Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Jaki Diesel do 15 tys. PLN?

Jaki Diesel do 15 tys. PLN?

Data: 2010-06-24 16:44:36
Autor: Marlboro
Jaki Diesel do 15 tys. PLN?
Pytanie dotyczy jak najmniej wybajerzonego technicznie Diesla, o mocy około 100 koni mechanicznych i palącego w trasie ~5L na 100 KM. Oczywiście interesują mnie tylko najmniej awaryjne auta. Wszystko za około 15k zł.

Data: 2010-06-24 16:47:51
Autor: krzysiek82
Jaki Diesel do 15 tys. PLN?
Marlboro pisze:
Pytanie dotyczy jak najmniej wybajerzonego technicznie Diesla, o mocy około 100 koni mechanicznych i palącego w trasie ~5L na 100 KM. Oczywiście interesują mnie tylko najmniej awaryjne auta. Wszystko za około 15k zł.

Punto 1.9JTD lub Stilo JTD? z nowszych konstrukcji na CR to jedne z bardziej udanych. Ewentualnie starsze TDI 1Z, AFN także dają radę, ale w tych rocznikach w których je montowali auta mogą być w agonalnym stanie.

--
krzysiek82

Data: 2010-06-24 20:28:28
Autor: Marlboro
Jaki Diesel do 15 tys. PLN?
Punto 1.9JTD lub Stilo JTD? z nowszych konstrukcji na CR to jedne z bardziej udanych. Ewentualnie starsze TDI 1Z, AFN także dają radę, ale w tych rocznikach w których je montowali auta mogą być w agonalnym stanie.


W zasadzie nawet samochód bez turbiny wchodziłby w grę. Po prostu jak czytam po forach jakież to problemy są nowymi Dieslami, człowiekowi świta tylko jedno. Stare dobre, niewysilone TDI 1.9. Nie wiem niestety jak wygląda Diesel by Fiat, ale sprawdzę. Dzięki!

Data: 2010-06-24 20:43:31
Autor: Czarek Daniluk
Jaki Diesel do 15 tys. PLN?
W dniu 2010-06-24 20:28, Marlboro pisze:
Punto 1.9JTD lub Stilo JTD? z nowszych konstrukcji na CR to jedne z
bardziej udanych. Ewentualnie starsze TDI 1Z, AFN także dają radę, ale
w tych rocznikach w których je montowali auta mogą być w agonalnym
stanie.


W zasadzie nawet samochód bez turbiny wchodziłby w grę. Po prostu jak
czytam po forach jakież to problemy są nowymi Dieslami, człowiekowi
świta tylko jedno. Stare dobre, niewysilone TDI 1.9. Nie wiem niestety
jak wygląda Diesel by Fiat, ale sprawdzę. Dzięki!

Poczytaj elektrodę i podforum o dieslach, jak kupiłem TDI (90KM na VP37) i zacząłem czytać o notlaufach, problemach z zapalaniem i innych to zacząłem się podłamywać.
Po 4 latach to mogę tylko na razie potwierdzić, że trza koło na wale dokręcać jak trza :D a najlepiej na jakiegoś niebieskiego loctite, żeby się nie odkręcało. To była jedyna poważniejsza awaria silnika (zdechł był na światłach i nie dało się go ożywić) reszta co robiłem to jak na prawie 300kkm na liczniku (a ile w rzeczywistości to kto to wie...) to uważam za eksploatację.

Pozdrawiam !!

PS:
Zamieniłbym go teraz z miłą chęcią na MK4 z tym samym motorem (ALE) bo już mnie pomału zaczyna wk... głośność w MK3 TDI ;)

Data: 2010-06-24 17:37:28
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Jaki Diesel do 15 tys. PLN?
W dniu 2010-06-24 16:44, Marlboro pisze:
Pytanie dotyczy jak najmniej wybajerzonego technicznie Diesla, o mocy
około 100 koni mechanicznych i palącego w trasie ~5L na 100 KM.
Oczywiście interesują mnie tylko najmniej awaryjne auta. Wszystko za
około 15k zł.

Peugeot 306/406 z 2.0Hdi w wersji 90KM (w 306 tylko taki był, w 406 były też mocniejsze). Za te pieniądze może też być Citroen Xsara z tym samym silnikiem (auto bliźniacze do 306). Wersja 90KM jest prosta i niepsujliwa - nie ma dwumasowego koła zamachowego, nie ma filtra FAP (mocniejsze 110KM może mieć, choć nie musi - były wersje fabrycznie bez).
Punto raczej bym odradził w kwestii wygody - piszesz o trasie, więc pewnie trochę jeździsz. Już lepiej Bravo/Brava z silnikiem JTD. Na zadbane Stilo trochę mało kasy - tzn. może i kupisz za 15kpln, ale mocno na styk.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

Data: 2010-06-24 20:30:35
Autor: Marlboro
Jaki Diesel do 15 tys. PLN?
Peugeot 306/406 z 2.0Hdi w wersji 90KM (w 306 tylko taki był, w 406 były też mocniejsze). Za te pieniądze może też być Citroen Xsara z tym samym silnikiem (auto bliźniacze do 306). Wersja 90KM jest prosta i niepsujliwa - nie ma dwumasowego koła zamachowego, nie ma filtra FAP (mocniejsze 110KM może mieć, choć nie musi - były wersje fabrycznie bez).

I właśnie o to chodzi. Po co filtr cząstek stałych, po co dwumasa? Chodzi o jak najprostsza konstrukcję Diesla, ba w grę wchodzi i nawet coś a'la SDI z grupy VAG.

Punto raczej bym odradził w kwestii wygody - piszesz o trasie, więc pewnie trochę jeździsz.

Mało jeżdzę po mieście, bo tutaj starcza mi całkowcie komunikacja miejska (autobus + metro).

Już lepiej Bravo/Brava z silnikiem JTD. Na zadbane Stilo trochę mało kasy - tzn. może i kupisz za 15kpln, ale mocno na styk.

Dlaczego właśnie JTD?;-) Naprawdę są takie dobre?

Data: 2010-06-24 13:33:59
Autor: hamberg
Jaki Diesel do 15 tys. PLN?
Dlaczego w a nie JTD?;-) Naprawd s takie dobre?

na tyle dobre ze jezdza w oplach, suzuki, saabach, lanciach, alfach a
teraz nawet vw sie przerzucil na common rail ktory jest tak naprawde
pomyslem fiata.

Data: 2010-06-25 09:29:30
Autor: krzysiek82
Jaki Diesel do 15 tys. PLN?
hamberg pisze:
Dlaczego w a nie JTD?;-) Naprawd s takie dobre?

na tyle dobre ze jezdza w oplach, suzuki, saabach, lanciach, alfach a
teraz nawet vw sie przerzucil na common rail ktory jest tak naprawde
pomyslem fiata.

dokładnie :)

--
krzysiek82

Data: 2010-06-24 23:48:14
Autor: Marcin Luty
Jaki Diesel do 15 tys. PLN?
I właśnie o to chodzi. Po co filtr cząstek stałych, po co dwumasa? Chodzi o jak najprostsza konstrukcję Diesla, ba w grę wchodzi i nawet coś a'la SDI z grupy VAG.

W Xsarze, P306, Berlingo/Partner i pewnie paru innych byl tez wolnossacy 1.9D. Mul ale dlugowieczny.

--
ml

Data: 2010-06-25 00:10:20
Autor: Marlboro
Jaki Diesel do 15 tys. PLN?
Użytkownik "Marcin Luty" <marcin.luty.no@spam.gmail.com> napisał w wiadomości news:i00jva$kuh$1mx1.internetia.pl...
I właśnie o to chodzi. Po co filtr cząstek stałych, po co dwumasa? Chodzi o jak najprostsza konstrukcję Diesla, ba w grę wchodzi i nawet coś a'la SDI z grupy VAG.

W Xsarze, P306, Berlingo/Partner i pewnie paru innych byl tez wolnossacy 1.9D. Mul ale dlugowieczny.

I jeszcze jedno pytanie. Czy Diesel z turbiną spala mniej ropy na 100KM czy więcej?

Data: 2010-06-25 00:16:56
Autor: Cavallino
Jaki Diesel do 15 tys. PLN?
Użytkownik "Marlboro" <no.mail@nomail.com> napisał w wiadomości news:

I jeszcze jedno pytanie. Czy Diesel z turbiną spala mniej ropy na 100KM czy więcej?

Zależy jak na to patrzeć.
Jak próbujesz normalnie jeździć, to mniej, bo nie trzeba go tak cisnąć jak muła bez turbiny.
Ale decydujące znaczenie ma tutaj nie fakt posiadania turbiny, ale nowocześniejsza konstrukcja silnika niż starych diesli, a takie w 99% przypadków będą do wyboru wśród aut bez turbiny - na tym robi się niższe spalanie.

Data: 2010-06-25 01:22:29
Autor: hamberg
Jaki Diesel do 15 tys. PLN?
I jeszcze jedno pytanie. Czy Diesel z turbiną spala mniej ropy na 100KM czy
więcej?

nie ma na to prostej odpowiedzi - mam porownanie takie:

stary fiat tipo 1.9TD
mniej stara cordoba kombi (mniejsza od fiata nie wiem czy lzejsza)
1.9SDI - wedlug zeznan kolegi pali mu wiecej od mojego starego fiata o
jakies 0,5l/100km

Data: 2010-06-25 07:43:48
Autor: wchpikus
Jaki Diesel do 15 tys. PLN?
Witam!

I jeszcze jedno pytanie. Czy Diesel z turbiną spala mniej ropy na 100KM
czy więcej?

Generalnie zalezy od jazdy.
Z turbina masz ta przyjemnosc, ze depniesz i auto idzie, nie musisz czekac az sie rozpedzi. Oczywiscie moze troche wiecej spalic, ale nie duzo.
Wolnossacy niestety to mol, ale masz ta zalete ze mozesz jechac na bio, zepaku, opalowym...:)

Data: 2010-06-24 23:50:50
Autor: Gom
Jaki Diesel do 15 tys. PLN?
On 25 Cze, 07:43, wchpikus <wchpi...@wytnijto.wp.pl> wrote:
Wolnossacy niestety to mol, ale masz ta zalete ze mozesz jechac na bio,
zepaku, opalowym...:)

A "uturbionym" nie można?

--
Gom

Data: 2010-06-25 09:31:00
Autor: krzysiek82
Jaki Diesel do 15 tys. PLN?
Gom pisze:
A "uturbionym" nie można?


Jedno z drugim nie ma nic wspólnego, różnica jest taka, że zaturbione silniki to zwykle nowsze konstrukcje i tam nie ma mowy o laniu jakiegoś syfu zamiast normalnej ropy.

--
krzysiek82

Data: 2010-06-25 21:07:55
Autor: ToMasz
Jaki Diesel do 15 tys. PLN?
Marcin Luty pisze:
I właśnie o to chodzi. Po co filtr cząstek stałych, po co dwumasa?
Chodzi o jak najprostsza konstrukcję Diesla, ba w grę wchodzi i nawet
coś a'la SDI z grupy VAG.

W Xsarze, P306, Berlingo/Partner i pewnie paru innych byl tez wolnossacy
1.9D. Mul ale dlugowieczny.

Tyle ze za 10 tyś już moze sie rozglądać za Xsarą/p306 z 1.9D i bedzie
miał silnik smętny ale długowieczny, lub zainwestować w HDi, bez fapa, i
dzieki temu bezie miał spalanie o nawet 1litr mniejsze, wyższą kulturę
pracy i parę innych plusów. co do długowieczności - za krótko są na
rynku, ale wystarczająco  długo żeby można było smiało poweidzieć ze
"złe nie są"

ToMasz

Data: 2010-06-25 09:28:51
Autor: krzysiek82
Jaki Diesel do 15 tys. PLN?
Marlboro pisze:
Punto raczej bym odradził w kwestii wygody - piszesz o trasie, więc pewnie trochę jeździsz.

na trasie bez problemu daje radę, ale fakt są wygodniejsze auta.


Dlaczego właśnie JTD?;-) Naprawdę są takie dobre?

Niezbyt drogie wtryski, dwumasy, pompy, dostęp do części nowych jak i używanych bezproblemowy. Poza tym, wtryski padają wyraźnie rzadziej niż i innych podobnych konstrukcji. Znam przypadki przebiegu ponad 700tyś km na taksówkach z takimi silnikami.

--
krzysiek82

Data: 2010-06-25 18:02:33
Autor: Adam Szewczak
Jaki Diesel do 15 tys. PLN?

Użytkownik "Marlboro" <no.mail@nomail.com> napisał w wiadomości news:hvvr0o$t4o$1node2.news.atman.pl...
Pytanie dotyczy jak najmniej wybajerzonego technicznie Diesla, o mocy około 100 koni mechanicznych i palącego w trasie ~5L na 100 KM. Oczywiście interesują mnie tylko najmniej awaryjne auta. Wszystko za około 15k zł.

    Pisales tam juz o SDI, tyle ze SDI ma 68KM w nowszej wersji.
Ale o ile byl dbany to bedzie jezdzic i jezdzic a nawet na Biodieslu.
Moj kolega kupil Polo kombi 2001 SDI. Jezdzi no chyba nieco ponad przecietna bo w rok zrobil 40.000km. Brak awarii, no poza tym ze po kupnie, wymienil tarcze, klocki, amortyzatory i opony ;P Na wlewie jest wklejka ze egzemparz przystosowany do Biodiesla. Spalanie srednie 4.9/100km, a pojedzie bez problemu ok 170km/h ale wtedy pali ponoc 8.

Ja mam teraz polo ale te stare 1.4D to ma spalanie takie samo, i tak czekam wlasnie na okazje zmiany wlasnie na kombiaka SDI. A trafiaja sie z bardzo ladnym wyposazeniem i czasami z dwukolorowym wnetrzem.

PZDr
Adam

Data: 2010-06-25 20:37:04
Autor: Marlboro
Jaki Diesel do 15 tys. PLN?
   Pisales tam juz o SDI, tyle ze SDI ma 68KM w nowszej wersji.
Ale o ile byl dbany to bedzie jezdzic i jezdzic a nawet na Biodieslu.
Moj kolega kupil Polo kombi 2001 SDI. Jezdzi no chyba nieco ponad przecietna bo w rok zrobil 40.000km. Brak awarii, no poza tym ze po kupnie, wymienil tarcze, klocki, amortyzatory i opony ;P Na wlewie jest wklejka ze egzemparz przystosowany do Biodiesla. Spalanie srednie 4.9/100km, a pojedzie bez problemu ok 170km/h ale wtedy pali ponoc 8.

Polo jest delikatnie mówiąc za małe. Szukam czegoś wielkości Civica/Golfa. I rzeczywiście, w zeszłym roku zrobiłem 50 tys. km. Czyli relatywnie dużo, stąd moje zainteresowanie dieslem.

Ja mam teraz polo ale te stare 1.4D to ma spalanie takie samo, i tak czekam wlasnie na okazje zmiany wlasnie na kombiaka SDI. A trafiaja sie z bardzo ladnym wyposazeniem i czasami z dwukolorowym wnetrzem.

Ojoj, to musi jeździć jak 1.0 w Polo. ;-) Powodzenia w znalezieniu fajnej Polówy z SDI!

Data: 2010-06-25 22:01:10
Autor: Adam Szewczak
Jaki Diesel do 15 tys. PLN?

Użytkownik "Marlboro" <no.mail@nomail.com> napisał w wiadomości news:i02t0l$4fk$1node1.news.atman.pl...
   Pisales tam juz o SDI, tyle ze SDI ma 68KM w nowszej wersji.
Ale o ile byl dbany to bedzie jezdzic i jezdzic a nawet na Biodieslu.
Moj kolega kupil Polo kombi 2001 SDI. Jezdzi no chyba nieco ponad przecietna bo w rok zrobil 40.000km. Brak awarii, no poza tym ze po kupnie, wymienil tarcze, klocki, amortyzatory i opony ;P Na wlewie jest wklejka ze egzemparz przystosowany do Biodiesla. Spalanie srednie 4.9/100km, a pojedzie bez problemu ok 170km/h ale wtedy pali ponoc 8.

Polo jest delikatnie mówiąc za małe. Szukam czegoś wielkości Civica/Golfa. I rzeczywiście, w zeszłym roku zrobiłem 50 tys. km. Czyli relatywnie dużo, stąd moje zainteresowanie dieslem.

Ja mam teraz polo ale te stare 1.4D to ma spalanie takie samo, i tak czekam wlasnie na okazje zmiany wlasnie na kombiaka SDI. A trafiaja sie z bardzo ladnym wyposazeniem i czasami z dwukolorowym wnetrzem.

Ojoj, to musi jeździć jak 1.0 w Polo. ;-) Powodzenia w znalezieniu fajnej Polówy z SDI!

    Powiem Ci ze poruszam sie tym na codzien po Wawie i naprawde zastanawiam sie czemu Ci tam z tylu ruszaja tak mizernie spod swiatel, bo by sie w tym czasie ze dwa samochody zmiscily. IMO technika ruszania sie liczy bo potem polo faktycznie odpada ;P natomiast na miasto ten samochod ma wiele zalet. Ale w sumie pierwszy rok jezdzenia to zrobilem 30.000km i nawet za granice se pojezdzilem.

IMO hmm polo kombi to takie male strasznie nie jest.

PZDr
Adam

Jaki Diesel do 15 tys. PLN?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona