Jaka zmywarka

1 Data: Pa╝dziernik 27 2011 21:15:35
Autor: Olo
Jaka zmywarka
Z okazji zbli┼╝aj─ůcego si─Ö remontu kuchni, ma┼é┼╝onka w zasadzie wymusi┼éa zaplanowanie zakupu zmywarki. I tu problem, nigdy tego nie mia┼éem, nigdy te┼╝ z tego nie korzysta┼éem a teraz musz─Ö to kupi─ç dla siebie. Nie mam ┼╝adnych preferencji, wiem ┼╝e potrzebna jest ta w─Ö┼╝sza czyli (40?) ale co kupi─ç. Wiem z czytania forum, ┼╝e niekt├│re modele lub firmy s─ů be i ┼╝e u┼╝ywa si─Ö p├│┼║niej 1-2 program├│w wi─Öc raczej nie jest mi potrzebny model 500 w 1.
Wi─Öc chcia┼ébym co┼Ť co prze┼╝yje troch─Ö lat (che che moja pralka polar jeszcze w ca┼ékiem dobrej formie a ma ju┼╝ 12 lat, ale wiem ┼╝e to ju┼╝ nierealne) i generalnie b─Ödzie proste w naprawie (z prostymi rzeczami daje sobie rad─Ö samodzielnie) i ┼éatwe w obs┼éudze. Na chwil─Ö obecn─ů jest zupe┼énie oboj─Ötne czy b─Ödzie to wolnostoj─ůca czy do zabudowy.
Co by┼Ťcie mi polecali firma, model. Dla mnie to teren dziewiczy. Z g├│ry dzi─Ökuje za pomoc
Olo
M├│j adres zakodowany ROT13.

2 Data: Pa╝dziernik 28 2011 07:52:09
Autor: Dominik & Co
Re: Jaka zmywarka
W dniu 27-10-2011 21:15, Olo rzecze:
Z okazji zbli┼╝aj─ůcego si─Ö remontu kuchni, ma┼é┼╝onka w zasadzie wymusi┼éa
zaplanowanie zakupu zmywarki. I tu problem, nigdy tego nie miałem, nigdy
też z tego nie korzystałem a teraz muszę to kupić dla siebie. Nie mam
┼╝adnych preferencji, wiem ┼╝e potrzebna jest ta w─Ö┼╝sza czyli (40?) ale co

45 cm najcz─Ö┼Ťciej. Kup, po kilku miesi─ůcach u┼╝ywania nie b─Ödziesz
sobie wyobra┼╝a─ç ┼╝ycia bez zmywarki :-)
Aha, do zabudowy zwykle s─ů dro┼╝sze. Z wolnostoj─ůcych zwykle mo┼╝na
zdj─ů─ç blat i wsun─ů─ç pod blat szafkowy.

kupi─ç. Wiem z czytania forum, ┼╝e niekt├│re modele lub firmy s─ů be i ┼╝e
u┼╝ywa si─Ö p├│┼║niej 1-2 program├│w wi─Öc raczej nie jest mi potrzebny model
500 w 1.

IMO potrzebny jest program szybki (ca 30 min), normalny i do garnk├│w.
Przydaje si─Ö te┼╝ funkcja 1/2 wsadu.

Co by┼Ťcie mi polecali firma, model. Dla mnie to teren dziewiczy. Z g├│ry
dzi─Ökuje za pomoc

My mamy Boscha SRS 55M52EU i na razie (ponad dwa lata) jeste┼Ťmy
zadowoleni. Poza czyszczeniem odpływu żadnej awarii (odpukać).
Środki zmywarkowe z Lidla.

--
Dominik (& k─ůpany)
"Wszyscy chc─ů naszego dobra. Nie dajmy go sobie zabra─ç." (S.J. Lec)

3 Data: Pa╝dziernik 28 2011 10:35:18
Autor: krys
Re: Jaka zmywarka
Dominik & Co wrote:

My mamy Boscha SRS 55M52EU i na razie (ponad dwa lata) jesteÂmy
zadowoleni.

A mogŕ spytaŠ, czy ta zmywarka ma mo┐liwoŠ regulacji wysokoÂci? Najbardziej
mnie interesuje, jak najni┐sza mo┐e byŠ.
J.

4 Data: Pa╝dziernik 28 2011 12:06:28
Autor: Dominik & Co
Re: Jaka zmywarka
W dniu 28-10-2011 10:35, krys rzecze:

A mogŕ spytaŠ, czy ta zmywarka ma mo┐liwoŠ regulacji wysokoÂci? Najbardziej
mnie interesuje, jak najni┐sza mo┐e byŠ.

Ech, leniuszku :-) Jeden z pierwszych wynikˇw w googlarce:

http://www.zmywarki.dircoo.pl/?p=bosch-srs55m52eu

--
Dominik (& k▒pany)
"Wszyscy chc▒ naszego dobra. Nie dajmy go sobie zabraŠ." (S.J. Lec)

5 Data: Pa╝dziernik 28 2011 13:21:07
Autor: krys
Re: Jaka zmywarka
Dominik & Co wrote:

[...]

Dziŕki, widzia│am opisy, ale bez regulacji wysokoÂci. No i i tak nie wiem,
czy minimalna wysokoŠ to 81, czy jednak 79.
J.

6 Data: Pa╝dziernik 28 2011 14:06:10
Autor: Dominik & Co
Re: Jaka zmywarka
W dniu 28-10-2011 13:21, krys rzecze:

Dziŕki, widzia│am opisy, ale bez regulacji wysokoÂci. No i i tak nie wiem,
czy minimalna wysokoŠ to 81, czy jednak 79.

Te┐ siŕ nad tym zastanawia│em :-) ChoŠ 81 raczej nie- nˇ┐ki mo┐na
wkrŕciŠ. Ja bym dawa│ 80-82 (po centymetrze w ka┐d▒ stronŕ).
Swojej nie rusza│em, zdj▒│em tylko blat i by│a na "kompatybilnej"
wysokoÂci- swobodnie chowa siŕ pod blatem kuchennym, ale nie ma
za du┐o luzu.

--
Dominik (& k▒pany)
"Wszyscy chc▒ naszego dobra. Nie dajmy go sobie zabraŠ." (S.J. Lec)
Wyra┐am wy│▒cznie prywatne pogl▒dy zgodnie z Art. 54 Konstytucji RP

7 Data: Pa╝dziernik 28 2011 14:24:38
Autor: krys
Re: Jaka zmywarka
Dominik & Co wrote:

[...]

No, to ju┐ wiesz, ┐e ka┐dy centymetr na wagŕ z│ota;-)
J.

8 Data: Pa╝dziernik 31 2011 10:29:30
Autor: Krzysiek
Re: Jaka zmywarka
W dniu 2011-10-28 07:52, Dominik & Co pisze:
[...]
45 cm najcz─Ö┼Ťciej. Kup, po kilku miesi─ůcach u┼╝ywania nie b─Ödziesz
sobie wyobra┼╝a─ç ┼╝ycia bez zmywarki :-)
[...]

dok┼éadnie, od miesi─ůca u┼╝ywam swojej pierwszej zmywarki i ju┼╝ nie wyobra┼╝am sobie kuchni bez niej :)
Wybrałem AMICA ZIM 427 45cm. Jest uruchamiana raz dziennie (3 osoby).
Ma ona mo┼╝liwo┼Ť─ç pod┼é─ůczenia pod ciep┼é─ů wod─Ö i to wykorzysta┼éem.
Ale przede wszystkim naczynia s─ů idealnie czyste.
Za 150 zł. można rozszerzyć gwarancję na 5 lat.

9 Data: Pa╝dziernik 28 2011 09:05:40
Autor: Kris
Re: Jaka zmywarka
U┼╝ytkownik "Olo"  napisa┼é w wiadomo┼Ťci grup dyskusyjnych:j8cakk$2bb$1@news.onet.pl...

[...]

Jak masz mo┼╝liwo┼Ť─ç to postaraj si─Ö zmie┼Ťci─ç 60cm. Zmywarka 45cm to troch─Ö za ma┼éa- no chyba ┼╝e dla singla
Ja od 2 lat mam Elektroluxa i jest ok- polecam. w praktyce u┼╝ywamy tylko programu 30 minut. Rodzina 2+1 zmywarka chodzi min raz dziennie.

10 Data: Pa╝dziernik 28 2011 09:52:12
Autor: Dominik & Co
Re: Jaka zmywarka
W dniu 28-10-2011 09:05, Kris rzecze:

Jak masz mo┼╝liwo┼Ť─ç to postaraj si─Ö zmie┼Ťci─ç 60cm. Zmywarka 45cm to
trochę za mała- no chyba że dla singla

Bez przesady- u nas (2+2) wystarcza, chodzi zwykle raz dziennie.
Fakt, garnki wkomponowa─ç znacznie wygodniej w sze┼Ť─çdziesi─ůtce.
Ale w małej kuchni każdy kawałek szafki się przyda.

Reasumuj─ůc dla OP- je┼Ťli masz miejsce, bierz 60. Je┼Ťli nie masz,
nie przejmuj si─Ö- 45 te┼╝ jest OK.

--
Dominik (& k─ůpany)
"Wszyscy chc─ů naszego dobra. Nie dajmy go sobie zabra─ç." (S.J. Lec)
Wyra┼╝am wy┼é─ůcznie prywatne pogl─ůdy zgodnie z Art. 54 Konstytucji RP

11 Data: Pa╝dziernik 31 2011 11:55:03
Autor: Qrczak
Re: Jaka zmywarka
Dnia 2011-10-28 09:52, niebożę Dominik & Co wylazło do ludzi i marudzi:
[...]

W sze┼Ť─çdziesi─ůtk─Ö wszystko da si─Ö wkomponowa─ç, ale prawdziwa sztuka to upchn─ů─ç do czterdziestki pi─ůtki.
Ba, znam singli, co ┼éadnie wkomponowuj─ů w 60-tk─Ö jeden garnuszek, talerz i dwa kieliszki...

Qra
--
nie wiem, nie znam si─Ö, zarobiona jestem

12 Data: Listopad 14 2011 10:03:43
Autor: _▒Šŕ│˝ˇÂ┐╝.
60 cm !
Potwierdzam.
Przy 45 cm - chc▒c zmyŠ gary, brytfanny, patelnie, jakie inne gabaryty - to
dostaniesz klaustrofobii.
A pr▒du, wody i proszku ma│a i du┐a zu┐ywaj▒ tyle samo.
Jedyny powˇd to mo┐e byŠ naprawdŕ ciasna kuchnia, lub kawaler (panna).
4-osobowe rodziny te┐ kiedy Maluchem je╝dzi│y, i to nawet w trasŕ do
Bu│garii.

-- -- -
60cm.

--

13 Data: Pa╝dziernik 30 2011 20:45:54
Autor: Jawi
Re: Jaka zmywarka
W dniu 2011-10-27 21:15, Olo pisze:
Mia┼éem 45 cm, moim zdaniem dla rodziny 2+2 przynajmniej dla nas by┼éa troszk─Ö za ma┼éa. Musia┼éem czasami drobiazgi my─ç r─Öcznie, bo za jednym wsadem przy zbieraniu ca┼éy dzie┼ä si─Ö nie mie┼Ťci┼éy. Ale to rzecz gustu. Mo┼╝na my─ç na dwa razy.  Poza tym, kupi┼éem Ardo, w zasadzie ┼╝ona :) i odda┼éem po miesi─ůcu, naprawa trwa┼éa za d┼éugo (kolejna) i zabra┼éem kas─Ö. Nikomu tej firmy niestety nie polec─Ö. I moja by┼éa strasznie g┼éo┼Ťna :( Odda┼éem z przyjemno┼Ťci─ů.
--

14 Data: Pa╝dziernik 31 2011 20:05:06
Autor: gobo
Re: Jaka zmywarka
Mam od oko┼éo 5ciu lat Electroluxa 45cm i dla trzyosobowej rodziny jest w sam raz. Jest do┼Ť─ç cicha, bezawaryjna i ma spe┼éniaj─ůce moje oczekiwania programy:)
Jestem konserwatyst─ů i nie lubi─Ö tabletek - u┼╝ywam tradycyjnego proszku, soli i nab┼éyszczacza.
Pozdrawiam
Piotr

15 Data: Listopad 10 2011 08:15:05
Autor: Przesmiewca
Re: Jaka zmywarka
gobo <gobo007@poczta.onet.pl> napisa│(a):

Mam od oko│o 5ciu lat Electroluxa 45cm i dla trzyosobowej rodziny jest w
sam raz. Jest doŠ cicha, bezawaryjna i ma spe│niaj▒ce moje oczekiwania
programy:)
Jestem konserwatyst▒ i nie lubiŕ tabletek - u┐ywam tradycyjnego proszku,
soli i nab│yszczacza.
Pozdrawiam
Piotr

Zamiana tabletek na proszek to zadne odejscie od konserwatyzmu, jak chcesz byc konserwatysta
to zmywaj recznie :)

16 Data: Listopad 10 2011 11:07:46
Autor: Pooh
Re: Jaka zmywarka
Dnia Thu, 10 Nov 2011 08:15:05 +0100, Przesmiewca napisa│(a):
jak chcesz byc konserwatysta to zmywaj recznie :)
....piaskiem w pobliskim strumieniu ;-)

--
Obnoszenie siŕ z osobistymi preferencjami heteroseksualnymi uwa┐ane jest
za obsceniczne i niesmaczne. Je┐eli natomiast kto rozg│asza fakt bycia

17 Data: Listopad 05 2011 11:42:58
Autor: Me(L)Isa
Re: Jaka zmywarka
W dniu 2011-10-27 21:15, Olo pisze:
(...)
Co by┼Ťcie mi polecali firma, model. Dla mnie to teren dziewiczy. Z g├│ry
dzi─Ökuje za pomoc

Kupiłam Boscha. Jestem zadowolona.
--
Mel

18 Data: Listopad 17 2011 07:37:40
Autor: paff
Re: Jaka zmywarka
[...]
jeszcze w całkiem dobrej formie a ma już 12 lat, ale wiem że to już
[...]

U nas na dwie osoby 60 cm jest codziennie pe┼éna, a przy okazji uroczysto┼Ťci w kt├│rych uczestniczy 8 os├│b i zjada si─Ö deserki, pije kaw─Ö i je obiad dwudaniowy, to 60'tka i 4 razy obr├│ci :)

Nie polecam mastercooka - po 3 latach u┼╝ywania przez rodzic├│w mieli ju┼╝ dwie awarie - przestaj─ů dzia┼éa─ç styki w przyciskach, pad┼é programator czy jakie┼Ť inne elektroniczne ustrojstwo. Cz─Östo widywa┼éem blokowanie si─Ö klapki, kt├│ra powinna otworzy─ç si─Ö aby w odpowiednim momencie poda─ç proszek.

My mamy boscha - b─Öd─ů chyba 4 lata, nie mam zastrze┼╝e┼ä. Co do program├│w - potrzebny jest jeden kr├│ciutki (ok p├│┼é godziny) z nisk─ů temperatur─ů - i tym najcz─Ö┼Ťciej b─Ödziesz zmywa┼é. Do tego jaki┼Ť d┼éu┼╝szy (2 godziny) z temperatur─ů rz─Ödu 50-60 stopni jak ju┼╝ masz garnki do umycia. Jak masz aneks to przydaje si─Ö op├│┼║niony (programowalny) start, ┼╝eby Ci sprz─Öt nie szumia┼é gdy ogl─ůdasz tv, a swoj─ů robot─Ö zrobi┼é w nocy.

Od następnej zmywarki nie będę wymagał niczego więcej - 60 cm, bosch, program krótki, długi, opóźniony start.

Jeszcze ma┼éy plus dla boscha - kosz ma du┼╝o fajnych opcji z┼éo┼╝enia/przesuni─Öcia/podniesienia jaki┼Ť element├│w trzymaj─ůcych rzeczy w czasie mycia - du┼╝o ┼éatwiej si─Ö ustawia rzeczy ni┼╝ w takim koszu, co to wszystko ma nieruchome.

Pozdrawiam
Paweł

19 Data: Listopad 17 2011 14:46:20
Autor: Przesmiewca
Re: Jaka zmywarka
paff <paff1@wp.pl.usun.to> napisa│(a):

Od nastŕpnej zmywarki nie bŕdŕ wymaga│ niczego wiŕcej - 60 cm, bosch,
program krˇtki, d│ugi, opˇ╝niony start.

Ja bym dodal boschowy vario speed, jak masz szybko cos pozmywac,
to piekna sprawa.

20 Data: Listopad 17 2011 14:49:27
Autor: Pooh
Re: Jaka zmywarka
Dnia Thu, 17 Nov 2011 07:37:40 +0100, paff napisa│(a):
Jak masz
aneks to przydaje siŕ opˇ╝niony (programowalny) start, ┐eby Ci sprzŕt
nie szumia│ gdy ogl▒dasz tv, a swoj▒ robotŕ zrobi│ w nocy.
Tylko wtedy trzeba kupiŠ tak▒, ktˇra po zako˝czeniu pracy nie piszczy
upeirdliwie aby j▒ wy│▒czyŠ.

Ostatnio u kumpeli widzia│em fajny patent - zmywarka Âwieci│a kierunkow▒
diod▒ na pod│ogŕ, dyskretnie sygnalizuj▒c czerwonym punktem, ┐e sko˝czy│a.

--
Pooh                                 Homepage: http://www.pooh.priv.pl/

Jaka zmywarka