Jaki Android z QWERTY

Data: 2013-07-25 08:36:28
Autor: Adam Wysocki
Jaki Android z QWERTY
Hej,

W paĽdzierniku kończy mi się umowa w Playu i chciałbym wzi±ć jaki¶ nowszy telefon niż zetka (Desire Z), który teraz mam. Problem w tym, że nie mogę znaleĽć telefonu, który spełniałby moje wymagania :( Nie s± chyba zbyt wygórowane:

- Android
- klawiatura QWERTY (rozsuwany, jak Desire Z)
- możliwo¶ć zrootowania

Najlepiej HTC, ale to nie jest wymóg absolutny, podobnie - fajnie byłoby mieć fizyczny spust migawki aparatu, ale bez tego też przeżyję.

Możecie co¶ polecić?

--
"zanim nastala era internetu, kazdy wiejski glupek siedzial w swojej wiosce"
http://www.chmurka.net/

Data: 2013-07-25 01:47:23
Autor: brzezi
Jaki Android z QWERTY
W dniu czwartek, 25 lipca 2013 10:36:28 UTC+2 użytkownik Adam Wysocki napisał:
[...]

Zastanów się czy na pewno potrzebujesz QWERTY? czemu jest Ci to potrzebne? moj poprzedni tel to tez byl Desire Z, bo chcialem QWERTY, ale korzystalem z tego pewnie raz na miesiac.
2 miesiace temu zmienilem na Samsung Note 2, i roznica jest kolosalna, predkosc dzialania jest ogromna, jakos ekranu itp, Note 2 jest na tyle duzy, ze mozna pisac oburacz nawet w widoku pionowym  na klawiaturze ekranowej :) Jezeli HTC to model One jest alternatywa.

Najlepiej HTC, ale to nie jest wymóg absolutny, podobnie - fajnie byłoby mieć fizyczny spust migawki aparatu, ale bez tego też przeżyję.

W samsungu da sie w ustawieniach aparatu ustawic, aby podpiac migawke pod fizyczne przyciski na obudowie.

Data: 2013-07-25 09:00:01
Autor: Adam Wysocki
Jaki Android z QWERTY
brzezi@gmail.com wrote:

Zastanów się czy na pewno potrzebujesz QWERTY?

Potrzebuję, telefonu używam głównie do pisania.

Data: 2013-07-25 02:11:22
Autor: brzezi
Jaki Android z QWERTY
W dniu czwartek, 25 lipca 2013 11:00:01 UTC+2 użytkownik Adam Wysocki napisał:
> Zastanów się czy na pewno potrzebujesz QWERTY?

Potrzebuję, telefonu używam głównie do pisania.

No to jeszcze raz polece, pojdz obejrzyj sobie Note 2, ale pobaw sie nim dluzej niz 5 minut.
Jak wspomnialem mialem Desire Z i wiem jak sie pisalo na nim :)

Do tego Note 2 ma jeszcze jeden bajer ktory moze Ci sie przydac do pisania, jest to rysik, ktorym mozesz odrecznie pisac, tak jakbys pisal na kartce, i z cala odpowiedzialnoscia podkresle tutaj fakt, ze to rozpoznawanie odrecznego pisma dziala DOSKONALE, wy,aga malego treningu, ale pozniej jest to swietny posob na pisanie.

Data: 2013-07-25 13:51:10
Autor: Mirek Ptak
Jaki Android z QWERTY
Dnia 2013-07-25 11:00,  *Adam Wysocki* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby odpisać:
brzezi@gmail.com wrote:

Zastanów się czy na pewno potrzebujesz QWERTY?

Potrzebuję, telefonu używam głównie do pisania.

http://www.motorola.com/us/consumers/MOTOROLA-PHOTON-Q/m-PHOTON-Q-4G-LTE,en_US,pd.html
Nie wiem, czy u nas będzie dostępny, ale w tej chwili chyba nie ma innej alternatywy na nowy w miarę szybki telefon z klawiatur±.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om

Data: 2013-07-25 13:03:12
Autor: Waldek Godel
Jaki Android z QWERTY
Dnia Thu, 25 Jul 2013 13:51:10 +0200, Mirek Ptak napisał(a):

Nie wiem, czy u nas będzie dostępny, ale w tej chwili chyba nie ma innej alternatywy na nowy w miarę szybki telefon z klawiatur±.

W sumie jest - dowolny telefon z klawiatur± na BT

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rz±d może zrobić dla ciebie.

Data: 2013-07-25 16:26:29
Autor: DJ Abelson®
Jaki Android z QWERTY
W dniu 2013-07-25 11:00, Adam Wysocki pisze:
brzezi@gmail.com wrote:

ZastanĂłw siÄ™ czy na pewno potrzebujesz QWERTY?

Potrzebuję, telefonu używam głównie do pisania.

Swype?

Data: 2013-07-26 10:34:50
Autor: gawfron
Jaki Android z QWERTY
brzezi@gmail.com wrote:

Zastanów się czy na pewno potrzebujesz QWERTY?

Potrzebuję, telefonu używam głównie do pisania.

Wszelkie odmiany swype s± szybsze i wygodniejsze niż mikrofizyczna klawiaturka qwerty.

Data: 2013-07-26 09:44:00
Autor: Michal Tyrala
Jaki Android z QWERTY
On Fri, 26 Jul 2013 10:34:50 +0200, gawfron wrote:
 Wszelkie odmiany swype s± szybsze i wygodniejsze niż mikrofizyczna  klawiaturka qwerty.

Wszystko zalezy od tego jak bardzo uzywany jezyk (nie) przystaje do
slownikow uzywanych przez apke klawiaturowa ;-)

--
Michał

wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

Data: 2013-07-26 15:36:35
Autor: Mateusz Papiernik
Jaki Android z QWERTY
W dniu 7/26/2013 11:44, Michal Tyrala pisze:
Wszystko zalezy od tego jak bardzo uzywany jezyk (nie) przystaje do
slownikow uzywanych przez apke klawiaturowa ;-)

Zarowno Swype jak i SwiftKey bardzo skutecznie sie ucza. :-) Bylem zagorzalym zwolennikiem qwerty. Zmienilo sie gdy odkrylem, ze na ekranowej pisze jeszcze szybciej.

--
Mateusz Papiernik
mati@maticomp.net, http://www.maticomp.net

Data: 2013-07-26 20:35:14
Autor: Michal Tyrala
Jaki Android z QWERTY
On Fri, 26 Jul 2013 15:36:35 +0200, Mateusz Papiernik wrote:
> [...]

 Zarowno Swype jak i SwiftKey bardzo skutecznie sie ucza. :-) Bylem  zagorzalym zwolennikiem qwerty. Zmienilo sie gdy odkrylem, ze na  ekranowej pisze jeszcze szybciej.

Ale ja bynajmniej nie jestem po stronie klawiatury fizycznej, zwracam
tylko uwage, ze generalnie apka klawiaturowa stoi jakoscia slownika
wzgledem uzywanego jezyka (żargon, regionalizmy, etc). I Swift jest fajny, ale ostatnio coraz czesciej miotam kur... tyzanami gdy
go uzywam, Swype i SlideIt to nie potrafie produkcyjnie uzywac w ogole.

Data: 2013-07-27 23:39:23
Autor: Paweł Muszyński
Jaki Android z QWERTY
W dniu 2013-07-26 15:36, Mateusz Papiernik pisze:
[...]

Pod warunkiem, że piszesz w jakim¶ języku - ja używam głównie SSH do
obsługi linuksowych serwerów, i tu się zaczynaj± schody

Paweł

Data: 2013-07-29 16:31:43
Autor: Mateusz Papiernik
Jaki Android z QWERTY
W dniu 7/27/2013 23:39, Paweł Muszyński pisze:
Pod warunkiem, że piszesz w jakim¶ języku - ja używam głównie SSH do
obsługi linuksowych serwerów, i tu się zaczynaj± schody

Do SSH uzywam Hacker's Keyboard - zadna normalna klawiatura sie sensownie nie nadaje, bo nie wyobrazam sobie pracy z terminalem bez chocby durnego tabulatora i strzalek :)

W orientacji poziomej pracuje mi sie w ten sposob calkiem dobrze.

Data: 2013-08-01 20:38:18
Autor: Paweł Muszyński
Jaki Android z QWERTY
W dniu 2013-07-29 16:31, Mateusz Papiernik pisze:
[...]

Strzałki w Xperii pro s±, a za tabulator Ctrl+i :-)

Paweł

Data: 2013-07-27 18:25:22
Autor: DJ Abelson®
Jaki Android z QWERTY
W dniu 2013-07-26 10:34, gawfron pisze:

Wszelkie odmiany swype sÄ… szybsze i wygodniejsze niĹĽ mikrofizyczna
klawiaturka qwerty.

Tak. Osobiście przerabiam to na mojej Defy. Jeśli chodzi o szybkość, to stara "paletka" Nokii wysiada. Chociaż czasem są błędy, kiedy palce wilgotne, albo ekranik zatłuszczony od ryja ;P. Ale można wyczyścić.

Data: 2013-07-25 10:19:51
Autor: brzezi
Jaki Android z QWERTY
W dniu czwartek, 25 lipca 2013 14:55:54 UTC+2 użytkownik Chris napisał:
W SGS3 nie ma takiej opcji chyba że o czym¶ nie wiem.

W Note 2 da sie podpiac pod przycis glosnosci, Note 2 i SGS3/4 maja ze soba bardzo duzo wspolnego, wiec powinna ta opcja dzialac podobnie, robi sie to w opcjach aplikacji aparat.

Data: 2013-07-27 02:21:22
Autor: brzezi
Jaki Android z QWERTY
W dniu sobota, 27 lipca 2013 09:49:38 UTC+2 użytkownik Chris napisał:
A możesz podać dokładnie gdzie i jak bo ja u siebie w sgs3 nie widzę, wiem że note i sgs maja bardzo podobne romy ale może jednak s± jakie¶ małe różnice.

http://cl.ly/image/1C3D1X1I0t2s

Data: 2013-07-25 22:01:23
Autor: Paweł Muszyński
Jaki Android z QWERTY
W dniu 2013-07-25 10:36, Adam Wysocki pisze:
[...]

Używam SE Xperia Pro (MK16i) i sobie chwalę. Mam wgranego Androida 4 z rootem.

Paweł

Data: 2013-07-26 17:21:25
Autor: m4rkiz
Jaki Android z QWERTY
"Adam Wysocki" <gof@somewhere.invalid> wrote in message news:gof.pmtg.1374741388news.chmurka.net...
[...]

htc:
http://www.gsmarena.com/results.php3?sName=&idMaker=45&idAvailability=1&YearAnnounced=0&nPriceLow=0&nPriceHigh=0&idCurrency=0&idFormFactor=0&idSIMType=0&idDualSIM=0&idQwerty=1&HeightMax=0&WidthMax=0&ThicknessMax=0&WeightMax=0&idOS=8&idOSVersion=0&idOSWhen=0&nminCPUMHz=0&nCPUCores=0&nminRAMMB=0&nminInternalStorageMB=0&idExpansionCard=0&idDisplay=0&nminDisplayX=0&nminDisplayY=0&nmaxDisplayX=0&nmaxDisplayY=0&fminDisplaySize=0&fmaxDisplaySize=0&nPixelDensity=0&idDisplayTech=0&idTouchscreen=0&idAccelerometer=0&idGyro=0&idCompass=0&id35mm=0&idCamera=0&idCameraFlash=0&idVideoRecorder=0&idSecondaryCamera=0&idGPS=0&bWLAN=0&idNFC=0&bEDGE=0&bGPRS=0&idBluetooth=0&bIR=0&bEmail=0&bWAP=0&bJava=0&idRadio=0&bMMS=0&idRingtones=0&sColor=&nBatteryCapacity=0&StandBy=0&TalkTime=0&sFreeText=
i inne:
http://www.gsmarena.com/results.php3?sName=&idMaker=0&idAvailability=1&YearAnnounced=0&nPriceLow=0&nPriceHigh=0&idCurrency=0&idFormFactor=0&idSIMType=0&idDualSIM=0&idQwerty=1&HeightMax=0&WidthMax=0&ThicknessMax=0&WeightMax=0&idOS=8&idOSVersion=0&idOSWhen=0&nminCPUMHz=0&nCPUCores=0&nminRAMMB=0&nminInternalStorageMB=0&idExpansionCard=0&idDisplay=0&nminDisplayX=0&nminDisplayY=0&nmaxDisplayX=0&nmaxDisplayY=0&fminDisplaySize=0&fmaxDisplaySize=0&nPixelDensity=0&idDisplayTech=0&idTouchscreen=0&idAccelerometer=0&idGyro=0&idCompass=0&id35mm=0&idCamera=0&idCameraFlash=0&idVideoRecorder=0&idSecondaryCamera=0&idGPS=0&bWLAN=0&idNFC=0&bEDGE=0&bGPRS=0&idBluetooth=0&bIR=0&bEmail=0&bWAP=0&bJava=0&idRadio=0&bMMS=0&idRingtones=0&sColor=&nBatteryCapacity=0&StandBy=0&TalkTime=0&sFreeText=

wiem ze mowienie ci czego potrzebujesz jest dla ciebie irytujace, ale tak
samo jak przedpiscy polecam przetestowanie duzego ekranu ze swype lub
swiftkey

sam bylem przywiazany do qwerty i mialem kolejno e61, e72, n900, droid 2,
ale na note pisze mi sie duzo szybciej i wygodniej niz na dowolnym
poprzednim telefonie

Data: 2013-07-28 10:35:48
Autor: August
Jaki Android z QWERTY
Użytkownik "m4rkiz" <m4rkiz@mail.od.wujka.na.g.com> napisał w wiadomo¶ci news:ksu7ac$2br$1dont-email.me...

sam bylem przywiazany do qwerty i mialem kolejno e61, e72, n900, droid 2,
ale na note pisze mi sie duzo szybciej i wygodniej niz na dowolnym
poprzednim telefonie

Mógłby¶ proszę porównać co jest lepszego w n900 niż w e72

--
pozdrav,
August

Data: 2013-07-28 12:41:14
Autor: m4rkiz
Jaki Android z QWERTY
"August" <august@bezspamu.xxx.xxx> wrote in message news:kt2l51$5bd$1node1.news.atman.pl...
[...]

dotykowy ekran, duzo bardziej elastyczny system, imho wygodniejsza klawiatura,
ogolnie n900 jest imho wygodniejszym telefonem

minusem jest ogolna ceglowatosc* i spora szansa na uszkodzenie portu usb

teraz bym juz chyba nie n900 nie kupil (glownie ze wzgledu na dogorywajacy
system) ale swego czasu byl to swietny telefon

chociaz w tej cenie w ktorej chodza na allegro jest to nadal kuszaca propozycja
dla zaawansowanych uzytkownikow z ograniczonym budzetem

*tak wiem ze na pierwszy rzut oka 'wygodniejszy telefon' i 'ceglowatosc' sie
wykluczaja - n900 wygodniej sie uzywa obojetnie czy rozsunietej czy nie, e72
wygodniej sie nosi jest sporo ciensza i lzejsza

Data: 2013-07-27 16:26:34
Autor: Mario
Jaki Android z QWERTY
W dniu 2013-07-25 10:36, Adam Wysocki pisze:
Hej,

W październiku kończy mi się umowa w Playu i chciałbym wziąć jakiś nowszy
telefon niĹĽ zetka (Desire Z), ktĂłry teraz mam. Problem w tym, ĹĽe nie mogÄ™
znaleźć telefonu, który spełniałby moje wymagania :( Nie są chyba zbyt
wygĂłrowane:

- Android
- klawiatura QWERTY (rozsuwany, jak Desire Z)

Znani mi użytkownicy fonów z Qwerty, przy kupnie następnego telefonu nie chcą już QWERTY.

MD

Data: 2013-07-28 09:52:47
Autor: August
Jaki Android z QWERTY

Użytkownik "Mario" <mariuszd@w.pl> napisał w wiadomości news:kt0lv9$e24$3mx1.internetia.pl...

Znani mi użytkownicy fonów z Qwerty, przy kupnie następnego telefonu nie chcą już QWERTY.

A czym zastępują zmysł dotyku opuszkiem wypukłego przcisku bez konieczności patrzenia się na fon ?

--
fan qwerty  ;-)

Data: 2013-07-28 10:54:29
Autor: Mario
Jaki Android z QWERTY
W dniu 2013-07-28 09:52, August pisze:

Użytkownik "Mario" <mariuszd@w.pl> napisał w wiadomości

Znani mi użytkownicy fonów z Qwerty, przy kupnie następnego telefonu
nie chcÄ… juĹĽ QWERTY.

A czym zastępują zmysł dotyku opuszkiem wypukłego przcisku bez
konieczności patrzenia się na fon ?

Nie wiem, ale podejrzewam, że ten zmysł i tak nie był zaspokojony przy pomocy fona z wysuwaną klawiaturką.

MD

Data: 2013-07-28 23:48:02
Autor: AL
Jaki Android z QWERTY
W dniu 2013-07-28 10:54, Mario pisze:
[...]

pomocy fona z wysuwanÄ… klawiaturkÄ….

a ja jednak wolałbym dalej nowy tel;efon z fizyczna klawiaturą QWERTY.

Też mam obecnie DesireZ (G2) poprzednio miałem G1 i powiem, że żaden swype, klawiatura ekranowa nie zastąpi klawiatury qwerty (w telefonach z ekranem do max 4,5").

Swype się często myli (trzeba kontrolować co chwilę jego sugestie.
W pisaniu instrukcji (np. obsĹ‚ugi jakiegoĹ› programu) klawiatura QWERTY jest po prostu najlepsza.  Dodatkwo nie zasĹ‚ania ekranu jak w przypadku klawiatury wirtualnej.

Drugą bardzo przydatnym szczegółem jest pad (w G1 była kulka - mało wygodna, w DesireZ jest pad - działa rewelacyjne - zwłaszcza w opcjach poprawy położeia kursora w tekście - perfekcja.
Ale pewnie znowu odezwie się pare osón, które nigdy z tego szczegółu nie miału okazji skorzystać i będą przekonywac do wielgaśnych Samsungów Note?

Sam byłem ciekaw jaka odpowiedź otrzyma wątkotwórca - ale jest jak zwykle: każdy chwali to co ma, nie zważając na precyzyjnie zadane pytania przez autora wątku :/

Jedynie odpowiedĹş z klawiaturÄ… Qwerty na BT ma tu jeszcze sens.

Jaki Android z QWERTY