Jaka¶ nowa taktyka Ery?

Data: 2009-09-06 11:41:25
Autor: woohoo
Jaka¶ nowa taktyka Ery?
Powitać,
temat wygl±da tak:
Miałem numer w TT (tzw. 'złoty', ale to pewnie nieistotne).
Po ok. 3-ech miesi±cach postanowiłem go przenie¶ć do Play.
Pocz±tkowo do Play na kartę.
Wizyta w salonie; wniosek; po kilku godzinach wiadomo¶ć od Play, że otrzymali informację od mojego operatora o niezgodno¶ci jego danych z danymi jakie podałem im na wniosku i że powinienem skontaktować się z moim dotychczasowym operatorem w celu wyja¶nienia nieprawidłowo¶ci, a następnie odwiedzić salon Play, by poinformować ich o zmianach.
Nie miałem czasu na latanie za tym, więc dałem sobie spokój i wniosek został automatycznie anulowany.
Po jakim¶ czasie poszedłem do innego salonu Play w tej samej sprawie.
Powiedziałem, o co chodzi i Pani powiedziała co¶ w rodzaju, że nie ma potrzeby i¶ć do salonu Ery, tylko trzeba złożyć nowy wniosek. Ale jako że postanowiłem przy okazji zmienić swój wysłużony aparat, zdecydowałem się na abonament. Podpisałem umowę wraz z wnioskiem o przeniesienie numeru i dostałem nowy telefon (do którego stosunkowo sporo dopłaciłem, bo abo niski).
Po kilku godzinach dostałem tę sam± wiadomo¶ć co wcze¶niej o "niezgodno¶ci danych", więc znowu nici z przeniesienia numeru.
Wobec tego odwiedziłem salon Ery, poprosiłem o wydruk moich danych rejestracyjnych i poszedłem z nim do salonu Play.
Dane, z wyj±tkiem adresu e-mail, się zgadzały. Wniosek o przeniesienie był wci±ż 'aktywny', więc zostałem poproszony o ponown± wizytę, gdy zostanie anulowany i będzie można złożyć nowy wniosek z tym adresem e-mail, który podałem Erze.
I teraz moje uprzejme pytania:
- czy kto¶ ma podejrzenia, co jest grane? Do BOK-u Ery nie bardzo mam jak zadzwonić, bo nie będę doładowywał konta za 25 zł na dwa dni(?) przed przeniesieniem numeru.
 - co by się stało z moj± umow± abonamentow±, gdybym nie podj±ł żadnych działań w celu wyja¶nienia sytuacji z Er±?

--
w[o_O]hoo!

"Tfu! Na piasku siedziała¶?!"

Data: 2009-09-06 11:46:39
Autor: bartekkr
Jaka¶ nowa taktyka Ery?
"woohoo" <2kolaCHW@DSinteria.pl> wrote in message news:h7vut4$9rs$1news.interia.pl...
Wizyta w salonie; wniosek; po kilku godzinach wiadomo¶ć od Play, że otrzymali informację od mojego operatora o niezgodno¶ci jego danych z danymi

Zarowno Era jak i Play leca sobie w kulki z tego co zauwazylem. Swoj numer Orange bez problemu przenioslem do Play. Ostatnio przenosilem numer matki wlasnie z tak-taka. Pierwszy wniosek - odrzucony - niezgodnosc danych. Na infolinii ery trafilem na jakiegos sensownego goscia (z babami sie nie dogadasz) i powiedzial, ze nie zgadza sie drugie imie. Pytalem w Play - "nie ma takiej mozliwosci. Drugie, a nawet pierwsze imie nie jest sprawdzane - wazne, zeby PESEL sie zgadzal". Za zadne skarby nie przekonalem 3 osob w salonie play, ze to wlasnie przez to, ze nie wpisali drugiego imienia, wniosek nie przeszedl. Zmusilem ich do ponownego wypelnienia formularza, tym razem z wpisaniem tego drugiego imienia. Nastepnego dnia numer dzialal juz w Play. Trzeba ich trzymac za raczke przy wypelnianiu tego wniosku i kazdy szczegol i kazdy przecinek musza sie zgadzac, inaczej odrzuca.

Data: 2009-09-06 11:52:50
Autor: J.Kolina
Jaka¶ nowa taktyka Ery?
wazne, zeby PESEL sie zgadzal". Za zadne skarby nie przekonalem 3 osob w

Tak jak pisałam kilka postów niżej mi Era odrzuciła bo "brak PESELU"
A jak wiadomo rejestracja bez Peselu jest niemoiżliwa. To dopiero zagrania

jk

Data: 2009-09-06 12:23:15
Autor: woohoo
Jaka¶ nowa taktyka Ery?
bartekkr:
[...]

Dzięki za wskazówkę. W sumie jest to bardzo prawdopodobne, bo nie przypominam sobie, by pani w Playu wpisywała moje drugie imię (dane spisała z DO, a formularz pokazała mi na monitorze, bym sprawdził, czy się nigdzie nie pomyliła). Natomiast na wydruku moich danych rejestracyjnych z Ery moje drugie imię nie widnieje, a zdaje się, jego podanie jest wymagane, więc na pewno je wpisałem, jednak co ciekawsze - pole podpisane "PESEL" jest puste...
A tak na marginesie: może i organizacja obsługi klienta w Playu nie działa jeszcze tak jak powinna, za to obie Panie, w obu salonach, które odwiedziłem, były bardzo sympatyczne, młode i blond-włoso urodziwe. (;

--
w[o_O]hoo!

"Tfu! Na piasku siedziałaś?!"

Data: 2009-09-06 13:13:38
Autor: JoteR
Jaka¶ nowa taktyka Ery?
"woohoo" napisał:

[...]

Bo one służą przywabianiu klientów. A jak już zwabią, to wtedy za delikwenta biorą się prawdziwi spece od dymania.
Czyli wchodzi się tam z wyprężonym interesem, a wychodzi z obolałym tyłkiem.

JoteR

Data: 2009-09-06 13:56:09
Autor: Tomaszek
Jaka? nowa taktyka Ery?
JoteR pisze:
Bo one służ± przywabianiu klientów. A jak już zwabi±, to wtedy za delikwenta bior± się prawdziwi spece od dymania.
Czyli wchodzi się tam z wyprężonym interesem, a wychodzi z obolałym tyłkiem.

Toż to sado-maso;)
| Wolno¶ć to nie to samo co dowolno¶ć - ksi±dz Waldemar Chrostowski |
|              ZAJRZYJ TU: www.polskapartianarodowa.org             |
\-- -- -- -- -- | e-mail: d3bkowskiWYTNIJ_CO_TRZEBA@gmail.com |-- -- -- -- -- /

Data: 2009-09-06 17:34:29
Autor: woohoo
Jaka¶ nowa taktyka Ery?
JoteR:
Bo one służą przywabianiu klientów.

No nie wiem, jak Ty, ale ja zazwyczaj nie mam pojęcia, kto mnie będzie obsługiwał, nim wejdę do nowego salonu. (;

A jak już zwabią, to wtedy za delikwenta biorą się prawdziwi spece od dymania.

Ale że jak? Dla mnie oferta, jaką mi złożono, jest dość przejrzysta i nie widzę możliwości, bym mógł być dymany bardziej niż się na to zgodziłem.

Czyli wchodzi się tam z wyprężonym interesem, a wychodzi z obolałym tyłkiem.

Co chyba nie zmienia faktu, że lepiej dostać w dupę najpierw od cycatej blondyny, niż od razu od jakiegoś kolesia noszącego się jakby kij połknął, mhm? [;

Zresztą pani z salonu Playa bardzo sprawnie posługiwała się kalkulatorem, podając mi konkretne liczby; bez przekonywania, że 'czarne będzie bielsze, bo jest zajebistsze'.

--
w[o_O]hoo!

"Tfu! Na piasku siedziałaś?!"

Data: 2009-09-06 17:54:45
Autor: JoteR
Jaka¶ nowa taktyka Ery?
"woohoo" napisał:

No nie wiem, jak Ty, ale ja zazwyczaj nie mam pojęcia, kto mnie będzie obsługiwał, nim wejdę do nowego salonu. (;

Hmm, jak przechodzę koło salonu Play w Złotych Tarasach w Warszawie, to cycata nagonka patroluje teren w promieniu 10 m. od wejścia. I jeśli wchodzę sam, to zawsze zostaję skierowany do jej równie urodziwej koleżanki. Ale najczęściej łażę tam z żoną, wtedy zaobserwować można lekką konsternację ;->
Natomiast Orange wystawia swoją cycatą forpocztę razem z ministoiskiem przed salon, prosto w tłum spoconych samców ;-)

Co chyba nie zmienia faktu, że lepiej dostać w dupę najpierw od cycatej blondyny, niż od razu od jakiegoś kolesia noszącego się jakby kij połknął, mhm? [;

To zależy od preferencji ;-)

Zresztą pani z salonu Playa bardzo sprawnie posługiwała się kalkulatorem, podając mi konkretne liczby; bez przekonywania, że 'czarne będzie bielsze, bo jest zajebistsze'.

Tak, ich oferta w porównaniu z W3 jest bardzo przejrzysta, poniekąd dzięki temu Play odniósł tak spektakularny sukces. Co w ostatecznym rozrachunku wcale nie oznacza, że najtańsza, szczególnie dla co bardziej wyrobionych użytkowników potrafiących dokładnie określić swój profil dzwonienia.

JoteR

Data: 2009-09-06 19:42:53
Autor: woohoo
Jakaś nowa taktyka Ery?
woohoo:
Natomiast na wydruku moich danych rejestracyjnych z Ery moje drugie imię nie widnieje, a zdaje się, jego podanie jest wymagane, więc na pewno je wpisałem, jednak co ciekawsze - pole podpisane "PESEL" jest puste...

Zerknąłem właśnie na kartę rejestracyjną (http://www.era.pl/repositories/era_pl_repo1/documents/ind/karta_rej_208x258_kod008.pdf)
i nie ma w niej wzmianki o drugim imieniu, więc raczej go nie podawałem.
Pozostaje więc chyba tylko ten PESEL i adres e-mail.

--
w[o_O]hoo!

"Tfu! Na piasku siedziałaś?!"

Data: 2009-09-06 20:12:19
Autor: Mariusz
Jaka? nowa taktyka Ery?

Użytkownik "woohoo" <2kolaCHW@DSinteria.pl> napisał w wiadomości news:h80r3s$b4m$1news.interia.pl...
woohoo:
[...]

W mojej karcie rejestracyjnej też nie ma drugiego imienia. Specjalnie o to dopytałem, kiedy odrzucili mój wniosek (a raczej wniosek Play z moim pełnomocnictwem). Natomiast, gdyby nowy operator zapisał drugie imię we wniosku, to dla tych geniuszy byłby to z pewnością powód do odrzucenia  w wyniku "niezgodności jego danych z danymi podanymi we wniosku".

Data: 2009-09-06 20:21:06
Autor: bartekkr
Jakaś nowa taktyka Ery?
"woohoo" <2kolaCHW@DSinteria.pl> wrote in message news:h80r3s$b4m$1news.interia.pl...
woohoo:
[...]

U mnie to wygladalo tak, ze najpierw byl abonament, gdzie bylo podane to nieszczesne drugie imie i te dane przeszly do tak-taka. A skoro ty nie masz podanego PESELu, to stawiam, ze jest to glowny powod. Musisz zaktualizowac dane w erze. Mozna to zrobic przez maila. Dzialaja dosc szybko - po godzinie od maila juz wszystko jest OK.

Data: 2009-09-06 20:58:55
Autor: woohoo
Jakaś nowa taktyka Ery?
bartekkr:
[...]

Jeżeli na karcie jest rubryka na PESEL, to na pewno go wpisałem. Tylko nie mam 100%-owej pewności, że poprawnie, bo na tym wydruku moich danych rejestracyjnych, o który prosiłem teraz w salonie Ery, pole PESEL jest puste. Mógłbym mieć wątpliwości, czy go przypadkiem nie przeoczyłem, gdyby nie to, że rejestrację numeru potwierdzałem telefonicznie w BOK-u, gdy po dwóch tygodniach od wysłania formularza nie dostałem żadnego potwierdzenia rejestracji. No ale nic - zadzwonię do nich jutro i (mam nadzieję) dowiem się o co robią taki problem.

--
w[o_O]hoo!

"Tfu! Na piasku siedziałaś?!"

Data: 2009-09-07 19:49:13
Autor: woohoo
Jakaś nowa taktyka Ery?
woohoo:
No ale nic - zadzwonię do nich jutro i (mam nadzieję) dowiem się o co robią taki problem.

Pani konsultantka z BOA, po zaserwowaniu mi dość długiej 'melodyjki', przyznała, że wina leżała po stronie ich systemu, który nie chciał 'zaskoczyć', jednocześnie mówiąc, że miałem ujemny stan konta (-7 gr bodajże, chociaż jeszcze dzień wcześniej miałem [+]2 gr), co też mogło się przyczynić do generowania tego błędu. W każdym razie konto mi 'wyzerowała' i powiedziała, że już powinno być ok. Tak że na koniec mojej współpracy z Erą wreszcie zostałem potraktowany względnie profesjonalnie i uprzejmie, chociaż na 99% odbyło się to za sprawą jakiejś studentki, która niedawno zaczęła tam pracować.

--
w[o_O]hoo!

"Tfu! Na piasku siedziałaś?!"

Data: 2009-09-06 13:21:48
Autor: Gr
Jaka¶ nowa taktyka Ery?
602900000 z każdego telefonu.

Data: 2009-09-06 17:21:13
Autor: woohoo
Jaka¶ nowa taktyka Ery?
Gr:
602900000 z każdego telefonu.

Przełożyłem SIM-a z nokii do se i dalej mam na koncie 0,02 zł.

--
w[o_O]hoo!

"Tfu! Na piasku siedziała¶?!"

Data: 2009-09-07 23:13:09
Autor: Maciek
Jaka¶ nowa taktyka Ery?
Użytkownik "woohoo"
Po kilku godzinach dostałem tę sam± wiadomo¶ć co wcze¶niej o "niezgodno¶ci danych", więc znowu nici z przeniesienia numeru.

I teraz moje uprzejme pytania:
- czy kto¶ ma podejrzenia, co jest grane?

Era wykorzystuje każd± możliw± okazję aby odwlec uwolnienie numeru do P4.
Mój wniosek (TT -> Fresh) *również* został dzi¶ odrzucony *z powodu braku PESEL-a*. Jak się jednak szybko okazało, wszystkie wymagane dane były i s± na karcie rejestracyjnej i zgadzały się z wnioskiem. Żadnego przepraszam, tylko "no przecież każdy się może pomylić".
I doskonale wiedz±, że zanim P4 anuluje wniosek i prze¶le następny minie kilka dni. Ot, takie zagrywki, które (jak kto¶ już niedawno opisał) łatwo wytłumaczyć złożeniem wniosku w sobotę wieczorem podczas gdy ustawodawca nakazuje uwolnić numer w ci±gu jednego dnia roboczego - w niedzielę nie pracowali (odcinaj± zasilanie w o¶rodkach przetwarzania danych?) więc odrzucili wniosek zamiast go przetworzyć dzi¶, minutę po północy.

Trochę to dla mnie dziwne, bo do niedawna nie było najmniejszych problemów. Ale też wtedy pobierali 50 zł i czekali do ostatniego z 7 dni na uwolnienie. Z drugiej strony to może i dobrze, że tak pokazuj± swój stosunek do swoich (wci±ż przecież) klientów - na przyszło¶ć będę bardzo dobrze wiedział co mnie będzie tam czekać.

I na koniec... Jak dla mnie takie zachowanie jest oznak± kompletnej bezsilno¶ci wobec konkurencji. Orange chociaż stać na gest, bo uwalniaj±c numer wysyła o tym info sms-em a w podpisie umieszcza "Pozdrawiamy, Orange" - czego bym się nigdy ale to nigdy nie spodziewał po tej firmie ;)

M.

Data: 2009-09-08 00:09:30
Autor: woohoo
Jaka¶ nowa taktyka Ery?
Maciek:
Era wykorzystuje każd± możliw± okazję aby odwlec uwolnienie numeru do P4.

Chyba po prostu stwierdzili, że jaki¶ procent z osób, które chc± przenie¶ć numer, nie znajdzie czasu ani ochoty na wyja¶nianie problemu i u nich zostanie. I pewnie tak jest. Tylko nie wiem, czy jest to dobra taktyka, bo z pewno¶ci± swoim kombinatorstwem równocze¶nie zniechęc± do korzystania ze swoich usług inny procent swoich (byłych) klientów.

--
w[o_O]hoo!

"Tfu! Na piasku siedziała¶?!"

Data: 2009-09-08 12:33:51
Autor: Mariusz
Jaka¶ nowa taktyka Ery?

Dzi¶ mnie Era w końcu wypu¶ciła, ale i tak chyba nie zdołali nie złamać prawa, bo z miejsca wył±czyli mi numer, kiedy powinny to zrobić dopiero o pólnocy, kiedy nr zacznie działać w Plejozie. Bye-bye małe dzieciaczki!

M.

Jaka¶ nowa taktyka Ery?