Jaki PC do 1500zl

Data: 2010-04-18 08:34:44
Autor: JP
Jaki PC do 1500zl
Witam;
Potrzebuje porady co do zakupu PC do ceny max 1500zl bez monitora oraz peryferiow.
Komputer bedzie uzywany przez dziewczyne uczacac sie w szkole sredniej.
ogolny zarys komputera posiadam, nie mam tylko sprecyzowanej plyty gl. - jak powszechnie wiadomo jest to akurat najwazniejszy podzespol w PC...

Zastanawiam sie nad m.w.:
http://allegro.pl/item1000188245_king_gracz_2_x_3_0ghz_4gb_500gb_grafika_
1gb_dvrw.html

http://allegro.pl/item993623818_king_gracz_2_x_3_0ghz_4gb_500gb_hd5570_
1gb_dx11.html

http://allegro.pl/item998990203_king_gracz_2_x_3_0ghz_4gb_500gb_grafika_
2gb_dvrw.html

http://allegro.pl/item1001684505_king_gracz_2_x_3_0ghz_4gb_500gb_9800gt_
1gb_dvrw.html

Co sadzicie o plycie montowanej w tych PC? Na jakiej plycie Wy byscie postawili swoj sprzet i dlaczego?
Dodatkowo co mnie trapi w w/w komputerach to brak dokladnych inf. nt. HDD, DVD, RAM - producenci itd...

Data: 2010-04-18 09:16:57
Autor: zen3x
Jaki PC do 1500zl

--
Pozdra
to jest niezle, dokupujesz karte na pciex i masz to co ciebie

Data: 2010-04-18 10:46:23
Autor: M1SLQ
Jaki PC do 1500zl
Data: 2010-04-18 12:36:33
Autor: BartekK
Jaki PC do 1500zl
W dniu 2010-04-18 10:34, JP pisze:
Komputer bedzie uzywany przez dziewczyne uczacac sie w szkole sredniej.
Ale do czego uĹźywany?

Zastanawiam sie nad m.w.:
http://allegro.pl/item1000188245.html
Co sadzicie o plycie montowanej w tych PC?
cytując z tej aukcji "MOC 6,0 ghz" i "ASROCK N68-S  - bardzo dobra płyta główna, najnowszy trend" - po takich tekstach (zwłaszcza co do płyty tego producenta) radziłbym omijać tego sprzedawcę bardzo szerokim łukiem. To jest najgorszy chłam, klasy ECS. Do kompletu wyjąca grafika (a wcale niezbyt wydajna, tylko pytanie czy w ogĂłle jakaś wydajna jest tu potrzebna), najmniejszy dysk twardy jaki się trafił w hurtowni... To jest "zestaw dla frajerĂłw co nie wiedzą czego i do czego potrzebują", więc wystarczy nawinąć im na uszy trochę makaronu marketingowego i będą szczęśliwi kupując nawet cegłę.

Data: 2010-04-18 14:58:09
Autor: Roger(OS)
Jaki PC do 1500zl
Dnia Sun, 18 Apr 2010 12:36:33 +0200, BartekK napisał(a):

W dniu 2010-04-18 10:34, JP pisze:
Komputer bedzie uzywany przez dziewczyne uczacac sie w szkole sredniej.
Ale do czego używany?

Zastanawiam sie nad m.w.:
http://allegro.pl/item1000188245.html
Co sadzicie o plycie montowanej w tych PC?
cytując z tej aukcji "MOC 6,0 ghz" i "ASROCK N68-S  - bardzo dobra płyta główna, najnowszy trend" - po takich tekstach (zwłaszcza co do płyty tego producenta) radziłbym omijać tego sprzedawcę bardzo szerokim łukiem. To jest najgorszy chłam, klasy ECS. Do kompletu wyjąca grafika (a wcale niezbyt wydajna, tylko pytanie czy w ogóle jakaś wydajna jest tu potrzebna), najmniejszy dysk twardy jaki się trafił w hurtowni... To jest "zestaw dla frajerów co nie wiedzą czego i do czego potrzebują", więc wystarczy nawinąć im na uszy trochę makaronu marketingowego i będą szczęśliwi kupując nawet cegłę.

Hmm, a wpadlem na pomysl zaoszczedzenia 200-300zl - nie brac karty
graficznej, a jedynie zasttanowic sie nad dobra karta zintegrowana i plyta
z gniazdem PCI-E 16x za kilka miesiecy wlorzylbym tam cos co spadnie z ceny
i bylo by cacy - tylko jaka plyte z karta na sobie polecicie?
Z gier to bedzie tylko The Sims i World of Warcraft, nie gra w ogole w
strzelanki !
Moze cos a'la:
http://www.allegro.pl/item988644147_dfi_blood_iron_lanparty_785g_m35_ddr3_pod_amd_box.html

Data: 2010-04-18 16:14:21
Autor: BartekK
Jaki PC do 1500zl
W dniu 2010-04-18 14:58, Roger(OS) pisze:
[...]
Bardzo sprytnie, w tą stronę też bym szedł - zwłaszcza że może się okazać że zintegrowana karta w zupełności wystarczy do tych zastosowań i nie będzie konieczności wymiany

Moze cos a'la:
http://www.allegro.pl/item988644147_dfi_blood_iron_lanparty_785g_m35_ddr3_pod_amd_box.html
Może być, aczkolwiek miałem gdy raz tą płytę w ręce to miała mały mankament - było słychać syczenie-piszczenie dławików w układzie zasilania procesora (zwłaszcza w spoczynku/idle). Ale tą przypadłość ma od pewnego czasu bardzo wiele płyt, niestety.

Data: 2010-04-18 16:26:03
Autor: Roger(OS)
Jaki PC do 1500zl
Dnia Sun, 18 Apr 2010 16:14:21 +0200, BartekK napisał(a):

[...]

W takim razie sa jakies inne, bardziej solidnie wykonane plyty?
Zastanawiam sie nad taka ze zintegrowana karta poniewaz jak pisalem gier
bedzie minimalnie (Sims'y oraz WoW) wymagania te gry maja praktycznie
zerowe, a porzadna plyta jednak jest wskazana w PC. Moze sa jakies plyty ze
zintegrowanymi ukladami GeForce?
Prosze o polecenie lub chocby wypisanie plyt godnych uwagi.

Roger(OS)

Data: 2010-04-18 18:15:44
Autor: Zbigniew Cofała
Jaki PC do 1500zl
JP wrote:

[...]

Nie kupuj takich garażowych produktów składanych przez firmy prowadzone przez gimnazjalistów z tego co akurat jest najtańsze w hurtowni. Jak chcesz mieć dobry sprzęt, to kup np. jakiegoś DELL-a 745:
http://www.allegro.pl/item988025660_dell_745_1_86ghz_2048_80gb_dvdrw_xp_prof_delkom.html

Do tego szybki dysk Samsung F3 0.5 TB za 200 złotych jakaś w miarę grafika za 300 i dziewczyna będzie mieć dużo lepszy sprzęt niż tamte zabawki. --
Zbigniew[at]Cofala[dot]com
http://turox.pl

Data: 2010-04-18 17:00:09
Autor: Budzik
Jaki PC do 1500zl
Użytkownik Zbigniew Cofała adres.w@stopce.pl ...

[...]

całe szczescie, ze moje dotychczasowe komputery o tym nie wiedza....

Data: 2010-04-18 21:53:54
Autor: Zbigniew Cofała
Jaki PC do 1500zl
Budzik wrote:

[...]

O czym nie wiedzą?

--
Zbigniew[at]Cofala[dot]com
http://turox.pl

Data: 2010-04-18 20:34:30
Autor: Budzik
Jaki PC do 1500zl
[...]

o tym, ze nie powinny działac np. 3 lata x 24h/dobe bedac zwykłymi składakami a nie frmowymi dellami.

Data: 2010-04-19 20:28:28
Autor: Zbigniew Cofała
Jaki PC do 1500zl
Budzik wrote:

[...]

Składak poskładany samemu przez kogoś kto się zna - może działać i 3 lata. Składak poskładany w sklepie z byle czego żeby było taniej - a jak widzę już płytę główną m-ki Asrock, to mogę się domyślać jakości reszty komponentów, kiedy podziała trzy lata, to trzeba iść do kolektury i postawić jakiś zakład - jak nic jesteśmy w czepku urodzeni. BTW - kupiłem kilka miesięcy temu poleasingowego IBM-a na serwer - wymieniłem jedynie dysk, na dwa większe w RAID-ie - i dupa. Kto by pomyślał że można spieprzyć coś tak normalnego jak twardy dysk, a firmie Western Digital się udało: http://lists.mandriva.com/bugs/2010-03/msg01106.php

W tym tygodniu będę wymieniał te dwa gówna na jakieś normalne dyski.

--
Zbigniew[at]Cofala[dot]com
http://turox.pl

Data: 2010-04-19 20:01:39
Autor: Budzik
Jaki PC do 1500zl
Użytkownik Zbigniew Cofała adres.w@stopce.pl ...

Asrock

pamietam jeden czy dwa modele tego producenta były chwalone, jako bardzo udane modele.
Nie pamietam, zeby ktorys był udsadzany od czci.

Data: 2010-04-19 20:36:57
Autor: Grzegorz Prędki
Jaki PC do 1500zl

[...]

Nie wiem jak teraz, ale w czasach jeszcze P4 i podstawki 478 zlozylem sporo biurowych komputerow na plytach Asrocka. Normlana praca biurowa - 8h/5 dni w tygodniu. Na jakies 120-130 zestawow do serwisu wrocily (z powodu walnietej plyty) dwie sztuki.

Data: 2010-04-20 10:44:28
Autor: Zbigniew Cofała
Jaki PC do 1500zl
Grzegorz Prędki wrote:

[...]

A moja znajoma kupiła synowi komputer (na asusie nawet) w sklepie
składakowym, w którym po paru tygodniach użytkowania strzeliło coś jak z
rewolweru i przestał się otwierać DVD. Zadzwoniła do mnie po pomoc, po
rozebraniu napędu okazało się że płyta rozpadła się w drobny mak. Znajoma
powiosłowała z tym do sklepu, który reklamacji oczywiście nie uznał, bo nie
odpowiadają za to że płyta była wadliwa, ale sprzedali oczywiście drugi
taki sam napęd. Nie minął tudzień jak to samo stało się w drugim napędzie.
Potem przeczytałem gdzieś przypadkowo że napędy z tej serii miały jakieś
luzy na łożyskach czy skrzywione osie i biły, co skutkowało po jakimś
czasie rozpadnięciem się płyty przy dużych prędkościach. Druga sprawa - ponieważ znajoma miała na komputer limit kasy z PFRONU (syn
jest niepełnosprawny) trochę wyższy niż cena komputera, sklep zaproponował
że do tego standardowego komputera wsadzi lepszy procesor, na co się
zgodziła. Niestety lepszy procesor żarł więcej prądu i nie wyrabiał się
zasilacz, co skutkowało okresowym zawieszaniem się komputera w najmniej
oczekiwanych momentach. Poza tym, gniazda USB na panelu przednim działały w
prędkości standardu USB 1.1, bo kabel z płyty głównej do panelu obudowy był
nieekranowany i za długi. No i nie mówiąc już o tym że wentylatory od
chińczyka po dolarze za sztukę, już po kilku miesiącach wyły w tym kompie
jak opętane.

--
Zbigniew[at]Cofala[dot]com
http://turox.pl - solidny hosting dla wymagających

Data: 2010-04-19 21:38:37
Autor: MarcinCz
Jaki PC do 1500zl
Dnia Mon, 19 Apr 2010 20:28:28 +0200, Zbigniew Cofała napisał(a):

Składak poskładany samemu przez kogoś kto się zna - może działać i 3 lata.

Złożyłem teściowej 4 lat temu peceta i oprócz dołożenia pół roku temu 512MB
RAM nic mu jakoś nie jest...
Składak poskładany w sklepie z byle czego żeby było taniej - a jak widzę już płytę główną m-ki Asrock, to mogę się domyślać jakości reszty komponentów,

Asrock wypuścił ostatnio parę ciekawych płyt, które zbierają dość dobre
recenzje...
kiedy podziała trzy lata, to trzeba iść do kolektury i postawić jakiś zakład - jak nic jesteśmy w czepku urodzeni.

Bzdura. Z głową dobrane komponenty potrafią konkurować z powodzeniem z tymi
cudownymi i niezawodnymi "firmowymi" składakami. Trzeba wiedzieć co się
robi a nie jechać na opinii że Asus i Gygabyte fajne bo kolega ma a ECS i
Asrock nie bo jak byłem w podstawówce to rodzice mi kupili komputer z
duronem i się spsuł... ;)

--
Marcin

Data: 2010-04-20 10:01:03
Autor: Zbigniew Cofała
Jaki PC do 1500zl
MarcinCz wrote:

[...]

Próbka kontrolna: 1 sztuka. Niesłychane.
[...]

Recenzje srecenzje. W dzisiejszych czasach 90 procent recenzji czegokolwiek
komputerowego z prasy czy internetu nadaje się do spuszczenia w toalecie. W
gazetach chwalą tych producentów którzy kupią reklamę, a w necie każdy
chwali to co sam ma.
[...]

Piszesz "bzdura" a potem powtarzasz za mną co sam napisałem - przeczytaj
pierwsze zdanie w tym poście. A firmowe komputery nie są "cudowne i
niezawodne", firmowe komputery są _przetestowane_. Serwis to dodatkowa
robota, która kosztuje dużo, dlatego duże firmy dbają o jakość bo bardziej
im się opłaca wydać dodatkowych 5 dolarów od sztuki na testy, niż potem
bulić za naprawy gwarancyjne. Firma "Czesio i Grzesio" sprzedaje dziesięć
komputerów w miesiącu to nie ma problemu jak im połowa wróci.

Trzeba wiedzieć co się robi a nie jechać na opinii że Asus i Gygabyte fajne bo kolega ma a
ECS i Asrock nie bo jak byłem w podstawówce to rodzice mi kupili komputer
z duronem i się spsuł... ;)

Jak chodziłem do podstawówki, to jedyne komputery z jakimi mieliśmy
styczność (nie licząc kalkulatorków), to takie:
http://bi.gazeta.pl/im/1/7263/z7263201O.jpg :)

Data: 2010-04-20 11:05:47
Autor: MarcinCz
Jaki PC do 1500zl
Dnia Tue, 20 Apr 2010 10:01:03 +0200, Zbigniew Cofała napisał(a):

Próbka kontrolna: 1 sztuka. Niesłychane.

Czy 100% skuteczność nie czyni ze mnie autorytetu w tych sprawach...?

Piszesz "bzdura" a potem powtarzasz za mną co sam napisałem - przeczytaj
pierwsze zdanie w tym poście. A firmowe komputery nie są "cudowne i
niezawodne", firmowe komputery są _przetestowane_. Serwis to dodatkowa

Bzdura, bzdura i bzdura po trzykroć. Przez moje ręce przeszły setki/tysiące
firmowych składaków i psuły się też na potęgę. Wielkie mi testy i serwis.
Kolejny mit... Pewien model HP resetował się przy uderzeniu stemplem
kasjerskim w biurko, na którym stał. Pan z serwisu przyjechał i wymieniał
płyty w większości z nich bo podobno ktoś przyoszczędził i kiepsko mu
wyszło z wykonaniem socketu.
Jak chodziłem do podstawówki, to jedyne komputery z jakimi mieliśmy
styczność (nie licząc kalkulatorków), to takie:
http://bi.gazeta.pl/im/1/7263/z7263201O.jpg :)
Ja niewiele lat potem grywałem w "Prince of Persia" na 286 pod dosem...

--
Marcin

Data: 2010-04-20 12:53:08
Autor: Zbigniew Cofała
Jaki PC do 1500zl
MarcinCz wrote:

Próbka kontrolna: 1 sztuka. Niesłychane.
Czy 100% skuteczność nie czyni ze mnie autorytetu w tych sprawach...?

Zgadnij. :)

[...]

I jeden Asrock teściowej który działa. :) Wybacz - równie dobrze, ktoś kto
pracuje w serwisie Opla może powiedzieć że Volkswageny się nie psują, bo na
tysiące samochodów które trafiły do tego serwisu to wszystko były Ople,
natomiast jego znajomy który ma VW jeszcze z nim u niego nie był.   ;)

[...]

Przecież wiadomo że każda firma może mieć słabszy model, ale to niczego nie
dowodzi. Zresztą - dopóki działa i nic się nie dzieje, to nie ma różnicy
czy to dzieło IBM-a, Della czy "firmy" składającej się z dwóch licealistów
którzy wiedzą jakie kupić w hurtowni części i poskładać do kupy tak żeby
się nie skaleczyć. Tylko jak mam do wyboru pomiędzy takimi konstrukcjami

http://www.redplanettrading.com/ebay/cases/optiplex740/barebone/optiplex740_smt_barebone_inside_800.jpg
http://www.pc.ibm.com/de/lenovo/pressephotos/imgs/produkte/thinkcentre/thinkcentre_a_serie/thinkcentre_a50p_internal.jpg

a takim:

http://hoghitman.com/inside_pc.JPG
http://blog.aurel32.net/wp-content/athlon64_box.jpeg

konstrukcjami, to stanowczo wolę te pierwszą opcję.

Ale ja nikomu nic nie narzucam oczywiście - jak kto woli niech dopłaci i
kupi tą super wypasioną maszynę do gier z obudową Tracera, Codegena czy
innej światowej "korporacji". :)

[...]

Na 286 to ja niestety miałem jedynie kartę i monitor Herculesa i w zasadzie
jedna gra która pod tym chodziła to Blockout. :)

Data: 2010-04-20 13:27:26
Autor: MarcinCz
Jaki PC do 1500zl
Dnia Tue, 20 Apr 2010 12:53:08 +0200, Zbigniew Cofała napisał(a):

Zgadnij. :)
Eghmm... To była ironia....

I jeden Asrock teściowej który działa. :) Wybacz - równie dobrze, ktoś kto
Tam jest akurat Gigabyte.... Ciekawe są też płyty Foxconn'a, które wkładam
czasami do zestawów. Zgadnij komu dostarcza Foxconn swoje płyty?

[...]

Kiepski przykład.
W pierwszym przypadku 2 karty graficzne w SLI/Crossfire i mnóstwo
dodatkowych wentylatorów - czyżby komputer do grania? W drugim 4 dyski,
napęd optyczny i jeszcze kieszeń, a porównujesz to do zestawów biurowych.

[...]

Popatrz na Lian-Li, Silverstone, Antec, Chieftec i inne które ważą trochę
więcej niż wydmuszka.

--
Marcin

Data: 2010-04-20 22:34:30
Autor: Zbigniew Cofała
Jaki PC do 1500zl
MarcinCz wrote:

[...]

Nie muszę zgadywać bo wiem. Ale nie myślisz chyba, że jak Foxconn wypuści nowy model płyty, to IBM zaraz na drugi dzień ładuje go do swoich komputerów? Bo pan Czesiek ze sklepu załaduje.

[...]

I co, komp do grania tak musi wyglądać? Tu masz komputer nie-biurkowy:
http://media.shinyplastic.com/prodimg/dell-xps-730-h2c-inside.jpg

[...]

Z chieftecami big towerami miałem do czynienia dosyć długo, drogie i nic szczególnie rewelacyjnego jeśli chodzi o ergonomię, trzeba się nieźle śrubokrętem namachać a i tak dostęp jest średni. Spasowanie powyżej przeciętnej składakowej, ale i tak przy firmowym kompie jest to jak stuningowany polonez przy audi w podstawowej wersji. Reszta - patrząc na allegro nie powaliła mnie na kolana - chociaż jak ktoś lubi błyszczące obudowy i kolorowe diody na wentylatorach, to pewnie będzie wnieobwzięty. Chociaż nie mam pojęcia co taka obudowa może mieć, żeby faktycznie warta była niespełna dwóch tysięcy (w promocji!)
http://www.allegro.pl/item1001327162_promocja_nowa_lian_li_pc_x2000w_z_oknem_lian_li.html
To niebieskie to pewnie odblaski z BluRay-a? ;)

--
Zbigniew[at]Cofala[dot]com
http://turox.pl

Data: 2010-04-21 10:40:45
Autor: Olek
Jaki PC do 1500zl
On 2010-04-20 22:34, Zbigniew Cofała wrote:

[...]

co Ty pieprzysz, za przeproszeniem.
Przecież w Chieftecu wszelkie dyski, napędy optyczne i karty montujesz bez użycia śrubokręta.
Chyba w życiu tej obudowy nie widziałeś w środku.

Reszta - patrząc na allegro nie powaliła mnie na kolana - chociaż jak ktoś
lubi błyszczące obudowy i kolorowe diody na wentylatorach, to pewnie będzie
wnieobwzięty.

jak szukasz komputera na allegro to ja to ujmę tak - bez komentarza.

Data: 2010-04-21 11:57:30
Autor: Zbigniew Cofała
Jaki PC do 1500zl

On 2010-04-20 22:34, Zbigniew Cofała wrote:

[...]

A te śrubki, to pewnie w fotoshopie złe Mzimu domalowało?
http://pclab.pl/news40827.html
http://www.madtech.pl/pliki/chieftec/dx01wdu/chieftec_dx01wdu5.jpg
http://img97.imageshack.us/img97/4307/dscf2004g.jpg

[...]

Czyli te obudowy Lian-Li na allegro są inne niż obudowy tej samej firmy w
sklepach? Znaczy co, jakieś podróbki sprzedają?

Data: 2010-04-20 17:40:41
Autor: BartekK
Jaki PC do 1500zl
W dniu 2010-04-20 12:53, Zbigniew Cofała pisze:
[...]

Znaczy się pusty komputer bez dysków itp?
Bo porównujesz coś "obsadzonego na maksa" gdzie kabli zasilających i sygnałowych musi być wiele (choć faktycznie mogły by być ładniej uporządkowane, pospinane, poukładane - co tam kto praktykuje) z gołym biurowym czymś z jedym dyskiem i wszystkim zintegrowanym, gdzie zasilacz nie ma ani jednej zbędnej wtyczki na zapas...

Data: 2010-04-20 22:04:13
Autor: Zbigniew Cofała
Jaki PC do 1500zl
BartekK wrote:

[...]

http://img231.imageshack.us/img231/8065/delld.jpg
Tu masz mój komputer z dwoma dyskami w mirrorze, DVD, dodatkowym panelem na z czytnikami kart na przedniej ścianie (szary kabel). Ponieważ komputer kupiłem bez dysku i bez taśm sata, włożyłem swoje - kilka cm za krótkie i dlatego idą trochę na ukos. Zwróć uwagę że cały komputer można otworzyć i rozebrać bez jednego śrubokręta - wszystko jest na ramkach i zatrzaskach, począwszy od kart rozszerzeń, poprzez urządzenia 5.25 cala, a na dyskach skończywszy. A z zasilacza jest jeszcze jedna duża i jedna mała wtyczka do zasilania. --
Zbigniew[at]Cofala[dot]com
http://turox.pl

Data: 2010-04-21 10:38:11
Autor: Olek
Jaki PC do 1500zl
On 2010-04-19 21:38, MarcinCz wrote:
Bzdura. Z głową dobrane komponenty potrafią konkurować z powodzeniem z tymi
cudownymi i niezawodnymi "firmowymi" składakami.

oczywiście, że tak, a dywagacje obwyatela Z.C. mnie śmieszą - podnieca sie bóg wie czym, ale to standard na tej grupie.
Kolego Cofała gdybym miał wybierać pomiędzy składakiem "firmowym", a składaniem z dobrej jakości podzespołów - to wybrałbym bez gadania do drugie. Dlaczego? Znaffco chyba wiesz jakie są podstawowe wady "firmowego" rozwiązania? :P

Data: 2010-04-21 11:42:40
Autor: Zbigniew Cofała
Jaki PC do 1500zl
Olek wrote:

On 2010-04-19 21:38, MarcinCz wrote:
[...]

Nie podniecam się, po prostu informuję o najlepszej opcji dla osoby która
chce mieć komputer aby go po prostu używać, a nie grzebać w nim. Wiem że na
tej grupie większości ludziom nie mieści się w głowie że ktoś może mieć
lepsze rozrywki niż grzebanie w pamięciach, dyskach, BIOS-ach, czy
sprawdzanie benczmarków o ile promili karta X jest szybsza od karty Y, ale
uwierz - większość ludzi nie w tym celu kupuje komputer.

Kolego Cofała gdybym miał wybierać pomiędzy składakiem "firmowym", a
składaniem z dobrej jakości podzespołów - to wybrałbym bez gadania do
drugie.

Jeśli chcesz mnie przekonać że masz rację "bo ty byś wybrał" to raczej ci
się nie uda.

Dlaczego? Znaffco chyba wiesz jakie są podstawowe wady "firmowego" rozwiązania? :P

Niestety nie wiem, ale mniemam że zaraz się dowiem.

Data: 2010-04-21 11:48:57
Autor: Olek
Jaki PC do 1500zl
On 2010-04-21 11:42, Zbigniew Cofała wrote:

Nie podniecam się, po prostu informuję o najlepszej opcji dla osoby która
chce mieć komputer aby go po prostu używać, a nie grzebać w nim.

Jak dobrze złoży komputer z dobrych podzespołów to nic nie będzie musiał w nim grzebać...

[...]

Nikt nie mówi tu o grzebaniu w sprzęcie...

[...]

ok to odpowiedz mi czym się różni komputer firmowy od składaka złożonego z DOBREJ JAKOŚCI podzespołów... ja wiem, a Ty wiesz?

Data: 2010-04-21 11:53:01
Autor: Mariusz Kruk
Jaki PC do 1500zl
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Olek"
[...]

Owszem. Firmowy komputer ma wsparcie producenta.

--
d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb `b  Kruk@epsilon.eu.org   d' d' http://epsilon.eu.org/ Yb `b,-,.,-,.,-,.,-,.,-,.,-,.d'

Data: 2010-04-21 12:09:21
Autor: RadoslawF
Jaki PC do 1500zl
Dnia 2010-04-21 11:53, Użytkownik Mariusz Kruk napisał:

[...]

Można go postawić na skos a on się nie przewróci bo producent
przyjedzie i go wspiera.  :-)

A tak na prawdę to poza ceną różni się możliwością wykupienia
lub wynegocjowania gwarancji na okres planowego użycia sprzętu
co dla firmy zarabiającej na pracy tego komputera jest ważniejsze
od ceny podstawowej. Przy czym ma to znaczenie w firmie która
takich komputerów na od kilkudziesięciu w górę.
Do obsługi hurtowni Pana Staszka składak zrobiony przez sąsiada
będzie tańszy a równie dobry. A sąsiad w razie awarii zareaguje
równie szybko i skutecznie co renomowany producent składaka
firmowanego przez znaną markę.

Pozdrawiam

Data: 2010-04-21 12:12:50
Autor: Mariusz Kruk
Jaki PC do 1500zl
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "RadoslawF"
[...]

Mniej więcej.

[...]

Niekoniecznie. Już przy kilku komputerach zaczyna mieć znaczenie np. to,
że reinstalacja komputera odbywa się w 30 minut z jednej płyty, a nie
w kilka godzin z fafnastu różnych nośników. (i proszę mi tu nie
wyskakiwać ze slipstreamingiem - nie ta skala).

--
/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\ \  Kruk@epsilon.eu.org   / / http://epsilon.eu.org/ \ \/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/

Data: 2010-04-21 12:39:06
Autor: MarcinCz
Jaki PC do 1500zl
Dnia Wed, 21 Apr 2010 12:12:50 +0200, Mariusz Kruk napisał(a):

[...]

Zakładając, że rozmawiamy o komputerach o tej samej konfiguracji sprzętowej
(takie są przecież firmowe składaki) i nie interesują nas sprawy licencyjne
przygotowanie odpowiedniego obrazu systemu z możliwością zainstalowania go
na wielu stacjach jest rzeczą tylko w niewielkim stopniu pracochłonną...
Ale my tu ciągle rozważamy potencjał hipotetycznego Pana Czesia z hurtowni
po sąsiedzku, więc już sam zaczynam wątpić co Pan Czesio tam oferuje;)
P.S.
Oczywiście też jestem zdania, że do firm tylko składak oryginalny, ale to
tylko ze wzgledu na "wsparcie" jakie dają a nie to z jakich wspaniałych,
niezawodnych i przetestowanych części jest stworzony.
--
Marcin

Data: 2010-04-21 12:50:46
Autor: Olek
Jaki PC do 1500zl
On 2010-04-21 12:12, Mariusz Kruk wrote:
[...]

Panowie spokojnie - rozmawiamy na temat jednego komputera, a nie firmowych stanowisk. Kwestia supportu jest sprawą dyskusyjną, chociaż Dell akurat mi odpowiada w tym względzie. Ale nie o tym mowa... :)

Data: 2010-04-21 13:11:34
Autor: RadoslawF
Jaki PC do 1500zl
Dnia 2010-04-21 12:12, Użytkownik Mariusz Kruk napisał:

[...]

Jak masz bardak w komputerach a użytkownicy instalują sobie
każde gówno ściągnięte z sieci czy przyniesione na płytkach
dodawanych do gazet to owszem.
Jeśli w firmie w tym temacie panuje dyscyplina to instalacja
trafi się co najwyżej po poważnej awarii i na tyle rzadko
że nie ma różnicy czy instalacja trwała 0:30 czy 1:30h.

Pozdrawiam

Data: 2010-04-21 13:19:03
Autor: Mariusz Kruk
Jaki PC do 1500zl
[...]

Chyba, że akurat jest koniec miesiąca, trzeba zrobić zestawienie
i różnica pomiędzy włożeniem restore CD i odczekaniem pół godziny,
a szukaniem płyt z driverami i zastanawianiem się dlaczego tym razem
sterowniki od grafiki gryzą się z sieciówką jest istotna.

--
/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\ \  Kruk@epsilon.eu.org   / / http://epsilon.eu.org/ \ \/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/

Data: 2010-04-21 14:17:54
Autor: RadoslawF
Jaki PC do 1500zl
Dnia 2010-04-21 13:19, Użytkownik Mariusz Kruk napisał:

[...]

Znam dwa podejścia informatyka do komputerów i pracujących
na nich ludzi, ludzkie które generuje takie problemy i
profesjonalne które do takich problemów nie dopuszcza.
Zamiast dawać z nowym komputerem Pani Kasi z księgowości
komplet płyt ze sterownikami i dokumentację która w większości
przypadków trafi do śmieci razem z pudłami trzeba samemu zadbać
o przechowanie tych rzeczy.
A jak bardzo lubisz być swój chłop i mieć popularność w księgowości,
kadrach i jeszcze gdzieś to musisz za to zapłacić swoim czasem.

Pozdrawiam

Data: 2010-04-21 14:21:42
Autor: Mariusz Kruk
Jaki PC do 1500zl
[...]

Nie rozumiesz, prawda? Co z tego, że sam przechowujesz materiały, skoro
i tak musisz je przekopywać, żeby wymyślić który zestaw będzie pasować
do danego komputera? Że o fafdziesięciu rebootach w czasie instalacji
nie wspomnę. BTDTGTT.

Data: 2010-04-21 14:51:26
Autor: RadoslawF
Jaki PC do 1500zl
Dnia 2010-04-21 14:21, Użytkownik Mariusz Kruk napisał:

[...]

Nie muszę nic przekopywać, biorę odpowiednio opisaną kopertę
i instaluje system. Ale chętnie się dowiem co ty robisz aby
była potrzeba "fafdziesięciu rebootach w czasie instalacji" ?
Nie przypominam sobie przypadku aby ich liczba miała więcej
niż jedną cyfrę.
:-)

Pozdrawiam

Data: 2010-04-21 15:07:37
Autor: Mariusz Kruk
Jaki PC do 1500zl
[...]

Sam Windows z poprawkami to zwykle co najmniej ze trzy rebooty.
Dziękuję, posiedzę.

--
  Kruk@ -\                   |           }-> epsilon.eu.org | http:// -/                   |                              |

Data: 2010-04-21 15:27:35
Autor: RadoslawF
Jaki PC do 1500zl
Dnia 2010-04-21 15:07, Użytkownik Mariusz Kruk napisał:

[...]

Trzy na system plus trzy na resztę razy 3 minuty na powstanie
systemu (tyle starczy bo system goły) to raptem 6 razy 3 minuty
czyli 18 minut. A ty siedź sobie dalej i wypisuj bzdury o
wielogodzinnych stratach na instalacje.

Pozdrawiam

Data: 2010-04-21 15:29:33
Autor: Mariusz Kruk
Jaki PC do 1500zl
[...]

Czyli masz 18 minut stracone na samo restartowanie systemu. W tyle czasu
można często postawić gotowy do pracy system z rescue CD z kompletem
sterowników.

Data: 2010-04-21 16:01:17
Autor: Sławek Maculewicz
Jaki PC do 1500zl
Dnia 21-04-2010 o 16:29:33 Mariusz Kruk <Mariusz.Kruk@epsilon.eu.org>  napisał(a):

[...]

A ktoś broni zrobienia sobie takiego CD i odtwarzania z niego systemu  gotowego do pracy?
Czy rescue CD użyty po dwóch latach od zakupu komputera nie będzie wymagał  instalacji poprawek?
--
Brak sygnaturki.

Data: 2010-04-21 16:31:45
Autor: Mariusz Kruk
Jaki PC do 1500zl
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Sławek Maculewicz"
[...]

Jak pisałem, slipstreaming to trochę nie ta klasa zastosowań. Wątpię
żeby ktoś, kto ma kilka różnych składaków (bo zwykle kupuje się "co
dobre", a nie standard) bujał się z przygotowywaniem takiej instalacji.

Czy rescue CD użyty po dwóch latach od zakupu komputera nie będzie wymagał  instalacji poprawek?

Owszem. Co daje nam jednak ładne kilka rebootów mniej. (i oszczędność
czasu).

Ja wiem, że się da robić samemu zintegrowane obrazy, razem z aplikacjami
i występem Chóru Aleksandrowa. Ale nie o tym mowa, co się da, a tym, co
jest opłacalne przy pewnych wielkościach instalacji.

Data: 2010-04-21 16:46:13
Autor: RadoslawF
Jaki PC do 1500zl
Dnia 2010-04-21 16:31, Użytkownik Mariusz Kruk napisał:

Ja wiem, że się da robić samemu zintegrowane obrazy, razem z aplikacjami
i występem Chóru Aleksandrowa. Ale nie o tym mowa, co się da, a tym, co
jest opłacalne przy pewnych wielkościach instalacji.

Ilość godzin pracy informatyka przy instalacji razy jego stawka minus
różnica w cenie między składakiem firmowym a nie firmowym.
Co wyszło ?

Pozdrawiam

Data: 2010-04-21 18:12:21
Autor: MarcinCz
Jaki PC do 1500zl
Dnia Wed, 21 Apr 2010 16:31:45 +0200, Mariusz Kruk napisał(a):

Ja wiem, że się da robić samemu zintegrowane obrazy, razem z aplikacjami
i występem Chóru Aleksandrowa. Ale nie o tym mowa, co się da, a tym, co
jest opłacalne przy pewnych wielkościach instalacji.

Pracowałem kiedyś w miejscu, w którym stacji było kilkanaście tysięcy i
zintegrowane obrazy uaktualniane co kwartał o m.in. Windows Update to był
jedyny sposób by jakoś to ogarnąć. Zastanawiam się tylko jaka jest Twoja
skala...
--
Marcin

Data: 2010-04-21 20:59:31
Autor: Mariusz Kruk
Jaki PC do 1500zl
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "MarcinCz"
[...]

No właśnie o to chodzi, że przy pewnej wielkości dopiero zaczyna się
opłacać integrowanie sterowników, poprawek, a nawet aplikacji. Dla
jednego, czy trzech komputerów po prostu nakład pracy jest zbyt duży.

Data: 2010-04-21 15:57:17
Autor: Olek
Jaki PC do 1500zl
On 2010-04-21 13:19, Mariusz Kruk wrote:

[...]

z każdym komputerem zrobisz sobie płytki recovery i masz spokój... jak robisz to jak chłop z pola instalując czysty system i pieprząc się na nowo z softem i sterownikami to już nie mój problem. Widocznie jesteś sadomaso :) Przy okazji totalnie odbiegłeś od tematu.

Data: 2010-04-20 10:38:09
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
Jaki PC do 1500zl
On Mon, 19 Apr 2010 20:28:28 +0200, Zbigniew Cofała
<adres.w@stopce.pl> wrote:

[...]

Wpadka zdarzała się chyba każdemu więc cięzko powiedzieć że nei mozna
spieprzyć. Seagate miał problemy z Barracudami serii 12 i ES2 ze
speiprzonym firmware-m. Właśnie mam pod w reklamacji kolejne 2 sztuki
- kumpel przyniósł z płaczem "odzyskaj dane". Parę lat temu IBM miał
wpadkę z serią DTLA i jak ktoś usłyszał "click of death" to bladł. ;-)

Zdrówko

Data: 2010-04-20 12:57:11
Autor: Zbigniew Cofała
Jaki PC do 1500zl

<adres.w@stopce.pl> wrote:

[...]

Z tym że to w zasadzie trudno powiedzieć ze to wpadka - "to nie bug, to
feature" można by powiedzieć. Te dyski dobrze chodzą - tylko że jedynie pod
Windows i Mac-ami, linux jest niewspierany - według odpowiedzi z WD. Były
winmodemy, potem windrukarki, teraz najwyraźniej nadchodzi epoka windysków. --

Data: 2010-04-20 13:55:01
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
Jaki PC do 1500zl
On Tue, 20 Apr 2010 12:57:11 +0200, Zbigniew Cofała
<adres.w@stopce.pl> wrote:

[...]

Cóż - inni producenci sprzętu czy softu robią tak samo w różną stronę
- trza było sprawdzić przed zakupem ;-) Ja np. mam obok siebie jeden
komputer który nie wspiera Windows. Tzn. co bym nie robi, jaką wersję
Windows próbował wywala się non-stop po kilku-kilkunastu minutach
pracy. A pod właściwie dowolnym linuxem działa sobie bezproblemowo z
uptimem kilkudziesięciu dni. Mam linkomputer? ;-) Przyznam szcerze że
ja kupując sprzęt - zwłaszcza serwerowy - wpierw dokładnie sprawdzam
co i jak kupuję i czy to dział pod softem który mam tam zamiar
wsadzić.

Zdrówko

Data: 2010-04-20 22:08:30
Autor: Zbigniew Cofała
Jaki PC do 1500zl

<adres.w@stopce.pl> wrote:

[...]

Tylko że jak kupowałem te dyski w listopadzie, to pies z kulawą nogą nie wiedział o tym problemie - zresztą na strona WD dalej nie ma o tym wzmianki. Sprawa wyszła na jaw dopiero kilka tygodni temu, kiedy zacząłem szukać z jakiego powodu system tak muli od czasu do czasu. Na nieobciążonym serwerze nie było to tak widoczne, ale im więcej dysk ma roboty, tym częściej sprawia problemy. Pieprzona polityczna poprawność, za niedługo pewnie zaczną produkować nawet krzesła elektryczne przyjazne dla środowiska, z ograniczonym zużyciem energii...

--
Zbigniew[at]Cofala[dot]com
http://turox.pl

Jaki PC do 1500zl