Jaki SSD 250GB

Data: 2016-07-19 10:35:37
Autor: Maciek
Jaki SSD 250GB
Witam

Czy zakup tanich wersji SSD, mam na myśli coś w rodzaju 250GB za około
250zł ma sens, czy okaże się, że wydajność niewiele wyższa od
mechanicznego, a szansa padnięcia po 2 latach wyższa? Szukam czegoś do
starego laptopa i rozważam opcję zakupu SSD.

Maciek

Data: 2016-07-19 10:00:40
Autor: Budzik
Jaki SSD 250GB
Użytkownik Maciek maciek@nospam.pl ...

[...]

Oczywiście ze jest sens.
Bierz 'polskiego" goodrama.

Data: 2016-07-19 17:51:30
Autor: Chris
Jaki SSD 250GB
W dniu 2016-07-19 o 12:00, Budzik pisze:
[...]

NIE, padają jak muchy.
Kiedyś bym polecił goodrama ale niestety SSD na razie ich przerosło.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2016-07-24 12:47:26
Autor: Jawi
Jaki SSD 250GB
W dniu 2016-07-19 o 17:51, Chris pisze:
Oczywiście ze jest sens.
Bierz 'polskiego" goodrama.
Chyba komuś tylko na złość. :)
Nigdy, przenigdy nic z nowych dysków Goodrama.
Też chciałem wesprzeć rodzimą, polską firmę. I zachwyt skończył się po miesiącu.
Seria CX to padaka na padakami.
Całe szczęście, że nie kupiłem w Komputroniku, bo ludzie którzy tam kupowali, to dostawali odpowiedź, ze to ich wina, bo nie skonfigurowali Windowsa pod prace SSD :)
Termin rozpatrzenia reklamacji - 30 dni :)

Data: 2016-07-24 14:00:36
Autor: Budzik
Jaki SSD 250GB
Użytkownik Jawi galaxband@poczta.fm ...

[...]

Zmartwiłes mnie bo mam takowy.

Data: 2016-07-24 20:23:54
Autor: Jawi
Jaki SSD 250GB
W dniu 2016-07-24 o 16:00, Budzik pisze:
Zmartwiłes mnie bo mam takowy.
Przykro mi. Ja zacząłem szukać info o tym dysku dopiero jak mi padł.
I wtedy się przeraziłem. No cóż zakup był jakoś taki spontaniczny.
W necie ludzie jadą po tych dyskach strasznie.
Ale spoko, 100% dysków na pewno nie pada.
Gdzieś czytałem wypowiedź sprzedawcy co twierdził, że wycofał Goodrama CX z oferty, bo miał za dużo reklamacji. Wg jego słów wracało do niego blisko 80%, czy to możliwe, czy to nie jakiś fejk to nie wiem.

Seria C100, stara, jest podobno bardzo dobra. Ale już jej chyba nie ma w sklepach.

Data: 2016-07-24 23:47:14
Autor: Jawi
Jaki SSD 250GB
W dniu 2016-07-24 o 23:05, Tasiorsa pisze:

A jak sie mają serie Cx do Iridium Pro? Na paści dawali by 5 lat
gwarancji? (ta seria w opiniach userow wg mnie wypada super)
Sam mam Plextora Pro ale ludziom polecalem i na razie z pol roku chodzi
kilka sztuk...
IR pro to już dysk na pamięciach MLC, nie wiem z czym mają problem w serii CX, bo sterownik jest chyba ten sam we wszystkich CX i IR pro.
O Irydium piszą dobrze. Chce kupić jeszcze jeden SSD do stacjonarnego komputera i myślę czy by nie skusić cię na ten Irydium. Jak wchodził na rynek to jego cena kręciła się >600pln, a teraz są po ~300.

Data: 2016-07-25 11:29:54
Autor: Chris
Jaki SSD 250GB
[...]

Tak statystycznie:

CX100 120GB - Sprzedane 17.000 sztuk - Padnięte >1200 sztuk
CX100 240GB - Sprzedane 11.000 sztuk - Padnięte >560 sztuk

Więc może nie jest aż tak źle jak piszą na fotach.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2016-07-25 11:54:48
Autor: Sławek Maculewicz
Jaki SSD 250GB
On 2016-07-25 11:29, Chris wrote:
[...]

"Nie jest źle"?  Bo tylko co 20 (co 15) pada w okresie gwarancyjnym?
Zaiste - dojrzała technologia...

Data: 2016-07-25 13:05:12
Autor: Chris
Jaki SSD 250GB
W dniu 2016-07-25 o 11:54, Sławek Maculewicz pisze:

[...]

Ale nie polowa albo 1/3 jak piszą na forach :)

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2016-07-26 12:27:08
Autor: zhbick
Jaki SSD 250GB

Użytkownik "Chris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nn4rqu$uam$1@node1.news.atman.pl...

Ale nie polowa albo 1/3 jak piszą na forach :)

Jeśli kupisz dwa, to jeden na pewno Ci padnie, więc połowa :D

Data: 2016-07-26 19:44:38
Autor: Jawi
Jaki SSD 250GB
W dniu 2016-07-25 o 13:05, Chris pisze:
[...]

zaskakujące dane :)
Na forach pisze z 5%-7% niezadowolonych klientów, zadowolonych swoim zachwytem dzieli się około 2%.
Taki raport na temat NPS gdzieś widziałem.

Na 40 komentarzy w głupim ceneo to większość jest jednak nieprzychylna ;)
Jeśli to prawda, to maskara dla producenta.

Data: 2016-07-27 08:59:01
Autor: Chris
Jaki SSD 250GB
W dniu 2016-07-26 o 19:44, Jawi pisze:
[...]

Ja mam tylko dane sprzedaży/zwrotów z jednej firmy. Ogólnie szkoda że mają takie straty na tych dyskach bo ogólnie wyglądały fajnie do tego były tanie. Zastanawiam się jak będzie wyglądać sprawa CX200 ale wydaje mi się że trzeba poczekać z wynikami jakiś rok od sprzedaży.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2016-07-31 15:23:01
Autor: the_foe
Jaki SSD 250GB
W dniu 2016-07-25 o 11:29, Chris pisze:
CX100 120GB - Sprzedane 17.000 sztuk - Padnięte >1200 sztuk
CX100 240GB - Sprzedane 11.000 sztuk - Padnięte >560 sztuk

Więc może nie jest aż tak źle jak piszą na fotach.

ale w jakim okresie? Jesli SanDisk nie bajdurzy o swoich testach to w ciągu roku na 17000 sztuk powinno paśc coś koło 100. I to zakładając ze każdy średnia na usera to az 8h/dzień użytkowania.

--
@foe_pl

Data: 2016-07-19 10:36:34
Autor: Maciek
Jaki SSD 250GB
W dniu 2016-07-19 o 10:35, Maciek pisze:
[...]
A! Zapomniałem: może ktoś poleci coś w tej kategorii pojemnościowo/cenowej.

Maciek

Data: 2016-07-19 12:20:39
Autor: Dominik Ałaszewski
Jaki SSD 250GB
Dnia 19.07.2016 Maciek <maciek@nospam.pl> napisał/a:

A! Zapomniałem: może ktoś poleci coś w tej kategorii pojemnościowo/cenowej.

Ja zakupiłem SanDisk SSD Plus 240GB (SDSSDA-240G-G25)
za 275 zł, trzyletnia gwarancja producenta.

Na razie działa ładnie.

Data: 2016-07-19 17:50:20
Autor: Chris
Jaki SSD 250GB
W dniu 2016-07-19 o 14:20, Dominik Ałaszewski pisze:
[...]

Polecam, mam już 3 taki i spisują się bardzo dobrze.
Poza tym są bardzo mało awaryjne.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2016-07-31 15:27:40
Autor: the_foe
Jaki SSD 250GB
[...]

też o nim myślę, ale wersja Ultra jest niewiele droższa. Zależy mi jednak tylko i wyłącznie na dwóch parametrach (przy podobnej cenie): pojemność i niezawodoność. Szybkość mi tam lata bo i tak przenoszę się z talerza co ma w porywach 100MBs ;)
Co myślicie, czy wersja Ultra ma jakieś dodatkowe ficzury co przedłużą niezawodność? Czy to tylko niepotrzebne wydawanie kasy dla kogoś dla któego prędkość jest mało istotna?

--
@foe_pl

Data: 2016-08-03 10:47:18
Autor: Jawi
Jaki SSD 250GB
W dniu 2016-07-31 o 15:27, the_foe pisze:
Ja zakupiłem SanDisk SSD Plus 240GB (SDSSDA-240G-G25)
i jedeno z najważniejszych oznaczeń tego dysku to -G25 :)
Są identyczne dyski z G26 - to juz inne pamięci, starszy jest na MLC a ten G26 to już na TLC - niestety

Data: 2016-07-19 13:59:28
Autor: Podmiot Liryczny
Jaki SSD 250GB

https://www.youtube.com/watch?v=YxgDkPBQM_Y

--
LP PL

Data: 2016-07-20 10:30:24
Autor: robot
Jaki SSD 250GB
W dniu 2016-07-19 o 13:59, Podmiot Liryczny pisze:

https://www.youtube.com/watch?v=YxgDkPBQM_Y

A to co? Jakiś pokaz mody dla gejów?

Data: 2016-07-21 23:49:55
Autor: Podmiot liryczny
Jaki SSD 250GB
W dniu 20.07.2016 o 10:30, robot pisze:
W dniu 2016-07-19 o 13:59, Podmiot Liryczny pisze:

https://www.youtube.com/watch?v=YxgDkPBQM_Y

A to co? Jakiś pokaz mody dla gejów?

To też, ale bardziej chodziło o to, ze w tym materiale każdy znajdzie coś dla siebie.

Data: 2016-07-19 14:18:35
Autor: zhbick
Jaki SSD 250GB

Użytkownik "Maciek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nmkooq$fbi$2@node2.news.atman.pl...

Czy zakup tanich wersji SSD, mam na myśli coś w rodzaju 250GB za około
250zł ma sens

z perspektywy użytkownika, który przesiadł się z Samsunga F3 (jako dysk systemowy i magazyn w jednym) na najtańszy dostępny na rynku Platinet 120 GB w roli dysku systemowego na płycie z kontrolerem SATA II stwierdzam, że taki zakup ma sens.

Data: 2016-07-19 19:17:00
Autor: Poldek
Jaki SSD 250GB
W dniu 2016-07-19 o 14:18, zhbick pisze:

[...]

Też tak myślałem, dopóki mi SSDek działał.
Jednego dnia, całkiem bez wcześniejszej zapowiedzi przy próbie uruchomienia komputera pojawił się komunikat "No OS found" i żadne próby odzykania danych różnymi programami na live linuxie nie przyniosły rezultatu. Do tego kompa wsadziłem dysk SSHD 2TB i hula.
SSD po sformatowaniu na nowo używam w drugim komputerze, jako drugi SSD i działa. Ze swojej strony zalecam dozę ostrożności przy stosowaniu SSD w starych komputerach z SATA starszym niż III.

Data: 2016-07-19 19:33:57
Autor: z
Jaki SSD 250GB
W dniu 2016-07-19 o 19:17, Poldek pisze:

Ze swojej strony zalecam dozę ostrożności przy stosowaniu SSD
w starych komputerach z SATA starszym niż III.

Masz jakieś większe doświadczenie, statystyki?
Używam/używałem kilkunastu komputerów SataII z dyskami SSD.
Odpukać nic się nie dzieje. Może dlatego że połowa to Samsungi i to z tych felernych wersji EVO :-)
Tak na zdrowy rozum to skoro dysk nie pracuje z pełną prędkością to pewnie się mniej grzeje a może nawet i zużywa ;-)

A tak swoją drogą.
Jak w dzisiejszych czasach kierować się małą awaryjnością?
Przecież dyski (jak i cała elektronika) ma się popsuć po gwarancji :-)

A jeszcze bardziej swoją drogą :-) to ograniczone zaufanie trzeba mieć do każdego dysku, zwłaszcza systemowego.

Data: 2016-07-19 20:34:26
Autor: Chris
Jaki SSD 250GB
W dniu 2016-07-19 o 19:33, z pisze:
Jak w dzisiejszych czasach kierować się małą awaryjnością?

Stosunek sprzedaży do zwrotó w okresie gwarancyjnym :)

Przecież dyski (jak i cała elektronika) ma się popsuć po gwarancji :-)

Chyba że to Goodram CX100, CX200 na razie jest za krótko na rynku żeby mieć dobre dane.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2016-07-19 23:27:56
Autor: Poldek
Jaki SSD 250GB
[...]

To "doświadczenie" spokojnie mi wystarczy.

Data: 2016-07-20 22:27:20
Autor: jakson
Jaki SSD 250GB
Jednego dnia, całkiem bez wcześniejszej zapowiedzi przy próbie uruchomienia komputera pojawił się komunikat "No OS found" i żadne próby odzykania danych różnymi programami na live linuxie nie przyniosły

Odzyskanie skasowanych danych z SSD graniczy z cudem - na ogol jest niemozliwe.
SSD to nie HDD.

Data: 2016-07-20 23:39:28
Autor: sczygiel
Jaki SSD 250GB
W dniu środa, 20 lipca 2016 22:27:23 UTC+2 użytkownik jakson napisał:
> [...]

Odzyskanie skasowanych danych z SSD graniczy z cudem - na ogol jest niemozliwe.

Bo dyski SSD nie umierają jak bohaterzy. One umierają jak zwykły wyrobnik. Po wywnioskowaniu że dysk SSD nie może dalej działać on się po prostu nie uruchomi.
Bios czy os go nie wykryje i nie dostaniesz sie do niego niczym. Ani z linuxa ani z windowsa ani z dedykowanych rozwiązań typu NAS czy kieszeń.

Dyski HDD giną jak bohaterzy, tak długo jak potrafią to wstają i sie uruchamiają. A jak mają problem z odczytem jakiegoś obszaru to albo próbują w nieskończność albo raportują że sie nie daje i jak cchesz możesz próbować ponownie.

SSD umiera nagle. O tym że ma niedaleko czasem świadczą dane ze smart-a. Tam widać ile jeszcze mu zostało miejsca na remapowanie sektorów i pare innych wskaźników. Ale ich dobry stan dziś nie gwarantuje ze ssd wstanie jutro.

Data: 2016-07-21 09:34:00
Autor: ąćęłńóśźż
Jaki SSD 250GB
Jaka jest zasadnicza różnica pomiędzy dyskiem SSD, a pamięcią typu flash (pendrive, karta SD)?

BTW właśnie bohaterzy umierają nagle, i często tylko dlatego są "bohaterami" (bo np. się dali głupio zastrzelić lub podjęli się głupiego zadania).

-- -- -
Bo dyski SSD nie umierają jak bohaterzy.
Po wywnioskowaniu że dysk SSD nie może dalej działać on się po prostu nie uruchomi.
SSD umiera nagle.

Data: 2016-07-21 09:36:41
Autor: Przemysław Ryk
Jaki SSD 250GB
Dnia Wed, 20 Jul 2016 23:39:28 -0700 (PDT), sczygiel@gmail.com napisał(a):

(ciach...)
[...]

Taaa jasne...

(ciach...)

--
[ Przemysław ,,Rico" Ryk                                                    ]
[ Godziny uciekają w okamgnieniu, gdy chcesz je zatrzymać.                 ]

Data: 2016-07-21 02:11:08
Autor: sczygiel
Jaki SSD 250GB
W dniu czwartek, 21 lipca 2016 09:38:29 UTC+2 użytkownik Przemysław Ryk napisał:
> [...]

> uruchamiają. A jak mają problem z odczytem jakiegoś obszaru to albo
> próbują w nieskończność albo raportują że sie nie daje i jak cchesz

Znasz odpowiednik "zamrażarkowego" triku dla nieżywego ssd?

Zaprzeczysz że dysk hdd o ile nie uszkodzi mu sie obszar zarezerwowany wewnętrznie to się zazwyczaj zgłasza do biosu nawet jak w praktyce nie da sie z niego wielu obszarów przeczytać?

Data: 2016-07-21 19:46:20
Autor: RadoslawF
Jaki SSD 250GB
W dniu 2016-07-21 o 11:11, sczygiel@gmail.com pisze:

(ciach...)
[...]

W SSD padają kontrolery. I co z tego że dane masz na kostkach skoro nic
tych danych bez kontrolera nie zobaczy. W tradycyjnych dyskach można
było podstawić elektronikę z identycznego dysku i zgrać dane z talerza.
W SSD nie do zrobienia, kontroler to przylutowany powierzchniowo chip.

Pozdrawiam

Data: 2016-07-22 01:11:40
Autor: BUNIEK
Jaki SSD 250GB
(ciach...)
[...]

Strasznie koledzy bijecie piane.
Paść może wszystko HDD, SSD, i inne nośniki i sprzęt.
Jeżeli posiadasz dane wrażliwe na których naprawdę Ci zależy to od tego jest Backup. - jeżeli go nie robisz to znaczy jesteś twardzielem (bo twardziele backupu nie robią :), lub zaczniesz go robić jak stracisz cos ważnego.
Jeżeli zależy Ci na ciągłości pracy w przypadku awarii dysku to jest nadmiarowy RAID (to nie zwalania z backupów jak niektórzy sadzą).

Oczywiście na tej grupie wszyscy to wiedzą, działając inaczej dopuszczasz utratę danych. - nie chodzi mi o pad systemu bo to sie kosztem czasu i pracy odbuduje - ale np. zdjęcia (chyba najcenniejszy (nie korporacyjny) dziś typ danych) Pojdzie sie paść na zawsze.
Jedno rozwianie oferuje pojemność za rozsądna cenę a drugie wydajność. każde z nich ma swoje  zalety i wady.

Buniek

Data: 2016-07-24 14:06:24
Autor: jakson
Jaki SSD 250GB
Odzyskanie skasowanych danych z SSD graniczy z cudem - na ogol jest niemozliwe.
SSD to nie HDD.

Bo dyski SSD nie umierają jak bohaterzy. One umierają jak zwykły wyrobnik.

Mialem na mysli sprawne SSD, na ktorych pliki skasowano przypadkowo.

Data: 2016-07-20 23:54:36
Autor: marfi
Jaki SSD 250GB
Użytkownik "jakson" <john.smith@example.org> napisał w wiadomości news:nmomra$c0j$1node2.news.atman.pl...
[...]

  Z backupu też są problemy :)

--
marfi

Data: 2016-07-21 14:17:29
Autor: Michal Lukasik
Jaki SSD 250GB
On 19/07/2016 18:17, Poldek wrote:

[...]

Skąd pewność, że problemem był starszy SATA i nie wystąpiłby on w przypadku SATA600?
Jaki to konkretnie SSD - producent/model?
Szukałeś czy inni użytkownicy takich samych SSD zgłaszali taki sam lub podobny problem?
Co na to FAQ producenta i czy były jakieś poprawki do firmware?
--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2016-07-22 17:12:01
Autor: qwerty
Jaki SSD 250GB
Użytkownik "zhbick"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:578e1a9c$0$654$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

A ja nie polecam zakupu SSD. Skok wydajnościowy mały.

Data: 2016-07-24 21:01:27
Autor: z
Jaki SSD 250GB
W dniu 2016-07-22 o 17:12, qwerty pisze:

A ja nie polecam zakupu SSD. Skok wydajnościowy mały.

Napisz na czym pracujesz i jak.
Może pracujesz na wypasionych kompach i do tego w sieci lokalnej?

Data: 2016-07-24 23:02:08
Autor: Jawi
Jaki SSD 250GB
W dniu 2016-07-24 o 21:01, z pisze:
W dniu 2016-07-22 o 17:12, qwerty pisze:

A ja nie polecam zakupu SSD. Skok wydajnościowy mały.

Napisz na czym pracujesz i jak.
Może pracujesz na wypasionych kompach i do tego w sieci lokalnej?
Albo zupełnie odwrotnie, na takim co mu nawet dysk SSD nie pomoże. Na próbę wsadziłem do notebuka na jakimś Atomie taki dysk, to owszem, start szybszy, pasjans szybciej się uruchamiał itd. No luks, do momentu uruchomienia przeglądarki, youtuba etc... :) Wszystko wróciło do smutnej normy :) Było lepiej owszem, ale majtek przez głowę nie ściągałem. Do takiego małego spowalniacza (np do netu) to SSD wiatru we włosach nie wywoła.

Data: 2016-07-25 09:51:34
Autor: z
Jaki SSD 250GB
W dniu 2016-07-24 o 23:02, Jawi pisze:
[...]

To zupełnie inna historia. Atom to może na jakim tablecie...
My tu rozmawiamy o pecetach :-)
Znaczy przynajmniej o jakimś core duo.
Wszystko poniżej to prehistoria i nie warto sobie tym głowy zawracać z powodów finansowych i zdrowotnych ;-)

Data: 2016-07-26 22:25:49
Autor: qwerty
Jaki SSD 250GB
Użytkownik "qwerty"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nn8gun$tue$1@usenet.news.interia.pl...
T8200 + 3GiB ram.

Oczywiście T8300.

Data: 2016-07-28 22:15:47
Autor: Mateusz Bogusz
Jaki SSD 250GB
T8200 + 3GiB ram.

Oczywiście T8300.

Ja piszę właśnie z T8300 + 4GB ram i jest o niebo lepiej niż gdy był HDD. Przestałem używać hibernacji, a responsywność UI systemu i aplikacji, jest odczuwalnie szybsza. Może uruchamiasz LR albo AE z gigabajtowymi plikami RAWów i filmów i zwyczajnie brakuje pamięci?

Nie ma się co oszukiwać, strona przepełniona javascriptem i video w rozdzielczości 1080p, nie będzie śmigać na tym sprzęcie nawet jak wsadzić tam 10 dysków w RAIDzie.

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2016-07-19 21:56:03
Autor: BUNIEK
Jaki SSD 250GB
[...]

Ja używam Kingston, Crucial, Intenso, OCZ,  wszystkie działają jedyne dyski które mi padły (degradacja wydajności) to były Patrioty ale to czasy kiedy 120GB kosztowało ponad 1kPLN.
Cruciale z powodzeniem używam w serwerach HP wiec praca 24/h  w RAID1. - co dobrze o nich świadczy. nawet te tańsze.

Pewnie zaraz bedą SSD z biedronki :)

Buniek

Data: 2016-07-19 23:58:45
Autor: Poldek
Jaki SSD 250GB
W dniu 2016-07-19 o 21:56, BUNIEK pisze:
[...]

Wiele osób używa. Pytanie dotyczy używania w starym kompie, który nie ma SATA III itp.

Data: 2016-07-20 00:55:25
Autor: BUNIEK
Jaki SSD 250GB
[...]

Dokładnie dotyczyło czy warto tanie SSD i czy wydajność będzie wyższa niż zwykłego dysku.
warto, może być tańszy z niższymi transferami i IOPS, szybszego  i tak zdławi  SATA II - ale różnica  w wydajności i tak będzie kolosalna.

Nie spotkałem sie z problemami z SSD i SATA II - do SATA I nie podłączałem dysku SSD.

Buniek

Data: 2016-07-20 07:07:04
Autor: ąćęłńóśźż
Jaki SSD 250GB
Mam podłączony dysk Intela X-25M, bez zastrzeżeń.

-- -- -
do SATA I nie podłączałem dysku SSD.

Data: 2016-07-20 08:06:10
Autor: Przemysław Ryk
Jaki SSD 250GB
Dnia Wed, 20 Jul 2016 00:55:25 +0200, BUNIEK napisał(a):

[...]

Wrzuciłem do dosyć leciwego laptopa (Dell D630) dosyć leciwego SSD (jakiś
80GB Intel - mogę sprawdzić). W porównaniu z systemem pracującym na na
klasycznym HDD 5400rpm jest różnica - żwawiej się to trochę zachowuje.
Napędu optycznego pozbyłem się bez żalu i w jego miejsce owego HDD wstawiłem
- mam miejsce i na dane, i w miarę żwawo działający system. :D

--
[ Przemysław ,,Rico" Ryk                                                    ]
[ House: Hey, Hey, You Wanted Fair, You Picked The Wrong Job. The Wrong    ]

Data: 2016-07-22 17:14:51
Autor: qwerty
Jaki SSD 250GB
Użytkownik "Przemysław Ryk"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1702tz0yx0ot3$.dlg@maverick.przemekryk.no-ip.info...
[...]

No właśnie - w miarę. Miało być ok, ah, jak cudownie a wychodzi kupa.

Data: 2016-07-23 10:27:38
Autor: Maciek
Jaki SSD 250GB
W dniu 2016-07-22 o 17:14, qwerty pisze:
Napędu optycznego pozbyłem się bez żalu i w jego miejsce owego HDD wstawiłem
- mam miejsce i na dane, i w miarę żwawo działający system. :D
No właśnie - w miarę. Miało być ok, ah, jak cudownie a wychodzi kupa.
System (czysty Windows 10) wstaje w jakieś 5s. Dla mnie to jest "w miarę".

Maciek

Data: 2016-07-24 13:35:03
Autor: qwerty
Jaki SSD 250GB
Użytkownik "Maciek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nmv9q1$k3f$1@node2.news.atman.pl...
System (czysty Windows 10) wstaje w jakieś 5s. Dla mnie to jest "w miarę".

W zjebanym trybie "Fast Startup"?

Data: 2016-07-24 21:09:12
Autor: z
Jaki SSD 250GB
W dniu 2016-07-22 o 17:14, qwerty pisze:
No właśnie - w miarę. Miało być ok, ah, jak cudownie a wychodzi kupa.

Nie znam człowieka który powiedziałby że założenie do komputera SSD powoduje kupę :-)
Wszyscy widzą postęp i łatwo się przyzwyczajają do dobrego.
Dopiero powrót do HDD okazuje się prawdziwą kupą.

Biorąc pod uwagę że SSD ani nie są już straszliwie drogie ani nie sypią się bardziej niż HDD to nie widzę powodu żeby żałować 300 zł na systemowy dysk.

Właśnie składałem dwa kompy na najnowszych skylakach ;-)
Bez SSD to byłoby kaleczenie rzemiosła

Z drugiej beczki. Stare kompy nawet na SataII dostawały drugie życie a praca na nich nie była już tak wstrętna i męcząca.

Data: 2016-07-24 23:13:10
Autor: Jawi
Jaki SSD 250GB
W dniu 2016-07-24 o 21:09, z pisze:
[...]

No święta racja. Ale też dla operacji gdzie z dysku system mało korzysta
to przyrost jest już mniejszy, choć zauważalny.
Zainstalowany SSD np w dellu na i5 zdziałał cuda, no zaskoczenie jak płynnie może działać windows. Ten sam dysk włożony to toshiby na Atomie N455 chyba, już mnie zaskoczył zdecydowanie mniej :) Ale lepiej było.
Dziś bym i tak wszędzie wkładał SSD, choćby mniejszej pojemności.

Data: 2016-07-24 23:49:57
Autor: ąćęłńóśźż
Jaki SSD 250GB
Procesor procesorem, ale IMHO bardziej sie liczy wielkość fizycznie zainstalowanej pamięci operacyjnej (3GB dla Atoma? 16GB dla i5?) - najbardziej spowalnia system operacja cache'owania pamięci na dysk.

-- -- -

Data: 2016-07-25 09:58:43
Autor: z
Jaki SSD 250GB
W dniu 2016-07-24 o 23:49,  ąćęłńóśźż pisze:
Procesor procesorem, ale IMHO bardziej sie liczy wielkość fizycznie zainstalowanej pamięci operacyjnej (3GB dla Atoma? 16GB dla i5?) - najbardziej spowalnia system operacja cache'owania pamięci na dysk.

Przed SSD koniecznie trzeba uzupełnić RAM. To pierwszy krok.
Wiadomo że może się nie dać albo będzie to bardzo nieopłacalne.
Dopiero potem SSD.

Data: 2016-07-25 22:56:38
Autor: Podmiot liryczny
Jaki SSD 250GB
W dniu 24.07.2016 o 21:09, z pisze:
W dniu 2016-07-22 o 17:14, qwerty pisze:

Nie znam człowieka który powiedziałby że założenie do komputera SSD
powoduje kupę :-)

Ja znam. Nie trzeba nawet daleko szukać. Zawsze znajdzie się jakiś 'wujek dobra rada' co będzie bronił do upadłego przed postępem. A potem się okazuje, że albo sprzedaje HDD, albo je naprawia...

Wszyscy widzą postęp i łatwo się przyzwyczajają do dobrego.
Dopiero powrót do HDD okazuje się prawdziwą kupą.

No ale tak od razu do wszystkiego ssd? To tak, jakby wyrzucić z monitorów kineskopy, z radia lampy a z telefonów tarcze do wybierania numerów.
Ludzie, zostawcie chociaż gdzieniegdzie hdd ;)

Biorąc pod uwagę że SSD ani nie są już straszliwie drogie ani nie sypią
się bardziej niż HDD to nie widzę powodu żeby żałować 300 zł na
systemowy dysk.

Bo biorąc pod uwagę ceny głównych komponentów pceta ze średniej półki, koszt dysku ssd to już jest naprawdę margines.

Właśnie składałem dwa kompy na najnowszych skylakach ;-)

U mojej pani 6 letni laptop lenowo z i3 dostał od ssd takiego kopa, że zamiast na emeryturę zaliczył szansę na drugą młodość.

LP

Data: 2016-08-03 11:37:13
Autor: BUNIEK
Jaki SSD 250GB
No ale tak od razu do wszystkiego ssd? To tak, jakby wyrzucić z monitorów kineskopy, z radia lampy a z telefonów tarcze do wybierania numerów.
Ludzie, zostawcie chociaż gdzieniegdzie hdd ;)

Spokojnie w rozwiązaniach enterprise spokojnie jeszcze magnetyki bronią sie dzielnie.
sa 15K rpm, są o rząd wielkości odporniejsze na bledy i zestawach po kilkadziesiąt/kilkaset sztuk działają wydajnie :) i bezpiecznie :)
Oczywiście kosztują krocie, ale to i tak kilkukrotnie mniej niz.. tej samej klasy dysk SSD zazwyczaj mniejszej pojemności :).

Pozdrawiam
Buniek

Data: 2016-07-20 13:56:17
Autor: Poldek
Jaki SSD 250GB
W dniu 2016-07-20 o 00:55, BUNIEK pisze:

Nie spotkałem sie z problemami z SSD i SATA II

Ja się spotkałem - j.w.

Data: 2016-07-28 22:34:07
Autor: Mateusz Bogusz
Jaki SSD 250GB
Do leciwego core 2 duo, podłączony Plextor PX-128M6V na SATA II i wyniki jak na załączonym obrazie - https://s32.postimg.org/80saayg8l/ssd.png

Jak widać prędkości kilkukrotnie większe niż na HDD, do tego przede wszystkim czas odpowiedzi skrócony dziesięciokrotnie - dla mnie, zdecydowanie warto.

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2016-07-19 23:23:31
Autor: Michal Lukasik
Jaki SSD 250GB
On 19/07/2016 09:35, Maciek wrote:

[...]

Niezależnie od tego jak stary, jeśli tylko masz możliwość i potrzebujesz szybszego dostępu do danych to odpowiedź brzmi - tak, warto.
Mam ~10 letniego laptopa z 1.8" SSD SATA wpiętym na przejściówce do ATA44 (UDMA5) i różnica w użytkowaniu w porównaniu do HDD jest kolosalna. Dysk jest już leciwy i jego maksymalny transfer i tak nie wysyca SATA150 także niewiele tracę. Wcześniej (jakieś 4 lata) miałem w tym samym laptopie kartę CF w przejściówce do ATA44 i też było dużo lepiej od HDD.
Jeśli do tej pory miałeś dysk 7200rpm to dodatkowo zyskasz na ciszy i jeśli tylko bateria jeszcze działa to i ona trochę "odetchnie" i pociągnie "kilka minut" dłużej.
--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2016-07-20 12:34:19
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
Jaki SSD 250GB
Wcale nie przypadkiem, dnia Tue, 19 Jul 2016 10:35:37 +0200  doszła do mnie wiadomość  <nmkooq$fbi$2@node2.news.atman.pl>  od Maciek <maciek@nospam.pl>  :
[...]

Nawet najtańszy dysk będzie wydajniejszy, ale "na oko" możesz tego nie
widzieć(dopiero po pomiarach ze stoperem w łapie ładnie widać
przewagę).
Moim zdaniem najbardziej liczy się gwarancja(5 lat jest ok, dwa do
dupy), potem wydajność w testach i na końcu cena(dobry dysk tej
pojemności to 300-450 brutto).

Data: 2016-07-20 12:57:44
Autor: Chris
Jaki SSD 250GB
[...]

https://www.morele.net/dysk-ssd-sandisk-plus-240gb-sata-6gb-s-sdssda-240g-g25-sdssda-240g-g25-749689/

Ja bym brał tego, sprawdzona i pewna inwestycja.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2016-07-23 10:30:24
Autor: Maciek
Jaki SSD 250GB
W dniu 2016-07-20 o 12:57, Chris pisze:
https://www.morele.net/dysk-ssd-sandisk-plus-240gb-sata-6gb-s-sdssda-240g-g25-sdssda-240g-g25-749689/
Ja bym brał tego, sprawdzona i pewna inwestycja.
Dobra - kupiłem ten model, wprawdzie nie pod wskazanym linkiem, bo drogo
:-) Ale jak będzie padaka to reklamacja na grupę wpadnie ;-)
Na razie jest super - start systemu w 5s itd :-)

Maciek

Data: 2016-07-23 10:00:40
Autor: Budzik
Jaki SSD 250GB
Użytkownik Maciek maciek@nospam.pl ...

Na razie jest super - start systemu w 5s itd :-)

A prawdziwy zysk to tak naprawde czasy dostepu a nie odczyt danych czy czas wstawania windowsa... :)

Data: 2016-07-24 22:27:18
Autor: Maciek
Jaki SSD 250GB
W dniu 2016-07-23 o 12:00, Budzik pisze:
Na razie jest super - start systemu w 5s itd :-)
A prawdziwy zysk to tak naprawde czasy dostepu a nie odczyt danych czy czas wstawania windowsa... :)
Na pewno masz rację, ale dla mnie rozruch też jest ważny. Mam pod zdalną
kontrolą kilka systemów produkcyjnych, dzwonią do mnie zestresowani
ludzie, że coś się właśnie zes..., a ja odpalam lapka i czekam, czekam,
czekam ... mija minuta, dwie ... system wstał (tak do końca, czyli
odpaliło się w tle to co się miało odpalić), uruchamiam vpna, potrzebne
mi aplikacje, a tego dzwoniącego już parę razy k*wica bierze ;-)

Maciek

Data: 2016-07-25 06:08:13
Autor: Dominik Ałaszewski
Jaki SSD 250GB
Dnia 24.07.2016 Maciek <maciek@nospam.pl> napisał/a:

[...]

Offtopicznie: to się system hibernuje, nie zamyka :-)

Data: 2016-07-25 11:08:21
Autor: Maciek
Jaki SSD 250GB
W dniu 2016-07-25 o 08:08, Dominik Ałaszewski pisze:
Offtopicznie: to się system hibernuje, nie zamyka :-)
Niestety po odhibernowaniu wszystko się pi... Nie wiem, czy to kwestia
systemu, czy aplikacji.

Maciek

Data: 2016-07-25 12:11:20
Autor: ąćęłńóśźż
Jaki SSD 250GB
Po co hibernować?
Po prostu usypiaj.

-- -- -
Niestety po odhibernowaniu wszystko się pi...

Data: 2016-07-25 12:31:33
Autor: Maciek
Jaki SSD 250GB
W dniu 2016-07-25 o 12:11,  ąćęłńóśźż pisze:
Niestety po odhibernowaniu wszystko się pi...
Po co hibernować?
Po prostu usypiaj.
Jeden pies. Po obudzeniu/odhibernowaniu soft się gubi cholera wie w czym
i najczęściej trzeba przynajmniej zrestartować aplikację.

Maciek

Data: 2016-07-28 23:15:52
Autor: Mateusz Bogusz
Jaki SSD 250GB
Po co hibernować?
Po prostu usypiaj.

-- -- -
Niestety po odhibernowaniu wszystko się pi...

U mnie podobnie, dysk systemowy SSD jest na SATA a poprzedni dysk podpięty w miejsce gdzie był DVD pod IDE. Po hibernacji / uśpieniu, nie widać tego drugiego. Dopiero restart pomaga.

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Jaki SSD 250GB