Jakby ktos rezygnowal z mbankowej KK (hehehe)

Data: 2011-12-13 23:48:04
Autor: neoniusz
Jakby ktos rezygnowal z mbankowej KK (hehehe)
To niby ulatwili zadanie z uwagi na nowa ustawe.

"Dodatkowo Ustawa zmienia terminy i zasady wypowiedzenia Umowy o korzystanie z karty kredytowej mBanku. Od 13 grudnia 2011r. Kredytobiorca będzie mógł złożyć wypowiedzenie z zachowaniem jednomiesięcznego okresu wypowiedzenia, b±dĽ ze skutkiem natychmiastowym, w następuj±cych kanałach:

- za po¶rednictwem mLinii,
- w mKiosku,
- wysyłaj±c wypowiedzenie listownie."

http://www.mbank.pl/porozmawiajmy/blog/artykul,1095,zmiany-w-nazwie-kredytu-ratalnego-w-karcie-kredytowej.-zmiana-terminu-i-zasad-wypowiedzenia-umowy-o-korzystanie-z-karty-kredytowej-mbanku.html

Data: 2011-12-13 23:51:11
Autor: Piotr Gralak
neoniusz napisał(a):
[...]

a co z funkcja Zastrzez karte z menu transakcyjnego? Nawet mozna podac powod "Rezygnacja z karty"... Karta zastrzega sie od razu przez net, i co, umowa pozostaje niewypowiedziana i tak sobie wisi ze mam tyle limitu na barkach swej zdolnosci? :)

PG

Data: 2011-12-13 23:18:19
Autor: MK
On 13 Gru, 23:51, Piotr Gralak <gra...@gazeta.pl> wrote:

[...]

W przeszlosci zamykalem juz kilka kart kredytowych w mBanku i
Multibanku, robilem to przy pomocy zestrzezenia przez WWW, zawsze po 3
m-cach karta znikala, jako zamknieta byla tez w BIK. Jedynymi bankami
jakie mialy z tym problem to Toyota Bank i Alior Bank. Jak bralem
raport BIKna poczatku roku to oba rachunki byly jako otwarte mimo, ze
- Toyota Bank - karta zamknieta w 2008 r.
- Alior Bank - umowa zawarta na jeden rok do pazdziernika 2009,
nastepnia miala byc przedluzana o kolejne okresy waznosci karty, tyle
ze zamknalem ja w pierwszym roku, wiec odnowien nie bylo. Alior tez
odmowil przyjecia telefonicznego wypowiedzenia umowy o KK, mimo ze w
umowie ramowej jest zapis mowiacy o takiej mozliwosci w stosunku do
umow produktowych, zastrzezenie pisemnego wypowiedzenia bylo tylko dla
umowy ramowej.

MK

Data: 2011-12-14 08:44:21
Autor: Kamil Jońca
MK <macka@interia.pl> writes:

[...]

U mnie nie, z regulaminu, też to chyba teraz nie wyniak (pomijaj±c to co
*będzie* po 18-XII)

KJ

KRETYNIZM - ułomno¶ć predysponuj±ca często do wampiryzmu
(J.Collin de Plancy "Słownik wiedzy tajemnej")

Data: 2011-12-13 23:53:56
Autor: neoniusz
W dniu 13.12.2011 23:51, Piotr Gralak pisze:
[...]

Tez sie zastanawialem, ale podobno to nie wyczerpuje warunkow "wypowiedzenia umowy"... Tak wyczytalem na mforum i bodajze na appfunds.

Data: 2011-12-13 23:58:23
Autor: Piotr Gralak
neoniusz napisał(a):
[...]

trudno, najpierw się kliknie a potem się wyczerpie telefonem na mlinie :) ale jeszcze troche czasu trzeba poczekać, bo wydłużone cykle rozliczeniowe jeszcze się nie skończyły ;)

PG

Data: 2011-12-14 00:00:54
Autor: neoniusz
W dniu 13.12.2011 23:58, Piotr Gralak pisze:
trudno, najpierw się kliknie a potem się wyczerpie telefonem na mlinie
:) ale jeszcze troche czasu trzeba poczekać, bo wydłużone cykle
rozliczeniowe jeszcze się nie skończyły ;)

Tez tylko na to czekam ;)

Data: 2011-12-14 01:31:38
Autor: MarekZ
Jakby ktos rezygnowal z mbankowej KK (hehehe)
Użytkownik "neoniusz" <neon@joemonster.org> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:jc8lf6$h9s$2@inews.gazeta.pl...

:) ale jeszcze troche czasu trzeba poczekać, bo wydłużone cykle
rozliczeniowe jeszcze się nie skończyły ;)

Tez tylko na to czekam ;)

Uff. Wreszcie się poprawi± wskaĽniki BRE. :D

Data: 2011-12-14 15:18:26
Autor: mvoicem
(13.12.2011 23:48), neoniusz wrote:
[...]

A czy nadal do wysłania wypowiedzenia listownego potrzebne jest notarialne potwierdzenie podpisu?

Bo IIRC tak było jeszcze pół roku temu.

p. m.

Data: 2011-12-14 15:44:18
Autor: Krzysztof Halasa
mvoicem <mvoicem@gmail.com> writes:

A czy nadal do wysłania wypowiedzenia listownego potrzebne jest
notarialne potwierdzenie podpisu?

Bo IIRC tak było jeszcze pół roku temu.

A oni w ogole podaja jakas podstawe prawna takiego ĹĽÄ…dania?
--
Krzysztof Halasa

Data: 2011-12-14 15:57:27
Autor: mvoicem
(14.12.2011 15:44), Krzysztof Halasa wrote:
[...]

A muszą? Czy strony nie mogą się tak umówić? (czytaj: czy mBank nie może tego wpisać do regulaminu?)

p. m.

Data: 2011-12-15 10:24:45
Autor: Krzysztof Halasa
[...]

A wpisal? Przed zawarciem umow?
--
Krzysztof Halasa

Data: 2011-12-15 10:53:43
Autor: mvoicem
(15.12.2011 10:24), Krzysztof Halasa wrote:
[...]

Wpisał przed lub po, ale przed wpisał że strony zgadzają się uznawać zmiany w regulaminie dokonane po zawarciu umowy :)

p. m.

Data: 2011-12-15 21:53:29
Autor: Krzysztof Halasa
Jakby ktos rezygnowal z mbankowej KK (hehehe)
mvoicem <mvoicem@gmail.com> writes:

Wpisał przed lub po, ale przed wpisał że strony zgadzają się uznawać
zmiany w regulaminie dokonane po zawarciu umowy :)

Ale chyba tylko dostarczone drugiej stronie? Zwlaszcza w przypadku
konsumenta.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2011-12-16 02:02:57
Autor: mvoicem
(15.12.2011 21:53), Krzysztof Halasa wrote:
[...]

Nie jestem pewien tego dostarczenia. Nie wystarczy ogłoszenie i jakiś ślad w systemie że widziałem to ogłoszenie?

Anyway - na potrzeby dyskusji można zakładać że zmiany w regulaminie były (mi przynajmniej) dostarczone.

p. m.

Data: 2011-12-18 21:08:36
Autor: Krzysztof Halasa
[...]

Jasne ĹĽe wystarczy, chyba ĹĽe klient to zakwestionuje.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2011-12-15 21:37:36
Autor: Michal Tyrala
On Wed, 14 Dec 2011 15:44:18 +0100, Krzysztof Halasa wrote:
> A czy nadal do wysłania wypowiedzenia listownego potrzebne jest
> notarialne potwierdzenie podpisu?
>
> Bo IIRC tak było jeszcze pół roku temu.

 A oni w ogole podaja jakas podstawe prawna takiego ż±dania?

W BRE podpisy na dokumentach slanych poczta potrafia byc ,,niezgodne'',
notarialne potwierdzenie wysyla ich na drzewo.

Na ile wiem, explicite nie ma wymagania na notarialne potwierdzenie.

--
Michał

wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

Data: 2011-12-16 02:08:15
Autor: mvoicem
(15.12.2011 22:37), Michal Tyrala wrote:
[...]

Jaki¶ rok temu chciałem załatwić korespondencyjnie zamknięcie karty kredytowej żony, która ma awersję do wszelkich *linii, *online itd.. i *wydaje* mi się że widziałem zapisany gdzie¶ (nie pamiętam czy w regulaminie czy w jakim¶ howto) explicite warunek notarialnego potwierdzenia podpisu.

p. m.

Data: 2011-12-15 22:02:52
Autor: witek
On 12/15/2011 7:08 PM, mvoicem wrote:
[...]

przerabialismy to na grupie jakis rok temu.
mBank sobie może.

wypowiedzenie umowy ma być pisemne. i to jest jak najbardziej wystarczaj±ce, bo tak mówi KC.

to nie jest dwustronna procedura wymagajaca jakies akceptacji drugiej strony, tylko jednostronne oswiadczenie woli.

Wraz z dotarciem tego o¶wiadczenia do mBank umowa de facto jest już rozwi±zana, i żadne zapisy w regulaminie tego nie zmieni±.

Jedyny ruch jaki mBank ma to wła¶nie stwierdzić, że ma w±tpliwo¶ci co do autentycznosci pisma, co akurat bardzo łatwo załatwić, gdzie klient po prostu potwierdza, że to on wysłał.
Wówczas nie ma już w±tpliwo¶ci, że wypowiedzenie jest jednak wysłane przez klienta. Koniec sprawy.

To, że mbank twierdzi inaczej nieczego nie zmienia.

przerabiane w praktyce. trzy miesiace trawili informację, po czym przysłali info, że konto zostało zamknięte.

Data: 2011-12-18 21:07:45
Autor: Krzysztof Halasa
Jakby ktos rezygnowal z mbankowej KK (hehehe)
witek <witek7205@gazeta.pl.invalid> writes:

Jedyny ruch jaki mBank ma to właśnie stwierdzić, że ma wątpliwości co
do autentycznosci pisma, co akurat bardzo łatwo załatwić, gdzie klient
po prostu potwierdza, że to on wysłał.

Z punktu widzenia klienta sprawa jest prosta, jasne. Z punktu widzenia
banku jest nieco ciekawiej, zwłaszcza jeśli wypowiedzenie umowy jest
zwiÄ…zane z dyspozycjÄ… przelania np. sporego salda na nieznane bankowi
konto.
Bank nie wie czy np. ktoś nie podrobił podpisu na wypowiedzeniu i np.
nie ukradł telefonu klientowi. To może być np. jakaś osoba bliska
klientowi, znajomy, kolega z pracy itp. Znajomość nazwiska panieńskiego
matki niczego nie dowodzi w takim przypadku (no moĹĽe tego, ĹĽe to nie
jest przypadkowa osoba z ulicy).

Notarialne potwierdzenie (jeśli także nie jest podrobione) przenosi
odpowiedzialność na notariusza :-) Ale oczywiści bank nie może takiego
wymagać, zreszta IMHO bank w ogóle nie może wymagać, by podpis klienta
był z czymś "zgodny" (cokolwiek by to nie znaczyło). Podpis nie służy do
weryfikacji tożsamości, a do udowodnienia faktu złożenia oświadczenia
woli. MBank sam określił sposób prowadzenia przez siebie działalności
i musi żyć z konsekwencjami.
--
Krzysztof Halasa

Jakby ktos rezygnowal z mbankowej KK (hehehe)