Jaki 7-osobowy

Data: 2012-03-02 16:23:07
Autor: Jacek
Jaki 7-osobowy
W dniu 2012-03-02 14:20, Ergie pisze:
Witam!

Nie jestem jak to mawiają krakusy "na kupnie",
Jako użytkownik Doblo od 4 lat powiem tyle, że raczej nie polecam.
Mam silnik 120 KM. Jest wystarczająco dynamiczny i w miarę oszczędny, ale krótko po gwarancji padło mi sprzęgło i koło dwumasowe (przebieg 70 tys!). Potem padł wahacz i końcówka drążka kierowniczego. Te dwa ostatnie to pikuś, ale koło i sprzęgło kosztowały w sumie ponad 5 tys.
Tylne siedzenia niewygodne (twarde) i kiepskie wsiadanie na miejsca 6 i 7.
Jacek

Data: 2012-03-02 16:43:54
Autor: Ergie
Jaki 7-osobowy
Użytkownik "Jacek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jiqokn$8vu$1@news.task.gda.pl...

> [...]
Tylne siedzenia niewygodne (twarde) i kiepskie wsiadanie na miejsca 6 i 7.

Dzięki za odpowiedź - takie odpowiedzi od użytkowników są najcenniejsze.

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2012-03-02 21:45:27
Autor: morghul
Jaki 7-osobowy
[...]

Ale to akurat norma będzie w nowych autach :). Już w nowych modelach to pół auta jest częsciami eksploatacyjnymi. ;)

--

morghul

Data: 2012-03-03 13:35:21
Autor: V-Tec
Jaki 7-osobowy
W dniu 2012-03-02 16:23, Jacek pisze:
[...]

Jeśli to 1.9JTD to sprzęgło (kompletne) można zrobić za 3700, a że padło przy 70tys. to IMO wina złego użytkowania.

--
pozdr
W.

Data: 2012-03-05 16:02:28
Autor: Jacek
Jaki 7-osobowy
W dniu 2012-03-03 13:35, V-Tec pisze:

Jeśli to 1.9JTD to sprzęgło (kompletne) można zrobić za 3700, a że padło
przy 70tys. to IMO wina złego użytkowania.

Ciekawa teoria o "złym użytkowaniu" sprzęgła. Jak można źle użytkować sprzęgło, że po 70 tys. okładziny odstają od tarczy (nie są ani przypalone ani zużyte), co powoduje, że mimo pełnego naciśnięcia na pedał sprzęgło jeszcze trochę ciągnie.
Rozumiem, że można sprzęgło spalić/przypalić albo jakoś uszkodzić szarpaniem, ale taki feler, to ewidentna wina wytwórcy.
To nie jest moje pierwsze auto ani pierwsze sprzęgło, nawet nie dziesiąte, żebym mógł coś "źle użytkować"
Jacek

Data: 2012-03-05 21:09:15
Autor: V-Tec
Jaki 7-osobowy
W dniu 2012-03-05 16:02, Jacek pisze:
[...]

zasugerowałem się uszkodzonym kołem dwumasowym, które zazwyczaj kończy się szybciej niż tarcza w różnych "...DI". No to ewidentnie jakaś wada.

To nie jest moje pierwsze auto ani pierwsze sprzęgło, nawet nie
dziesiąte, żebym mógł coś "źle użytkować"

Ale i auta teraz inne (duuużo Nm, mają koła 2-masowe, których kiedyś nie było)

--
pozdrawiam,
W.

Jaki 7-osobowy