Jaki SSD

Data: 2014-10-12 10:59:58
Autor: Budzik
Jaki SSD
Zastanawiałem sie czy do lapka (AMD a6) wziąc duży dysk SSHD czy mały SSD.
Pop rzeczytanu waszych porad zdecydowałem sie na SSD - jako że da lepszy efekt przy prędkości włączaniu i pracy kompa.

Dodatkowo teraz jest promocja na allegro - 20zł rabatu więc czas coś kupić. :)))
(jeszcze 12 godzin za zakupy w aplikacji mobilnej)

Co polecacie?

http://allegro.pl/dyski-ssd-ssd-serial-ata-sata-
123540?order=m&string=ssd&search_scope=category-123539&bmatch=seng-v6-p-1-
e-
0904&a_text_f%5B82%5D%5B1%5D=128&a_text_f_enabled%5B82%5D%5B0%5D=1&a_text_f
%5B82%5D%5B0%5D=120

http://tiny.pl/q63wl

Nie jestem maniakiem - to czy predkosc bedzie 10% mniejsza czy wieksza nie ma dla mnie az tak wielkiego znaczenia.

Wazniejsza jest dla mnie bezawaryjnosc.

Data: 2014-10-12 13:12:08
Autor: R.e.m.e.K
Jaki SSD
Dnia 12 Oct 2014 10:59:58 GMT, Budzik napisał(a):

Nie jestem maniakiem - to czy predkosc bedzie 10% mniejsza czy wieksza nie ma dla mnie az tak wielkiego znaczenia.

Nie szalej tak, bo przez to, ze nie masz tam kontrolera SATA III (no chyba, ze masz?) juz
na start bedzie tylko 50% wydajnosci ;-)

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2014-10-12 12:24:21
Autor: Budzik
Jaki SSD
Użytkownik R.e.m.e.K pcisdead@wirtualnapolskaPOPRAWNAWP.pl ...

[...]

A skąd ja mam to wiedzieć :) Można gdzieś to odczytać w panelu sterowania?
Lapek to dokładnie Acer Aspiro 5560.

Za chiny nie mogę znaleźć info, czy obsługuje SATAIII - gdzies na forum ktos pisał, ze obsługuje SATA.

Data: 2014-10-12 14:21:04
Autor: G Nowak
Jaki SSD
On 12/10/2014 13:24, Budzik wrote:

[...]

Sprawd chipset jakims programem, np. CPUZ. Swoja droga googlanie Aspire zamiast Aspajro mogloby poprawic rezultaty ;-)

--
Pozdr

Data: 2014-10-12 16:07:43
Autor: Budzik
Jaki SSD
Użytkownik G Nowak gnowak200@caledonian.ac.uk ...

[...]

Pytalem dobrze, tu wpisałem źle. :)

Z CPU-Z

Chipset:
AMD K12 Bridge rev 0
Southbridge: AMD 07 FCH rev 2.3

Data: 2014-10-12 18:26:14
Autor: G Nowak
Jaki SSD
On 12/10/2014 17:07, Budzik wrote:
[...]

To wersja z tej dekady? Wg google laptop ma a60, wiec tak, ma 6Gpbs. Z reszta, czy to takie wazne? I tak nie da sie kupic dysku na Sata 3Gbps.

--
Pozdr

Data: 2014-10-12 19:41:57
Autor: Budzik
Jaki SSD
[...]

Chyba z tej dekady.
Tak jak pisales - czterordzenowy A6, 6GB pamieci.

co to znaczy ze nie da sie kupic dysku SATA3?
To warto brac te SSD czy nie ma sensu bo i tak beda go blokowaly inne podzespoly i lepiej wziac duzy SSHD?
Bo przestaje rozumiec sprawe :)

Data: 2014-10-12 20:57:19
Autor: G Nowak
Jaki SSD
On 12/10/2014 20:41, Budzik wrote:

co to znaczy ze nie da sie kupic dysku SATA3?

Sata 3Gbps = Sata II gen
Sata 6Gpbs = Sata III gen

To warto brac te SSD czy nie ma sensu bo i tak beda go blokowaly inne
podzespoly i lepiej wziac duzy SSHD?
Bo przestaje rozumiec sprawe :)

Zawsze warto. Nie takie zlomki otrzymaly drugie zycie po instalacji SSD ;-)

Data: 2014-10-12 22:34:37
Autor: PiteR
Jaki SSD
Budzik pisze tak:

To warto brac te SSD czy nie ma sensu bo i tak beda go blokowaly
inne podzespoly i lepiej wziac duzy SSHD?
Bo przestaje rozumiec sprawe :)

Zawsze warto do laptopa. Mój N130 już tyle razy upadł, że aż dziw że nie sypie bad sectorami. A mając ssd nie ma strachu.

--
Piter

Data: 2014-10-13 09:09:23
Autor: Chris
Jaki SSD
W dniu 2014-10-12 21:41, Budzik pisze:
[...]

Da się tylko będzie działał troszkę wolniej od deklarowanej.

To warto brac te SSD czy nie ma sensu bo i tak beda go blokowaly inne
podzespoly i lepiej wziac duzy SSHD?

Bierz SSD i się nie zastanawiaj, jedynie co możesz to nie inwestuj w najnowsze wersje tylko warto taniej za to większy.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2014-10-13 10:59:59
Autor: Budzik
Jaki SSD
Użytkownik Chris actchris@gazeta.pl ...

[...]

Czyli to oznacza, ze moje SATA nie jest najnowsze, najszybsze?
Mam jak rozumiem wersje 3Gb a nie 6Gb/s?

Ok, to jaki dysk polecacie?

Kwota ok 250zł wiec pewnie 120-128GB.
Ktory bedzie najbardziej bezawaryjny?

Data: 2014-10-13 13:09:15
Autor: Chris
Jaki SSD
W dniu 2014-10-13 12:59, Budzik pisze:
[...]

KINGSTON DYSK SSD HyperX SHFS37A/120G - ok 270 zł

http://www.kingston.com/datasheets/shfs37a_pl.pdf

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2014-10-13 16:57:58
Autor: Budzik
Jaki SSD
Użytkownik Chris actchris@gazeta.pl ...

Kwota ok 250zł wiec pewnie 120-128GB.
Ktory bedzie najbardziej bezawaryjny?

KINGSTON DYSK SSD HyperX SHFS37A/120G - ok 270 zł

http://www.kingston.com/datasheets/shfs37a_pl.pdf

Czyli rozumiem, ze w tym zakresie mozna ufac firmie KINGSTON?
A ten:
http://allegro.pl/dysk-ssd-kingston-120gb-2-5-sv300s37a-sata-3-0-
i4655515538.html
http://allegro.pl/i4655515538.html

Data: 2014-10-15 09:50:33
Autor: Chris
Jaki SSD
W dniu 2014-10-13 18:57, Budzik pisze:
[...]

A ten nie :) seria V300 ma/miała zjebany firmware i lepiej ją z daleka.

Jak Kingston to seria HiperX albo Fury.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2014-10-17 15:46:13
Autor: Budzik
Jaki SSD
[...]

Bardzo dziekuję za wyczerpująca odpowiedź.

Mam jeszcze pytanie o parametr MTFB - patrzyć w ogóle na niego jako na liczbę wskazująca prawdopodobienstwo awarii?

Ten dysk ma 1.000.000 a niektore maja 2 a nawet 3 x tyle.

Przykładowo:

1.750.000
http://sandisk.strefamarek.allegro.pl/sandisk-2-5-ultra-ii-ssd-120-gb-sata-
3-500-550mbs.html

1.200.000 ale 5 lat gwarancji:
http://allegro.pl/dysk-ssd-intel-520-120gb-sata3-550-500mb-s-
i4687781132.html

3.000.000:
http://sandisk.strefamarek.allegro.pl/dysk-sandisk-ssd-128-gb-serial-ata3-
7mm.html

Z góry wielkie dzieki za podpowiedzi.

Data: 2014-10-17 18:18:53
Autor: JoteR
Jaki SSD
"Budzik" napisał:

Mam jeszcze pytanie o parametr MTFB

MTBF

 - patrzyć w ogóle na niego jako na
liczbę wskazująca prawdopodobienstwo awarii?

Owszem. Zwrot "średnia" w tym akronimie wskazaje, iż ta wartość jest tyle samo warta, co wyliczenie, że my z psem mamy średnio po trzy nogi.

Ten dysk ma 1.000.000 a niektore maja 2 a nawet 3 x tyle.

Równie dobrze producent mógł wyestymować pińcet razy tyle. Bo kto to sprawdzi? Twoje prawnuki? Zresztą, każde urządzenie ma tak zwaną stałą awaryjności i wynosi ona dokładnie 1/2. Czyli albo pierdolnie albo nie.

JoteR

Data: 2014-10-18 09:59:51
Autor: Budzik
Jaki SSD
Użytkownik JoteR usenet@interia.eu ...

[...]

:)

[...]

Czyli problemem nie jest średnia tylko to, ze ta liczba jest niesprawdzalna?

Ok. A ten intel z 5 letnią gwarancją? Jest ok? Czy tez ma jakis feler?

Data: 2014-12-30 11:57:21
Autor: Budzik
Jaki SSD
Użytkownik Chris actchris@gazeta.pl ...

Jak Kingston to seria HiperX albo Fury.

Zastanawiam się, jak wygląda ta rada w kontekscie danych podanych w tym wątku:

gdzie w podanych benchmarkach widac wyraźnie, że te dyski z obiecanych przez producenta  predkosci 500 osiagaja troche ponad połowe... :)

Data: 2014-10-20 07:59:42
Autor: Budzik
Jaki SSD
Użytkownik Chris actchris@gazeta.pl ...

KINGSTON DYSK SSD HyperX SHFS37A/120G - ok 270 zł

http://www.kingston.com/datasheets/shfs37a_pl.pdf

Kupiłem Hyperx Fury. Bardzo dziekuje wszystkim za pomoc.

Data: 2014-10-13 16:19:18
Autor: maX
Jaki SSD

Użytkownik "R.e.m.e.K" <pcisdead@wirtualnapolskaPOPRAWNAWP.pl> napisał w wiadomości news:543a6208$0$18084$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Przecież to istotne tylko przy transferze liniowym, a ten zdarza się rzadko. Przy dostępie losowym nawet najszybsze SSD nie wychodzą prędkością poza SATA150.

Data: 2014-10-13 17:47:05
Autor: BQB
Jaki SSD
W dniu 2014-10-13 o 16:19, maX pisze:

[...]

A jakieś źródło tych rewelacji? Jakie ma znaczenie do której komórki się odwołuje na SSD? te "dalsze" są wolniejsze?

Data: 2014-10-13 17:56:47
Autor: R.e.m.e.K
Jaki SSD
Dnia Mon, 13 Oct 2014 16:19:18 +0200, maX napisał(a):

Przecież to istotne tylko przy transferze liniowym, a ten zdarza się rzadko. Przy dostępie losowym nawet najszybsze SSD nie wychodzą prędkością poza SATA150.

Skad te informacje? Chyba zapominasz o czasie dostepu dyskow SSD. U mnie test losowego
odczytu smiga powyzej predkosci 200 MB/s.

http://snap.ashampoo.com/uploads/2014-10-13/cd4h8Vms.png

--
pozdro
R.e.m.e.K