Jaką kupić ładowarkę do AA(+A

Data: 2015-10-01 07:09:12
Autor: Tasiorsa
Jaką kupić ładowarkę do AA(+A
> ...<ciach>...
Ja ze swojej strony polecam http://is.gd/VMQLXs
Kupiłem 3 miesiące temu i jestem bardzo zadowolony. Wcześniej miałem Technoline BC-700 (dobra i droga ładowarka) w której padł zasilacz (nie do kupienia 3V 4A). I obiektywnie powiem ze między nową a technoline nie ma żadnej różnicy. Procesor/wyswietlacz funkcje są identyczne. Do tego na 12V i wyjście USB. POLECAM!!!

Krzysiek aka Tasiorsa

Data: 2015-10-01 09:51:19
Autor: \(c\)RaSz
Jaką kupić ładowarkę do AA(+A
1 października 2015 07:09 Użytkownik "Tasiorsa" napisał w
news:muif5t$25n$1speranza.aioe.org ...
:
: > ...<ciach>...
: Ja ze swojej strony polecam http://is.gd/VMQLXs
:

Niezła jest, też bym chciał taką, ale ostatnio budżet mi się mocno zachwiał,
no i szukam (póki co) czegosik jak-naj-tańszego
 — w zadanej "wielofunkcyjności" off course  ;)

Z innej beczki: widzę, że korzystasz z usługi "skracania linków" (is.gd) — to
podpowiem jeszcze, że jest i polska strona: http://tiny.pl/ która robi to samo.
Ale ja wolę http://tinyurl.com/  bowiem tam jest dodatkowa możliwość wybrania
"Custom alias", czyli "rozwinięcia" dla skróconego adresu, dzięki czemu możesz
otrzymać taki:

http://tinyurl.com/to-co-sobie-wymarzysz-i-nazwiesz-nr-123  ;)

  — link taki jeszcze nie istnieje, więc możesz go "założyć". Chodziło mi tylko o zilustrowanie możliwości nazewniczych ;)

:
: Kupiłem 3 miesiące temu i jestem bardzo zadowolony. Wcześniej miałem
: Technoline BC-700 (dobra i droga ładowarka) w której padł zasilacz (nie
: do kupienia 3V 4A).
:

Mam dwa zasilacze wielofunkcyjne, napięciem za-pasują na bank, ale co do "I" to
chyba nie całkiem. A czy pobór nie jest sporo mniejszy, gdy i ogniw nie pcha się
tam nazbyt żarłocznych? Wiesz Ty co? Ja bym od Ciebie tę "padlinę" odkupił,
jeśli niedrogo. Ja z Sadyby (Wa-wa), a Ty skąd?

:
: I obiektywnie powiem ze między nową a technoline nie
: ma żadnej różnicy. Procesor/wyswietlacz funkcje są identyczne.
: Do tego na 12V i wyjście USB. POLECAM!!!
:

Czytam w opisie podlinkowanej maszynki:

"adapter samochodowy" — hm, jak raz mi "na plaster", bom
pieszo-bicyklowy ;)  — no ale jeśli gdzieś pojadę w plener, to
i samochód się pewnie znajdzie, a gniazdka 250V może nie być pod ręką...

Dalej w objaśnieniach:

Możliwa regulacja prądu ładowania: 200-500-700-1000 mA
 — oraz: prądu roz-ładowania: 100-250-350-500 mA

Hm, dobrze że jest, ale... Ale czy tak trudno zrobić nieco "gęstsze" zakresy?
No ale to tylko tak sobie marudzę ;)

A jeszcze:

Obsługiwane akumulatory:
 1-4szt. R03 AAA / R6 AA, Ni-MH / Ni-CD o dowolnej pojemności

Hm, hm — czyli aku 9-cio-woltowego *nie* naładuję... No ale sens ich stosowania
jest b. problematyczny, z kilku istotnych powodów. Ale co gorsza: Najwyraźniej
nie za-szarżuję też litowych, czy polimerowych, ani R14... A nie tak dawno
widziałem konstrukcję, która umożliwia także ładowanie tych grubaśnych
"paluchów" (kciuków?)  ;)

Kolejny o-PiS ;)

  — "Detekcja ogniw uszkodzonych i alkalicznych" — czy to znaczy, że te
alkaliczne ładowane być... nie mogą? No to kicha! Bo dość ich sporo obecnie
zużywam, myślałem, że ten "przerób" nieco ograniczę...

Tak czy siak: dopraszam się o kolejne "polecenia" sprzętu ;)

--
Posiadasz wolne moce obliczeniowe? Dołącz do projektu BOINC  — przetwarzania
rozproszonego, wykorzystującego domowy sprzęt, do profesjonalnych projektów.

Data: 2015-10-01 23:45:15
Autor: astro
Jak kupi adowark do AA(+A
Tasiorsa wrote in <news:muif5t$25n$1speranza.aioe.org>
Ja ze swojej strony polecam http://is.gd/VMQLXs

Nieco tansza jest BC-800.
Rozumiem (c)RaSz, ze masz ograniczony budzet, ale taka inwestycja powinna
Ci sie po latach zwrocic w zywotnosci akumulatorow, ktore to nie beda
przeladowywane.
IMHO BC-700 i BC-900 (stare modele) oraz BC-800, NC-1000, Maha Powerex
MH-C9000 (i podobne) to jedyny sensowny wybor wsrod ladowarek AA.

Akumulatory - polecam Panasonic Eneloop.
Radoslaw Ziomber
www.astrofizyka.info

Data: 2015-10-02 16:44:08
Autor: Tasiorsa
Jaką kupić ładowarkę do AA(+A
W dniu 2015-10-01 o 23:45, astro pisze:
Akumulatory - polecam Panasonic Eneloop.
Z Eneloopami jest mały problem. Są masowo podrabiane. Sam mam ich trochę ale ostatnio przerzuciłem się na Varta Ready2Use i sobie bardzo chwalę.

Krzysiek aka Tasiorsa

Data: 2015-10-02 21:17:41
Autor: \(c\)RaSz
Jaką kupić ładowarkę do AA(+A
[...]

Już pytałem, ale wiem, że niektóre posty z tajemniczych powodów potrafią
"wyparować" więc powtórzę: może ową Technoline od padniętego zasilacza —
odsprzedasz niedrogo? Loco Warszawa - Sadyba...

Data: 2015-10-03 08:17:33
Autor: Tasiorsa
Jaką kupić ładowarkę do AA(+A
W dniu 2015-10-02 o 21:17,   (c)RaSz pisze:
Już pytałem, ale wiem, że niektóre posty z tajemniczych powodów potrafią
"wyparować" więc powtórzę: może ową Technoline od padniętego zasilacza —
odsprzedasz niedrogo? Loco Warszawa - Sadyba...
Nie mam jej bo wystawilem jako uszkodzoną na olx i poszla :P

Krzysiek aka Tasiorsa

Data: 2015-10-11 21:08:53
Autor: astro
Jak kupi adowark do AA(+A
Tasiorsa wrote in <news:muif5t$25n$1speranza.aioe.org>
Wczeniej miaem Technoline BC-700 (dobra i droga adowarka)
w ktrej pad zasilacz (nie do kupienia 3V 4A).

Szukajac
power supply 3v 5a
na www.aliexpress.com znajduje mocne zasilacze do LEDow.

Przy cenie nowej ladowarki, zakup
www.aliexpress.com/item/15w-3v-5a-Small-Volume-Single-Output-Switching-power-supply-for-LED-Strip-CNC-3D-Print/32224398032.html?spm=2114.01020208.3.119.bZ673p&ws_ab_test=201556_7,201527_3_71_72_73_74_75,201560_3
nie bylby zbyt oplacalny. Polecam jednak Ali w razie poszukiwan egzotycznej
chinszczyzny :)
Radoslaw Ziomber
www.astrofizyka.info

Data: 2015-10-12 00:32:52
Autor: \(c\)RaSz
Jak kupi adowark do AA(+A
11 padziernika 2015 21:08 Uytkownik "astro"
 <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl> napisa w
:
: Szukajac
: power supply 3v 5a
: na www.aliexpress.com znajduje mocne zasilacze do LEDow.
:

Hm, a po co do nich zasilacze "mocne"?
Przecie one mao apczywe na prd...

:
:  Polecam jednak Ali w razie poszukiwan egzotycznej
: chinszczyzny :)
: -- : Radoslaw Ziomber
: www.astrofizyka.info
:

Moe komu si "psu-da", ale ja pki co ograniczam si do Allegro, i chyba si
zdecyduj na adowark EverActive NC-1000 Pro, w niewygrowanej cenie ~ 105 z
mieszcz si jeszcze 4 ogniwa AAA Everactive 1000mAh Ni-MH -  "psu-dadz" mi si
jak znalaz. Ma wszystkie "podstawowe" funkcje zaawansowanej adowarki
procesorowej, ale, jako nowszy model ma jeszcze co, co bym okreli jako
"multi-odwieanie":

{ Dziaanie funkcji polega na wielokrotnym adowaniu i rozadowywaniu
akumulatorw i koczy si automatycznie, gdy pojemno przestaje rosn.} -
Wczeniejsze modele wieyy ogniwa jednokrotnie. Oczywicie mona byo
*rcznie* odpali to kilka razy, ale z opisu NC-1000 wynika, e ona rozpoznaje,
ile razy warto ow operacj powtrzy. Wygodne!

Poza tym jest ona w standardzie wyposaona w adapter sieciowy oraz samochodowy,
pomiar temperatury, i gniazdo do adowania (np. komrki) USB. Czeg jeszcze
mona wymaga? Hm, wiem: eby prd podtrzymywania, na ktry ona si przestawia,
gdy ju ogniwko jest full - by podawany nieco "inteligentniej.

--
Nie oczekuj, i rzd uzna, e warto wesprze take i Ciebie. S w tym "porzdku
dziobania" ludzie, na ktrych rzdowym decydentom  -  zaley ZNACZNIE bardziej.

Data: 2015-10-12 02:46:56
Autor: marrgol
Jaką kupić ładowarkę do AA(+A
EverActive NC-1000 Pro
[…]
jako nowszy model ma jeszcze coś, co bym określił jako
"multi-odświeżanie":

{ Działanie funkcji polega na wielokrotnym ładowaniu i rozładowywaniu
akumulatorów i kończy się automatycznie, gdy pojemność przestaje rosnąć.} -
Wcześniejsze modele świeżyły ogniwa jednokrotnie. Oczywiście można było
*ręcznie* odpalić to kilka razy, ale z opisu NC-1000 wynika, że ona rozpoznaje,
ile razy warto ową operację powtórzyć.

Nie zmiksowały ci się w jedną dwie funkcje?  Jest TEST, czyli jeden
cykl ładowanie-rozładowanie-ładowanie z pomiarem pojemności przy
rozładowaniu, i jest REFRESH, czyli wykonanie TESTu i drugiego cyklu
rozładowanie-ładowanie, i automatyczne wykonywanie kolejnych cykli
jeśli zmierzona pojemność jest znacząco większa od zmierzonej
w poprzednim cyklu.

Używałem wcześniej BC-700, teraz używam NC-1000 i obie wykonują
obie operacje dokładnie tak samo.  Chyba że masz na myśli jakieś
inne „wcześniejsze modele”…

--
mrg

Data: 2015-10-12 20:58:06
Autor: \(c\)RaSz
Jaką kupić ładowarkę do AA(+A
Wyjątkowo zacytuję in extenso, bo wszystko poniższe jest istotne:

12 października 2015 02:46 Użytkownik "marrgol" <marrgol@address.invalid>
napisał w wiadomości news:mvevq3$ele$1dont-email.me ...
:
:> EverActive NC-1000 Pro
: > […]
: > jako nowszy model ma jeszcze coś, co bym określił jako
: > "multi-odświeżanie":
: >
: >  -
[...]

Relacjonuję tak, jak zrozumiałem. Wczytywałem się uważnie w "opisy produktu", no
ale istotne jest też i to, na ile były to „wcześniejsze modele”. No nie chce mi
się szukać ponownie, ale opisy mówiły o odświeżaniu lakonicznie, i ani słowem
nie wspominały o tym, że dany model robi to wielokrotnie. Tedy doszedłem do
wniosku, że tylko jednoprzebiegowo. Myślę, że owa konkluzja była uzasadniona, bo
przecież takie "dogłębne" świeżenie — to funkcja wymagająca od maszynki jednak
nieco większej zmyślności, i zaszytej w bebechach inteligencji, niż proces
"prosty". Czyli bez badania, czy w kolejnych przebiegach pojemność rośnie. A
jeśli tak, to w opisie, który przecież ma zachęcać do kupna — wytwórca nie
omieszkałby się tym pochwalić, prawda? Dlatego *chyba* jednak nic nie
pokręciłem, i są nadal w sprzedaży ładowarki, które ową opcję mają uproszczoną,
bez automatycznego powtarzania, połączonego z badaniem osiąganych tym sposobem
skutków.

Ale jeśli chodzi o świeżenie, oto przykładowa maszynka, gdzie nic nie ma o
wielokrotnym powtarzaniu:

http://allegro.pl/everactive-nc800u-uniwersalna-ladowarka-pro-lcd-i5105380435.html

  - no i brak tej właśnie funkcji spowodował, że waham się, czy warto ją wybrać?
Opis dodam w osobnym wątku...

--
Nie oczekuj, iż rząd uzna, że warto wesprzeć także i Ciebie. Są w tym "porządku
dziobania" ludzie, na których rządowym decydentom  -  zależy ZNACZNIE bardziej.

Jaką kupić ładowarkę do AA(+A