Jaki HDD do archiwizacji danych

Data: 2015-09-27 12:58:12
Autor: z
Jaki HDD do archiwizacji danych
Dawno nie kupowa³em HDD :-)
Potrzebujê 500GB lub 1TB do stacji dokuj±cej.
Mo¿e byæ 3,5 lub 2,5"
Dysk bêdzie g³ównie le¿a³ na pó³ce a raz na tydzieñ/miesi±c bêdzie uruchamiany na kilka godzin.
Czy jak kupiê cokolwiek np.
http://www.x-kom.pl/p/69642-dysk-twardy-sata-iii-seagate-1tb-7200obr-64mb.html
bêdê zadowolony?
Czy mo¿e warto szukaæ specjalnych do tego celu urz±dzeñ? :-)
Poprzedni zwyk³y seagate po 5 latach ju¿ niedomaga.

Data: 2015-09-27 17:29:41
Autor: Wiktor S.
z wrote:
[...]

kup byle jaki na 2,5" i obudowê do niego na USB 3.0

Patrz ¿eby obudowa mia³a gniazdo typu A (czyli du¿e, normalne USB) a nie tzw. micro-B, które siê bardzo szybko wyrobi.

--
Wiktor S.

Data: 2015-09-27 18:09:52
Autor: z
W dniu 2015-09-27 o 17:29, Wiktor S. pisze:
kup byle jaki na 2,5" i obudowê do niego na USB 3.0

Patrz ¿eby obudowa mia³a gniazdo typu A (czyli du¿e, normalne USB) a nie
tzw. micro-B, które siê bardzo szybko wyrobi.

Stacja dokuj±ca ju¿ jest. Chodzi na e-sata.
Co mi da 2,5" oprócz gabarytów?
My¶la³em ¿e 3,5" bêdzie bezpieczniejsze.

Data: 2015-09-27 18:57:55
Autor: Irokez
W dniu 2015-09-27 o 18:09, z pisze:
[...]

oprócz gabarytów nie potrzebujesz zasilania, czyli £atwiej zabraæ i podpi±æ do laptopa w drugim pokoju na ten przyk³ad.

My¶la³em ¿e 3,5" bêdzie bezpieczniejsze.

Statystycznie wytrzymalsze.

Kup cokolwiek jak ju¿ masz stacjê dokuj±c±.

--
Irokez

Data: 2015-09-27 20:22:19
Autor: RadoslawF
Jaki HDD do archiwizacji danych
W dniu 2015-09-27 o 18:09, z pisze:

Patrz żeby obudowa miała gniazdo typu A (czyli duże, normalne USB) a nie
tzw. micro-B, które się bardzo szybko wyrobi.

Stacja dokująca już jest. Chodzi na e-sata.
Co mi da 2,5" oprócz gabarytów?
Myślałem że 3,5" będzie bezpieczniejsze.

2,5 cala będzie droższe, wolniejsze i bardziej awaryjne.

Pozdrawiam

Data: 2015-09-27 20:46:43
Autor: \(c\)RaSz
Jaki HDD do archiwizacji danych
Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał w
news:mu9c4q$41g$1node1.news.atman.pl ...
:W dniu 2015-09-27 o 18:09, z pisze:
:
: >> (...)
: > Co mi da 2,5" oprócz gabarytów?
: > Myślałem że 3,5" będzie bezpieczniejsze.
: >
: 2,5 cala będzie droższe, wolniejsze i bardziej awaryjne.
:
:

Jesteś pewien, że droższe? Też się przymierzam do kupna kolejnego dysku, i ktoś mi tłumaczył, że cena tych mniejszych — też jest mniejsza. No a poza tym, jak już ktoś powyżej napisał: 2,5" zadowalają się zasilaniem z USB bez dodatkowego kabelka prądowego...

--

Socjaliści, jak wiadomo, swój program kierują do tych, którzy czują się
pokrzywdzeni, i wyzyskiwani. Kiedy więc socjaliści są u władzy - tak

Data: 2015-09-27 21:09:05
Autor: Wiktor S.
Jaki HDD do archiwizacji danych
Jesteś pewien, że droższe?

Przy tej samej cenie mniejsze objętościowo.

--
Wiktor S.

Data: 2015-09-27 22:34:30
Autor: RadoslawF
Jaki HDD do archiwizacji danych
W dniu 2015-09-27 o 20:46,   (c)RaSz pisze:

: >> (...)
[...]

kabelka prÄ…dowego...

Jestem pewien.
Zamiast pytać wystarczyło sprawdzić ceny w dowolnym sklepie
czy jakimÅ› allegro.
A jak ktoś już ma stacje dokującą obsługującą dyski 2,5 i 3,5
to powoływanie się na mniejsza ilość napięć potrzebną do pracy
dysku 2,5 nie jest argumentem tylko pokazem bezmyślności.

Pozdrawiam

Data: 2015-09-27 23:00:38
Autor: \(c\)RaSz
Jaki HDD do archiwizacji danych

Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@wp.pl> napisał w
news:mu9jsm$pib$1node2.news.atman.pl ...
:
:
: > : >> (...)
: > : >
[...]

No i po co te przytyki? To Ty nie doczytałeś! Wszak pisałem o tym, że " Też się przymierzam do kupna kolejnego dysku" — i m.in. w tym właśnie kontekście o różnych za-i-przeciw, które JA muszę sobie rozważyć. A że żadnej stacji dokującej jeszcze nie wybrałem, to ilość napięć może mnie skłonić do tego, aby jednak wybrać 2,5" dysk. Podobnie też kogoś, kto w ten wątek zajrzy jeszcze prócz nas dwóch...

--

ze SÅ‚onimskiego:

" - Że co? Wymiana POGLĄDÓW? Takiej wymiany starannie unikam,
bo jakoÅ› zazwyczaj na niej... tracÄ™!"

Data: 2015-09-28 10:06:18
Autor: RadoslawF
Jaki HDD do archiwizacji danych
W dniu 2015-09-27 o 23:00,   (c)RaSz pisze:

: > : >> (...)
: > : >
[...]

Ilość napięć nie powinna do niczego skłaniać. Nie napiszę dlaczego bo
uznasz to za kolejny przytyk. Ważne jest do czego ten dysk będzie
służył.
Jeśli jako sprzęt przenośny to ważniejsze będą wymiary i wygra
mniejszy gabarytowo, jeśli jako stacjonarny to gabaryty nie będą
miały znaczenia i wygra mniejsza cena za gigabajt czyli dysk
3,5 cala.

Pozdrawiam

Data: 2015-09-27 20:08:55
Autor: Poldek
z wrote:
Dawno nie kupowa³em HDD :-)
Potrzebujê 500GB lub 1TB do stacji dokuj±cej.
Mo¿e byæ 3,5 lub 2,5"

WD Green

Jaki HDD do archiwizacji danych