Jaki 7-osobowy

Data: 2012-03-02 07:40:35
Autor: slawarts
Jaki 7-osobowy
On Friday, March 2, 2012 2:20:29 PM UTC+1, Ergie wrote:
4. Renault Grand Scenic (ok. 72 tys. benzyna, ok 82 tys diesel)
+ Największy bagażnik
+ Trzeci rząd siedzeń chowany w podłodze, a drugi przesuwany co dodatkowo umożliwia powiększenie bagażnika
+ Oszczędny diesel
- Cena
- Dużo psującej się elektroniki

Któż Ci tak powiedział że psuje się?
 Z sceniolów bardzo wiele osób jest zadowolonych, a już w szczególności grand jest wyjątkowo chwalony, psujalność nie odbiega od innych marek. Jak ktoś potrzebuje się jakoś dowartościować to sobie krzyknie to i tamto, że mu źle, niedobrze, fort g.. wort i takie tam. Szkoda słuchać tego. W ciągu 15 lat każdy samochód wymaga regularnego serwisu. Czujniki elektroniczne również. Rozrząd też trzeba robić (AFAIR: ok. 560 zł za komplet z robocizną), filtry zmieniać itd. To jest norma. Jeśli tylko będziesz dbał to spokojnie da radę. O scenikach więcej znajdziesz tu: http://www.scenicforum.pl pozdrawiam.

Data: 2012-03-02 16:53:53
Autor: Ergie
Jaki 7-osobowy
Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:15462356.20.1330702836021.JavaMail.geo-discussion-forums@ynes7...

[...]

Dzięki za info, sprawdzę to forum.

A o tej elektronice to nie piszę z obiegowych opinii sprzed lat, ale właśnie od użytkowników. Na ponad 10 użytkowników renault u mnie w pracy w ostatnich 8 latach nikt ponownie nie kupił renault. Owszem część z nich przeskoczyła do wyższej klasy np. Audi, ale pozostali kupili np. ople, czy hondy. Z drugiej strony mam też sporo znajomych użytkowników citroenów i wszyscy od lat zmieniają citroena na innego citroena, podobnie jak seata na seata.

Osobiście jeździłem Clio 1,5 dCi i Megane 1,5 dCi i oba te auta były świetne, a silnik niesamowicie oszczędny, ale ja jeździłem nimi tylko po kilkaset kilometrów i kilka dni, a nie kilka lat więc o awaryjności nie mogę się wypowiadać w przeciwieństwie do tych którzy Renault mieli i zmienili na inny.

Pozdrawiam
Ergie.

Data: 2012-03-02 08:58:08
Autor: slawarts
Jaki 7-osobowy
On Friday, March 2, 2012 4:53:53 PM UTC+1, Ergie wrote:
O scenikach więcej znajdziesz tu: http://www.scenicforum.pl
Dzięki za info, sprawdzę to forum.

Zarejestruj sie i popytaj, bedziesz mial informacje z pierwszej reki, a dodatkowo to forum nie ma jakichs faszystowskich zasad i niespelnionego w innych tematach admina. Mało jest miejsc w sieci, gdzie jest tak dobra atmosfera i świadczą o tym np. właśnie wiadomości użytkowników którzy dopiero mają zamiar kupić auto i szukają czegoś prosząc o oceny i pomoc w kupnie.
[...]

Tu bym sie nie sugerował jakkolwiek czy przywiązanie do marki świadczy tak bardzo o temacie. Jeden zmienia bo mu się okazja trafi, a inny bo akurat mu się konkretne auto spodobało. Renówki bez wątpienia na ogół są tanie, więc i tanie jest ich traktowanie. Inna jest opinia o aucie, które kosztuje 5x więcej i tak samo serwis, a inna niż kupują go ludzie z bardziej napiętym budżetem. To jest norma i tego nie unikniesz. Jak dla mnie warto więc zwracać uwagę tylko na grubsze sprawy w aucie - tj. czy np. dany model nie ma jakiejś wady silnika skutkującej jakąś bardzo drogą naprawą, czy gdzieś nie ma wady konstrukcji, która powoduje że się coś niszczy (np. rx4 miał nierozbieralny wał zbyt blisko tłumika i naprawa była kwestią czasu). Przy nowym aucie to jest ważne, bo jeszcze nie ma wielu dawców organów.
[...]

Mniejsze klio potrafi na całkiem pogórkowanej trasie spalić 2,5l/100. Jest to jednak okrutna męka dla kierowcy taki ekstremalny eco driving :) Grand scenic oscyluje w okolicach 6l/100 km, co jest całkiem niezłym wynikiem. Co do awaryjnosci tez jeszcze nie znajdziesz wielu opinii u nas, trójka jest całkiem nowa by mialo ja 100 osob i sie wypowiedzialo, dwójke ma sporo, ale ta kosztuje 1/4 tego co zakladasz. Sam bym celowal chyba jednak tak, bo dzieki temu kupilbys w ciagu tych 15 lat przynajmniej 3 takie :) Ale nowe to nowe i czasem tak trzeba. GS III od kilku miesięcy jest w nowej wersji, deko ulepszonej, dostały też zdaje się światła do jazdy dziennej, ot kilka drobiazgów, ale głównie malutkich. Natomiast fajnie, że już jest chwile na rynku i nie bedzie mial choroby wieku dzieciecego. No nic, powodzenia :)

Data: 2012-03-02 18:12:15
Autor: Ergie
Jaki 7-osobowy
Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:21173185.942.1330707488949.JavaMail.geo-discussion-forums@vbas10...

[ciach]

[...]

Myślałem nad poprzednim scenikiem, ale z tego co widziałem to miał mniej oszczędne silniki i mniej miejsca w środku, dlatego jeśli scenic to myślę, że III jest lepszym wyborem, ale już niekoniecznie musi to być tegoroczny model po FL.

[...]

Dzięki, jak będę miał chwilkę to wejdę na tamto forum
Pozdrawiam
Ergie

Data: 2012-03-02 17:45:48
Autor: radekp@konto.pl
Jaki 7-osobowy
Fri, 2 Mar 2012 16:53:53 +0100, w <jiqqem$31a$1@node2.news.atman.pl>, "Ergie"
<ergie@spam.pl> napisał(-a):

Na ponad 10 użytkowników renault u mnie w pracy w ostatnich 8 latach nikt ponownie nie kupił renault.

Wcale się nie dziwię.

Z drugiej strony mam też sporo znajomych użytkowników citroenów i wszyscy od lat zmieniają citroena na innego citroena,

I też wcale się nie dziwię.

Data: 2012-03-02 18:07:39
Autor: J.F
Jaki 7-osobowy
Użytkownik  napisał w wiadomości gru
, "Ergie"  <ergie@spam.pl> napisał(-a):
Na ponad 10 użytkowników renault u mnie w pracy w ostatnich
8 latach nikt ponownie nie kupił renault.

Wcale się nie dziwię.

A ja znam paru niemieckich wlascicieli i niektorzy maja juz chyba trzecia renowke ...

J.

Data: 2012-03-03 13:47:14
Autor: radekp@konto.pl
Jaki 7-osobowy
Fri, 2 Mar 2012 18:07:39 +0100, w <jiqupe$e8n$1@inews.gazeta.pl>, "J.F"
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(-a):

>Wcale się nie dziwię.

A ja znam paru niemieckich wlascicieli i niektorzy maja juz chyba trzecia renowke ...

Widocznie francuskie luty lepiej znoszą niemieckie drogi :)

Data: 2012-03-03 23:16:55
Autor: J.F.
Jaki 7-osobowy
Dnia Sat, 03 Mar 2012 13:47:14 +0100, radekp@konto.pl napisał(a):
[...]

No ba, niemieckie drogi ... chociaz ... jak kiedy Galileo sie skupilo na
dziurach w Berlinie, to Wroclaw by sie takich nie powstydzil :-)

A jak jechalem kiedys po niemieckim zadupiu, to i u nich po mroznej zimie
sa dziury w drogach :-)

J.

Data: 2012-03-02 19:25:30
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Jaki 7-osobowy

<ergie@spam.pl> napisał(-a):

Na ponad 10 użytkowników renault u mnie w pracy w ostatnich
8 latach nikt ponownie nie kupił renault.

Wcale się nie dziwię.

Mam Grand Scenica z 2005 roku (1.9 dCi) - gdyby Renault nie popsuł wyglądu  3 genracji kupiłbym następnego.

drugiej strony mam też sporo znajomych użytkowników citroenów i wszyscy  od
lat zmieniają citroena na innego citroena,

I też wcale się nie dziwię.

Mam nowego (po FL) kupinego w salonie C4 GP - nigdy więcej nie kupię  citroena.

Pzdr
TG

Data: 2012-03-05 13:53:19
Autor: Jakub Witkowski
Jaki 7-osobowy
<ergie@spam.pl>  napisał(-a):

[...]

Na przykład mój kumpel, miał megane, mało psujne, był dość zadowolony. Jednak zmienił - na C5.
Teraz ma C5, bez przerwy mu cos tam leci... koszty... ale i tak pewnie będzie następny :)

Ergo: nie kupuj citroena - jest jak haszysz - drogi i uzależniający :)
Nie słuchaj też tych co już wpadli w nałóg :)

Data: 2012-03-05 14:33:39
Autor: Maciej M.
Jaki 7-osobowy
On 2012-03-05 13:53, Jakub Witkowski wrote:

Ergo: nie kupuj citroena - jest jak haszysz - drogi i uzależniający :)
Nie słuchaj też tych co już wpadli w nałóg :)

Akurat tylko tacy będą w stanie najwięcej powiedzieć o aucie... więc po co negować główne źródło informacji? Lepiej wysłuchać i odfiltrować bzdury.

A Ĺźe czasami z uzaleĹźnieniem chodzi brak krytyki, to inna bajka.

--
MM

Jaki 7-osobowy