Jaką kupić ładowarkę do AA(+A

Data: 2015-10-01 02:46:59
Autor: \(c\)RaSz
Jaką kupić ładowarkę do AA(+A
Marzy mi się taka maksymalnie wypasiona, ale... tania!  ;)

Cenne będą porady zarówno co do konkretnych modeli, które np. Wam — znakomicie
się sprawdziły, ale za całkiem wystarczające uznam podpowiedzi, *co* mam wrzucić
w googlarkę, abym miał jaki-taki "przegląd ofert" — na Allegro dajmy na to.

  1.. Powinna ona być zdecydowanie dość inteligentna, i umożliwiać
przetestowanie ogniw, aby podać (choćby mocno przybliżoną) ich rzeczywistą
pojemność. Wszak ta — zmienia się, w miarę jak ogniwo ulega nieuchronnemu
zużyciu.
  2.. Absolutnie niezbędna jest możliwość ładowania pojedynczego ogniwa, acz
niekoniecznie całego ich pęku: tzn. wystarczy mi, aby choć jedna "celka"
(wnęka?) była na to przeznaczona.
  3.. Ma też (raczej) być tam funkcja "rozładuj, po czym rozpocznij ładowanie" —
która jest przydatna dla ogniw starszego typu.
  4.. Co do tych starszych typów, to choć już (jak się zdaje) Ni-Cd sprzedawać
"nie wolno" (bo zabroniła babcia Unia) — to jeszcze trochę ich mam, i.... bardzo
sobie chwalę! Ale przydałaby im się "rewitalizacja"... A tak BTW: może ktoś
słyszał, że gdzieś ta kadmówki kupić jeszcze się da? Hm, pewnikiem w Chinach to
bez problemów, no ale sprowadzenie nie byłoby ani tanie, a już na pewno nie
łatwe!
  5.. Do niektórych zastosowań — od aku znacznie lepsze są baterie, przede
wszystkim: alkaliczne, no a podobno dobre ładowarki potrafią je ładować? Przy
czym, jak słyszałem — zachodzą tu pewne istotne wymogi, nieco odmienne od tych
"akumulatorowych":

a)      Przede wszystkim alka-baterie mają tylko jedną zaletę nad aku "z
prawdziwego zdarzenia": *znacznie* mniejszy prąd samo-rozładowania. Czyli taka
przewaga uwidacznia się tylko i wyłącznie w przypadku używania ich w
urządzeniach biorących baaardzo mały prąd. Np. zegarkach, czy w pilocie zdalnego
sterowania. Jeśliby ktoś je wpychał tam, gdzie pobór mocy jest spory, to
znacznie lepsze są aku!

b)      Użytkowanie alka-baterii powinno być takie, że nie należy ich (jak
słyszałem) doprowadzać do ich zbytniego rozładowania: trzeba podładowywać już
wtedy, gdy napięcie spadnie o jakiś-tam (no właśnie: jaki?) ułamek wolta.

c)      A co najważniejsze: w żadnym bądź razie nie należy ich szarżować w
ładowarkach, które nie mają odpowiedniej funkcji. A to dlatego, że przewidziany
sposób "dopełniania" — różni się drastycznie od akumulatorkowego! Nawet wiem na
czym to polega...

d)      No i chciałbym właśnie mieć ładowarkę z taką funkcją.

  6.. Czy takie maszynki z zakresu "cen niskich" — umożliwiają też ładowanie
najnowszych ogniwek, np. litowych, czy też trzeba za to sporo dopłacić?
  7.. Czy posiadanie przez nie gniazdka USB (np. do podpięcia, i ładowania
telefonu) znacząco podnosi cenę?
  8.. Niektóre mają zintegrowany (skompaktowany) zasilacz, a inne — taki osobny,
podłączany wtyczką, co pozwala go też używać do zasilenia jakichś innych
urządzeń. Czy to drugie — znacząco cenę winduje?
  9.. A może ktoś zetknął się z rozwiązaniem idącym w stronę wykorzystania PC-ta
jako "przedłużenia inteligencji" ładowarki? Czyli obudowa z "celkami" do
włożenia ogniw, jakiś prościutki procesor wewnątrz, a cały trud "myślenia
zaawansowanego" byłby przerzucony na duży komputer. Co miałoby wiele zalet, z
możliwością najróżniejszych manipulacji softem, i parametrami pracy... Widział
ktoś taki sprzęt?
  10.. Będę też głęboko wdzięczny za porady:
a)      "co jeszcze" warto mieć w takiej maszynie, tzn. co wam się baaardzo
przydaje, choć nikt by się nie spodziewał *przed* zakupem...

b)      Natomiast są różne wodotryski, które tylko *wydają się* ważne, a gdy
przyjdzie do eksploatacji — to nigdy się tego nie używa...

  11.. No i cena: mam nadzieję trafić coś takiego
przy niezbyt wygórowanej: x < 100 zł...  ;)

--
Posiadasz wolne moce obliczeniowe? Dołącz do projektu BOINC  — przetwarzania
rozproszonego, wykorzystującego domowy sprzęt, do profesjonalnych projektów.

Data: 2015-10-01 02:59:04
Autor: \(c\)RaSz
Jaką kupić ładowarkę do AA(+A

Użytkownik " (c)RaSz" napisał w news:560c8269$0$27529$65785112news.neostrada.pl ....
: Marzy mi się taka maksymalnie wypasiona, ale... tania!  ;)
:
: :

Ouu, pardon! miało iść na pl.misc.elektronika !

Ale jeśli i tu ktoś odpowie, to się nie pogniewam ;)

No ale raczej FUT — tamże...

--
Nie oczekuj, iż rząd uzna, że warto wesprzeć także i Ciebie. Są w tym "porządku
dziobania" ludzie, na których rządowym decydentom  -  zależy ZNACZNIE bardziej.

Data: 2015-10-01 07:09:12
Autor: Tasiorsa
Jaką kupić ładowarkę do AA(+A
> ...<ciach>...
Ja ze swojej strony polecam http://is.gd/VMQLXs
Kupiłem 3 miesiące temu i jestem bardzo zadowolony. Wcześniej miałem Technoline BC-700 (dobra i droga ładowarka) w której padł zasilacz (nie do kupienia 3V 4A). I obiektywnie powiem ze między nową a technoline nie ma żadnej różnicy. Procesor/wyswietlacz funkcje są identyczne. Do tego na 12V i wyjście USB. POLECAM!!!

Krzysiek aka Tasiorsa

Data: 2015-10-01 09:51:19
Autor: \(c\)RaSz
Jaką kupić ładowarkę do AA(+A
1 października 2015 07:09 Użytkownik "Tasiorsa" napisał w
news:muif5t$25n$1speranza.aioe.org ...
:
: > ...<ciach>...
: Ja ze swojej strony polecam http://is.gd/VMQLXs
:

Niezła jest, też bym chciał taką, ale ostatnio budżet mi się mocno zachwiał,
no i szukam (póki co) czegosik jak-naj-tańszego
 — w zadanej "wielofunkcyjności" off course  ;)

Z innej beczki: widzę, że korzystasz z usługi "skracania linków" (is.gd) — to
podpowiem jeszcze, że jest i polska strona: http://tiny.pl/ która robi to samo.
Ale ja wolę http://tinyurl.com/  bowiem tam jest dodatkowa możliwość wybrania
"Custom alias", czyli "rozwinięcia" dla skróconego adresu, dzięki czemu możesz
otrzymać taki:

http://tinyurl.com/to-co-sobie-wymarzysz-i-nazwiesz-nr-123  ;)

  — link taki jeszcze nie istnieje, więc możesz go "założyć". Chodziło mi tylko o zilustrowanie możliwości nazewniczych ;)

:
: Kupiłem 3 miesiące temu i jestem bardzo zadowolony. Wcześniej miałem
: Technoline BC-700 (dobra i droga ładowarka) w której padł zasilacz (nie
: do kupienia 3V 4A).
:

Mam dwa zasilacze wielofunkcyjne, napięciem za-pasują na bank, ale co do "I" to
chyba nie całkiem. A czy pobór nie jest sporo mniejszy, gdy i ogniw nie pcha się
tam nazbyt żarłocznych? Wiesz Ty co? Ja bym od Ciebie tę "padlinę" odkupił,
jeśli niedrogo. Ja z Sadyby (Wa-wa), a Ty skąd?

:
: I obiektywnie powiem ze między nową a technoline nie
: ma żadnej różnicy. Procesor/wyswietlacz funkcje są identyczne.
: Do tego na 12V i wyjście USB. POLECAM!!!
:

Czytam w opisie podlinkowanej maszynki:

"adapter samochodowy" — hm, jak raz mi "na plaster", bom
pieszo-bicyklowy ;)  — no ale jeśli gdzieś pojadę w plener, to
i samochód się pewnie znajdzie, a gniazdka 250V może nie być pod ręką...

Dalej w objaśnieniach:

Możliwa regulacja prądu ładowania: 200-500-700-1000 mA
 — oraz: prądu roz-ładowania: 100-250-350-500 mA

Hm, dobrze że jest, ale... Ale czy tak trudno zrobić nieco "gęstsze" zakresy?
No ale to tylko tak sobie marudzę ;)

A jeszcze:

Obsługiwane akumulatory:
 1-4szt. R03 AAA / R6 AA, Ni-MH / Ni-CD o dowolnej pojemności

Hm, hm — czyli aku 9-cio-woltowego *nie* naładuję... No ale sens ich stosowania
jest b. problematyczny, z kilku istotnych powodów. Ale co gorsza: Najwyraźniej
nie za-szarżuję też litowych, czy polimerowych, ani R14... A nie tak dawno
widziałem konstrukcję, która umożliwia także ładowanie tych grubaśnych
"paluchów" (kciuków?)  ;)

Kolejny o-PiS ;)

  — "Detekcja ogniw uszkodzonych i alkalicznych" — czy to znaczy, że te
alkaliczne ładowane być... nie mogą? No to kicha! Bo dość ich sporo obecnie
zużywam, myślałem, że ten "przerób" nieco ograniczę...

Tak czy siak: dopraszam się o kolejne "polecenia" sprzętu ;)

Data: 2015-10-01 23:45:15
Autor: astro
Jak kupi adowark do AA(+A
Tasiorsa wrote in <news:muif5t$25n$1speranza.aioe.org>
Ja ze swojej strony polecam http://is.gd/VMQLXs

Nieco tansza jest BC-800.
Rozumiem (c)RaSz, ze masz ograniczony budzet, ale taka inwestycja powinna
Ci sie po latach zwrocic w zywotnosci akumulatorow, ktore to nie beda
przeladowywane.
IMHO BC-700 i BC-900 (stare modele) oraz BC-800, NC-1000, Maha Powerex
MH-C9000 (i podobne) to jedyny sensowny wybor wsrod ladowarek AA.

Akumulatory - polecam Panasonic Eneloop.
Radoslaw Ziomber
www.astrofizyka.info

Data: 2015-10-02 16:44:08
Autor: Tasiorsa
Jaką kupić ładowarkę do AA(+A
W dniu 2015-10-01 o 23:45, astro pisze:
Akumulatory - polecam Panasonic Eneloop.
Z Eneloopami jest mały problem. Są masowo podrabiane. Sam mam ich trochę ale ostatnio przerzuciłem się na Varta Ready2Use i sobie bardzo chwalę.

Krzysiek aka Tasiorsa

Data: 2015-10-02 21:17:41
Autor: \(c\)RaSz
Jaką kupić ładowarkę do AA(+A
[...]

Już pytałem, ale wiem, że niektóre posty z tajemniczych powodów potrafią
"wyparować" więc powtórzę: może ową Technoline od padniętego zasilacza —
odsprzedasz niedrogo? Loco Warszawa - Sadyba...

Data: 2015-10-03 08:17:33
Autor: Tasiorsa
Jaką kupić ładowarkę do AA(+A
W dniu 2015-10-02 o 21:17,   (c)RaSz pisze:
Już pytałem, ale wiem, że niektóre posty z tajemniczych powodów potrafią
"wyparować" więc powtórzę: może ową Technoline od padniętego zasilacza —
odsprzedasz niedrogo? Loco Warszawa - Sadyba...
Nie mam jej bo wystawilem jako uszkodzoną na olx i poszla :P

Krzysiek aka Tasiorsa

Data: 2015-10-11 21:08:53
Autor: astro
Jak kupi adowark do AA(+A
Tasiorsa wrote in <news:muif5t$25n$1speranza.aioe.org>
Wczeniej miaem Technoline BC-700 (dobra i droga adowarka)
w ktrej pad zasilacz (nie do kupienia 3V 4A).

Szukajac
power supply 3v 5a
na www.aliexpress.com znajduje mocne zasilacze do LEDow.

Przy cenie nowej ladowarki, zakup
www.aliexpress.com/item/15w-3v-5a-Small-Volume-Single-Output-Switching-power-supply-for-LED-Strip-CNC-3D-Print/32224398032.html?spm=2114.01020208.3.119.bZ673p&ws_ab_test=201556_7,201527_3_71_72_73_74_75,201560_3
nie bylby zbyt oplacalny. Polecam jednak Ali w razie poszukiwan egzotycznej
chinszczyzny :)
Radoslaw Ziomber
www.astrofizyka.info

Data: 2015-10-12 00:32:52
Autor: \(c\)RaSz
Jak kupi adowark do AA(+A
11 padziernika 2015 21:08 Uytkownik "astro"
 <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl> napisa w
:
: Szukajac
: power supply 3v 5a
: na www.aliexpress.com znajduje mocne zasilacze do LEDow.
:

Hm, a po co do nich zasilacze "mocne"?
Przecie one mao apczywe na prd...

:
:  Polecam jednak Ali w razie poszukiwan egzotycznej
: chinszczyzny :)
: -- : Radoslaw Ziomber
: www.astrofizyka.info
:

Moe komu si "psu-da", ale ja pki co ograniczam si do Allegro, i chyba si
zdecyduj na adowark EverActive NC-1000 Pro, w niewygrowanej cenie ~ 105 z
mieszcz si jeszcze 4 ogniwa AAA Everactive 1000mAh Ni-MH -  "psu-dadz" mi si
jak znalaz. Ma wszystkie "podstawowe" funkcje zaawansowanej adowarki
procesorowej, ale, jako nowszy model ma jeszcze co, co bym okreli jako
"multi-odwieanie":

{ Dziaanie funkcji polega na wielokrotnym adowaniu i rozadowywaniu
akumulatorw i koczy si automatycznie, gdy pojemno przestaje rosn.} -
Wczeniejsze modele wieyy ogniwa jednokrotnie. Oczywicie mona byo
*rcznie* odpali to kilka razy, ale z opisu NC-1000 wynika, e ona rozpoznaje,
ile razy warto ow operacj powtrzy. Wygodne!

Poza tym jest ona w standardzie wyposaona w adapter sieciowy oraz samochodowy,
pomiar temperatury, i gniazdo do adowania (np. komrki) USB. Czeg jeszcze
mona wymaga? Hm, wiem: eby prd podtrzymywania, na ktry ona si przestawia,
gdy ju ogniwko jest full - by podawany nieco "inteligentniej.

--
Nie oczekuj, i rzd uzna, e warto wesprze take i Ciebie. S w tym "porzdku
dziobania" ludzie, na ktrych rzdowym decydentom  -  zaley ZNACZNIE bardziej.

Data: 2015-10-12 02:46:56
Autor: marrgol
Jaką kupić ładowarkę do AA(+A
EverActive NC-1000 Pro
[…]
jako nowszy model ma jeszcze coś, co bym określił jako
"multi-odświeżanie":

{ Działanie funkcji polega na wielokrotnym ładowaniu i rozładowywaniu
akumulatorów i kończy się automatycznie, gdy pojemność przestaje rosnąć.} -
Wcześniejsze modele świeżyły ogniwa jednokrotnie. Oczywiście można było
*ręcznie* odpalić to kilka razy, ale z opisu NC-1000 wynika, że ona rozpoznaje,
ile razy warto ową operację powtórzyć.

Nie zmiksowały ci się w jedną dwie funkcje?  Jest TEST, czyli jeden
cykl ładowanie-rozładowanie-ładowanie z pomiarem pojemności przy
rozładowaniu, i jest REFRESH, czyli wykonanie TESTu i drugiego cyklu
rozładowanie-ładowanie, i automatyczne wykonywanie kolejnych cykli
jeśli zmierzona pojemność jest znacząco większa od zmierzonej
w poprzednim cyklu.

Używałem wcześniej BC-700, teraz używam NC-1000 i obie wykonują
obie operacje dokładnie tak samo.  Chyba że masz na myśli jakieś
inne „wcześniejsze modele”…

--
mrg

Data: 2015-10-12 20:58:06
Autor: \(c\)RaSz
Jaką kupić ładowarkę do AA(+A
Wyjątkowo zacytuję in extenso, bo wszystko poniższe jest istotne:

12 października 2015 02:46 Użytkownik "marrgol" <marrgol@address.invalid>
napisał w wiadomości news:mvevq3$ele$1dont-email.me ...
:
:> EverActive NC-1000 Pro
: > […]
: > jako nowszy model ma jeszcze coś, co bym określił jako
: > "multi-odświeżanie":
: >
: >  -
[...]

Relacjonuję tak, jak zrozumiałem. Wczytywałem się uważnie w "opisy produktu", no
ale istotne jest też i to, na ile były to „wcześniejsze modele”. No nie chce mi
się szukać ponownie, ale opisy mówiły o odświeżaniu lakonicznie, i ani słowem
nie wspominały o tym, że dany model robi to wielokrotnie. Tedy doszedłem do
wniosku, że tylko jednoprzebiegowo. Myślę, że owa konkluzja była uzasadniona, bo
przecież takie "dogłębne" świeżenie — to funkcja wymagająca od maszynki jednak
nieco większej zmyślności, i zaszytej w bebechach inteligencji, niż proces
"prosty". Czyli bez badania, czy w kolejnych przebiegach pojemność rośnie. A
jeśli tak, to w opisie, który przecież ma zachęcać do kupna — wytwórca nie
omieszkałby się tym pochwalić, prawda? Dlatego *chyba* jednak nic nie
pokręciłem, i są nadal w sprzedaży ładowarki, które ową opcję mają uproszczoną,
bez automatycznego powtarzania, połączonego z badaniem osiąganych tym sposobem
skutków.

Ale jeśli chodzi o świeżenie, oto przykładowa maszynka, gdzie nic nie ma o
wielokrotnym powtarzaniu:

http://allegro.pl/everactive-nc800u-uniwersalna-ladowarka-pro-lcd-i5105380435.html

  - no i brak tej właśnie funkcji spowodował, że waham się, czy warto ją wybrać?
Opis dodam w osobnym wątku...

Data: 2015-10-12 21:48:56
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
Jak kupi adowark do AA(+A
Wcale nie przypadkiem, dnia Thu, 1 Oct 2015 02:46:59 +0200  doszła do mnie wiadomość
<560c8269$0$27529$65785112@news.neostrada.pl>  od "  \(c\)RaSz" <NO_SPAM_barra6@poczta.onet.pl>  :
[...]

Ja ostatnio zamówiłem to:
https://www.youtube.com/watch?v=CCtgsIXSdYY

Na Gearbest:
http://www.gearbest.com/chargers/pp_174044.html
Plus wiatraczek, bo potrafią podobno padać:
http://www.gearbest.com/diy-parts-and-tools/pp_122241.html

Do tej pory mam 2 szt BC-700, w obu padły kondensatory w
zasilaczach(wysokotemperaturowe, ładowarki pokazywały na wyświetlaczu
prawidłowy prąd ładowania, ale akumulatory praktycznie się nie
ładowały), poza tym potrafią czasem przeładowywać(nie wykrywają końca
ładowania).

Jeśli dojdzie, to może dam znać jak się sprawuje(moim zdaniem na
BC-700 szkoda kasy)
--
"Marian milczał. Wiedział, że musi milczeć i czekać.
 Wokół było pusto i cicho. Ta cisza krzyczała."

Jaką kupić ładowarkę do AA(+A