Jaki NAS do backupu, osi±gi nieistotne

Data: 2013-05-12 13:30:42
Autor: R.e.m.e.K
Jaki NAS do backupu, osi±gi nieistotne
Dnia Sat, 11 May 2013 17:41:26 -0700 (PDT), Lisciasty napisał(a):

zdechł był w końcu przedwcześnie. Teraz padł pomysł NAS-a, przeglądam
co teraz jest dostępne i po odfiltrowaniu na tapecie zostały:

QNAP 2-Bay TurboNAS
Netgear ReadyNas Duo v2
SYNOLOGY DS211 2-bay

ten netgear najtańszy, ale ma jakieś szemrane opinie.
Czy to powyższe warte jest rozważenia? Czy może pomyśleć nad jakimś
innym sposobem backupu? Ilość danych jest śmiesznie mała (pewnie 6-8
GB/miesiąc), prędkość transferu jest kompletnie nieistotna, tudzież
inne wodotryski jak torrenty, ajtuny i inne miszmasze. JednakowoĹĽ
opcji z dyskiem usb czy czymś takim wolałbym uniknąć.

Mam tego ReadyNAS Duo tylko w wersji v1. Uzywam od 3 lat do wlasnie kopii,
nie narzekam. Wodotryski tez ma. Rozszzerzylem mu pamiec z 256MB do 1GB,
doinstalowalem troche rzeczy, mam na nim nawet iSCSI i jedna partycja w
kompie pod Win7 jest z tego NASa :-) Poza tym normalnie masz tam serwer FTP,
http, jest PHP, nawet chyba sie mySQL znajdzie - mozna stawiac proste www.
Jesdyne co moze byc klopotem to ewentualna aktualizacja systemu (poza
aktualizacjami publikowanymi przez samego Netgeara). Chcialem tam ostatnio
zainstalowac serwer pewnej gry i zderzylem sie z niezgodnoscia bibliotek
systemowych. Na tym NASie pracuje Debian 3.1 i nie da sie dac nowszego, bo
procesor jestdosc egzotyczny (Sparc) a Debian przestal go wspierac przy
wersji 4. Jesli jednak nie robisz takich cudow i nie bedziesz to polecam. Choc do
zabawy wolalbym dzis QNAPa ;-)

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2013-05-12 21:38:32
Autor: p0li
T->Dnia 2013-05-12 13:30:42 niejaki R.e.m.e.K napisał:
 Rozszzerzylem mu pamiec z 256MB do 1GB

a możesz co¶ napisać o tym? dużo jest roboty? trzeba lutować?

--
P0zdrawiam p0li     p0li(at)poczta.onet.pl
gg # 175936; icq# 16655815 skype: p0li_ten_jedyny

Data: 2013-05-12 21:53:50
Autor: R.e.m.e.K
Dnia Sun, 12 May 2013 21:38:32 +0200, p0li napisał(a):

T->Dnia 2013-05-12 13:30:42 niejaki R.e.m.e.K napisał:
 Rozszzerzylem mu pamiec z 256MB do 1GB

a możesz coś napisać o tym? dużo jest roboty? trzeba lutować?

Eeee... lutowac tylko w jednym wypadku, jesli szukanie odpowiedniego* modulu
bedzie trwalo miesiac i bedzie to luty ;-)

Czyli wkladasz w slot jak w kompie, moduly SODIMM, laptopowe, 5 minut roboty
:-)

*) dzialaja okreslone moduly wyszczegolnione przez producenta, dzialanie
modulu spoza tej listy to ruletka.

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2013-05-13 08:39:57
Autor: p0li
T->Dnia 2013-05-12 21:53:50 niejaki R.e.m.e.K napisał:
[...]

aha - dzięki za informacje - jeszcze szybkie pytanko - moduł pamięci
dokładasz czy zamieniasz?

Data: 2013-05-13 09:18:10
Autor: R.e.m.e.K
Dnia Mon, 13 May 2013 08:39:57 +0200, p0li napisał(a):

Czyli wkladasz w slot jak w kompie, moduly SODIMM, laptopowe, 5 minut roboty
:-)

aha - dzięki za informacje - jeszcze szybkie pytanko - moduł pamięci
dokładasz czy zamieniasz?

No wlasnie, poprzednio nieprecyzyjnie sie wyrazilem uzywajac liczby mnogiej.
Moj NAS w wersji v1 posiada jedno gniazdo na modul, wiec zamieniam. Jak ma
v2 nie wiem. W kazdym razie dostep jest latwy (4 srubki i klapka), producent
nie robi sztucznie "pod gorke".

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2013-05-13 10:55:45
Autor: p0li
T->Dnia 2013-05-13 09:18:10 niejaki R.e.m.e.K napisał:
[...]

no to fajnie - popatrzę sobie w wolnej chwili
jeszcze raz dzięki :)