Jakas bezplatna Nawigacja na Androida to jest?

Data: 2013-08-11 09:25:26
Autor: fReLuZ
Jakas bezplatna Nawigacja na Androida to jest?
Jakas bezplatna Nawigacja na Androida to jest dostepna?

Co polecicie?

Data: 2013-08-11 10:01:40
Autor: kamil/Endurorider.pl
Użytkownik "fReLuZ" <fredzik@ibt.com.pl> napisał w wiadomości news:52073c68$0$1267$65785112news.neostrada.pl...
Jakas bezplatna Nawigacja na Androida to jest dostepna?

Co polecicie?

Yanosik

kml

Data: 2013-08-11 12:50:32
Autor: J.F.
Dnia Sun, 11 Aug 2013 12:03:14 +0200, Artur Maśląg napisał(a):
W dniu 2013-08-11 10:01, kamil/Endurorider.pl pisze:
Jakas bezplatna Nawigacja na Androida to jest dostepna?
Co polecicie?
Yanosik
ROTFL

Czemu ? Nawigacje ma. Oparta na UMP zreszta.

Fakt ze opcji mniej niz zero :-)

J.

Data: 2013-08-11 12:59:15
Autor: Shrek
On 2013-08-11 12:50, J.F. wrote:
[...]

Ale (pomijając fakt, że w mniejszych dziurach nie zna nazw ulic, a w większych numerów), to posłuchanie co on gada na bardziej skomplikowanym skrzyżowaniu bezkolizyjnym przyprawia o skręt kiszek (a jakby kierownice skręcać jak on mówi, to pewnie o pobocze;)

Shrek.

Data: 2013-08-11 13:13:37
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2013-08-11 12:59, Shrek pisze:
On 2013-08-11 12:50, J.F. wrote:
[...]

A to w nawigacji jest potrzebne? ;)

to posłuchanie co on gada na bardziej skomplikowanym
skrzyżowaniu bezkolizyjnym przyprawia o skręt kiszek (a jakby kierownice
skręcać jak on mówi, to pewnie o pobocze;)

No daj spokój, zawsze można wyciszyć komunikaty ;)

Data: 2013-08-11 13:46:22
Autor: ToMasz
[...]

była taka nawigacja nav4all. tam nie było map, były tylko strzałki, pasy, i głos. ten głos wystarczył. to co gada osmand, na skomplikowanych skrzyżowaniach, rondach innych niż okrąg, to JEST masakra. Wygląda na to że albo sam to projektujesz, albo nie wiesz o czym piszesz.
Numery domów są wielce przydatne. Są miasta w których jedna ulica ma kilka, kilkanaście kilometrów. ja bym nie chcial widzieć kogoś obcego, kto słyszy: dotarłeś do celu, podczas gdy faktycznie ma jeszcze 5km.
Znowu pytanie - nie korzystałeś?

ToMasz

Data: 2013-08-11 14:31:51
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2013-08-11 13:46, ToMasz pisze:
[...]

Pewnie nie wiem, stąd proponuję wyciszenie komunikatów. Przy okazji
trochę energii można zaoszczędzić.

Numery domów są wielce przydatne. Są miasta w których jedna ulica ma
kilka, kilkanaście kilometrów. ja bym nie chcial widzieć kogoś obcego,
kto słyszy: dotarłeś do celu, podczas gdy faktycznie ma jeszcze 5km.

Numery domów są w nawigacji przydatne? Ciekawe. Lepiej się zatrzymać
i ludzi zapytać. Można nawiązać przy okazji ciekawe znajomości.

Znowu pytanie - nie korzystałeś?

Z czego?

Data: 2013-08-11 14:39:24
Autor: Shrek
On 2013-08-11 13:13, Artur Maśląg wrote:

to posłuchanie co on gada na bardziej skomplikowanym
skrzyżowaniu bezkolizyjnym przyprawia o skręt kiszek (a jakby kierownice
skręcać jak on mówi, to pewnie o pobocze;)

No daj spokój, zawsze można wyciszyć komunikaty ;)

Można też wyłączyć wszystko;) Po to jest navi, żeby po jej wskazówkach wyjechać ze skrzyżowania we właściwym kierunku.

Jak ktoś i tak wie gdzie jechać, to yanosik jest doskonałym rozwiązaniem (pomijając ilość alarmów, na ogół w DC fałszywych, choć lepiej zwolnić bez potrzeby niż zapłacić).

Jak ktoś chce navi, która doprowadzi do celu, to trzeba odpalić navi, nie yanosika, gdzie navi jest tylko dodatkiem i doprowadzi cię z miasta do miasta, a nie pod konkretny adres.

Ja tak zrobiłem - tel. łączy się z zestawem, odpala się automatycznie yanosik. Jak potrzebuję navi to odpalam ręcznie nawigację.

BTW - wie ktoś czy da się wyłączyć alarm "nieoznakowani w okolicy" - oni są cholera wszędzie;)

Shrek.

Data: 2013-08-11 15:01:43
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2013-08-11 14:39, Shrek pisze:
On 2013-08-11 13:13, Artur Maśląg wrote:

[...]

Też tak słyszałem, ale najwyraźniej producent uznał, że sensowne
komunikaty głosowe są zbędne ;)

Jak ktoś i tak wie gdzie jechać, to yanosik jest doskonałym rozwiązaniem
(pomijając ilość alarmów, na ogół w DC fałszywych, choć lepiej zwolnić
bez potrzeby niż zapłacić).

Jak ktoś wie gdzie jechać, to yanosik jest tak naprawdę średnio
użyteczny - informacje w większości fałszywe, a zwolnić warto zgodnie z
rozsądkiem i z oznakowaniem.

Jak ktoś chce navi, która doprowadzi do celu, to trzeba odpalić navi,
nie yanosika, gdzie navi jest tylko dodatkiem i doprowadzi cię z miasta
do miasta, a nie pod konkretny adres.

Stąd się ubawiłem, jak na pytanie nawigacja poda "Yanosik".

Ja tak zrobiłem - tel. łączy się z zestawem, odpala się automatycznie
yanosik.

A jakie to on daje wartościowe informacje tak naprawdę?

Jak potrzebuję navi to odpalam ręcznie nawigację.
BTW - wie ktoś czy da się wyłączyć alarm "nieoznakowani w okolicy" - oni
są cholera wszędzie;)

Ja wiem - nie używać yanosika. Za dużo informacji jest fałszywych itd.
Ja wiem, że niektórzy potrzebują atmosfery strachu i powszechnego
nadzoru, ale ja dziękuję. Jazda bez yanosika jest spokojniejsza
i jak się jeździ normalnie to się mandatu nie zapłaci. A jak się
trafi jakiś raz na ileś lat to trudno.

Data: 2013-08-11 15:14:03
Autor: kamil/Endurorider.pl
Użytkownik "Artur Maśląg" <futrzak@polbox.com> napisał w wiadomości news:52078b37$0$1212$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Ja z kolei jeżdzę z yanosikiem non stop i bardzo sobie chwalę. Wolę go 1000 razy od wiecznie gadającego CB radia z pyskówkami etc. Co ciekawe praktycznie wszystkie osoby, którym go pokazałem używają go i są zadowoleni. Jak dla mnie to on jest znacznie bardziej dokładny w kwestii radarów/suszarek niż naviexpert.

kml

Data: 2013-08-11 15:48:23
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2013-08-11 15:14, kamil/Endurorider.pl pisze:
[...]

Jakiś czas jeździłem z yanosikiem codziennie - dziękuję. Co jakiś czas
odpalam, by zobaczyć czy coś się poprawiło itd. Raczej nie. CB używam
tylko na wspólnych wyprawach urlopowych - nawet w trasach tego nie
używam.

Co ciekawe
praktycznie wszystkie osoby, którym go pokazałem używają go i są
zadowoleni.

Ciekawe czemu więc ma tak mało użytkowników.

Jak dla mnie to on jest znacznie bardziej dokładny w kwestii
radarów/suszarek niż naviexpert.

Każdy może mieć własną opinię - dla mnie yanosik podaje zbyt dużo
fałszywych alarmów, by sensowne było korzystanie z niego. Poza tym,
potrafi tylko takie alarmy podawać (+reklamy). NE jest nawigacją
"pełną gębą" i jej zasadniczym celem nie jest "antymisiek", co
z założenie stawia ją w innym świetle.

Data: 2013-08-11 13:52:50
Autor: AZ
On 2013-08-11, Artur Maśląg <futrzak@polbox.com> wrote:

[...]

tylko na wspĂłlnych wyprawach urlopowych - nawet w trasach tego nie
uĹźywam.

Ale po co Ci yanosik jak Ty przepisowo jezdzisz? He?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-08-11 16:19:48
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2013-08-11 15:52, AZ pisze:
On 2013-08-11, Artur Maśląg <futrzak@polbox.com> wrote:

[...]

Już pisałem - do rejestracji śladu, bądź z czystej ciekawości,
by posiąść wiedzę o tym produkcie.

Data: 2013-08-11 16:57:14
Autor: Shrek
On 2013-08-11 16:19, Artur Maśląg wrote:

Ale po co Ci yanosik jak Ty przepisowo jezdzisz? He?

Już pisałem - do rejestracji śladu, bądź z czystej ciekawości,
by posiąść wiedzę o tym produkcie.

"Artur pali, ale się nie zaciąga";)

Shrek.

Data: 2013-08-11 16:24:19
Autor: kamil/Endurorider.pl
Użytkownik "Artur Maśląg" <futrzak@polbox.com> napisał w wiadomości news:52079628$0$1250$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Mi yanosik nie przeszkadza i nie raz sporo mi pomógł ostrzegając o wypadku bądź suszeniu zza krzaka.

Co ciekawe
praktycznie wszystkie osoby, którym go pokazałem używają go i są
zadowoleni.

Ciekawe czemu więc ma tak mało użytkowników.

Mało w odniesieniu do czego? Aplikacja zdobywa jakieś tam nagrody, ale to co jest naprawdę fajne to stale rosnąca ilość zalogowanych ludzi, którzy podają komunikaty.

[...]

Nawigacja dostępna w tej chwili w yanosiku działa jako tako i tak naprawdę nie byłbym w stanie obronić tej funkcji jako pełnej nawigacji. Nie mniej jednak jako tako daje radę i działa całkiem poprawnie za darmo i to jest miłe.

Najwięcej używałem Naviexperta i naprawdę nie raz i nie dwa dała dupy po całości począwszy od totalnie kretyńskiej logiki wyboru trasy a na nie ostrzeganiu o radarach skończywszy. Jak dla mnie to każda nawigacja ma swoje wady i zalety, ale na chwilę obecną uważam, że naprawdę dobrej we wszystkich aspektach nie ma.

Osobiście to bardzo się cieszę z yanosika bo zawsze chciałem mieć coś takiego co podpowiada w czasie jazdy o tym co się dzieje, ale nie muszę specjalnie odpalać nawigacji tylko po to żeby wiedzieć o FR/suszeniu zza krzaka.

kml

Data: 2013-08-11 16:49:36
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2013-08-11 16:24, kamil/Endurorider.pl pisze:
"Artur Maśląg" <futrzak@polbox.com> napisał:
(...)
Mi yanosik nie przeszkadza i nie raz sporo mi pomógł ostrzegając o
wypadku bądź suszeniu zza krzaka.

Skoro lubisz nieprawdziwe informacje...

Ciekawe czemu więc ma tak mało użytkowników.

Mało w odniesieniu do czego?

Relatywnie mało. W porannych szczycie 20k-30k na cały kraj?

Aplikacja zdobywa jakieś tam nagrody, ale
to co jest naprawdę fajne to stale rosnąca ilość zalogowanych ludzi,
którzy podają komunikaty.

No trochę rośnie, efekt żaden. Wręcz bym stwierdził, że jest więcej
błędnych informacji niż wcześniej.

Nawigacja dostępna w tej chwili w yanosiku działa jako tako i tak

Tego póki co nie można nazywać nawigacją, jeżeli mówimy o nawigacji,
a nie tym co jest w yanosiku.

Najwięcej używałem Naviexperta i naprawdę nie raz i nie dwa dała dupy po
całości począwszy od totalnie kretyńskiej logiki wyboru trasy a na nie
ostrzeganiu o radarach skończywszy.

Tak naprawdę to o złym wyznaczaniu tras przez NE to ja w zasadzie nie
słyszałem i nie czytałem, a co do radarów - podaje poprawnie. Lotne
patrole to co innego. CB to funkcja istniejąca od niedawna i tak naprawdę mało kto z tego korzysta. NE jest nawigacją, a nie
'antymiśkiem". Dzięki temu ładnie omija korki (z różnych przyczyn) itd.

Jak dla mnie to każda nawigacja ma
swoje wady i zalety, ale na chwilę obecną uważam, że naprawdę dobrej we
wszystkich aspektach nie ma.

Truizm i do tego nie o tym jest dyskusja - poszukiwana była nawigacja,
a nie antymisiek.

[...]

Aha, znaczy yanosika już specjalnie odpalać nie trzeba, by informował o
FR/suszeniu (no chyba, że masz dedykowanego)? Zresztą yanosik wcale nie
informuje o tym co się dzieje w czasie jazdy - daje tylko parę
informacji, które są często fałszywe.

Data: 2013-08-11 17:53:41
Autor: kamil/Endurorider.pl
Użytkownik "Artur Maśląg" <futrzak@polbox.com> napisał w wiadomości news:5207a481$0$1246$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Wolę mieć nieprawdziwe ostrzeżenie niż prawdziwy mandat wysuszony zza krzaka.

Ciekawe czemu więc ma tak mało użytkowników.

Mało w odniesieniu do czego?

Relatywnie mało. W porannych szczycie 20k-30k na cały kraj?

A ile byś chciał? 30k ludzi właśnie jedzie samochodem i jednoczesnie używa tej aplikacji pokrywając cały kraj. Czy masz jakieś dane o innych aplikacjach tego typu czyli ile osób używa ich jednoczesnie?

[...]

Nie odczułem gwałtownie rosnącej ilości błędnych komunikatów.

Nawigacja dostępna w tej chwili w yanosiku działa jako tako i tak

Tego póki co nie można nazywać nawigacją, jeżeli mówimy o nawigacji,
a nie tym co jest w yanosiku.

Tutaj sie z Tobą zgodzę bo prawdziwe navi to póki co nie jest, ale działa i jest za darmo więc czemu nie.

[...]

Navi jest popularna dlatego, że można ją tanio kupić u operatorów. Logika wyznaczania tras jest dramatyczna bo potrafi tę samą drogę dzień po dniu puścić totalnie inaczej bez żadnego uzasadnienia. CB w Navi może nie być bo skuteczność jest po prostu żadna w porównaniu do yanosika. Wygląda na to, że nikt tej funkcji nie używa.

Z tym omijaniem korków jest dokładnie tak samo jak wyznaczaniem trasy: raz dobrze, raz porażka.

[...]

Dla mnie nawigacja to jest antymisiek+mapa. Zrób _płatną_ nawigację bez antymiśka i zobaczymy kto to kupi.

[...]

Odpalasz yanosika i mówi o wszystkim. Informacje naviexperta o tym co się dzieje w czasie jazdy też są wyśmienite do chwili kiedy nie natniesz się na roboty drogowe, których miało nie być i masz postój 30 minut.

Czekam aż dopracują obecną nawigację w yanosiku i myślę, ze może być nieźle.

kml

Data: 2013-08-11 18:47:08
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2013-08-11 17:53, kamil/Endurorider.pl pisze:
[...]

Zza krzaków to od dawna nie suszą - zwolnij. Zobaczysz ich z daleka.
Uważaj tylko na SM/ITD z 'partnerami' - jak zwolnisz to też możesz
dać sobie z nimi spokój :)

Relatywnie mało. W porannych szczycie 20k-30k na cały kraj?

A ile byś chciał? 30k ludzi właśnie jedzie samochodem i jednoczesnie
używa tej aplikacji pokrywając cały kraj.

Zdaje się, że to nie 30k ludzie jedzie rano, a parę rzędów wielkości
więcej...

Czy masz jakieś dane o innych
aplikacjach tego typu czyli ile osób używa ich jednoczesnie?

A co mają do tego inne aplikacje? Ile osób z tych 30k cokolwiek
zgłosi, a ile zweryfikuje takie zgłoszenie?

No trochę rośnie, efekt żaden. Wręcz bym stwierdził, że jest więcej
błędnych informacji niż wcześniej.

Nie odczułem gwałtownie rosnącej ilości błędnych komunikatów.

Aaaa - ja nie pisałem, że gwałtownie wzrasta. Liczba użytkowników też
gwałtownie nie wzrasta.

[...]

No, a yanosik darmowy :) No i co? :)

Logika wyznaczania tras jest dramatyczna bo potrafi tę samą drogę dzień
po dniu puścić totalnie inaczej bez żadnego uzasadnienia.

Ciekawe - to że Ty uzasadnienia nie widziałeś jeszcze nie znaczy, że
go nie było. Logika jest bardzo dobra - korzystając z NE zawsze byłem
szybciej niż przy korzystaniu z nawigacji offline - włącznie z AM+LD :)

CB w Navi może
nie być bo skuteczność jest po prostu żadna w porównaniu do yanosika.
Wygląda na to, że nikt tej funkcji nie używa.

Wygląda na to, że mało kto. Może błąd marketingowy, może to ludziom
tak naprawdę nie jest potrzebne przy aktualnej funkcjonalności?

Z tym omijaniem korków jest dokładnie tak samo jak wyznaczaniem trasy:
raz dobrze, raz porażka.

Jesteś jedynym, który tak twierdzi. Owszem, bywały jakieś doniesienia,
że czasem coś się nie sprawdziło, ale 50% błędów? Nie, tak to nawet w
AM nie ma :)

Truizm i do tego nie o tym jest dyskusja - poszukiwana była nawigacja,
a nie antymisiek.

Dla mnie nawigacja to jest antymisiek+mapa. Zrób _płatną_ nawigację bez
antymiśka i zobaczymy kto to kupi.

Cóż, zasadniczo dla większości ludzi nawigacja to ma doprowadzić do
celu względnie szybko i bezproblemowo, a nie zajmować się lotnymi
patrolami. Dodam, że trasy kalkulowane są w oparciu o prędkość dopuszczalną itd. Zdaje się, że wszystkie płatne są tak realizowane
i mają miliony użytkowników... (w Polsce powiedzmy setki tysięcy).

[...]

Nie, nie mówi. Ba, nawet nie zgłasza :> Zresztą nie on jeden :)

Informacje naviexperta o tym co
się dzieje w czasie jazdy też są wyśmienite do chwili kiedy nie natniesz
się na roboty drogowe, których miało nie być i masz postój 30 minut.

Hmmm, jakoś nie spotkałem. Znaczy zawsze można być pierwszym, ale to
się tak często nie dzieje. Roboty drogowe, korki, wypadki itd. -
sprawnie i bezstresowo.

Czekam aż dopracują obecną nawigację w yanosiku i myślę, ze może być
nieźle.

Czas pokaże.

Data: 2013-08-11 19:09:19
Autor: kamil/Endurorider.pl
Użytkownik "Artur Maśląg" <futrzak@polbox.com> napisał w wiadomości news:5207c00e$0$1261$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Ostatnio suszyli na zjeździe gruntowym pomiędzy drzewami.

[...]

Mówimy o użytkownikach aplikacji, a nie o wszystkich ludziach którzy jadą w danym momencie samochodem.

Czy masz jakieś dane o innych
aplikacjach tego typu czyli ile osób używa ich jednoczesnie?

A co mają do tego inne aplikacje? Ile osób z tych 30k cokolwiek
zgłosi, a ile zweryfikuje takie zgłoszenie?

Ja zgłaszam i weryfikuje. Moi znajomi tak samo.

[...]

Myślę, że rok do roku liczba użytkowników wzrosła w znaczący sposób. Tak jak wspomniałem wcześniej ja nie odczułem zalewu fałszywych ostrzeżeń.

Navi jest popularna dlatego, że można ją tanio kupić u operatorów.

No, a yanosik darmowy :) No i co? :)

Na przykład to, że jak Ci się nie podoba to nie musisz płacić za nieudany test aplikacji. NE można sprawdzać przez tydzień i jak dla mnie to było za krótko. Używałem jej dlatego, że to było najłatwiejsze rozwiązanie.

[...]

Nie było żadnego uzasadnienia co potwierdziła osoba jadąca drugim wariantem. Dla mnie logika NE znośna i nic ponadto. Naprawdę trudno piać z zachwytu nad czymś co raz wyznacza 380km a następnego dnia wymyśla tak, że jest 430km.

[...]

IMO zgłaszanie jest upierdliwe i dlatego funkcja leży.

[...]

Widocznie jestem bo naprawdę mam bardzo dużo wątpliwości do logiki tej aplikacji.

[...]

Uważam, że większość ludzi, którzy poruszają się samochodem oczekują _KOMPLETNEJ_ informacji o tym co się dzieje na drodze łącznie z lotnymi patrolami. Osobiście to mało co mnie tak wkurfia jak prawie nadzianie się na aktywny radar, o którym NE zapomniała wspomnieć, i nie mówię osytuacji 150/70 km/h. Oczekuje od aplikacji, że będzie mi pomagać mówiąc co gdzie stoi chociażby po to żeby przygotować się na to, że jakiś spryciaż będzie dusił do końca a potem gwałtownie wytracał prędkośc.

Wycięcie ostrzeżeń o FR/suszeniu z navigacji to głupota i tutaj wracamy do tego co wcześniej napisałem: kto kupi komercyjną nawigację bez ostrzeżeń? Twierdzę, że nikt.

Odpalasz yanosika i mówi o wszystkim.

Nie, nie mówi. Ba, nawet nie zgłasza :> Zresztą nie on jeden :)

Czegoś nie rozumiem, mój yanosik zaczyna gadać o wszelkich zgłoszeniach w chwili kiedy jest uruchomiony.

[...]

Miałem taką sytuację a później przychodzi mail żeby im potwierdzić co to było etc.

Czekam aż dopracują obecną nawigację w yanosiku i myślę, ze może być
nieźle.

Czas pokaże.

Yanosik to nie jest mistrzostwo świata, ale IMO rozwija się całkiem nieźle.

kml

Data: 2013-08-11 19:53:23
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2013-08-11 19:09, kamil/Endurorider.pl pisze:
[...]

Zwolnij, przestaniesz się bać, zaczniesz zauważać...

Zdaje się, że to nie 30k ludzie jedzie rano, a parę rzędów wielkości
więcej...

Mówimy o użytkownikach aplikacji, a nie o wszystkich ludziach którzy
jadą w danym momencie samochodem.

LOL - a co to jest w takim razie 30k użytkowników aplikacji?

A co mają do tego inne aplikacje? Ile osób z tych 30k cokolwiek
zgłosi, a ile zweryfikuje takie zgłoszenie?

Ja zgłaszam i weryfikuje. Moi znajomi tak samo.

Tak, a inni nie zgłaszają nic, bądź różne głupoty.

Aaaa - ja nie pisałem, że gwałtownie wzrasta. Liczba użytkowników też
gwałtownie nie wzrasta.

Myślę, że rok do roku liczba użytkowników wzrosła w znaczący sposób.

Pracujesz w ich marketingu?

Tak
jak wspomniałem wcześniej ja nie odczułem zalewu fałszywych ostrzeżeń.

Nie pisałem o zalewie fałszywych ostrzeżeń, a ich większej liczbie.

No, a yanosik darmowy :) No i co? :)

Na przykład to, że jak Ci się nie podoba to nie musisz płacić za
nieudany test aplikacji.

LOL - zdaje się, że argumentów brakuje :) Próbujesz obronić bzdury
w yanosiku przez pryzmat "zbyt krótkiego czasu testowania NE".

NE można sprawdzać przez tydzień i jak dla mnie
to było za krótko. Używałem jej dlatego, że to było najłatwiejsze
rozwiązanie.

Co prawda to OT, ale ile jej używałeś i kiedy?

[...]

A na jakiej podstawie takie stwierdzenie?

Dla mnie logika NE znośna i nic ponadto. Naprawdę trudno piać
z zachwytu nad czymś co raz wyznacza 380km a następnego dnia wymyśla
tak, że jest 430km.

Zależy jak ustawisz i co się dzieje na drodze. Jednego dnia te 380 może
być ok, a drugiego godzinę dłużej.

Wygląda na to, że mało kto. Może błąd marketingowy, może to ludziom
tak naprawdę nie jest potrzebne przy aktualnej funkcjonalności?

IMO zgłaszanie jest upierdliwe i dlatego funkcja leży.

To nie jest kwestia upierdliwego zgłaszania, tylko podejścia do
aplikacji - NE jest nawigacją, a nie antymiśkiem.

Widocznie jestem bo naprawdę mam bardzo dużo wątpliwości do logiki tej
aplikacji.

Tak pewnie pozostanie :)

[...]

Nie krzycz - lotne patrole interesują tych, którzy przekraczają
prędkość, reszta się tym średnio interesuje. Pojawił się patrol
- dobrze, niech będzie. Jeździć należy normalnie, a nie zwalniać
bo kontrola...

Osobiście to mało co mnie tak wkurfia jak prawie nadzianie
się na aktywny radar, o którym NE zapomniała wspomnieć, i nie mówię
osytuacji 150/70 km/h.

Nie, skąd :)

Oczekuje od aplikacji, że będzie mi pomagać
mówiąc co gdzie stoi chociażby po to żeby przygotować się na to, że
jakiś spryciaż będzie dusił do końca a potem gwałtownie wytracał prędkośc.

Dorabianie ideologii.

Wycięcie ostrzeżeń o FR/suszeniu z navigacji to głupota i tutaj wracamy
do tego co wcześniej napisałem: kto kupi komercyjną nawigację bez
ostrzeżeń? Twierdzę, że nikt.

LOL - brniesz. Nigdzie nie pisałem o wycinaniu takich informacji.
Może być przydatna, ale dokładnie tak jak oznakowanie.

Czegoś nie rozumiem, mój yanosik zaczyna gadać o wszelkich zgłoszeniach
w chwili kiedy jest uruchomiony.

Tak, w szczególności o tych których nie ma - o zamknięciu drogi
informuje? O zmianie sytuacji na trasie też?

[...]

I całe szczęście - dzięki temu nie ma bzdurnych zgłoszeń (bądź jest ich
niewiele).

Yanosik to nie jest mistrzostwo świata, ale IMO rozwija się całkiem nieźle.

Yanosik nie jest nawigacją, a rozwój wygląda dokładnie tak, jak profil
tej aplikacji.

Data: 2013-08-12 18:57:52
Autor: kamil/Endurorider.pl
Użytkownik "Artur Maśląg" <futrzak@polbox.com> napisał w wiadomości news:5207cf95$0$1254$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Myślę, że zastosuje się do Twojego toku rozumowania i w ogóle nie będę się z domu ruszać. Odpadnie problem nawigacji w ogóle :)

Mówimy o użytkownikach aplikacji, a nie o wszystkich ludziach którzy
jadą w danym momencie samochodem.

LOL - a co to jest w takim razie 30k użytkowników aplikacji?

Chętnie się dowiem jak te 30k ma się do innych aplikacji tego typu.

Ja zgłaszam i weryfikuje. Moi znajomi tak samo.

Tak, a inni nie zgłaszają nic, bądź różne głupoty.

To jest niesamowite, że mówimy o tej samej aplikacji i ja trafiam w znakomitej większości na celne ostrzeżenia a Ciebie ciągle ktoś oszukuje.

Myślę, że rok do roku liczba użytkowników wzrosła w znaczący sposób.

Pracujesz w ich marketingu?

Nie.

[...]

Używam NE _WYŁĄCZNIE_ dlatego, że można ją tanio kupić u operatora. Yanosik nie jest wybitną aplikacją, ale działa i to całkiem sprawnie. Jak poprawią swoją nawigcję to nie widzę powodu, dla którego nie miałaby być równorzędna z NE.

NE można sprawdzać przez tydzień i jak dla mnie
to było za krótko. Używałem jej dlatego, że to było najłatwiejsze
rozwiązanie.

Co prawda to OT, ale ile jej używałeś i kiedy?

NE używam od dwóch lat może więcej.

Nie było żadnego uzasadnienia co potwierdziła osoba jadąca drugim
wariantem.

A na jakiej podstawie takie stwierdzenie?

Takiej, że nie było detonacji po drodze ani innych mega utrudnień. Po prostu NE nagle zmieniła zdanie i nie po raz pierwszy puściła trasą na około.

Zależy jak ustawisz i co się dzieje na drodze. Jednego dnia te 380 może
być ok, a drugiego godzinę dłużej.

Nadal uważam, że logika NE jest bardzo dyskusyjna. Trasa mam zawsze optymalną.

IMO zgłaszanie jest upierdliwe i dlatego funkcja leży.

To nie jest kwestia upierdliwego zgłaszania, tylko podejścia do
aplikacji - NE jest nawigacją, a nie antymiśkiem.

Moja definicja nawigacji to mapa+antymisiek. Tobie wystarczy sama mapa i stąd ta wymiana zdań.

Widocznie jestem bo naprawdę mam bardzo dużo wątpliwości do logiki tej
aplikacji.

Tak pewnie pozostanie :)

Szczerze mówiąc to byłbym bardzo zadowolony gdybym za czas jakiś mógł napisać, że to zostało poprawione i jest bardzo dobrze w tym względzie :)

[...]

Nie uważam się za osobę, która jeździ super szybko ale zdania na temat lotnych patroli oraz mobilnych FR nie zmienię.

Osobiście to mało co mnie tak wkurfia jak prawie nadzianie
się na aktywny radar, o którym NE zapomniała wspomnieć, i nie mówię
osytuacji 150/70 km/h.

Nie, skąd :)

Poważnie piszę przeca :)

[...]

Obserwacje z polskich dróg...

[...]

Brnę? Teraz sam się zacytuję "Moja definicja nawigacji to mapa+antymisiek. Tobie wystarczy sama mapa i stąd ta wymiana zdań."

Czegoś nie rozumiem, mój yanosik zaczyna gadać o wszelkich zgłoszeniach
w chwili kiedy jest uruchomiony.

Tak, w szczególności o tych których nie ma - o zamknięciu drogi
informuje? O zmianie sytuacji na trasie też?

Czyli teraz wadą yanosika aka antymiśka, jest to że nie ma funkcjonalności dostępnej w typowej nwigacji?

Miałem taką sytuację a później przychodzi mail żeby im potwierdzić co to
było etc.

I całe szczęście - dzięki temu nie ma bzdurnych zgłoszeń (bądź jest ich
niewiele).

Bardziej przychylam się do systemu z yanosika gdzie ludzie weryfikują na bieżąco.

Yanosik to nie jest mistrzostwo świata, ale IMO rozwija się całkiem nieźle.

Yanosik nie jest nawigacją, a rozwój wygląda dokładnie tak, jak profil
tej aplikacji.

A czy ja napisałem, że yanosik to nawigacja? Mi pasuje ta apka i używam jej z przyjemnością.

kml

Data: 2013-08-12 19:50:47
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2013-08-12 18:57, kamil/Endurorider.pl pisze:
[...]

To źle myślisz i najwyraźniej nie rozumiesz "mojego toku rozumowania",
ale za to ja już nie odpowiadam :P

[...]

Jakiego typu? W topicu jako żywo stoi "nawigacja".

Tak, a inni nie zgłaszają nic, bądź różne głupoty.

To jest niesamowite, że mówimy o tej samej aplikacji i ja trafiam w
znakomitej większości na celne ostrzeżenia a Ciebie ciągle ktoś oszukuje.

Nikt mnie nie oszukuje - są to zwyczajnie błędne dane, począwszy od
informacji o stacjonarnych FR, skończywszy na wypadkach. Kiedyś było
tego mniej, za to były inne głupoty.

LOL - zdaje się, że argumentów brakuje :) Próbujesz obronić bzdury
w yanosiku przez pryzmat "zbyt krótkiego czasu testowania NE".

Używam NE _WYŁĄCZNIE_ dlatego, że można ją tanio kupić u operatora.

Stąd pewnie i taka odosobniona mocno opinia.

Yanosik nie jest wybitną aplikacją, ale działa i to całkiem sprawnie.

Cóż, działa, nie zawsze sprawnie, sporo w niej jest bzdur, większość
rzeczy widać, no, świetna jest.

Jak poprawią swoją nawigcję to nie widzę powodu, dla którego nie miałaby
być równorzędna z NE.

Poprawią? Tam nie ma nawigacji. Ją trzeba napisać, a nie poprawiać.

Zależy jak ustawisz i co się dzieje na drodze. Jednego dnia te 380 może
być ok, a drugiego godzinę dłużej.

Nadal uważam, że logika NE jest bardzo dyskusyjna. Trasa mam zawsze
optymalną.

Jesteś chyba jedyną osobą, która ma takie problemy :) Jakoś innym
routing działa świetnie :>

[...]

Nie, nie stąd. To Twoja prywatna definicja - nawigacja to nawigacja,
a mi sama mapa nie wystarczy. Antymisiek jest funkcją dodatkową
i w wielu miejscach nawet nie wolno go stosować. Bardzo przydatna
jest funkcja informowania o aktualnie dopuszczalnej prędkości
- zdecydowanie przydatniejsza niż wrzask 'patrol'. Dobrze, że wiele
nawigacji podaje przy POI typu FR dodatkowo dopuszczalną prędkość,
choć dla wielu osób to nadal jest czarna magia.

[...]

Twoje zdanie. Dużo większym komfortem jest taka jazda, że nie trzeba
się ich bać.

[...]

Utrzymuj dystans, nie będziesz potrzebował takich informacji :)

Tak, w szczególności o tych których nie ma - o zamknięciu drogi
informuje? O zmianie sytuacji na trasie też?

Czyli teraz wadą yanosika aka antymiśka, jest to że nie ma
funkcjonalności dostępnej w typowej nwigacji?

Pisałeś, że informuje o wszystkim - ja napisałem, że tylko o tym
co jest zgłoszone (w tym błędnie), a nie o sytuacji drogowej,
trasie itd. Wątek był o nawigacji, a tym yanosik nie jest i długo
nie będzie. Tak, to jest jego zasadniczą wadą w tym kontekście.

I całe szczęście - dzięki temu nie ma bzdurnych zgłoszeń (bądź jest ich
niewiele).

Bardziej przychylam się do systemu z yanosika gdzie ludzie weryfikują na
bieżąco.

To skąd tyle fałszywych informacji?

"
Użytkownik "fReLuZ" <fredzik@ibt.com.pl> napisał:
> Jakas bezplatna Nawigacja na Androida to jest dostepna?
>
> Co polecicie?

Yanosik
"

Zgadnij czyje to słowa :>

Data: 2013-08-12 21:30:40
Autor: kamil/Endurorider.pl
Użytkownik "Artur Maśląg" <futrzak@polbox.com> napisał w wiadomości news:52092079$0$1459$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Nawet nie próbuję go zrozumieć :)

Chętnie się dowiem jak te 30k ma się do innych aplikacji tego typu.

Jakiego typu? W topicu jako żywo stoi "nawigacja".

I właśnie o tym mówię. Czy NE podaje takie informacje?

[...]

Nie mam takiej traumy z tą aplikacją.

Yanosik nie jest wybitną aplikacją, ale działa i to całkiem sprawnie.

Cóż, działa, nie zawsze sprawnie, sporo w niej jest bzdur, większość
rzeczy widać, no, świetna jest.

Mi pasuje i nie mam z tym problemów tym bardziej, że oni dopiero rozpoczęli ten temat więc uważwam, że spokojnie można dać im więcej czasu na poprawki.

Jak poprawią swoją nawigcję to nie widzę powodu, dla którego nie miałaby
być równorzędna z NE.

Poprawią? Tam nie ma nawigacji. Ją trzeba napisać, a nie poprawiać.

Ja uważam, że jest. Wpisujesz adres i jedziesz jak mówi więc skoro to nie jest nawigacja to co to jest?

Nadal uważam, że logika NE jest bardzo dyskusyjna. Trasa mam zawsze
optymalną.

Jesteś chyba jedyną osobą, która ma takie problemy :) Jakoś innym
routing działa świetnie :>

Na to wygląda. To jak Ty z yanosikiem - większość ludzi ok, a Tobie nie pasuje :>

[...]

Dla mnie antymisiek jest integralną funkcją tego co nazywam nawigacją samochodową.

[...]

Taaaaa :)

Obserwacje z polskich dróg...

Utrzymuj dystans, nie będziesz potrzebował takich informacji :)

No proszę Cię mistrzu Yoda :)

[...]

Info o sytuacji drogowej z NE nie rzuca na kolana. Owszem pokazuje coś tam do przodu, ale ja mam inne wyobrażenie o tym jak to powinno być. Czy yanosik długo nie będzie nawigacją czas pokaże. Myślę, że mocno się wezmą za ten temat i zobaczymy co im z tego wyjdzie.

Bardziej przychylam się do systemu z yanosika gdzie ludzie weryfikują na
bieżąco.

To skąd tyle fałszywych informacji?

Z tego samego powodu dla którego jest tam mało rzeczywistych informacji "CB" w NE.

> Co polecicie?

Yanosik
"

Zgadnij czyje to słowa :>

Cudowne w usenecie jest to, że w pewnej chwili zaczyna akademicka dyskusja, której nie potrafię sobie odmówić. yanosik nie jest nawigacją sensu stricte, ale posiada taką funkcję i w/w funkcja działa więc nadal uważam, że jak ma być darmo i na androida to spokojnie można sobie ją potestować.

kml

Data: 2013-08-12 22:04:30
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2013-08-12 21:30, kamil/Endurorider.pl pisze:
Użytkownik "Artur Maśląg" <futrzak@polbox.com> napisał:
(...)
Chętnie się dowiem jak te 30k ma się do innych aplikacji tego typu.

Jakiego typu? W topicu jako żywo stoi "nawigacja".

I właśnie o tym mówię.

Nie, nie mówisz o tym - yanosik nie jest tego typu aplikacją.

Czy NE podaje takie informacje?

Tak - gdzieś takie dane były udostępnione.

Mi pasuje i nie mam z tym problemów tym bardziej, że oni dopiero
rozpoczęli ten temat więc uważwam, że spokojnie można dać im więcej
czasu na poprawki.

Dopiero co? Ze 2 lata ma spokojnie.

Poprawią? Tam nie ma nawigacji. Ją trzeba napisać, a nie poprawiać.

Ja uważam, że jest. Wpisujesz adres

Jak znajdzie :>

i jedziesz jak mówi

Lepiej nie jechać jak mówi :>

więc skoro to
nie jest nawigacja to co to jest?

Substytut, a nie nawigacja.

Jesteś chyba jedyną osobą, która ma takie problemy :) Jakoś innym
routing działa świetnie :>

Na to wygląda. To jak Ty z yanosikiem - większość ludzi ok, a Tobie nie
pasuje :>

Nie bardzo - Ty narzekasz na routing w NE i jesteś chyba jedyny. Dużą
liczbę błędnych informacji w yanosiku ludzie potwierdzają. A co do
używania "nawigacji" w yanosiku to chyba nikt nie twierdzi, że to tak
można nazwać. Znaczy pewnie ktoś się trafi.

Dla mnie antymisiek jest integralną funkcją tego co nazywam nawigacją
samochodową.

Dla Ciebie - to tylko dodatek, a yanosik jest tylko takim dodatkiem.

Twoje zdanie. Dużo większym komfortem jest taka jazda, że nie trzeba
się ich bać.

Taaaaa :)

Tak.

Obserwacje z polskich dróg...

Utrzymuj dystans, nie będziesz potrzebował takich informacji :)

No proszę Cię mistrzu Yoda :)

Pojawią się mandaty za odstępy miedzy pojazdami to może jednak
uwierzysz. Wolę jednak głos Dartha Vadera - Yoda jest mało
zrozumiały :P

Info o sytuacji drogowej z NE nie rzuca na kolana. Owszem pokazuje coś
tam do przodu, ale ja mam inne wyobrażenie o tym jak to powinno być.

Nie wątpię - pewnie tak samo jak z routingiem :>

Czy
yanosik długo nie będzie nawigacją czas pokaże. Myślę, że mocno się
wezmą za ten temat i zobaczymy co im z tego wyjdzie.

Czas pokaże - osobiście wątpię.

[...]

Ha, ha, czyli jednak :>

Data: 2013-08-13 06:26:40
Autor: kamil/Endurorider.pl
Użytkownik "Artur Maśląg" <futrzak@polbox.com> napisał w wiadomości news:52093fd1$0$1209$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Sensu stricte nie, ale spełnia kryteria bo ma udostępnioną taką funkcję.

Mi pasuje i nie mam z tym problemów tym bardziej, że oni dopiero
rozpoczęli ten temat więc uważwam, że spokojnie można dać im więcej
czasu na poprawki.

Dopiero co? Ze 2 lata ma spokojnie.

2 lata jak funkcja navi jest w yanosiku?

Ja uważam, że jest. Wpisujesz adres

Jak znajdzie :>

Znalazł.

i jedziesz jak mówi

Lepiej nie jechać jak mówi :>

Doprowadził.

więc skoro to
nie jest nawigacja to co to jest?

Substytut, a nie nawigacja.

Sybstytut nie, surowa beta wersja tak.

[...]

Moi ludzie potwierdzają, skuteczność yanosika. Ja używam i żyję.

No proszę Cię mistrzu Yoda :)

Pojawią się mandaty za odstępy miedzy pojazdami to może jednak
uwierzysz. Wolę jednak głos Dartha Vadera - Yoda jest mało
zrozumiały :P

Jesteś wielbicielem Skynetu?
Info o sytuacji drogowej z NE nie rzuca na kolana. Owszem pokazuje coś
tam do przodu, ale ja mam inne wyobrażenie o tym jak to powinno być.

Nie wątpię - pewnie tak samo jak z routingiem :>

Dokładnie tak.

Czy
yanosik długo nie będzie nawigacją czas pokaże. Myślę, że mocno się
wezmą za ten temat i zobaczymy co im z tego wyjdzie.

Czas pokaże - osobiście wątpię.

Ja jestem dobrej myśli.

To skąd tyle fałszywych informacji?

Z tego samego powodu dla którego jest tam mało rzeczywistych informacji
"CB" w NE.

Ha, ha, czyli jednak :>

Yanosik gada, nie zawsze prawdę, a NE nie gada absolutnie nic - taka jest różnica.

kml

Data: 2013-08-11 21:23:54
Autor: J.F.
Dnia Sun, 11 Aug 2013 19:09:19 +0200, kamil/Endurorider.pl napisał(a):
[...]

No coz, program ma sluzyc do zarabiania. Jesli za krotko - mozesz
sobie dokupic kolejny tydzien czy miesiac.

[...]

Ale w nawigacjach online tak ma byc.
Moze dzis lepsze te 430km, a wczoraj nie.
Moze korek, moze remont, moze inna godzina i program przewiduje korek.

AM (offline na wince) mnie zaskakiwala bo tez potrafila trase zmienic
i nie wiem - godzina inna i korki inne, czy uczyla sie na podstawie
osiagow z poprzednich przejazdow.

Wycięcie ostrzeżeń o FR/suszeniu z navigacji to głupota i tutaj wracamy do tego co wcześniej napisałem: kto kupi komercyjną nawigację bez ostrzeżeń? Twierdzę, że nikt.

W Niemczech nie wolno ostrzegac, myslisz ze sprzedaz navi od tego
spadla?
Ale mozliwe ze klienci wybieraja takie, ktore mozna wzbogacic :-)
Tylko ze oni chyba juz czesciej wybieraja wbudowana w samochod, a wiec
nie maja wyboru :-)

Ma ktos jakies doniesienia z niemieckiego rynku ?
Bo skoro nie wolno, to otwiera nowe mozliwosci - od karania firm ktore
cos takiego oferuja, do poproszenia Googla o liste klientow ktorzy
program sciagneli. Czy tez do blokowania zagranicznych serwerow.

Czekam aż dopracują obecną nawigację w yanosiku i myślę, ze może być
nieźle.
Czas pokaże.
Yanosik to nie jest mistrzostwo świata, ale IMO rozwija się całkiem nieźle.

Zarabianie na reklamach i darmowosc im sluzy.

J.

Data: 2013-08-12 09:11:43
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2013-08-11 21:23, J.F. pisze:
[...]

Ba, w wielu krajach jest jeszcze gorzej - Francja, Szwajcaria,
Austria... Część nawigacji jasno informuje przy włączeniu powiadamiania
o FR+++, że może być niezgodne z prawem i człowiek to robi na własną
odpowiedzialność. Konsekwencje to mandat, możliwa konfiskata.
No, ale to podobno Polska ma być krajem policyjnym :>
Żeby nie było - funkcjonariusze są przeszkoleni i wiedzą co
sprawdzać :)

myslisz ze sprzedaz navi od tego spadla?

Nie :)

Data: 2013-08-12 09:26:42
Autor: J.F.
Dnia Mon, 12 Aug 2013 09:11:43 +0200, Artur Maśląg napisał(a):
[...]

Mowisz ? No dobra, popularnych programow nie jest tak duzo, moze i
potrafia przebrnac przez menu, sprawdzic odpowiednia opcje, a przy
okazji ustawic obowiazkowe ostrzeganie o przekroczeniu predkosci,
logowanie trasy, no i wystawic zalegle mandaty :-)

J.

Data: 2013-08-12 10:33:03
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2013-08-12 09:26, J.F. pisze:
[...]

Jeżeli już sprawdzają to wiedzą czego szukać. Pewnie jak się trafi
jakaś egzotyka to dadzą sobie spokój, ale tak jak piszesz - tych
programów jest mało. Zresztą takie kontrole nie są przypadkowe :)

a przy
okazji ustawic obowiazkowe ostrzeganie o przekroczeniu predkosci,
logowanie trasy, no i wystawic zalegle mandaty :-)

Lubisz teorie spiskowe :)

Data: 2013-08-12 18:59:22
Autor: kamil/Endurorider.pl
[...]

Myślę, że gdyby mogli ostrzegać a później wycieli te informacje to miałoby to wpływ na sprzedaż :)

Yanosik to nie jest mistrzostwo świata, ale IMO rozwija się całkiem nieźle.

Zarabianie na reklamach i darmowosc im sluzy.

Nop :)

kml

Data: 2013-08-12 19:59:23
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2013-08-12 18:59, kamil/Endurorider.pl pisze:

Wycięcie ostrzeżeń o FR/suszeniu z navigacji to głupota i tutaj
wracamy do tego
co wcześniej napisałem: kto kupi komercyjną nawigację bez ostrzeżeń?
Twierdzę,
Ĺźe nikt.

W Niemczech nie wolno ostrzegac, myslisz ze sprzedaz navi od tego
spadla?

Myślę, że gdyby mogli ostrzegać a później wycieli te informacje to
miałoby to wpływ na sprzedaż :)

Rynek francuski nie potwierdza Twoich przemyśleń, a mandat za
stosowanie takich udogodnień to 1500€ :>

Data: 2013-08-12 21:32:22
Autor: kamil/Endurorider.pl
Użytkownik "Artur Maśląg" <futrzak@polbox.com> napisał w wiadomości news:5209227d$0$1223$65785112news.neostrada.pl...

Rynek francuski nie potwierdza Twoich przemyśleń, a mandat za
stosowanie takich udogodnień to 1500€ :>

Czy oni od zawsze nie mogli mieć takich udogodnień czy w pewnej chwili im to wyłączyli?

kml

Data: 2013-08-12 22:05:26
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2013-08-12 21:32, kamil/Endurorider.pl pisze:
[...]

W pewnej chwili zabronili, a nie wyłączyli. Całkiem niedawno :>

Data: 2013-08-12 22:21:12
Autor: J.F.
Dnia Mon, 12 Aug 2013 22:05:26 +0200, Artur Ma÷l˘g napisał(a):
W dniu 2013-08-12 21:32, kamil/Endurorider.pl pisze:
Rynek francuski nie potwierdza Twoich przemy÷leń, a mandat za
stosowanie takich udogodnień to 1500¤ :>

Czy oni od zawsze nie mogli mieĺ takich udogodnień czy w pewnej chwili
im to wył˘czyli?

W pewnej chwili zabronili, a nie wył˘czyli. Całkiem niedawno :>

Mogle byc jak w Niemczech - stosowanie detektorow radarow zabronione
(tak jak i u nas), tylko zapisane tak ze ostrzezenia od programu w
zasadzie sie lapia.

J.

Data: 2013-08-12 22:33:07
Autor: J.F.
Dnia Mon, 12 Aug 2013 19:59:23 +0200, Artur Ma÷l˘g napisał(a):
W dniu 2013-08-12 18:59, kamil/Endurorider.pl pisze:
W Niemczech nie wolno ostrzegac, myslisz ze sprzedaz navi od tego
spadla?

My÷lý, że gdyby mogli ostrzegaĺ a póŽniej wycieli te informacje to
miałoby to wpływ na sprzedaż :)

Rynek francuski nie potwierdza Twoich przemy÷leń,

Masz jakies dane o sprzedazy nawigacji po francusku ?
a mandat za stosowanie takich udogodnień to 1500¤ :>

Ale kolega dobrze kombinuje - jesli mandat za predkosc jest 300 euro,
twoja stara nawigacja ostrzega przed radarami, a nowe w sklepach nie
.... to kupujesz nowa lepsza ? :-)

J.

Data: 2013-08-11 21:09:41
Autor: Krzysztof 45
Jakas bezplatna Nawigacja na Androida to jest?
W dniu 2013-08-11 15:14, kamil/Endurorider.pl pisze:
  > Wolę go
1000 razy od wiecznie gadającego CB radia z pyskówkami etc.

Dzisiaj pomykałem z wrocka na Wałbrzych, za wrockiem jakieś 10km wypadek. Na CB dowiaduje się jeszcze na obrzeżasz wrocka że nie ma trupa i będą sprzątać. Więc jade normalnie.
Jak by był trup to odbił bym na autostradę i cisnął na Świebodzice, a bez CB dojechał do dzwona i z trupem czekał na przyjazd prokuratora.

Z CB trzeba umieć korzystać.

--
Krzysiek

Data: 2013-08-12 19:00:50
Autor: kamil/Endurorider.pl
Jakas bezplatna Nawigacja na Androida to jest?
Użytkownik "Krzysztof 45" <"mekar[wytnijto]"@vp.pl> napisał w wiadomości news:ku8nhq$8sm$1news.vectranet.pl...

Z CB trzeba umieć korzystać.

Masz filtr na chamów i prostaków z gruchą w ręku?

kml

Data: 2013-08-12 19:45:21
Autor: Krzysztof 45
W dniu 2013-08-12 19:00, kamil/Endurorider.pl pisze:
Użytkownik "Krzysztof 45" <"mekar[wytnijto]"@vp.pl> napisał w wiadomości

Z CB trzeba umieć korzystać.

Masz filtr na chamów i prostaków z gruchą w ręku?

A kurewstwo, pedalstwo i chamstwo w TV Tobie nie przeszkadza? Chyba tego gówna więcej jest w mediach niż na CB.
A jeżeli przeszkadza i potrafisz to gówno odfiltrować z tv, to z CB jest podobnie.

--
Krzysiek

Data: 2013-08-12 19:53:30
Autor: p0li
T->Dnia 2013-08-12 19:45:21 niejaki Krzysztof 45 napisał:
A jeżeli przeszkadza i potrafisz to gówno odfiltrować z tv, to z CB jest podobnie.

nie jest - w tv nie rzucają co drugie słowo kurwa i chuj

--
P0zdrawiam p0li hydro rulez ;)

Data: 2013-08-12 20:07:15
Autor: Krzysztof 45
W dniu 2013-08-12 19:53, p0li pisze:
[...]

Oglądasz cos poza TRWAM? :)
Media to też net z głównymi portalami włącznie.

--
Krzysiek

Data: 2013-08-12 20:14:38
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2013-08-12 20:07, Krzysztof 45 pisze:
[...]

Dołóż jeszcze ze dwa słowa, zupełnie jak na 19 :>

Media to też net z głównymi portalami włącznie.

Wyłącz :P

Data: 2013-08-12 21:29:02
Autor: Krzysztof 45
W dniu 2013-08-12 20:14, Artur Maśląg pisze:

Media to też net z głównymi portalami włącznie.

Wyłącz :P

Nie mam takiej potrzeby.

--
Krzysiek

Data: 2013-08-12 22:54:24
Autor: p0li
T->Dnia 2013-08-12 20:07:15 niejaki Krzysztof 45 napisał:
[...]

a co ma piernik?
pytałeś o cb - więc odpowiedzialem
trwam jakoś do danii nie dolatuje - ale i tak sadze że nie jestem targetem
:)

ps - dla ułatwienia pracy twoim szarym komórkom podpowiedź - dzieci (takie
małe ludzie) na pokładzie

;)
--

P0zdrawiam p0li hydro rulez ;)

Data: 2013-08-12 23:04:53
Autor: Krzysztof 45
W dniu 2013-08-12 22:54, p0li pisze:
ps - dla ułatwienia pracy twoim szarym komórkom podpowiedź - dzieci (takie
małe ludzie) na pokładzie

Wiesz co? CB w mojej klasyfikacji zajmuje ostatnie miejsce w demoralizacji dzieci.

--
Krzysiek

Data: 2013-08-12 23:49:54
Autor: J.F.
Dnia Mon, 12 Aug 2013 23:04:53 +0200, Krzysztof 45 napisał(a):
[...]

http://www.youtube.com/watch?v=J77GULaQcWM

J.

Data: 2013-08-13 00:14:15
Autor: p0li
T->Dnia 2013-08-12 23:49:54 niejaki J.F. napisał:
[...]

piękne :D

--
P0zdrawiam p0li hydro rulez ;)

Data: 2013-08-12 20:13:19
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2013-08-12 19:45, Krzysztof 45 pisze:
[...]

Nie, nie jest, a wręcz bym stwierdził, że jest niewiele. No, ale to
zależy co kto ogląda :>

A jeżeli przeszkadza i potrafisz to gówno odfiltrować z tv, to z CB jest
podobnie.

Nie, nie jest podobnie. Żeby sensownie traktować CB jako informację,
to trzeba używać kanału 19 (pomijam użycie CB jako komunikacji
'osobistej'). Biorąc pod uwagę różne wypowiedzi (w tym Twoje) to
niestety na bank na CB spotka się takie zachowania, które nijak nie
zachęcają do stosowania tego środka komunikacji. Prywatnie wręcz
zdemontowałem CB z samochodu na początku lat 90 i zamontowałem
powtórnie parę lat temu, jak jeździliśmy w parę samochodów na
urlop gdzieś dalej (roaming kosztuje, choć ostatnio bardzo staniał).

Data: 2013-08-12 21:28:49
Autor: Krzysztof 45
W dniu 2013-08-12 20:13, Artur Maśląg pisze:

[...]

Bardzo się mylisz.

[...]

Jak bym jeździł cały rok w wokół komina, tez bym zdemontował.
Ale ze względu na robione trasy i ilość oszołomów którzy rozwalają się i blokuj na długo drogi, CB jest niezbędne.

--
Krzysiek

Data: 2013-08-12 22:10:18
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2013-08-12 21:28, Krzysztof 45 pisze:
[...]

He, he, jednak nie.

[...]

A gdzie pisałem o jeździe wokół komina?

Ale ze względu na robione trasy i ilość oszołomów którzy rozwalają się i
blokuj na długo drogi, CB jest niezbędne.

Nieprawda, nie jest niezbędne, najwyżej się przydaje. Tyle, że jadąc
służbowo nie ma w samochodzie rodziny itd. i te 'latające panienki'
jakoś można przeboleć. Gorzej jak się wiezie ludzi :>

Data: 2013-08-12 23:00:28
Autor: Krzysztof 45
W dniu 2013-08-12 22:10, Artur Maśląg pisze:
W dniu 2013-08-12 21:28, Krzysztof 45 pisze:

A gdzie pisałem o jeździe wokół komina?

No to jak lubisz wpadać do fan klubu nieświadomych dzwona i z nimi stać zasztamowany, to Twój wolny wybór.

Nieprawda, nie jest niezbędne, najwyżej się przydaje.

Jeżeli ktoś chce pokonać sprawnie trasę, dla tego kogoś jest niezbędne tak samo jak niezbędne są sprawne wycieraczki.

Tyle, że jadąc
służbowo nie ma w samochodzie rodziny itd. i te 'latające panienki'
jakoś można przeboleć. Gorzej jak się wiezie ludzi :>

Ci ludzie to z marsa? Bo już dzieciaki z podstawówki bdb wychowane z porządnych rodzin mogą spokojnie zawstydzić "konwersacje" na CB.

CB ma coś takiego jak volume i rf-gain. Umiejętne użytkowanie i po bólu.

--
Krzysiek

Data: 2013-08-13 08:26:46
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2013-08-12 23:00, Krzysztof 45 pisze:
[...]

O właśnie :) Są lepsze rzeczy od tego i można uniknąć podobnych i
'lepszych' tekstów.

Nieprawda, nie jest niezbędne, najwyżej się przydaje.

Jeżeli ktoś chce pokonać sprawnie trasę, dla tego kogoś jest niezbędne
tak samo jak niezbędne są sprawne wycieraczki.

Dużo lepiej się sprawuje dobra nawigacja online. CB można wyłączyć.
No chyba, że liczą się informacje o krokodylkach, a sprzęt
przeładowany, czy coś z papierami nie tak :> O PH to nawet nie
wspominam...

[...]

Większość ludzi nie posługuje się takim językiem jaki dość powszechnie
spotyka się na CB.

CB ma coś takiego jak volume i rf-gain. Umiejętne użytkowanie i po bólu.

LOL - skręć rf-gain a z pewnością usłyszysz informację o wypadku na
trasie.

Data: 2013-08-13 20:00:23
Autor: Krzysztof 45
W dniu 2013-08-13 08:26, Artur Maśląg pisze:
No to jak lubisz wpadać do fan klubu nieświadomych dzwona i z nimi stać
zasztamowany, to Twój wolny wybór.

O właśnie :) Są lepsze rzeczy od tego i można uniknąć podobnych i
'lepszych' tekstów.

Nie ma tak szybkich informacji jak na CB.
Dodatkowo dowiadujesz się co chwile szczegółów o zdarzeniu które pomagają podjąć decyzję czy objeżdżać dzwona czy jednak poczekać aż posprzątają.
Konar spadł na jezdnię, ktoś olej zgubił, pijany miedzy wiochami włóczy sie w ciemnościach. Pijany prowadzi busa itp itd.
Gdzie się tego dowiesz jak nie na CB. Czy ja muszę klepać o takich oczywistościach?

Dużo lepiej się sprawuje dobra nawigacja online. CB można wyłączyć.

Nie rozśmieszaj mnie.

Większość ludzi nie posługuje się takim językiem jaki dość powszechnie
spotyka się na CB.

Ja bym z powszechnością tego nie mieszał. To że kilku szoferaków z prowincji ponawija to nie powszechność.

LOL - skręć rf-gain a z pewnością usłyszysz informację o wypadku na
trasie.

Ja wiem jak z tego korzystać by docierały do mnie tylko istotne informacje.
--
Krzysiek

Data: 2013-08-12 22:57:22
Autor: p0li
T->Dnia 2013-08-12 21:28:49 niejaki Krzysztof 45 napisał:
Jak bym jeździł cały rok w wokół komina, tez bym zdemontował.

no patrz - ja jeżdżę w normalnym kraju i tam cb jest zbędne

Ale ze względu na robione trasy i ilość oszołomów którzy rozwalają się i blokuj na długo drogi, CB jest niezbędne.

bywam w .pl 3-4 razy w roku
właśnie wróciłem
przez 2 tygodnie zrobiłem 4800km bez cb

wystarczyło jeździć zgodnie ze znakami

--
P0zdrawiam p0li hydro rulez ;)

Data: 2013-08-12 23:12:55
Autor: Krzysztof 45
W dniu 2013-08-12 22:57, p0li pisze:
T->Dnia 2013-08-12 21:28:49 niejaki Krzysztof 45 napisał:
Jak bym jeździł cały rok w wokół komina, tez bym zdemontował.

no patrz - ja jeżdżę w normalnym kraju i tam cb jest zbędne

To Ci zazdroszczę.

bywam w .pl 3-4 razy w roku
właśnie wróciłem
przez 2 tygodnie zrobiłem 4800km
bez cb

wystarczyło jeździć zgodnie ze znakami

Czy trzeba narysować coś by to było zrozumiane do czego jest CB? Nie znam innego urządzenia które tak sprawnie poinformuje o takich zdarzeniach w tym "normalnym" kraju jak poniżej.

http://www.gazetawroclawska.pl/artykul/966139,droga-zablokowana-niemal-osiem-godzin-a-tablice-na-aow-nie-informuja-o-utrudnieniach,id,t.html?cookie=1

http://www.google.pl/search?client=opera&q=droga+zablokowana&sourceid=opera&ie=utf-8&oe=utf-8&channel=suggest

--
Krzysiek

Data: 2013-08-13 00:13:19
Autor: p0li
T->Dnia 2013-08-12 23:12:55 niejaki Krzysztof 45 napisał:
[...]

tu akurat się z tobą zgodzę

tylko że to są wyjątki nie reguła

--
P0zdrawiam p0li hydro rulez ;)

Data: 2013-08-13 07:19:00
Autor: Krzysztof 45
W dniu 2013-08-13 00:13, p0li pisze:

tylko że to są wyjątki nie reguła

Wyjątki LOL

Taki szybki wynik
W 2012 było 40 065 wypadków. Jaki procent ich zablokuje drogą na kilka godzin? A jak nie zablokuje całkowicie to zrobi wahadło które wytworzy korek długi na kilometr lub więcej?
Zabitych  36 505. W tym przypadku droga zablokowana na bank na kilka godzin.
Do tego dodaj dziwne remonty, wahadła i kilometrowe korki zwłaszcza w letnim sezonie.
Jak to podsumujesz, to wyjdzie na to że wycieraczki w aucie mniej się przydają niż CB.

Ale ja nikogo oczywiście nie przekonuję. Każdy ma swój rozum i doświadczenie.
--
Krzysiek

Data: 2013-08-13 09:49:28
Autor: J.F.
Dnia Tue, 13 Aug 2013 07:19:00 +0200, Krzysztof 45 napisał(a):
[...]

Malo, sie nie spiesza, ale az na kilka godzin to trzeba miec pecha.

Zabitych  36 505. W tym przypadku droga zablokowana na bank na kilka godzin.

Gdzies pomylka o zero. 3650 ? Uwaga jak wyzej, ale to jednak 10 dziennie na caly kraj - trzeba miec
pecha aby akurat trafic.

Do tego dodaj dziwne remonty, wahadła i kilometrowe korki zwłaszcza w letnim sezonie.

Czesciej sie trafiaja.

Jak to podsumujesz, to wyjdzie na to że wycieraczki w aucie mniej się przydają niż CB.

Ale tu znow navi on-line powinno byc lepsze niz CB. bardziej rzetelna informacja, wiekszy zasieg, automatyczne
przeliczanie i omijanie ... o ile oczywiscie odpowiednio duzo osob
bedzie uzywac.
A przy popularnosci androida ma szanse sie rozwinac.

J.

Data: 2013-08-13 10:23:23
Autor: Artur Maśląg
Jakas bezplatna Nawigacja na Androida to jest?
W dniu 2013-08-13 09:49, J.F. pisze:
(...)
Ale tu znow navi on-line powinno byc lepsze niz CB.

Oczywiście.

bardziej rzetelna informacja, wiekszy zasieg, automatyczne
przeliczanie i omijanie ... o ile oczywiscie odpowiednio duzo osob
bedzie uzywac.
A przy popularnosci androida ma szanse sie rozwinac.

Na przykładzie NE mogę stwierdzić, że działa bardzo ładnie,
a przelicza nawet nie na podstawie zgłoszeń, a informacji
z traffic-a, co zdaje się być rozwiązaniem bardzo racjonalnym.
Kiedyś narzekałeś, że NE nie reaguje na zmiany, tymczasem
komunikaty o zmianie sytuacji na trasie i wyznaczenie nowej
odbywa się wcale nierzadko. No, ale do tego potrzebne jest
sprzężenie zwrotne, którego w wielu nawigacjach nie ma, bądź
realizacja jest mocno utrudniona.

Data: 2013-08-13 10:49:01
Autor: J.F.
Dnia Tue, 13 Aug 2013 10:23:23 +0200, Artur Maśląg napisał(a):
[...]

Hm, traffic raczej dziala z opoznieniem i usrednianiem, a moze i z
predykcja z dni poprzednich - imo - powinien uwzgledniac obie rzeczy.

Kiedyś narzekałeś, że NE nie reaguje na zmiany, tymczasem
komunikaty o zmianie sytuacji na trasie i wyznaczenie nowej
odbywa się wcale nierzadko.

Hm, raczej narzekalem na zbyt wolna reakcje na zmiane trasy.
Np widze ze ulica rozkopana, skrecam, zanim on mi przeliczy trase, to
mijam to skrzyzowanie gdzie powinieniem skrecic.
Ale przyznalem ze sie poprawilo.

No i mam gdzies utrwalone jego pojecie o korkach we Wroclawiu - na
niektorych ulicach rysunek sie przez dwa dni nie zmienial ... czyzby
nikt nie jechal ? Od tego czasu zmienili serwer i metody, teraz nie zapamietam (pewnie
sie da, ale za dlugo by siedziec). Moze im tez klientow przybylo.

Jego pojecie o korkach to swoja droga chetnie bym kiedys zweryfikowal.

No, ale do tego potrzebne jest
sprzężenie zwrotne, którego w wielu nawigacjach nie ma, bądź
realizacja jest mocno utrudniona.

A w Yanosiku jest mocno ulatwiona :-)

O sprzezeniu to juz pisalem - powiedzmy ze gdzies jest korek, system
go wykryje, skieruje wszystkich na inne drogi, wszyscy mu uwierza i
pojada ... to jak sie system dowie ze korka juz nie ma ? :-)

J.

Data: 2013-08-13 11:05:24
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2013-08-13 10:49, J.F. pisze:
[...]

Wszystko działa z pewnym opóźnieniem i uśrednianiem, ale szybko
i obiektywnie - skoro staje ruch to coś się stało, warto
wysłać trasą alternatywną. Zgłoszenia to inna para kaloszy
i też są obsługiwane.

[...]

Narzekałeś na to, że żeby przeliczył to musisz wymusić przeliczenie,
tymczasem robi to 'sam z siebie' ;)

Data: 2013-08-13 11:51:10
Autor: J.F.
Dnia Tue, 13 Aug 2013 11:05:24 +0200, Artur Maśląg napisał(a):
[...]

A to tylko trzech zapalonych kolegow zatrzymalo sie na tankowanie, a
innych uzywajacych NE w promieniu 10 km nie ma :-)

[...]

Hm, nie przypominam sobie, ale jesli tak napisalem - musialo wynikac z
doswiaczen. J.

Data: 2013-08-13 12:11:49
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2013-08-13 11:51, J.F. pisze:
[...]

Jasne. Padł okoliczny BTS i okazało się, że możliwa jest teleportacja:>

Data: 2013-08-13 19:46:16
Autor: Krzysztof 45
[...]

Navi on-line puści ciebie w objazd 20 km-wy przez wioski a na CB dowiesz się że 15min i wszystko rusza.

Zwykła nawigacja + CB i nie ma nic na dzień dzisiejszy lepszego.
--
Krzysiek

Data: 2013-08-13 08:19:20
Autor: Artur Maśląg
[...]

Zgadza się, wyjątki i jak praktyka wykazuje, dość dobrze radzą sobie
z czymś takim nawigacje z systemami live, czy TMC. CB przydaje się
czasem kierowcom ciężarówek (w różnych celach), ale to inna para
kaloszy.

Data: 2013-08-13 09:40:11
Autor: J.F.
Dnia Tue, 13 Aug 2013 08:19:20 +0200, Artur Maśląg napisał(a):
[...]

Tablica informacyjna nie poinforowala, to myslisz ze ktos powiadomil "wladce TMC" ? Pozostaje liczyc na live.

CB przydaje się
czasem kierowcom ciężarówek (w różnych celach), ale to inna para
kaloszy.

Nie tylko ciezarowek.

J.

Data: 2013-08-13 10:13:43
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2013-08-13 09:40, J.F. pisze:
[...]

Piszesz jak widzę tylko o Polsce.

CB przydaje się
czasem kierowcom ciężarówek (w różnych celach), ale to inna para
kaloszy.

Nie tylko ciezarowek.

No, jak masz na myśli "antymiśka" to w zasadzie nie ma o czym
deliberować, a o tym co się dzieje w mieście to już nie wspomnę.
Jako pomoc w trasie to lepiej mieć nawigację i o dziwo radio :)
Dawniej to się nawet trafiały zabawne opowieści, ale teraz :>

Data: 2013-08-13 10:56:57
Autor: J.F.
Dnia Tue, 13 Aug 2013 10:13:43 +0200, Artur Maśląg napisał(a):
[...]

Juz nie tylko.
[...]

Nie tylko. Informacja sie przydaje. O korkach, o paliwie, o jedzeniu, a nawet o tym czy przed tirmanem
droga wolna.
A nawet o tym o czym nawigacja jeszcze nie wie :-)

Data: 2013-08-13 11:19:01
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2013-08-13 10:56, J.F. pisze:
[...]

No to TMC dobrze działa, choć usługi live chyba z czasem ją 'łykną'.

CB przydaje się
czasem kierowcom ciężarówek (w różnych celach), ale to inna para
             ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
[...]

Informacja o korku będzie w navi, o paliwie będzie w navi, a wolna
droga przed 'tirmanem' - hmmm, rzekłbym że bardzo naciągane.
Z jedzeniem to też różnie bywa i informacja z radia to tak wiesz...

A nawet o tym o czym nawigacja jeszcze nie wie :-)

No, są rzeczy których tam się nie znajdzie, ale z jazdą to one
mają często niewiele wspólnego...

Data: 2013-08-11 16:56:08
Autor: Shrek
On 2013-08-11 15:01, Artur Maśląg wrote:

Też tak słyszałem, ale najwyraźniej producent uznał, że sensowne
komunikaty głosowe są zbędne ;)

Sądzę, że producent sądzi inaczej, tylko jeszcze tego nie dopracował.

Ja tak zrobiłem - tel. łączy się z zestawem, odpala się automatycznie
yanosik.

A jakie to on daje wartościowe informacje tak naprawdę?

Dla ciebie o wypadkach. Dla mnie o fotoradarch i suszarkach. Przydatne jest też, że przy FR podaje od razu dozwoloną prędkość i nie zwalniam zawsze do 50 jak większość.

[...]

To nie używaj. Zadałem proste pytanie - jak nie wiesz, to po co odpowiadasz?

Shrek.

Data: 2013-08-11 17:13:48
Autor: Artur Maśląg
On 2013-08-11 15:01, Artur Maśląg wrote:

Też tak słyszałem, ale najwyraźniej producent uznał, że sensowne
komunikaty głosowe są zbędne ;)

Sądzę, że producent sądzi inaczej, tylko jeszcze tego nie dopracował.

Nie czujesz czegoś, co ciebie gryzie w odwrotną stronę?

Ja tak zrobiłem - tel. łączy się z zestawem, odpala się automatycznie
yanosik.

A jakie to on daje wartościowe informacje tak naprawdę?

Dla ciebie o wypadkach.

Nie - o wypadkach mówi mi NE, bądź je widać z daleka. A informacje
z yanosika o wypadkach są niestety często fałszywe.

Dla mnie o fotoradarch i suszarkach.

O FR też część jest fałszywych, a suszarki - cóż, taki był cel
tej aplikacji i też niestety informacje są często nieaktualne.

Przydatne
jest też, że przy FR podaje od razu dozwoloną prędkość i nie zwalniam
zawsze do 50 jak większość.

To ma dopiero od pewnego momentu (bardzo użyteczne). No, ale to
podaje wiele aplikacji nawigacyjnych i nawet AM się tego nauczyła ;)

Ja wiem - nie używać yanosika. Za dużo informacji jest fałszywych itd.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
[...]

Nie przeczytałeś odpowiedzi? Nie używać - tak to można wyłączyć :)

Data: 2013-08-11 14:39:58
Autor: kamil/Endurorider.pl

Użytkownik "Artur Maśląg" <futrzak@polbox.com> napisał w wiadomości news:52076162$0$1450$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Racja, ale jest darmowa i jako tako działa :)

kml

Data: 2013-08-11 10:40:37
Autor: p0li
T->Dnia 2013-08-11 09:25:26 niejaki fReLuZ napisał:
Jakas bezplatna Nawigacja na Androida to jest dostepna?

Co polecicie?

osmand

--
P0zdrawiam p0li hydro rulez ;)

Data: 2013-08-11 12:06:51
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2013-08-11 10:40, p0li pisze:
T->Dnia 2013-08-11 09:25:26 niejaki fReLuZ napisał:
Jakas bezplatna Nawigacja na Androida to jest dostepna?

Co polecicie?

osmand

Z mapami UMP-pcPL + OpenStreetMap.

Data: 2013-08-11 11:15:40
Autor: megrims
W dniu 2013-08-11 09:25, fReLuZ pisze:
Jakas bezplatna Nawigacja na Androida to jest dostepna?

Co polecicie?
google maps

Data: 2013-08-11 10:08:58
Autor: Budzik
Osobnik posiadający mail merimsNOSPAM@interia.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Jakas bezplatna Nawigacja na Androida to jest dostepna?

Co polecicie?

google maps

Jest też yanosik z dodatkowymi funkcjami. Ale u mnie duzo mniej stabilny niż google.

A co do google:
zdarza sie wam, ze google maps prowadzi do zupełnie innego miejsca niz sie wprowadziło?

Zwłaszcza, jeżeli wpisze sie obiekt a nie adres.

Google ma tez inny minus - korzysta cały czas z neta.

A coś za granice, gdzie mapy mozna wgrac na stałe? A jak działa automapa na andka? Jest juz stabilna? Bo jak była wprowadzana beta to czytałem, ze czesto sie zawiesza.

--
Pozdrawia... Budzik
"Wiem, że to, co piszę, jest może średnio mądre,

Data: 2013-08-11 12:12:42
Autor: megrims
Jakas bezplatna Nawigacja na Androida to jest?
W dniu 2013-08-11 12:08, Budzik pisze:
(ciach)

Zwłaszcza, jeżeli wpisze sie obiekt a nie adres.
zgadza się.

Google ma tez inny minus - korzysta cały czas z neta.

janosik również

Data: 2013-08-11 12:12:56
Autor: Cavallino

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

A coś za granice, gdzie mapy mozna wgrac na stałe?

Ogólnie czy musi być darmowa i legalna?
Igo działa nieźle.

Data: 2013-08-11 21:15:35
Autor: Krzysztof 45
Jakas bezplatna Nawigacja na Androida to jest?
W dniu 2013-08-11 12:08, Budzik pisze:

A jak działa automapa na andka? Jest juz stabilna? Bo jak była wprowadzana
beta to czytałem, ze czesto sie zawiesza.

Testuje po kraju i hula aż miło.
--
Krzysiek

Data: 2013-08-19 19:43:25
Autor: jerzu
Jakas bezplatna Nawigacja na Androida to jest?
On Sun, 11 Aug 2013 21:15:35 +0200, Krzysztof 45
<"mekar[wytnijto]"@vp.pl> wrote:

Testuje po kraju i hula aż miło.

Jednak mam kilka zastrzeżeń.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2013-08-19 20:00:39
Autor: Krzysztof 45
W dniu 2013-08-19 19:43, jerzu pisze:

Testuje po kraju i hula aż miło.

Jednak mam kilka zastrzeżeń.

Jeszcze się taki nie urodził, by wszystkim dogodził :)

--
Krzysiek

Data: 2013-08-19 22:00:47
Autor: Budzik
Osobnik posiadający mail to_jest_fajans.jerzu@interia.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Testuje po kraju i hula aż miło.

Jednak mam kilka zastrzeżeń.

i to, jak widze, bardzo merytorycznych :)

--
Pozdrawia... Budzik
"Bóg ukrył piekło w samym sercu raju,

Data: 2013-08-20 19:51:09
Autor: jerzu
Jakas bezplatna Nawigacja na Androida to jest?
On Mon, 19 Aug 2013 22:00:47 +0000 (UTC), Budzik
<budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

i to, jak widze, bardzo merytorycznych :)

To nie jest miejsce na takie rzeczy :)

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2013-08-11 11:51:26
Autor: Adam Wysocki
Jakas bezplatna Nawigacja na Androida to jest?
megrims <merimsNOSPAM@interia.pl> wrote:

Co polecicie?
google maps

Przypomniało mi się, jak kiedyś, na jakimś zadupiu, jechałem z Google Maps w słuchawkach (motocykl) i usłyszałem "za 300 metrów skręć"... nie doczekałem się komunikatu, gdzie mam skręcić...

Jechałem z tą ich śmieszną nawigacją dwa razy, o dwa za dużo.

Już pomijając, że na zadupiach net rwie, a od nawigacji oczekuję, że nie będzie rwała - dojeżdżając do skrzyżowania nie mam czasu zastanawiać się, czy tym razem nawigacji nie odjebie.

http://motogof.tumblr.com/

Data: 2013-08-11 13:57:47
Autor: RoMan Mandziejewicz
Jakas bezplatna Nawigacja na Androida to jest?
Hello Adam,

Sunday, August 11, 2013, 1:51:26 PM, you wrote:

[...]

W zeszłym roku przez 3 dni w Pradze Czeskiej tylko na Google Maps
jeździłem - rewelacja, bylem w szoku, że darmowe rozwiązanie może
sensownie prowadzić w tak komunikacyjnie trudnym mieście jak Praga.

Bardziej w kość dał mi wtedy niepoprawnie działający roaming danych w
Erze, z porąbanymi pakietami, które się nie uruchamiały poprawnie niż
Google Maps.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2013-08-11 23:06:05
Autor: K
W dniu 11-08-2013 11:15, megrims pisze:
W dniu 2013-08-11 09:25, fReLuZ pisze:
Jakas bezplatna Nawigacja na Androida to jest dostepna?

Co polecicie?
google maps

potrafi poprowadzic pod prad, albo slepa, ktora slepa jest tylko dla samochodow, albo kiedys nie byla slepa.

Data: 2013-08-11 11:34:58
Autor: RoMan Mandziejewicz
Jakas bezplatna Nawigacja na Androida to jest?
Hello fReLuZ,

Sunday, August 11, 2013, 9:25:26 AM, you wrote:

Jakas bezplatna Nawigacja na Androida to jest dostepna?

Google Maps

Co polecicie?

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2013-08-11 11:52:53
Autor: Adam Wysocki
fReLuZ <fredzik@ibt.com.pl> wrote:

Jakas bezplatna Nawigacja na Androida to jest dostepna?

Automapa. W promocji na Torrentach :)

http://motogof.tumblr.com/

Data: 2013-08-11 12:41:56
Autor: ToMasz
W dniu 11.08.2013 09:25, fReLuZ pisze:
Jakas bezplatna Nawigacja na Androida to jest dostepna?

Co polecicie?

spróbuję temat ująć kompleksowo.

Jak jeździsz autem i zarabiasz w ten sposób, kup automapę. wiem nie jest bezpłatna, ale jest najlepsza i chroni przed wpadkami w remontowany wiadukt, co może być czasochłonne i kosztowne

jak jedziesz raz w roku na urlop nad morze, kup automapę za parę zł, na kilka dni. sam w sobie pomysł fajny.

jak z natury musi być darmowe to masz parę rozwiązań, ale ich działanie zależy od mapy! darmowe rozwiązanie to googlemaps, i wszystko co z niego korzysta. ja nie przepadam za googlami więc niech ktoś tu napisze jak to działa. Ludzie z nokiami sobie nawigacje googlowe chwalą.

open street map, da się pobrać na telefon i nawigować - tak w automapie. jednako ostatnio było zamieszanie z darmowością map, i ze względu na poprawnosć polityczną jakiś procent ulic znikł. najbardziej podobą nawigacja po open street map jest mapfactor navigator free

kolejną darmową mapą jest Uzupełniając Mapa Polski (UMP) Nie wiem jak to działa, ale w moim mniemaniu lepiej niż OSM+Google razem wzięte. ja dużo jeżdżę rowerem. raz byłem w szkou, jak znalazłem na mapie informacje ze most jest przejezdny, ale ma uskok130cm więc rower trzeba znieść. po UMP naprawdę fajnie nawiguje OSMand, ale to wymaga paru kroków - nie ściągnie się samo. któtko: osm ze sklepu, dograć mapy, dograć głosy - działa
ToMasz

Data: 2013-08-11 13:04:46
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2013-08-11 12:41, ToMasz pisze:
W dniu 11.08.2013 09:25, fReLuZ pisze:
Jakas bezplatna Nawigacja na Androida to jest dostepna?
          ^^^^^^^^^

Co polecicie?

spróbuję temat ująć kompleksowo.

Tak, jak bezpłatna to na pierwszy miejscu automapa :>

Jak jeździsz autem i zarabiasz w ten sposób, kup automapę. wiem nie jest
bezpłatna, ale jest najlepsza i chroni przed wpadkami w remontowany
wiadukt, co może być czasochłonne i kosztowne

Nie jest bezpłatna, nie jest najlepsza i nie chroni przed wpadkami
w remontowany wiadukt.

jak jedziesz raz w roku na urlop nad morze, kup automapę za parę zł, na
kilka dni. sam w sobie pomysł fajny.

Aha, znaczy znowu AM :>

LOL

Data: 2013-08-11 13:39:16
Autor: ToMasz
Jakas bezplatna Nawigacja na Androida to jest?
Aha, znaczy znowu AM :>

1. widzisz... ja parę lat temu miałem telefon z WM, i automapę. gdyby wtedy ktoś zapytał o darmową nawigacje potrzebną na wyjazd urlopowy, na pewno nie poleciłbym kupować programu za 170zł. Dzisiaj automapa kosztuje 3.99zł. Drogo? Jakby kosztowała 1 grosz też byś marudził że miało być za darmo?
2. jeśli uważasz że jest coś płatnego i lepszego niż AM - napisz, bo teraz to trochę trudno obalać argumenty które nie istnieją
3. podałem 3 darmowe rozwiązania - mało? No to prosze kolejne : targeo na androida. jedzie po mapach automapy, ale online

ToMas

Data: 2013-08-11 14:27:00
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2013-08-11 13:39, ToMasz pisze:
[...]

Mowa była o bezpłatnej nawigacji na androida, a nie dywagacjach jaka
to tania jest teraz AM i jaka to ona jest najlepsza. Nie wspominając o
tym, że AM za 3.99 nie starczy na wyjazd i trzeba będzie dorzucić
kolejne 10 złotych. Znaczy piszesz nie na temat i nie do końca prawdę.

2. jeśli uważasz że jest coś płatnego i lepszego niż AM - napisz, bo
teraz to trochę trudno obalać argumenty które nie istnieją

A jaki jest temat wątku? Była na ten temat dyskusja - możesz skorzystać
z archiwum.

3. podałem 3 darmowe rozwiązania - mało? No to prosze kolejne : targeo
na androida. jedzie po mapach automapy, ale online

Poszukiwana była tylko darmowa nawigacja na androida.

Data: 2013-08-11 15:17:17
Autor: anacron
Jakas bezplatna Nawigacja na Androida to jest?
W dniu 11.08.2013 09:25, fReLuZ pisze:
Jakas bezplatna Nawigacja na Androida to jest dostepna?

Co polecicie?

Ta od Google nawet działa, znaczy działała, zanim nie zaktualizowali ją
ostatnio.

--
Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza

Data: 2013-08-11 16:56:46
Autor: AL
Jakas bezplatna Nawigacja na Androida to jest?
W dniu 2013-08-11 09:25, fReLuZ pisze:
Jakas bezplatna Nawigacja na Androida to jest dostepna?

Co polecicie?

w miastach, za granica (gdy potrzebny routing off-line) -> OsmAnd  (masz mapy wektorowe, dodatkowe informacje Wiki OffLine mase dod. wtyczek i informacji POI).
Jedna z lepszych map i program coraz lepiej dziala.

Na drugim miejscu z map Off-line na androida zaglosowalbym na Sygica - ale on nie darmowy (wiec nie w temacie).

Odnosnie poruszanej tu wczesniej Automapy:kiedys uzywalem na nadroidze(testowo) ale wywalilem ta nawigacje w pierony. Podobnie w aucie: nawigacji samochodowej (zabudowanej w deske) mam iGO oraz Automape(do wyboru) -IGo w porownaniu z Automapa wymiata.
iGo tez jest na nadroida - ale tu rowniez nie w temacie bo jest platna.

Wracajac do tematu bezplatnych navigacji na androida:
W trasach dalszych (z podkresleniem na dalszych) po Polsce bardzo dobrze sprawdza sie jeszcze Yanosik (GoogleMaps tez, z tym, ze yanosik ostrzega dod. przed radarami, wiec jego wybieram).  Natomiast w centrach duzych miast Yanosik nie jest juz taki dobry (tu wolalbym Osmanda - ewentualnie GoogleMaps).

Data: 2013-08-11 22:28:59
Autor: ToMasz
[...]
Po jakich mapach nawiguje igo? czy można te mapy, nawigacje sprawdzić online na internecie?
ToMasz

Data: 2013-08-11 23:20:12
Autor: Mirek Ptak
Dnia 2013-08-11 22:28, *ToMasz* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
[...]

Można, ale online są przeterminowane troszkę -
http://static.routes.tomtom.com/
jeśli użytkownik korzysta z map TT (są też dostępne mapy od dostawców lokalnych).
Zanim zaczniesz sypać przykładami, że nie ma adresu w Pcimiu Dolnym ulica Zapomniana 1234 to delikatnie przypomnę, że siłą programu do nawigacji jest routing, a ten w AM jest poniżej mułu.

Pozdrawiam - Mirek
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2013-08-12 22:42:31
Autor: ToMasz
W dniu 11.08.2013 23:20, Mirek Ptak pisze:
[...]

podane przez Ciebie mapy online, ( w 200tyś Bytomiu) są o niebo lepsze niż te w Mapamap ( o ile nie przekręciłem nazwy). Jedak mapy automapowe sa idealne.
to delikatnie przypomnę, że siłą programu do
nawigacji jest routing, a ten w AM jest poniżej mułu.
Co ma routing do wiatraka, jeśli z mapy wynika że droga jest dwukierunkowa a w rzeczywistości jest jednokierunkowa? Z Krakowa do Gdańska nawet pół-mózg dojedzie bez nawigacji.
ToMasz

Data: 2013-08-19 23:22:26
Autor: Michal Lukasik
On 11/08/2013 21:28, ToMasz wrote:

Po jakich mapach nawiguje igo? czy można te mapy, nawigacje sprawdzić
online na internecie?
ToMasz

navteq.com
emapa.pl
--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2013-08-20 16:52:49
Autor: Cavallino

Użytkownik "Michal Lukasik" <michu_l@tlenCUT.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:kuu5r3$39r$1@speranza.aioe.org...
[...]

Przede wszystkim TeleAtlas.
Reszta to chłam, pełen błędów.

Data: 2013-08-11 23:07:27
Autor: K
Jakas bezplatna Nawigacja na Androida to jest?
W dniu 11-08-2013 09:25, fReLuZ pisze:
Jakas bezplatna Nawigacja na Androida to jest dostepna?

Co polecicie?

uzywam od dwoch lat naviexperta i jestem bardzo zadowolony.

Jakas bezplatna Nawigacja na Androida to jest?