Jaki 7-osobowy

Data: 2012-03-02 14:41:30
Autor: Kamil 'Model'
Jaki 7-osobowy
W dniu 2012-03-02 14:20, Ergie pisze:
Witam!

Nie jestem jak to mawiają krakusy "na kupnie", ale za kilka miesięcy
mnie to czeka i postanowiłem na spokojnie przeanalizować rynek, aby nie
szybkich aczkolwiek błędnych decyzji :-)

Potrzebuję autko 7 osobowe z minimum symbolicznym bagażnikiem 100-200 l.
Nie ma to być zakup na 5 lat tylko raczej na 15 więc chciałbym coś z
salonu, ewentualnie jakiegoś dwulatka z gwarancją.

Nie jestem fanem nowinek technicznych, ani luksusowych marek. Z
wyposażenia chcę tylko podnoszone przednie szybki, manualną klimę i
centralny zamek na pilota. Nie potrzebuję tysiąca schowków, dwustrefowej
automatycznej klimy czy tempomatu.

Autko nie będzie robiło bardzo długich przebiegów na co dzień więc nie
musi być super oszczędne. Na co dzień będzie nim podróżować 5 osób, na
weekendy i wakacje na dłuższe trasy 7. Od czasu do czasu trzeba
przewieźć coś dużego.

To tyle w kwestii przydługiego wstępu a teraz ad rem: Przeszedłem się po
salonach i najtańsze co znalazłem to (kolejność według cen jakie mi
zaproponowano):

1. Dacia Logan MCV (ok. 50 tys. benz. 55 tys. diesel)
+ Cena
+ Oszczędny Diesel 1,5 dCi za niewielką dopłatą
- Mimo wszystko chyba za słabe silniki
- Trzeci rząd siedzeń na stałe - nie da się go łatwo wymontować

2. Fiat Doblo w wersji 7 osobowej (ok 60 tys. benz. 70 tys. diesel)
+ Ciągle niezła cena, niezawodny diesel
+ Najlepsze możliwość przewozu towarów
- Trzeci rząd siedzeń nie składa się w podłogę, ale można go łatwo
wymontować
- Całkowity brak bagażnika w wersji 7 miejscowej
- Mocniejszy silnik wymaga dopłaty

3. Chevrolet Orlando (ok. 68 tys. benzyna, 77 tys. diesel)
+ Najlepsze osiągi
+ Trzeci rząd siedzeń składa się łatwo i tworzy płaską podłogę
- bagażnik tylko 100l
- Spalanie mogłoby być lepsze

4. Renault Grand Scenic (ok. 72 tys. benzyna, ok 82 tys diesel)
+ Największy bagażnik
+ Trzeci rząd siedzeń chowany w podłodze, a drugi przesuwany co
dodatkowo umożliwia powiększenie bagażnika
+ Oszczędny diesel
- Cena
- Dużo psującej się elektroniki

5. Sprawdzałem jeszcze: Ford, Citroen, Peugeot, Seat, Opel, Toyota ale
wszystkie kosztują jeszcze więcej.

Ps. A teraz subiektywne marudzenie: Wziąłbym Dacię ale trochę trochę nie
podoba mi się pomysł wyprzedzania na krajówce przy 7 osobach na
pokładzie przy tak słabym silniku, fiat silnikowo i mechanicznie bardzo
mi odpowiada, ale osoby siedzące z tyłu czują się jakby siedziały w
bagażówce, no i brak bagażnika. Orlando najbardziej odpowiada nam
stylistyką, no i ma niezłe silniki, ale nie grzeszy oszczędnością i ma
malutki bagażnik nawet po złożeniu trzeciego rzędu siedzeń. Scenic to
już trochę drogo no i nie ma zbyt dobrych opinii jeśli chodzi o
elektronikę, a chciałbym aby nam posłużył tych 15 lat.

Poradźcie coś, może istnieją inne samochody o których nie wiem. Np. o
Orlando dowiedziałem się przypadkiem od właściciela Dacii.

Przepraszam za przydługi post i z góry dzięki za odpowiedź.

PS. Tak mi się skojarzyło (wiem w orginale to było o butach)
- Klient: Chciałbym mieć samochód który będzie tani, szybki i niezawodny
- Sprzedawca: Ja też :-)

Pozdrawiam
Ergie

Ciężka sprawa. Ja bym poszukał 2-3 letniego VW Sharana/Seata Alhambry, Forda Galaxy/S-MAX, Opla zafiry, Peugeot807/Citroen C8/Fiat Ulyesse (ale to chyba koniec produkcji był w 2008), Citroen C4 Grand Picasso...
Na ta chwilę tylko to mi przychodzi do głowy

Data: 2012-03-02 15:13:51
Autor: Ergie
Jaki 7-osobowy
Użytkownik "Kamil 'Model'"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jiqima$9pi$1@inews.gazeta.pl...

[...]

Te które wymieniłeś są nawet 2 letnie droższe od tych które ja znalazłem :-(

Zastanawiałem się mocno nad Alhambrą i Zafirą, ale jednak ceny są spore, a naprawdę nie potrzebuję większego bagażnika niż te 200 l. Na co dzień będę jeździł w 5 osób bez bagażu, na weekendy 7 z małym bagażem (zwiedzanie i jeden nocleg), a tylko na wakacje mogę potrzebować coś więcej, ale wtedy mogę zamontować jakiś box na dachu.

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2012-03-02 15:30:02
Autor: GR001
Jaki 7-osobowy
[...]

na długie trasy istotna jest jeszcze wygoda/komfort...
Mieliśmy w rodzinie parę vanów i wnioski są takie:
- amerykańskie najwygodniejsze i super (ale drogie, zawodne, drogie w utrzymaniu)
- eurovan - fajne - w miarę nieduże, w 7-osób daje radę i jest wygodnie - w sumie oszczędne i mimo pozorów, aż nie tak psujne
- toyoty - wygodne ale drogie - bezawaryjne
- Sharan/Alhambra itp - dla 7-osób to nie jest zbyt wydogny samochód - choć 5 osób i 2 dzieci powinno dać radę, ale o ile się nie mylę, nie da rady zakładac fotelików na ostatnich siedzeniach
- wszelkie kombio, MPV, itp - to bym odpuścił bo strasznie nie wydogne w długie trasy dla 7 osób.
pozdr.
gr

Data: 2012-03-02 15:35:23
Autor: Ergie
Jaki 7-osobowy
Użytkownik "GR001"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jiqlhc$im2$1@inews.gazeta.pl...

[...]

Wybacz ale nie łapię czy te "Eurovany" to coś w stylu Grand Scenica czy większe? a te amerykąńskie to Ford Galaxy?

- toyoty - wygodne ale drogie - bezawaryjne
- Sharan/Alhambra itp - dla 7-osób to nie jest zbyt wydogny samochód - choć 5 osób i 2 dzieci powinno dać radę, ale o ile się nie mylę, nie da rady zakładać fotelików na ostatnich siedzeniach

Dlaczego niewygodny? Jest większy niż te które na razie brałem pod uwagę. Jechałem Alhambrą i w drugim rzędzie siedziało mi się bardzo wygodnie, nie wiem jak w trzecim.

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2012-03-02 15:39:50
Autor: Jarek Andrzejewski
Jaki 7-osobowy
On Fri, 2 Mar 2012 15:35:23 +0100, "Ergie" <ergie@spam.pl> wrote:

Wybacz ale nie łapię czy te "Eurovany" to coś w stylu Grand Scenica czy większe? a te amerykąńskie to Ford Galaxy?

Galaxy = Alhambra = Sharan
Wbrem pozorom Galaxy nie jest za bardzo amerykański :-)
Eurovany to owoc współpracy PSA (peugeot 80x, citroen evasion) i fiata
(lancia, fiat ulyssee, lancia)

Data: 2012-03-02 15:53:39
Autor: Ergie
Jaki 7-osobowy
Użytkownik "Jarek Andrzejewski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jqm1l7551el4oibdn85e3gcpho01gljm2g@4ax.com...

> [...]

Wbrem pozorom Galaxy nie jest za bardzo amerykański :-)
Eurovany to owoc współpracy PSA (peugeot 80x, citroen evasion) i fiata

Dzięki nie wiedziałem, ale to znaczy, że te Eurovany są sporo poza moim zasięgiem finansowym :-(

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2012-03-02 17:42:15
Autor: Tom
Jaki 7-osobowy
Dnia Fri, 02 Mar 2012 15:39:50 +0100, Jarek Andrzejewski napisał(a):

Galaxy = Alhambra = Sharan

To prawda ale tylko do pierwszej generacji galaxy. Od 2006 r. galaxy/s-max
nie ma nic wspólnego z VW i Seatem.

Data: 2012-03-14 19:49:55
Autor: Marek P.
Jaki 7-osobowy

Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <ptja.pl@gmail.com> napisał w wiadomości news:jqm1l7551el4oibdn85e3gcpho01gljm2g4ax.com...
On Fri, 2 Mar 2012 15:35:23 +0100, "Ergie" <ergie@spam.pl> wrote:

Wybacz ale nie łapię czy te "Eurovany" to coś w stylu Grand Scenica czy
większe? a te amerykąńskie to Ford Galaxy?

Galaxy = Alhambra = Sharan

Wsród dwulatków Galaxy to chyba oddzielna konstrukcja

Data: 2012-03-02 15:43:01
Autor: GR001
Jaki 7-osobowy

Wybacz ale nie łapię czy te "Eurovany" to coś w stylu Grand Scenica czy większe? a te amerykąńskie to Ford Galaxy?

Eurovany - to wspólny projekt Fiata, Citroena, Peugota - np.  807, Evasion - jechałem tym do Pragi - trasa w jedną stronę "na raz" i było bez problemu, w nocy reszta spała milo i wygodnie - fotele można ustawiac bliżej lub dalej od siebie, można zrobić układ 2+2+3 - wtedy masz przejście przez środek..., duża gama silników, w miarę ciche...

[...]

Jechaliśmy Sharanem w 7 osób do amsterdamu - osoby siedzącę w ostatnim rzędzie cały czas marudziły na niewygodę i "bujanie",
nie było też cicho... - nie daje się zbytnio przestawiać siedzeń - są wersje z fotelami kapitańskimi ale ja jej nie znalazłem...

W Grandcaravanie chyba z 2004 jeżdziliśmy przez 2 lata trasy po 700-900 km w 7 osób i był to największy komfort, w silniku 3,3 spalanie wychodził 17 litrów LPG...
pozdr.
gr

Data: 2012-03-02 16:02:56
Autor: Ergie
Jaki 7-osobowy
Użytkownik "GR001"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jiqm9n$l5p$1@inews.gazeta.pl...

> [...]

Eurovany - to wspólny projekt Fiata, Citroena, Peugota - np.  807, Evasion - jechałem tym do Pragi - trasa w jedną stronę "na raz" i było bez problemu, w nocy reszta spała milo i wygodnie - fotele można ustawiac bliżej lub dalej od siebie, można zrobić układ 2+2+3 - wtedy masz przejście przez środek..., duża gama silników, w miarę ciche...

Dzięki za konkretna informację ale nie stać mnie na to :-(
Poza tym na co dzień do pracy/szkoły/sklepu to jednak spore autka.

[...]

Ok, przemyślę to jeszcze.

W Grandcaravanie chyba z 2004 jeżdziliśmy przez 2 lata trasy po 700-900 km w 7 osób i był to największy komfort, w silniku 3,3 spalanie wychodził 17 litrów LPG...

Oczekiwałem raczej czegoś w granicach 7l ON po mieście i 5 na trasie :-)

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2012-03-02 21:54:14
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Jaki 7-osobowy
W dniu 2012-03-02 16:02, Ergie pisze:

Oczekiwałem raczej czegoś w granicach 7l ON po mieście i 5 na trasie :-)

Chyba wstawiłeś niewłaściwą emotikonkę.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2012-03-03 11:42:10
Autor: Grejon
Jaki 7-osobowy
W dniu 2012-03-02 16:02, Ergie pisze:

Oczekiwałem raczej czegoś w granicach 7l ON po mieście i 5 na trasie :-)

W 7 osobowym vanie? I ty coś mówiłeś o bezstresowym wyprzedzaniu?

--
Grzegorz Jońca    GG: 7366919    JID:gzesiu@jabber.wp.pl
Green Trafic 140 dCi

Data: 2012-03-04 16:03:53
Autor: Maciej M.
Jaki 7-osobowy
On 2012-03-02 16:02, Ergie wrote:

Eurovany - to wspĂłlny projekt Fiata, Citroena, Peugota - np. 807,
[...]

No to mam wrażenie, że nie pogodzisz swojego budżetu z wymaganiami, aczkolwiek warto gdybyś go chociaż przedstawił - aby nie pisać na próżno.

Towarzystwo 2+3+2 czy 2+2+2 i Grand Scenic czy Grand Picasso oraz wyjazd na trasę to jest jakieś nieporozumienie, nawet dla dzieciaków - tych siedzących z tyłu. To jest ośla ławka do przewożenia za karę, a nie do podróżowania rodzinnego.

[...]

Tak to tylko w Erze, lub ... namiastka podróşy rodzinnych i Logan MCV + BOX na dach.

Mam bardzo podobną sytuację (2+2+2) i u mnie rozwiązaniem jest autko miejskie (klasa Fiesty) na codzienne tłuczenie się po mieście i prawdziwy VAN na podróże rodzinne czy wakacje.

--
MM

Data: 2012-03-04 18:17:17
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK]
Jaki 7-osobowy
> [...]

Dzięki za konkretna informację ale nie stać mnie na to :-(
Poza tym na co dzień do pracy/szkoły/sklepu to jednak spore autka.
Eurovan I (Evasion/Ulysse/806/Zeta) jest krótszy od kompakta kombi :)
Barierą jest wyłącznie psychologia jazdy "autobusem" :)
Przy przedszkolu z tyłu docenisz możliwość przejścia przez całe auto (płaska podłoga) i szerokiego otwarcia drzwi (odsuwane)

--
                      Wojciech Smagowicz

Data: 2012-03-05 08:25:55
Autor: Kamil 'Model'
Jaki 7-osobowy
W dniu 2012-03-02 16:02, Ergie pisze:

Dzięki za konkretna informację ale nie stać mnie na to :-(
Poza tym na co dzień do pracy/szkoły/sklepu to jednak spore autka.

Chcesz wydać 55k PLN na auto, to za te pieniądze kupisz Eurovana i zostanie jeszcze sporo kasiory na paliwo, dopieszczenie auta.
Te autka skończyli produkować w 2008 i takie auto z końca produkcji spokojnie kupisz do 45k PLN. Do tego można wyrwać autko salonowe, od pierwszego właściciela i to bardzo dobrze wyposażone (climatronik 4-ro strefowy, navi, radiotelefon, pełna elektryka itp itp.) Dobre silnik 2,2HDI, do tego w miarę oszczędne i ciche. Można wziąć benzynę i spokojnie dołożyć LPG. Mój były szef kiedyś przyprowadził sobie Cytrynę C8 z silnikiem 2,2 benzyna. Wyposażone full (bez skór) i powiem, że jeździło się tym bardzo komfortowo, klima mocno wydajna (osobne sterownie na przód i tył), fotele wygodne, obszerne, możliwość dowolnej konfiguracji wnętrza, na miasto może troszkę przy duże, ale dawało radę. Na trasy auto idealne. Nie pamiętam ile to to paliło, ale jak bym miał dużą rodzinkę to bym się rozejrzał za takim autkiem.

Data: 2012-03-02 15:35:28
Autor: Jarek Andrzejewski
Jaki 7-osobowy
On Fri, 2 Mar 2012 15:30:02 +0100, "GR001"
<sweetek001(usuntosobie)@wp.pl> wrote:

- Sharan/Alhambra itp - dla 7-osób to nie jest zbyt wydogny samochód - choć 5 osób i 2 dzieci powinno dać radę, ale o ile się nie mylę, nie da rady zakładac fotelików na ostatnich siedzeniach

nie powinno być problemu: pasy są trzypunktowe.

Data: 2012-03-04 16:15:29
Autor: Maciej M.
Jaki 7-osobowy
On 2012-03-02 15:13, Ergie wrote:
[...]

:-(

Zastanawiałem się mocno nad Alhambrą i Zafirą, ale jednak ceny są spore,

To są dwie różne klasy aut... najpierw zdecyduj się, który segment wybierasz.

[...]

Jeśli to ma być tanie w zakupie i relatywnie ekonomiczne, to zapomnij o japończykach czy niemcach, zostają ci francuzy z silnikiem maksymalnie 2 litry - i to raczej jak już LPG.

Czyli:

- Phedra/C8/807/Ulysee 2.0 16v 136KM
- krĂłtki Espace IV 2.0 lub 2.0T (136, 160, 170KM)
- skrzynia manualna
- box na dach jak miejsca zabraknie

przy czym wariant eurovana będzie zapewne ciut tańszy całościowo w utrzymaniu, niż Renault.

O mniejszych autach się nie wypowiadam, bo długoterminowo nie mamy o czym rozmawiać - IMHO na zdrowy rozsądek to muszą być to samochody z pełnymi 7 fotelami.

--
MM

Data: 2012-03-05 09:19:42
Autor: Jakub Witkowski
Jaki 7-osobowy
W dniu 2012-03-02 15:13, Ergie pisze:

Zastanawiałem się mocno nad Alhambrą i Zafirą, ale jednak ceny są spore, a naprawdę nie potrzebuję większego bagażnika niż te 200 l.

No jeśli chodzi o zafirę, to nie grozi ci przerost bagaznika :) toż to kompkat z wciśniętym trzecim rzędem siedzeń...

Jaki 7-osobowy