Jakas nowa swiecka tradycja?

Data: 2010-08-24 15:16:10
Autor: mleko
Jakas nowa swiecka tradycja?
On 2010-08-24 14:42, Paweł Sz. wrote:
Witam,
zastanawiam sie nad pewna sprawa - w niedziele stoje autem na A4 kolo
KRK w niemalym sznurku do bramek a tutaj podjezdza grupa ok. 20
motocyklistow ryjacych sie bez kolejki.

Sprawa jest prosta. Brakuje bramki dla motocyklistow. Z pretensjami nalezy zglaszac sie do zarzadcy.

Z innej beczki... Ostatnio stalem 15 min w Katowicach i okolo 15min w Krakowie, aby zaplacic te 16zł (piatek wieczorem). Do dupy z taka autostrada. Przez ten czas, lokalnymi drogami przejechalbym jakies 20-30km bez oplaty. Jesli sytuacja bedzie sie powtarzac czesciej to oleje ten luksus. Z drugiej strony to chyba nic sie nie zmieni, skoro jest sznurek chetnych aby uiscic oplate, to stalexport nic tylko sie cieszy. Najwyzej rozbuduje punkt poboru oplat o kolejne kilka bramek i moze laskawie zrobi jedna dla motocyklistow - wszyscy beda szczesliwi ;)

Data: 2010-08-24 15:20:08
Autor: Arek

On 2010-08-24 14:42, Paweł Sz. wrote:
Witam,
[...]

I dla fioletowych samochodów też nie ma! Dla tych wiozących kota też nie ma. Co to za zarządca, nosz!

--
Arek, arekmx|gazeta.pl

Data: 2010-08-24 15:25:00
Autor: mleko
On 2010-08-24 15:20, Arek wrote:
mleko wrote:

I dla fioletowych samochodów też nie ma! Dla tych wiozących kota też nie ma.
Co to za zarządca, nosz!

Fioletowy samochod (ten z kotem tez), nie jest w stanie przejechac miedzy innymi samochodami, bez spowalniania ich. Motocyklista stojac w korku za samochodem, wydluza i spowalnia (czas reakcji) cala grupe.
Pozdrawiam

Data: 2010-08-24 15:41:31
Autor: Arek

On 2010-08-24 15:20, Arek wrote:
mleko wrote:

[...]

Wybacz ale jak taki motocyklista będzie płacił na bramce, czekał na resztę itd to _zawsze_ spowolni całą grupę stojącą za nim. Więc skoro spowalnia to niech grzecznie stoi na swoim miejscu w kolejce.

i spowalnia (czas reakcji) cala grupe.

Znaczy co, motocyklista ma czas reakcji gorszy od kierowcy samochodu? Bo jeśli to jest w drugą stronę to nie widzę zysku z tego, że motocyklista zniknie z swojego miejsca w kolejce.

Arek, arekmx|gazeta.pl

Data: 2010-08-24 16:01:56
Autor: mleko
On 2010-08-24 15:41, Arek wrote:
mleko wrote:

[...]

Przeczytaj o czym mowa - o bramce dla motocyklisty, do ktorej nie wadzac i niespowalniajac nikogo dojechal w korku, uiscil oplate i pojechal dalej. Mowa o bramce dla motocyklisty, a nie dla wszystkich. Juz nawet nie wspomne, ze aby rozladowac korki, w wielu krajach motocyklisci nie placa za przejazd, a na bramkach maja swoj wydzielony pas.

[...]

Nie. Postaram sie to wytlumaczyc najprosciej jak potrafie. Motocyklista stojacy na pasie w korku zajmuje jakies 2m. Do tego przerwa przed pojazdem poprzedzajacym, jakis metr i za motocyklem kierowca zostawia jakies 1.5m do 2m. W sumie daje to okolo 5m. Jesli w korku pojawi sie 10 motocykli, korek wydluza sie o 50m. Czas reakcji motocyklisty nie jest gorszy(zazwyczaj), nie jest  tez idealny. Nie ma opcji aby wszyscy ruszali w tym samym momenci. Jesli jezdzisz samochodem i zdarzylo ci sie stac w korku, powinienes to zauwazyc.
Gdyby motocyklista mial swoja bramke, przejechalby miedzy samochodami(nie spowalniajac), uiscil oplate, pojechal dalej nie wydluzajac korka. Zreszta po co ja to pisze, te 60km pseudo autostrady powinno byc bezplatne, nie powinno byc bramek i sztucznych korkow, za ktore trzeba placic.

Data: 2010-08-24 14:38:55
Autor: Massai

On 2010-08-24 15:41, Arek wrote:
> [...]

Juz nawet nie wspomne, ze aby rozladowac korki, w wielu krajach
motocyklisci nie placa za przejazd, a na bramkach maja swoj

Wyobraź sobie że na tej bramce dla motocyklistów też ktoś musi siedzieć.

I wyobraź sobie że zamiast bramki dla motocyklistów, robią po prostu
kolejną normalną bramkę.

motocyklista na bramce na autostradzie to nie "klient do 5 sztuk
towaru" w markecie, że zostaje obsłużony szybciej, żeby mu wydzielać
jakąś specjalną bramkę.

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-08-24 16:58:48
Autor: J.F.
On Tue, 24 Aug 2010 14:38:55 +0000 (UTC),  Massai wrote:
motocyklista na bramce na autostradzie to nie "klient do 5 sztuk
towaru" w markecie, że zostaje obsłużony szybciej, żeby mu wydzielać
jakąś specjalną bramkę.

Ten supermarket to tez tylko czysta socjologia - jak nie zniechecic
klienta co to np po cole wpadl i musialby kwadrans odstac, jak dac mu,
czesto falszywe, wrazenie ze bedzie krocej, jak uzasadnic
uprzywilejowanie przed reszta kolejkowiczow.
Nie musi takiej szybkiej kasy byc, nie trzeba rzywilejow, ale to na
szczescie prywatny sklep i widac wlasciciel uwaza ze tak lepiej :-)

J.

Data: 2010-08-24 17:23:22
Autor: mleko
On 2010-08-24 16:38, Massai wrote:
mleko wrote:

Wyobraź sobie że na tej bramce dla motocyklistów też ktoś musi siedzieć.

Nie musi, teoretycznie nie musi byc tez bramek, ale juz sie wszyscy przyzwyczaili, ze sa i musza byc.

I wyobraź sobie że zamiast bramki dla motocyklistów, robią po prostu
kolejną normalną bramkę.

I pozniej kolejna i kolejna i kolejna. A4  60km dlugosci i 1km szerokosci (na bramkach)

motocyklista na bramce na autostradzie to nie "klient do 5 sztuk
towaru" w markecie, że zostaje obsłużony szybciej, żeby mu wydzielać
jakąś specjalną bramkę.

Tak, motocyklista to klient, ktory powinien byc obsluzony szybciej na bramkach i kazdy logicznie myslacy, wlacznie z zarzadca A4 powinien o tym wiedziec. Z drugiej strony zarzadca ma to w dupie - jezdza, placa, placa duzo, po co cokolwiek zmieniac.Nie ma alternatywy. Sam zrobilbym podobnie, gdyby chodzilo o wplywy na moje konto.

Data: 2010-08-24 15:28:23
Autor: Massai

On 2010-08-24 16:38, Massai wrote:
> [...]

Tak, motocyklista to klient, ktory powinien byc obsluzony szybciej na
bramkach i kazdy logicznie myslacy, wlacznie z zarzadca A4 powinien o

No to ja chyba nie myślę logicznie.
Możesz mi wyjaśnić tę logikę wg której motocyklista powinien być na
bramkach obsłużony szybciej niż samochodziarz?

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-08-24 17:35:25
Autor: mleko
On 2010-08-24 17:28, Massai wrote:
mleko wrote:

No to ja chyba nie myślę logicznie.
Możesz mi wyjaśnić tę logikę wg której motocyklista powinien być na
bramkach obsłużony szybciej niż samochodziarz?

Pisalem i wyjasnialem. Przejezdza plynnie miedzy samochodami, nie stoi w korku,  nie wydluza go, nie ekspolatuje drogi tak jak pozostale pojazdy, placi tyle samo co zaladowany po dach dostawczak.

Data: 2010-08-24 15:55:57
Autor: Massai

On 2010-08-24 17:28, Massai wrote:
> Możesz mi wyjaśnić tę logikę wg której motocyklista powinien być na
> bramkach obsłużony szybciej niż samochodziarz?

Pisalem i wyjasnialem. Przejezdza plynnie miedzy samochodami, nie
stoi w korku,  nie wydluza go,

Jasny gwint. WYDŁUŻA.
Przez bramkę przelatuje bez zatrzymywania, jako niewidzialny?
NIE. Zatrzymuje się, płaci, tak samo jak samochód. Zajmuje czas i
blokuje przejazd. W tym czasie przejechałby przez bramkę samochód.

Wyobraź sobie to tak:
Stoi sobie wieeeeelki strażnik z maczugą w łapie.
Przepuszcza co 10 minut 5 pojazdów. 5 jest tą liczbą które przepuści,
nie mniej ni więcej. 6 to zbyt wielka liczba, 4 to zbyt mała, 5 jest
dokładnie liczbą pojazdów które przepuszcza. Co 10 minut.

Stoi przed tym olbrzymem giga korek. Pojazdy po horyzont a liczba ich
czterdzieści cztery. Albo legion.

Czy fakt że motocyklista przejedzie wzdłuż korka, ominie czekające
samochody i wjedzie na początek kolejki - nie wydłuża korka?

Przejedzie 4 samochody i motocyklista. Zamiast 5 samochodów.

nie ekspolatuje drogi tak jak
pozostale pojazdy, placi tyle samo co zaladowany po dach dostawczak.

A to już płacze i żale do zarządcy autostrady że za drogo bierze.
Bez głodnych kawałków "nie wydłuża korka".

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-08-24 19:04:28
Autor: to
Jakas nowa swiecka tradycja?
begin mleko
Pisalem i wyjasnialem. Przejezdza plynnie miedzy samochodami, nie stoi w
korku,  nie wydluza go, nie ekspolatuje drogi tak jak pozostale pojazdy,
placi tyle samo co zaladowany po dach dostawczak.

Ty coś piłeś? Czy może masz jakieś zaćmienie? Wszyscy stoją w tym samym celu, zeby zapłacić. Jeśli motocyklista zostanie obsłużony wcześniej, zamiast kierowcy samochodu to nijak to nie skróci korka, a wręcz go wydłuży, bo skoro obsłużono motocyklistę to nie obsłużono osobówki czy dostawczaka, który zajmuje więcej miejsca. --
ignorance is bliss

Data: 2010-08-24 19:55:49
Autor: moje_przedmioty

On 2010-08-24 17:28, Massai wrote:
mleko wrote:

[...]

Akurat motocyklista płaci na bramce dłużej
Musi się zatrzymać zdjąć rękawice wyciągnac kasę bo najczęściej tego dojezdzając nie robi
Samochodziaz stojąć w korku i podjeżdzając do okienka ma już wszystko przygotowane.

Data: 2010-08-25 04:33:48
Autor: choczsz
On 24 Sie, 17:35, mleko <ml...@mleko.ml> wrote:

> (...) motocyklista
(...) nie ekspolatuje drogi tak jak pozostale pojazdy,
placi tyle samo co zaladowany po dach dostawczak.

Masz jakies wsparcie dla tezy, ze auto osobowe ekspolatuje droge w
sposob wymiernie inny niz motocykl?

Data: 2010-08-25 13:38:53
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 25.08.2010 13:33, choczsz pisze:
[...]

A porównaj masę przeciętnego motocykla i przeciętnego samochodu...

Data: 2010-08-25 04:44:59
Autor: choczsz
Jakas nowa swiecka tradycja?
On 25 Sie, 13:38, Andrzej Lawa <alawa_n...@lechistan.SPAM_PRECZ.com>
wrote:

> Masz jakies wsparcie dla tezy, ze auto osobowe ekspolatuje droge w
> sposob wymiernie inny niz motocykl?

A porównaj masę przeciętnego motocykla i przeciętnego samochodu....

Porównałem, co dalej?

Data: 2010-08-25 13:54:27
Autor: P_ablo
Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości news:4c7500cd$1news.home.net.pl...

A porównaj masę przeciętnego motocykla i przeciętnego samochodu...

A jakie znaczenia ma masa osobowki i motocykla?
Skoro droga jest obliczona na ciezka ciezarowke, to osobowka czy motocykl nie sa w stanie jej nic zrobic. Zuzywanie sie poprzez scieranie warstwy scieralnej  to chyba najmniejszy problem dla drogowcow.  IMO najwiekszym problemem dla drog w naszym klimacie sa czeste przejscia przez 0 stopni C

--
Picasso

Data: 2010-08-26 15:46:24
Autor: Arek (G)
W dniu 2010-08-25 13:54, P_ablo pisze:
[...]

Co ciekawe to zabójcze przejście przez 0 stopni C, niszczy tylko polskie drogi. Inne drogi o tym nie wiedzą i dają sobie radę.

A.

Data: 2010-08-26 14:00:39
Autor: Massai
Arek (G) wrote:

> [...]

Co ciekawe to zabójcze przejście przez 0 stopni C, niszczy tylko
polskie drogi. Inne drogi o tym nie wiedzą i dają sobie radę.

Nie wiem czy tak wszystkie inne "dają sobie radę".

Przejście przez 0 stopni w te i wewte działa zabójczo na zaniedbane
drogi - powiększa uszkodzenia.

A że u nas się remontuje dopiero jak już ciągnik typu ursus ma problem
z przejechaniem...

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-08-26 16:25:54
Autor: J.F.
On Thu, 26 Aug 2010 15:46:24 +0200,  Arek (G) wrote:
[...]

Bo u innych nie ma tylu przejsc :-)
Na czeskich tez robi wrazenie.

Co by nie mowic - ilosc dziur wyraznie rosnie po mrozach. Ale problem pewnie w wykonastwie, tylko ze to by trzeba droge zerwac
gleboko i zrobic jeszcze raz. J.

Data: 2010-08-26 15:47:14
Autor: Arek (G)
Jakas nowa swiecka tradycja?
W dniu 2010-08-25 13:38, Andrzej Lawa pisze:

(...) motocyklista
[...]

A może nacisk na np. 1cm2. Prędkość chyba też ma znaczenie.

A.

Data: 2010-08-27 14:27:40
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 26.08.2010 15:47, Arek (G) pisze:

A porównaj masę przeciętnego motocykla i przeciętnego samochodu...

A moĹźe nacisk na np. 1cm2.

Na jedno wychodzi. Powierzchnia styku jest mniej-więcej taka sama, a kół
tylko o połowę mniej.

Prędkość chyba też ma znaczenie.

Przy tej masie i powierzchni czołowej - niewielkie.

Data: 2010-08-27 16:54:07
Autor: J.F.
On Fri, 27 Aug 2010 14:27:40 +0200,  Andrzej Lawa wrote:
W dniu 26.08.2010 15:47, Arek (G) pisze:
A porównaj masę przeciętnego motocykla i przeciętnego samochodu...
A może nacisk na np. 1cm2.

Na jedno wychodzi. Powierzchnia styku jest mniej-więcej taka sama, a kół
tylko o połowę mniej.

Liczy sie wtedy cisnienie w kolach - oni tez maja ~2 at ? No ale dochodzi jeszcze wielkosc tez powierzchni - cisnienienie
wysokie, ale powierzchnia mala - to sie malo drogi niszczy.
W dodatku pozadanym obszarze czyli na srodku :)

J.

Data: 2010-08-27 08:15:19
Autor: WS
On 27 Sie, 16:54, J.F. <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:

>Na jedno wychodzi. Powierzchnia styku jest mniej-więcej taka sama, a kół
>tylko o połowę mniej.

e tam, ze 20x wieksza w samochodzie ;) - np. w astrze mam szerokosc
opony 195mm, cala szerokoscia dotyka asfaltu, a w moto opona jest
polokragla w przekroju i dotyka ze ~2cm na szerokosc...

Liczy sie wtedy cisnienie w kolach - oni tez maja ~2 at ?

Hm... a co ma do tego cisnienie w oponie? W kolarzowkach to pod 10atm
jest... ;)

WS

Data: 2010-08-24 20:43:23
Autor: Mario
W dniu 2010-08-24 20:25, Cavallino pisze:
[...]

ponieważ może się okazać że jest w ciąży ;-) :-D

pozdrawiam
mario

Data: 2010-08-26 19:39:08
Autor: jerzu
On Tue, 24 Aug 2010 20:43:23 +0200, Mario <camaro94@op.pl> wrote:

ponieważ może się okazać że jest w ciąży ;-) :-D

I należy do ZBOWiDu.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2010-08-24 16:50:26
Autor: J.F.
On Tue, 24 Aug 2010 16:01:56 +0200,  mleko wrote:
Gdyby motocyklista mial swoja bramke, przejechalby miedzy samochodami(nie spowalniajac), uiscil oplate, pojechal dalej nie wydluzajac korka.

Niestety, ale jak widac krytyczna jest tutaj instytucja ujszczenia,
bo gdyby jej nie bylo .. to wszyscy ci co tak ladnie stoja wczesniej
jakos zmiescili sie na dwoch pasach ruchu.

Oczywiscie mozna zrobic osobna bramke dla motocyklistow .. tylko w
imie czego ? Rownie dobrze mozna zrobic bramke dla osobowek, albo dla
tirow, albo dla autobusow - kazda jedna skroci korek, czemu akurat
motocyklistow uprzywilejowywac ? Choc zdarzaja sie na swiecie rozne kombinacje, zdarzaja.

Ech, zeby ci motocyklisci choc na bilet zbiorowy jechali,
placi jeden, przejezdza 10 :-)

J.

Data: 2010-08-24 17:24:03
Autor: Arek

On 2010-08-24 15:41, Arek wrote:
mleko wrote:

[...]

Przeczytaj o czym mowa

Wątkotwórca mówi o innej sytuacji i w takim kontekście przeczytaj mój post.

[...]

Ok, taka bramka miała by sens pod jednym warunkiem - tych motocyklistów było by dużo na raz i to stale. Jeśli tak nie ma (a o ile wiem to właśnie nie ma) to wolał bym kolejną bramkę "wspólną" i motocyklista niech stoi tak jak i reszta.

Data: 2010-08-24 19:53:10
Autor: Pszemol
"mleko" <mleko@mleko.ml> wrote in message news:i50jdd$rr2$1news.onet.pl...
Przeczytaj o czym mowa - o bramce dla motocyklisty, do ktorej nie wadzac i niespowalniajac nikogo dojechal w korku, uiscil oplate i pojechal dalej. Mowa o bramce dla motocyklisty, a nie dla wszystkich.

Czym się taka bramka będzie różnić od bramki dla volkswagenów?

Juz nawet nie wspomne, ze aby rozladowac korki, w wielu krajach motocyklisci nie placa za przejazd, a na bramkach maja swoj wydzielony pas.

W których krajach tak jest?  Jesteś pewny że nie przyśniło Ci się to?

[...]

Przypominasz mi spostrzeżenie Lema na temat internetu...

Data: 2010-08-25 00:19:56
Autor: WS
On 25 Sie, 02:53, "Pszemol" <Psze...@PolBox.com> wrote:

> [...]
> pas.

W których krajach tak jest?  Jesteś pewny że nie przyśniło Ci się to?

Anglia?

za http://tnij.org/oplatymoto

"Tim się tylko śmieje i odpowiada, że w Wielkiej Brytanii też kazano
motocyklistom uiszczać wszelkie opłaty. Co prawda, u Angoli autostrady
są bezpłatne, ale mają całą masę mostów, tuneli i podobnych budowli,
gdzie każdy użytkownik musi wnieść myto. Każdy, ale nie
motocyklista! ..."

WS

Data: 2010-08-25 09:37:12
Autor: J.F.
On Wed, 25 Aug 2010 00:19:56 -0700 (PDT),  WS wrote:
[...]

D* jakies. I nie potrafili podjac dzialan odwetowych ? :-)

http://www.cliftonbridge.org.uk/crossing_cards
Hm, trudno powiedziec, ale wydaje mi sie ze motocykle podpadaja pod "motor vehicle". Pamietam jak nawet piesi placili.

J.

Data: 2010-08-25 13:11:17
Autor: kamil
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:iih9769ru2kt20cfn0aipkl39e5t55c4164ax.com...

http://www.cliftonbridge.org.uk/crossing_cards
Hm, trudno powiedziec, ale wydaje mi sie ze motocykle podpadaja pod
"motor vehicle". Pamietam jak nawet piesi placili.

The bridge has a toll charge of ?2.70 (as of 10 April 2009) for cars. The Humber Bridge is the only major toll bridge in the United Kingdom to charge tolls to motorcycles (?1.20); others such as the Severn crossings and the Dartford Crossing are free. I

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-08-25 15:54:19
Autor: J.F.
On Wed, 25 Aug 2010 13:11:17 +0100,  kamil wrote:
[...]

No, ten jest raczej minor :-)

tolls to motorcycles (?1.20); others such as the Severn crossings and the Dartford Crossing are free. I

Aczkolwiek o Severnie pisza tak: Motorcycles and Disabled badge
holders are exempt from the tolls, although both must stop at the toll
booths to have their eligibility confirmed, and also to allow the
barrier to be raised. Czy motocyklisci maja osobna bramke - nie wiem. Ale pisza tez ze jest system elektroniczny .. a motocyklisci pewnie
dalej czekaja na bramce :-)

J.

Data: 2010-08-25 15:57:59
Autor: kamil
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:dv7a76lq755k0bcf8fdcsmrt1m2aueubjj4ax.com...

[...]

Przez Severn przejezdalem wieki temu ale automatyki tam nie bylo. Pewnie operator bramki podnosi ja widzac motocykl z daleka, albo moze jakis osobny przejazd, diabli wiedza.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-08-24 19:53:29
Autor: moje_przedmioty
[...]

Ja pierdzielę dawno większych debilizmów nie czytałem

Data: 2010-08-25 11:00:52
Autor: P_ablo
Użytkownik "moje_przedmioty" <fotkom@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:i510v2$1pd$1news.onet.pl...

Ja pierdzielę dawno większych debilizmów nie czytałem

Zasubskrybuj pl.rec.motocykle...
Ja z ciekawosci poczytuje jakie oni czasami farmazony o ubiorach czy zachowaniach innych motocyklistow wypisuja - to jest lepsze niz pregierz :)

--
Picasso

Data: 2010-08-24 18:31:29
Autor: spammtrapp
W dniu 2010-08-24 15:25, mleko pisze:

Fioletowy samochod (ten z kotem tez), nie jest w stanie przejechac
miedzy innymi samochodami, bez spowalniania ich. Motocyklista stojac w
korku za samochodem, wydluza i spowalnia (czas reakcji) cala grupe.

Dziekuje za potwierdzenie moich przypuszczen.
Nie dośc ze nie potrafia jezdzic zgodnie z przepisami tylko szlajaja sie po calej jezdni vide 'motocykle sa wszedzie', to jeszcze maja refleks szachisty emeryta. Moze niech zostana w domu i ukladaja klocki lego.

Data: 2010-08-24 19:01:59
Autor: to
[...]

Co Ty bredzisz. Taka sytuacja ma miejsce w korku do świateł, gdzie motocyklista wyminie kolejkę i pojedzie sobie szybciej, a nie tam, gdzie KAŻDY musi zapłacić. Zwykłe cwaniactwo i buractwo ze strony tych motocyklistów.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-08-24 15:25:58
Autor: J.F.
On Tue, 24 Aug 2010 15:16:10 +0200,  mleko wrote:
On 2010-08-24 14:42, Paweł Sz. wrote:
[...]

I bramki dla autobusow, i dostawczakow, i aut ciezarowek osobowych :-P

A przeciez wszystko mozna rozwiazac komercyjnie - bramka za 8zl, obok
bramka za 10 zl, i kolejna za 15 zl :-)

Z drugiej strony to chyba nic sie nie zmieni, skoro jest sznurek chetnych aby uiscic oplate, to stalexport nic tylko sie cieszy. Najwyzej rozbuduje punkt poboru oplat o kolejne kilka bramek i

Ale najpierw im trzeba wyslac oburzony list - ze sie na rok rezygnuje
z autostrady, bo sa szybsze drogi :-)

J.

Data: 2010-08-24 15:34:17
Autor: mleko
On 2010-08-24 15:25, J.F. wrote:

I bramki dla autobusow, i dostawczakow, i aut ciezarowek osobowych :-P

Jezdze na moto i rozumiem wkurw autora. W tym wypadku kazdy (motocyklista i dwusladowiec) musi uiscic oplate, wiec dojazd do bramek miedzy samochodami tez uwazam za chamski. Jednak twoje porownanie jest nietrafne. Autobus, dostawczak itp, nie jest w stanie przejechac kilometr miedzy samochodami na dwoch pasach (taki byl ostatni korek) aby dojechac do swojej bramki.

Data: 2010-08-24 06:45:52
Autor: WS
On 2010-08-24 15:25, J.F. wrote:

Jezdze na moto i rozumiem wkurw autora. W tym wypadku kazdy
(motocyklista i dwusladowiec) musi uiscic oplate, wiec dojazd do bramek
miedzy samochodami tez uwazam za chamski.

Dokladnie... dodatkowo motocyklisci potrzebuja zazwyczaj wiecej czasu
przy bramkach (zdjecie rekawic, wyjecie pieniedzy, ... ), nawet gdy
maja kwote odliczona co do grosza ;)

WS

PS. Mieszkajac w Krk platnym odcinkiem A4 jechalem na moto ostatnio
kilka lat temu - po co sie tam pchac z wlasnej woli? wyjatkowo nudna
droga ;)

Data: 2010-08-24 16:12:37
Autor: mleko
On 2010-08-24 15:25, J.F. wrote:

PS. Mieszkajac w Krk platnym odcinkiem A4 jechalem na moto ostatnio
kilka lat temu - po co sie tam pchac z wlasnej woli? wyjatkowo nudna
droga ;)

Zgadza sie, w dodatku bardzo droga ta droga ;)

Data: 2010-08-24 15:59:38
Autor: J.F.
On Tue, 24 Aug 2010 15:34:17 +0200,  mleko wrote:
On 2010-08-24 15:25, J.F. wrote:
[...]

Dlatego wlasnie powinien miec osobna bramke - przeciez nie bedzie
dostawczak wstrzymywal biznesu bo jakims urlopowiczom zachcialo sie
zrobic zlot motocyklowy i zablokowali przejazd przez bramki na dluzszy
czas :-P

J.

Data: 2010-08-24 16:08:40
Autor: mleko
On 2010-08-24 15:25, J.F. wrote:
[...]

Szukasz dziury w calym. Jesli dostawczak bedzie w stanie zgodnie PoRD w korku przed bramkami dojechac do swojej wydzielonej bramki pomiedzymy innymi pojazdami, to jestem za tym aby mu to umozliwic.

Data: 2010-08-24 14:41:05
Autor: Massai

On 2010-08-24 15:59, J.F. wrote:
> [...]

w korku przed bramkami dojechac do swojej wydzielonej bramki
pomiedzymy innymi pojazdami, to jestem za tym aby mu to umozliwic.

A korki to sie robia dlatego ze samochody blokuja dojazd do CZYNNYCH
bramek?

Czy tez raczej po prostu - bramek jest za malo, w efekcie i tak sa
wszystkie zajete?

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-08-24 16:34:22
Autor: J.F.
On Tue, 24 Aug 2010 16:08:40 +0200,  mleko wrote:
On 2010-08-24 15:59, J.F. wrote:
[...]

zalozmy ze jest w stanie, najwyzej sie dobuduje pare pasow przez ten
kilometr czy dwa
innymi pojazdami, to jestem za tym aby mu to umozliwic.

Tylko zastanow sie dlaczego mu to umozliwiac ? Zeby dostawczaki nie
czekaly na moto, moto na osobowki, osobowki na tiry ? A jak do bramki dostawczakow bedzie duza kolejka, a do bramki moto
mala, ale jednak kolejka, to bedzie mogl sie dostawczak ustawic w
kolejce za moto czy nie ? W jakim celu taka segregacja ruchu ? Owszem, na swiecie sie stosuje. Raczej w celu propagowania tansportu
zbiorowego, czyli dla autobusow, albo samochodow z dwiema lub wiecej
osobami.

J.

Data: 2010-08-24 17:06:14
Autor: mleko
On 2010-08-24 16:34, J.F. wrote:
[...]

Tak jak pisalem, szukasz dziury w calym. Dla motocyklistow nie trzeba dobudowywac zadnych dodatkowych pasow. Oni sobie radza doskonale bez nich, jezdzac po tym co jest.

innymi pojazdami, to jestem za tym aby mu to umozliwic.

Tylko zastanow sie dlaczego mu to umozliwiac ? Zeby dostawczaki nie
czekaly na moto, moto na osobowki, osobowki na tiry ?

To byl twoj postulat z tymi dostawczakami. Tak jak pisalem, jesli beda w stanie przejechac szybciej przez korek, nie utrudniajac innym ruchu, to dla czego nie maja z tego skorzystac? Jesli ktos ma "lepiej", to zgodnie z polska natura trzeba mu dojebac? Jak nic, modlitwa z dnia swira.

A jak do bramki dostawczakow bedzie duza kolejka, a do bramki moto
mala, ale jednak kolejka, to bedzie mogl sie dostawczak ustawic w
kolejce za moto czy nie ?

Bedzie mogl, o ile sie zmiesci, ale skoro dojechal zgodnie z PoRD miedzy samochodami w korku, to i przez waska bramke dla moto sie zmiesci.

W jakim celu taka segregacja ruchu ?

W celu zniwelowania dlugosci korka, czyli skrocenia czasu odstania pozostalych uczestnikow ruchu?

Pomijajac autostrade i te nieszczesne bramki. Sporo ludzi zamienia w lecie samochod na motocykl, skuter, rower i jezdza miedzy samochodami. Oczywiscie robia to dla wlasnej wygody (czas dojazdu) czy tez przyjemnosci. Spojrzcie tez w ten sposob, jada gdzie jada, w celu zalatwienia swoich spraw jak kazdy. Gdyby wszyscy wsiedli w samochod, a nie jechali jednosladem obok, to o ile wydluzyl by sie dojazd? (patrz zima).

Data: 2010-08-24 15:15:24
Autor: Massai

On 2010-08-24 16:34, J.F. wrote:

> kilometr czy dwa

Tak jak pisalem, szukasz dziury w calym. Dla motocyklistow nie trzeba
dobudowywac zadnych dodatkowych pasow. Oni sobie radza doskonale bez
nich, jezdzac po tym co jest.

Ale trzeba dobudowac BRAMKE.
Równie dobrze mozna dobudowac bramke dla WSZYSTKICH. Obsluzone w niej samochody tez skróca korek, nie kumasz?
Korkogenna nie jest waska droga, a bramki na jej koncu.

W dodatku - co jak motocyklistów akurat nie bedzie? Bramka tylko dla
nich sie bedzie marnowala.
A jakby byla dla wszystkich, to by sie nie marnowala.

To co piszesz mialoby sens tylko gdyby wszystkie bramki byly otwarte, i
gdyby juz naprawde nie byloby gdzie wcisnac kolejnej, za to zmiescilaby
sie wezsza, tylko dla moto.

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-08-24 17:30:27
Autor: J.F.
On Tue, 24 Aug 2010 17:06:14 +0200,  mleko wrote:
On 2010-08-24 16:34, J.F. wrote:
[...]

Ale juz bramke trzeba dobudowac, bo inaczej to oni po prostu po
chamsku omijaja reszte.

[...]

To odpowiedz na pomysly segregacji ruchu. Czemu osobna bramka dla
moto, a nie dla innych rodzajow pojazdow ?

stanie przejechac szybciej przez korek, nie utrudniajac innym ruchu, to dla czego nie maja z tego skorzystac?

Tylko w jaki sposob maja nie utrudniac, skoro wszyscy czekaja w
kolejce do kas ?
[...]

A to nie lepiej zeby od razu byly bramki uniwersalne dla wszystkich ?
W jakim celu taka segregacja ruchu ?
W celu zniwelowania dlugosci korka, czyli skrocenia czasu odstania pozostalych uczestnikow ruchu?

Ale jak sie ma skrocic, skoro wszyscy musza przez kase przejechac ?
To chyba ta sama logika co z zamkiem u niektorych - zamek jest
swietny, bo moge innych ominac, czemu mi jakis ch* droge blokuje :-)

Owszem, moze byc to uzasadnione jesli miejsca na pelna bramke nie ma,
ale na motocyklowa jest. A wredny farmer obok nie chce odsprzedac
dwoch metrow pola :-)

Pomijajac autostrade i te nieszczesne bramki. Sporo ludzi zamienia w lecie samochod na motocykl, skuter, rower i jezdza miedzy samochodami. Oczywiscie robia to dla wlasnej wygody (czas dojazdu) czy tez przyjemnosci.

Co jeszcze nie powod ze skoro motocyklistom sie zawsze spieszy, to i
ekspresowe bramki trzeba im udostepnic.

Owszem, jak beda stanowili spory procent ruchu, to mozna sie
zastanowic czy jednej bramki "samochodowej" nie przerobic na dwie
motocyklowe.

Spojrzcie tez w ten sposob, jada gdzie jada, w celu zalatwienia swoich spraw jak kazdy. Gdyby wszyscy wsiedli w samochod, a nie jechali jednosladem obok, to o ile wydluzyl by sie dojazd? (patrz zima).

To spojrz na to w skrajnym przypadku: bedziesz stal w samochodzie, a
tysiace motocyklistow beda cie omijac i wciskac sie w kolejke. O to
chodzi ? Jedziesz samochodem, widac tobie sie nie spieszy :-)

O ile nie przeszkadza mi ze moto stanie sobie obok mnie na swiatlach, bo da w gaz i tyle go widzialem [rower i motorower przeszkadzaja], to
sprawa nie dotyczy przypadku gdy zamiast swiatel jest kasa, gdzie
trzeba sie zatrzymac, zaplacic, i kazdy kto cie ominal wydluza twoj
czas czekania

J.

Data: 2010-08-24 19:07:42
Autor: to
[...]

I co z tego? Skoro jest możliwość zrobienia kolejnej bramki to niech to będzie bramka dla wszystkich, wtedy korek będzie krótszy. A nie dla jaśnie panów na motorkach.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-08-24 19:42:18
Autor: Tomasz Pyra
On 2010-08-24 15:25, J.F. wrote:

[...]

Nic to nie poprawi.

Krytyczna na autostradzie jest ilość obsługiwanych pojazdów w danym czasie.
Niezależnie czy zrobisz osobne bramki dla rudych, blondynów i brunetów, czy dla motocyklistów, przy danej ilości otwartych bramek przejeżdżać będzie i tak tyle samo pojazdów.

To że do jednej z działających bramek zabronisz podjeżdżać samochodami w żaden sposób nie poprawi tej przepustowości - a jedynie spowoduje że przez jakiś czas bramka ta będzie stać nieużywana bo motocyklistów w Polsce jeździ bardzo mało.

Data: 2010-08-24 17:23:40
Autor: Endriu
Jakas nowa swiecka tradycja?

Z innej beczki... Ostatnio stalem 15 min w Katowicach i okolo 15min w
Krakowie, aby zaplacic te 16zł (piatek wieczorem).

Wieczorem bramki w kierunku Katowic łatwo i bezboleśnie ominąc można przez Jaworzno,  w kierunku zaś na Kraków jest zjazd na Alwernie.

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2010-08-24 17:37:39
Autor: Endriu
Jakas nowa swiecka tradycja?
Wieczorem bramki w kierunku Katowic łatwo i bezboleśnie ominąc można przez Jaworzno,  w kierunku zaś na Kraków jest zjazd na Alwernie.

Jedyne opłacalne przedsięwzięcie jeżeli chodzi o A4 za które ewentualnie warto dac 8 PLN to wjazd na nią w Krakowie w kierunku na Katowice.

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2010-08-24 19:50:07
Autor: Pszemol
"mleko" <mleko@mleko.ml> wrote in message news:i50gnj$k4o$1news.onet.pl...
Sprawa jest prosta. Brakuje bramki dla motocyklistow.
Z pretensjami nalezy zglaszac sie do zarzadcy.

Myślę, że brakuje też bramki dla volkswagenów i beemek :-)

moze laskawie zrobi jedna dla motocyklistow - wszyscy beda szczesliwi ;)

Dlaczego uważasz, że powinno się budować specjalną bramkę dla motorów?

Data: 2010-08-24 21:18:00
Autor: jerzu
On Tue, 24 Aug 2010 15:16:10 +0200, mleko <mleko@mleko.ml> wrote:

Sprawa jest prosta. Brakuje bramki dla motocyklistow. Z pretensjami nalezy zglaszac sie do zarzadcy.

Tak, oddzielne bramki dla kobiet w ciąży, oddzielne dla pomarańczowych
dostawczaków (a co? nie można?), oddzielne dla emerytów i rencistów.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2010-08-24 23:03:02
Autor: Papkin
Jakas nowa swiecka tradycja?

Tak, oddzielne bramki dla kobiet w ciąży, oddzielne dla pomarańczowych
dostawczaków (a co? nie można?), oddzielne dla emerytów i rencistów.

Ja proponuje bramke dla obroncow krzyza i rodzin ofiar katastrofy pod Smolenskiem, moze byc jeszcze bramka dla czlonkow rodziny radia Maryja.

Data: 2010-08-24 23:31:32
Autor: huri_khan
Dnia Tue, 24 Aug 2010 23:03:02 +0200, Papkin napisał(a):

Ja proponuje bramke dla obroncow krzyza i rodzin ofiar katastrofy pod Smolenskiem, moze byc jeszcze bramka dla czlonkow rodziny radia Maryja.

Rodzina Radia Maryja nie płaci za autostrady ;)
--
[Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
[Astra G '1,6 16V] [SY]

Data: 2010-08-25 04:31:11
Autor: choczsz
On 24 Sie, 15:16, mleko <ml...@mleko.ml> wrote:
On 2010-08-24 14:42, Paweł Sz. wrote:

> [...]
> motocyklistow ryjacych sie bez kolejki.

Sprawa jest prosta. Brakuje bramki dla motocyklistow. Z pretensjami

Taka bramka stalaby bezuzytecznie przez 99% czasu, nawet gdy do innych
bylaby kolejka.

Jakas nowa swiecka tradycja?