Jaki ELM 327 od Chińczyka?

Data: 2017-06-13 11:47:11
Autor: J.F.
Jaki ELM 327 od Chińczyka?
Użytkownik "DominikAłaszewski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ohns42$g4e$1@node2.news.atman.pl...
Chciałbym zakupić od chińczyka interfejs do złącza OBD2,
żeby od czasu do czasu zobaczyć, co w trawie piszczy.
Tylko własne auto- żadne zastosowania zawodowe.

No i oczywiście na Ali zatrzęsienie, ceny już
od niecałych 3$.

Pare lat temu byl gwaltowny spadek cen ... i cos na swiecie narzekali, ze te tanie to jakies nie calkiem kompatybilne.
Ale kupilem i z Vectra sie jakos laczy. 3$ nie majatek

Obejrzyj sobie gniazdo w samochodzie, u mnie ta szersza czesc u gory ledwo wchodzi w dziure.
A te w dodatku dosc niskie, jak sie zatnie w dziurze, to nie wyciagniesz.

Natomiast inny sprzedawca taniego:
http://tiny.pl/g1whd
oznajmia "Works on all OBD2 Vehicles (1996 onwards in USA)
and EOBD vehicles ( Petrol cars from 2001 and diesel cars
from 2003/2004 in Europe)"- co by się w mojej opinii
bardziej zgadzało.

To chyba tekst ogolny - od tego roku wymagano zlacza OBD w samochodach.
Moj ELM nie wspolpracuje z mondeo diesel 99 ... ale prawde mowiac, to nie wiem czy tam jest jakis komputer, bo jest pompa wtryskowa :-)

No i pytanie- ktoś z Was coś może polecić
albo odradzić? To wszystko to samo, czy jednak
są modele lepsze i gorsze (i w czym?).

Niestety - po modeli nie rozroznisz, obudowa to sa malo, wiec nie ma jak polecic :-(

J.

Data: 2017-06-13 11:59:10
Autor: Dominik Ałaszewski
Jaki ELM 327 od Chińczyka?
Dnia 13.06.2017 J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał/a:

Ale kupilem i z Vectra sie jakos laczy. 3$ nie majatek

No to zaryzykowałem te 2,72$ :-)

Obejrzyj sobie gniazdo w samochodzie, u mnie ta szersza czesc u gory ledwo wchodzi w dziure.

Na razie docelowego auta jeszcze nie mam :-)

Jak ELM dojdzie od chińczyka, to sprawdzę. Najwyżej utopiłem 10 zł.

Data: 2017-06-14 08:56:40
Autor: ToMasz
Jaki ELM 327 od Chińczyka?
W dniu 13.06.2017 o 13:59, Dominik Ałaszewski pisze:
[...]

mam takiego... can-bt-android za 10zł. Raz "stanął" opel agila i zostałem poproszony o szybką naprawę. Jesteś facetem, to musisz się znać. no wiec podjechałem, podpiąłem się, kod jakiś tam wyskoczył, przetłumaczyłem go: Za niskie napiecie na głównym przekaźniku. akumulator wyładowany, bo go kręcili rozrusznikiem do upadłego. no więc podpiąlem kable ze swojego auta, po paru chwilach w instalacji opla było 13.5v a.... "napięcie na przekaźniku za niskie" no bez jaj, jak za niskie. patrze na silnik, jest klapka sugerująca ze pod nią są bezpieczniki i przekaźniki. otwieram, patrze a tam leży, leży! wypadnięty przekaźnik. wetknąłem, auto odpaliło od razu.
Tak więc przydał się, patrzeli na mnie jak na czarodzieja, ale to był cufol. w xsarze - napięcia, temperatury, przepływ powietrza. to wszystko. W tym oplu jeszcze się dało vin odczytać i parę innych numerów.

ToMasz

Data: 2017-06-14 10:52:45
Autor: J.F.
Jaki ELM 327 od Chińczyka?
Użytkownik "ToMasz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5940de29$0$5143$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Ci faceci to sie jednak znaja na tych samochodach :-)

J.

Data: 2017-06-15 21:19:29
Autor: jerzu.xyz
Jaki ELM 327 od Chińczyka?
On Tue, 13 Jun 2017 11:47:11 +0200, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

Moj ELM nie wspolpracuje z mondeo diesel 99 ... ale prawde mowiac, to nie wiem czy tam jest jakis komputer, bo jest pompa wtryskowa :-)

Z fordami to jest problem, bo one gadają na różnych protokołach, a
nowsze na ms/hs can. I często jest tak, że gadają np. z benzyną, a nie
gadają z dieslami TDDi, ale z TDCi już tak. Brak przełącznika ms/hs za
bardzo nie przeszkadza, bo traci się tylko brak łączności z radiem czy
klimatyzacją.

Tyle widać u mnie (1.6 TDCi) na ELMie HS/MS:

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/ff/72/a2/ff72a29de653591068d424d80911ae49.jpg

Tyle na ELMie za 5$ w Mondeo 2.0 TDDi:

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/5f/3b/73/5f3b73ee482da9ba6981be8492743d2b.jpg

http://jerzu.waw.pl GG:129280