Jaki 7-osobowy

Data: 2012-03-02 14:20:29
Autor: Ergie
Jaki 7-osobowy
Witam!

Nie jestem jak to mawiaj± krakusy "na kupnie", ale za kilka miesięcy mnie to czeka i postanowiłem na spokojnie przeanalizować rynek, aby nie szybkich aczkolwiek błędnych decyzji :-)

Potrzebuję autko 7 osobowe z minimum symbolicznym bagażnikiem 100-200 l. Nie ma to być zakup na 5 lat tylko raczej na 15 więc chciałbym co¶ z salonu, ewentualnie jakiego¶ dwulatka z gwarancj±.

Nie jestem fanem nowinek technicznych, ani luksusowych marek. Z wyposażenia chcę tylko podnoszone przednie szybki, manualn± klimę i centralny zamek na pilota. Nie potrzebuję tysi±ca schowków, dwustrefowej automatycznej klimy czy tempomatu.

Autko nie będzie robiło bardzo długich przebiegów na co dzień więc nie musi być super oszczędne. Na co dzień będzie nim podróżować 5 osób, na weekendy i wakacje na dłuższe trasy 7. Od czasu do czasu trzeba przewieĽć co¶ dużego.

To tyle w kwestii przydługiego wstępu a teraz ad rem: Przeszedłem się po salonach i najtańsze co znalazłem to (kolejno¶ć według cen jakie mi zaproponowano):

1. Dacia Logan MCV (ok. 50 tys. benz. 55 tys. diesel)
+ Cena
+ Oszczędny Diesel 1,5 dCi za niewielk± dopłat±
- Mimo wszystko chyba za słabe silniki
- Trzeci rz±d siedzeń na stałe - nie da się go łatwo wymontować

2. Fiat Doblo w wersji 7 osobowej (ok 60 tys. benz. 70 tys. diesel)
+ Ci±gle niezła cena, niezawodny diesel
+ Najlepsze możliwo¶ć przewozu towarów
- Trzeci rz±d siedzeń nie składa się w podłogę, ale można go łatwo wymontować
- Całkowity brak bagażnika w wersji 7 miejscowej
- Mocniejszy silnik wymaga dopłaty

3. Chevrolet Orlando (ok. 68 tys. benzyna, 77 tys. diesel)
+ Najlepsze osi±gi
+ Trzeci rz±d siedzeń składa się łatwo i tworzy płask± podłogę
- bagażnik tylko 100l
- Spalanie mogłoby być lepsze

4. Renault Grand Scenic (ok. 72 tys. benzyna, ok 82 tys diesel)
+ Największy bagażnik
+ Trzeci rz±d siedzeń chowany w podłodze, a drugi przesuwany co dodatkowo umożliwia powiększenie bagażnika
+ Oszczędny diesel
- Cena
- Dużo psuj±cej się elektroniki

5. Sprawdzałem jeszcze: Ford, Citroen, Peugeot, Seat, Opel, Toyota ale wszystkie kosztuj± jeszcze więcej.

Ps. A teraz subiektywne marudzenie: Wzi±łbym Dacię ale trochę trochę nie podoba mi się pomysł wyprzedzania na krajówce przy 7 osobach na pokładzie przy tak słabym silniku, fiat silnikowo i mechanicznie bardzo mi odpowiada, ale osoby siedz±ce z tyłu czuj± się jakby siedziały w bagażówce, no i brak bagażnika. Orlando najbardziej odpowiada nam stylistyk±, no i ma niezłe silniki, ale nie grzeszy oszczędno¶ci± i ma malutki bagażnik nawet po złożeniu trzeciego rzędu siedzeń. Scenic to już trochę drogo no i nie ma zbyt dobrych opinii je¶li chodzi o elektronikę, a chciałbym aby nam posłużył tych 15 lat.

PoradĽcie co¶, może istniej± inne samochody o których nie wiem. Np. o Orlando dowiedziałem się przypadkiem od wła¶ciciela Dacii.

Przepraszam za przydługi post i z góry dzięki za odpowiedĽ.

PS. Tak mi się skojarzyło (wiem w orginale to było o butach)
- Klient: Chciałbym mieć samochód który będzie tani, szybki i niezawodny
- Sprzedawca: Ja też :-)

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2012-03-02 07:40:35
Autor: slawarts
Jaki 7-osobowy
On Friday, March 2, 2012 2:20:29 PM UTC+1, Ergie wrote:
[...]

Któż Ci tak powiedział że psuje się?
 Z sceniolów bardzo wiele osób jest zadowolonych, a już w szczególno¶ci grand jest wyj±tkowo chwalony, psujalno¶ć nie odbiega od innych marek. Jak kto¶ potrzebuje się jako¶ dowarto¶ciować to sobie krzyknie to i tamto, że mu Ľle, niedobrze, fort g.. wort i takie tam. Szkoda słuchać tego. W ci±gu 15 lat każdy samochód wymaga regularnego serwisu. Czujniki elektroniczne również. Rozrz±d też trzeba robić (AFAIR: ok. 560 zł za komplet z robocizn±), filtry zmieniać itd. To jest norma. Je¶li tylko będziesz dbał to spokojnie da radę. O scenikach więcej znajdziesz tu: http://www.scenicforum.pl pozdrawiam.

Data: 2012-03-02 16:53:53
Autor: Ergie
Jaki 7-osobowy
Użytkownik  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:15462356.20.1330702836021.JavaMail.geo-discussion-forums@ynes7...

[...]

Dzięki za info, sprawdzę to forum.

A o tej elektronice to nie piszę z obiegowych opinii sprzed lat, ale wła¶nie od użytkowników. Na ponad 10 użytkowników renault u mnie w pracy w ostatnich 8 latach nikt ponownie nie kupił renault. Owszem czę¶ć z nich przeskoczyła do wyższej klasy np. Audi, ale pozostali kupili np. ople, czy hondy. Z drugiej strony mam też sporo znajomych użytkowników citroenów i wszyscy od lat zmieniaj± citroena na innego citroena, podobnie jak seata na seata.

Osobi¶cie jeĽdziłem Clio 1,5 dCi i Megane 1,5 dCi i oba te auta były ¶wietne, a silnik niesamowicie oszczędny, ale ja jeĽdziłem nimi tylko po kilkaset kilometrów i kilka dni, a nie kilka lat więc o awaryjno¶ci nie mogę się wypowiadać w przeciwieństwie do tych którzy Renault mieli i zmienili na inny.

Pozdrawiam
Ergie.

Data: 2012-03-02 08:58:08
Autor: slawarts
Jaki 7-osobowy
On Friday, March 2, 2012 4:53:53 PM UTC+1, Ergie wrote:
O scenikach więcej znajdziesz tu: http://www.scenicforum.pl
Dzięki za info, sprawdzę to forum.

Zarejestruj sie i popytaj, bedziesz mial informacje z pierwszej reki, a dodatkowo to forum nie ma jakichs faszystowskich zasad i niespelnionego w innych tematach admina. Mało jest miejsc w sieci, gdzie jest tak dobra atmosfera i ¶wiadcz± o tym np. wła¶nie wiadomo¶ci użytkowników którzy dopiero maj± zamiar kupić auto i szukaj± czego¶ prosz±c o oceny i pomoc w kupnie.
[...]

Tu bym sie nie sugerował jakkolwiek czy przywi±zanie do marki ¶wiadczy tak bardzo o temacie. Jeden zmienia bo mu się okazja trafi, a inny bo akurat mu się konkretne auto spodobało. Renówki bez w±tpienia na ogół s± tanie, więc i tanie jest ich traktowanie. Inna jest opinia o aucie, które kosztuje 5x więcej i tak samo serwis, a inna niż kupuj± go ludzie z bardziej napiętym budżetem. To jest norma i tego nie unikniesz. Jak dla mnie warto więc zwracać uwagę tylko na grubsze sprawy w aucie - tj. czy np. dany model nie ma jakiej¶ wady silnika skutkuj±cej jak±¶ bardzo drog± napraw±, czy gdzie¶ nie ma wady konstrukcji, która powoduje że się co¶ niszczy (np. rx4 miał nierozbieralny wał zbyt blisko tłumika i naprawa była kwesti± czasu). Przy nowym aucie to jest ważne, bo jeszcze nie ma wielu dawców organów.
[...]

Mniejsze klio potrafi na całkiem pogórkowanej trasie spalić 2,5l/100. Jest to jednak okrutna męka dla kierowcy taki ekstremalny eco driving :) Grand scenic oscyluje w okolicach 6l/100 km, co jest całkiem niezłym wynikiem. Co do awaryjnosci tez jeszcze nie znajdziesz wielu opinii u nas, trójka jest całkiem nowa by mialo ja 100 osob i sie wypowiedzialo, dwójke ma sporo, ale ta kosztuje 1/4 tego co zakladasz. Sam bym celowal chyba jednak tak, bo dzieki temu kupilbys w ciagu tych 15 lat przynajmniej 3 takie :) Ale nowe to nowe i czasem tak trzeba. GS III od kilku miesięcy jest w nowej wersji, deko ulepszonej, dostały też zdaje się ¶wiatła do jazdy dziennej, ot kilka drobiazgów, ale głównie malutkich. Natomiast fajnie, że już jest chwile na rynku i nie bedzie mial choroby wieku dzieciecego. No nic, powodzenia :)

Data: 2012-03-02 18:12:15
Autor: Ergie
Jaki 7-osobowy
Użytkownik  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:21173185.942.1330707488949.JavaMail.geo-discussion-forums@vbas10...

[ciach]

[...]

My¶lałem nad poprzednim scenikiem, ale z tego co widziałem to miał mniej oszczędne silniki i mniej miejsca w ¶rodku, dlatego je¶li scenic to my¶lę, że III jest lepszym wyborem, ale już niekoniecznie musi to być tegoroczny model po FL.

[...]

Dzięki, jak będę miał chwilkę to wejdę na tamto forum
Pozdrawiam
Ergie

Data: 2012-03-02 17:45:48
Autor: radekp@konto.pl
Jaki 7-osobowy
Fri, 2 Mar 2012 16:53:53 +0100, w <jiqqem$31a$1@node2.news.atman.pl>, "Ergie"
<ergie@spam.pl> napisał(-a):

Na ponad 10 użytkowników renault u mnie w pracy w ostatnich 8 latach nikt ponownie nie kupił renault.

Wcale się nie dziwię.

Z drugiej strony mam też sporo znajomych użytkowników citroenów i wszyscy od lat zmieniaj± citroena na innego citroena,

I też wcale się nie dziwię.

Data: 2012-03-02 18:07:39
Autor: J.F
Jaki 7-osobowy
Użytkownik  napisał w wiadomo¶ci gru
, "Ergie"  <ergie@spam.pl> napisał(-a):
Na ponad 10 użytkowników renault u mnie w pracy w ostatnich
8 latach nikt ponownie nie kupił renault.

Wcale się nie dziwię.

A ja znam paru niemieckich wlascicieli i niektorzy maja juz chyba trzecia renowke ...

J.

Data: 2012-03-03 13:47:14
Autor: radekp@konto.pl
Jaki 7-osobowy
Fri, 2 Mar 2012 18:07:39 +0100, w <jiqupe$e8n$1@inews.gazeta.pl>, "J.F"
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(-a):

>Wcale się nie dziwię.

A ja znam paru niemieckich wlascicieli i niektorzy maja juz chyba trzecia renowke ...

Widocznie francuskie luty lepiej znosz± niemieckie drogi :)

Data: 2012-03-03 23:16:55
Autor: J.F.
Jaki 7-osobowy
Dnia Sat, 03 Mar 2012 13:47:14 +0100, radekp@konto.pl napisał(a):
[...]

No ba, niemieckie drogi ... chociaz ... jak kiedy Galileo sie skupilo na
dziurach w Berlinie, to Wroclaw by sie takich nie powstydzil :-)

A jak jechalem kiedys po niemieckim zadupiu, to i u nich po mroznej zimie
sa dziury w drogach :-)

J.

Data: 2012-03-02 19:25:30
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Jaki 7-osobowy

<ergie@spam.pl> napisał(-a):

Na ponad 10 użytkowników renault u mnie w pracy w ostatnich
8 latach nikt ponownie nie kupił renault.

Wcale się nie dziwię.

Mam Grand Scenica z 2005 roku (1.9 dCi) - gdyby Renault nie popsuł wygl±du  3 genracji kupiłbym następnego.

drugiej strony mam też sporo znajomych użytkowników citroenów i wszyscy  od
lat zmieniaj± citroena na innego citroena,

I też wcale się nie dziwię.

Mam nowego (po FL) kupinego w salonie C4 GP - nigdy więcej nie kupię  citroena.

Pzdr
TG

Data: 2012-03-05 13:53:19
Autor: Jakub Witkowski
Jaki 7-osobowy
<ergie@spam.pl>  napisał(-a):

[...]

Na przykład mój kumpel, miał megane, mało psujne, był do¶ć zadowolony. Jednak zmienił - na C5.
Teraz ma C5, bez przerwy mu cos tam leci... koszty... ale i tak pewnie będzie następny :)

Ergo: nie kupuj citroena - jest jak haszysz - drogi i uzależniaj±cy :)
Nie słuchaj też tych co już wpadli w nałóg :)

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog± być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w czę¶ci

Data: 2012-03-05 14:33:39
Autor: Maciej M.
Jaki 7-osobowy
On 2012-03-05 13:53, Jakub Witkowski wrote:

Ergo: nie kupuj citroena - jest jak haszysz - drogi i uzaleĹĽniajÄ…cy :)
Nie słuchaj też tych co już wpadli w nałóg :)

Akurat tylko tacy będą w stanie najwięcej powiedzieć o aucie... więc po co negować główne źródło informacji? Lepiej wysłuchać i odfiltrować bzdury.

A ĹĽe czasami z uzaleĹĽnieniem chodzi brak krytyki, to inna bajka.

--
MM

Data: 2012-03-02 11:11:46
Autor: Laisar
Jaki 7-osobowy
On 2 Mar, 14:20, "Ergie" <er...@spam.pl> wrote:

1. Dacia Logan MCV (ok. 50 tys. benz. 55 tys. diesel)
- Mimo wszystko chyba za słabe silniki
[...]
Wzi±łbym Dacię ale trochę trochę nie podoba mi się pomysł wyprzedzania
na krajówce przy 7 osobach na pokładzie przy tak słabym silniku,

Ale jechałe¶ czy oceniasz na oko? Bo one s± do¶ć lekkie, więc MSZ
wbrew pozorom te silniczki daj± radę - nie tylko z pasażerami, ale
nawet z przyczep± kempingow±...

Naprawdę warto potestować.

- Trzeci rz±d siedzeń na stałe - nie da się go łatwo wymontować

Nieprawda - wyci±ga się w 2 sek.

3. Chevrolet Orlando (ok. 68 tys. benzyna, 77 tys. diesel)
- bagażnik tylko 100l

Aha - w przeciwieństwie do dacii, nie da się w 2 rzędzie posadzić
trójki dzieci w fotelikach - ¶rodkowe miejsce ma zbyt w±sko
zamontowane klamry pasów.

Jeszcze co Dacii - na dniach będzie nowy model
http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=6487

Data: 2012-03-02 21:37:42
Autor: to
Jaki 7-osobowy
begin Laisar
Ale jechałeś czy oceniasz na oko? Bo one są dość lekkie, więc MSZ wbrew
pozorom te silniczki dajÄ… radÄ™ - nie tylko z pasaĹĽerami, ale nawet z
przyczepÄ… kempingowÄ…...

Ty tak powaĹĽnie?

Data: 2012-03-02 14:29:23
Autor: Laisar
Jaki 7-osobowy
On 2 Mar, 22:37, to <to_use...@interia.pl> wrote:
begin Laisar

> Ale jechałe¶ czy oceniasz na oko? Bo one s± do¶ć lekkie, więc MSZ wbrew
> pozorom te silniczki daj± radę - nie tylko z pasażerami, ale nawet z
> przyczep± kempingow±...

Ty tak poważnie?

100%

Data: 2012-03-03 00:37:02
Autor: Rafał Grzelak
Jaki 7-osobowy
Laisar wrote:

On 2 Mar, 22:37, to <to_use...@interia.pl> wrote:
> begin Laisar

100%

Dla 'to' wszystko ponizej 150KM/t jest nieruchomo¶ci± i powinno miec
ksiege wieczysta... ;)

--
Pozdrawiam, Rafał.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

Data: 2012-03-02 17:39:08
Autor: Laisar
Jaki 7-osobowy
On 3 Mar, 01:37, Rafał Grzelak <s...@spam.com> wrote:

Dla 'to' wszystko ponizej 150KM/t jest nieruchomo¶ci± i powinno miec
ksiege wieczysta... ;)

Je¶li tak, to już jego problem... [:

Data: 2012-03-03 10:48:35
Autor: to
Jaki 7-osobowy
begin Rafał Grzelak
Dla 'to' wszystko ponizej 150KM/t jest nieruchomością i powinno miec
ksiege wieczysta... ;)

Nie przesadzajmy, jak ma 100 KM/t to da się już spokojnie, niezbyt dynamicznie, jeździć.

Logan MCV waży z 1250 KM w wersji z dieslem, który ma 68 albo 85 KM (dane z wiki). Jak to może jeździć i to jeszcze z kompletem pasażerów? To się TOCZY.

Data: 2012-03-03 03:17:30
Autor: Laisar
Jaki 7-osobowy
On 3 Mar, 11:48, to <to_use...@interia.pl> wrote:

Logan MCV waży z 1250 KM w wersji z dieslem,
który ma 68 albo 85 KM (dane z wiki).

Stare dane - obecnie 75 lub 90.

Nie żeby to wiele zmieniało, wiem... (;

Jak to może jeĽdzić i to jeszcze z kompletem pasażerów?
To się TOCZY.

Ale jechałe¶ czy tak sobie tylko co¶ tam co¶ tam stukasz w klawisze? <:

Data: 2012-03-04 14:44:37
Autor: to
Jaki 7-osobowy
begin Laisar
Jak to może jeździć i to jeszcze z kompletem pasażerów? To się TOCZY.

Ale jechałeś czy tak sobie tylko coś tam coś tam stukasz w klawisze? <:

Często jeżdżę dieslem ze 110 KM/1300 kg i to auto ma jakieś ślady dynamiki z jednym pasażerem i najlepiej pustym bakiem i raczej poniżej 100 km/h. Z czterema osobami ledwo jedzie, wyprzedzanie czegokolwiek jest męczące. Puste nie chce za bardzo jechać z prędkością powyżej 180 km/h, z pasażerami jeszcze gorzej. W dodatku się buja.

Data: 2012-03-03 15:15:23
Autor: Rafał Grzelak
Jaki 7-osobowy
to wrote:

> [...]

> ksiege wieczysta... ;)

Nie przesadzajmy, jak ma 100 KM/t to da się już spokojnie, niezbyt dynamicznie, jeździć.

A tam, takie sobie artystyczne przerysowanie. ;]

Logan MCV waĹĽy z 1250 KM w wersji z dieslem, ktĂłry ma 68 albo 85 KM
(dane z wiki). Jak to może jeździć i to jeszcze z kompletem
pasaĹĽerĂłw? To siÄ™ TOCZY.

Faktycznie nie jest rozowo. Ten slabszy to chyba na miasto, tym
mocniejszym juz by sie cos dalo wyprzedzic - ale szalu nie ma.
W 7 osob z bagazem bedzie dramat.

--
Pozdrawiam, Rafał.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

Data: 2012-03-03 12:03:12
Autor: Laisar
Jaki 7-osobowy
On 3 Mar, 16:15, Rafał Grzelak <s...@spam.com> wrote:

mocniejszym juz by sie cos dalo wyprzedzic - ale szalu nie ma.

Jak wskażesz tego, kto cię tak podle próbował oszukać, wmawiaj±c, że
JEST jaki¶ szał, to sam go ochrzanię <:

W 7 osob z bagazem bedzie dramat.

No dobra: to gdzie niby można sprawdzić jakie s± te Oficjalne I
Obiektywne Kryteria Dramatu? W ¦wiatowej Organizacji Badania
Dramatyczno¶ci? d:

Ech...

Najlepsi s± tacy specjali¶ci, którzy nawet nie tylko to, że nie
pojeĽdzili danym autem, ale ani w nim nie siedzieli, ani nawet koło
niego nie stali <:

A gdzie tam dopiero mówić o jakim¶ wykresie trakcyjnym, czy chociaż
danych z testów...

No dobra, do rzeczy - otóż JEDYNA prawdziwa odpowiedĽ brzmi:

Czy będzie dramat, czy nie, to nie zależy od auta, tylko od.. kierowcy
- ale wcale nie chodzi o jego umiejętno¶ci, tylko o UPODOBANIA, bo
tylko z tego wynika ocena. Która jest subiektywna, bo obiektywne nie
istniej±.

JeĽdziłem autami od 45 do 250 KM, teraz mam 87 - i wła¶ciwie nigdy moc
silnika nie była żadnym problemem [:

Data: 2012-03-03 22:22:37
Autor: Bydlę
Jaki 7-osobowy
On 2012-03-03 20:03:12 +0000, Laisar <krtk@o2.pl> said:

JeĽdziłem autami od 45 do 250 KM, teraz mam 87 - i wła¶ciwie nigdy
moc silnika nie była żadnym problemem [:

Bo pewnie nie potrafisz JeĽdzić Prawidłowo. Czyli na 5., 6. czy 7. biegu pooooowooooliiii naaaaaciiiiisn±±±±±±ć ped, tfu! geja gazu i czekać na reakcję. Je¶li tak wła¶nie jest, to dlatego nie masz problemów!
;-P

--
Bydlę

Data: 2012-03-03 14:23:39
Autor: Laisar
Jaki 7-osobowy
On 2012-03-03 20:03:12 +0000, Laisar <k...@o2.pl> said:

> JeĽdziłem autami od 45 do 250 KM, teraz mam 87 - i wła¶ciwie nigdy
> moc silnika nie była żadnym problemem [:

Bo pewnie nie potrafisz JeĽdzić Prawidłowo.

Co¶ może być na rzeczy - faktycznie, co się czasem nawajchuje, to
moje... d;

(No i uczciwie trzeba przyznać, że przy takim deptaniu daćka jest do¶ć
gło¶no - ale to już jednak inna sprawa niż osi±gi w kwestii
przy¶pieszania).

Data: 2012-03-03 22:35:31
Autor: J.F.
Jaki 7-osobowy
Dnia Sat, 3 Mar 2012 12:03:12 -0800 (PST), Laisar napisał(a):
[...]

No, jesli lubisz jezdzic 60-70 km/h to istotnie nie jest zaden problem.

Kapelusznik jeden :-)

J.

Data: 2012-03-03 14:18:35
Autor: Laisar
Jaki 7-osobowy
On 3 Mar, 22:35, "J.F." <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:
> [...]

> moc silnika nie była żadnym problemem [:

No, jesli lubisz jezdzic 60-70 km/h to istotnie nie jest zaden problem.

Staram się jeĽdzić zgodnie z przepisami - i daćk± można je łamać
dokładnie tak samo jak autem z 250 KM, bo też potrafi się rozpędzić
ponad prędko¶ć dozwolon± nawet na naszych autostradach. I nie, nie
trwa to 3 dni <: - bez względu na ładunek...

Data: 2012-03-03 23:49:04
Autor: J.F.
Jaki 7-osobowy
Dnia Sat, 3 Mar 2012 14:18:35 -0800 (PST), Laisar napisał(a):
[...]

kapelusznik znaczy sie :-)

- i daćk± można je łamać
dokładnie tak samo jak autem z 250 KM, bo też potrafi się rozpędzić
ponad prędko¶ć dozwolon± nawet na naszych autostradach.

na autostradach moze i potrafi, ale pojedz 110/90 na zwyklej krajowce.
Da sie - no da. przez dwie minuty.

I nie, nie trwa to 3 dni <: - bez względu na ładunek...

kiedys tam, juz we w miare wspolczesnych czasach, pojechalem po wroclawiu
maluchem. No nie trwa 3 dni, ale jednak widac na swiatlach ze dynamiki mu
brakuje ...  a to tylko 600kg.

J.

Data: 2012-03-03 16:04:52
Autor: Laisar
Jaki 7-osobowy
On 3 Mar, 23:49, "J.F." <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:
Dnia Sat, 3 Mar 2012 14:18:35 -0800 (PST), Laisar napisał(a):

> Staram się jeĽdzić zgodnie z przepisami

kapelusznik znaczy sie :-)

Nie, po prostu normalny kierowca.

na autostradach moze i potrafi, ale pojedz 110/90 na zwyklej krajowce.
Da sie - no da. przez dwie minuty.

No pacz pan, dokładnie jak tym z 250 KM...

maluchem. No nie trwa 3 dni, ale jednak widac na swiatlach
ze dynamiki mu brakuje ...  a to tylko 600kg.

Daćce nie.

A tak dla porównania:

http://www.samar.pl/__/42/42.a/t/Zaawansowane-wyszukiwanie-nowych-samochod%C3%B3w.html

Wybrane kryteria:

Liczba siedzeń
Jest większe lub równe 7 ORAZ Jest mniejsze lub równe 7

Przyspieszenie 0-100 km/h [s]
Jest większe lub równe 13,0 ORAZ Jest mniejsze lub równe 14,0

Długo¶ć całkowita [mm]
Jest większe lub równe 4 300 ORAZ Jest mniejsze lub równe 4 700

Wyniki:

Citroen C4 Picasso Selection 1.6 (110 KM) HDi FAP Automatyczna-6 MCP
MPV-5d Grand

Citroen C4 Picasso Seduction 1.6 (110 KM) HDi FAP Automatyczna-6 MCP
MPV-5d Grand

Dacia Logan MCV Laureate BL 7 miejscowy 1.5 (90 KM) dCi FAP Manualna-5
Kombi-5d MCV

Fiat Doblo Active 1.6 (105 KM) Multijet Manualna-6 Kombi Van-5d

Fiat Doblo Emotion 1.6 (105 KM) Multijet Manualna-6 Kombi Van-5d

Fiat Doblo Dynamic 1.6 (105 KM) Multijet Manualna-6 Kombi Van-5d

Ford C-Max Trend 2012 1.6 (105 KM) Duratec Ti-VCT Manualna-5 MPV-5d
Grand

Ford C-Max Titanium 2012 1.6 (105 KM) Duratec Ti-VCT Manualna-5 MPV-5d
Grand

Ford C-Max Ambiente 2012 1.6 (105 KM) Duratec Ti-VCT Manualna-5 MPV-5d
Grand

Mazda Mazda5 Exclusive Plus 1.6 (115 KM) Manualna-6 MPV-5d

Mazda Mazda5 Exclusive 1.6 (115 KM) Manualna-6 MPV-5d

Nissan Qashqai Visia 4x2 2012 1.5 (109 KM) dCi Manualna-6 SUV-5d +2

Nissan Qashqai Tekna 4x2 2012 1.5 (109 KM) dCi Manualna-6 SUV-5d +2

Nissan Qashqai Acenta 4x2 2012 1.5 (109 KM) dCi Manualna-6 SUV-5d +2

Nissan Qashqai I-Way 4x2 2012 1.5 (109 KM) dCi Manualna-6 SUV-5d +2

Opel Zafira II Family 2012 1.6 (115 KM) Ecotec Manualna-5 MPV-5d

Opel Zafira II Family 2012 1.7 (110 KM) CDTI Ecotec Manualna-6 MPV-5d

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Kokosy przeciwko kamieniom, że mało kto wpadłby na pomysł
pow±tpiewania w "dawanie rady" przez Zafirę, Mazdę czy C-maxa - a
Dacia jako¶ jest podejrzana... <:

Data: 2012-03-04 10:15:14
Autor: J.F.
Jaki 7-osobowy
Dnia Sat, 3 Mar 2012 16:04:52 -0800 (PST), Laisar napisał(a):
[...]

No, zalezy od miejsca, ale czesto "normalni kierowcy" jada szybciej :-)

na autostradach moze i potrafi, ale pojedz 110/90 na zwyklej krajowce.
Da sie - no da. przez dwie minuty.

No pacz pan, dokładnie jak tym z 250 KM...

Tylko tym z 250 KM zwolnisz na minute, a tym z 45KM zwolnisz na 10 minut.

maluchem. No nie trwa 3 dni, ale jednak widac na swiatlach
ze dynamiki mu brakuje ...  a to tylko 600kg.
Daćce nie.

Bo ma juz troche wiecej niz 45KM/tone ..

[...]

Oczywiscie ze powatpiewamy, przeca maja tylko 110KM :-)

Dacia jako¶ jest podejrzana... <:

Tym niemniej jak widzisz - ma najslabszy silnik ze wszystkich. W wysokim aucie, gdzie przy 90 pewnie juz ze 40KM potrzeba na pokonanie
oporow, jest roznica przy przyspieszaniu czy mamy 115 czy 90 pod pedalem.

No i renault nas przyzwyczail ze dacia ma slabe silniki. I tak dobrze ze
tych 90KM dali.

J.

Data: 2012-03-04 10:53:16
Autor: Cavallino
Jaki 7-osobowy

Użytkownik "Laisar" <krtk@o2.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:44003f8f-826b-4f40-9b4c-64a4885d9f0c@db5g2000vbb.googlegroups.com...
On 3 Mar, 23:49, "J.F." <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:
Dnia Sat, 3 Mar 2012 14:18:35 -0800 (PST), Laisar napisał(a):

> [...]

Nie, kapelusznik czystej wody.
Raczej anormalny kierowca niż normalny.

Data: 2012-03-04 14:47:20
Autor: to
Jaki 7-osobowy
begin Laisar
na autostradach moze i potrafi, ale pojedz 110/90 na zwyklej krajowce.
Da sie - no da. przez dwie minuty.

No pacz pan, dokładnie jak tym z 250 KM...

Dokładnie nie tak, bo mając 250 KM masz 10x tyle możliwości do wyprzedzenia niż mając 70 KM, gdzie potrzebujesz kilometra prostej na każdego tira.

Kokosy przeciwko kamieniom, że mało kto wpadłby na pomysł powątpiewania
w "dawanie rady" przez ZafirÄ™, MazdÄ™ czy C-maxa - a Dacia jakoĹ› jest
podejrzana... <:

To są też muły.

Data: 2012-03-04 16:21:51
Autor: Darek
Jaki 7-osobowy

Dokładnie nie tak, bo maj±c 250 KM masz 10x tyle możliwo¶ci do
wyprzedzenia niż maj±c 70 KM, gdzie potrzebujesz kilometra prostej na
każdego tira.
I wła¶nie takich baranów się boję na drodze - wyprzedzanie na widoczno¶ci 50m bo mam moc - w sobotę takiego widziałem - musiałem d±ć po hamulcach

Data: 2012-03-04 15:40:55
Autor: to
Jaki 7-osobowy
begin Darek
Dok³adnie nie tak, bo maj±c 250 KM masz 10x tyle mo¿liwo¶ci do
wyprzedzenia ni¿ maj±c 70 KM, gdzie potrzebujesz kilometra prostej na
kaÂżdego tira.
I w³a¶nie takich baranów siê bojê na drodze

Jak masz mocniejszy silnik to i mniej czasu/miejsca zajmuje wyprzedzanie. Czego tutaj nie rozumiesz?

Data: 2012-03-04 18:08:13
Autor: Darek
Jaki 7-osobowy

Użytkownik "to" <to_usenet@interia.pl> napisał w wiadomo¶ci news:4f538d07$0$1224$65785112news.neostrada.pl...
begin Darek

Dok3adnie nie tak, bo maj?c 250 KM masz 10x tyle mo?liwo?ci do
wyprzedzenia ni? maj?c 70 KM, gdzie potrzebujesz kilometra prostej na
ka?dego tira.
I w3a?nie takich baranów sie boje na drodze

Jak masz mocniejszy silnik to i mniej czasu/miejsca zajmuje wyprzedzanie.
Czego tutaj nie rozumiesz?
Zę uważaj± że maj± moc to nie musz± mieć miejsca na wyprzedzani - wycinasz najwazniejsz o tym napisałem
Jka tego nie rozumież to trudno - wg dużo wypadków jest wła¶nie bo mam moc już kilka razy miałem takie przypadki po hamulcach

Data: 2012-03-04 14:45:37
Autor: to
Jaki 7-osobowy
begin Laisar
Staram się jeździć zgodnie z przepisami - i daćką można je łamać
dokładnie tak samo jak autem z 250 KM, bo też potrafi się rozpędzić
ponad prędkość dozwoloną nawet na naszych autostradach. I nie, nie trwa
to 3 dni <: - bez względu na ładunek...

Och tak, zaraz dojdziesz do wniosku, że 70 KM powinno wystarczyć każdemu.

Data: 2012-03-04 18:10:19
Autor: Maciek
Jaki 7-osobowy
Dnia 04 Mar 2012 14:45:37 GMT, to napisał(a):

Och tak, zaraz dojdziesz do wniosku, że 70 KM powinno wystarczyć każdemu.

Billowi starcza. --
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2012-03-03 22:48:18
Autor: RoMan Mandziejewicz
Jaki 7-osobowy
Hello J.F.,

Saturday, March 3, 2012, 10:35:31 PM, you wrote:

[...]

JeĽdziłem rumuńskim samochodem z silnikiem 1.1l 51KM i na A4
zawalidrog± nie byłem.

--
Best regards,

Data: 2012-03-03 23:11:40
Autor: J.F.
Jaki 7-osobowy
Dnia Sat, 3 Mar 2012 22:48:18 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
Hello J.F.,
[...]

Na A4 ... a potem zjechales z A4 i jak sie jechalo do JG ?

a i na A4 .. nie migali na Ciebie przy wyprzedzaniu ? moze i nie, wtedy wszyscy lewym pasemm jechali :-)

J.

P.S. ostatnio jechalm do JG .. momentami 40. Za Bolkowem praktycznie nie ma
gdzie wyprzedzic, i nie wiem czy 200KM by pomoglo ..

Data: 2012-03-03 23:28:57
Autor: RoMan Mandziejewicz
Jaki 7-osobowy
Hello J.F.,

Saturday, March 3, 2012, 11:11:40 PM, you wrote:

[...]

Zupełnie przyzwoicie.

a i na A4 .. nie migali na Ciebie przy wyprzedzaniu ? moze i nie, wtedy wszyscy lewym pasemm jechali :-)

Ano własnie :)

P.S. ostatnio jechalm do JG .. momentami 40. Za Bolkowem praktycznie nie ma
gdzie wyprzedzic, i nie wiem czy 200KM by pomoglo ..

Chyba porę wyjazdu nieszczę¶liwie dobrałe¶... Z drugiej strony - 5 lat
juz nie jeżdżę.

--
Best regards,

Data: 2012-03-03 23:43:51
Autor: J.F.
Jaki 7-osobowy
Dnia Sat, 3 Mar 2012 23:28:57 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
Hello J.F.,
[...]

nawet nie - jedna zaladowana ciezarowka, i brak ochoty do wyprzedzania w
ciemno.

J.

Data: 2012-03-03 23:46:23
Autor: RoMan Mandziejewicz
Jaki 7-osobowy
Hello J.F.,

Saturday, March 3, 2012, 11:43:51 PM, you wrote:

[...]

Jak Ciebie jedna cięzarówka jest w stanie przestraszyć... Starzejesz
się, czy co?

--
Best regards,

Data: 2012-03-04 10:17:35
Autor: J.F.
Jaki 7-osobowy
Dnia Sat, 3 Mar 2012 23:46:23 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
Hello J.F.,
[...]

ciezorowka mnie nie straszy, brak widocznosci na 500m tak.
Skleroza czy co - zapomniales jak wyglada droga za Bolkowem ?

J.

Data: 2012-03-04 11:59:56
Autor: RoMan Mandziejewicz
Jaki 7-osobowy
Hello J.F.,

Sunday, March 4, 2012, 10:17:35 AM, you wrote:

[...]

Doskonale pamiętam. Jest tam parę miejsc do wyprzedzania - w czym
widzisz problem?

--
Best regards,

Data: 2012-03-04 12:39:43
Autor: J.F.
Jaki 7-osobowy
Dnia Sun, 4 Mar 2012 11:59:56 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
Hello J.F.,
[...]

w tym ze za ta ciezarowka jedzie juz kilka osobowych, ze w tych paru
miejscach moze akurat byc ruch z naprzeciwka, w tym ze trzeba droge znac na
pamiec zeby wiedziec ze za chwile okazja ... no i w tym ze majac 50KM pod
pedalem ilosc mniejsc do wyprzedzania sie zmniejsza, wiec jedziesz za
ciezarowka i utrudniasz ruch szybszym :-)

J.

Data: 2012-03-04 13:23:37
Autor: RoMan Mandziejewicz
Jaki 7-osobowy
Hello J.F.,

Sunday, March 4, 2012, 12:39:43 PM, you wrote:

[...]

Ale Ty ja znasz przecież...

no i w tym ze majac 50KM pod pedalem

Dopiero co stwierdziłe¶, że 200 za mało a teraz cofasz się do 50. 50
faktycznie przy obecnym ruchu nie starczy ale 100+ w lekkim
samochodziku czy 200 w cięższym?

ilosc mniejsc do wyprzedzania sie zmniejsza, wiec jedziesz za
ciezarowka i utrudniasz ruch szybszym :-)

Iluż szybszych masz na tej trasie?

--
Best regards,

Data: 2012-03-04 16:20:52
Autor: J.F.
Jaki 7-osobowy
Dnia Sun, 4 Mar 2012 13:23:37 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
Hello J.F.,
[...]

Dawno nie jechalem i juz troche zapomnialem
no i w tym ze majac 50KM pod pedalem

Dopiero co stwierdziłe¶, że 200 za mało a teraz cofasz się do 50. 50
faktycznie przy obecnym ruchu nie starczy ale 100+ w lekkim
samochodziku czy 200 w cięższym?

To Ty pisales ze w dacii nie byles zawalidroga, a dacia nie miala 100+ :-)

A droga tam kreta, pagorkowata - w wielu miejscach i te 200KM nie pomoze.

ilosc mniejsc do wyprzedzania sie zmniejsza, wiec jedziesz za
ciezarowka i utrudniasz ruch szybszym :-)

Iluż szybszych masz na tej trasie?

No wiesz - jedzie ciezarowka, za nia kilka osobowych, potem ja, i klne na
tych kapelusznikow ktorzy wyprzedzic sie boja. A za mna znow kilka - i tez pewnie klna :-)

choc nie - polowa to pewnie ci co to "wyprzedzal mnie na ciaglej, a potem
sie na swiatlach spotkalismy" :-)

J.

Data: 2012-03-04 15:41:46
Autor: to
Jaki 7-osobowy
begin J.F.
No wiesz - jedzie ciezarowka, za nia kilka osobowych, potem ja, i klne
na tych kapelusznikow ktorzy wyprzedzic sie boja. A za mna znow kilka -
i tez pewnie klna :-)

Po to właśnie wymyślono mocne auta, żeby wyprzedzać po kilku naraz. :)

Data: 2012-03-04 17:20:07
Autor: RoMan Mandziejewicz
Jaki 7-osobowy
Hello J.F.,

Sunday, March 4, 2012, 4:20:52 PM, you wrote:

[...]

Bez przesady...

[...]

Nic o dacii nie pisałem. Były też inne rumuńskie wynalazki :( I w
tamtych czasach te 51KM wystarczało.

A droga tam kreta, pagorkowata - w wielu miejscach i te 200KM nie pomoze.

Skoro mi wystarczało 106KM jeszcze tak niedawno, to teraz 200 nie
wystarczy? Chyba przesadzasz...

[...]

I słusznie. Też takich przeklinam.

A za mna znow kilka - i tez pewnie klna :-)

Normalne - co poradzisz?

choc nie - polowa to pewnie ci co to "wyprzedzal mnie na ciaglej, a potem
sie na swiatlach spotkalismy" :-)

:)

--
Best regards,

Data: 2012-03-04 18:02:58
Autor: J.F.
Jaki 7-osobowy
Dnia Sun, 4 Mar 2012 17:20:07 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
Hello J.F.,
To Ty pisales ze w dacii nie byles zawalidroga, a dacia nie miala 100+ :-)
Nic o dacii nie pisałem. Były też inne rumuńskie wynalazki :(

oltcit to nie Dacia ?
I w tamtych czasach te 51KM wystarczało.

no chyba ze jednak trafiles na Stara, Jelcza czy Kamaza i bylo to samo.

A droga tam kreta, pagorkowata - w wielu miejscach i te 200KM nie pomoze.
Skoro mi wystarczało 106KM jeszcze tak niedawno, to teraz 200 nie
wystarczy? Chyba przesadzasz...

ale te 106 to nie dawalo ze "wszedzie wyprzedzam", tylko "jest kilka miejsc
do wyprzedzania". J.

Data: 2012-03-04 18:12:50
Autor: Grejon
Jaki 7-osobowy
W dniu 2012-03-04 18:02, J.F. pisze:
[...]

Oltcit to bardziej Citroen Visa.

--
Grzegorz Jońca    GG: 7366919    JID:gzesiu@jabber.wp.pl
Green Trafic 140 dCi

Data: 2012-03-04 18:23:25
Autor: J.F.
Jaki 7-osobowy
Dnia Sun, 04 Mar 2012 18:12:50 +0100, Grejon napisał(a):
[...]

A Dacia to myslisz ze Dacia ? No dobra, te nowe to nawet dosc oryginalne.

dobra, doczytalem sie, Oltcic to inna firma niz Dacia.

J.

Data: 2012-03-04 19:34:38
Autor: RoMan Mandziejewicz
Jaki 7-osobowy
Hello J.F.,

Sunday, March 4, 2012, 6:02:58 PM, you wrote:

To Ty pisales ze w dacii nie byles zawalidroga, a dacia nie miala 100+ :-)
Nic o dacii nie pisałem. Były też inne rumuńskie wynalazki :(
oltcit to nie Dacia ?

Oltcit to Oltcit :)

I w tamtych czasach te 51KM wystarczało.
no chyba ze jednak trafiles na Stara, Jelcza czy Kamaza i bylo to samo.

Redukcja do dwójki, rura i kamaza w lusterku się ogladalo.

[...]

I wystarczy. Na krętj drodze nie ma "wszędzie".

--
Best regards,

Data: 2012-03-04 14:48:44
Autor: to
Jaki 7-osobowy
begin J.F.
nawet nie - jedna zaladowana ciezarowka, i brak ochoty do wyprzedzania w
ciemno.

Kup mocniejsze auto. :-)

Data: 2012-03-03 18:28:54
Autor: Maciek
Jaki 7-osobowy
Dnia Sat, 3 Mar 2012 15:15:23 +0000 (UTC), Rafał Grzelak napisał(a):

W 7 osob z bagazem bedzie dramat.

Po prostu spokojna jazda.

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2012-03-02 14:36:32
Autor: J.F
Jaki 7-osobowy
Użytkownik "Ergie"  napisał w wiadomo¶ci
[...]

I wystarczy ci ten bagaznik na 7 osob ?
Moze jednak od razu pomyslec o dwoch autach ?

Bo inaczej to bym proponowal jakis maly dostawczak, ale jesli potrzebny raz na rok na wakacje, to chyba sie nie oplaca.

A teraz subiektywne marudzenie: Wzi±łbym Dacię ale trochę trochę nie podoba mi się pomysł wyprzedzania na krajówce przy 7 osobach na pokładzie przy tak słabym silniku,

Co sie martwisz, coraz trudniej wyprzedzac, coraz wiecej autostrad, a moze z przyczepka bedziesz musial jechac - patrz na ile lat gwarancja :-)

fiat silnikowo i mechanicznie bardzo mi odpowiada, ale osoby siedz±ce z tyłu czuj± się jakby siedziały w bagażówce, no i brak bagażnika.

Ale to wiele podobnych tak ma. Trzeba szukac VAN ktory od poczatku byl na 7 osob projektowany, a nie rozdmuchanego malego kompakta ..

chciałbym aby nam posłużył  tych 15 lat.

Nie lepiej kilka starszych zmieniac ? bo w miedzyczasie dzieci podrosna, staruszkowie sie zestarzeja ..

J.

Data: 2012-03-02 15:05:02
Autor: Ergie
Jaki 7-osobowy
Użytkownik "J.F"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:jiqidj$8p3$1@inews.gazeta.pl...

I wystarczy ci ten bagaznik na 7 osob ?

100 l będzie trochę mało, ale 200 wystarczy, a awaryjnie zawsze można dołożyć kufer na dach.

Może jednak od razu pomyslec o dwoch autach ?

Nie mam czterech kierowców, a wolę jeĽdzić na zmianę w dwóch kierowców jednym autem. Na dłuższe trasy to bardziej optymalne bo można jechać bez przerw noclegowych tylko aby co¶ zje¶ć i rozprostować nogi.

Bo inaczej to bym proponowal jakis maly dostawczak, ale jesli potrzebny raz na rok na wakacje, to chyba sie nie oplaca.

No wła¶nie. Przez większo¶ć czasu potrzebuję autko pięcioosobowe, więc kupno typowego 9-osobowego vana to już przesada. No i parkowanie w mie¶cie też jest wtedy utrudnione.

Co sie martwisz, coraz trudniej wyprzedzac, coraz wiecej autostrad, a moze z przyczepka bedziesz musial jechac - patrz na ile lat gwarancja :-)

Autostrady to tylko przelotówki, a do turystyki to jednak czę¶ciej używam krajówek i wojewódzkich, i na takiej w±skiej krętej drodze chciałbym móc sprawnie i bezpiecznie wyprzedzić jakiego¶ zabł±kanego tira czy furmankę lub kombajn.

[...]

No wła¶nie tylko te ceny...

chciałbym aby nam posłużył  tych 15 lat.

Nie lepiej kilka starszych zmieniac ? bo w miedzyczasie dzieci podrosn±, staruszkowie sie zestarzeja ..

Zamiast trzy razy kupować 5 latka, wolę jednak jeĽdzić od nowo¶ci jednym - mniejsze ryzyko, bo nie oszczędzam na obsłudze i naprawach, bo wiem, że ma mi jeszcze długo posłużyć, a trzy razy ryzykować kupno używki to za którym¶ razem można nie trafić.

Nie wykluczam całkowicie używki ale raczej byłby to jaki¶ dwulatek na gwarancji - więc oferta w zasadzie taka sama jak nowe. Np. Alhambra nawet dwuletnia jest i tak droższa od tych które wymieniłem.

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2012-03-03 10:22:18
Autor: J.F.
Jaki 7-osobowy
Dnia Fri, 2 Mar 2012 15:05:02 +0100, Ergie napisał(a):
[...]

Raz nie trafisz, ale dwa razy trafisz. Nie trafic mozesz tez na nowe. Nie oszczedzasz na naprawach ... czyli na "zwykly serwis" wydajesz wiecej
niz na te "nietrafione" auta. No i mozna dopasowac auto do zmieniajacych sie potrzeb. J.

Data: 2012-03-02 14:41:30
Autor: Kamil 'Model'
Jaki 7-osobowy
W dniu 2012-03-02 14:20, Ergie pisze:
[...]

Ciężka sprawa. Ja bym poszukał 2-3 letniego VW Sharana/Seata Alhambry, Forda Galaxy/S-MAX, Opla zafiry, Peugeot807/Citroen C8/Fiat Ulyesse (ale to chyba koniec produkcji był w 2008), Citroen C4 Grand Picasso...
Na ta chwilę tylko to mi przychodzi do głowy

Data: 2012-03-02 15:13:51
Autor: Ergie
Jaki 7-osobowy
Użytkownik "Kamil 'Model'"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:jiqima$9pi$1@inews.gazeta.pl...

[...]

Te które wymieniłe¶ s± nawet 2 letnie droższe od tych które ja znalazłem :-(

Zastanawiałem się mocno nad Alhambr± i Zafir±, ale jednak ceny s± spore, a naprawdę nie potrzebuję większego bagażnika niż te 200 l. Na co dzień będę jeĽdził w 5 osób bez bagażu, na weekendy 7 z małym bagażem (zwiedzanie i jeden nocleg), a tylko na wakacje mogę potrzebować co¶ więcej, ale wtedy mogę zamontować jaki¶ box na dachu.

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2012-03-02 15:30:02
Autor: GR001
Jaki 7-osobowy
[...]

na długie trasy istotna jest jeszcze wygoda/komfort...
Mieli¶my w rodzinie parę vanów i wnioski s± takie:
- amerykańskie najwygodniejsze i super (ale drogie, zawodne, drogie w utrzymaniu)
- eurovan - fajne - w miarę nieduże, w 7-osób daje radę i jest wygodnie - w sumie oszczędne i mimo pozorów, aż nie tak psujne
- toyoty - wygodne ale drogie - bezawaryjne
- Sharan/Alhambra itp - dla 7-osób to nie jest zbyt wydogny samochód - choć 5 osób i 2 dzieci powinno dać radę, ale o ile się nie mylę, nie da rady zakładac fotelików na ostatnich siedzeniach
- wszelkie kombio, MPV, itp - to bym odpu¶cił bo strasznie nie wydogne w długie trasy dla 7 osób.
pozdr.
gr

Data: 2012-03-02 15:35:23
Autor: Ergie
Jaki 7-osobowy
Użytkownik "GR001"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:jiqlhc$im2$1@inews.gazeta.pl...

[...]

Wybacz ale nie łapię czy te "Eurovany" to co¶ w stylu Grand Scenica czy większe? a te ameryk±ńskie to Ford Galaxy?

- toyoty - wygodne ale drogie - bezawaryjne
- Sharan/Alhambra itp - dla 7-osób to nie jest zbyt wydogny samochód - choć 5 osób i 2 dzieci powinno dać radę, ale o ile się nie mylę, nie da rady zakładać fotelików na ostatnich siedzeniach

Dlaczego niewygodny? Jest większy niż te które na razie brałem pod uwagę. Jechałem Alhambr± i w drugim rzędzie siedziało mi się bardzo wygodnie, nie wiem jak w trzecim.

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2012-03-02 15:39:50
Autor: Jarek Andrzejewski
Jaki 7-osobowy
On Fri, 2 Mar 2012 15:35:23 +0100, "Ergie" <ergie@spam.pl> wrote:

Wybacz ale nie łapię czy te "Eurovany" to co¶ w stylu Grand Scenica czy większe? a te ameryk±ńskie to Ford Galaxy?

Galaxy = Alhambra = Sharan
Wbrem pozorom Galaxy nie jest za bardzo amerykański :-)
Eurovany to owoc współpracy PSA (peugeot 80x, citroen evasion) i fiata
(lancia, fiat ulyssee, lancia)

Data: 2012-03-02 15:53:39
Autor: Ergie
Jaki 7-osobowy
Użytkownik "Jarek Andrzejewski"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:jqm1l7551el4oibdn85e3gcpho01gljm2g@4ax.com...

> [...]

Wbrem pozorom Galaxy nie jest za bardzo amerykański :-)
Eurovany to owoc współpracy PSA (peugeot 80x, citroen evasion) i fiata

Dzięki nie wiedziałem, ale to znaczy, że te Eurovany s± sporo poza moim zasięgiem finansowym :-(

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2012-03-02 17:42:15
Autor: Tom
Jaki 7-osobowy
Dnia Fri, 02 Mar 2012 15:39:50 +0100, Jarek Andrzejewski napisał(a):

Galaxy = Alhambra = Sharan

To prawda ale tylko do pierwszej generacji galaxy. Od 2006 r. galaxy/s-max
nie ma nic wspólnego z VW i Seatem.

Data: 2012-03-14 19:49:55
Autor: Marek P.
Jaki 7-osobowy

Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <ptja.pl@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:jqm1l7551el4oibdn85e3gcpho01gljm2g4ax.com...
On Fri, 2 Mar 2012 15:35:23 +0100, "Ergie" <ergie@spam.pl> wrote:

Wybacz ale nie łapię czy te "Eurovany" to co¶ w stylu Grand Scenica czy
większe? a te ameryk±ńskie to Ford Galaxy?

Galaxy = Alhambra = Sharan

Wsród dwulatków Galaxy to chyba oddzielna konstrukcja

Data: 2012-03-02 15:43:01
Autor: GR001
Jaki 7-osobowy

Wybacz ale nie łapię czy te "Eurovany" to co¶ w stylu Grand Scenica czy większe? a te ameryk±ńskie to Ford Galaxy?

Eurovany - to wspólny projekt Fiata, Citroena, Peugota - np.  807, Evasion - jechałem tym do Pragi - trasa w jedn± stronę "na raz" i było bez problemu, w nocy reszta spała milo i wygodnie - fotele można ustawiac bliżej lub dalej od siebie, można zrobić układ 2+2+3 - wtedy masz przej¶cie przez ¶rodek..., duża gama silników, w miarę ciche...

[...]

Jechali¶my Sharanem w 7 osób do amsterdamu - osoby siedz±cę w ostatnim rzędzie cały czas marudziły na niewygodę i "bujanie",
nie było też cicho... - nie daje się zbytnio przestawiać siedzeń - s± wersje z fotelami kapitańskimi ale ja jej nie znalazłem...

W Grandcaravanie chyba z 2004 jeżdzili¶my przez 2 lata trasy po 700-900 km w 7 osób i był to największy komfort, w silniku 3,3 spalanie wychodził 17 litrów LPG...
pozdr.
gr

Data: 2012-03-02 16:02:56
Autor: Ergie
Jaki 7-osobowy
Użytkownik "GR001"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:jiqm9n$l5p$1@inews.gazeta.pl...

> [...]

Eurovany - to wspólny projekt Fiata, Citroena, Peugota - np.  807, Evasion - jechałem tym do Pragi - trasa w jedn± stronę "na raz" i było bez problemu, w nocy reszta spała milo i wygodnie - fotele można ustawiac bliżej lub dalej od siebie, można zrobić układ 2+2+3 - wtedy masz przej¶cie przez ¶rodek..., duża gama silników, w miarę ciche...

Dzięki za konkretna informację ale nie stać mnie na to :-(
Poza tym na co dzień do pracy/szkoły/sklepu to jednak spore autka.

[...]

Ok, przemy¶lę to jeszcze.

W Grandcaravanie chyba z 2004 jeżdzili¶my przez 2 lata trasy po 700-900 km w 7 osób i był to największy komfort, w silniku 3,3 spalanie wychodził 17 litrów LPG...

Oczekiwałem raczej czego¶ w granicach 7l ON po mie¶cie i 5 na trasie :-)

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2012-03-02 21:54:14
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Jaki 7-osobowy
W dniu 2012-03-02 16:02, Ergie pisze:

Oczekiwałem raczej czego¶ w granicach 7l ON po mie¶cie i 5 na trasie :-)

Chyba wstawiłe¶ niewła¶ciw± emotikonkę.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2012-03-03 11:42:10
Autor: Grejon
Jaki 7-osobowy
W dniu 2012-03-02 16:02, Ergie pisze:

Oczekiwałem raczej czego¶ w granicach 7l ON po mie¶cie i 5 na trasie :-)

W 7 osobowym vanie? I ty co¶ mówiłe¶ o bezstresowym wyprzedzaniu?

Data: 2012-03-04 16:03:53
Autor: Maciej M.
Jaki 7-osobowy
On 2012-03-02 16:02, Ergie wrote:

Eurovany - to wspĂłlny projekt Fiata, Citroena, Peugota - np. 807,
Evasion - jechałem tym do Pragi - trasa w jedną stronę "na raz" i było
bez problemu, w nocy reszta spała milo i wygodnie - fotele można
ustawiac bliżej lub dalej od siebie, można zrobić układ 2+2+3 - wtedy
masz przejście przez środek..., duża gama silników, w miarę ciche...

Dzięki za konkretna informację ale nie stać mnie na to :-(
Poza tym na co dzień do pracy/szkoły/sklepu to jednak spore autka.

No to mam wrażenie, że nie pogodzisz swojego budżetu z wymaganiami, aczkolwiek warto gdybyś go chociaż przedstawił - aby nie pisać na próżno.

Towarzystwo 2+3+2 czy 2+2+2 i Grand Scenic czy Grand Picasso oraz wyjazd na trasę to jest jakieś nieporozumienie, nawet dla dzieciaków - tych siedzących z tyłu. To jest ośla ławka do przewożenia za karę, a nie do podróżowania rodzinnego.

W Grandcaravanie chyba z 2004 jeżdziliśmy przez 2 lata trasy po
700-900 km w 7 osób i był to największy komfort, w silniku 3,3
spalanie wychodził 17 litrów LPG...

Oczekiwałem raczej czegoś w granicach 7l ON po mieście i 5 na trasie :-)

Tak to tylko w Erze, lub ... namiastka podróży rodzinnych i Logan MCV + BOX na dach.

Mam bardzo podobną sytuację (2+2+2) i u mnie rozwiązaniem jest autko miejskie (klasa Fiesty) na codzienne tłuczenie się po mieście i prawdziwy VAN na podróże rodzinne czy wakacje.

--
MM

Data: 2012-03-04 18:17:17
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK]
Jaki 7-osobowy
> [...]

Dzięki za konkretna informację ale nie stać mnie na to :-(
Poza tym na co dzień do pracy/szkoły/sklepu to jednak spore autka.
Eurovan I (Evasion/Ulysse/806/Zeta) jest krótszy od kompakta kombi :)
Barier± jest wył±cznie psychologia jazdy "autobusem" :)
Przy przedszkolu z tyłu docenisz możliwo¶ć przej¶cia przez całe auto (płaska podłoga) i szerokiego otwarcia drzwi (odsuwane)

--
                      Wojciech Smagowicz

Data: 2012-03-05 08:25:55
Autor: Kamil 'Model'
Jaki 7-osobowy
W dniu 2012-03-02 16:02, Ergie pisze:

Dzięki za konkretna informację ale nie stać mnie na to :-(
Poza tym na co dzień do pracy/szkoły/sklepu to jednak spore autka.

Chcesz wydać 55k PLN na auto, to za te pieni±dze kupisz Eurovana i zostanie jeszcze sporo kasiory na paliwo, dopieszczenie auta.
Te autka skończyli produkować w 2008 i takie auto z końca produkcji spokojnie kupisz do 45k PLN. Do tego można wyrwać autko salonowe, od pierwszego wła¶ciciela i to bardzo dobrze wyposażone (climatronik 4-ro strefowy, navi, radiotelefon, pełna elektryka itp itp.) Dobre silnik 2,2HDI, do tego w miarę oszczędne i ciche. Można wzi±ć benzynę i spokojnie dołożyć LPG. Mój były szef kiedy¶ przyprowadził sobie Cytrynę C8 z silnikiem 2,2 benzyna. Wyposażone full (bez skór) i powiem, że jeĽdziło się tym bardzo komfortowo, klima mocno wydajna (osobne sterownie na przód i tył), fotele wygodne, obszerne, możliwo¶ć dowolnej konfiguracji wnętrza, na miasto może troszkę przy duże, ale dawało radę. Na trasy auto idealne. Nie pamiętam ile to to paliło, ale jak bym miał duż± rodzinkę to bym się rozejrzał za takim autkiem.

Data: 2012-03-02 15:35:28
Autor: Jarek Andrzejewski
Jaki 7-osobowy
On Fri, 2 Mar 2012 15:30:02 +0100, "GR001"
<sweetek001(usuntosobie)@wp.pl> wrote:

- Sharan/Alhambra itp - dla 7-osób to nie jest zbyt wydogny samochód - choć 5 osób i 2 dzieci powinno dać radę, ale o ile się nie mylę, nie da rady zakładac fotelików na ostatnich siedzeniach

nie powinno być problemu: pasy s± trzypunktowe.

Data: 2012-03-04 16:15:29
Autor: Maciej M.
Jaki 7-osobowy
On 2012-03-02 15:13, Ergie wrote:
Użytkownik "Kamil 'Model'" napisał w wiadomości grup

[...]

Te które wymieniłeś są nawet 2 letnie droższe od tych które ja znalazłem
:-(

Zastanawiałem się mocno nad Alhambrą i Zafirą, ale jednak ceny są spore,

To są dwie różne klasy aut... najpierw zdecyduj się, który segment wybierasz.

a naprawdę nie potrzebuję większego bagażnika niż te 200 l. Na co dzień
będę jeździł w 5 osób bez bagażu, na weekendy 7 z małym bagażem
(zwiedzanie i jeden nocleg), a tylko na wakacje mogę potrzebować coś
więcej, ale wtedy mogę zamontować jakiś box na dachu.

Jeśli to ma być tanie w zakupie i relatywnie ekonomiczne, to zapomnij o japończykach czy niemcach, zostają ci francuzy z silnikiem maksymalnie 2 litry - i to raczej jak już LPG.

Czyli:

- Phedra/C8/807/Ulysee 2.0 16v 136KM
- krĂłtki Espace IV 2.0 lub 2.0T (136, 160, 170KM)
- skrzynia manualna
- box na dach jak miejsca zabraknie

przy czym wariant eurovana będzie zapewne ciut tańszy całościowo w utrzymaniu, niż Renault.

O mniejszych autach się nie wypowiadam, bo długoterminowo nie mamy o czym rozmawiać - IMHO na zdrowy rozsądek to muszą być to samochody z pełnymi 7 fotelami.

--
MM

Data: 2012-03-05 09:19:42
Autor: Jakub Witkowski
Jaki 7-osobowy
W dniu 2012-03-02 15:13, Ergie pisze:

Zastanawiałem się mocno nad Alhambr± i Zafir±, ale jednak ceny s± spore, a naprawdę nie potrzebuję większego bagażnika niż te 200 l.

No je¶li chodzi o zafirę, to nie grozi ci przerost bagaznika :) toż to kompkat z wci¶niętym trzecim rzędem siedzeń...

Data: 2012-03-02 14:58:56
Autor: Michal Jankowski
Jaki 7-osobowy
"Ergie" <ergie@spam.pl> writes:

Potrzebuję autko 7 osobowe z minimum symbolicznym bagażnikiem 100-200
l. Nie ma to być zakup na 5 lat tylko raczej na 15 więc chciałbym co¶
z salonu, ewentualnie jakiego¶ dwulatka z gwarancj±.

To jest rodzina 2+1 i 4 dziadków czy 2+5? Bo to trochę wpływa...

  MJ

Data: 2012-03-02 15:08:09
Autor: Ergie
Jaki 7-osobowy
Użytkownik "Michal Jankowski"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:kjzipinw1cv.fsf@ccfs1.fuw.edu.pl...

"Ergie" <ergie@spam.pl> writes:

[...]

Słuszna uwaga Watsonie :-)

Obecnie 2+3+2  (rodzice, dzieci, dziadkowie), ale nie wykluczamy zmiany w przyszło¶ci na 2+5 :-)

Ps. Lubimy zwiedzać st±d długie przebiegi weekendowe z małym bagażem.

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2012-03-02 15:20:54
Autor: Michal Jankowski
Jaki 7-osobowy
"Ergie" <ergie@spam.pl> writes:

Obecnie 2+3+2  (rodzice, dzieci, dziadkowie), ale nie wykluczamy
zmiany w przyszło¶ci na 2+5 :-)

To jeszcze sprawdĽ, czy ci nie grozi, że będziesz miał więcej dzieci w
wieku fotelikowym niż jest miejsc na foteliki w danym aucie.

  MJ

Data: 2012-03-02 15:30:55
Autor: Ergie
Jaki 7-osobowy
Użytkownik "Michal Jankowski"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:kjz62enw0c9.fsf@ccfs1.fuw.edu.pl...

[...]

Z tego co widziałem to w tych autach s± dwa lub trzy miejsca z mocowaniem isofix, ale to nie problem bo większo¶ć fotelików dostępnych na rynku i tak przypina się pasami :-) no i mniej więcej w wieku 5 lat dziecko przesiada się z fotelika na podstawkę.

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2012-03-04 16:06:02
Autor: Maciej M.
Jaki 7-osobowy
On 2012-03-02 15:30, Ergie wrote:

Obecnie 2+3+2 (rodzice, dzieci, dziadkowie), ale nie wykluczamy
zmiany w przyszłości na 2+5 :-)

To jeszcze sprawdź, czy ci nie grozi, że będziesz miał więcej dzieci w
wieku fotelikowym niĹĽ jest miejsc na foteliki w danym aucie.

Z tego co widziałem to w tych autach są dwa lub trzy miejsca z
mocowaniem isofix, ale to nie problem bo większość fotelików dostępnych
na rynku i tak przypina się pasami :-) no i mniej więcej w wieku 5 lat
dziecko przesiada siÄ™ z fotelika na podstawkÄ™.

I w efekcie dzieciaki zajmują w miarę przestronny środkowy rząd, a dziadki siedzą z tyłu "za karę" pokurczeni na oślej ławce...

--
MM

Data: 2012-03-02 18:37:56
Autor: Myjk
Jaki 7-osobowy
Fri, 2 Mar 2012 15:08:09 +0100, Ergie
Obecnie 2+3+2  (rodzice, dzieci, dziadkowie), ale nie wykluczamy zmiany w  przyszĹ‚oĹ›ci na 2+5 :-)

Nikt nie poruszył, to ja się zapytam: kogo posadzisz na 6/7 miejscu na
pewną śmierć gdyby się komuś zaspało na światłach? Wiesz, że z tyłu
praktycznie nie ma ĹĽadnej bezpiecznej strefy zgniotu? --
Pozdor Myjk

Data: 2012-03-02 19:55:00
Autor: Papkin
Jaki 7-osobowy
Nikt nie poruszył, to ja się zapytam: kogo posadzisz na 6/7 miejscu na
pewną śmierć gdyby się komuś zaspało na światłach? Wiesz, że z tyłu
praktycznie nie ma ĹĽadnej bezpiecznej strefy zgniotu?

3 dzieci juz skazal na smierc, prace do 67 roku zycia a amoze sluzenie Hindusom czy Chinczykom takze czym sie przejmujesz?

Data: 2012-03-05 09:27:52
Autor: Jakub Witkowski
Jaki 7-osobowy
W dniu 2012-03-02 19:55, Papkin pisze:
[...]

Popatrz na to tak: większość z tych dzieci dożyje okolicy setki, a więc znacznie dłużej będą
się cieszyć swobodą od pracy niż my. A na ich utrzymanie zapracują Hindusi, Marokańczycy, Turcy... ;)

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogÄ… być niepowaĹĽne,
gts /kropka/ pl    |  lub caĹ‚oĹ›ci poglÄ…dom ich Autora.

Data: 2012-03-02 20:00:00
Autor: Artur Maśląg
Jaki 7-osobowy
W dniu 2012-03-02 18:37, Myjk pisze:
[...]

Kogo by nie posadził, to strefa zgniotu jest. Dodatkowo ten wjeżdżający
z tyłu używa swojej strefy z gniotu. Ja wjedzie coś większego kalibru
to może być różnie, ale idąc tym tropem to w ogóle nie warto wsiadać
do samochodu.

Data: 2012-03-04 15:55:19
Autor: Myjk
Jaki 7-osobowy
Fri, 02 Mar 2012 20:00:00 +0100, Artur Maśląg
Kogo by nie posadził, to strefa zgniotu jest.

Nie twierdziłem że jej niema, ale jest bardzo mało bezpieczna.
--
Pozdor Myjk

Data: 2012-03-04 22:22:56
Autor: Maciek
Jaki 7-osobowy
[...]
To co proponujesz do bezpiecznego poruszania się po mieście w 6/7 osób?
Rosomaka?

Maciek

Data: 2012-03-05 08:54:03
Autor: Myjk
Jaki 7-osobowy
Sun, 04 Mar 2012 22:22:56 +0100, Maciek
To co proponujesz do bezpiecznego poruszania się po mieście w 6/7 osób?
Rosomaka?

Nie znam autora i jego możliwości. Ja w takiej sytuacji bym kupił dwa samochody. --
Pozdor Myjk

Data: 2012-03-05 18:11:36
Autor: Maciek
Jaki 7-osobowy
W dniu 2012-03-05 08:54, Myjk pisze:
Nie znam autora i jego możliwości. Ja w takiej sytuacji bym kupił dwa samochody.
Dlaczego tylko tyle? :->

Maciek

Data: 2012-03-05 18:38:53
Autor: Myjk
Jaki 7-osobowy
Mon, 05 Mar 2012 18:11:36 +0100, Maciek
Nie znam autora i jego możliwości. Ja w takiej sytuacji bym kupił dwa samochody.
Dlaczego tylko tyle? :->

PoniewaĹĽ dwa juĹĽ mam. :P

--
Pozdor Myjk

Data: 2012-03-02 16:23:07
Autor: Jacek
Jaki 7-osobowy
W dniu 2012-03-02 14:20, Ergie pisze:
Witam!

Nie jestem jak to mawiaj± krakusy "na kupnie",
Jako użytkownik Doblo od 4 lat powiem tyle, że raczej nie polecam.
Mam silnik 120 KM. Jest wystarczaj±co dynamiczny i w miarę oszczędny, ale krótko po gwarancji padło mi sprzęgło i koło dwumasowe (przebieg 70 tys!). Potem padł wahacz i końcówka dr±żka kierowniczego. Te dwa ostatnie to piku¶, ale koło i sprzęgło kosztowały w sumie ponad 5 tys.
Tylne siedzenia niewygodne (twarde) i kiepskie wsiadanie na miejsca 6 i 7.
Jacek

Data: 2012-03-02 16:43:54
Autor: Ergie
Jaki 7-osobowy
Użytkownik "Jacek"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:jiqokn$8vu$1@news.task.gda.pl...

> [...]
Tylne siedzenia niewygodne (twarde) i kiepskie wsiadanie na miejsca 6 i 7.

Dzięki za odpowiedĽ - takie odpowiedzi od użytkowników s± najcenniejsze.

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2012-03-02 21:45:27
Autor: morghul
Jaki 7-osobowy
[...]

Ale to akurat norma będzie w nowych autach :). Już w nowych modelach to pół auta jest częsciami eksploatacyjnymi. ;)

--

morghul

Użytkownik "Ergie" <ergie@spam.pl> napisał w wiadomo¶ci news:jiqprv$2d7$1node2.news.atman.pl...

Data: 2012-03-03 13:35:21
Autor: V-Tec
Jaki 7-osobowy
W dniu 2012-03-02 16:23, Jacek pisze:
[...]

Je¶li to 1.9JTD to sprzęgło (kompletne) można zrobić za 3700, a że padło przy 70tys. to IMO wina złego użytkowania.

--
pozdr
W.

Data: 2012-03-05 16:02:28
Autor: Jacek
Jaki 7-osobowy
W dniu 2012-03-03 13:35, V-Tec pisze:

Je¶li to 1.9JTD to sprzęgło (kompletne) można zrobić za 3700, a że padło
przy 70tys. to IMO wina złego użytkowania.

Ciekawa teoria o "złym użytkowaniu" sprzęgła. Jak można Ľle użytkować sprzęgło, że po 70 tys. okładziny odstaj± od tarczy (nie s± ani przypalone ani zużyte), co powoduje, że mimo pełnego naci¶nięcia na pedał sprzęgło jeszcze trochę ci±gnie.
Rozumiem, że można sprzęgło spalić/przypalić albo jako¶ uszkodzić szarpaniem, ale taki feler, to ewidentna wina wytwórcy.
To nie jest moje pierwsze auto ani pierwsze sprzęgło, nawet nie dziesi±te, żebym mógł co¶ "Ľle użytkować"
Jacek

Data: 2012-03-05 21:09:15
Autor: V-Tec
Jaki 7-osobowy
W dniu 2012-03-05 16:02, Jacek pisze:
[...]

zasugerowałem się uszkodzonym kołem dwumasowym, które zazwyczaj kończy się szybciej niż tarcza w różnych "...DI". No to ewidentnie jaka¶ wada.

To nie jest moje pierwsze auto ani pierwsze sprzęgło, nawet nie
dziesi±te, żebym mógł co¶ "Ľle użytkować"

Ale i auta teraz inne (duuużo Nm, maj± koła 2-masowe, których kiedy¶ nie było)

--
pozdrawiam,
W.

Data: 2012-03-02 19:16:49
Autor: radar
Jaki 7-osobowy
W dniu 2012-03-02 14:20, Ergie pisze:
1. Dacia Logan MCV (ok. 50 tys. benz. 55 tys. diesel)

Mam MCV 1.4 75KM 2009 (5 miejscowy). Demon prędko¶ci to to nie jest a pod górkę słabo. ¦rednie zużycie 7,5L na przestrzeni 35kkm ale im dłużej nim jeżdżę tym lepsze efekty. Do 90-100km/h bardzo oszczędny; ostatnio na pusto 4,9L w komputera na odcinku 100km przy ¶redniej prędko¶ci 80km/h (komputer zaniża zużycie ok. 10%).
Szybko nie pojedziesz bo auto jest gło¶ne. Po 2 latach czuć tanio¶ć wykonania ale i tak jest nieĽle.
Link do forum: http://www.daciaklub.pl/forum/index.php
Link do mojego auta: http://www.motostat.pl/vehicle-stats/13738

--
radar

Data: 2012-03-02 21:29:07
Autor: Maciek
Jaki 7-osobowy
Dnia Fri, 2 Mar 2012 14:20:29 +0100, Ergie napisał(a):

(...)

Z tej listy Dacia i Fiat wydaja sie sensowne. Tez macalem temat, bo mam
spora gromadke do wozenia. Jesli bedziesz wozil male dzieci, zmierz szerokosc kabiny. Doblo ma bardzo
szeroka i ponoc wchodza 3 foteliki kolo siebie (153 cm na poziomie krawedzi
szyb czy cos kolo tego).

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2012-03-02 17:38:28
Autor: Laisar
Jaki 7-osobowy
On 2 Mar, 21:29, Maciek <dock...@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

W MCV-ce też wła¶nie wchodz± 3 (:

http://www.daciaklub.pl/forum/files/thumbs/t_3_183.png

http://www.daciaklub.pl/forum/files/thumbs/t_dsc00052_124.jpg

Data: 2012-03-02 22:06:47
Autor: huri_khan
Jaki 7-osobowy
[...]

A Captiva ? --
[Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
[SY]  [Cruze 1,8 LT]

Data: 2012-03-02 13:29:46
Autor: Laisar
Jaki 7-osobowy
On 2 Mar, 22:06, huri_khan <s...@spam.pl> wrote:

A Captiva ?

Razem z bardzo wieloma innymi modelami należy do grupy 5+2* - czyli na
dodatkowych dwóch miejscach mieszcz± się naprawdę niewielkie osoby....

-- -
* O ile nie 4+3 - bo nawet całkiem spore wydawałoby się auta często
traktuj± bardzo po macoszemu także ¶rodkowego pasażera w drugim
rzędzie, staraj±c się dopie¶cić tych na bocznych miejscach.

Data: 2012-03-03 13:45:13
Autor: radekp@konto.pl
Jaki 7-osobowy
Fri, 2 Mar 2012 14:20:29 +0100, w <jiqhf2$orf$1@node2.news.atman.pl>, "Ergie"
<ergie@spam.pl> napisał(-a):

Ps. A teraz subiektywne marudzenie: Wzi±łbym Dacię ale trochę trochę nie podoba mi się pomysł wyprzedzania na krajówce przy 7 osobach na pokładzie przy tak słabym silniku,

To może przyjrzyj się Lodgy:
http://autokult.pl/2012/01/06/nowa-dacia-lodgy-budzetowa-wersja-renault-grand-scenic

Data: 2012-03-04 12:32:24
Autor: Gabriel'wilk'
Jaki 7-osobowy
[...]

A może warto poszukać np. 2 letniego Renault Trafic/Opel Vivaro w wersji osobowej?

Mówić prawdę i umieć prawd± żyć - oto rzecz wielkiej wagi.
   Oskar Wilde

Data: 2012-03-04 18:08:42
Autor: Grejon
Jaki 7-osobowy
W dniu 2012-03-04 12:32, Gabriel'wilk' pisze:

A może warto poszukać np. 2 letniego Renault Trafic/Opel Vivaro w wersji
osobowej?

Pytanie jak wysoki ma garaż i jak często korzysta z zadaszonych parkingów w centrach handlowych.

Data: 2012-03-05 15:56:01
Autor: Ergie
Jaki 7-osobowy
[ciach]

Dzięki wszystkim za sugestie. Przepraszam, że odpowiadam zbiorczo, ale byłem nieobecny, a nie spodziewałem się aż tylu postów.

Jak pisałem, mam jeszcze kilka miesięcy, a na razie sonduję temat. Dali¶cie mi wiele do my¶lenia. Przemy¶lę jak sugerujecie co¶ większego niż kompaktowe minivany. Przemy¶lę jeszcze raz sprawę składania tylnych siedzeń. Wolałbym aby się składały w podłogę a nie trzeba było ich wyci±gać w cało¶ci, z tego co widzę duże vany tego nie maj±, więc albo wygodnie albo praktycznie.

Przygl±dnę się też tej nowe Dacii podobno ma być więcej miejsca w ¶rodku. Mam nadzieję że będzie do wyboru jaki¶ mocniejszy silnik.

Ci±gle ma też na uwadze spalanie dwa litry różnicy przy przebiegu 15k rocznie daje jakie¶ półtora tysi±ca. Po dziesięciu latach to już 15 tysięcy, więc wolę teraz dołożyć połowę tej kwoty by mieć oszczędniejszy silnik.

Jeszcze raz dzięki za wszystkie rady, pozdrawiam
Ergie

Data: 2012-03-05 16:47:52
Autor: Maciej M.
Jaki 7-osobowy
On 2012-03-05 15:56, Ergie wrote:
[ciach]

Dzięki wszystkim za sugestie. Przepraszam, że odpowiadam zbiorczo, ale
byłem nieobecny, a nie spodziewałem się aż tylu postów.

Jak pisałem, mam jeszcze kilka miesięcy, a na razie sonduję temat.
Daliście mi wiele do myślenia. Przemyślę jak sugerujecie coś większego
niż kompaktowe minivany. Przemyślę jeszcze raz sprawę składania tylnych
siedzeń. Wolałbym aby się składały w podłogę a nie trzeba było ich
wyciągać w całości, z tego co widzę duże vany tego nie mają, więc albo
wygodnie albo praktycznie.

Chrysler Town&Country w wersji Stow&Go ma chowane siedzenia w podłogę.

Nissan Quest prawie praktycznie również, niektóre inne japońce także.

W eurovanie możesz pięknie siedzenia zwinąć w rządek:

<http://pictures.topspeed.com/IMG/crop/200511/2005-citroen-c8-14_800x0w.jpg>

Ciągle ma też na uwadze spalanie dwa litry różnicy przy przebiegu 15k
rocznie daje jakieś półtora tysiąca. Po dziesięciu latach to już 15
tysięcy, więc wolę teraz dołożyć połowę tej kwoty by mieć oszczędniejszy
silnik.

Po tych dziesięciu latach więcej stracisz na wartości auta, niż zaoszczędzisz na paliwie.

A i samo paliwo oraz utrata wartości to jeszcze nie wszystko...

Prawda jest taka, że nie da się wozić rodziny w kosztach jeżdżenia autem typu Panda - i lepiej jeśli kogoś na to nie stać, to trzeba dać sobie siana na samym początku.

--
MM

Data: 2012-03-05 18:08:59
Autor: Ergie
Jaki 7-osobowy
UĹĽytkownik "Maciej M."  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:jj2n79$1f4$1@usenet.news.interia.pl...

[...]

O tym nie wiedziałem, ale to i tak nie to o co mi chodzi. Chodzi mi o to, że nigdy nie wiem, czy wieczorem będę wiózł 7 osób czy np. pralkę albo szafę, dlatego wolałby mieć zawsze przy sobie wszystkie siedzenia i jednocześnie płaską przestrzeń bagażową.

[...]

Ja wiem, że ogólnie samochód straci sporo więcej na wartości, ale jeśli różnica w cenie zakupu jest 5 tys, a na paliwie oszczędzę 15 tys, to niezależnie od utraty wartości i tak warto dopłacić do oszczędniejszego silnika.

[...]

Mam takie podejście, ze auto ma jeździć, a nie stać. Dlatego wolę wydać więcej na początek by później nie mieć dylematów, jak chcę pojechać na wycieczkę, że jest drogo. Jeśli weekendowy wyjazd ma mnie kosztować 150zł to prędzej się na niego zdecyduję niż jakby miał mnie kosztować 250zł. Widzę to po znajomych mają auta które stoją w garażu bo im dużo palą podczas gdy ja sobie zwiedzam Polskę bo moje autko spala w trasie 5l. Gdybym miał autko które pali 10l to pewnie też bym się dwa razy zastanowił przed każdą trasą, a tak mam ochotę to wsiadam i jadę.

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2012-03-05 21:47:19
Autor: Maciej M.
Jaki 7-osobowy
On 2012-03-05 18:08, Ergie wrote:

[...]

No to...

[...]
palÄ… podczas gdy ja sobie zwiedzam PolskÄ™ bo moje autko spala w trasie
5l. Gdybym miał autko które pali 10l to pewnie też bym się dwa razy
zastanowił przed każdą trasą, a tak mam ochotę to wsiadam i jadę.

....musisz kupić dwa auta,

Nie istnieją siedmioosobowe van'y z pełnowymiarowymi siedzeniami dla dorosłej rodziny, które zarazem składają sobie te siedzenia w podłogę i palą średnio 5l/100km.

Z czegoś trzeba tutaj zrezygnować, inaczej szukaj w Erze ;)

> [...]
> różnica w cenie zakupu jest 5 tys, a na paliwie oszczędzę 15 tys, to
> niezależnie od utraty wartości i tak warto dopłacić do oszczędniejszego

Przy takim myśleniu to na dzień dzisiejszy kupujesz benzynę i dokładasz LPG. I pod tym kątem teoretycznie wyjdziesz na swoje. A i tak za 15 lat podatki, akcyzy i inne tego typu rzeczy wpływające na ceny paliw staną na głowie - a zatem całe obliczenia szlag trafi ;)

A na koniec - powiem szczerze, jeśli nie stać cie na auto które pali 10l/100km, i na dokładkę rozkminiasz czy wydać więcej o te 100zł na wyjazd czy nie, to ... ten wątek nie ma sensu - bo tym samym jasno widać że nie stać cię na VAN'a. A tym bardziej nie stać na utrzymanie takiego auta przez całe 15 lat, w międzyczasie kiedy zacznie się sypać to i owo po kolei z czystej starości.

Kup sobie takiego Logana MCV z silnikiem DCi i będzie te 5l/100km z kapeluszem na głowie, zarazem przy śmiesznie niskich kosztach utrzymania wynalazka masz namiastkę auta rodzinnego, do wożenia mebli i AGD też.

--
MM

Jaki 7-osobowy