Jaki PKD? Aplikacje mobilne i admob (reklamy w aplikacji)

Data: 2018-03-06 03:16:15
Autor: Adam
Jaki PKD? Aplikacje mobilne i admob (reklamy w aplikacji)
Witam Serdecznie

Jestem programistą i prowadzę DG (KPIR, VAT, VAT-UE).

Obecnie mam 2 PKD:
62.01.Z Działalność związana z oprogramowaniem (główna)
63.11.Z Przetwarzanie danych; zarządzanie stronami internetowymi (hosting) i podobna działalność

Chciałbym umieścić swoje aplikacje mobilne w sklepie Googla.
Niestety nie wiem jakie PKD potrzebuję, przeglądałem spis PKD, ale nie mam pewności. Czy ma znaczenie, że aplikacje będą bezpłatne? Poratujecie?

58.21.Z Działalność wydawnicza w zakresie gier komputerowych 58.29.Z Działalność wydawnicza w zakresie pozostałego oprogramowania        W aplikacji chciałbym umieścić (na próbę, bo nie spodziewam się "kokosów") reklamy/bannery Googla (Admob) jak rozumiem do tego potrzebuję też PKD.

73.12.C Pośrednictwo w sprzedaży miejsca na cele reklamowe w mediach elektronicznych (Internet)
73.12.D Pośrednictwo w sprzedaży czasu i miejsca na cele reklamowe w pozostałych mediach

Czy któryś z tych będzie pasować?

W Gofinie jest zastrzeżenie do w/w PKD:
"
Podklasa ta nie obejmuje:
sprzedaży czasu lub miejsca na reklamę bezpośrednio przez właściciela tego czasu i miejsca (np. wydawcę), sklasyfikowanej w odpowiednich podklasach."

Bardzo dziękuję za poświęcony czas.

Pozdrawiam

Data: 2018-03-06 12:34:55
Autor: Liwiusz
W dniu 2018-03-06 o 12:16, Adam pisze:
Bardzo dziękuję za poświęcony czas.

Ale po co na to poświęcać czas? Masz w PKD z grubsza to, czym się zajmujesz, i staczy.

--
Liwiusz

Data: 2018-03-06 03:59:15
Autor: Adam
W dniu wtorek, 6 marca 2018 12:34:59 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:
W dniu 2018-03-06 o 12:16, Adam pisze:
> Bardzo dziękuję za poświęcony czas.

Ale po co na to poświęcać czas? Masz w PKD z grubsza to, czym się zajmujesz, i staczy.

A co w przypadku jakby (kiedyś, po przekroczeniu progu ;) Google wypłacił kasę za reklamy wyświetlane w aplikacji?
Nie będzie problemów (bez odpowiedniego PKD), aby to rozliczyć: jako eksport usług?

Pozdrawiam.

Jaki PKD? Aplikacje mobilne i admob (reklamy w aplikacji)