprawa na krawężniki?
Jak± zaprawę zastosować do poprawiania krawężników na ¶mieszkach rowerowych?

Najlepsz±... Przy takiej małej grubo¶ci musisz użyć dobrej zaprawy - nadawać się będzie gotowa "zaprawa murarska", np. http://www.cekol.pl/article/3122_ZAPRAWA_MURARSKA.htm
Takie gotowe zaprawy maj± rózne dodatki uszlachetniaj±ce powoduj±ce np. lepsze przywieranie do powierzchni. Można też kombinować z mieszaniem cementu z klejem do glazury - i tego dopiero z piaskiem - w ten sposób uzyskujesz zaprawę o większej elastyczno¶ci - ale dużo taniej nie wyjdzie, a roboty więcej...

Ile to schnie?

Długo. Przez kilka godzin jak wjedziesz na to rowerem, to zniszczysz. Generalnie pełen efekt jest po kilkunastu godzinach. Podczas schnięcia przydałoby się zaprawę polać wod± - zapobiega to zbyt szybkiemu odparowaniu wody z zaprawy i popękaniu jej podczas wysychania.

Proszę o rady od dzielnych bojowników np. z Wrocławia.

Co prawda we Wrocławiu byłem raz - na dworcu - ale moja rada jest taka, że "zabetonować" krawężnik tak, żeby się trzymało i nie popękało nie jest tak prosto..... Koniecznie przed nakładaniem zaprawy polej krawężnik wod± - niech wsi±knie w beton...

--
Pozdrawiam!
Marcin

Data: 2009-08-19 19:02:19
Autor: Jan Srzednicki
Jaka zaprawa na krawężniki?
On 2009-08-19, Marcin wrote:
Ile to schnie?

Długo. Przez kilka godzin jak wjedziesz na to rowerem, to zniszczysz. Generalnie pełen efekt jest po kilkunastu godzinach. Podczas schnięcia przydałoby się zaprawę polać wodą - zapobiega to zbyt szybkiemu odparowaniu wody z zaprawy i popękaniu jej podczas wysychania.

A nie ma czegoś, co by szybciej działało?

Data: 2009-08-19 21:20:11
Autor: Marcin Hyła
Jaka zaprawa na krawężniki?
Jan Srzednicki wrote:

[...]

Szkło wodne, IMHO. Choć teraz może są lepsiejsze spec-chemikalia.

Używaliśmy tego w KRK poprawiając krawężniki w... 1995 roku (na ul.
Monte Cassino i Kapelanka - tam gdzie teraz jest formalnie droga rowerowa).

marcin ha
--
Miasta dla rowerĂłw http://www.rowery.org.pl

Data: 2009-08-19 21:24:18
Autor: Marcin
Jaka zaprawa na krawężniki?
A nie ma czego¶, co by szybciej działało?

Deskę można położyć.....

;)

Fizyki (i chemii) nie oszukasz - tam musz± zaj¶ć okre¶lone reakcje, woda musi odparować - i to nie za szybko. Na pewno s± materiały, którymi dałoby się to zrobić szybciej, tylko pytanie o cenę....
Jest co¶ takiego, jak "asfalt na zimno" - do doraĽniego łatania dziur. Można by o tym poczytać - ja się tym nie bawiłem, nie wiem ile czasu to schnie i jak z przyczepno¶ci± np. do betonu...

--
Pozdrawiam!
Marcin

Data: 2009-08-19 21:31:59
Autor: BoDro
Jaka zaprawa na krawężniki?
"Jan Srzednicki" napisał:

A nie ma czegoś, co by szybciej działało?

bo do zaprawy trzeba dodać nie zwykłej wody ale tej, która wypłynie z prasy
do wrzuceniu do niej członków zarządu i dyrektora ZDMu... Będzie beton, że
aĹĽ strach...:-)

--

Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E